
الفصل الاول 1
بقلم نجلاء فتحي
[[وتمر شهور ]]
فى شقة نوح
أتنفض نوح وأمسك طبق الفراخ من أيد الملكة وقال عنك يا أم الواد
الملكة جلست على السفرة بتعب وقالت:- ربنا يخليك ليا يا نوح
روحية بلوية بوز/ وضعت باقى الأكل وجلست ،،،، يعنى أول عزومة فى بيتك أطبخ المفروض الشملولة هى إللى تطبخ
الملكة بلوية بوز/ تعبانة و٠٠
نوح/ خلاص بقا يا أماااا قلبك طيب وبعدين الدكتور قايل بلاش حركة لشمس علشان الواد
نظرت لة شمس بنصف عين فغمز لها بمعنى تسكت فهو يكذب على أمة
سويلم/ الحمد لله على نعمتك يا رب بنتى أتجوزت راجل بجد
نوح/ أمسك أيدها وطبع قبلة على أيدها ثم طبع قبلة 😘 على بطنها وقال:- بحبك يا بجرتى الحلوب
الملكة شدته عليها من خلف رقبتة وقالت بصوت منخفض:- بجرتك عايزة ج
** يا
تور
نوح أتلخبط فأبوها وأمة موجودين فبعد عنها وجلس جنب أمة
الملكة/ ههههههه خد يا واد متخافش
سويلم وروحية/ فى أية قومت من مكانك لية
نوح/ ولا حاجة أمى وحشتنى قولت أقعد جنبها بحبك ياماااااا ،،،،،وحضنها
روحية/ زقتة أوعا يالاه الجو حر روح ألزق فى مراتك بكرشها دة
نوح/ كدة يا روحية
روحية/ مش عارفة أكل يا أبن الهبلة
الملكة/ تعال أقعد جنبى
نوح/ لا
سويلم/ فى أية روح جنب مراتك مش كدة
نوح/ أووووف حاضر
الملكة أبتسمت بخبث ونظرت لأبوها و مراتة وجدتهم منشغلين بالأكل ثم أبتسمت ومدت أيدها من تحت الطاولة ومسكت 🤭🤭،،قفز نوح من مكانة لدرجة وقع بكرسية على ظهرة
سويلم / مالك
الام/ أسم الله عليك
الملكة بهدوء / مالك شكلك ملبوس
جلس نوح مكانة وقال بجوار أذنها :- أية إللى عملتية دة
الملكة مدت أديها تانى فأمسكها نوح وقال:- عيب الله يخربيت دماغك،،،
فقالت هى :- يوةةة بطمن على حاجة تخصنى مزاجى كدة وأقعد جنبى وبلاش حركة وخلى بالك أعملها كتير عجبتنى،،،، ثم أمسكت المعلقة وأكلت بهدوء
جلس نوح المسكين بجوارها وكل شوية يمنع أيدها ،،،،، أما سويلم مستغرب من أنتفاض نوح كل شوية
الأم أخر م زهقت حدفت نوح بالشبشب ،،،،،فى أية كل شوية تفط مش عارفين نطفح اللقمة
نوح/ ياماااا أنتى مش عارفة حاجة
الملكة ببراءة / ممكن يا نوح كوباية الماية شرقانة
نوح/ خدى أووووف دى باين هرومات حمل
أخذت منة الكوب وأديها الثانية كررت فعلتها فقفز نوح من على الكرسى وأتقمص ونزل الشارع
سويلم/ مالة دة
الأم/ أسأل بنتك قليلة الأدب،،، وقالت لة بعض الكلمات بجوار أذنه
سويلم/ لا يا شيخة مش خدت بالى ههههههههه
روحية/ علشان ولا بلاش
الملكة بضيق/ مركزة معايا ها عادى دة جوزى ثم نزلت وراة الشارع تصالحة فهى تعلم عنة الخجل أمام الناس
🤣ثوانى يا ملكة دة مش خجل دة وضع طبيعى ولا أية 🤣
كدة الملكة ونوح وأتجوزا وفى أنتظار ولى العهد والملكة عشقت نوح ونوح بقا أسيرها طب سؤال هل نوح هيقبل الملكة تصرف علية وهو ضعيف ماديا من خلال المواقف التى تم ذكرها فى القصة هتعرف الأجابة دى هل نوح لما يبقى غنى ويستغل أسم مراتة ويشتغل محاسب فى شركة ولا يدير أملاك مراتة ،،هل الملكة لسة بتحب نوح ولا لا ،، طب حياة الملكة أية بعد الخلفة والجواز أكيد نوح هيفرد شخصيتة طب لو مش فرض هتتحمل الملكة تتحول من معلمة الضرب الأحمر لزوجة ،،،،أول مرة أنهى قصة وبعديها بأزيد من سنة أكتب جزء تانى وأرجع ليها رونقها
_______
[توكلنا على الله ]
[[بداية الجزء الثاني ]]
✨️✨️✨️جديد ✨️✨️✨️
فى المحل يجلس نوح غضبان من فعل زوجتة أمام أبيها وأمة هو على سفرة الطعام حين أمسكتة من ٠٠🤭🤭 وقال لنفسة عارف ناقصة رباية وصا*يعة بس مش كدة دة أنا شاب مش كدة
أنتبة نوح على زبونة واقفة والصبى دايقها بالكلام
نوح/ فى أية
الصبى/ إللى مش قد اللحمة ميكلهاش يا أستاذ
نوح/ مالك يا أم أنور خير
أم أنور بأحراج/مفيش يا أستاذ
نوح / لا فى ،،،،أنت يا زفت هببت أية
الصبى/ وربى العزة ما أنا الست دى طلبت ربع كليو لحمة بقولها مفيش ،،،أقل حاجة نصف كيلو ،،،قالت سعر الكيلو كام قولت كذا قالت لا خلاص مش عايزة بذمتك دى زباين تاكل لحمة
نوح بضيق/ لمى لسانك ،أوزن كيلو لحمة صافى ،،ثم نظر لأم أنور وقال بهدوء:- أتفضلى أستريحى على الكرسى لحد ميجهز طلبك
أم أنور بتوتر/ كيلو كتير مفيش فلوس ،جيت أشترى حق ربع بس الراجل عيان والحكيم قايل يتغذى لقيتها غالية ومفيش ربع كيلو
نوح بحزن/ لا حولة ولا قوة إلا بالله، ،المحل محلك يا ست أم أنور تعالى خدى إللى أنتى عايزاة وملكيش دعوة بالفلوس ،،
الصبى بضيق/ أتفضلى يا ست اللحمة
أخذتها الست بفرحة/ يعمر بيتك ،،يفرحك بولى العهد يا أستاذ نوح
يارب ،،،يبارك فى عمر أمك
نوح/ أبتسم ليها ،،،،،وبعد رحيل الست أخرج نوح تمن كيلو لحمة من جيبة الخاص وأعطاة للصبى وقال :- حطوة فى الدرج تمن الكيلو بتاع الست أم أنور وأياك أسمعك تهين ولا تعاير حد ،حرام وعيب،،،،،ربك أعلم بالعباد ،،،،، ثم جلس مكانة تانى يتابع شغلة ٠
[[حد لاحظ حاجة نوح الأول الكل بيقولة نوح عادى وبعد زواجة من الملكة لاحظ الجميع يقولة معلم رفض هذا اللقب وأستبدلة بلقب أستاذ فهو محاسب فى النهاية]] ،،،
بعد دقائق نزلت الملكة فقد أمرها نوح تحول جلبابها الأبيض الخاص بالرجال بعباية حريمى سمراء فضفاضة لكن لم تكون هكذا فهى لحد ما واسعة بسبب بطنها التى تحمل بداخلها طفلها الأول ،،جلست بكرسى بجوارة بل لازقة فية ،،نفخ هو وأبعد كرسية ،،،حركت هى كرسيها ولازقت فية
نوح بضيق/ أروح فين لازقتينى فى الحيطة كتمتى نفسى أبعدى
شمس/ مرتاحة كدة يا واد
نوح بضيق / لمى نفسك أحنا فى الحارة وصبيان المحل موجودين
شمس/ برا المحل يا ***** أنت وهو
نوح بصدمة/ نهار أزرق وسعى كدة ،وفى ثانية قفز من على المكتب وقال :- رايح على القهوة مش ناوية تجبيها لبر أبدآ أتهدى ببطنك دى بجد مفترية
الملكة/ هههههههه،خد تعال،هههههه،متخافش منى ،،،نوح ههههه،هتروح منى فين أخخخخ الواد دكر جاموس على أصوله، ،،،
[سورى يا بنات على الألفاظ دى ملكة الدرب الأحمر لسة البلاوى جاية لازم أعيشكم الدور 🤣🤣🤣🤣]
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
الصبى لكى ينتقم من نوح فهو يكرة منذو زواجة من الملكة فقال:- نوح أستغل مش موجودة و وزع اللحمة على واحدة من نسوان الحارة ،،عقدت الملكة بين حاجبها فقالت بغل بعد ما شدتة من لياقة جلبابة ليها :- مين المرا إللى بقشش عليها من جيبى
الصبى بأنتصار/ أم أنور
أتى الصبى التانى/ الواد دة كداب ،ثم حكى الحوار الأصلى الذى تم ذكرة وأنهى حين قال ،:- والأستاذ نوح حاسب كليو اللحمة من جيبة والفلوس فى الدرج يعنى اللحمة على حساب الأستاذ نوح هو أشتراها للست ومش أول مرة يعمل كدة أى حد غلبان بيعمل كدة
أرتاحت الملكة بعض الشئ مش علشان الفلوس لا علشان أم أنور ست كبيرة ،،،
وقالت :-محدش بلغنى لية
الصبى/ الأستاذ نوح بيرفض تعرفى ،لما الموضوع يوصل يسوء سمعتة أقول الحق
الملكة بجدية / أقطع خمسة كيلو لحمة من غير دهن ولا شغت وأبعتهم للست أم أنور وقولها الملكة بتقولك ألف سلامة على أبو أنور ربنا يشفية والمحل محلك فى أى وقت
،،، ،ثم حاوطت الصبى الذى حاول يوقعها فى نوح ،،أما أنت يا عسل تعال معايا على المزرعة
بلع الصبى ريقة/م م مزرعة أية
شمس/ مزرعة العجول عايزاك معايا ،،ثم خرجت برا المحل وركبت هى عربية نصف نقل مربعة عبارة عن كبينة للسائق وكرسي بجانبة وخلفة صندوق مفتوح من الأخر ذى السيارات إللى بتنقل المواشي والخضار ،،،،قفز الصبى بأمان فى الصندوق، ،فهى فرصة يشوف المزرعة، ،،،،،
وهنا ساقت هى السيارة ومرت أمام القهوة تجاهلت نداء نوح عليها
نوح/ شمس شمس،راحت فين دى أووووف جوازة سودة وبعدين بقا ،،،ثم ذهب للمحل وسأل الصبى وقالة هى ذاهبة للمزرعة ،،،زعل لأنها لم تبلغة