رواية غرام النمر ج 2
الفصل الرابع والثلاثون 34
بقلم جنه ياسر
"بعد مرور اسبوعين "
نذهب الي مشفي جاسر الحديدي ...ماسه كانت رجعت الي عملها وحياتها ....كانت خرجت من غرفه عمليات بتعب وقالت بتعب : ااااه العمليه صعبه اوي الحمدالله انها نجحت ..
وقالت لها : دكتوره ماسه في حد في مكتبك مستنيكي وعاوز يقابلك
ماسه : حد مين
الممرضه : بيقول ان جوز حضرتك ...
ماسه شعرت بالغضب ثم ذهبت الي غرفة مكتبها ثم وصلت وفتحت الباب بقوه ورأت حمزه كان واقف امام النافذه الغرفه وكان شارد وشعر بدخول ماسه التفت ونظر لها ...
وقال : ازيك ياماسه عامله اي
ماسه قالت بغضب : خير يا حمزه انت جاي لي
حمزه : ماسه لوسمحتي ممكن تهدي وتسمعيني
ماسه : أظن أن الكلام اللي بينا انتهي وكمان اكيد عرفت ان رفعت عليك قضيه خلع
حمزه : عرفت لاكن مش هتعرفي تكسبيها يا ماسه
ماسه بتحدي : لا هعرف هو انت نسيت بابا بيكون مين
حمزه قرب من ماسه وقال : ارجوكي اسمعيني للآخر مش هتخسري حاجه لو سمعتيني
ماسه جلست علي اريكه كانت موجوده في المكتب
وحمزه جلس بجانبها وصار ينظر لها باشتياق
ماسه نظرت له واتوترت من نظراته وقالت : هتفضل تبصيلي كدا كتير ومش هتتكلم
حمزه قال : المره دي اخر مره بتكلم معاكي فيها لو انتي مش هتسمحيني هروح بنفسى لابوك واحكي لي علي كل حاجه...
ماسه قالت بغضب : اه روح عشان يموتك
حمزه بحزن : منا ميت كدا كدا يا ماسه انتي موتيني لما سيبتيني ومشيتي ....موتيني لما رفعتي عليا قضيه خلع عشان نتطلق ....
حمزه ضرب علي قلبه بقوه وقال : انا قلبي موجوع ....انا قلبي بينزف ارجوكي لتسمحيني
حطي نفسك مكاني يا ماسه ....انا كبرت وتربيت علي ايد الست اللي كنت فاكرها جدتي كبرتني وملت قلبي بالحقد والغل والكره وله مره حاولت ادور علي الحقيقه يعني كان ممكن اروح لابوكي واوجههوا واقوله لي عملت في امي كدا وووو كان ممكن لاكن هي كانت مش مدياني فرصه كان كل ما انسي تذكرني ....بعد ما خطبتك يا ماسه ولما قربنا من بعض اوي انا فعلا حبيتك مكنتش بمثل عليكي زي ما قولتلك يوم الفرح ....وهي لاحظت حبي ده وقررت متسبنيش غير لما تكرهني فيكي قعدت تجيب قديم و جديد ده ابوها عمل وسوا وقتل ووعد امك بجواز و طردنا من بلدنا وخلنا نشحت
خلتني اكرهك وارجع فكرة الانتقام من تاني لاكن كان قلبي بيقولي لا اوعي كان بينبهني ساعات كتير لاكن انا عيني اتعمت بموضوع الانتقام ....يوم لما مديت ايدي عليكي وضربتك كانت الشيطانه قعدت تقولي ...
فلاااااااااش بااااااااااك
كان حمزه جالس في غرفة المكتب وفيروز دخلت له
حمزه قال : خير يا تيتا
فيروز : فاضي يا بني شويه
حمزه : لا مش فاضي بس خير ...
فيروز : جي أحذرك من ابن عمتك كذا مره اشوفه قريب من ماسه ايي مش عاوزه اقولك ضحك وهزار حتى وانا جايه بصدفه لعندك لقت جسور محاوط ماسه بذراعه وكذا مره اشوفهم في وضع غير لائق
حمزه قام وقال بغيره : انتي اي اللي بتقولي ده يا تيتا ازاي تقولي حاجه زي كدا
فيروز بخبث : انا قولت اللي شوفته يا حفيدي جيت احذرك واقولك لم مراتك لانها مبقتش مظبوطه خالص الايام دي
خرجت فيروز وكانت تضحك بخبث وقالت : قابلي يا ماسه هههه
خرج حمزه وعيونه تطق شرار الي الخارج وتوجهه الي غرفته هو وماسه وفتح الباب بقوه ثم اغلقه خلفه
وماسه كانت جالسه امام التسريحه تمشط شعرها ...
حمزه بغضب : كنتي واقفه انهارده بتعملي اي مع جسور يا ماسه
ماسه نظرت له وقالت باستغراب : انا وقفت مع جسور ...انا مشفتهوش اصلا احنا من ساعات اخر مشكله عملتها معاه وهو مش بيقرب مني وله انا بقرب منه ....
حمزه قرب من ماسه ومسكها من شعرها بقوه
وقال : وكمان بتكدبي ....تيتا بقالها فتره شايفكي انتي وجسور وانتو قريبين من بعض وبتضحكوا وتهزروا وانهارده شافتك معاه وهو كان حاطط دراعه عليكي هي حصلت
ماسه : ايييي الللي انت بتقوله ده ...محصلش حاجه من كدا ...سيب شعري يا حمزه
زقها حمزه ثم نزع حزامه ولفه عدة لفات علي يده بغضب كان عيونه بتطلع لهب وعروق يده بارزه...الغيره عمت عيونه ...ونزل الحزام بكل قوه علي جسد ماسه
وماسه صرخت واتألمت ...
مايه ببكاء : حمزه ارجوك صدقني محصلش حاجه من اللي قالتها جدتك آآآآآآه.
حمزه قال بغضب : اخرسي بقي بتخونيني انا هوريكي انا هعمل فيكي اي ..
في الخارج امام الغرفه كانت فيروز واقفه وتتصنت
وقالت بفرحه : ايوه اديها يا حمزه ههههههه استحاله اشوفكم تحبوا بعض واسكت مش هسمح بكدا ابدا
وبعد ساعه كان حمزه خرج من الغرفه وكان في قمة الغضب وتوجه الي جسور....وماسه كانت جالسه علي الارض وسانده ظهرها وكان حالتها صعبه كان كل جسدها يألمها من الكدمات والجروح ...ووجهها كان لم يبام ملامحه من كثر الكدمات كانت تبكي بشده
وقالت : فينك يا بابا تيجي تشوف بنتك بيحصل فيها اي
قامت ماسه وساندت علي الحائط وكانت تشعر بدوار كانت تتوجهه الي المرحاض وكانت تسند علي الحائط بيدها وبتتألم بشده ثم وصلت للمرحاض ودخلت وخلعت ملابسها ووقفت تحت الدش وفتحت المياه
ووضعت جسدها في مياه ساخن وكانت تتألم بشده وبتتاوه من الوجع وبتبكي بحرقه ووجع ...
بااااااااااك...
حمزه كمل بحزن : عارف انك قد اي انتي اتوجعتي واتكسرتي في اليوم ده....وندمت ساعتها ان اذيتك بالمنظر ده ....انا عارف انك حاولتي تكشفي ليا الحقيقه وقولتيلي ان جدتي هي السبب في كل حاجه وانا مصدقتكيش بس كان غصب عني ازاي أصدق ان الست اللي ربتني وكبرتني واعتنت بينا في اوقات كتير
كانت صعبه عليا أصدق يا ماسه .....انا لحد دلوقتي مش قادر أصدق..... تخيلي ياماسه تتخذلي من اقرب الناس ليكي ...تتخيلي تعيشي ٢٧ سنه في كدبه وتمثيليه حد مألفها .....تخيلي تيعشي ٢٧ سنه عارفه ان امك ميته وفي الاخر تكون عايشه ومخطوفه .....ماسه انا كنت ضحيه فيروز الحقيره صدقيني انت ماليش ذنب
ارجوكي اديني فرصه واحده وانا اوعدك ان هعوضك عن كل اللي شوفتي هخليكي تنسي كل الألم اللي حستي في
هداوي جروحك اللي في جسمك واللي في قلبك
ماسه انا بجد بحبك اوي ...
ماسه نظرت له ثم قامت وادارت ظهرها ودموعها نزلت
وقالت : امشي ياحمزه ....انا سيبتك تتكلم زي مانت عاوز لاكن انا عند قراري ...وانا مبقتش احبك
حمزه جذبها من ذراعها وقال : كدابه انتي بتحبيني
ماسه صرخت وقالت بوجع : لااااا مش بحبك انا بكرهك وانا مش هقدر انسي اللي عملته فيا امشي وابعد عني
حمزه نظر لعيون ماسه و دموعه نزلت وقال : بصي في عيني يا ماسه وقولي انا مبقتش احبك زي الاول
ماسه كانت تنظر في اتجاه اخر وكانت تبكي
وقالت : انا مبقتش احبك زي الاول
حمزه صرخ وقال : بصيييي في عيني يا ماسه
ماسه نظرت له وقالت باختناق : انا انا مبقتش زي الاول
سكتت ماسه ولم قدرت تكمل الجمله وادارت ظهرها وكانت تبكي بصوت عالي وقالت : امشي يا حمزه وابعد عني ...
حمزه ابتسم وقالت : مقدرتيش تكمليها عشان انتي بتحبيني يا ماسه وبتعشقيني كمان وعيونك باينه جدا
انا هفضل وراكي لحد ما تديني فرصه وانا موافق استني ٢٠ سنه قدام ومش هسيبك يا ماسه ....وانا قررت اروح واتعاقب هروح اقول لباباكي كل حاجه عملتها فيكي...
التف حمزه وكان ذاهب الي الباب ....ماسه توجهت له ومسكت ذراعه بقوه وقالت : انت اتجننت هتروح تقول لبابا ..بابا لو عرف بحاجه مش هيسيبك عايش. .
حمزه : موافق خلي يقتلني ويريحني من العذاب اللي انا عايش في ..
ماسه بعدت عن حمزه وقالت بحزم : انت حر روح قوله ...انا حذرتك وعملت اللي عليا ...
حمزه نظر لها وقال بمكر : وبتحذريني لي لتكوني خايفه عليا وله حاجه ..
ماسه نظرت له وقالت بغضب : لا مش انا اللي هخاف عليك...مامتك واخواتك اكيد هيخافوا عليك لو اتأذيت....
حمزه قال بمكر : الكدب باين في عيونك ....وانتي كمان يا ماسه هتخافي عليا لو اتأذيت او حصلي حاجه
...
حمزه قال تلك الجمله والقي اخر نظره علي ماسه ثم فتح الباب وخرج ...وماسه شعرت بالغضب
وذهبت وجلست علي الاريكه وقالت : غبييييي
ثم قامت ماسه ووقفت امام النافذه الغرفه ورأت حمزه وهو خارج من بوابه المشفي كانت تنظر له وحمزه لاحظها ونظر لها وهو كان يفتح باب السياره وابتسم وشاور بيده لها .... وماسه اتغاظت وقفلت الستاره وجلست علي المقعد لمتابعة عملها وكانت لم تقدر تركز ...كانت تتذكر كلام حمزه ثم مسكت هاتفها واتصلت علي رقم
واتفتح الخط ...
&& : اهلا يا ماسه ازيك
ماسه : كويسه يا متر
&& : خير يا ماسه حبه تضيفي حاجه تاني علي كلامك
ماسه قالت : هو الحقيقه انا
قاطعها && : انا مش عاوزك تقلق خالص يا ماسه انتي مع اكبر محامي في الشرق الأوسط....خلال أسبوع كمان بظبط وهتكوني مطلقه من جوزك ...
ماسه : يا استاذ ماجد اسمعني..احم انا قررت أجل موضوع الطلاق شويه ياريت تسحب الدعوه اللي رفعتها انا تراجعت ....
ماجد : ازاي بس يا ماسه تراجعتي دي الدعوه وصلت للمحكمة واتحددت كمان الجلسه بعد اربع ايام
ماسه : اتصرف يا استاذ ماجد انا خلاص تراجعت عن موضوع الطلاق...
ماجد : تمام يا دكتوره ماسه تحت امرك هتصرف متقلقيش..
ماسه : شكرا يا استاذ ماجد انا مضطره اقفل مع السلامه
ماجد : مع سلامه يا دكتوره ...
قفلت ماسه وتنهدت ثم قامت وخرجت الي الخارج لتتابع عاملها ....
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي جواد كان اسوء اسبوعين يمروا عليه كان لم يعرف مكان عشق لامن اليوم قدر يعرف المكان
وكان يجهز حاله ويستعد ليذهب وينقذ عشق وكان عيونه بتطلع لهب وعروق يده بارزه وعضلات جسده بارزه ....كان واقف امام المرأه ويربط الجرح الذي في صدره بشاش ابيض طبي...
جواد : جايلك يا عشق خلاص...اتحملي انا هندمهم ندم عمرهم لو كانوا لمسوه شعره منك ....أملاك اللورد خط أحمر ....وانتي يا عشق كل املاكي اقسم بالله ماهرحم رفاعي الدسوقي خلاص انهارده هنفذ كلامك يا بابا وهجيب حقك كل كلمه قولتها ليا هتتنفذ ...
قطع كلامه بدخول جمال خال جواد ...
قال : كيفك انهارده يا ولدي
جواد : كويس يا خال ..
ارتدي جواد تيشرته ثم اخذ اسلحه ووضعها علي خصره
قال جمال : يا بوي كل دي اسلحه وخدها انت رايح تحارب وله اي يا ولدي
جواد بشر : حاجه زي كدا يا خال ... انهارده هرجع حق بابا وماما...
جمال بفرحه : وأخيرا انا جاي وياك يا ولدي اني كمان بجيب معاك حج خيتي ...
جواد نظر له وقال بحزم : انا هروح لوحدي
جمال : لا يا ولدي باجي معك انت جرحك لسه ما طابش افرض حصلك حاجه ....زي المره اللي فاتت استحاله اسيبك تروح لحالك ...
جواد : خالي انا مش بحب أكرر كلامي ....انا لازم اتحرك دلوقتي ياخالي مراتي في خطر ولازم اروح انقذها
جمال : ياولدي اني خايف عليك ...
جواد : متخفش يا خال لازم امشي ...
جواد ارتدي كاب ونظاره وذهب بخطوات سريعه وتوجهه الي سيارته وركبها وبدأ يتحرك الي المكان الذي فيه عشق ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
تتفاعلوا 💙💙💙💙💙🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في مدرسة النمر الانترناشونال ....كان انتهوا من الامتحان الاول في الفصل الدراسي الثاني
وكان اوس ينتظر شغف امام الكلاس الذي فيه شغف ..
ثم لمحها وشاور لها بيده ...وشغف رأته واعتذرت من اصدقائها وذهبت له ...
وقالت بمرح : اوسي ازيك عملت اي في الامتحان
اوس بغرور : كان سهل جدا شوفتي ان كل اللي ذاكرته ليكي امبارح جه ازاي..
شغف : اه يا اوسي بجد كله جاي من اللي احنا ذاكرناه....ولا يا اوسي اوعي يكون الامتحان متسرب وانت خدته من علي النت .
اوس : كانت غرام علقتني.....وبعدين انتي تعرفي عني كدا
شغف : والله اشك
اوس بضحك : لا متشكيش ويلا تعالي نروح نراجع الماده التانيه .
شغف : يلا انا بجد خايفه منها اوي
اوس قال بغمزه : معقول تخافي وانا معاكي بردو هتبقي سهله زي التانيه ....روحي اسبقيني علي الكافتيريا المدرسه وعقبال ما اروح اطمن غرومه علي الامتحان وان عملنا اي
شغف : ماشي ممتتأخرش عاوزه اراجع
اوس : اوكي مش هتأخر ..
اوس ذهب وشغف وكانت تراقبه ولفت انتباها نظرات الفتيات لاوس اغتاظت بشده ونفخت بغل ثم ذهبت الي الكافتيريا وكان قلبها يشعر باالغيره جلست علي مقعد ...
ثم جاء مغيث صديق اوس جلس علي المقعد مقابل مقعد شغف ...شغف استغربت من وجوده وان جلس من غير مايستأذن منها ...
شغف قالت : خير يا مغيث في حاجه
مغيث قال : ازيك يا شغف عامله اي ...عملتي اي في الامتحان انهارده ..
شغف : الحمدلله كان حلو ...انت عملت اي ..
مغيث قال بارتباك : شغف انا عاوز اقولك حاجه.
شغف بقلق : اي يا مغيث اوعي يكون اوس رجع يكلم ياسين وعلاقتهم رجعت زي الاول ..
مغيث : لا يا شغف انتي فهمتي غلط انا قصدي اقولك موضوع تاني
شغف قالت : موضوع اي ما تتكلم علطول يا مغيث
مغيث نظر لشغف نظرات كلها اعجاب وحب
ثم قال : الحقيقه ان انا ....انتي طبعا عارفاني من زمان يا شغف يعني كبرنا مع بعض واتقربنا من بعض وو
قاطعته شغف وقالت : ماتخلص يا مغيث اتكلم علطول انا مش فاضيه عاوزه اراجع للماده التانيه اللي هنمتحنها
مغيث : انا بحب ...
قطع كلامه بدخول اوس وجلس بجانب شغف ونظر لمغيث وقال : انت كنت فينك يا مغيث قعدت ادور عليك بعد الامتحان
مغيث نظر لاوس بغيظ ان قطع كلامه كان سوف يعترف لشغف بحبه لها
قال مغيث بغيظ : خير يا اوس اي اللي جابك
شغف بمرح : استني يا اوسي كمل يا مغيث كلامك قولت انك بتحب ...بتحب مين يا خلبوص قول بسرعه ..
اوس : اووه مغيث بيحب دي جديده دي..
مغيث قال مغيث : وفيها اي لما احب ..وابقي جدي واروح أتقدم للي بحبها ...مش العب بيها زي مابتعمل انت في بنات الناس ..
اوس : ماشي يا عم جدي قول مين صاحبة الحظ اللي وقعتك في حبها ..
مغيث قال وهو ينظر لشغف بهيام : شغف انا بحبك ...
شغف اتسعت عيونها بالذهول ...واوس نظر لشغف
وقال بعدم استيعاب : هو قال بيحب مين
شغف بلعت ريقها وقالت : هههههه يخربيت هزارك يا مغيث اي اللي انت بتقوله ده ...بيهزر يا اوس اكيد
مغيث : لا مش بهزر انا بحبك يا شغف وانا قررت بعد السنه الجايه هتقدم ليكي ان شاءالله واتجوزك ....انا عاوزك في الحلال ..
اوس قام وانقض عليه ووقع مغيث علي الارض وصار يلكمه بجنون ..
اوس بغيره : تحب وتتجوز مين يا روح ****
شغف قامت وحاولت تجذب اوس وقال : يا اوس ابعد وبطل فضايح المدرسه كلها جت وبتتفرج علينا
اوس بقوه زق شغف وكمل ضرب في مغيث بقوه ...
مغيث قال بصراخ : فيها اي لما احبها ....هو انت فاكر ان شغف هتفضل علطول قريبه منك ما اكيد هيجي يوم وتبعد عنك ووتجوز ...
اوس بغضب : شغف مش هتبعد عني مهما حصل. ومحدش هيقدر يبعدها ويخدها مني ..
مغيث : وانت محموق اوي كدا لي ...لتكون بتحبها ..
اوس بتسرع وغيره : اه بحبها وانت مال ام **
مغيث غمز لاوس وقال له : انا كدا كسبت الرهان يا صحبي ....فاكر وله افكرك ..
اوس نظر لمغيث واستوعب كلماته وتذكر ذالك الرهان الذي رههنه مع مغيث ..
فلاااااااااااش بااااااااااااك
كان في شقه مغيث بالاخص في غرفته كانوا جالسين مع بعضهم وكان يذاكرون ليستعدوا للامتحانات ...
مغيث قال بزهق : اوس انا تعبت وزهقت خلينا ناخد ريست
اوس بتعب : اوكي ...قوم اقول لطنط تعمل لينا قهوه عشان انا مصدع ...
مغيث : اوكي
خرج مغيث ومسك اوس هاتفه وفتح ابليكشن انستجرام وظهر له صوره لشغف كانت منزلاها من عشر دقايق غضب اوس بشده ثم قام بالاتصال علي شغف ..واتفتح الخط ..
اوس : اي الصوره اللي انتي منزلاها من شويه دي ...روحي امسحيها
شغف قالت : اي يا اوس مالها الصوره
اوس قال : وحشه .....قولتلك بدل المره الف بلاش تقفي تتصوري بمياعه اي الوقفه الوحشه اللي انتي وقفاها في الصورة دي
شغف : يووووه يا اوس هو انا كل ما انزل صوره تعلق عليها انا زهقت والمره دي مش هسمع كلامك و مش همسحها وبعدين انت مالك بصوري
اوس : ازاي انا مالي هو مش انا ابن عمك ولازم اخاف عليكي الصوره مش لطيفه امسحيها يا شغف لو سمحتي
شغف بغيظ : اووووووف حاضر يا ابن عمي همسحها بااااي
قفلت شغف ودخل مغيث وقال : احلي قهوه لا استاذ اوس انا اللي عملتها بنفسي
اوس : تسلم ايدك
مغيث : اشرب وقولي اي رأيك
اوس : ماشي ..
مغيث قال : مالك يا بني وشك قالب كدا لي واحمر
اوس : شغف بقت مجنناني يا مغيث مش فاهم لي بقت علطول تحب تعاند فيا كذا مره اقولها متنزليش صور وبردو بتنزل مش بتسمع الكلام. .
مغيث : هي حره وبعدين يا اوس مش من حقك تتحكم فيها انت مين اصلا عشان تقولها متنزليش وله تنزلي ...
اوس : ابن عمها وخايف عليها عندها زفت فلورز شباب كتير علي الصفحه ...
مغيث بمكر : انت بتحبها يا اوس
اوس نظر له وقال باستغراب : احب مين ..
مغيث : شغف .
اوس : لا يا راجل انا احب شغف طب ازاي قول كلام غير كده ...شغف اختي مش اكتر واكيد بحبها زي اخواتي وبخاف عليها انت فهمت غلط ...
مغيث بغمزه : لا بتحبها...واراهنك يا اوس انك قريب هتعترف بحبك لشغف ....انا متأكد انك بتحبها دايما بتغير ومبتحبش اي ولد يقرب منها وبتخاف عليها اوي ....اسمع مني يا اوس انت بتحبها ..
اوس : اي العبط اللي بتقوله ده ....انا وشغف استحاله نبقي لبعض ....وطبيعي اغير عليها واخاف عليها احنا من صغرنا واحنا مع بعض يابني ده شغف اللي كانت بتظبطني مع بنات ....انت بتقول اي قال بتحب شغف ههههه والله مجنون ..
مغيث قال بمكر : تراهان انك قريب تعترف ليها بحبك ..
اوس بلامبالاه : اراهن....بس انت كدا كدا هتخسر لان استحاله اعترف لشغف بحاجه زي كدا ...
مغيث بمكر : هنشوف يا اوس ..
اوس : اقفل علي الموضوع يا مغيث ويلا نكمل مذاكره وبلاش كلام فاضي ملوش لازمه ...
باااااااااااك
ثم تذكر اوس قال بغيظ : يا ابن ***
قام اوس ووضع يده في رأسه باحراج ونظر لشغف
شغف قالت بتوتر : انا انا هروح عشان الامتحان ...كفايه فضايح المدرسه كلها بتبص علينا ..
وركضت شغف واوس وقال : استني يا شغف ..
مغيث قام وقال بألم : الله يخربيت ايدك يا اوس الكلب جسمي كله بقي مكسر ..
اوس ذهب خلف شغف الذي كانت تمد بسرعه وكان باين علي ملامحها الفرحه ولم تصدق هل معقول ان اوس يحبها...واوس كان شعر بالندم انه اعترف امام الجميع وسبب لشغف الاحراج والخجل وهو لم يتأكد من مشاعرها له هل من الممكن انها لم تحبه مثل ما هو يحبها ...
اوس مسك ذراع شغف بقوه وقال : اي يا شيخه مركبه عجل في رجلك ...مش عمال انده عليكي
شغف نظرت له بخجل وقالت : خير يا اوس عاوز اي ....الامتحان هيبدأ خلاص خلينا نمتحن وبعدين بنرجع نتكلم ..
شغف ذهبت الي الفصل واوس شعر بالغيظ وذهب الي الفصل هو الاخر ليمتحن لاكن يفكر في شغف ...في المقعد امام اوس كان مغيث جالس التفت جسده لاوس وقال له : هاااا كلمت شغف واعترفت ليها ..
اوس بغيظ : بص قدامك انا مش طايق اشوفك
مغيث : الله هو انا عملت اي يعني ....ماكنت مسيرك هتعترف بحبك اللي كنت مخبي....
اوس : انا حاسس ان شغف مش بتحبني
مغيث : مين قال كدا ده باين علي عنيها انها هتموت عليك ..
اوس : بجد..
مغيث : اسمع مني بعد الامتحان تخدها علي كافيه قريب وتعترف ليها بكل اللي في قلبك وهي بردو نفس الكلام تعترف ليك بكل اللي في قلبها ..
اوس : ماشي يلا بص قدامك عشان الامتحان بدأ يتوزع ...هو انت مذاكر المادة دي وله لا
مغيث : يعني مش اوي ..
اوس : ربنا يستر مرجعناش....وخايف لشغف متعرفش تحل كويس ..
مغيث : متخفش يا حنين هتحل ..
اوس لكمه في ظهره بقوه ومغيث اتألم وقال : اااه ايدك يا اوس ....ضهري اتكسر .. منك لله يا اوس يا ابن انكل النمر
اوس : تستاهل اصبر عليا علي اللي هعمله فيك ...
اعتدل مغيث في جلسته وصار ينظر امامه ...واوس كان ينفخ بغل وكان يفكر في شغف ولم يركز في الامتحان..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي تولين كان ذاهبه الي منزل مصطفي لان كانت والدته مجمعه ( خالات واخوال) مصطفي لكي يتعرفوا علي تولين لان لم يتعرفوا عليها وكانت متوتره للغايه
وصلت الي منزل مصطفي...وكان مصطفي يقف وانتظرها امام المبني قرب مصطفي من سيارة تولين ثم فتح اها باب السياره وخرجت تولين بابتسامه بشوشه
وقالت : وحشتني اوي يا مصطفي...
مصطفي وانتي كمان يا حبيبتي...
تولين : اهلك جم وله لسه انا حاولت أن متأخرش ...كان الطريق زحمه انهارده ..
مصطفي : لا عادي هما كلهم فوق ومنتظرينك
تولين : مبسوطه ان هتعرف عليهم ..
مصطفي ابتسم ثم مسك يدها ودخلوا الي المبني وصعدوا الي المنزل وسجي وسجده رحبوا بتولين
ودخلت تولين الي الداخل وسلمت علي الجميع وجلست علي مقعد بجانب مصطفي ....
وخالت مصطفي قالت : ماشاءالله الله علي عروستك يا مصطفي عرفت تختار ....
مصطفي : تسلمي يا خالتو
خال مصطفي قال : طيب ونويتوا تعملوا فرحكم امتي يا بني
تولين : بعد شهر ان شاء الله يا انكل هنعمل فرح بس هيكون عن ضيق لان بنت عمي لسه متوفيه من شهور واحنا مش هينفع نعمل كل شويه مناسبه لان الصحافه مش هتسبنا في حالنا ..
خالت مصطفي الثانيه قالت : اي ده ازاااي يعني انتي موافقه علي الكلام ده يا ام مصطفي ازاي ابننا مصطفي ميعملش فرح ده بيكون اول فرحه في العيله ومن حقنا نفرح بي ....وبعدين بتقول قريبتها دي توفت من شهور ويا ختي الحي ابقي من الميت وهي ارتاحت من الدنيا وعاميلها ....لا لازم نعمل فرح ونعزم أهلنا كلهم وو ...
مصطفي قاطع كلام خالته وقال بحده : خالتو كلام تولين واضح احنا موقلناش مش هنعمل فرح خالص ....احنا هنعمل لاكن علي الضيق يعنني الناس فقط اللي قريبين مننا هما اللي يحضرورا.....
خالت مصطفي نظرت لتولين باختصار ثم قالت
: من اولها كدا بتقومك علينا يا ابن اختي ..
خال مصطفي قال : في اي يا رضا ما تخليكي محضر خير....مالك بتتكلمي كدا ليه وانتي مالك مصطفي يعمل فرح وله ميعملش...لمي نفسك يا رضا بدل مازعلك ...وبعدين تولين لسه اول مره بتتعرف علينا كدا هتخليها تاخد عنك فكره وحشه ..
والدة مصطفي قالت بغضب : وبعدين يا رضا انتي محموقه كدا ليه وانا ملاحظه ان نظراتك لتولين مرات ابني مش حلوه ياريت تلتزمي حدودك شويه وخليكي في حالك ...وانا اللي اقول ابني يعمل فرح وله ميعملش
تولين نظرت لوالدة مصطفي وفرحت ان وقفت في صفها ...
خالت مصطفي الاولي : اهدي يا ختي رضا مش قصدها ....انتي عارفه رضا اللي في قلبها علي لسانها ودايما مبتاخدش بالها من الكلام كويس مش كدا يا رضا ...
رضا رمقت تولين بكره وقالت : اي بقيت دلوقتي انا الوحشه وكدا ام مصطفى تقفي في الصف الغريبه ومتقفيش في صف اختك ...
والدة مصطفي قالت : الغريبه دي بتبقي مرات ابني وزي بنتي ....
سكتت رضا وكانت تنظر لتوين بغضب لان هي السبب ان اختها وقفت ضدها اليوم ...
وبعد مده طويله من الوقت قررت تولين تذهب وكانت تسلم علي كل عائله مصطفي وجه دور رضا خالت مصطفي مدت تولين يدها وقالت : مع سلامه يا طنط رضا واتشرفت بمعرفتك
رضا رسمت ابتسامه وقالت : اتشرفت اكتر يا تولين وحقك عليا علي المعامله والكلام اللي قولته والله الواحد لما قعد واتكلم معاكي حبك جدا وبجد انتي بنوته زي العسل وتستاهلي كل خير....ومصطفي محظوظ ان خد بنوته زيك ربنا يتمم ليكم علي خير
تولين عنقتها وقالت : شكرا لحضرتك وانا كمان حبيتك جدا واكيد ان شاء الله قريب تنورونا في بيتنا ووتتعرفوا علي بابا وماما
خال مصطفي : ان شاءلله يا بنتي....مبسوطين ان اتعرفنا عليكي ..
تولين : شكرا يا انكل.
ذهبت الي والدة مصطفي وعنقتها وقالت : شكرا يا طنط علي العزومه وعلي كل اللي عملتي معايا
والدة مصطفي قالت : انتي زي بنتي يا تولين ....وبعدين مفيش بنت تشكر امها ...يلا يا مصطفي وصل مراتك لحد تحت..
مصطفي قال : حاضر يا أمي..يلا يا تولين
ذهبوا تولين ومصطفي ونزلوا وخرجوا خارج المبني ووصلوا الي السياره
مصطفي قال : تولين
تولين نظرت له وقالت : نعم يا مصطفي
مصطفي : اوعوي تكوني زعلتي من اللي حصل انهارده
تولين : لا خالص هو كان موقف وعدي طنط رضا طلعت عسوله وانا حبيتها اوي
مصطفي : بعد اذنك متحبيش حد غيري ...انا بغير
تولين بضحك : انت حاجه تانيه انت تاخد قلبي كله ♥️
مصطفي : انا بقول ان نكمل السهره مع بعض ونروح الكورنيش ونتمشي اي رأيك
تولين بفرحه : اوكي معنديش مانع
مصطفي : طيب يلا بينا ونكلم عمو إلياس في الطريق ونقوله انك هتتاخري شويه ..
تولين : ماشي ....خد انت بقي سوق
مصطفي اخذ مفتاح السياره وركبوا وذهبوا ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي همس ويامان كان أصدقاء يامان متجمعين وكل واحد معه زوجته ....دخلوا يامان وهمس الي مطعم قصر الكبابجي....لمح يامان وهمس اصدقائه ذهب لهم وكان ممسك يد همس ... ثم ذهبوا كل اصدقائوا ليرحبوا بي ...
ذهب صديق يامان المقرب وحضنه بشده ...
وقال بحب : اخيرا شفناك يا عريس
يامان : ازيك يلا معاذ عامل اي وحشتني بقالي فتره مشوفتكش ...
معاذ : ايوه يا عم ما هي ست همس خدتك مننا ....ازيك يا همس انا معاذ صديق يامان المقرب
همس ابتسمت وقالت : اهلا وسهلا يامان حكالي عنك كتير ..
احد اخر من أصدقاء يامان ذهب وحضن يامان ..
ويامان بادله الحضن وبعد ذالك قربت فتاه وكانت صديقه يامان من ايام الكليه وكانت سوف هتعنقه يامان مد يده وصافحها وقال : ازيك يا ايمان اي اخبارك ..
ايمان نظرت له بغيظ وقالت بحقد : الحمد لله انت عامل اي ....صح نسيت ابارك ليك علي خطوبتك الف مبروك فرحتلك انك خت اخيا عشق اللي بتحبها من زمان ...
ثم نظرت لهمس وقالت : اي ده دي اختها مش كدا ...كان اسمها اي ياربي اه همس ....مش دي بردو يا يامان اللي اعترفت ليك بحبها وانت صدتها وقولتلها انك مش بتحبها ...اي شكلها صعبت عليك وقولت متكسرش بخاطرها وتخطبها...
يامان نظر لمعاذ نظرات كلها غضب ولوم ....هو الوحيد اللي عرف بكل هذا القصص ....كيف يتجرء يعمل فيه كذا ويحكي أسراره ...
همس شعرت بالحزن وكانت عيونها رغرغت بالدموع قد علي وشك ينزلوا علي وجنتها لاكن امسكت بحالها علي اخر لحظه ... وكانت تنظر لايمان بغضب واحتقار ثم نظرت ليامان بكسره وكانت هتسحب يدها من يده لاكن يامان قبض علي يد همس
وقال ونظر لي ايمان : معرفش انتي اللي عرفك بكل التفاصيل دي ...بس اكيد اللي قاللك انا مش هسيبه وهندمه وهخسره....بشكرك يا ايمان انك كشفتي وش صحبي علي حقيقته ...
معاذ نظر لزوجته بغضب : اكيد مش انا اللي قولت بس انا عارف مين كويس اللي حكاه وو
يامان قاطعه وقال : اخرس مش عاوز اسمع صوتك ....احب اعرفك يا استاذه ايمان ان انا محبتش غير همس مراتي......والله وانا ندمان ندم عمري اني محبتهاش من زمان .....كنت غبي هتقولي اي بقي بس الواحد فعلا مش بيحس بقيمة الحاجه الا لما تروح منه ...همس انا بعترف ليكي قدام الكل ...ان انا بحبك واوعي تفكري في يوم اني انا ممكن ابعد عنك واسيبك ....انا مقدرش ابعد عنك لحظه ..انتي روحي اللي بتنفس منه ....واوعي كلام واحده مريضه زي دي تأثر فيكي ....دي واحده فاضيه وغيرانه عشان ايام الكليه طلبت مني ان ارتبط بيها وانا صدتها وحرجتها قدام كل الكليه فهي حابه تردها ليا ..مش كدا يا ايمان
مش انتي كنتي هتموتي عليا ايام الكليه وكنتي بتتحايلي ان اكون معاكي طلبتي مني بدل المره الف
قاطعته ايمان بغضب وقالت : بس كفايه ...
يامان : لي كفايه لي خليني اكمل عمايلك السوده
ايمان بكره : انا ماشيه انا غلطانه ان جيت وهزئت نفسي
معاذ : محدش عزمك اصلا وبعدين استغربنا انك جيتي ....هو في حد عزمها يا جدعان
رد الأصدقاء جميعهم وقالوا : لااا
ايمان نظرت لهم بغضب : ماشي انا هوريكم هعمل فيكم اي يا شويه كلاب ...
ثم نظرت لهمس وقالت : اوعوا تصدقي يا حبيبتي الكلام اللي قاله ده بيضحك عليكي ومسيره يلعب بيكي ويرميكي...زي ما عمل مع بنات كتير وضحك عليهم وكان واعدهم بالجواز ...
همس قالت وهي تمسك ذراع يامان وقالت : انا واثقه في جوزي يا حبيبتي كويس ...نصيحه مني ياريت تروحي لدكتور نفسي عشان شكلك مريضه نفسيه
ايمان نظرت لها بغضب وقال معاذ : يلا يا بتاعه انتي غوري من هنا
ايمان ذهبت وكانت تتوعد لهم جميعهم وزوجه معاذ قامت وتوجههت الي يامان وهمس
وقالت : انا اسفه يا يامان معاذ ملوش اي دعوه انا اللي كنت بحكي لي ايمان هي كانت بتوقعني في الكلام وانا متوقعتش ان هتقول كلام زي كدا ....بجد انسانه رخيصه وزباله بعتذر منك ومن همس ارجوك متزعلش من معاذ ملوش اي علاقه بحاجه...
يامان : ماشي يا روضه وياريت يعني بعد كدا تاخدي بالك ومش كل ما جوزك يقولك علي حاجه تروحي تطلعيها بره حافظي علي أسرار بيتك ..
زوجه معاذ : عندك حق
صديق يامان اخر : خلاص يا جماعه حصل خير خلينا نكمل سهرتنا ونتبسط احنا بقالنا زمن مشوفناش بعض
معاذ : عندك حق متزعلش مني يا صاحبي ...ويا همس بجد يامان بيحبك لا ده بيعشقك وفعلا هو محبش قبل كدا انتي حبه الاول والاخير ....كل البنات اللي كانوا في حياته كأنه مجرد نزوه مش اكتر متصدقيش اللي اسمها ايمان دي ....يامان عمره ما وعد حد بالجواز هو كان آخر يرتبط يومين ويسيبهم ...
يامان : انا بقول تتنيل تسكت عشان انت مش سامع بتقول اى
همس ضحكت وقالت : انا عارفه كل البلاوي يا حبيبي ....انت اه لعبت ولفيت بس في الاخر اخترتني انا وحبتني انا ...
يامان قال بحب ورمانسيه : انا أحببتك واعشقتك وادمنتك....انا لا أعلم لماذا وكيف ومتى، ولكني أحببتك، أنسيتيني العالم من حولي ووانا حاليا كل أملي أن أبقى معك طول العمر ♥️🤭.
همس حضنته ويامان بادلها بالحضن ...
معاذ صفر والباقي سقف بفرحه وكان ينظرون ليامان وكانوا يبتسموا ..
قال معاذ بمرح : عشت وشوفتك يامان وانت بتقول كلام رومانسي مش كنت بتتريق عليا زمان اديك وقعت اهو وبقت زي هههه
يامان : صح عندك حق ...فعلا انا لما حبيت عرفت باللي كنت بتعمل وبتقوله لروضه .
روضه زوجة معاذ : والله الحب ده أكبر نعمه من نعم ربنا علينا وعشان ربنا بيحبنا حط الحب ده سر جوانا ..والمفروض نحافظ علي ولازم نعيش كل لحظه في حياتنا ....ومنضيعش اي لحظه حلوه من ايدينا ...اللي عدي عدي المهم اي اللي جاي....وله اي يا اصاحبي 💗🤭🤭
يامان : صح عندك حق لازم منضيعش أوقاتنا في اللي حصل في الماضي .....
يامان قبل يد همس ....وكل واحد نظر لزوجته وابتسموا لهم ثم بعد دقائق طلبوا اكل وبدأوا يتناولوا الطعام وكان الشباب مبسوطين بتجمعيهم وان رأوا بعض بعد المده الطويله ...وهمس انبسطت انها اتعرفت علي أصدقاء يامان وزوجاتهم كان تشعر بسعادة وشكرت رب العالمين انها حقق لها اكثر مما كانت تتمناه.....رب العالمين جبر بخاطر همس وعوضها عن كل الحزن اللي رأته.....هي صبرت كثير وربنا كفائها علي صبرها ❤️🩹
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي قصر قيس الدهشاني
كان روح وقيس اتطورت علاقتهم واتقربوا من بعض من اجل زيد ابن قي ....
كان قيس محضر حفله لابنه زيد لان عيد ميلاده ....
في غرفة روح وقيس كانت واقفه امام المرأه تجهز حالها
وكانت مثل الملائكه في الفستان كان ترتدي فستان وردي يلمع وكانت تضع القليل من المساحيق التجميل
قيس كان هو الاخر جهز حاله وكان معه ابنه زيد
ثم فتح باب الغرفه ودخل وعندما رأي روح وقف وشرد في جمالها كانت فاتنه للغايه ...
زيد ركض الي عند روح وحضن بطنها
وروح بعدته وقالت : اي القمر ده يا بطلي
زيد قالت : انتي طالعه زي الاميرات شكلك حلو اوي
روح بحب : مفيش حد احلي منك يا حبيبي
زيد نظر لوالده وقال : بابا مش روح طلعه زي الاميرات
قيس فاق من شروده وقال بتوهان : ااه طلعه حلوه
روح شعرت بالخجل بشده ثم وضعت عيونها في الارض
زيد : بابا ممكن تاخد لينا صوره سيلفي مع بعض
قيس : حاضر
زيد بفرحه : يسسس انا هقف علي الكنبه عشان ابقي في طولكم
قيس نظر لروح ثم مسك هاتفه وفتح الكاميرا الاماميه
زيد قال : روح قربي شويه انتي مش باينه في الصوره ..
روح قربت وزيد وضع يده علي كتف روح وقيس وقربهم من بعض وثم نظروا لبعض وشردو
وقيس نظر علي الكاميرا والتقط الصوره ...
روح بعدت وشعرت بالخجل وفجاءه رن هاتفها برقم سيلا ....فتحت الخط
وقالت : ايوه يا سيلا
سيلا : _________
قالت : انتي جيتي طيب انا هنزلك...
قفلت الخط ونظرت لقيس وقالت : انا هنزل اختي جت تحت
قيس : انا هاجي معاكي ...
خرجوا مع بعض ونزلوا من علي الدرج وزيد سبقهم وروح وهي نازله قيس من غير ماينتبه داس علي طرف فستان روح وكانت ستقع لاكن قيس امسكها باحكام وحاوط خصرها وبدأوا ينظرون لبعض ...
وبعد دقائق روح فاقت علي حالها وشعرت بالخجل ونزلت من الدرج وتوجههت الي سيلا وديما واسر ...كان اسر معهم ...وقيس نزل وذهب خلف روح ..
روح عنقت سيلا وديما ثم بعدت وقالت : عاملين اي وحشتوني اوي
سيلا : وانتي كمان ياروحي
قيس قال : هو فين الاستاذ نديم مجاش معاكم لي
سيلا : عنده شغل ومقدرش يجي بيعتذر منك ..
قيس : وله يهمه المهم انكو جيتو
سيلا مدت له هديه متغلفه وقالت : دي هديه بسيطه لابنك ان شاء الله تعجبه
قيس قال : شكرا...انا هسبكم مع روح وهروح استقبل الضيوف ..
ديما قالت لاسر : هي دي حفله عيد ميلاد لطفل ...اي ده هو فين الأطفال
اسر : ما يمكن اتلغبطوا يا ديما وخالتك قالتلك ان عيد ميلاد ابوه مش الطفل ههه
ديما : هههه صح ممكن اتلغبطوا
اسر : مش كنا روحنا مع يامان وهمس وسيبنا من الحفله العبيطة دي
ديما قالت : اااه عندك حق كنا اتبسطنا مع همس ويامان ...
اسر : يلا النصيب تعالي نروح ناخد عصير
ديما : يلا ..
وبعد ساعه من الحفله صار وقت ان زيد يطفي الشمع وقف زيد في وسط روح وقيس وبدأ الناس يقفون حوالين التورته ووقفوا وغنوا لزيد ...كان زيد هيطفي الشمعه لاكن سمع صوت جده همام : كدا يا زيد هطفي الشمع من غير جدو حبيبك
زيد ركض بفرحه اتجاه همام وحضنه ...
زيد : جدو فرحت انك جيت
همام : وانا اقدر بردو مجيش عيد ميلاد حبيبي
زيد : يلا يا جدو تعالي وطفي الشمع معايا
زيد مسك يد همام وقربو من طاوله الذي عليها التورته وبدأ الجميع يغنوا تاني لزيد ثم زيد طفي الشمع وسقف بطفوله...
قيس قال : كل سنه وانت طيب يا زيد
زيد : وانت طيب يا بابا
روح قالت : كل سنه وانت طيب يا بطلي
زيد : وانتي طيبه ياروح ..
الفوتوغراف قال لقيس : ممكن يا قيس بيه ناخد كام كام صوره حلوين ليك ولابن حضرتك ..
قيس مسك يد زيد وجذبه وزيد ثم وقف ..وبدأ الفوتوغراف يأخذ لهم كام لقطه ...
زيد قال : تعالي يا جدو انت وروح اتصوروا معانا ..
روح كانت تشعر بدوار كانت ستقع لاكن أسندت علي الطاوله وقيس اخذ باله وذهب لها وساندها
وقال : انتي كويسه
روح نظرت له وقال : اه كويسه ..
وذهبت روح ووقفت بجانب زيد وقيس ذهب وقف بجانب روح لان كان عنده شعور ان روح متعبه ..
قيس قال لروح : انتي متأكده انك كويسه
روح قالت : اه
الفوتوغراف قال : ممكن يا قيس بيه تيجي تقف جمب ابنك الناحيه اليمين
قيس نظر لروح ثم ذهب ووقف بجانب قيس من الاتجاه اليمين واخذ الفوتوغراف كتم لقطه حلوين لهم ...واخر لقطه .....روح فقدت الوعي واتفزعوا سيلا وديما وذهبوا لها وقيس ذهب هو الاخر بلهفه ..ثم حاملها
وقال : انا هطلعها علي فوق واطلب ليها الدكتور
وبالفعل ذهب قيس وصعد علي الدرج وكان ينظر لها ثم وصل الي الغرفه ووضعها علي الفراش وسيلا وديما كانوا جلسوا علي الفراش ليطمئنوا علي روح ..
وقيس قام الاتصال علي الطبيب ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 نذهب الي احدي المستودعات القديمه تبع الملك كان يخبئ فيه عشق ...... الملك عندما رفاعي أتي له وخبره ان اللورد عرف مكانهم عصب وأمر رجاله ان يأخذه عشق ويخبئوها جيد ...
رفاعي : روحنا في داهيه اللورد عمال يقتل في الرجاله ده داخل عربية بجرار ومحدش عارف يوقفوا...
الملك بغضب : ازاي عرف مكانا ....انت اللي عرفتوه يا رفاعي. ..
رفاعي : اكيد استحاله أبلغه بس ان نسيت ان المستودع ده اللي دايما بنسلم فيه الشحنات واللورد بيعرف بي.... قولتلك نخبيها في مكان تاني بس انت اللي مسمعتش كلامي ...
قطع كلام رفاعي بدخول اللورد بالسياره الجرار كبيره
وكان يتوجه اتجه الملك بسرعه عاليه ورفاعي والملك ركضوا
وظهرت رجاله اخري وكانوا يحاولوا يقفون السياره بإطلاق النار كانوا يطلقون علي الكوتش والازاز لن يتركوا شئ في السياره ....كان اللورد كان يقرب وكان يدعس علي رجال ويقتلهم وفي خافوا وبعدوا وفي وقع ولم يلحقوا يهربوا ... كان اللورد عيونه بتطلع غل وشر
وفجاء اللورد وقف السياره وكان يرتدي واقي حمايه الجسم لونه اسود ثم فتح باب السياره وكان ممسك كان ممسك مسدس في يد واليد الاخر سلاح اخر. وكان يطلق إطلاق نار باحتراف واي احد يأتي بوجهه يقتلوا ...
وقال بصراخ : فييييين عشق يا ملك .....هموت رجالتك كلها ومش هيبقي في حد يحميك هتبقي لوحدك
كام الملك ممسك في رفاعي بخوف وكان متخبئين خلف استاند كان موجود في المكان ...
اللورد مازال كان يطلق نار وفي طلقــ ه أتت في الاستاند الذي متخبئين خلفه رفاعي والملك ..
اللورد قال : ملك اخرج بذوق بدل ما اجي واخرجك بأيدي
الملك قال : اللورد انت كدا بتلعب في عداد مو*تك انت زودتها اوي ...
اللورد : محدش هيمو*ت غير عمي العزيز وانت يا ملك ...انهارده هيرجع حق أحمد الدسوقي ....فاكر يا عمي لما قالك ان ابن الامبرطور بيقدر يوقف في وش الملك بتاعك ده واللي مشغلك وهيكمل من بعدي اللي انا مقدرتش اعمله ابني جواد بيقدر يعمله ....
ورحمة ماما وبابا لانا مش هرحم حد هق*تل كل اللي تسبب في موتهم.
رفاعي زق الملك ثم خرج وكان دموعه تنزل ...
وقال : عندك حق يا اللورد ....اقتلن*ي وجيب حق ابوك انا مستهلش ان اعيش انا استحق امو*ت بس ان والله ما ليا ذنب في ق*تل ابوك وامك انا قت*لت اخويا ابن امي وابويا بسبب الملك هو السبب ....هو السبب في كل حاجه اقت*لني يا اللورد...
اللورد : انت قتلت اخوك عشان كنت كلب سيدك وكلب الفلوس .....بس انا مش هقتل*ك يا رفاعي لانت وله الملك ...اطلع يا ملك متخفش انا مش هقت*لك
الملك خرج وقال بغضب : اخاف من مين ....اخاف من عيل زيك انت نسيت انت بتكون مين وبعدين ضميرك نقح عليك دلوقتي وافتكرت حق ابوك .....ههههه طب اكان فين حق ابوك لما جيت وطلبت مني انك تكون من رجالتي وتشتغل معايا .....
اللورد ضحك بصوت عالي
خافو الملك ورفاعي ونظرو لبعض ...
وقال : هو انا مقولتلكش يا ملك انا بشتغل اي وتبع مين ..
الملك : بتشتغل معانا وبتكون زعيم مافيا زيك زينا ..
اللورد بشر : تؤتؤ انا مش زعيم مافيا زي ما انتو عارفين
الملك ورفاعي نظروا لبعض مره اخري ثم نظرو للورد ...
رفاعي : قصدك اي يا اللورد
اللورد قرب منهم وهم الاثنين ووقف خلفهم وقال
: انا بكون ظابط أمن دوله واحب اعرفكم انكم كل بلاويكم دلوقتي اتسلمت و راحت للشرطه ودلوقتي في قوات زمانها جايه وهتقبض عليكم ......
رفاعي وملك بصدمه : نعم ظابط
اللورد : اتصدمتوا مش كدا ههه اه ظابط وكل الفلاشات والمستندات اللي خدتها منك ياملك سلمتها لشرطه .....
يلا خلينا نعد مع بعض لحد ما القوات يجو واحد..... اتنين ..تلاته
دخل فجاءه القوات المسلحة ومعهم نديم وجاسر ....
الملك اتسعت عيونه ورفاعي نظر بيأس للورد ...
جاسر انقض من الملك وقال : فين بنتي ....فين عششششششق اقسم بالله ما هرحمك ...
ملك بغل : مش هتقدرو تنقذوها
جاسر لكمه علي وجهه بغضب وقال : لو مقولتش فين عشق والله اقتلك مش هيهمني ..
الملك نظر لجاسر وقال بشر : هوجع قلبك يا جاسر علي بنتك كان نفسي اقابلك وش لوش من زمان ....هحرق قلبك زي ما انت حرقت قلبي علي ابني ... انت مش هتعرف توصل لعشق لانها هتموت هههههه
رفاعي استغل الفرصه انهم مشغولين بالملك كان ركض ونديم لمحوا وأمر القوات يلحقوا ومسكوه وكلبشوه يده
اللورد زق جاسر ومسك ياقه قميص الملك وقال : فين عشق اقسم بالله لو عملت ليها حاجه لاقتلك .
الملك : اقتلني ما كدا كدا هموت ...
اللورد صوب السلاح علي رأس الملك وقال : اخر تحذير فين عشق ودتها فين.
الملك بشر : ههههههه مش هتلحق بنتك يا نمر لان بعد ١٠ دقائق بنتك هتتفجر ههههههه دور عليها بقي اراهنكم انكو مش هتعرفوا توصلوا ليها. ...
اللورد هز رأسه يمينا ويسار ثم رجع بجسمه للخلف
وقال بصراخ : استحاله...... عشششششششششققققققق انا هنقذك
جاسر عندما سمع جمله الملك شعر بدوار ونديم ذهب وامسكه ...
جاسر : بنتي يا نديم ...
نديم امر القوات يأخذو الملك ورفاعي علي البوكس
والملك انهار وصار يصرخ مثل المجانين ...
الملك : لاااااا انا بعد اللي انا وصلته ده اتحبسسسس استحاله ....مش هسيبك يا اللورد هخرج واقتلك زي ابوك سامعني....
جاسر قال : انا لازم أنقذ بنتي ...
ثم ركض واللورد ركض وكان يبحث عشق وكان منهار وملهوف ...
اللورد بدموع : عشق ....عشششششق استحاله اسمحلهم انهم يخدوكي مني عشششق ارجوكي اتحملي وانا هنقذك. ..
كان اي احد يقابل اللورد من الرجاله يقتله لم يقدر أحد يوقفوا عيونه اتعمت وام تبشر بالخير..
وفجاءه تقابلوا اللورد والنمر في وجهه بعض
جاسر بلهفه : لقيتها
اللورد : لا بس هلاقيها
نديم : ياجماعه لازم نلاقيها فاضل ٦ دقايق ....
اللورد قال بجديه : روحوا انتو في الطابق اللي فوق وانا هدور في الطابق ده
جاسر نظر له بكسره : ارجوك ارجوك انقذلي بنتي .....انا اتحرمت منها قبل كده وموت الف مره ارجوك انا مش عاوز اتحرم منها تاني ...
اللورد قال له : متخفش هنقذها واوعدك انها هتبقي بخير. ......طول ما انا موجود وفيا النفس عشق استحاله تتأذي ...
قطع كلامهم بصوت من خلفهم وقال : انا بقدر اقولكم مكانها فين
التفتوا ليروا من الذي تحدث ....رأي راجل من رجال الملك
اللورد صوب السلاح في اتجاه ولسه هيضغط علي الزناد
الرجل صرخ : لا ابوس ايدك متموتنيش....انا هساعدكم مفيش وقت القنبله هتنفجر ..
جاسر انقض علي الرجل وقال : فين مكان بنتي
الرجل : هقولك بس ابوس ايدك قول لي اللورد ان يسبني اعيش
اللورد : انطق يلا فين مكان عشق مفيش وقت
الرجل شاور بيده علي غرفه ونديم وجاسر وجواد
ركضوا الي الغرفه وفتحتها وراوا عشق يديها مربوطين وقدمها ووضعين علي فمها لاصق...ووضعين القنب_له علي بطنها ...عشق كانت تنظر لجاسر وجواد بخوف وهزت رأسها يمنا ويسار بخوف ...
جاسر عندما نظر لعشق ورأها بهذا الحاله شهق ووضع يده علي فمه ثم ركض الي عشق وحضنها وصار يقبل وجهها كله جبينها وجنتها عيونها ....كان لم يصدق وأخير رأي ابنته وعائشه ولم تموت ..
قال جاسر ببكاء : كان قلبي حاسس انك يا عشق عايشه ومش ميته والله قلبي كان حاسس
اللورد زق جاسر وقال بغضب : هو ده وقته احنا لازم نوقف القنبله..
نديم : متقلقوش انا بقدر اوقفها ..
اللورد نظر لعشق وعيونه دمعت ثم زال اللصق
وعشق صرخت : جواااد انت كويس ....كنت خايفه ليكونوا قتلوك
جواد : انا كويس المهم انتي حد اذاكي
عشق هزت رأسها بمعني لااا
جواد تنهد وقال : بحبك يا عشق ..
عشق نظرت له وقالت بحب : وانا كمان بحبك ....بحبك اوي يا جواد
جاسر قال بغضب وغيره : ماتحترموني شويه تحبوا اجيب ليكم اتنين ليمون ....هاااا يا نديم عرفت توصل لحاجه
نديم : متقلقش خلاص قربت اوقفها ...
عشق قالت : متحاولش يا انكل ...ارجوكوا روحوا وسيبوني شكلي قدري ان اموت ....جواد لو سمحت خد بابا وروحوا من هنا ...
جواد قرر يلهي عشق لحد ما نديم يوقف القنبله ..
وقال : كدا يا عشقي عاوزه تموتي وتسيبيني...
جاسر قال بغيره : ولاا متقولهاش يا عشقي انا بس اللي اقولها ليها ...
نديم : فاضل دقيقه ومش عارف اعطل القنبله وانتو عمالين تتخانقوا
جواد قال : لا يا سياده العقيد ركز شوين انت هتقدر تعطلها ركز ابوس ايدك
نديم قال : انا شاكك في السلك الأخضر انا هتوكل علي الله واقطعه ..
عشق غمضت عيونها بقوه ومسكت في يد جواد ...وجاسر اغتاظ ثم مسك يدها الاخري وقال
: اوعي تخافي يا عشقي ...انا مش هسمح انك تموتي لو موتي انا هكون معاكي ..
نديم : بسم الله الرحمن الرحيم...
قطع نديم السلك وكان القنبله مازالت تعد وكان فاضل ثواني ...
جاسر قال : لاااااا نديم
نديم : شكلنا كدا هنموت اتشهدوا علي روحكوا...
جواد زق نديم وقال : لا استحاله اوعي انا اجرب ..
نديم : فاضل ٢٠ ثانيه ...
جواد نظر للاسلاك ثم ركز جيد وفجاءه غمض عيونه
ودعي ربه في سره ثم قطع سلك لونه احمر ...يتبع
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
الكاتبه : جنه ياسر ✍️🏼
اتمني يعجبكم البارت ووتتفاعلوا عليه خلاص فاضل بارتين بظبط والروايه هتتنهي بجد هتوحشوني🥹🥹♥️♥️♥️
ياريت تحطوا لاف وتكتبوا كومنتات حلووووه كتير ♥️🫶🏻