رواية أسير الملكة ج2 الفصل السابع 7 بقلم نجلاء فتحي

  

رواية أسير الملكة ج2
الفصل السابع 7
بقلم نجلاء فتحي


أغلق باب الشقة برفق فى وش حماة ،قلب الملكة كلة أشتياق لمحبوبها، ،
نوح جلس على كرسى السفرة يحاول يلتقط أنفاسه من شدة الأنفعال، ،وينظر لها وهى واقفة أمامة تنظر لة بملامح خالية من أى تعبير ،،،لم يفهم هو هذا غير أنها مش محترمة وجودة ولا أسمة ،،،

نوح بهدوء/ ينفع إللى عمليتة دة

الملكة  بهدوء/ ينفع تقل منى قدام الناس

نوح/ مغلطش فيكى كلمتك بكل أدب وأحترام 

الملكة/ وأنا نفذت إللى عايزة

نوح/ صوتك عالى عليا 

الملكة/ بتعمل أي من وراء ظهرى 

نوح بعدم فهم/ أييييييييية 
تحولت  هدوء الملكة لعاصفة لم تراعى أنها تكلم زوجها ،،لم تراعى ظروف حملها ،لم تراعى أن نوح ليس الراجل الذى يهاب الملكة الأن غيرتها كأنثى تحركها دفاعها عن شئ خاص ليها يقودها ،،،

الملكة/ البنت إللى دافعت عنها  وضيعت هبتى  قدام أهل الحارة، ،،نمت معاها يا نوح وسبتنى،،، زهقت منى شوفت بديل غيرى بقالك أسبوع لسانك مخطبش لسانى أنت واحد خاين أبن***** كل الرجالة كدة،،،،،،ضحكت عليا،،،،،، ،،،،،،،طااااااااخ  وضعت الملكة إيدها على وشها من أثر الصفعة على وشها وأخذت صدرها يعلو ويهبط من شدة أنفعالها،،غضبها فهى سقطت على الأرض ،وأخذت تنظر لأعلى لنوح الواقف أمامها صامت ،،فقالت بضعف/ ضربتنى تانى مرة بس دى وأنا مراتك على ذمتك بالنسبالى أقوى من الأولى ،،، ،بتضربنى علشان غيرت عليك 

نوح بهياج/ أنتى جبلة مش بتحسي مش قادرة تعيشى دور الزوجة مثلى عليا تقمصى الدور ولا عارفة شغل البيت ولا معنى الزواج ،،،،،الزواج بالنسبالك سرير ،متعة بس،،،، نظر نوح حوالين منة بتوهان وقال:- كل الرجالة على كلامك نفسهم نظرة منك مش علشانك لا علشان فلوسك لكن نوح جوزك قبل ميعرف أنتى مين دخلتى دماغة جوازنا من البداية غلطة ،،،ومستحمل قرفك وطولت لسانك  الراجل بجد ميقبلش بواحدة زيك ،،ميقبلش الملكة أنتى واحدة متعرفيش عن الأنوثة شئ وفى الأخر تتهمينى بعرف واحدة وبنام معاها  

الملكة بضعف شديد ممزوج 
بعتاب/ ضربتنى

نوح بعصبية/ أنتى السبب

الملكة أعتدلت وواقفت أمامة بصعوبة وهذا زعلها لم يساعدها / فعلا جوازنا زى م قولت من البداية غلطة 

نوح بعصبية/ غلطة!!!!!!!

الملكة بثبات لم تنزل دموعها فهى مهما كانت الملكة وستظل الملكة حتى لو داست على قلبها بالجزمة القديمة/ عدت كلامك قولتة الأول زعلان لية

نوح/ أنتى عايزة تتجوزى معلم نفس طبعك على مزاجك ،،،لكن أنا لاااااااا واحد زى ياخد متعلمة  حياتى مش
 للد م،  والعجول، و اللحمة،،،،، مكانى مش هنا أنا خريج جامعة 

تأكدت الملكة أن نوح على علاقة بسيدة أخرى ،،أعطت لة ظهرها وهى تضع إيدها أسفل بطنها من شدة الألم لم تتحملة تشعر سكاكين أسفل بطنها ،،،،،شئ ما قوى قاسى يود أختراقها والخروج غمضت عيونها تحملت على نفسها ،،تود الصراخ آن يلحقها لكن لم تطلب مساعدتة فهو أهان الملكة التى كانت لو قدمت نفسها  روحها فى سبيلة لن تتأخر ،،،أنتبهت على صوت أغلاق باب الشقة جلست بتعب شديد على أقرب كرسى  ،، شعرت بشئ دافى  رفعت عبايتها السمراء  لتجد  سيل  من المياة غربية الشكل مخطلتة باللون الأحمر تنهمر من أسفل بطنها تسرى على رجليها لتستقر على الأرض  أبعدت رجليها على بعض وأخذت تتعرق بشدة  سقطت على الأرض وتسطحت على الأرض  على ظهرها خلعت عبايتها وطرحتها بأعجوبة صرخت غصب عنها بألم وقالت  نوووووووووووح  أووووووف أةةةةةةةةة ألحقننننننننى نوووووووووووح وهنا أشدت الألم ألتقطت طرحتها من جوارها وأخذت تعض فيها ومن كثرة التعرق شعرها  وجسدها كأنها أخذت شاور ولم تجفف المياة  عليها  ،حتى أصبحت لم تقدر على النطق عينها تنظر لباب الشقة على أمل نوح ينقذها  جسدها من قوة الألم يتنفض بكت الملكة بحرقة  ،وهنا لحظة خروج الطفل للدنيا وهو يشق مخرجة للحياة لحظة تمنت الموت من  شدة الألم 
كسرت وجرحت أظافرها من فحرها فى الأرض  أتسعت عيونها كأنها تخرج من مكانها لحظة قطع الأنفاس   ثوانى    ورفعت رأسها نصف رفعة ونظرت للشئ الذى خرج منها شعرت براحة بعدها وجدت قد ولدت نعم ولدت بدون مساعدة  طبيب بدون أحد أول مرة ليها لكن ربنا هو إللى معها حاولت بأنفاس لاهثة تلتقطة لحضنها فشلت مرة التانية الثالثة  نجحت ضمتة بدموع أبتسمت  ثم أمسكت الحبل السُرى الذى يربطهما معا مازال موجود ،،ريحت الطفل على صدرها وأستسلمت لسحابة سوداء سحبتها لغير عالمنا 
______
أتى المساء 

سويلم/ مش عايز أكل

روحية/ يوةةة تنام من غير عشاء

سويلم/ شيلى الأكل ثم أبتعد عن سفرة الطعام وجلس بعيد ،،،،تنهدت هى ونظرت لة بحزن وجلست بجوارة ،،ربتت على كتفة  ،،خير متقلقش

سويلم / من وقت الخناقة الظهر ودخلوا شقتهم وأتخانقوا مسمعتش صوت 

روحية بحزن/ نزلت المحل أسأل على نوح  الصبيان قالوا مش موجود ،خبطت على باب شقتهم محدش رد 

سويلم/ رنى علية

روحية/ مش بيرد

سويلم / أسندنى نخبط تانى على شقتهم 

روحية/ من شوية خبطت محدش فتح شكلهم خرجوا ونسيوا الأنوار شغالة واضحه من باب الشقة 

سويلم/ هاتى المفتاح الاحتياطي من الدرج وأدخلى الشقة ليكون نسيوا بوتاجاز شغال ولا حاجة يضيع البيت

روحية/ عنيا يا أخويا وبالمرة تعال معايا ،،نخلص وننزل المحل نقعد فية شوية محدش دخلة منكم النهاردة وتحصل الأيراد

سويلم/ ماشى 
________
فتحت روحية شقة أبنها وأنجلطت عينها مما رأت  ،أسندت زوجها وأجلستة لأقرب كرسى  الذى يكاد يسقط من الصدمة فى الأرض 
جثت على ركبتها وشدت السجادة وسترت شمس وبسرعة جريت للمطبخ سخنت سكين على النار حتى تعقمة وجريت لغرفة نوم أبنها وأحضرت فنلة  بيضاء من بتوعة  وغطاء يشبة البطانية فى الأستخدام ،،، ووضعتها على شمس ثم تنت رجلين شمس وأبعدتها عن بعض ثم أدخلت رأسها تحت الغطاء وقامت بطريقة بدائية بتنظيف أسفل بطنها وقطعت الحبل السرى من الأخر تعاملت كأنها داية متمرسة  ثم أخذت الطفل الصغير لافتة فى ملابس أبوة  وسلمتة لجدة سويلم  وهى نظفت المكان   حتى تستر مرات أبنها حاولت تفوقها لأنها مغمى عليها بصعوبة فاقت وبصعوبة أيضا ساعدتها توصل لغرفتها بأعجوبة  وأخذت ترن على نوح مرارآ وتكرارا حتى يأست أتصلت على منتصف صاحب أبنها  لم يرد بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات، 
[أتى الصباح ]
جهزت روحية صنية الفطار ووضعتها على الطاولة وندهت على سويلم ،،أتى هو بخطوتة البطيئة والرضيع بين إيدة، 

روحية/ يوة العيل كل دماغك يا راجل

سويلم/ الطفل دة أسنتة من صلبى سنين مجاش ،،،أتجوزت ١٠ مرات ومخلفتش غير شمس ،،العيل دة أكتب لية كل ثروتى ،،،تفتكرى أعيش لغاية ميكبر 

روحية/ ربنا يطول فى عمرك وتجوز عيال عيالة

سويلم/ لا أجوزة الأول ،يكمل ١٦ سنة وأفرح بية

روحية/ أبوة مش يوافق

سويلم بضيق/ هو فين أبوة دة من أمبارح لولا دخلنا على البت بالليل ولحقناها كانت دلوقتى فرفرت هى والعيل  
تنهدت روحية فتعلم أبنها غلطان لكنها لم تعلم سبب غيابة كل مرة يبلغها فى يومها سبب غيابة ويرفض تبلغ حد فقالت بقلق حقيقى:- الغايب حجتة معاة قلقانة علية 

سويلم / أبنك فية عيب ،،كل خلاف يسيب البيت ويمشي وكدة غلط ممكن مراتة تتعود على كدة يبقا شئ عادى 

روحية/ بكت من قلبها 

سويلم وضع الرضيع بجوارة ،قام وأخذ روحية فى حضنة يطيب خاطرها
_________
مر أسبوع كامل لم يعرف أحد طريق نوح 
________
فى غرفة الملكة  فى منزل أبوها سويلم ،،،،، فهى حين فاقت من ولادتها قررت الإقامة فى بيت أبوها وروحية تخدمها برموش عنيها، ،
تجلس الملكة فى السرير تر*ضع ابنها الصغير التى أصرت ان تسمية سويلم على أسم أبوها  وتسجلة بدون علم نوح 

روحية/ هاتى سويلم الصغير أبوكى عايزة

شمس/ لسة بير*ضع

روحية/ مش عايزة تنزلي المحل

شمس/ مش ينفع أخلص ظروفى وأنزل علشان أقدر أقف 

روحية بخضة/ تعال نكشف 

شمس/ كنت كشفت لما ولدت 

روحية/ ربنا واقف معاكى ولدتى لوحدتى 

شمس بضيق/ أطلعى برا وأقفلى الباب وراكى حتى فى بيت أبويا مش واخدة راحتى

روحية شهقت/ أما بنت ناقصة رباية 
شمس بهمجية/ جرا أية يا روحية بقالى أسبوع لمى لسانى ناحيتك 
دخل سويلم و٠٠٠٠٠٠

تعليقات