
قصة أسيرة مصاص دماء
البارت التاسع عشر 19
بقلم سندريلا
بعنوان عادت_وبداخلها_ابنى
ينظر للسرير بحزن وعيونه تبكى عليه وهو يرى جسدها مغطى بالكامل ومازال لا يصدق بانها تركته يمشى تجاه الباب ويقف عندما يرى نسمات الهواء تدخل من البلكونه لتبعد الغطاء عن وجهها وتأخذ نفسها الاول بصعوبه وتحرك راسها
يركض لها ويمسك يديها
مالك بلهفه: نور نووور
لم تجيب عليه فقط يشعر بأصابعها تتحرك بين يديه وعيونها بدات تفتح مرة اخرى لتعود الشمس والنور لقلبه ويمسح دموعه
نور بتعب : ما..لك
مالك بسعادة عيون مالك وقلب مالك من جوا
نور وهى ترتعش: انا سقعانه
مالك : سقعانه حاضر حاضر
يحضر لها بطانين من الدولاب ويغطيها
مالك: كده كويس
نور : اه
مالك : استنى هجيلك
وينزل المطبخ ويطبخ لها طعام ويصعد به ويجلسها ويضع مخدة خلف ظهرها ويطعمها بيديه
مالك : كده تخضينى عليك
نور: انت السبب
مالك بحزن: فعلا انا السبب لو كنت فتحتلك مكنش ده حصل
ترى حزنه وتقترب منه وتنظر له بحنان
نور: انا مش زعلانه منك وبعدان انا خفيت اهو بسببك بردو
يتذكر مافعله ويعلم انها ستغضب بل ستتركه لو علمت انه لمسها دون زواجهم
نور : عالجتنى ازاى
مالك بسرعه : بدمى اديتك دمى
نور: اه مانا خدت بالى من كيس الدم
مالك بارتباك: اه
تبتسم له وتحرك يديها لتمسك يديه وتسقط البطانيه من كتفها وتصدم عندما تجد كتفها عارى تمام يفكر مالك ماذا يقول لها
تنظر لجسدها من تحت الغطاء وتجده عارى
نور بصدمه والدموع تتجمع بعيونه: مالك انت عملت ايه
مالك بسرعه: عشان اعالجك بصى هدومك مقطعه مية حته كنت مغطيكى
نور: يعنى معملتش حاجه صح
مالك: اه
تلف جسدها بالغطاء ويسندها لتدخل الحمام وتغلق الباب يسرع بسرعه البرق ويغير ملايه السرير ويخفى القديمه
مالك: نور انا خارجه عشان تلبسى
نور: ماشى
يخرج من الغرفه وتلف جسدها بالمنشفه وتخرج ترتدى ملابسها وتنظر للملايه وتجدها نظيف
تنزل له وتجده يشاهد صورة لوالدته
نور : مالك انت غيرت الملايه
مالك: اه عليها دم من جروحك
نور:' طيب
تجلس بجانبه
نور : ربنا يرحمها
مالك: كده من غير ماخد حقها
نور : عايز تبقى قاتل
مالك : يانور الملك خف بدمى ومعملش حساب ده وبعت اللى يقتلك واديكى شوفتى
نور : معلش انا مسامحه
مالك : وانا مش مسامحه
___________________
تصل جنات للمستشفى وتريد ان تتاكد من موت نور
جنات: هى نور مبتجيش ليه لندى
ندى : معرفش
جنات: طب متتصلي بيها نشوفها
ندى: طيب
وتتصل بنور وتطلب رؤيتها وتوافقه
ندى : هتجى
جنات: اوك
وتخرج وهى تحول تفسير ما حدث معاها من اسبوع ولم تصل لتفسير
_________________
تنزل نور لمالك وتجده يجلس على الاريكه تجلس على قدمه وتغلق اللاب
مالك : ااه عايزة حاجه
نور بدلع : ليه كده ياملوكى
مالك: كمان مالوكى عايزة ايه
نور: اخرج هقابل ندى وجنات
مالك: اه وشادى
نور : لا مش هشوفه
مالك : وافرض هم جابوا
نور: مانا هاخدك معايا
مالك: ماشى
نور بسعادة : بحبك ياملوكى
وتضع قبله على خديه وتركض للاعلى تجهز نفسها
مالك : مجنونه
____________________
تدخل جنات الغرفه المظلمه وترسم اسم نور مرة اخرى وتاخذ سكين تضع فشنطتها وهى تبتسم
___________________
تصل نور للمكان وهى تمسك بيد مالك تقف تبحث عنهم فالكافي يرى مالك شادى يجلس على ترابيزة وحده
تراهم جنات تخرج السكينه من شنطة وتضع سن السكينه على الترابيزة وهى تنظر له والمقصود هو وقع نور لتتاكد من سحرها ولكن تصدم عندما تجد نور تقترب منها ولم يصيبها شي وتبتسم لهم فقبلاته المستمر لها تحميها والاكثر دمه الذى تسير بداخلها فدمه دماء ليست بشريه والاهم من كل ذلك شئ اخر
تمشى بجانبه ويعيد من جانبها شاب ليشعر بالغيرة عليها يلف يديه حول خصرها لياتى بها بجانب الاخرى ويصدم عندما تاتى يديه على بطنها ويعلم انها حامل بابنه ....
وذلك هو الاهم فلم يستطيع ان يأذيها احد لان بداخلها قطعه منه هو
مالك بارتباك : نور
نور: ايوة
مالك : انا هروح الحمام واجيلك
نور : طيب
تصل لترابيزة وجنات فحاله صدمه
نور : ازيكم
ندى : كويسين
نور : دايما
ندى: فى حد عايز يسلم عليكى
نور : مين
جنات بحقد: شادى
نور بصدمه: ها
ياتى شادى ويجلس بجانبها ويضع يديه فوق يديها
شادى: واحشنى يانور
وقبل ان تنطق تجد مالك يمسك يديه بغضب
مالك: وده بصفتك ايه
شادى برعب من مالك والم مت يديه القوة: ها صحاب
مالك: اه انا طلعت جدع وجبتها تشوفها بس انتوا متطلعتوش ولاد اصل ..يلا يانور
يقف وتمشى معاه
مالك :لحظه
يتركها ويعود لجنات ويهمس فاذنها : سحر مش هينفع اشبعى بيه
ويبتسم بانتصار ويرحل معاها
جنات بصدمه فلم احد يعلم بسرها وانها ساحرة كيف هو يعلم بذلك
____________________
يقود مالك وهو يفكر فرد فعلها عندما تعلم بحملها منه وهل ستوافق بان تكون ام لمصاص دماء او زوجه له وهل سيتركها والدها حيه بعد ان يعلم بان بشريه ام لحفيده..