رواية أسير الملكة ج2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نجلاء فتحي

  

رواية أسير الملكة ج2
الفصل الثالث عشر 13
بقلم نجلاء فتحي


#آسيرالملكة 
البارت ال١٣
الجزء الثاني 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
________
أثناء جلوس منتصف هو و زوجتة على كافية يريد  معرفة سبب تجنبها كذبت علية فى الأول وحين أخذت الجراءة حتى تعرف مين هى نرمين التى أتصلت علية ومهتمية بية ظهرت فتاة تقرب منهم مما جعل منتصف يبتسم لاحظت زوجتة هذا وبكت تحت نقابها  حين علمت هى مين 

منتصف/ أهلا دكتورة أتفضلى 
جلست هى بدون كلام وقربت كرسيها ملاصق لكرسي منتصف ،ابعدة ورحب بيها  وقال بعدها أعرفك بأم بنتى ووش السعد عليا و روحى وقلبى وملكة قلبى المدام بتاعتى ،،ثم نظر لزوجتة أعرفك الدكتورة نرمين زميلة 

نرمين بصدمة/مراتك  وعندك بيبى،،،،مش لابس دبلة لية 

منتصف بعدم فهم/ أنا حر ثم قال بضيق :-تشربى أي

نرمين/ أنتى إللى رديتى عليا فى التليفون 

زينب ببكاء/ أيوة ،،مكنتيش تعرفى الدكتور متجوز 

نرمين/لا هو مش بيتكلم عن حياتة الخاصة 

زينب/ دة الصح 
نرمين / أنا أسفة وجريت من مكانها

منتصف فهم من طريقتها أنها لديها مشاعر لية،لكن لم يوعدها بشئ وعلاقتة فى حدود العمل ،، قرر التحدث معها غدآ فى المستشفى، ،،،ثم أمسك إيد زوجتة التى ترتجف من البكاء وذهبوا للمنزل دون كلام ،،،وأكيد شافتهم نرمين بهذا الوضع وبكت بشدة على حنيتة مع زوجتة وأزاى ماسك إيدها بكل حنية ممزوجة بتملك 
__________
قابل نوح سويلم وهو معلق زراعة فى يد ست وبيضحك معاها،،،ترجل لة وقال:- مين دى 

سويلم/ مراتى 

نوح بصدمة/أحية ،،أزاى وأمى أقصد روحية 

سويلم/ أمك مين هو أنا لاحقت أتجوز علشان أخلف بغل زيك أنت مين 

نوح/ سيبك منى أتجوزت على أمى 

الست/ لسة رايح للمأزون فيها أي دى

نوح/ هو الجواز سهل أى حد يتجوز كدة سيبى الراجل يا ست دة راجل متجوز ومخلف وعندة حفيد 

الست/ بقولك أي!!!، يا أخويا  أبعد عنى  عارفة يا نن عين أمك أنت مين نوح جوز بنتة 

نوح/ أنتى مين بقا من الحارة

الست / أم فرفورة 

نوح بالعقل/ يا ست أنا مش بتاع خناقات أحنا  أكيد جيران الراجل مش مدرك بيعمل أي

الست/ لية عندة زهايمر

نوح بكذب/ لا ،،بس هو بيحب يهزر

سويلم/ يلا يا روحية يا حبيتى على المأذون وأهم حاجة ترقصيلى

أتت الملكة وتشتاط غضبآ فقد رأى وسمع عيل صغير  الكلام وبلغ الملكة وقالت:- بتعملى أي!!!! مع المعلم سويلم أبويا يا أم فرفورة 

الست/ ذى ما أنتى شايفة يا حبيبتى رايحة للمأزون 
الملكة/  بالسلامة أنتى، ،،،أبويا بيعمل معاكى أي!!!!

الست/ هو العريس

الملكة/خدتى أذنى وبعدين دة متجوز 

الست/ الشرع محلل أربعة يا شمس يا بنتى 

الملكة/  أولأ،أسمى الملكة ،،تانيآ مش بنتك 

سويلم/ مين دول يا روحية ،،،،
الملكة تأكدت أبوها عقلة تاة، نفخت وقالت :-الراجل من حبة لمراتة شاف كل النسوان روحية أبعدى عن أبويا 

الست/لا مش بعدة هتجوزة يعنى هتجوزة

الملكة/يا ست هو مش عارف أسمك بيناديكى بأسم تانى كلمتنى تتنفذ

الست بعند/ لا ،،،فكرانى عيلة أخاف منك وسعى يلا يا سويلم ،

الملكة شدتها من هدومها وقالت بعشوائية/ ساكتة من الصبح وبقول ست كبيرة أحترمها طلعتى ****** عايزة رباية،،،،لازم تخافى منى ،،،رجالة بشنبات بتخاف منى 

الست بخوف/ الشرع محلل أربعة ياناس طلبنى للجواز ووافقت حد يرفض المعلم سويلم ،،،،،،أجتمع الناس حوالين منهم ،،،،،رفعت الملكة عبايتها وشدت سلاح أبيض من على رجليها ووضعتة على رقبتها وقالت بين أسنانها:' شيلى أبويا من راسك يا بنت****** وأتخانقت معاها

سويلم/ واد يا حلاوة يا إللى شبة البنات مين البنت الحلوة البيضة القشطة دى 

نوح بضيق/ الملكة

سويلم/ عايز أتجوزها 

نوح بصدمة/ دى بنتك

سويلم/ خلفتها أمتى أنا لسة عيل صغير 

نوح/ أوووف ،،،،ولعتها وهديت هات إيدك كدة وبطل كلام بقا يا معلم روحية إللى بتدور عليها هى مراتك ومعاك فى البيت 

سويلم/ لا روحية إللى البت الحلوة القشطة بتضربها،أتصل نوح على أمة وقال :- أما تعال عند القهوة،،،،لا مفيش ههههههه جوزك رايح يتجوز عليك بس وشمس قايمة بالواجب ههههه،مين أةةةة لا لا دى  أم فرفورة،هههههه مستنيكى 
تعالى خدى نصيبك بسرعة قبل شمس متخلص عليها، ،،سلام 

أتت روحية تفج الناس ثم شدت الست من شمس ،،،،عايزة تسرقى جوزك دة عقلة مخروم

شمس/ سبيهالى 

روحية/ بس يا بت كفاية هى خطفت جوزك منك دة جوزى لعب العيال دة ميدخلش راسى ببصلة ثم أمسكت رأس الست وضربتها بمقدمة رأسها

نوح بصدمة/ بالرأس يا روحية الرأس حاسس أمى أم شمس ودة هيطلع فيلم هندى لا يارب لا وضعى حرام،،،،

سويلم/ واد يا بنت مين المهلبية دى

نوح/ يا حج ركز بقا طلعت عليا سمعة بت أي!!!! أنا شاب وجوز بنتك ومخلف حفيدك ،،المهلبية دى مراتك روحية 

أبتعد سويلم عن نوح وذهب لروحية وقال بهيام/ أنتى روحية كنتى فين بدور عليكى 
روحية وهى تنهج/ لا يا راجل برئ 

سويلم/ جعان يا روح الروح أضربى البت دى قفشانى 

روحية/ بت أي!!! دة نوح أبنى 
،،،شاور نوح لأمة تلم الدور كفاية فضايح، ،فقالت:- تعال نروح تانى مرة مفيش نزول

سويلم/ روحية بترقص أنتى بترقصى

روحية فى أذنة/ بطل بقا فضحتنى أشمعنا دى إللى لازقة فى راسك 

نوح/ لمى جوزك يا روحية هههههه

روحية بعشوائية/ أى مرا تهوب لجوزى هتنف شعر جسمها وراسها
شعراية شعراية ،

أم فرفورة/ ألحقونى يا ناس د"مى أتصفى

الملكة/أخرسى خالص ثم قربت  🗡على رقبتها:- دى نهايتك لو اتكررت وأنتى عارفة سهل عندى أشط رقبتك عادى  ذى البهايم 
،،،،،،،،أقترب نوح بجوار أذنها وقال/ كفاية يا شمس دى ست كبيرة ،،،،نظرت لة الملكة:- ورقة طلاقى توصلني يا حليتها،،،، وسارت للمحل متعمدة تدلع بخطوتها لكى تثيرة ،،شد شعرة بعنف وقال لنفسة:- بعينك الطلاق يوم عن يوم بتحلوى، ،، وبعد وقت ،،كالعادة نوح فى شقتة يسمع خلاف زوجتة مع أمة فى الشقة التانية يذهب لهم لم يفتح أحد الباب  من شدة الصراخ بينهم   يزهق يرجع شقتة تانى حاسس الأمر بيسوء لازم شمس تبعد عن أمة وترجع شقتها وهنا أتى فى بالة فكرة هو شاف الصور التى تجمعة مع بنت فى أوضاع غير لائقة  واضح جدا متفبرك لكن لم يرى الفلاشة جلب اللاب توب  وبعد الإنتهاء شبك إيدة وقال مين يقدر يعمل كدة مليش أعداء مين لية مصلحة يوقع بينى وبين بقرتى أوووف ،،ثم تأفأف فشجار مستمر بين زوجتة ومراتة سمع الباب أنفتح جرى على باب شقتة وفتحة وأول حاجة نظر على السلم وجد سويلم نازل،،أخذة برفق وأدخلة الشقة ودخل معاة وبعد شمس عن أمة

شمس/ أبعد يا واد لازق فى ظهرى لية 

نوح ألتصق أكثر/ مراتى عادى 

الملكة/ مراتك ،،مش معتبرة نفسى على زمتك 

لف إيدة على خصرها وضمها أكثر وأصبح ظهرها ملامس لصدرة وبطنة وقال عايز أوريكى حاجة  وبعديها لينا كلام تانى أستغل هو تأثرة عليها وسحبها وهو محاوط كتفها لشقتها 

روحية/ ربنا يصلح حالك يا بنى ،،
أبتسم ليها نوح وقال أقفلى على جوزك كويس 

روحية نظرت لسويلم الذى ينام على الكنبة مثل الأطفال فى عالم لواحدة أدخلتة الغرفة ،،تسطح هو على السرير  وقال لها حلمت يا روحية حلم غريب وبدأ يحكى الأحداث التى حدثت بالفعل وقال أنتى ضربتى الست أم فرفورة حتة علقة وشمس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
تنهدت روحية وقالت:- حلم عادى متشغلش بالك نام شوية 

سويلم/ نايمة جنبى 

روحية/ حاضر، ،،،أخذت تفكر فى الوضع  الجديد عليها وحال زوجها وكلام الطبيب الذى قال هو فى البداية عقلة أوقات يصورة الأحداث دى حلم لكن فى مرحلة هيكون ناسى كل حاجة ،،،،
_____
[[[داخل شقة نوح ]]]

أنت جايبنى هنا لية 

نوح/ بيتك 

شمس/ بيتى عند أبويا طلقنى 

نوح تحدث بلغتها/إللى فى الصور متفبرك 

شمس/ أعديها والفيديو كمان أزاى دة أنت بتعمل حجات مبتعملهاش معايا 

تنهدت هو وتأكدت فى مجال لباب المناقشة / أهو أنتى قولتى مبعملهاش عارفة لية علشان أوضاع نهى عنها الدين لا يجوز فعلها إللى بيحصل بينا أمان ليكى قبل ليا مفهوش ضرر ولا حرمانية يا شمس مش أنا الراجل إللى أخلى حبييتى ترتكب ذنب كبير تحت مسمى الجواز فهمتي ،،،،،
هرشت هى فى رأسها وقالت:- شايفة الموضوع عادى ويلذ 

نوح بعقل/ فى البداية بعد كدة أمراض  لو هو أمان كان ربنا سمح بية ،،،،،،أزاى معلمة قد الدنيا ومش عارفة آن الحيوانات ليهم وضع بحكم حجمهم  وطبيعة جسمهم وأحنا لينا وضع وإللى بيحصل دة لا يجوز 

الملكة/ البت مستمتعة

نوح/ ميت مرة أقولك الجواز مش سرير ومتعة فى حجات تانية أهم 

الملكة/ بتضحك عليا أنت إللى فى الفيديو 

نوح/ وشى متركب، ،بصى كدة ثم أشغل الفيديو وعمل زوم على إيد الشاب ،،وقال علية رسمة أنا إيدى مش عليها  ،،ثم عمل زوم على وضع آخر ،،فى حد فى الدنيا عندة ودنين فوق بعض حتى إللى مركب وشى حمار  وشى بيظهر ثوانى يا شمس وأهم حاجة الواد دة بغض النظر والحرام إللى بيعملة فى الوضع الطبيعى أنا بعمل معاكى كدة طبعى الهدوء والتريث علشان من أوجعك ولا أسبب ضرر ليكى أنما دة شكلة مش فى وعية واخد حجات مخلياة ذى التور الهايج  كل واحدة عارفة جوزها معاها أزاى ،المرادى محسبتيش الموضوع صح يا ملكة صدقتى عينك وكدبتى قلبك عن الحقيقة 
يمكن شوفتى الفيديو فى عز غضبك ومحكمتيش صح المرادى 

الملكة / البت سألت عليك تانى حظها حلو مكنتش موجودة 

نوح/ فاكر شكلها لكن  إللى فى الفيديو ملامحها أجنبية ،،وبعد عينك ودماغك متنورت بالحقيقة مصممة تبعدى عن بيتك

شمس/ أغلقت اللاب توب وأخذت تفكر فنوح خجول وهى جريئة  لذلك هو محق فى كل كلمة  زوجها برئ ،،فقالت مسامحاك لكن تسبنى أولد لوحدى لا

نوح بمكر/ الكلام لو مراتى أى واحدة مش الملكة هكون جنبك لية ربنا سترك

الملكة / الحمدلله  وبعد جدال بهدوء صالح نوح الملكة لكن لم يقرب منها كزوج رغم هيموت عليها وهى إيضآ لابد من التريث حتى تخضع لة بكامل إرادتها،،
_________ 
على الجانب الأخر وضعت زينب الطعام ونطقت أول جملة بعد مقابلة نرمين فى الكافية وندهت علية لكى يأكل

منتصف/ لينا كلام بعد الأكل ،،،،هزت هى رأسها بأطاعة، ،،،كانت وجبة الطعام ثقيلة للغاية كل منهما جواة كلام لكن حان الأن وقت فتح الخرَاج  وأخراج ما فية حتى يشفى المريض،،،،
منتصف/ مقلتيش لية نرمين أتصلت عليا

بدأ تحكيلة هى بدموع تلك اليوم المشؤم  لم يتعصب لكنة فهم سبب تغيرها معاة خلال الفترة الماضية وأدرك هذا حب كبير لة لكنة ألقى عليها لوم بسيط، ،لماذا لم تأتى وتفضفض معاة وتكلم نوح وبعد عتاب من أتجاها تقبلة زوجها بصدر رحب ورجعوا لبعض واتفقوا أى حاجة ذى دى لازم تفضفض لية مش تاخد جنب وطبعآ رضاها بكلامة النابع من القلب بكل حب وعشق ،،،،
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
مر شهر كامل على أبطالنا الحياة فيهم هادية ،، وخلال الشهر لم يقرب نوح من الملكة كزوج 🤭 فهو فى فترة أمتحانات  الترم الأول من أمتحانات الدراسات العليا  ،،
أستسلم نوح وأحضر فتاة تساعد فى البيت وليس أى فتاة بل نجفة أيوة هى إللى كانت فى الجزء الأول وتخدم الملكة وأبوها وتركت البيت بوجود روحية ليس ليها لازمة ورجعت تانى،،،
أخذت الملكة صنية عليها كوباية شاى من إيد نجفة وأكدت عليها تلتزم المطبخ ،،ثم دخلت غرفة نومها وجدت نوح بيذاكر،،أبعدت الأوراق، ،،

نوح بضيق/ الورق مهم يا بقرتى 

الملكة/ الشاى يا فشة بجرتك 

نوح بقرف/ فشة ،،،الملافظ سعد ،،،،،،،تغندرت الملكة بخطوتها وصوتها:- زعلانة منك ،،،وقبل خروجها من الغرفة حاصرها نوح ظهرها ملامس للحيطة وهو أمامها انحنى ليها وقال ;- جاية باللبس والدلع  دة ليلة أول يوم آمتحان 
تعلقت هى فى رقبتة/ أخر مرة قربت منى قبل مولد أبننا شكلك *******
أتسعت عين نوح من اللفظ الخارج الذى أطلقتة علية / عندى إمتحان الصبح  🥺

الملكة/ حبيبى شاطر طول عمرة قدر يوقع الملكة  ،،،مش يقدر يحل أمتحان تافهة

نوح😲/ حبيبك أول مرة تنطقيها يا مخفية

الملكة بدلال/ حبيبى وجوزى  والملكة أدامك جارية تحت رجلك،،نوح عايزاك دلوقتى هموت عليك مش قادرة 

نوح بتردد/ الإمتحان الصبح ،،
تململت هى فى حضنة ثم تجرأت  علية حاول يبعد،،،قالت بضيق:- أثبت يا واد هبسطك،،،، دقائق معدودة سحبها نوح لعالمهم الخاص كان لقاء  عاصفة بركان فهو لم يقرب منها أزيد من ٦ شهور والخلافات السابقة   وبعد مرور نصف ساعة 
الملكة بنهجان/ الإمتحان الصبح 

نوح بحالة لا تقل عنها/ هوووش، ،اكتمى مش بمزاجك يا ملكة  

شمس/ لا خلاص الملكة مبقتش ملكة بحبك يا نوح أوووى 

نوح / أرحمينى بدلعك دة قلبى هيقف مش قادر أبطل ،،،    

أبتعد نوح عنها وهو يلتقط أنفاسه الأخيرة هذا ما شعر بية وقال:- كفاية كدة صلاة الفجر 

الملكة بلوية بوز/ هو أحنا لحقنا

نوح/ أبو إللى جابك يا شيخة،لو أنا روبوت كنت خربت منك ،أتلمى بقالنا ساعات كدة  قومى خذى شاور بعدى ونصلى سوا ،،،،منك لله ملحقتش أراجع ثم أرسل لها قبلة فى الهواء وفر هاربآ منها للحمام قبل أمساكها لة،،،تنهدت الملكة براحة فكانت محتاجة قرب زوجها ليها بهذا الشكل أخذت تنظر لسرير وما يوجد علية  من آثر المعركة كما أطلقت عليها وعيونها تضئ بالسعادة والفرحة وتمنت يحدث حمل بعد هذة الليلة تريد تكوين آسرة فهى وحيدة ونوح كذلك ،،ثم سمعت آذان الفجر ودعت ربنا أن يحمى نوح وينجحة فى الإمتحان 

دقت الساعة السابعة ونوح متوتر وعامل ذى طالب الثانوية العامة مش عارف خايف لية 

الملكة/ أثبت ياض خيلتنى

نوح/ كان لازم إللى حصل بالليل دة أشوفك مزنوقة زى يا بعيدة ،،أوعى إيدك بت ناقصة رباية إياكى تمدى إيدك هنا تانى بوظتى فكرتى عن البنات والحياء
،،،نظرت لة بتحدى وهى واضعة إيدها فى خصرها،،،هو أنا بسمع كلامك 

نوح بضيق/ لا ،،،،وفشلت فى تربيتك،،ثم فر هاربآ للخارج بعد ماهى كررت فعلتها معاة  ،،،،أخذ السلم يسبها وهى تضحك بعلو صوتها  وقالت لنفسها/ أخخخخ لو كنت  زى تبقا ليلة يا واد ،،ودينى أشكلك على إيدى ولمزاجى،،،ثم دخلت شقتها وندهت على نجفة وقالت:- الشيشة يا مخفية ،،،،وبعد ٣ ساعات  رنت علية وجدت الهاتف مغلق أدركت بيمتحن فهو قال يغلقة،،،،أخذت تفكر لأول مرة فى هدية لة فهو أسعادها أمس ،،،،بعد مرور ٣ ساعات أخرى  أتى نوح للحارة لكنة جرى على المستشفى حين تلقى الخبر من أهل الحارة 
يتبع 
آسير الملكة 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
لو فى أخطاء املائية عدوها


     
      لقراءه جميع فصول الرواية من هنا
تعليقات