رواية الأعمى الفصل السادس والعشرون 26 الجزء الثاني بقلم ليله عادل

رواية الأعمى

الفصل السادس والعشرون 26 الجزء الثاني 

بقلم ليله عادل


شقه د / خالد 9 ص


تقف اميرة امام المراية تسرح شعرها وتضع مكياج وترتدى فستان بكم طويل وكان يوجد خدش فى وجهها وجبينها تفتح الام الباب تطلب اميرة منها ان تقفل لها السوسته تنظر الأم الى ظهرها تجد علامات ضرب تلتفت اميره للام بعينيها


اميره : يلا بسرعة هاتأخر ده سيمنار يا ماما


فريده : ايه اللى بظهرك ده


اميره : وقعت من على السلم


يدخل خالد عليهم تحاول اميرة ان تقفل السوستة بسرعة قبل ان يلاحظ الاب


فريده : خالد بص كدا على ظهرها اكتبلها حاجة بدل ما ظهرها متبهدل كدا فى حاجة بجسمك كدا تاني


اميره :لا


خالد : فى ايه


اميره : مش مستاهلة يا بابا انا لازم امشي


خالد : اصبرى ورينى ظهرك


اميره : حاضر


تلف اميرة بجسمها ويفتح الأب السوسته ينظر باتساع عينيه


خالد :ضربك


اميره : لالا وقعت من على السلم

خالد : انتى فكرانى مغفل مش عارف الفرق بين الضرب والوقوع


يمسك هاتفه ويقوم بالاتصال بمروان


خالد : بغضب وقوة.. انت ازاى تمد ايدك على بنتى هى كلمة ورقة طلاق بنتى توصلي انت فاهم


اثناء تحدث خالد مع مروان يرن جرس الباب تذهب اميره لفتحه كان شخص غريب

الشخص : مدام أميرة خالد فين


اميره : انا حضرتك


الشخص : طب انا معايا ورقه طلاق ممكن تمضى عليها


اميره : تنظر له باتساع عينها ويغمى عليها


فيلا مروان واميره 8 ص


يظهر مروان نائم على السرير وبجانبه فتاة لكن لم يظهر وجهها ثم يرن هاتف مروان كان منير يفتح مروان عينه ببطئ يجلب هاتفه من الكومودينه


مروان : بنوم .. ايه يا منير اه نايم .. بخضه ... بتقول ايه اقفل اقفل


يقوم مروان من على السرير بسرعه ويرتدى بنطلونه بسرعة ثم يقترب من السرير ثم يقترب من الفتاة فجأه يظهر وجهها

انها اميرة


مروان : اميرة اميرة قومى بسرعه


اميره : بنوم .. بكرة بكرة


مروان : بكره ايه .. بصوت عالى اميرة قومى اتاخرت على الطيارة


اميره : تفتح عينيها تنظر لمروان تحاول ان تستوعب تضع ايدها على خده ..مروان


مروان : فوقى معايا وركزى معلش قومى حضريلى الشنطة لحد ماألبس اتأخرت على الطياره


اميره : طيارة امبارح .. تصمت قليلا تحاول ان تستوعب ان اللى شافته كان حلم .. فجأه تزوقه .. اوعى كدا .. تجرى على المرايه تنظر لجسمها وظهرها .. انا كويسة صح تقترب من مروان انت كويس وانا كويسة واحنا كويسين واحنا فى البيت صح مع بعض وانت مروان واقف قصادى .. بابتسامه تحضنه


مروان : اميره ابوس ايدك مش وقتك فوقى يا ماما متأخر على الطيارة


اميره : تنظر له باتساع عينيها وفجأه تصرخ بجنان ... التليفون تجرى اميرة على هاتفها تقوم بفتح الواتس اب تخرج من الجروب الذى يوجد به ادهم . بسرعه وتمسح الجروب ورقم ادهم


مروان : ينظر مروان لها وهو مش فاهم اى حاجة ثم يدخل الحمام ويغسل وجهه واثناء قيام مروان بارتداء ملابسه يتحدث .. يارب نعقل شوية وتركزى معايا شوية , بعدين البسى حاجة ماتقفيش قصادى كدا مش هاسافر بالشكل ده


اميره : ايه البس تنظر لنفسها وباتساع عينيها وجدت نفسها عارية تماما تنظر لمروان يانهار اسود تشد الغطاء تلفه على جسمها انت عايز احضرلك الشنطة صح


مروان : فوقتى حمد الله على السلامه بسرعه بقى


اميرة : دقيقة واحضرهالك


تقترب أميرة منه و تمسك ايده طلعت بتوجع اوى يا دك ربنا يجعل كلامنا خفيف عليها ثم تقوم بعناقه والله انا بحبك اوى


مروان : بابتسامه هههههههههه والله وانا بحبك بس ارحمينى مش هاسافر كدا


اميره : حاضر


تقوم اميرة بتحضير الشنطة اثناء ارتداء مروان ملابسه كانت اميره تنظر له وتبتسم ثم تذهب تقبله من خده كل شويه وتقوله انا بحبك على فكرة كان مروان يضحك على طريقتها بعد الانتهاء تقترب منه


اميره : ها خلصت


مروان : معلش يا حبيبى صحيتك بس مافيش وقت


اميره : ايه ده كنت هاتمشى من غير ماتسلم عليا ده انا كنت جتلك اسوان عضيتك من خدك ، اول ماتوصل المطار كلمنى اول ماتوصل اسوان تكلمنى فاهم


مروان : حاضر هتوحشينى اوى هافتقدك جدا وهافتقد اصحى من النوم على جنانك الحلو ده


اميره :تضع ايدها على خده ... هو انت لازم تسافر


مروان : للاسف


اميره : تتنهد تبعد قليلا طب يلا امشى بقى مش هاقدر اشوفك وانت بتمشى هاغمض عينى الاقيك مشيت يلا .. تغمض عينيها .. 123


..تفتح تجده امامها ويبتسم لها تبتسم له يشدها مروان اليه يقوم بمعانقتها وتقبيلها عدد قبلات بخدها ويقول لها بحبك


❤️____ ليلةعادل____❤️


شقه نور وحمزه 4 م


الراسبشن


تجلس نور واميرة على الكنبه بجانب بعضهم براسبشن يتحدثان


نور : هههههههههههههههههههههه يخرب بيت عقلك


اميره : والمصحف لحد ما مشى وانا مش مستوعبة انه حلم


نور : طب انتى بجد كدا مش هتبقى معانا بالجروب


اميره : مش احنا لينا جروب بتعنا احنا بس خلاص فكك من اللى كان فيه ادهم يا ستي انا مش عايزه ازعل مروان مني وحسيت ان الحلم ده اشارة من ربنا عشان أخرج منه , انا فعلا غلطت انى سمعت كلامك وفضلت بالجروب ومسمعتش كلامه , انا كدا فعلا بأخون ثقته فيا , عارفة مروان عمره ما فتش فى تليفونى حتى لما تليفوني بيرن وبيدهونى ما بيبصش على الاسم انا اوقات بطلب منه يشوف مين بيرن , بعدين ادهم لسه بيحبنى مش شايفه نظراته


نور : صح المهم بكرة بقى ركزى عشان يوافقوا على الرسالة


اميره : ان شاء الله عملتى ايه بتحليل ميمى


نور : نزلت جبتهم مافيش حاجه تصدقى مافيش حاجة باللبن


اميره : الحمد الله مستغربة ليه


نور : لان نتيجة التحليل مادخلش دماغى انتى لما طلعتى شفتى ايه


اميره : الباب كان مفتوح مروان جنبها هى عمالة ترجع وهو واقف جنبها مش عارف يعمل حاجه ، ممكن تكون اكلت حاجه من على الارض اهدى كدا مافيش حاجة ايه جالك وسواس قهرى نعالجك يا لمبه


نور: لما ربنا يكرمك هتعرفى شعورى


اميره : يارب يا نور نفسى اخلف من مروان اوى اوى


نور : ان شاء الله يا حبيبتى


نرى مشاهد سريعة خلال الثلاث ايام لاميرة وهى تجلس ببيت اهلها وهى تحضر لسمينار بتاعها ثم حضور المناقشة وموافقة اللجنة على الرسالة

من جهة أخرى نرى مروان وهو يقوم بحضور المؤتمر وايضا اتصال اميره به باليوم اكثر من مرة وهو ايضا ويتحدثو فى الليل مكالمه فيديو


مدينه اسوان 5م


مظهر خارجى لمدينة اسوان الجميلة والاثار المصرية العريقة ثم مبنى احد الفنادق من الخارج مع حركة السواح و العاملين فى الفندق ثم داخل غرفه مروان بالفندق


❤️____ ليلةعادل____❤️


غرفه مروان 5 م


يدخل مروان غرفة نومه ثم يخلع جاكيت البدلة ويجلس على السرير ويخرج هاتفه من جيبه ويقوم بالاتصال بأميرة لكنها لا تجيب


بصوت داخلى مابتردش ليه؟ يرسل لها رسالة صوتية ... ايه يا حبيبى انتى فين ردي بقى وحشتينى انا خلصت وطلعت الاوضة هاخد شاور عشان لو كلمتينى و مرادتش عليكى اموووواه ..

يضع هاتفه على الكومودينه يتصل بخدمة الغرفة ليطلعوله الغداء بالغرفة ثم يدخل الحمام ويأخذ حمامه واثناء اخذه الشاور تخرج اميرة من الدولاب وهى تبتسم وتضع ايدها على فمها تخرج له ملابس وتضعها على السرير وتبدل مكان الهاتف وتدخل مرة اخرى الدولاب يخرج مروان وهو يلف الفوطة على خصره يجد الملابس على السرير ينظر باستغراب ويهرش برأسه وهو مش مستوعب

بصوت داخلى أكيد طلعتهم وناسى ولا ايه


ثم يرتدى ملابس البيت بنطلون وتيشيرت


يطرق الباب يقوم يفتح كان الجرسون معه الغداء يأخذ منه مروان الغداء ويشد الترابيزة حتى يصل للسرير يأخذ هاتفه ويجد ان اميره لم ترى الرسالة يتصل بيها مرة اخرى لا ترد

بصوت راحت فين نايمة ولا ايه أكلم مدام فريدة هاكلمها بالفعل يتصل بفريدة تقول له ان اميرة نايمة يشعر بالاطمئنان اثناء محادثة مروان مع فريدة كانت اميره بداخل الدولاب تضحك وتقول بصوت داخلي الله عليكى يا فيفى

تبدأ اميرة بعمل اصوات لتخيف مروان يضع مروان المعلقة ينظر حواليه


مرون : باستغراب ..ايه الصوت ده


يكمل أكل يسمع مرة اخرى يقف ينظر حوله يذهب عند الباب كانت اميرة خرجت من الدولاب واستخبت ورا السرير ثم تقوم باخذ قطعة فرخة من طبق مروان

يرجع مروان لايجد الفراخ بالطبق


مروان : يبتلع ريقه .. بسم الله فى ايه


تقوم اميره بفتح النور وتغلقه اكثر من مرة وهي بتضحك وتضع ايدها على فمها مع استمرارها لعمل اصوات تخيف مروان يقف مروان وتقف اميرة خلفه وفجأة


اميرة.... مررررررروان


مروان : بفزعة اييه ياخذ نفس ويمسح وجهه انتي


اميره : تفضل تضحك وتتنطط ههههههههههههههه ايه رأيك حلوه المفاجأة مارو انا ميرو مالك هههههه ياحرام انت لسه مصدوم بس حلوة الفراخ ههههه يجلس مروان ينظر لها


مروان : والله حرام عليكى اللى بتعملي فيا ده بعد الخضة دي ماتفكريش فى العيال


اميره : تجلس على قدميه .. بس متنكرش انها عجبتك


مروان : لا وحشة وحشة اوى كمان و اوعى كدا يحدفها على السرير


اميره : كدا طب ماشى لحظة بس


مروان : هتعملى ايه


اميره : هتشوف


تبعد ترابيزة الاكل عن السرير ثم تقف امام مروان تقترب منه تقوم بمزغزغته


مروان : بس بطلى


اميره : لا أهو هههههههه


ينام مروان على ظهره من زغزغة اميرة له يحاول ابعادها لكن لا يعرف


تعتلى اميرة مروان وهى مازالت تقوم بمزغزغته


مروان : خلاص بقى ثم يضع يده على خدها ويرجع شعرها المنسدل للخلف الذى يلامس وجهه واميرة مازالت تعتليه وهو نايم على ظهره


مروان : بنظرات كلها حب وحنان .. ايه المفاجأة الحلوة دي جيتى امتى


اميره : الساعة 2 اتفقت مع منير ان اول ماتدخل الفندق يقولي أستخبي... عجبتك


مروان : هههههه احلى مفاجأة بس انتي مجنونة حد يعمل كدا


اميره : اه انا


مروان : والله . يقوم بمزغزتها


اميرة : بس بقى بطل تعضه من كتفه بدلع

مروان : ههههه لا من غير عض هههه


تنظر اميرة له تمرر اصابع ايدها على خده وحشتنى اوى اوى


ويتبدلان النظرات بابتسامة وحب وعشق

مروان : بحبك


يلف يديه حول خصرها ويقربها منه اكثر و يقبلها من خدها ويضمها


اليوم التالى


نرى مروان نايم على السرير بمفرده ثم تقترب اميرة منه وهى ترتدى ملابس خروج


اميرة : مارو مروان يلا قوم بقى نمت كتير


مروان : بنوم حبيبى سبينى انام تعبان


اميره : لا ماليش دعوة تمسكه من ايده يلا بقى قوووم


مروان : بطلي شقاوة هاخرجك بالليل ... يلف مروان ظهره


اميره : انت كمان بتلفلى ظهرك طيب

تطلع على السرير وتقف تفضل تتنطط علي السرير وهى تنادى على مروان , مروان مارووو ,يلا قوم بقى , يلا قووووم ماررررو

يفتح مروان عينه على اميرة وهى بتنط على السرير ويضحك ويشدها من رجلها ويوقعها على السرير ويضمها


مروان: بس خلاص قومت ههههههههههههه انت شقية شقية ومستحيل تعقلى


❤️____ ليلةعادل____❤️


اماكن مختلفة اوقات متفرقة بمدينة اسوان


نرى مروان واميره وهما بيتفسحو فى مدينة اسوان الجميلة وزيارتهم للأماكن السياحية هناك والمتاحف وتصويرهم ثم ركوبهم مركب صغير فى النيل ووصولهم الى جزيره هناك ثم نزولهم والاستمتاع بالتراث الاسوانى القديم ورقص اميرة مع البنات على احدى الاغانى النوبية وبعد مرور الساعات وسط ضحك وسعادة من اميرة ومروان

نرى اميرة ومروان وهما قاعدين على صخرة كبيرة امام النيل تمسك اميرة ايد مروان

ثم يعدل نفسه وينظر لها بابتسامة


مروان : تيجي مانرجعش


اميره : تنظر له بجد ينفع نقعد شوية انا مبسوطة اوى هنا


مروان : اممم هانقعد لحد ماتزهقى


اميره : مش هازهق طول منا معاك تقبله من ايده تنظر ليده وتضحك هههههههههه


مروان : بتضحكى على ايه


اميره : اصل افتكرت حاجة


مروان : ايه


اميره : اصلي بصراحة حلمت انك ضربتنى علقة سخنة


مروان : بابتسامة .. ضربتك علقة سخنة طب ماهو حلو ده


اميره : لا دماغك راحت فين ضربتنى ضرب بجد اقلام وكدا


مروان : باستغراب .. ضربتك ازاى ده متأكدة كنت انا شفتينى


اميره : اه انت والله


مروان : مستحيل متحلميش بيا كدا تانى


اميره : مش عايز تعرف السبب


مروان : تؤ لان مستحيل اعملها مافيش سبب في الدنيا يخلينى اعملها


اميره : مهما كان


مروان : امم عندك شك شايفانى مش راجل ولا ايه , اصل اللى بيضرب مراته ده مش راجل وكمان انسان ضعيف بيسقط قوته بكائن اضعف منه


اميره : انت مش فاهم اصلي كنت باكلم ادهم فى الحلم من وراك


مروان : امممم فهمت بس انتي كلمتيه كتير وعمري ماعملت كدا فى حاجات كتير ممكن اعملها غير الضرب مثلا ازعل اتجنبك اعتبرك هوا لكن ضرب ايه ده مش اسلوبى خالص


اميره : تنظر له بابتسامة .. هو انا بحبك من شويه انا اخترتك دونن عن العالم كله وتحديت الدنيا لانى عارفة مين هو مارو تضمه بحب


❤️____ ليلةعادل____❤️


(بعد مرور اسبوعين)


غرفه مروان فى فندق اسوان 10ص


تقف اميره وهى ترتدى بيجاما نوم شورت وتشيرت حملات و تقوم بوضع الشاى فى الفناجين يخرج مروان من الحمام ويقترب منها ويعانقها من الخلف يقبلها من خدها تلتفت اميرة براسها له و تقبله من خده ثم تأكله قطعه من التوست وهو مازال معانقها من الخلف


مروان :حلو اوى


اميره : تلتفت له تمسك فنجان الشاي وتعطيه له يلا تعال افطر

يجلس مروان على الكرسى تذهب اميره للكرسى المجاور له لكن بحركة سريعة يشدها مروان من خصرها لتجلس على قدميه


اميره : هههههههه مجنون

انت بقيت مجنون


مروان : انتى السبب


اميره : انا ...هتظلمنى يا دك


مروان : ايوه انتى اللى جننتينى وخلتينى مجنون اميرة


اميره : ههههه طب يلا افتح بوقك يا مجنون اميرة تاكله قطعه من الساندوتش همم هههه حلوة


مروان : يقبلها من شفايفها قبلة خاطفة... أوى


اميره ههههههه مارو انا نفسى اسألك سؤال


مروان : اسالى


اميره : طب اوعى


مروان : اسألي وانتي كدا


اميره :بابتسامة ماشى هو انت كنت بتبقى كدا مع ماجى كنت بتدلعها كدا


مروان : ليه السيرة الوحشة دي على الصبح


اميره : عشان خاطرى و متكدبش عليا عشان هاعرف واقصد في الاول ايام الجواز شهر العسل وكدا يعني


مروان : يضع ايده على شعرها يمرر اصابع ايده على خدها ثم تقبله اميرة من اصابعه وبابتسامة ونظرات كلها حب وعشق يتحدث ..


وحياتك عندى والله العظيم كل حاجة بعملها معاكى مختلفة عمري ماكنت كدا ولا عملت كدا مع غيرك , اه اكيد ماكنتش معاها وحش بس كنت عادي عادي اوى , مش زيك خالص مكنتش ملهوف عليها زيك ولا بشتاقلها زيك ولانفسي احطها قصاد عينى 24 ساعة ومازهقش منها , عارفه كداب اوى اللى قال ان الستات كلها واحدة فى العلاقة و ماتفرقش عن بعض , لا مستحيل مختلفة ميه فى الميه , وانا معاكى ببقى سعيد اوى ببقى مش عايز اوقف عايز افضل حاسس معاكى الاحساس ده , عايز افضل جزء منك وانا معاكى و جواكى حسيت احاسيس عمرى ماحستها مقدرش اوصفهالك لانها تتحس , لان مهما حاولت اوصفلك مش هاعرف , انا بحبك اوى كل ما ابص بوشك بحمد ربنا على النعمة دي ، عارفة لو قالولى ناخد منك كل حاجة مقابل ان نسيبلك اميرة هوافق انتى كل مااملك انتى كل حياتى , كل حاجه ليا انا ماليش غير فى الدنيا دي ، يقبلها من ايدها


اميره : تنظر له وعينيها بها دموع .. والله العظيم اللي انا عايشة فيه ده ولا فى الاحلام , والله أجمل بكتير من اللى حلمت بيه وتمنيته ربنا يخليك ليا يارب .. تقبله من خده بحبك تقبله مره تانيه من خده والمصحف بحبك ثم تقبله من خده مرة ثلاثة والله العظيم بحببببببااااك


المركز د/مروان فرع اكتوبر..1م

مكتب شرين


تقف شرين عند ماكنة القهوة تتحدث لم يظهر وجه الذى تتحدث معه


شرين : مش عارفة عجباك فى ايه وكمان أخدتها معاك السفارية

تقترب منه .. ببطئ وهى تبتسم وتعطى له فنجان القهوه ويظهر وجهه.... أنه شهاب


شهاب : عجبانى وزة جديدة عليا ...ماجربتش النوع ده قبل كدا


شرين : بس مش لدرجة الجواز


شهاب : هههههههههههه جواز هو ورق الكراسة بقى اسمه جواز انا لما لقيتها وافقت قولت على البركة و الورقتين معايا هاقطعهم في أي وقت لو فكرت تبلغ هاتخسر انتي ناسية انا مين


شرين : امال كنت سايق التقل عليا ليه


شهاب : أصلى ماليش بالنسوان اللى دماغها شغالة ولا لعبهم

انا مش قدك بصراحة ولا قد ألاعيبك بس لما عرفت ان كل غرضك انك تنبسطى شوية قولت وماله فى حد يقول للنعمة لا


شرين : هتعمل ايه مع شهد


شهاب : اهى موجودة والله طيبة ومطيعة بتدلعنى


شرين : بس مش زيي


شهاب : ايش جاب الوز مع الديناصور


❤️____ ليلةعادل____❤️


احد المطاعم باحد البواخر النيليه 4م


يجلس خالد معه ادهم يتناولان الغداء يبدو على ملامح ادهم الحيرة


خالد : انا مش فاهم ايه كمية الخوف دي , انا مش عايزك تبقى ضعيف كدا قصادها . ,لازم تبان انك زوج حمش


ادهم : يا انكل انا نفسى اجي معاكم لكن خايف حنين تعرف وتزعل , بعدين هو مروان هيوافق اني اجي معاكم


خالد : وايه دخل مروان , مروان مش جاي , انا مجمع الناس اللى بحبهم وبس بعدين خلاص متجيش براحتك انا عزمتك وانت شكلك من وقت ماتجوزت مش عايز يكون فى علاقة بينا


ادهم : ابدا يا أنكل, لكن حضرتك عارف بعد التطوارت اللى حصلت من جواز اميرة وجوازي خلت الموضوع فيه حساسية


خالد : اممم عظيم والحساسية دى , ليه مكنتش بجروب الشلة, اللي ولا مروان ولا حنين يعرفوا عنه حاجة


ادهم : باستغراب شديد وارتباك ... حضرتك عرفت منين


خالد : بمكر ..مش مهم , انا اقصد زى ما انت واميرة مخبيين عليهم انكم بجروب سوى , وعاملين جروبات فاك , عشان تبين قد ايه انتم بتخافو على زعلهم , ممكن تطلع الرحلة و متقولهاش


ادهم : طب واميرة رأيها ايه


خالد : لا سيب أميرة عليا , اميرة دلوقتى متقدرش تقولى لا , بتخاف على زعلى جدا ومستعدة تعمل أى حاجة , اى حاجة عشان خاطرى , ها موافق


ادهم : موافق


خالد : كمل اكلك .. ياخذ القليل من الشوربه ثم ينظر له , قولى يا ادهم ايه رأيك بالراجل اللى بيتجوز على مراته .. يعنى معه ولا ضدد


ادهم : والله يا انكل ده شرع ربنا , لكن لازم يعرف مراته يا تقبل يا ترفض , ولو رفضت , وده طبعا حقها , ممكن ينفصلوا بهدوء , لكن هو لازم يحاول يحبها يادى لنفسه فرصة وليها عشان لا يظلمها ولا يظلم نفسه


خالد : ولو فشل انه يحبها ومازال حابب الست التانية يعمل ايه


ادهم : يبقى ينهى علاقته بمراته ويسيبها لراجل تانى يستحقها ويسعدها


خالد : بابتسامة شر .. يعنى انت ممكن تتجوز مرة تانية تتجوز على حنين


ادهم : عمرى ما فكرت بالموضوع ده بس ااا

خالد بابتسامة ماكرة .. يبقى انت معندكش مانع

انت ما بتكولش ليه كل , كل كل الاكل هنا حلو اوى , هابلغ بموعد السفر لما نحدده


❤️____ ليلةعادل____❤️


فيلا اميرة ومروان 5 م


تدخل اميرة من بوابة الفيلا بسيارتها ثم تركنها وتنزل منها وهى تحمل بايدها علبه وبوكيه ورد فاليوم هو عيد ميلاد مروان 43


اميره : تتحدث مع الخادمة بالانجليزية .. ممكن تجيبى الحاجه اللى بالعربية


الخادمة : حاضر


اميره : هو دكتور مروان فوق


الخادمة : ايوة يا فندم


اميره : تمام اتفضلى انتي


تصعد اميرة السلم وهى تدندن بأغنيتها المفضلة شايف البحر شو كبير لفيروز .. ثم تدخل غرفة النوم كان مروان يجلس على الكرسى الهزاز يقرأ احد الروايات لكن مروان لا يشعر بها تقترب أميرة منه ثم تقوم بأخذ الكتاب من ايده وتخرج من الصندوق بلوره تقوم بتشغيلها

ينظر مروان لها بابتسامة ويمسك من ايدها البلورة


اميره : كل سنه وانت طيب


مروان : وانتى طيبة يا حبيبى


اميره : عجبتك


مروان : يقبلها من ايدها طبعا


اميره : تعطيه بوكيه الورد .. اقرأ الكارت


مروان : انت لست عاديا فى حياتى ولست احساسا عابرا,ولست أى انساان بالنسبة لي .. انت فى قلبى شئ يفوق نبضى


اميره : بحبك


مروان : يقف ينظر لها بابتسامة ساحرة مع ملامسة وجهها برقة ... مهما بصيت لعيونك اللى سحرانى دي , ولوشك اللى زى الملاك ده , ماشبعش منه ولا منك ابدا , نفسى اخدك جو حضنى وأخبيك عن كل العيون , تعرفى ان بصة واحدة ليكى دواء لاى مريض , بس انا انانى مش هاكتب الدواء ده لحد يقبلها من جيبنها وياخذ راسها الى صدره ثم تنظر له بابتسامة وتبتعد عنه


اميره : وراك حاجه بليل


مروان : تؤ انا منورك اليوم كله اجازة


اميره : ماشى عشان عندى ليك مفاجأة حلوة طب مش قولتلى ايه رايك


مروان : ينظر بعينه .. فستان جديد جميل بس بقى احلى لما لبستيه


اميره : مش واخد بالك تهز شعرها


مروان : مغيرتيش لون شعرك


اميره : لا التسريحة بس جبته على جنب


انت بتبص كدا ليه ده مغرمنى قد كدا


مروان :بمزح .. كنت قولتيلى وانا كنت غيرتهولك


اميره : هههههههههههه رخم


فى الليل تقوم اميرة بعمل حفلة صغيرة لها هي و مروان بمناسبة عيد ميلاده لم يحضرها احد هى وهو فقط

الراسبشن

أجواء احتفالية بسيطة. بالونات تزين المكان وعلى ترابيزة الانتريه تورته وانواع من العصير الطبيعي

تجلس اميرة وهى ترتدى فستان قصير لكنه جميل جدا ومروان بنطلون وقميص على كنبة الانتريه يحتفلون بعيد ميلاده الثالث والأربعون

اميره بمرح ....يلا حالا بالا بالا هنوا أبو الفصاد حيكون عيد ميلاده الليلة أسعد الأعياد فليحيا أبو الفصاد ههههههيي

يلا طفي الشمع و اتمنى امنية

يقوم مروان باطفاء الشمعة


تنظر اميرة له بابتسامة


اميرة : اتمنيت ايه


مروان. مع ملامسة وجهها .. اننا نبقى ثلاثة السنة الجاية واحنا بنحتفل


اميره : ان شاء الله يا حبيبى ممكن تغمض عينيك يغمض عينه يلا فتح


مروان : ايه ده


اميره : افتحها


يفتح العلبه يجد سلسلتين فضه واحدة بحرف M

والتانية حرف A


مروان : ما انتى جبتيلي هدية الصبح


اميره: لا بتاعة الصبح دي هدية كل سنة بتاعة سيندريلا

لكن دى بتاعة ميرو مراتك وحبيبتك


مروان : هههه ماشى يا ميرو


اميره : ها عجبتك انا عارفة انك مش بتلبس سلاسل بس يعنى ممكن تغير من قناعتك عشاني


مروان : أوعدك هلبسها هنا بس مش هاقدر أخرج بيها بره


اميرة : وده كفاية


مروان : يللا تعالى لبسهالى


تقوم اميرة وتلبس مروان سلسلة حرف A وهو كمان يقوم بتلبيسها سلسلتها اللى على حرف M


اميرة : كل سنة واحنا دايما مع بعض


مروان : يااارب يا قلبي

ايه مش عايزه ترقصي


اميره : يلا

يمسك مروان هاتف ويشغل اغنية

ينظر لأميرة و يمسك ايدها قربها منه بنظرات كلها حب

للاغنيه دى ليكي انتي


يقومان و يرقصان على. احد الاغانى الرومانسية (صابر الرباعى اجمل نساء الدنيا)

اجمل نساء الدنيا جوه عيوني انتي

اجمل نساء الدنيا انتي يا حبيبتي

خدني الغرام خدني لحكاية حب حلوة

عشت ليها شفت فيها اجمل حياة

انا مش مصدق نفسي انك بين اديا

من يوم ما حبك خدني مش بتنام عنيا

جوايا شوق قد الحنان اللي فعنيكي

روحي فيكي نظرة ليكي هي الحياة

اجمل نساء الدنيا في عنيا انا

ويقضيان وقت جميل سوى فى حب وسعادة

بعد الانتهاء من الحفلة اثناء صعود اميرة ومروان على السلم يرن هاتف اميرة كان بجيب مروان

اميره : تليفونى ده

مروان : امسكي

اميره : الو ايه يا شهد اه بتقولى ايه تنظر اميرة لمروان باتساع عينيها تبتلع ريقها


          الفصل السابع والعشرون من هنا 

     لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات