الفصل العاشر 10
بقلم نجلاء فتحي
يجلس المعلم سويلم أمام المحل أتسعت عينة حين ألتف لمصدر الصوت وقال:- نووووووح😲😲
______
[[فى شقة المعلم سويلم ]]
تجلس روحية وعلى رجليها حفيدها وزعلانة من أبنها،،
سويلم/ خلاص بقا نوح بقالة ساعة بيراضيكى
روحية/ هانت عليك أمك ،،،توجع قلبها عليك ،،
نوح/ حقك عليا
سويلم/ قوم يا نوح راضى أمك
أعتدل نوح فى وقفتة وسار فى أتجاة والدتة يراضيها وهى تتمنع لكن فى النهاية فاز العضو المهزآ وهو القلب رضخت لة وحضنتة وبكت ،،،،،،،،سويلم بغيرة نكزة فى كتفة بالعصا التى يتعكز عليها:- أخرج من حضنها كفاية دة بتاعى
نوح بصدمة/دى أمى
سويلم/ وأمى أنا كمان
روحية أبتعدت ثم وضعت الرضيع بجوارها على الكنبة ثم حاوطت كتف سويلم بحنان/ طبعآ يا قلبى أنت أبنى الكبير وهو الصغير
سويلم بأصرار/ لا هو الكبير وأنا الصغير ر*ضعينى بقا
نوح بغضب/ فى أية ياماااااا
روحية بلجلجة/ والله ماأنا عارفة بقالوا فترة تصرفاتة مش مضبوطة شوية فاكرنى وشوية شايفنى أمة ،
نوح/ حكم السن بقا ،،،،المهم أنتى مسمحانى
تنهدت روحية / مسامحة يا نوح دة أنتى أبنى الوحيد،،بجد بقيت دكتور
نوح/ معيد فى الجامعة وبدرس دراسات عليا علشان أبقا دكتور دة حلمى
روحية/ أزاى
نوح/ دى حكاية طويلة ،،،،،المهم رضاكى عنى
روحية/ راضية عليك يا ضنايا ،،
يوةةة سلومتى أقصد سويلم نام ،،خايفة علية أووى تصرفاتة مش مضبوطة حاسة زى العيل الصغير
نوح/ أزاى
روحية بلجلجة/ مش هتفهم بيفكرنى بيك وأنت عندك ٣ أو ٤ سنين وشوية يبقا المعلم سويلم بعقلة الكبير
نوح/ عادى دى راجل حاجة وسبعين سنة ،،،المهم شمس فين مش شايفها
روحية بغل / بقالها ١٠ أيام فى المزرعة
نوح / بايتة برا!!!!!
روحية بغل/ أيوة ورمية أبنها ولا بتسأل فية وماشية على كيفها كلة كوم ولابسها كوم تانى ذى متكون ملهاش راجل حقها، أقصد أقصد ملهاش كبير تعرف رجالة الحتة بتقول عليها أية ولا بلاش أحسن تزعل ولا صد*رها إللى طلقاة علينا ولا حشا ولا حياء ثم تشدقت بفمها
[طلعتى حماة أصيلة يا روحية🤣]
نوح/ كفاية يا يامااااا 😡،،،،
روحية/ بقولك ملهاش كبير مراتك بقت جبروت
نوح/ وهى حامل !!!!!!
روحية/ يوة نسيت ،،،ثم حكت لة تفاصيل يوم ولادتها لوحدها يوم ما هو مشى وتركها ولولا ربنا كانت ما تت هى وأبنها
نوح😲😲🥺/ ولدت
الأم/ أيوة
نوح/ أبنى فين
الأم / على الكنبة يا أبن العبيطة مخدش بالك منة
نوح/ فاكرة أبن حد من الجيران
الأم بعصبية/ لية فاكرانى حضانة يا روح أمك ،،،،،
نوح بيد مرتعشة حمل الصغير على دراعة وكشف عنة الغطاء وجدة ملامحة قريبة من شمس ونايم ،،رفعة لفمة يقبل جبينة وقال :- حقك عليا يا ضنايا أمك السبب ،،،نظر لأمة وقال عندة دلوقتى شهرين صح
روحية/ لا ،،٣ وكام يوم
نوح بحزن/ سمتوة أية
روحية/ سويلم شمس أصرت على كدة
نوح 😡/ دة قديم
نتركهم هو وأمة يتحدثوا فى هذا الشأن
____________
[فى المزرعة ]
أتى الطبيب وألتقط السرنجة💉من إيد الملكة ثم قال بعملية :- دى فيروس وجودها خطر هنا ممكن المواشى تشمة لو أتكسرت
وتبهدل الدنيا
الملكة/ أعراضة أية
الدكتور بعملية بدآ يشرح بكل سلاسة لكى يوصل لها المعنى ،،تنهدت الملكة فهذة هى نفس الأعراض التى ظهرت على المواشى المتوفية، ،،،،،شاورت للطبيب يرحل ،،،ثم شاورت للرجالة يسحبوا الطبيب الذى حقن المواشى بوباء أدى إلى وفاتها وخسرها مبالغ كثيرة ،[وبعد وقت ] ساقت الملكة السيارة ورجعت لبيتها بعد غياب أزيد من أسبوع بعد ممضت الطبيب على فلوسة إللى فى البنك ليس مبلغ كبير لكنة أخذتة والسيارة تبعة وتليفونة من الأخر خدت كل إللى يملكة ليها وتركت لة شقتة من أجل أمة لكن غير كدة لأخذتها هى كمان ،،،،،والأخر لحظة شيطانها يوزها أن تحقن الطبيب نفس الحقنة فمنعت نفسها،،،،،،وتوعدت لسلطان بالهلاك داخل سجنة، ،،
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
وصلت شمس بسيارتها النصف نقل لبيتها وصعدت لشقة أبوها لكى تستريح ،وضعت إيدها فى جيب جلبابها الأبيض [[أيوة رجعت لملابسها القديمة أو أستايل لابسها]] أخرجت المفتاح بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات، ثم وضعتة فى الباب ونفخت حاولت كتير مغلق رنت الجرس بعصبية وتطرق على الباب فى آن واحد أخر م زهقت ذهبت لشقتها أو شقة نوح فمنذو غيابة لم تدخلها، ،،،،،
فى شقة روحية أستيقظت من نومها وسمعت صوتها وهى من فعلت ذلك حتى تجبرها الذهاب لبيت زوجها ،،،صحا زوجها وهى أقنعتة كدة أفضل فحمد ربنا على سلامة رجوعها وناموا وبينهم الصغير
___________
دخلت الملكة شقتها وأغمضت عيونها حين نظرت للصالة تذكرت ضعفها ألامها بمفردها وولادتها لكنها رجعت لهيبتها تانى شمت ريحة نوح بالمكان برفانة طيفة أبتسمت فرغم زعلها منة تشتاق لة ،دخلت غرفتها وفكت حجابها ورمتة بأهمال وكمان عبايتها وحررت شعرها من التوكة ثم فتحت الدولاب وأخذت قميص نوم أبيض ستان طويل وبحمالة رفيعة ثم خرجت من الغرفة ودخلت الحمام وبعد ١٥ دقيقة خرجت بهذا القميص وشعرها تنهمر منة نقاط المياة على زراعها وهى تجففة بالمنشفة ،،نوح ضربات قلبة سرعت فهو شافها أول دخولها ولم يكلمها وهى لم تنتبة لة ،،،جلست على كرسى فى الصالة ومازال تنشف شعرها وزراعها وقالت:- ياختى أية الجو دة الماية على جسمى و الجو نارررر أوووووف دة أحنا بالليل الرحمة يارب ،،أتى فى بالها تشرب شيشة أعتدلت فى وقفتها لكى تذهب للمطبخ وهنا لمحت نوح أمامها ينظر لها ،مفاجأة لم تتوقعها ،،ثبتت على وضعها وهو جلوسها ،،،تقدم لها نوح مسلوب الإرادة وهى تنفست بسرعة وأشتياق و٠٠٠٠٠٠
_______
رن تليفون منتصف ترددت تصاحية ولأول مرة ترد على مكالمة خاصة بية
/ألو
زينب/وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
/ الدكتور منتصف موجود
زينب/ حضرتك مين
/ دكتورة صاحبتة مجاش النهاردة حبيت أطمن علية هو كويس
زينب 😲😲/ الحمد لله ،،أسمك أية ولية تطمنى علية
/ هو مش مسجل أسمى ،،،
زينب نظرت للتيلفون وجدت كلام لكنها غير متعلمة فقالت بكذب:- لا رقم
/ ماشى يا منتصف، وكمان مش مسجل أسمى ،،،أووووف أسمى الدكتورة نرمين بلييييز خلية يكلمنى،،، اليوم وحش من غيرة ،،خلية يقطع الأجازة بكرة النبطشية من غيرة وحشة أوووى
عقدت زينب حاجبها/ أجازة!!!! هو واخد أجازة ،،،،
نرمين/ أيوة أنتى مين بقا علشان تردى عليا ،،،،،،ثم نظرت للفون وقالت :- قليلة الذوق بتقفلى فى وشى أما أشوفك يا منتصف ،،،،،
دخلت زينب غرفة النوم تبكى ومدت إيدها لكى تصحى زوجها و٠٠٠٠٠
ياترى رد فعل زينب مع منتصف أية🤔🤔🤔🤔
ياترى لقاء نوح بالملكة أية بعد غياب أزيد من ٣ أشهر🤔🤔🤔