
قصة أسيرة مصاص دماء
البارت السابع عشر 17
بقلم سندريلا
بعنوان رايت_مصاصى
مالك بغضب: لا
تقف وتقترب منه وتمسك يديه بحنان
نور : مالك عشان خاطرى
مالك بعصبيه: مقدرش
نور برقه: انا متاكده انك مش هتأذينى
مالك: مقدرش مقدرش يانور
تمسك وجهه بحنان
نور : مالك بصلى انا نور حبيبتك معقول هتخبى عليا نفسك
مالك: يانور افهمى انا ابشع من انك تشوفنى
نور: انا موافقه اشوفك
يصمت ولا يعلم ماذا يجب ان يفعل
تذهب وتغلق باب الغرفه بالمفتاح وتخفف اضاءة الغرفه وتقترب منه
مالك : مينفعش وانا جعان
نور : اجبلك اكل
مالك: لا جعان ...
نور : عرفت
وتنظر حولها وتجد طبق فاكهه وعليه سكين صغير تمسكها
مالك: لا يانور لما نرجع القصر هنا فى خدم وحراسه
نور بغضب : براحتك
وترمى السكين على الارض وتذهب لسرير وتنام بملابسها
يذهب ويجلس بجانبها
مالك: نور متزعليش
نور: تصبح على خير
مالك: نور انا خايف عليكى
لم تجيب عليه
_________________
تدخل والدة مالك على والده
والدته: قررت ايه
والده بتعب: اطلعى برا
والدته: براحتك
تخرج وتغلق الباب يدخل خادم الملك وبيديه كيس دماء
الخادم : لاقيته فشنطه الملكه
الملك : اخلص
يفتح كيس الدم ويشربه كله للملك لتتحول حالته 180 درجه ويخرج ويجد الملكه تجلس على كرسى الملك بأظافره يفصل راسها عن جسدها وتسير دماءها بكل مكان .........
_________________
تستقيظ نور وتجد مالك ينتظرها تدخل الحمام دون ان تحدثه وتغسل اسنانها ووجهها وتخرج
مالك : يلا عشان نرجع القصر
نور بعدم اهتمام : حاضر
ويتنزل معاه وتركب بجانبه يعتقد شادى بانهم سيذهبوا لشركه يجلس ينتظرهم بالفيلا
يصل للقصر تجلس هى على الاريكه ويدخل هو للمعمل ليروى جوعه تفكر بانها يجب ان ترى ملامحه غصب عنه تصعد وتغير فستانها وترتدى بيجامه وتنزل تدخل المعمل تجده يقف طبيعى يضع اكياس دماء فالثلاجه
مالك: ايه اللى جابك هنا
نور ببراءة : مالك انا عايزة اشوفك
مالك : مش هتقدرى تستحملى المنظر
نور: مالكش دعوة هستحمل عشانك
مالك : انا ...
نور بحنان : مالك انت حبيبى فى واحدة متعرفش شكل حبيبها
تمسك يديه وتجعله يجلس على الارض وتجلس هى امامه
نور : كلت
مالك: الحمد لله
نور : طب يلا
يغمض عيونه ويدعو الله ان لا يؤذيها عند تحوله ترى اظافره تطول كالمخالب الحادة وانيابه تظهر من فمه ودماء تسيل من عيونه وبشرته تشحب ويفتح عيونه لتفزع بخطوة للخلف من سوداءهم مع الدماء تتذكر بان ذلك ليس شبح بل حبيبها تقترب منه وتلمس وجهه وهو ينظر لها فقط ويرى ابتسامتها له تقف على ركبتها وتضع قبله على رأسه وتجلس على قدميه وتعانقه بشدة يعود لطبيعته
مالك بقلق: نور انتى خايفه منى
نور بحنان: بالعكس انا فرحانه وبحبك كده
مالك : متاكده
نور: اه طبعا
يلف يديه حولها ليطمنها يشعر بمصاص دماء فقصره يمسكها من معصمها ويخرج بها وتجد فتاة تجلس على الاريكه تبكى
مالك : فى ايه
نور: مين دى
مالك : دى الخادمه بتاعت الملكه
الفتاة : اهى اهى اهى
مالك: فى ايه
الفتاة: الملك
مالك : ماله متنطقى
الفتاة: قتل الملكه
يصدم مالك من الخبر ويقف مكانه وتفزع نور وتضع يديها على فمها
مالك للتكرر والتاكيد: قتلها
الفتاة: اه
وتحكى له ما حدث وترحل ويغضب مالك بقوة
نور بحزن: مالك
يكسر كل شئ امامه وهو يردد كلمه واحده : هقتله هقتله
ويصعد لغرفته ويغلق عليه الباب بالمفتاح ويتركها بالاسفل ويبدا يكسر كل شي تركض خلفه وتدق على الباب ليفتح لها
وهو فقط يحبس نفسه حتى لا يغضب عليها
_________________
الملك: تقتلها
الخادم: اجبهالك هنا
الملك: لا مش عايز اشوفها اقتلها هناك
الخادم : امرك عضه واحده وتنتهى
الملك: لا ياغبى العضه هتخلي مالك يحولها انا عايزها ميته
الخادم : امرك
________________
تظل تدق على الباب
نور بعيط: مالك افتحلى مالك
تسمع اصوات خلفها
نور بعيط وخوف: مالك انا خايفه
يشعر بوجود مصاص دماء فقصره ولكنه يعتقد انها الفتاة ولم يفتح لها
تشعر باحد خلفها تلف لتنظر بخوف وتصدم عندما ترى مصاص دماء اينعم ليست ملامحه ابشع من مالك لكن مالك حبيبها تسند ظهرها على الباب ومن خوفها لم تستطيع ان تنطق .....
يشعر بالم فى جسده بالكامل ليتوقف عن تكسير الاشياء ليسمع صرختها الممزوج بالم قوي
يفتح باب الغرفه ليرى ما يخلع قلبه ويزيد غضبه .........
لو فى متابعه هكمل تانى اليوم مفيش يبقا غدا انشاء الله...