الفصل السادس 6
بقلم نجلاء فتحي
أثناء تفكير الملكة أين يذهب زوجها،،،، أنتبهت على صوت أنثوى حين قالت للصبى :- نوح فين
الصبى/ الأستاذ نوح برا الحارة أى خدمة
البنت بدلع/ يتأخر
الصبى/ معرفش ،،أى خدمة
البنت/ خسارة أجى لية وقت تانى
الصبى بليونة/ أنا فى الخدمة
البنت/ متنفعش وقبل خروجها من المحل توقفت على صوت الملكة وقالت:- هو أية إللى جوزى الأستاذ نوح بيعملهولك الصبى ميقدرش علية
البنت بقرف/ حاجة خاصة يا معلمة
الملكة رنت ضحكة خليعة على أصولها،،،وقالت بخبث مش قد كدة نوح جوزى وأنا عارفاة ملوش فى المعيز العيانة صاحبة السُل
البنت بغيظ/ أمال لية فى أية
الملكة وهى تحدد تفاصيل بطنها البارزة من آثر الحمل قالت:- لية فى إللى ذى القشطة والجيلى بيحب الطرى يلهط على طول
البنت / انسانة جهلة معرفش واحد زية متعلم خد واحدة زيك على أي
الملكة بمكر / أقولك شكلك متعرفنيش ،،،الأول أحب أتعرف عليكى
البنت بقوة/ ميشرفنيش أتعامل مع واحدة غبية جهلة
الصبى بعصبية/ عيب يا أنسة دى الملكة
الملكة/ أسكت أنت يا عر*،،،،،ثم نظرت للبنت وقالت :- أسلم عليكى سلام عمرة متنسية ثم جذبتها من حجابها وخرجتها وسط الناس وضربتها
______
نزل سويلم على صوت الضوضاء فى الشارع بعد روحية ما بلغتة
سويلم/ سيبى البت
الملكة/ ودينى لكسر عينها عصاية الغلاية ال******** بنت *********** بقا أنا منفعش لنوح
سويلم بالبديهة فهم أن المسكينة تعدت على شئ خاص للملكة ومش أى شئ دة نوح ،ألتفت سويلم للصبى ،،،اتصل على نوح
الصبى/ حاضر وبعد دقائق بلغة هو على أول الحارة
أتى نوح يجرى يفج الناس وسلك البنت التى لم يعرفها وأول مرة يشوفها ثم خلع القميص الذى يرتدية وغطى بية البنت لان جزعها العلوى عار ى،،،،،،،،،أديقت الملكة بشدة وشدت قصادتة قدام الناس
أنحنى لها نوح ونظرة عيونة لا تبشر بالخير وأخيرا بعد خصام أسبوع نطق وقال بهدوء:- عايزك فى بيتنا
أرتجفت الملكة وأتلخبطت حاولت تدارى حالها فصوتة وحشها فعاد عليها طلبة بحدة خفيفة أطلعى شقتنا كفاية فضايح ،،،نظرت للناس فلا يجرآ آحد على فض أشتباك تفعلة حتى أبوها سويلم لا يستطيع منعها وهى الأن تسمع كلام زوجها لعنت نفسها بشدة وتوقفت على باب الشارع الخاص بالمنزل وأشتعلت حين وجدت نوح يسند الفتاة ويجلسها على كرسى خشب ويغسل وشها بالمياة من آثر التراب التى عليها ويعتذر لها بطريقة شيك
الملكة ذهبت ليهم وعايزة تكمل ضرب البنت ،،أمسك نوح معصمها بقوة ألمتها وهنا جرجرها لداخل المنزل توقف على باب شقتة حين قال سويلم خوفآ على بنتة/ براحة يا بنى دى الملكة
نوح بحدة خفيفة/ قبل الملكة فهى مراتى بعد أذنك يا معلم، ،ثم أغلق الباب برفق فى وش الرجل الطيب أحترامآ لسنة ،،
سويلم/ أستر يارب
روحية بعتاب/ قولتلك بلاش الجوازة دى بنتك مفترية على أبنى
سويلم/ نوح قدر عليها وفض الخناقة من غير جهد ودة معجزة ،،،
روحية بحزن/ الحياة بينهم صعبة
سويلم / قولى يارب عشمان فى أبنك يغيرها
روحية/هات إيدك أسند عليا
ثم دخلوا شقتهم،
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
[فى الشارع ]
أبتسمت الفتاة المضروبة بأنتصار وأتصلت على شخص مجهول تبلغة الخطة تمت بنجاح ثم أغلقت الخط وسارت خارج الحارة مش قادرة تمشى من إللى عملتة فيها الملكة وفى نفس الوقت معجبة بنوح وشكلة وطريقة كلامة وقطعت عهد على نفسها تريدة لنفسها من الأخر عزيزى القارى حطت الملكة فى دماغها تريد خطف نوح منها
هل تنجح؟؟
__________
منتصف/ لا مش غلطان دة الصح
زينب/ بلاش الفكرة دى لنوح مراتة تهد الدنيا
منتصف/ حاسس أقل منها وبالفكرة دى يكون نفسة
زينب/ مش هيقدر ،طول اليوم فى المحل يلاقى وقت أزاى
منتصف/ دة حلم نوح من زمان ومكنش فى أمكانيات ولا فلوس
زينب/ مش فاهمة حاجة
منتصف/ مش مهم ،المهم لازم نوح يجهز فى أى وقت الأيام الجاية صعبة علية
زينب/ دى عايزة فلوس كتير يجيب منين ،،،،،دى حياة جديدة ومراتة متقبلش حد يشارك نوح فيها
منتصف/٠٠٠٠٠٠
الكلام على أية
ياترى كلام منتصف وزينب على أية
ماذا يحدث بين الملكة ونوح فى شقتهم
مين هى الفتاة سبب المشكلة وتبع مين
يلاااااا خمنوا منتظرة تعليقاتكم