الفصل الثامن 8
بقلم نجلاء فتحي
روحية/ مش عايزة تنزلي المحل
شمس/ مش ينفع أخلص ظروفى وأنزل علشان أقدر أقف
روحية بخضة/ تعال نكشف
شمس/ كنت كشفت لما ولدت
روحية/ ربنا واقف معاكى ولدتى لوحدتى
شمس بضيق/ أطلعى برا وأقفلى الباب وراكى حتى فى بيت أبويا مش واخدة راحتى
روحية شهقت/ أما بنت ناقصة رباية
شمس بهمجية/ جرا أية يا روحية بقالى أسبوع لمى لسانى ناحيتك
دخل سويلم بضيق / فى أية صوتك عالى لية يا شمس جزات الست بتخدمك
روحية تدخلت بسرعة/ لا مش بتزعقلى هى معاها تليفون
سويلم/ سامع أسمك ،،،،مداريش عليها بنت الكلب دى
روحية/ تعال معايا مش تزعق ليها قولتلك معاها تليفون لم الدور يا سويلم قولتلك تعال برا يعنى تعال
سويلم / طب براحة يا روح الروح هو أنا قدك
أبتسمت روحية بحنان لزوجها وطيبة قلبة وسندتة وخرجت برا غرفة الملكة
شمس/ أتفوة عليكى أنتى وأبنك أكيد سحرة لأبويا معرفش مكمل معاكى لية كل دة ،،،أوووووف ،ودينى م أنا سيباكى أنتى يا روحية وأبنك أبن ******* إللى رمانى ولا معبرنى
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
__________
مر شهرين والملكة من الأخر طايحة فى الكل مش بيهمها حد حتى أبوها وأبنها مش فى دماغها
،،،،تجلس حاطة رجل على رجل وتشيش قدام المحل متجاهلة رجليها التى تعرضها للمشاع ونظرات المارة ليها
الصبى/ فى واحد عايزك فى التليفون ،،،
نفخت الملكة الدخان من فمها وقالت/ هات التليفون هنا، أحضر الصبى التليفون الأرضى ثم أعطى ليها السماعة ،،،،نظرت لة بعيون حمراء ،،فرحل من أمامها ،،،،وضعت هى السماعة على أذنها
وقالت / أيوة مين
الراجل/ فاعل خير
الملكة/ عايز أية
الراجل بتردد/ عارف جوزك فين
الملكة بثبات/ والمطلوب
الراجل/ حبيت أخدم يا ملكة
الملكة/ عارف حياتى أعديها،،، وتساعد قصاد خدمتك أية
الراجل بتوتر/ مش عايز حاجة
الملكة/ يا راجل هو فى الزمن دة خير أنجز طلباتك أية
الراجل/ أنا ضابط تعين جديد عايز أنقل القاهرة وتعينى فى الوادى الجديد كلمة منك أنقل صدقينى تعبت لما لاقيت جوزك
الملكة بثبات/ أفرد ولائك ليا نقلك مش سهل أفرد طلعت كذاب
الراجل/ مقدرش أكدب على الملكة
الملكة / عارفت منين موضوع جوزى
الراجل /ضابط كلمك أدامى وقال مش لاقية،،، ولما سالتة عارفت،،،ها تساعدينى
الملكة أخذت نفس من الشيشة وأخرجتة كأنها تفكر فى العرض/
الراجل/ علشان تصدقى كلامى جوزك ٠٠٠٠٠٠٠٠٠ وعايش فى منطقة ٠٠٠٠٠٠٠
الملكة / أتأكد من كلامك وبعدين أنقلك
الراجل بفرحة/ أوعدينى
الملكة/ جرى أي يا عر* الملكة كلمتها وعد وأنت عارف أقدر أعمل أية سلام
الراجل/ أعرف أزاى أنك صدقينى
الملكة بضيق/ لما تتنقل القاهرة يا روح أمك أسمك أية
الراجل بفرحة/ &&&&&&،
أغلقت الملكة سماعة التليفون بضيق ولو الغضب بيتكلم لحكى ما بداخلها ،،،صعدت الشقة وجدت روحية تحمل سويلم الصغير على رجليها وسويلم الكبير بجوارها ويضحكون على فيلم قديم
روحية/ ياساتر يارب بنتك ولا عبرتنا ولا رمت السلام ،حتى أبنها مش سألت فية
سويلم/ دى بنت **** ،،،أنا عارفها سيبك منها وخليكي فى الفيلم
روحية/ نفسى أبقا زيك
سويلم بغزل/ حنين
روحية بضيق/ لا،بارد
سويلم بغمزة/ لا معاكى سخن مولع يا روح الروح
روحية/ يوة شوف الراجل ههههههه
_______
[زيارة السجن ]
ولدت أزاى قبل ميعادها كدة
الراجل/ حكم ربنا
سلطان بغل/ كنت ناوى أحر*ق
قلبك على ضناكى ،قولى أخبار المحروس إللى متجوزاة أية
الراجل/ شكلة طفش قالبة علية الدنيا
سلطان بتفكير/ يمكن سرقها أبن ****** خد كل حاجة المهم شوفلى تصرفية يخففوا الحكم عليا
الراجل بضيق/ كل زيارة تقولى كدة ،أنت مؤبد يا معلم وأحمد ربنا مش أعدام القاضى كان حنين معاك رفقآ بيك وسنك
سلطان بغضب/ سنى سن مين كل الحكاية ٥٥ سنة بس أية رأيك أهرب قريب وأفرم الملكة تحت منى وأعرفك كنت صغير ولا كبير ،،،هى الوحيدة إللى شعننت فى دماغى عن النسوان إللى أتجوزتهم شرعى وعرفى وإللى كنت أعرفهم
الصبى/ أشمعنا المعلمين يتمنوا نظرة منها دى بنت صغيرة مجبتش ٣٠ سنة
سلطان بتمنى/ مش نظرة كلنا نتمنى ليلة واحدة معاها أى راجل بما فيهم كبارات البلد عايزها فى سريره،،، تعرف ياض راجل الأعمال المشهور ****** عرض يتجوزها قصاد نصف ثروتة ،رفضت
الراجل/ معقول 😲😲😲
سلطان/ الزيارة الجاية تعرف مكان المحروس جوزها جايز لما تعرف تفرح ،،،،،وتخرجنى من هنا وساعتها أنتقم منها
الراجل لنفسة/ تبقا بتحلم يا سلطان دى الملكة نفسها وبس أنانية متعملش حاجة غير بمزاجها
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
_______
أنتهى اليوم على كدة
______
[فى صباح يوم جديد ]
تأخذ الملكة المحل ذهابآ وإيابآ لم يأتى لها نوم أمس بعد مكالمة الضابط لها عن مكان نوح وأرسلت شخص يتأكد من هذة المعلومات ٠٠٠٠
____
[فى شقة منتصف ]
أتفضل الجاكت
منتصف/ تسلم إيدك
زينب/ مفيش أخبار عن نوح
منتصف بتوتر/ مختفى
زينب بقلق/ جايز جرالة حاجة
منتصف/ هو بخير متقلقيش
زينب/ عارفت منين
منتصف بغمزة/ قلبى ثم ألتقط مفتاح السيارة وخرج وهو يلتقط أنفاسه علشان أخفى عن زوجتة وكذب عليها مكان نوح
زينب/ يارب تكون كويس يا نوح أنت أخويا فى الله
_____
فى السيارة أتصل منتصف على نوح
نوح/ الناس تقول صباح الخير مش الدبش دة
منتصف/ وبعدين كفياك غربة بقا
نوح/ عايز أربيها
منتصف بعصبية/ تربى مين دى الملكة تلاقي غيابك مش فى رأسها
نوح بتوتر/ لا هى بتحبنى
منتصف/ أوووف ،،على حسباتى المفروض تولد الأسبوع دة هتكون لوحدها
نوح/ سيبها على الله ، روحت أطمنت على أمى
منتصف/،لا، بعد غيابك جالى مؤتمر لسة راجع منة من يومين
نوح/ خليك بعيد
منتصف بزعل/ بعد دة كلة أبعد ذى متحب
نوح/ مش أقصد، ،بدل وجع الراس منى
منتصف/ أنت السبب
نوح/أناااااا!!!!!!
منتصف/أتجوزت واحدة مصر كلها بتعملها حساب وبأشارة منها تهد الدنيا وتبنيها، ،قولتلك مش قدها ،حسستنى أنت بطل رواية وتربيها ،،وبعدين تعال هنا مين إللى المفروض يسيب البيت ويغضب هى ولا أنت
نوح بغضب/ مش عاملة أعتبار ليا وسط الناس
منتصف بنفى/ مستحيل دى بتحترمك
نوح بسخرية/ بمزاجها
منتصف/ راعى مش متعلمة ،،،راعى أنها جزارة ،،راعى وضعها هى مش غشتك ،،بعد متجوزتها جاى تفوق دلوقتى
،،،أعقل ،لازم تراضيها مينفعش واحدة أول مرة تولد الكل حواليها معدا جوزها
نوح/ أوووف يومين وأرجع البيت
منتصف/ ولية مش النهاردة
نوح/ عندى محاضرات ،،،كمان يومين الجمعة أجازة
منتصف/ ذى متحب ،،سلام
نوح/ سلام