رواية لما انت الفصل الثالث 3 بقلم دينا محمد

                 

رواية لما انت 
الفصل الثالث 3
بقلم دينا محمد



همسة بتوتر.. انت عايز تتجوزني 

سيف ببرود.. ايوة لانك مش هتبقي لحد غيري وبعدين مانتي عايزة تتجوزي يبقا خير البر عاجله

سميحه بفرحه.. الف مبروك ي نن عين خالتك 

سيف دخل اوضته بتعب ونام 

تاني يوم 

سميحه.. اي ده يابني انت هتنزل شغلك انهاردة فرحك

سيف.. ي امي هشوف بس الشغل بسرعه كده وبعدين هطلع واجهز وبعدين دي العروسة نفسها نايمه لحد دلوقت انا داخل اصحيها

سميحه بابتسامة.. ماشي ي حبيبي 

ودخل سيف اوضة همسة لقاها نايمه بعمق وكانت لابسة فستان قصير قط لان الدنيا كانت حر 

بص سيف عليها بر"غبة وقرب منها وباسها من خدها

سيف بهمس.. قومي ي قلبي يلا انهاردة ليلة دخلتك ي عروسة

همسة بخضة قامت وكانت بتحاول تخليه ميشوفش الي هي لابساه

سيف ضحك.. متقلقيش ي قلبي انا داخل من بدري وشوفت الحلاويات كلها

همسة بخجل واحمرار وجه.. انا نايمه بس عشان سهرت امبارح شوية علي الموبيل

سيف قرب منها وحرك ايديه علي راسها.. ليه ي حبيبتي مين يهمك اوي كده عن فرحك

همسة.. لا ابدا انا كنت سهرانه عادي مش بتكلم مع حد 

سيف.. ماشي ي حبيبتي يلا انا هنزل الورشة وشوية وراجع

همسة هزت راسها وبعدين سيف طلع وهي اتنهدت براحه 
وقامت تلبس لبس مقفول شوية وفطرت مع سميحه 

سميحه.. يلا ي ضنايا عشان تجهزي

همسة.. هو الفرح هيتعمل تحت

سميحه.. لا ي قلب امك كتب الكتاب هيتعمل هنا وادهم بس الي هينزل مع صحابة

همسة.. وميخدنيش معاه لي

سميحه بضحك.. اصلو خايف حد من صحابو يشوفك وتعجبيه

همسة بضحك.. هي غيرته للدرجادي

سميحه.. طبعا يابت

همسة.. بس انا زعلانه منو لانو يعرف بنت عليا

سميحه.. هينساها ويمسحها من حياتو اول مانتي تهتمي بيه وتبقي مراتو وتدلعيه 

همسة بكسوف.. انا قلقانه

سميحه.. تعالي ي حبيبتي اهدي وتغالي معايا

اخدتها سميحه تهديها وتفهمها 
عند سيف

هيثم.. اي يا صاحبي الافراح الي بتيجي فجاة دي

سيف.. ياض مانت عارف اني بحب همسة من زمان ومكنتش هخليها تتكتب علي حد تاني غيري

هيثم.. اشمعنا مانت تعرف بنات قد كده اشمعنا هي

سيف بهدوء.. همسة دي انا الي مربيها علي ايديا وعارف هي علي اي وفاهمها كويس ثم محدش كان هيشوفها اصلا لاني مبنزلهاش من البيت

هيثم بضحك.. ياسيدي ياسيدي علي الحب ياريت الواحد يلاقي حب بقا

سيف.. علي اساس انك. متعرفش بنات دحنا دفنينو سوا

هيثم.. اعرف بنات ااه بس مينفعوش للجواز انا عايز واحدة تحافظ علي اسمي وعيالي 

سيف.. لا جامد ياض يلا انا هطلع بقا 

طلع سيف وبدأ يجهز نفسو بس كانت البدلة بدون كرفته وشكلو يخطف الانفاس بعضلات جسمو الظاهرة حتي في البدلة

سميحه دخلت عليه وقالت بحب.. انت احسن اختيار اخترتو هي همسة

سيف باس ايديها بحب.. همسة دي بنتي وصحبتي ونا بحبها والله 

سميحه.. طب بتحبها اي لزمة البنات دي كلها الي تعرفهم

سيف.. عادي ي ماما دي مجرد تسلية وهما عارفين كده لانهم مش بتوع جواز

سميحه.. طلاما اتجوزت همسة انساهم لان همسة غيرهم ونضيفة وصدقني هتعيش اجمل ايام حياتك معاهم 

سيف بابتسامة.. حاضر ي ماما اوعدك 

جه الليل كان الشارع كلو متعلق ب الزينه والصواريخ شغالة وشما*ريخ 

همسة بخجل.. شكلي حلو ي خالتي

سميحه بحب.. زي القمر ي عيون خالتك والله حلوة ده الواد سيف هيدلع احلي دلع

همسة بكسوف.. خلاص ي خالتي 

سميحه بضحك.. ماشي ي حبيبتي 

وبعد شوية كان ادهم نزل وفضل يرقص مع صحابو وجه وقت كتب الكتاب 

انهي الشيخ بجملته الشهيرة 
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير) 

سميحه زغرطت بحب وفرحه 

سميحه.. الف مبروك ي نن عيني 

شهد بغيظ.. مبروك ي عروسة 
وبصت سيف وقالت 

شهد: كنت متوقعالك واحدة احلي من كده ي سيف 

سيف شد همسة ليه وباسها من خدها قصاد الموجودين وقال.. همسة قمر بكل حلاتها وعجباني هي اصلا تتاكل

هيثم بمرح.. ياعيني ياعيني طب يلا يجماعه كتب الكتاب خلص ننزل بقا نكمل الفرحه

همسة كانت مضايقة بسبب كلام شهد 

سيف بهدوء.. همسة مالك ي حبيبتي

همسة بزعل.. مفيش

سيف.. والله انتي زي القمر واحلي واحدة ف الدنيا وعجباني اصلا وهمس في اذنها بوقاحه 
كفاية جسمك الجامد ده الي مبقدرش اقاومه 

شهقت همسة بخجل من كلامو 

سميحه شدت همسة.. روح يخويا كمل الفرح الي تحت عشان الستات تاخد راحتها ونرقصوا احنا كمان

سيف.. ماشي ي امي وقبل ما يمشي غمز ليها 

وكمل سيف الفرح لحد ما خلاص تعب والفرح خلص 

وطلع سيف والستات مشيوا برضو

سميحه.. اوضتك ي سيف جاهزة وكل هدوم همسة فيها وهدومك متوضبة

سيف باس ايدين مامتو وقال.. تسلم ايديكي ي امي 

همسة كانت بتفرك في ايديها ومسكها برفق ودخل اوضتو 

همسة كانت لسه بتفرك ف ايديها بتوتر

سيف.. يابت اهدي بقا فيه اي ونا هاكلك 

سيف قرب وباسها من شفايفها بوسة طويلة

همسة.. هدخل الحمام اغير

سيف.. ماشي ي قلبي

دخلت همسة الحمام وطلعت وهي لابسة قميص نو"م اسود قصير ولكن شكلها كان قمر جدا 

سيف سرح في جمالها.. قمر ي قلبي وقرب منها بحب وباسها بحب وهي اتجاوبت معاه 
وبعدين شالها وحطها علي السرير برفق و 

يتبع.. 
رايكم ي قمرات+ اسفة علي اني منزلتش امبارح بس كنت رجعت من الدرس ونمت وصحيت متاخر جدا.. عايزة تفاعل حلو بقاا ❤🌏


                   الفصل الرابع من هنا 


تعليقات