
قصة أسيرة مصاص دماء
البارت العشرون 20
بقلم سندريلا
بعنوان اسيرته_بحبى
يغير طريقه ويقود بطريق مختلف
نور: مالك احنا رايحين فين
صامت ولم يجيب عليها
نور: مالك رد عليا
لم يجيب عليها تصمت تعتقد بانه يحضر لها مفاجاة لكن تصدم عندما تجده وقف امام عمارة مكتوب عليها مأذون شرعى
تنظر له بصمت
مالك : انزلى
تنزل بصمت وهى تحاول ان تقنع نفسها بانه لم يذهب للمأذون
يمسك من يديها ويدخل بها العمارة ويركبوا المصعد تخرج من المصعد امام شقه مفتوحه ومكتبه عليها مأذون شرعى
نور : ايه ده
مالك: هتجوزك
نور بصدمه : نعم
مالك: ايه يانور هتجوزك هو انا هفضل احبك كده من غير جواز ليه بتسلى بيكى
نور: انت مجنون انا مش موافقه طبعا
مالك : ادخلى يانور وانتى ساكته
نور: انا لو دخلت هقول للمأذون مش موافقه
مالك: ليه مش موافقه
نور : كده
وتتركه وتنزل تركب السيارة وتنتظره ينزل ويركب بجانبها
مالك بغضب: انتى مش عايزة تتجوزينى عشان انا ....
تضغط على زر لتنغلق نوافذ السيارة حتى لا يراهم احد ولا يسمعهم
مالك : ردى عشان انا مصاص دماء مش زيك بشر
نور:; لا مش عشان كده
مالك : امال ليه لا ده اكتر حاجه ممكن تخليكى تقولى لا
نور : مالك اذا احنا بنحب بعض بس والعالم كله ضدنا ابوك وشادى وكل الناس مش عايزنا مع بعض تفتكر ابوك بقا هيوافق على ده انت عايزه يموتك
مالك : يموتنى وانا جوازك انا موافق هكون جوزك وبعدان ميقدرش يموتنى هو ضعيف
نور : واللى حصل فيا من اسبوع ايه
مالك: انتى خايفه انا هحميكى
نور: انا عارفه انك هتحمينى بس
مالك : نور ابوس ايدك وافقى
نور : لا انا هفضل كده معاك لحد مااموت
مالك بغضب : نور اسمعى الكلام
نور : لا
مالك: ياتجوزينى دلوقتى حالا ياتنزلى دلوقتى من العربيه ومش هخليكى تشوفى وشى تانى
تنظر له بصدمه وبدون تفكر تنزل من السيارة فقط كل ما يسيطر عليها ان لا تتزوجه حتى لا يقتله والده حتى لو هضحى بحبها يصدم هو من اختارها تمشى وتتركه دون تفكير بما تفعله
__________________
تعود جنات لشقتها وهى غاضبه كيف لسحرها ان يفشل كذلك فسحرها على كره ندى لنور نجح فكيف سحرها على نور يفشل تخبط السكاكين بقوة لتنجرح يديها تنظر بصدمه فهى تخبط السكينه من الجهه المعاكسه ليس الحادة كيف جرحت يديها
___________________
تجلس نور بالشارع وهو تفكر اين تذهب بدونه وتبكى على فراقه وياتى لها شابين
الشاب 1: الجميل بيعيط ليه
الشاب2: احنا فالخدمه يوم ليله وكله بتمنه
تقف وتمشى وهم خلفها يسحبها واحد من معصمها وقبل ان يتحدث يركضوا بسرعه تعلم انه خلفها تمسح دموعها وتلف لتراه فقط اشتاقت لملامحه لتصدم عندما لا تجده تنزل دموعها مرة اخرى وتجلس على الارض تبكى وتردد اسمه
نور بعيط : مالك ..مالك تعال
وهو يقف خلف العمود يسمعها وتنزل دمعه منه
_______________________
الملك بغضب : عايشه
الخادم: ابنك رجعها
الملك: ازاى اقتلها هاتلى قلبها من جسمها هنا
الخادم: بس هى سابته النهاردة وهو زعلان عليها
الملك بسعادة : سابته
الخادم : اه عشان رفضت تتجوزه
الملك: هو وصلت للجواز
الخادم: اه
الملك : وماله خليك وراه وهاتلى اخباره اول باول
الخادم: امرك
_____________________
تستسلم بان تعود له ولكن اين فقصره فهى لا تعلم اين هو ولم تستطيع المشى فالغابه تبكى وتعود لشقتها مع ندى وتدخل غرفتها بدون كلمه وتفهم ندى من دموعها انها تركته تجلس على سريرها تبكى وتشعر بمغظ شديدة وتقف تستفرغ فالحوض وتصدم عندما ترى انها تستفرغ دماء
نور باستغراب: دم
تعود لسريرها وتنام من التعب يدخل غرفتها ليطمن عليها فهو يعلم بان حمل بشريه بمصاص دم اصعب شئ لها يتأمل ملامحه ويرى اثر دموعها على خديها يضع قبله على جبينتها تحرك راسها بخفه يختبى فالبلكونه تستقيظ تبحث عنه
نور : مالك ...مالك انت فين ...مالك
وتجلس تبكى على الارض بقوة تدخل لها ندى وتراها تبكى
ندى : نور مالك
نور بتعب : مفيش اخرجى واقفلى الباب عشان انام
تستغرب ندى وتخرج وتغلق الباب ويراها وهى تجلس على سريرها تحتضن دبدوبها وتبكى
يقفز من البلكونه ويذهب وهو يبكى
_____________________
تستقيظ صباحا وهى تشعر بمغظ شديد فى معدتها وتتجاهله تعتقد بانه كان ياتى لها ولكنها لم تشعر بيه لانه دائما يعالجها ترتدى ملابسها وتذهب للمستشفى وتظهر على وجهها علامة الحزن وتعب
جنات : نور انتى كويسه
لم تجيب عليها وتدخل لغرفتها
جنات : وقت المرح
تمسك خشبه خفيفه فى يديها وتدخل خلف نور وتكسر الخشب بيديها وتكون صدمتها الاخرى بان لا يحدث شي لنور تذهب للتتتاكد وتمسك مسمار تدقه فالمكتب وتجد ندى تذهب لنور بالفعل وهى غاضب
جنات : اشمعنا نور اللى مبيعملش فيها
ندى : نور يانور
نور بحزن وهدوء: نعم
ندى : ايه اللى عملتى ده ازاى تكسرى ازاى البلكونه هى شقه اهلك هى مشفش وشك فالشقه تانى
تتركها نور وتذهب لعملها وكأنها لم تخبرها شئ تدخل الحمام لتستفرغ وتجده كالامس دماء
نور : بردو
وتخرج بعدم اهتمام
_______________________
الملك: لسه بيراقبها
الخادم : ايوة
الملك : طب متجبلى البت دى هنا وتكونوا مجهزين كل حاجه للقبض على مالك
الخادم : امرك
________________
تخرج نور من المستشفى بملل وتعب وتشعر باحد خلفها تعتقد انه حبيبها وتصدم بضرب على راسها وتسقط مغمى عليها ....