رواية لما انت الفصل الثاني 2 بقلم دينا محمد


رواية لما انت 
الفصل الثاني 2
بقلم دينا محمد



همسة جريت علي اوضتها بسرعه من كتر الخجل الي هي كانت فيه

سميحه.. اي ي واد الكلام الي انت بتقولو قدام بنت خالتك ده 

سيف بضحك.. اي بفرفش الجو بدل الزهق ده

سميحه.. انا هقوم اناديها مكلتش حاجة من الصبح ي حبت عيني

سيف بغضب.. ياعني اي مكلتش انا قولتلها تاكل هي بتكسر كلامي

سميحه بخوف.. لا يابني هي بس يطنها كانت واجعاها شوية

دخل سيف بدون كلام اوضة همسة

سيف.. تعالي يلا علشان تاكلي وبعدين ماكلتيش لي مش قولتلك تاكلي

همسة.. الصبح كانت بطني وجعاني

سيف بستغراب.. بطنك وجعاكي من اي انتي مش كلتي اصلا

همسة بكسوف.. لا بطني وجعاني وجع تاني

سيف فهم.. امم واكمل بخبث.. طب معاكي احتياجتك ولا اجبلك ونا جاي

همسة بكسوف.. لا هنزل انا اجيب

سيف.. مفيش نزول

همسة هزت راسها

سيف ابتسم بحنان وقال.. تعالي يلا نطلع ناكل 

همسه طلعت معاه واكلو

سميحه.. بكرا عايزاكي تنزلي السوق ي همسة تشتري شوية حاجات

سيف عقد حاجبه.. انا قولتلها مفيش نزول وهي بطنها وجعاها اصلا

سميحه.. يابني البنت لازم تنزل وتشتري مش كعقول هتفضل قاعدة كده 

سيف بتنهيدة وبص ل همسة.. لو هتنزلي هتلبسي فستان واسع وطرحتك وبلاش ميكب

همسة.. اي كل ده 

سيف بحدة.. كلامي يتنفذ يلا ي امي انا خارج شوية مع صحابي وجاي

سميحه.. ربنا يستر طريقك يابني 

همسة بعد ما سيف مشي
انا مش فاهمة اي التملك الي هو بيعاملني بيه

سميحه بخبث.. ي هبلة ده حب مش تملك وغيرة كمان

همسة.. حب؟؟! 

سميحه.. ده علي اساس اني معرفش انك بتحبيه وواقعة ف غرامو وبتتجني لما تلاقيه بيكلم بنت

همسة بتوتر.. لا ي خالتي الكلام ده مش صحيح

سميحه.. لا ي قلب خالتك صحيح ونا الي اعرف يابت اسمعي كلامو وحافظي عليه 

همسة بهدوء.. هو اصلا مش واخد بالو مني 

سميحه.. بقا كل ده ومش واخد بالو منك ده بيغير عليكي لا واي من الهوا الطاير كمان

سميحه اكملت بخبث.. انا جاتلي فكره وهعملها بكرا لما يرجع من شغله

همسة بستغراب.. فكرة اي دي؟! 

جه الليل وهمسة كانت نايمه وعمالة تخرف ب الكلام وبتعرق 

كان سيف جه من برا ودخل اوضتها يطمن عليها لقاها كده

قرب منها بستغراب 

همسة بدون وعي.. س سيف بحبك لا مش بحبك انت وحش 

سيف ضحك علي تخاريفها وشالها ودخل حمام الاوضة يغسلها وشها

همسة فاقت شوية.. اي ده. انت بتعمل اي

سيف.. انتي تعبانه ارتاحي ومتتكلميش

غمضت عيونها همسة بتعب وسيف عملها كمدات واخدها ف حضنو لحد متنام وهو كمان راح في النوم 

تاني يوم الصبح اتقلبت همسة حست بانها نايمه علي جسم عريض فتحت عيونها بسرعه ولقت سيف نايم بعمق 

همسة بخوف.. انت قوم اي الي جابك هنا

سيف بنوم.. اهدي يابت في اي كنتي تعبانه ونا جيتلك بس روحت ف النوم بس تصدقي النوم في حضنك حاجة تانيه وغمزلها

همسة شهقت بخجل.. طب قوم بقا يلا

سيف.. هقوم ي غزال حاضر وقرب باسها بسرعه من شفايفها وطلع

همسة ابتسمت بخجل 

وبعد شوية سيف فطر ونزل ل شغلو وسميحه اخدت همسة ونزلوا يجيبو شوية حاجات 

وبعد شوية رجعوا 

سميحه بتعب.. ااه يابنتي روحي هاتيلي كوباية ماية

همسة.. حاضر

سيف طلع ب الحاجه لما شافهم جاين وشايلين

سيف.. تعبتي نفسك لي ي امي كنت اجيب انا كل ده

سميحه.. تعيش يابني كفاية شغلك الي ف الورشة بتتمرمط

سيف.. اما ولا يهمك الكلام ده ابنك راجل

سميحه.. طبعا. ي حبيبي

بصت ل همسة بخبث وهي جاية بكوباية الماية

سميحه.. مبروك ي حبيبتي كبرتي وبقيتي عروسة

سيف بص بستغراب.. ياعني اي كبرتي وبقيتي عروسة

سميحه.. اصل البت همسة شافتها ولية ف السوق عجبتها وطلبتها لابنها وورتني صورتو والواد بصراكه ميتعيبش بيشتغل ومحترم

سيف بغضب جحيمي.. مستحيل ده يحصل

سميحه.. مستحيل يحصل لي البت كبرت وبقت ٢٣ سنه اي هستني لما سنانها تتكسر 

سيف بص ل همسة.. انتي عايزة تتجوزي

همسة بخجل.. الي خالتي تقول عليه انا موافقة

سيف بغضب.. تمام جهزي نفسك بقا عشان هكتب كتابي عليكي بكره

همسة اتصدمت و 
يتبعع.. 

                   الفصل الثالث من هنا 

تعليقات