رواية أسير الملكة ج2 الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء فتحي

  

رواية أسير الملكة ج2
الفصل التاسع 9
بقلم نجلاء فتحي


أخيرآ أتى أتصال للملكة شعرت بفرحة شهرين بعيدة عن من سكن قلبها فكلام الضابط صح ،بعديها أجريت مكالمة تليفون واحدة وتم نقل الضابط للقاهرة خدمة قصاد خدمة ،  وضعت إيدها على خصرها ،،،وأبتسمت بمكر وقالت:- أسكندرية يا نوح فاكرنى مش أوصلك بقيت دكتور ،،ومالة ،،ثم أنتبهت لشئ وقالت:- أزاى دكتور ومحاسب 🤔🤔🤔،،أتصلت على المحامى الخاص لها وبدون تفاصيل سألت السؤال التى يحيرها فقال:- عادى  أتخرج من الجامعة وبعديها أتعين دكتور وبيدرس فيها ،،،،أخذ المحامى وقت حتى وصل للملكة المعلومة فهى أتلخبطت أكتر أزاى محاسب ودكتور ومدرس فى وقت واحد ،،أغلقت الخط بعد عقلها م فهم نوح دكتور أزاى  ،،،،وهنا قررت الذهاب لة فى صباح اليوم التالى 
_______
[فى شقة سويلم ]
سويلم/ بخ

أتفزعت روحية 

سويلم/ سلامتك يا أم عيون عسلى

روحية/ خضتنى يا راجل قلبى أنخلع من مكانة

سويلم بهيام/ سلامة قلبك أن شاءالله أنا 

روحية بخضة/ بعد الشر عنك يا سلومتى

سويلم/ أيوووخ على لسانك هاتى بوسة 

روحية/ هههههههه أختشى يا راجل ،،،أقولك ناولى بصلة من البلكونة 

سويلم بلوية بوز/ بصلى ،هاتيها لنفسك 
روحية بدلع/ زعلت يا سلومتى بعملك صنية البشاميل إللى بتتوحم أقصد نفسك فيها 
سويلم تصنع الزعل/ لا زعلان هاتى بوسة مليش فية
روحية/ نفسك فيها عنيا 
وهنا دخلت الملكة عليهم ،،،،أبتعد سويلم عن زوجتة وقال:- عيب يا روحية زنقانى
روحية بصدمة/ أنا مراتك ،،زقتة وخرجت برا المطبخ زعلانة 
سويلم بضيق/ عجبك كدة أهى زعلت
الملكة بحنق/ مش عارفة بتحبها على أي 
سويلم / ذى ما بتحبى أبنها 
تركتة هى ودخلت غرفتها ،،،،تنهد هو وقال ربنا يهديكي يا شمس يا بنتى ياترى أنت فين يا نوح غلطتك كبيرة قصاد الملكة 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
________
مر أسبوع أخر قررت فية الملكة عدم ذهابها لمدينة الإسكندرية  رغم تود رؤيتة داست على قلبها وحكمت عقلها   ،،،أقنعت نفسها هو ترك البيت بمزاجة ولم يهتم بصحتها وقتها ،،،،يرجع بمزاجة ،،لكن أخبارة توصل ليها يوم بيوم كأنها معاة وأهم شئ علاقاته النسائية  ،،،
أتت أم أنور تسأل على نوح بأحراج فهمت الملكة سؤالها فشاورت للصبى فى الخفاء يوزن لها  كيلو لحمة على حساب المحل ،غمضت عيونها وعقلها اللعين يجسد أمامها لحظاتهم الخاصة 🤭 أتنفضت فهى فى المحل ،وهذا يزيدها جنون و شوق لزوجها 
_________
[فى المزرعة ]
يعنى أي الروس دى كلها تموت 
[ أقصد بالروس المواشى،، أعذكم الله]
الحارس/ أهدى يا معلم جايز فرة ،،،،[فرة يعنى مرض]
الملكة/ مفيش فرة دلوقتى ودينى لطلع ******** على أهمالكم يا ***** نهاركم أسود كام ألف جنية أترمت
الحارس بخوف/ قضاء ربنا يا ملكة
الملكة/ الدكتور العر* ،،دة بيعمل أية ،ثم أمسكت فى لياقة قميصة وأشتبكت معة 
بعد وقت تجلس الملكة على كرسى تشيش والغضب يتطاير منها  ،،،أتى صبى يلتف حوالين منة أتى أمام الملكة ثم رحل  ،ضيقت هى عينها ثم أنقضت علية ألتف لها وقبل 😘 إيدها/ أبوس إيدك خايف 
الملكة/ مسرسر ياواد ولا أية خايف من أية المزرعة أمان  
الصبى برجفة/  البهايم  أتقت*لت
الملكة / جرجرتة من قفاة خلفها ودخلت وسط المواشى التى تصدر ضجيح وقالت :- قول إللى عندك 
الصبى/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
________
[على الجانب الأخر ]
ههههههههه فى خلال أسبوع عايز المزرعة ولا رأس فيها عايز الملكة تفلس
___________
أقتحمت  الملكة بهيبتها مكتب الطبيب البيطرى الخاص بالمزرعة 
أتنفض الدكتور وأغلق الفون  وقال بلجلجة :- أأأهلا نورتى  مكانى 

الملكة / تؤتؤ أسمها نورتى مكانك ،،،أتفزعت لية يا بيضا كنت بتعمل أية على تليفونك أية موقع من إياهم،
الدكتور/ مش بتاع الكلام دة 
الملكة/ ولا بتاعة عادى حد يحاسبك بلا نيلة رجالة تعر وتوكس الأصد تعال عايزاك يا أخويا برا 
ساروا لداخل المزرعة من الداخل حتى نقطة بعيدة ثم ركبوا سيارة وأنطلقوا كل ذلك داخل محيط المزرعة والدكتور مبهور فهو لم يعلم كل هذة الأرض ملك للملكة  ،،توقفت السيارة ونزلت هى منها فهى التى تقودها ثم نزل الدكتور وقفز كام صبى من الصندوق الخلفى للسيارة  ثم أتفتحت البواية وقالت وهى تسير أية رأيك يا دكتور 
الدكتور بأنبهار/ كل دى بهايم دى دى أكثر من المزرعة إللى عندنا
الملكة بغرور/ المزرعة إللى شغال فيها والمعروفة للناس نقطة فى بحر فى أتساع المزرعة دى 
الدكتور/ شكل البهايم نظيف أووى
الملكة عملت حركة/ الله ما لا حسد أية يا أخويا صلى على النبى ،،،،،أووووف،البهايم دى للتصدير لحمها خالى من السموم والأمراض لحمها 🥩 بيور 
الدكتور/ جيبانى لية أعالج حد فيهم 
الملكة/ لا هنا فى أصتف طبى كامل مش حتتة واحد  ******* زيك 
الدكتور  بأعتراض/ أنا دكتور يا معلمة
رنت هى ضحكة عاليا  وحددت تفاصيل خصرها وقالت :- دكتور على  عينى وعلى راسى  تأذيني لية يا أبن  الو******
الدكتور بصوت عالى / أمى خط أحمر يا ملكة أياكى تغلطى فيها 

لسعة حارس خاص للملكة على قفاة فسقط الدكتور راكع على الأرض أمام الملكة وقال:- تأدب أدام الملكة يا دكتور 
الملكة بهدوء/ جبتك هنا علشان دكتور لازم تتروق بمقامك ،أتعاونت مع سلطان وموت البهايم خسرتنى فلوس 
الدكتور بخوف وكذب/ مين سلطان دة معرفش حد بالأسم دة 
الملكة لسعتة على وشة قلم وقالت بهدوء  :- أياك تكدب ثم أعتدلت فى أقامتها وأخذت تفكر وتقول:- أممممم أعمل فيك أية ،،،،أممم تعملى أية يا ملكة مع الدكتور أمممم ،،،أنت عملت لصبى عندى فى المحل عملية ✂  ***** علشان أتعاون مع سلطان برضو وسامحتة ومش حاسبتة ،،،ولما قرب لجوزى ووقع بينى وبينة كذب أنت إللى قصيت**** عندة صح 
هز الدكتور رأسة نعم برعب وقال:- أنتى تعملى فيا كدة 
الملكة بخبث/ تؤتؤ دة أنت دكتور قد الدنيا أجرب معاك حاجة تانية، ،،،،،،ثم مدت إيدها فى صد*رها ،،،،،أخرجت حقنة وقالت :- لاقتها فى درج البالطو بتاعك معرفش بتاعت أية دى 
الدكتور بتذكر/ بتاعة البهايم 
الملكة بصوت عالى / نادوا أى دكتور هنا بسرعة ،،،،ثم نظرت للدكتور الملقى على الأرض وقالت:- أشوف بتاعة أية ولو إللى فى راسى يومك زى خ** البهايم 
_________
[فى المحل]
سويلم/ أطلعى كفاية كدة عليكى الحارة مش أمان
روحية/ دة أحنا المغرب  
سويلم بهيام/ أخاف على روح الروح لتروح من عين الحسود
روحية/ يالهووووووووى على كلامك  أمال فى شبابك كنت عامل أية
سويلم بصدق/ بجامل بعاكس أنما معاكى كل كلمة خارجة من قلبى ،،أمسك كف إيدها ووضعها على صدرة وقال بغزل/ سامعة بم تك بم تك روحية روحية بم تك روحية 
ضحكت روحية /بقا قلبك بم تك روحية لية كنت بلعب كورة وهو بيشجعنى 
سويلم أقترب منها بجوار أذنها/ بحبك 
تنهدت روحية/ وأنا كمان يا سلومتى 
قرب هو كرسية بجوار أذنها وقال/ نفسى فى سجق أسكندرانى موحوح يا روح الروح وجنبة طبق طرشى لافت  من تحت الحوض  عمايل إيدك 
روحية / عنيا يا جلبى بس بلاش شطة علشان ضغطك عالى 
سويلم بهيام/ مش مهم ،،كفاية مخلل اللفت
روحية بقلة حيلة / حتة واحدة تراضى نفسك طبق يا طفس لا
سويلم بفرحة الأطفال / وياسلام بقا جنبهم طمطماية بالثوم والكمون والملح أخخخخ
روحية/ والعيش مفقع وسخن ،،بس بقا جريت ريقى 
سويلم لعق شيفاة / طب يلا أطلعى جهزى العشا
روحية بجدية/ هبت منك يا راجل الدكتور قال العشا كوباية لبن أو زبادى أو سندوتش جبنة
سويلم بتزمر/ نفسى راحت ليهم 
روحية بحنان كعورت وشة بين كفوف إيدها وقالت/ بكرة بأذن الله أعملك على الغدا طبق سجق أسكندرانى مشطشط شوية  والطماطم المخللة ومخلل اللفت وبعديها نخرج نتمشى تهضم الأكل وتقيس بعدها الضغط والسكر  
سويلم بفرحة / وعد يا روحى 
روحية بحنان/ وعد يا روح روحية يلا كفاية كدة عليك طول اليوم قاعد هنا 
سويلم/ والمحل 
روحية بلوية بوز/  وبنتك بقالها ٥ أيام فى المزرعة بايتة برا بيتها مش خايف عليها
سويلم/ دى الملكة دى ينخاف منها مش عليها عادى أسكتى أحنا فى نصيبة 
روحية بخضة/ كفانا الشر فى أية 
سويلم/ المزرعة إللى حليتنا جالها فرة 
روحية/ مات كتير
سويلم بحزن/ شمس بتقول كتير
روحية/ ربنا يعوض عليك 
سويلم بغمزة/ متراضينى
روحية/ أختشى 
سويلم / دماغك راحت فين أقصد تعشينى سجق
مطت  شيفاها بآستياء / طلعة أرضع حفيدك، ، أكتر من كدة أتشل  أوووف
وسارت لداخل البيت وعلى زراعها الصغير حفيدها،،،وسويلم بصوت عالى :- متنسيش السجق
روحية بصوت عالى / أسخن اللبن بس 
سويلم/ قربت أنونو يا ولية
روحية/  كلام الدكتور يا عنيا 
سويلم أخذ يسب الدكتور 
[مش مراعين الشارع🤣]

أتسع عين سويلم عند رؤيتة لشخص ما٠٠٠٠٠٠
تعليقات