رواية أسير الملكة ج2 الفصل الثاني 2 بقلم نجلاء فتحي


رواية أسير الملكة ج2
الفصل الثاني 2
بقلم نجلاء فتحي


وصلت الملكة المزرعة ونزلت من السيارة وحاولت تدارى ألم بطنها من آثر الحمل  حتى لا تبان ضعيفة أمام الرجال ،،،وشاورت للصبى الذى يسير وراها مبهور من أتساع المزرعة  ،وحوالين منها  ٤ رجال من حراسة المزرعة 
وعند نقطة بعيدة  لا يوجد صوت غير صوت المواشي  ،،لسعتة الملكة على قفاة وقالت :- تتبلى على جوزى  وأسكتلك،،،، فاكرُة عيل تقولة يا نوح حاف ودينى لكسر عينك أدام مراتك ثم شاورت لأحد الرجال خلفها، قلعوة عايزاة ذى أمة مولدتة

الصبى/ أبوس رجلك 

الملكة بغضب/قولت قلعوا 

الصبى وهو عر*يان  ،ومقيد من طرف راجل واقف خلفة ،،،يرتجف

الملكة اخذت تتفحصة بعنيها/ مش قد كدة ملوش لازمة 
نظر الصبى إلى م تنظر لة الملكة :- أبوس إيدك أوعى تعملى حاجة وربى لية لازمة 

الملكة/ خلفت عايزة لية تانى ،،،،،،نادوا دكتور البهايم 
أخذ يولول الصبى وتم عمل عملية بسيطة  للصبى على الحيا   جعلتة ذكر فى البطاقة وبس 

الملكة/ سلملي على ٠٠،،،أقصد دماغك السم ،،،،،  متغاظ من يوم جوازى بنوح وساكتة  ،،، حبستنى من شهور فى التلاجة فاكر ولا لا وعديتها فاكرنى عبيطة وانت بعيد ماهو سلطان اتحبس بقا،،،،،  أهو خليت مراتك تنفع لأى  راجل اما انت متنفعش حتى لنفسك ،،،،،  العيل الصغير لية حرارة عنك 

الصبى/ أةةةةةة حرام عليكى أةةةةةةةة،ربنا على الظالم ،،،،،،

صفعتة هى على وشة / لسة لسانك طويل أعمل فيك أية  ،،خدوا الواد  دة يتربط فى عنبر ٧  

ميل الحارس بجوار أذنها/  خطر٠

[دى فية عجول مبتشوفش الشمس
 ملهاش غير مهمة واحدة وهى تخلف بس ،،،أتمنى قصدى يكون وصل ،،]

الملكة/ سيبة جواة ٤ ليالى كاملين وهو وحظة لعاش ،لمات عادى ههههههههه
نظرت الملكة  بنصر فى أثرة وهو يولول  ثم مسحت جبينها  بكم عبايتها من شدة العرق والشمس 

الحارس/ أجبلك ماية

الملكة/ لا ،،مش عايزة المعلم سويلم ياخد خبر بالواد دة لو سأل كنت هنا لية قولة فى بهايم عيانة 

الحارس/ أوامر الملكة 

سارت الملكة لسيارتها ثم خرجت من المزرعة ثم توقفت على أقرب معصرة لعصير القصب وتجرعت ٣ أكواب كبار من عصير القصب وقالت :- أيوخ كنت عطشانة مش قادرة ثم دلكت بطنها وقالت:- شربتك حاجة ساقعة تروق عليك جوا يا أبن نوح أنزل بقا ياأبن العبيطة عايزة  أفتر*س  أبوك،،ثم ساقت السيارة ورجعت القهوة 
______
 دخلت الملكة الشقة وجدت نوح يجلس  غضبان، ،بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

الملكة/ سلامو عليكم

نوح/ وعليكم السلام 

الملكة/ مالك

نوح/ كنتى فين ،،ومش عايز كدب ،شايفك وأنتى راكبة العربية وسايقة ومعاكى الصبى ،،،،،،

الملكة فكت طرحتها  وأزرار 
العباية من الحر/ يعنى متعرفش كنت فين 

نوح بهدوء/ أحب أعرف منك أنتى أعرف من مراتى إللى مش محترمة وجودى 

نفخت هى/ فى المزرعة 
هدأ نوح فهو لدية علم من الصبى  وهى لم تكذب

الملكة/ جالى تليفون البهايم عيانة
نوح بسخرية/ وأنتى دكتورة يعنى 

الملكة بسخرية / أي العسل دة ،،،مالى فلوسى يا عسل

نوح بضيق/ عسل أسود على دماغك متتكررش تانى عارفينى رايحة فين بعد كدة 

الملكة/ ماشى، ،،بقولك مش عايز تدوق العسل 
 إلى على ٠٠،،وضع نوح إيدة على فمها :- هوش أية عارف إللى بعدها عيب فى بنات بتقرآ

الملكة/ بنات بنات مين يا عنيا مفيش حد معانا ،،أسمع بس هتندم

نوح / لا أنتى مفرهدة 

الملكة بغمزة/ حلوتها فى كدة 

نوح/ أوعى إيدك بت ناقصة رباية صحيح، أياكى تلمسى المكان دة تانى عيب 

الملكة بضيق/ يوة جوزى 

نوح / الجواز مش دة يا بقرتى فى حاجات تانية 

الملكة بأنتباة/ أية علمنى،،، ثم خلعت العباية السمراء 

جرى نوح أغلق شباك البلكونة/ يخربيت أبوكى دماغك دى أية هو أنا آلة للحاجة دى أقصد بصى مش هتفهمى  أسترى نفسك بكرشك دة يا بقرتى  لحد مجهز العشا 

شمس بخيبة أمل/ ياتك وكسة  أدامك الملكة ورايح تاكل٠ 

سمعها نوح ولولا الدكتورة قالت عادى هذا الموضوع لكن تكلم مع الدكتورة تمنعة فالملكة مش هادية وهو يريد الطفل ،،،لو الملكة عارفت يا نوح 🤭🤭🤭🤣🤣🤣🤣🤣

نوح/ بتقولى حاجة

الملكة  بضيق/ أخلص أى حاجة جعانة أبنك مجوعنى

نوح أخرج راسة من باب 
المطبخ/ اتمحكى فى الواد يا خوفي تفتكرية ورك فرخة وتاكلية وأنتى فى البنج طول عمرك طفسة معاشرة بهايم ومطبعة بطبعهم يا بقرتى

الملكة/ طب أنجز بدل ما أزنققك فى المطبخ ومش مهم كلام الدكتورة  أنت مز بفلنتك البيضة دى واد يا نوح متجى

نوح/ بعينك ثم لعن الحمل والخلفة فهى جعلتة فى أصعب حالتة لكن خوفة على الطفل وفقدانة دة الأهم 
______
[[فى شقة زينب ومنتصف]]

حمدالله على السلامه 

منتصف/ الله يسلمك ثم جلس على الكرسى يفك رباط الحذاء ،،،جلست هى بسرعة تفكة

منتصف/ بلاش كدة 

زينب/ لية دة أنت شقيان طول اليوم يا دكتور  أنبى سبنى مش كل مرة مناهدة معاك ،،،،،، راحتى فى كدة ،،ثم خلعت لة الحذاء والشراب  واعتدلت فى وقفتها :- الحمام جاهز ،،لحد مجهز العشا

منتصف/ أنتى أجمل حاجة فى حياتى ،،،،
أبتسمت هى بخجل وجريت للمطبخ ،،،،
ضحك منتصف وقال لنفسة الشكل مش كل حاجة قدم السعد عليا يا زوزو
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات _________
           [[[فى شقة سويلم ]]]
يجلس سويلم مربع على الكنبة وماسك طبق هريسة بياكل منة 

روحية شهقت/ يا راجل سوسة سكر هات الطبق دة 

سويلم بتزمر طفولى/ هاتيها مليش دعوة

روحية/ السكر  ،،حلو لما تتكوم منى

سويلم/ أنا باخد الدواء

روحية/ مش كفاية السكر أسلوب حياة

سويلم/ عايز أحلى 

روحية/ ربنا يستر واكل ربع طبق ومش شبعت 

سويلم / أي الزعيق دة

روحية بلوية بوز/ جيران الهنا  بنتك وأبنى عادى 

سويلم/ ما أنا قولتة اتصلت على المزرعة قالوا البهايم تعبانة وشمس راحت هناك 

روحية/ برضو كانت بلغتة دة جوزها 

سويلم/ أبقا أكلمها ،،هاتى الهريسة 

روحية/ كفاية إللى كلتة ،وخد جنب كدة وهات الريموت 
سويلم أفسح ليها المجال وجلست جنبة وقالت:- هات الريموت 

سويلم/ بتفرج على المصارعة

روحية/ أنت فاهم حاجة  ،،،المسلسل هيفوتنى

سويلم/ بعد المصارعة 

روحية/ بقا كدة ماشى  ثم أخرجت من صدرها ريموت آخر  وقلبت القناة على المسلسل الهندى 
وأنتهى الأمر كل واحد يقلب على القناة إللى عايزها بعناد لحد ما النوم غلبهم وناموا ولا هو سمع المصارعة ولا هى سمعت المسلسل 🤣🤣 🤣🤣
أية رأيكم فى سويلم و روحية 
______
فى وقت متأخر من الليل  جلس نوح على السرير نصف جلسة عايز ينام لا يوجد مكان ونظر لزوجتة التى نايمة على ظهرها وفاردة زراعها كأنها تحتل السرير لوحدها وهو مش مهم وبتشخر  ،وبطنها تعلو وتهبط من أثر النوم والشخير وقال / لحنى ياختى ،،،أيوة ،،يا واد ،،أيوة واحدة كمان ،،،، مستحمل الشخير وساكت ويوم عن يوم بيزيد وأقول حامل  لكن مش لاقى مكان أنام فية   شمس شمس 

شمس/ خووووخ خوووووخ 

نوح/ خوووخ أية لا الرقة مش معاكى ،،بقرتى  بقرررررررتى ،،،،مش معقول نومك دة أقترب 

بجوار أذنها/ بقررررررتى  ألحقى أبوكى  بيودع 
أتفزعت الملكة وجلست نصف جلسة أستغل نوح ذلك فى لمح البصر أخذ مكان وعمل نفسة نايم وهو كاتم الضحك ،،،أخذت هى تبثق فى ملابسها  ونظرت لنوح وجدتة يحاول يكتم ضحكتة فهمت هو السبب فكل ليلة يتفنن فى أزعاجها  ،تسطحت هى على السرير ثم نامت على جنبها وغمضت عينها وأخذت تدفع نوح بكرشها حتى سقط من على السرير  وهى بريئة نايمة ،،،،،

نوح/ أةةة ظهرى ،،شمس شمس أنتى نايمة 

شمس/ خوووخ خوووخ 😴 

نوح/ ليلة باينة من أولها، ثم ذهب وتسطح على جنبة على طرف السرير من الناحية الأخرى 
اعتدلت الملكة وشدتة لحضنها  ظهرة ملامس بطنها ولفت رجليها على رجلة 

نوح/ نهار أزرق، ،شمس الواد بينا يتفعص

شمس  بنعاس/علشان تفزع نومى تانى ،لو خايف على ابنك بطل فرك

نوح/ مكتفانى  لييية

شمس/ لولا أبنك كنت لفيتك لوشى،،نام ياااااض بقا 
نوح لنفسة  منة لله إللى كان السبب  فى جوازنا 🥺🥺
______
فى صباح اليوم التالى  
استيقظت الملكة من نومها وجدت نفسها مش قادرة تاخد نفسها  تحاملت على نفسها وقالت:- يا ساتر أية الحر دة كتم نفسى  نظرت لنوح بجوارها وجدتة نايم  أنحنت رغم تعبها على شيفاة تقبلهم بنهم شديد. فتح عينة وفى ثانية بادلها هو القُبلة  أبتعد  وسند جبينة على جبينها:- مالك بتنهجى لية 

الملكة بكذب/ مفيش

نوح بخضة/ جسمك ماية أنادى روحية 

الملكة/ لا أنا كويسة 

نوح/ لا مش متعود عليكى كدة 
الملكة نظرت لنوح وبدأت عيونها تغلق وهى تعافر ولسانها اتلجم 

نوح/ أما ،،،،،روحية ألحقينى ،،،،شمس شمس أخذها فى حضنة ،،،وأخذ يصرخ على  أمة وقال أمااااااااااااااااا أنجدينى 


تعليقات