رواية غرام النمر ج 2
الفصل الأخير الجزء الثاني
بقلم جنه ياسر
نذهب لماسه وحمزه التي كانو يرقصوا وكانوا مندمجين مع بعض...
حمزه : تعرفي اني كنت غبي واعمي اني اذيت حتة قمر زيك
ماسه : خلاص يا حمزه اللي فات فات انا سامحتك...وبلاش تفكرني باللي حصل انا محيت كل حاجه من ذاكرتي ...
حمزه : انا بعشقك يا ماسه بجد بحبك اوي انا ندمان بجد علي كل لحظه وجعتك فيها وندمان علي كل لحظه ضيعته من ايدؤ..... صدقيني يا ماسه انا هعوضك عن كل اللي راح وهخليكي تنسي كل الألم ....
انا بحبك يا ماسه قلبي ❤️
ماسه : متاكده انك هتعوضني وانا مسامحك يا حمزه...وانا بعشقك يا حمزه اوي
حمزه ابتسم ثم قبل يدها ...
ماسه ابتسمت له وقالت : حمزه انا دايخه تعالي نقعد كفايا رقص من ساعات ما دخلنا واحنا بنرقص..
حمزه بخوف : دايخه طيب تحبي اشيلك...
ماسه : لا مش لدرجه اهدي انت عارف اني حامل فالحمل تاعبني وكمان الفستان تقيل اوي...
حمزه : ايوه صح نسيت خلاص تعالي نقعد وترتاحي ...
...
ذهب حمزه وماسه الي الكوشه وجلسوا
وبعد دقائق تقدموا ساندي وحسن ليسلموا علي حمزه وماسه. ..
حسن عانق حمزه وساندي عنقت ماسه ..
حسن رمق ابنه وقال بتحذير : خلي بالك من ماسه ...اوعي تزعلها هي بقت زي بنتي ....اول ما يزعلك يا ماسه تيجي لعندي وتقوليلي قبل ما تقولي لجاسر وانا هجيب ليكي حقك ..وانا زي باباكي
ماسه ابتسمت وقالت : اكيد يا انكل انت زي بابا وفي معزته بس انا متأكده وواثقه ان حمزه مش هيزعلني تاني ..
ساندي قالت بابتسامه بشوشه : ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي ويقومك بالسلامة يا رب وتجيبي لينا اجمل ولد في الدنيا ...ابني محظوظ بيكي يا ماسه .
ماسه قالت بفرحه : والله أنا اللي محظوظه بحضرتك....ربنا يخليكي لينا .
ساندي حضنتها مره اخري ثم مسك حسن سد ساندي وذهبوا .
حمزه قال : علي فكره انا محضر ليكي مفاجاءه حلوه بكره ..
ماسه بفضول : اي عملي اي.
حمزه بمزح : بقول مفاجاءه يا ماسه.
ماسه قالت بغيظ : هو انت كل مره تشوقني كده ..
حمزه قال بمكر : اه بحب اشوقك يا ماسه قلبي وانتظري مني مفاجأت كتير اوي ..
ماسه ابتسمت له ثم وضعت ذراعها في ذراعه وسندت رأسها علي كتفه ..
وقالت : بعشقك يا حمزه.
ثم قال حمزه : بعشقك اكتر يا روح وقلب حمزه😍
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند اسر و ديما يرقصون سلوا وكان كل ثانيه ديما تدعس علي قدم اسر كان فستان ديما كبير ولم يقدر اسر يرقص بحريته وديما لم تأخذ بالها انها بتدعس علي قدمه .
اسر بألم : ااااه يا بنتي بقي هريتي رجلي حرام عليكي ..
ديما ضحكت وقالت : سوري يا اسر مكنش قصدك ..
اسر بحنق : كل شويه تقولي مكنش قصدي وتروحي دايسه علي وبعدين اي الفستان الكبير ده مش عارف ارقص ...
ديما قالت بغيظ : هو انت ناوي تنكد عليا يوم الفرح ...انا هروح لبابا واقوله خلاص انا مش عاوزه اتجوز وانك بتزعق ليا ..
كانت ديما متوجهه الي عند نديم لاكن اسر مسكها باحكام وقال بغيظ : انتي رايحه فين ده انا مصدقت اننا نتجوز يا ديما ده ابوكي طلع عيني ...خلاص انا اسف يا ديمو ودوسي علي رجلي براحتك بس ابوس ايدك زقي اليوم وخلي يمشي ..انا مصدقت يا ديما اننا هنبقي مع بعض ونتلم تحت سقف واحد..
ديما قالت بغضب : خلاص يبقي متنكده عليا اوف الواحد بيسمع ان الأفراح العريس بيفاجأ عرسته وبيقولوا كلاك حلو بس انت مش شاطى غير امك تنكد عليا.....وقال بيقولوا ان الستات نكدين ...
اسر ضحك وقال : اهدي يا منار مش قصدي انا بحبك يا ديما .
ديما قالت بغيظ : والله
اسر : اي عاوزني اقول اي منا مش حافظ حاجه غيرها ..
ديما بقمص : متقولش يا اسر اووووف هي جوازه باينه من اولها.
اسر ضحك وقرب ديما اكتر ونظر لعيونها..
وقال : تعرفي انك شكلك حلو اوي والفستان جميل وانتي محلياه ديما انا مكدبش عليكي انا عرفت بنات كتير وحبتهم ..
ديما قالت بغضب : لا ده انت ناوي تنكد بجد
اسر ضحك وقال : اسمعيني للآخر....انا اه حبيت بنات كتير انا عرفت بنات بعدد شعر راسي بس والله عمري ما حسيت معاهم نفس الاحساس اللي حسيته معاكي انا بحبك يا ديما لا انا وصلت لمرحله العشق كمان....تعرفي ان انا حبيتك من اول مره شوفتك فيها كنت اول ما وصلت المطار عشان اجيبك ساعتها كنت مش طايق نفسي وكنت ساعتها مرتبط علفكره ...اول ما شوفتك وانتي داخله علينا انا اتخطفت بجد بمعني الكلمه انتي خطفتني وجذبتيني....وبقيت افكر فيكي ٢٤ ساعه في ٢٤ ساعه وكنت بفضل اتفرج علي صورك ....انا حقيقي بحبك وبعشقك يا ديما واوعدك تعيشي معايا أجمل أيام حياتك ...
ديما بدموع وقالت : الله ده انت طلعت بتقول كلام حلو اهو ....وانا كمان بحبك اوس يا اسر ...
اسر قال بغمزه : بعشقك يا ديما 😉
ثم بدون سابق إنذار حمل اسر ديما ولف بها مده طويله.
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند مصطفي وتولين كان هما الاخر يرقصون برومانسيه وينظرون في عيون بعض وكانوا بعالم خاص لم يشعرون بأحد ..
مصطفي بحب : انا مكنتش اتوقع ان انا اتجوز قبل اخواتي البنات يا تولين بجد انتي عملتي فيا اي انا بجد كان الجواز والحب اخر همي ..
تولين بحب : وله انا كنت بفكر في الجواز برضوا ..وله الحب لان عمري ما حبيت وله حته حد حبني قبل كده انت اول واحد يدخل حياتي يا مصطفي واخر واحد ان شاء الله..
مصطفي بابتسامه : وانتي كمان اول واحده تدخل حياتي انا عمري ما كنت بحب اتقرب من بنت وكنت بتجانبهم خالص ....بس انتي الوحيده اللي حبيت قربهها بس يعني مكدبش عليكي اول مره شوفتك فيها انا مكنتش طايقك وحسيتك انك مغروره ومدلعه اوي زياده عن اللزوم ..
تولين قالت بخجل : لا بقي انا غيرك انا من اول يوم وانا حبيتك او أعجبت يعني كان شكلك مختلف تماما عن الشباب اللي قابلتهم جذبتني شخصيتك كانت حلوه اوي وباين انك تقيل اوي
مصطفي اكمل بحب : تاني وتالت مقابله لما كنتي بتيجي ليا عشان تصلحي عربيتك اللي كنتي بتخبطيها قصد كنت ساعتها بدأت اغير فكرتي وحسيتك مش مغروره خالص ومتوضعه وبدأت مشاعري تتحرك واحده لحد ما اتأكد اني بحبك....لما اتأكدت اني بحبك قررت ابعدك عني عشان فرق المستوي اللي ما بينا .... لاكن في الاخر مقدرتيش ابعد عنك يا تولين ..
انا بجد بحبك واوعدك اعمل كل اللي قدر علي عشان اعيشك في مستوي حلو ..
تولين قالت : انا راضيه باي مستوي المهم ان اكون معاك...انا بحبك اوي يا مصطفي.
مصطفي ابتسم ثم عانقها وتولين بادلته بحب ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي همس ويامان كانوا يتعبون من الرقص وذهبوا وجلسوا في الكوشه ..كان فستان همس منفوش واخذ مكان كله ولم يوجد مكان يجلس فيه يامان ..
يامان بحنق : لمي فستانك يا همس خليني اقعد ...كان فيها اي لو جبتي الفستان بسيط ..
همس بخنقه : يوووه انت هتعيد في نفس الكلام ....
خلاص بقي حاول تقعد
يامان جلس ثم تنهد وعدل ياقه قميصه ثم قال : خلاص اديني قعدت
همس قالت : يامان
يامان : نعم يا حبيبتي..
همس نظرت له وقالت بشك : هو انت بجد بتحبني وله انا عشان صعبت عليك فقولت تتجوزني وو
يامان قال بحنق : انا حاسس يا همس هتفضلي تسألي السؤال ده لحد ما نكبر ونطلع في الروح .....يا بنتي لرحميني بقي والله بحبك سألتي السؤال ده ٥٠٠ الف مره واقولك نفس الاجابه ...
همس قالت بزعل : ععععاااا انت بتزعقلي من اولها اهئ اهئ اهئ
يامان قال في سره : ده يوم باين من أوله اكيد انكل هو السبب ....هو مكنش موافق علي الجوازه دي ..
يامان : يا همس يا حبيبتي....انا لو مش بحبك لي البس نفسي ...واتجوزك ..
همس نظرت له وقالت بغضب : نعم
يامان : يوووه مش عارفه افهمهالك ...همس من الاخر انا بحبك وصدقيني انا محبتش غيرك افهمي بقي ..
همس قالت له : طيب وامتي عرفت انك حبتني ..
يامان نفخ وقال بنفاذ صبر : يوم لما قربتي من خالد زميلك ....انا حبيتك لما قربنا من بعد قولتلك بدل المره الف والله غيري في الاسئله بقي ..
همس رمشت بعيونها وقالت بابتسامه : طب قولي كلام حلو يلا ..
يامان : اممم لو كان الحب كلمات تكتب لانتهت أقلامي، لكن الحب أرواح توهب فهل تكفيك روحي🥰
همس قالت بحب : واي كمان ..
يامان قال بمرح : مش حافظ حاجه تاني ..انا جايبها من جوجل عادي ..
همس بغيظ : اتصدق انك رغم وغلس
يامان قال بضحك : عارف ..
همس : انا بفكر اقوم واقول لبابا يكنسل الجوازه دي ...
يامان قال : لاااااا بهزر يا همستي استهدي بالله
همس ضحكت وقالت : خلاص يبقي تقول كلام حلو..
يامان : بحبك يا مطلعه عيني واخرت صبري ...ده انا شكلي هاني معاكي
همس ضحكت وقالت : وانا بعشقك يا يامان ..
يامان غمز لها وقال : من عارف انك كنتي واقعه من زمان ..
ضربته همس وقالت : بطل رخامه ..
يامان ضحك ثم أخذها في حضنه وقبل رأسها
وقال : بحبك يا همس ❤️ ده أجمل رزق ربنا رزقه ليا 💞
همس نظرت له وقال بفرحه : وانت اجمل عوض ربنا عوضني بي بعد الصبر اللي انا صبرته 🥰
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند روح وقيس كانوا ذهبوا وقفوا الي خارج القاعه كان يريدون يبعدوا من الدوشه ..
قيس نظر لروح ورمقها رأها انها ترتجف
قال لها بلهفه : انتي سقعانه تحبي ندخل لجوا
روح نظر له بخجل : لا خلينا واقفين شويه
قيس خلع جاكت البدله ووضعه علي كتف روح
وقال : طيب البسي جاكت عشان متبرديش ووتتعبي ..
روح نظرت له وقيس بادلها النظر وشردوا فتره
ثم صدع رنين هاتف قيس وانتبه قيس عليه ونظر للهاتف رأي ان مكلمه مهمه ..
قيس قال بجديه : هرد علي المكالمه وراجع ليكي ..
روح ابتسمت له وقالت : اتفضل ..
ذهب قيس ووقف بعيد عن روح وروح نظرت له وكانت تشعر بنبضات قلبها وضعت يدها علي قلبها
وقالت باستغراب : هو انا لي قلبي بيدق كده ..
فجاءه اتذعرت عندما احد ماسكها من ذراعها
كان شخص باين علي ملامحه انه سكران ..
وقال : تعالي معايا نطلع السويت بتاعي ..
جذبت روح ذراعها بخوف وقالت : عععاا انت مين وازاي تمسكني كدا ..
الشخص بسكر : اااسمي فؤاد وحاجز سويت هنا في الفندق تعالي نطلع ونتبسط شوي
روح بعدت ثم صرخت باسم قيس ...وقيس في الأول لم ينتبه عليها لاكن بالاخير انتبه ان في احد يضايقها قفل السكه وقرب من روح ثم جذبها ووقفها خلف ظهره ثم لكم الشخص بقوه لدرجه أنفه نزفت ...
الشخص بسكر : انت عبيط ..اانت متعرفش اانا ممين
قيس لكمه مره اخري ثم قال بغضب وغيره
: لا يا روح ** انت اللي متعرفش انا مين وازاي تقرب من مراتي كدا ...ازاي تلمسها ..
كان قيس يضرب فيه بكل قوه ه وغل الغيره عمت عيونه ...روح ذهبت ومسكت ذراع قيس وقالت : ارجوك كفايه خلينا نمشي لو سمحت ....بلاش مشاكل ..
قيس نظر لها ثم مسك يدها وذهب الي سيارته وركبها وصار قيس يقيد بسرعه عاليه ويدخل بين السيارت ويسرع اكث وروح شعرت بالخوف ..
وقالت روح بخوف : لو سمحت قلل السرعه شويه انا بخاف اوي من السرعه العاليه ..
قيس نظر لهم ثم هدأ السرعه ..
قالت روح : ممكن تقف خلينا نقفل علي جمب.
قيس وقف ثم نزل من السياره وكان غضبان روح نزلت خلفه ووقفت خلفه وفجاءه الاثنين نظروا لبعض واتحدثوا في نفس البعض.
روح : قيس انا
قيس بتلقائي : انا بحبك
روح اتسعت عيونها وقالت : ايههه انت اي
قيس قال ببرود : مش هقولها تاني.... انا بحبك
روح ضحكت وقيس نظر لها ثم شرد في ضحكتها وابتسم وقال : ضحكتك حلوه اوي ..
روح نظرت له بخجل وقالت : شكرا ..
قيس سكت وشعر بالضيق انه اعترف له ان يحبها ..
ثم قالت روح بتوتر : ممكن نمشي
قيس قال بحده : عاوز اعرف انتي بتحبيني زي ما بحبك وله لا ..
روح قالت بابتسامه : اه انا كمان بحبك ...ومعرفش ازاي بس فجاءه كده حسيت اني .
سكتت روح ولم قدرت تكمل وقيس اضايق
وقال : كملي سكتي لي
روح قالت بخجل : انا عاوزه اروح ..
قيس فهم انها خجلت منه ثم نظر لها بمكر وبدون سابق إنذار قرب قيس منها وقبلها في وجنتها وروح برقت واتصدمت من فعلته ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند اسد وحور كانوا جالسين وباين علي ملامح حور التعب.
قال اسد بلهفه : انتي كويسه يا حور
حور بتعب : انا حاسه اني هولد يا اسد
اسد قال بخوف : تولدي اي يا حور انني لسه في نص السابع...لا ان شاءالله متولديش دلوقتي .
حور : يارب وكملت بغيره : بطل تبص كل شويه حواليك انا شايفك عينك منزلتش عن البنات اللي واقفين هناك دول ..
اسد بصدمه : انا
حور بحنق شديد : اااه شايفاك ...ما طبعا في نظرك هما احلي مني ....انا دلوقتي بقيت عامله زي المكعوره ببطني دي ..
اسد ضحك عليها ومسك يدها وقال : انا مش شايف اي بنت غيرك احلي منك ...انتي ماليه عيني ومربعه علي قلبي وعقلي كمان ❤️ انتي حور عيني
حور بابتسامه وقالت : ربنا يباركلك فيك بجد يا اسد انت عوض جميل اوي.....ربنا يخليك ليا يا حبيبي
اسد قال : ويخليك ليا يا ام غرومه يا عسل
حور قالت : بحبك اوي.
اسد : وانا بعشقك يا حور عيني🥰
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب لي اللورد وعشف كانو جالسين في الكوشه...
عشق بملل : هو احنا هنفضل قاعدين كدا كتير..
جواد بنفاذ صبر : تحبي نروح انا بقول نروح يلا بينا
عشق بغضب : هو ايه اللي نروح... لسه بدري انا عاوزه ارقص زي اي عروسين احنا من ساعت ما دخلنا واحنا قاعدين بنسلم علي المعازيم وقاعدين الكل عمال يرقص واحنا قاعدين...
جواد ببرود : مش اللورد اللي يرقص انتي عاوزه الناس تقول عليا ايه...
عشق : هيقولوا عرسان وبيرقصوا وده من حقي... انا عاوزه ارقص يا جواد احس بفرحي بجد...
جواد بغضب : وانا مش هرقص ولمي الليله وخلينا نخلص من اليوم ده علي خير
عشق بزعل : هو انت بتتكلم كدا ليه هو انا مفروض عروسه واحس ان عروسه يعني المفروض تقولي كلام حلو نرقص نعمل اي حاجه... حسسني يا اخي انك بتحبني نفسي اسمعها منك...
جواد ببرود : بحبك... خلاص ممكن تسكتي شويه
عشق : لا كتر خيرك قولتها اتصدقك اني انا غلطانه اني وافقت ارجع ليك واتجوزك انا هقول لبابا ان خلاص مش عاوزه الجوازه دي...
جواد بنظره مرعبه : عارفه لو مسكتيش هعمل فيكي ايه...
عشق بخوف و بتبعد : ايه..
جواد نظر لها وفجاءه قام ومسك يدها وشدها...
عشق : هنروح فين انت بتشدني كدا ليه براحه يا عم الحج...
جواد بغيظ : مش عاوزه ترقصي.. هنروح نرقص
وذهب الي الساحه الرقص وقربها منه بقوه وضع يدها حوالين رقبته وهو وضع يده على خصرها وكانو قريبين من بعض اوي لدرجه كانو سامعين بانفاس بعض... نظر لها بحب : تعرفي انك اول واحده ارقص معاها انا عمري ما وقفت مع حد الواقفه دي... انتي عملتي فيا ايه جننتيني بجد...
عشق بغرور : هو انا اي حد... يا بابا انا عشق بنت النمر ههه
جواد نظر لها وقال بغموض : تؤتؤ انتي مش عشق النمر... انتي عشق اللورد ...
عشق : قولي كلام حلو... بما ان اللحظه دي مش هتتكرر..
جواد : يلا نقعد انا مش مرتاح...
عشق : يا جواد بقولك اقولي كلام حلو نفسي اسمع منك ان امت بتحبني بجد... هو العالم هينهار لو قولت كلام حلو...
جواد رفع حاجبه : هو احنا بنعمل ايه دلوقتي..
عشق باستغراب : بنتجوز
جواد : طيب وعارفه اللحظه دي جت بعد ايه... جت بعد اهانه و ذل ومرمطه واستحملت كل ده عشان اللحظه دي... جايه تقولي بتحبني وله
عشق قالت بضحك : يلهههوي يا شيخ انا غلطانه كل ده عشان عاوزه اسمع منك كلمه خلاص مش عاوزه وبعدين منا اتهنت واتذليت واتمرمطت واستحملتك اوووف انا ايه اللي انا عملته في نفس ده اوعي ياعم انا غلطانه والله وكانت ذاهبه و جواد مسكها قربها وقال وهو بيراقب المعازيم وقال : كلمه زياده يا عشق هعقبك عقابي قدام المعازيم دي كلها ..
عشق شهقت : يا قليل الادب
جواد بغمزه : تحبي اوريكي قلة الأدب علي الأصول
عشق بخوف : هو فين بابا ...انا عاوزه بابا .
ثم ركضت عشق الي تجاهه جاسر وجواد ركض خلفها
وقال : تعالي هنا يا مجنونه انا كنت بهزر ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب لاوس وشغف التي كانو واقفين مع بعض...
اوس : ايه الجمال ده يا بت يا شغف احلوتي فجاءه كدا لي
شغف بغرور : انا طول عمري حلوه يا بابا....
اوس بغيظ : يخربيت ام غرورك... وفجاءه لمح فتاه في الفرح فحب ينكش شغف ويري غيرتها
وقال : اووبا بت يا شغف بصي الصاروخ اللي هناك دي ايه الجمال ده..
شغف نظرت الي البنت التي كان ناظر اليها وهي حقا حلوه واتغاظت وغارت علي مغيث..
شغف : مالها يعني عاديه دي كلها عمليات تجميل ومش حلوه لدرجه..
اوس باستفزاز : اممم مانتي لازم تقولي كده عشان انتي بنت زيها يمكن متغاظه عشان احلي منك...
شغف بغيظ : واتغاظ ليه ان شاءالله انا احلي منها وكل الشباب اللي هنا هيموتوا عليا..
اوس بضحك : بجد فين بقي الشباب دول انتي واخده مقلب في نفسك اوي... فاكره نفسك حلوه...
شغف : اه حلوه وقمر واعجب غيرك..... حته انت لسه قايل اني احلويت... هتنكر انك قولت كدا
اوي نظر لناحيه التانيه ونفخ وقال بغيظ : اووووف دايما هي بتكسب انا مش عارف اغيظها ازاي دي... ثم نظر لها وقال بلا مبالاه : انا جاملتك مش اكتر...
شغف ببرود : ماشي..
اوس : هو ايه اللي ماشي
شغف بعصبيه : هو انت عاوز ايه دلوقتي..
اوس باستفزاز : عاوزك تروحي تجيبي ليا رقم البنت
شغف بغيظ : وانا مالي روح انت جيبه
اوس : هي بقت كده هو احنا مش زي الاخوات اخدمي اخوكي وروحي هاتي رقمها...
شغف بعصبيه : انا معنديش اخوات غير لؤي انت مش اخويا.. روح انت اتزفت هاته
شغف واكملت بغيظ : و علفكره انت رخم اوي اووووف
اوس باستفزاز : انا همشي اروح اشوف البنت انا ايه اللي موقفني معاكي....
وذهب خطوتين وشغف اتغاظت وقالت : بقي ده اللي بيحبني ...اه يا كداب يا خاين..... يارب انا بحبه ما انا اللي غبيه انا اللي قعدت اقوله انك زي اخويا يا اوس اوووف هو ماصدق قولت كدا وله اي انا تعبت منه بجد ...هيفضل بتاع بنات ومش هيتغير 😪
فجأءه شغف اتخضت لاقت شاب واقف بجانبها فاستغربت....
قالت : خير في حاجه حضرتك...
الشاب بهيام : ممكن ترقصي معايا انا معجب بيكي اوي من اول ما دخلتي وانتي عجبتيني وشدتيني..
شغف بغضب : انت عبيط روح يا شاطر العب بعيد ونظرت بصدفه لاقت اوس يرجع لها فامثلت انها بتضحك عشان تغيظه...
شغف.. هاااهااا دمك لطيف اوي مش قادره هاهاهاها...
الشاب بغباء واستغراب : بس انا مقولتش حاجه بتضحك
شغف : اخرس خالص متتكلمش..
اوس وقف بجانبها شغف قالت : خير يا استاذ اوس رجعت تاني ليه مروحتش يعني جبت الرقم.
مغيث بغيظ : مين الاستاذ اللي واقفه وعماله تضحي معاه...
الشاب انت اللي مين في حد يدخل كدا...
اوس : المفروض اني انا اللي بسألك انت واقف مع خطيبتي...
شغف اتصدمت من كلمه خطيبتي.. لم تتوقع ان يقول تلك الكلمه..
الشاب : سوري اسف مكنتيش اعرف انها خطيبتك ثم ذهب الشاب...
اوس مسك ذراع شغف : هو انتي ازاي يا هانم تقفي وتضحكي كدا معاه..
شغف : وانت مالك.. وبعدين ايه خطيبتك دي اللي قولتها من شويه..
اوس بغيظ : ايه عجبتك اوي..
شغف : لا طبعا معجبتنيش ازاي تقولها اصلا
اوس بمكر : وفيها ايه لما اقولها انتي هتكوني خطيبتي فعلا...
شغف بصدمه : نعم...
اوس بنرفزه .. بصي يا شغف انا بقي بحبك وهخطبك غصب عنك ..
شغف بفرحه : بجد هتخطبني ..انا رفضتك لان انا مش عاوزه اكون زي البنات اللي تعرفها ...انا غيرهم يا اوس انا عاوزاك تدخل الباب من بيته وتطلبني من بابا ..
اوس بحب : بحبك.. انا بحبك يا شغف بحبكككككك وبعشقك
فجاءه اوس لاقه اللي بيمسكه من قفاه...
وكان ادهم الحديدي : بتحب وتعشق مين يلا
اوس ببراءه : بحب بنتك وعاوز اخطبها
ادهم الحديدي بصدمه : نهار اسود بتقولها كدا قدامي.. انا معنديش بناات لجواز يلا
اوس بغرور : مش اوس ابن النمر اللي بيترفض هخطب شغف يعني هخطبها ولو غصب عنك... ثم ذهب بغرور..
ادهم بصدمه : ايه الواد ده ماهو ابن النمر هيكون عامل ازاي ماشي يا اوس انا وانت وزمن طويل ده انا هطلع عينك ثم قال لشغف : امشي قدامي يا هانم لما نروح هيبقي لينا كلام مع بعض
شغف بخوف : يا بابا انا.
ادهم بغضب : اخرسي...و امشي قدامي...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
وانتهي اليوم بسلام واتختم بصوره جميله وقف جميع العائله ليلتقطوا صوره حلوه لذكرى ..
الفوتوغراف : الكل يبتسم يلا عشان ناخد صورتنا الجميله ..
عشق همست لجواد : علي فكره انا مش هروح معاك ...انا خايفه منك
جواد ضحك وهمس لها : لا متخافيش ده انا طيب
عشق : طيب ده انت الشر كله
جواد همس لها : بحبك يا مجنونتي❤️
عشق شهقت وهمست له : عععععااااا اخيرا قولتها معقول عشت وسمعت الكلمه دي ..
جواد : بعشق يا عشق اللورد 🥰
عشق ابتسمت له واللورد نظر لعيونها بحب وكان في لمعه في عيونه ...
وغرام همست لجاسر : يا جاسر ابتسم شويه مالك مكشر كدا لي.
جاسر ابتسم ثم همس لغرام : بعشقك يا غرام النمر🥹♥️
غرام ابتسمت له وقالت : وانا بعشقك يا نمري ❤️
جاسر ابتسم ونظر لها وغرام نظرت له ...
والتقطت الصوره وكانت رائعه للغايه كانت جاسر وغرام ينظروا لبعض ...وهكذا عشق وجواد ينظرون لبعض ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
تمت الحمد لله بنجاح🥳💃
من تأليف الكاتبه : جنة ياسر 😉❤️
تتفاعلوا علي البارت واكتبوا كومنتات حلوه وقولوا رأيكم في الروايه هتوحشوني بجد انا علي قد ما انا فرحانه ان الروايه خلصت بس زعلانه ان مش هقرأ كومنتتاكم..امتي هتنزل البارت ويلا ...حقيقي الجمله دي بفرح بيها اوي ❤️❤️❤️😂
وبعتذر علي عدم التزامي بالميعاد والله أنا مش عارفه كتبت البارت ده ازاي حقيقي تعبانه 🥲❤️
ادعولي بالشفاء العاجل لان تعبانه اوي ♥️🫶🏻
وجمعه مباركه عليكم يا فانزاتي 😂♥️
اسفه لو طولت عليكم انهارده كان لازم اجمع الابطال كلهم وقولوا ليا رأيكم في النهايه حلوه وله وحشه
تمت بحمد الله