الفصل العشرون 20
بقلم جورى محمد
سمعت صوت من عند الباب بيقول
حقك عليا يا ام ولادي سامحيني يا قلب كريم انتي الوحيده اللي صح اصلا
نيره بتبص بفرحه للصوت اللي بيتكلم والصحافه كلهم وجهو الكاميرا عليه ايوه فهو كريم كريم حبيبها فهي دوما كان احساسها صحيح
نفين بصدمه كررييم ولددي
زين بصدمه لالا مش معقول ازاي
فهدبصدمه انا حاسس هقع هو ده اخوي بجد
الجد بصدمه ودموع انا مش جادر اصدق حاجه كريم عايش
مريم بصدمه مش مصدقه عيني
سميه بعياط يعني نيره كانت صح
فرح بعياط اخوووي يا حبيبي انت عايش
رودي بعياط وصدمه بجد مش مصدقه انا حاسه نفسي في حلم
سليم بصدمه وعياط انا مش فاهم اي حاجه بجد ايه ده
نيره فضلت تجري تجري و جريت عليه لحد ماوصلتله عند الباب وحضنته واتعلقت فيه ولف بيها كتير اوي بعدين وقف وانهارت في حضنه عياط
كريم بحب بس بس اهدي انتي معيطيش كده وانتي فكراني ميت هتعيطي وانا في حضنك
نيره بعياط اه علشان احساسي صح وانت قدامي يا كريم صح انت قدامي
كريم بعياط اه يانورعين كريم قدامك
نيره بعياط وعصبيه منه بعدت عني كل ده ليه يا كريم ااااه منك بجد ازاي هنت عليك تعمل فيا كده كلهم فكروني مجنونه حرام عليك يا كريم حرام عليك
كريم بدموع هحكيلك بس ممكن تهدي طيب
نيره بعياط وهي في حضنه انا مش عايزه حاجه منك دلوقتي غير انك تفضل معاايا وفي حضني علطول بس هعاقبك علي كل ده
كريم بحب عاقبيني براحتك وبص علي بطنها بدموع وحط ايده عليها بطنك كبرت يا نيره
ونزل لمستوي بطنها
كريم بدموع اسف بجد حقك عليا وباس بطنها وحبايب باابا ايه اخبارهم
نيره بعياط كويسين وضربوني انهارده لما قولت انك هتيجي حسوه بيك هما كمان ووحشهم تكلمهم قبل متنام
كريم وقف باس راسها وخدها في حضنه ربنا مايحرمني. منك يا اغلي حاجه في حياتي واديني جيت وهكلمهم زي ماهما عايزين
نيره بعياط بجد مبسوطه اوي انك اخيرااا جيت. بس مش هنسي انك بجد وجعتني ببعدك عني وبصت للعيله شوفتوا اني صح وانتي يا هيام انتي وامجد لسه عايزين تكملوا اسئله
هيام بدموع بجد ربنا يخليكم لبعض
امجد بدموع عمري ماتخيلت يحصل كده بجد انا اسف لو جرحت حضرتك
نفين بعياط جريت علي كريم حضنته كنت فين يا ولدي كنت فين يا جلب امك كل ده
كريم باس راسها سامحيني يا ست الكل كان غصب عني
نفين بعياط وعصبيه اسامحك اسامحك كيف ده انا جلبي انجسم من بعد مافكرتك موت اخص عليك يا كريم اخص ورجعت لورا قعدت بتبكي
زين راح حضنه جاامد وفضل حضنه مده كبيره وبيعيط
زين بدموع مش عارف اضربك علي وجع قلوبنا ولا اقولك واحشتني والحمدلله انك بخير بس بجد موجوع منك يا كريم بس مبسوط اكتر انك بخير بجد وفرحتي مش سيعاااني انا روحي رجعتلي يا صاحبي
كريم بدموع حقك عليا وانت فعلا مش صاحب عمري بس انت اخويا وصاحبي وحبيبي كمان مش هقدر اشكرك علي اهتمامك بي نيره واللي في بطنها مهما اعمل بجد يا زين شكرا اوي يا صاحبي
زين بعياط بس يا كريم عيب عليك الكلام ده ده انا اللي ضهري اتكسر يا صاحبي والحمدلله انك بخير بجد ومراتك دي اختي وفي عيني بس ليه ليه يا كريم كده
كريم ربنا يخليك ليا يا زين وتنهد بحزن واكمل هعرفكم ليه
فهد جيه حضنه هو وسليم
كريم بحب مش عارف اشكرك ازاي انت وسليم بجد يا فهد ومتعيطش ياض انا اخويا ناشف اجمد كده انا زي الفل اهو ربنا يخليكم ليا
فهد بدموع متجولش اي حاجه نشكر ربنا انك بخير بس زعلتنا بجد
سليم الف حمد وشكر ليك يارب
فرح حضنته اخوي واحشتني جوي
كريم حضنها اكتر وانتي يا قلب وعيون اخوكي
مريم ورودي بفرح الف مبروك روجوعك بلسلامه يا كيمووو عقبال مانشوف عيالك يارب والله وجعت قلوبنا
كريم حبايبي تسلمولي
الجد بدموع وقهر قاعد ومش عايز يقوم يسلم علي كريم
سميه بدموع عمري ماصدقت بنتي وكلامها بس طلعت صح المره دي الف بركه يا غالي
كريم بحب حبيبتي يا امي
نيره انا طول عمري صح وده كريم مش اي حد بعيدا عن اللي عمله واني هوريه بجد
كريم. بحب بعتلها بوسه في الهوا واكمل وريني براحتك
نفين باست راس نيره
نيره بصدمه ايه اللي بتعمليه ده يا ماما
نفيت بدموع حجك عليا يا بتي مديت يدي عليكي وهنتك جدام الناس وكله بسبب ولدي وبصت لكريم بقهر
نيره باست راسها ومسكت ايدها باستها
نيره انتي ماما انا مش بقولك الكلمه وخلاص حتي امي ضربتني شوفتيها جات اعتذرت وانا مزعلتش منك يا غاليه بنتك وضربتيها عادي اي حد مكانك كان عمل كده. خلاص بقي مش كريم بقي كويس انسي
كريم ليه هما كانوا بيضربوكي
نيره ماما وماما علشان طريقتي دي
كريم بحزن باس راسها حقك عليا انا
نيره.خلاص بقي بلاش نفكر في القرف ده بس احكيلي عملت كده ليه
كريم انا هقولك
فلاااااش بااااااك
في المخزن الدنيا ولعت والحكومه خدت زين ونزلوا وبعد عذاب فكوا كريم من الجنزير وخدوه من غير ولا حرق هي بس الرصاصه
ولما نزلوا خدوا كريم في العربيه قبل مايشوفه زين او سليم
في المستشفي
كريم ارجوك يا عاامر اسمع مني اللي يقدر يأذيها مره يقدر الف مره
عامر ده تزييف قانوني انت عايزني اتحبس
كريم ارجوك يا عامر محدش هيعملك مشاكل وناا كلمت امير وهو ظابط وعارف متقلقش اقف جمبي انا خايف علي مراتي وعيالي اللي لسه مجوش احمد لسه متمسكش وممكن لو عرف اني عايش يحاول ينتقم مني فيها لازم كلهم يصدقوا اني موت علشان احمد كمان يصدق ويطمن ويعيش حياته لحد مايتقبض عليه وبعدين هظهر
عامر مراتك هتموت فيها
كريم بحزن احسن ماتموت مني ارجوك يا عامر ساعدني مش هنسالك الجميل ده طول عمري
عامر طب هنعلمها ازاي
كريم مراتي مجاتش اغمي عليها واكيد في البيت وزين وسليم اللي برا وهو اصلا مشافنيش وانا نازل هات حد محروق من التلاجه وقول انها جثتي وهو مشافنيش فاهيصدق اني اتحرقت من المخزن عادي
عامر انا قلقان
كريم متقلقش ارجوك يلا انا هقوم استخبي هات. الجثه يلا
بعد شويه من تنفيذ الخطه
دخل زين بيعيط
زين قوم يا كريم قوم عيالك ومراتك نيره يا كريم هتموت بعدك يا صاحبي بلاش تستسلم وصرخ اه يا صاااحب عمري اه مراتك وعيالك في عيني يا صاحبي هحطهم في عيني متقلقش
كريم بدموع من بلكونه الاوضه سامع كل كلمه وحاجه قالتله خلاص اطلع وانهي اللعبه دي او علي الاقل عرف زين بس اصر وضغط علي وجع قلبه وخوفه مراته وعياله اللي لسه مجوش سيطر عليه
كريم بعياط سامحني يا زين سامحني بس لازم كلكم تصدقوا علشان احمد يطمن
بعدها طلع كريم بلبس متخفي بليل وعاش في بيت عامر طول الشهرين لحد ما احمد اتقبض عليه انهارده بس كان متابع كل حاجه تخص عيلته من بعيد
باااااك
نيره بعياط كل ده بسببي انا بس ده مش مبرر كنت ممكن تكلمنا تعرفنا وتطمنا
كريم بس متقوليش كده يا هبله انتي حته مني طبيعي اخاف عليكي اومال هخاف علي مين بس مكنش هينفع انتي كنتي هتقوليلي طب اجيلك اشوفك وامشي افرض بقي كان حد شك فيكي وراقبك كان كل خطتي خربت وبعدت عنكم علي الفاضي
نيره بعياط ده مش سبب يا كريم وجعتنا اوووي
الصحافه بفرحه ده افضل تصوير عملناه وبجد انت بطل يا بشمهندش انك ضغطت علي اهلك بلشكل ده وكنت سبب فان واحد فاسد زي احمد يبقي في السجن
كريم شكرهم ومشيوا
نفين بعصبيه ودموع يا عيني يا حبيبتي يابتي مكنتش بتشوف النوم غير بهدمتك يا ولدي وانت وجعتنا بكل سهوله
كريم بدموع امي حقك عليا وبيقرب منها
نفين بعياط بس بعد عني ملكش صالح بيا انا ولدي مات
كريم بدموع هنت عليكي ياما تقوليها
نفين بعياط منتا كلنا هنا عليك تجهرنا وشاورت علي فهد اخوك مكنش بيخرج من اوضته غير للشغل وبس وزين يعيني عليه شايل مرتك وعياالك في عينك وشايل حملنا كلنا وسليم مكسور بعدك وجدك اللي كان مش بيكلم حد واصل وعلطول لوحده ومرتك اللي ضربناها بسببك وكله فكرها مجنونه واتكملوا عليها نسوان الصعيد كلها انها مش مجدره موتك اسامحك علي ايه ولد بطني اسامحك علي ايه ولا ايه
كريم بعياط حقك عليا ياما عارف اني غلط بس خوفي علي نيره خلاني اقدر اعمل اي حاجه صدقيني خفت عليها اوي واكمل ايه يا جدي انت كمان مش عايز تحضني وراح عند جده
الجد ضربه بلقلم جامد لدرجه ان نيره شهقت من الخضه
كريم بدموع اضرب كمان يا جدي اضربني عادي يا حبيبي بس متسكتش كده
الجد بعياط كسرت ضهري يا كريم بعتبرك ولدي مش حفيدي ممسكك كل حاجه وبحترم كلمتك اكنها كلمتي وانت في الاخر رايح تخطط وتنفذ واحنا نولع ومشاعرنا مش مهمه عندك مرتك كانت بتموت كل يوم من غيرك بطنها اللي كبرت وانت مش جمبها انا وانا كل يوم بموت انا واخواتك وامك انت مش حاسس اي حاجه ولو حتي كنت بعيد مش نص واجعنا عليك ورايح يضربه تاني
نيره. بعياط خلاص يا جدي علشان خاطري
الجد بعياط يا بتي ده سبب واجعنا كلنا موتنا بلحيا عليه وبسببه اتقال عليكي كلام كتير جوي
نيره بدموع راحت وقفت قدام كريم وبصت للجد بس جوزي يا جدي وصحيح هو غلط اوي بس مهما كان جوزي كفايه علشان خاطري عارفه حقكم تزعلوا منو بس متضربوش تاني يا جدي
االجد بدموع خلاص يابتي مهضربوش بس ميكلمنيش واصل
كريم بدموع راح عنده وباس ايده لا ياجدي لا يا حبيبي مقدرش مكلمكش يا جدي انت عارف انك غالي عليا اوي وبحبك قد ايه
ااجد بدموع بس انا لو غالي عليك كنت علي الاقل فهمتنا وانا كنت همنع نيره تشوفك مش البهدله اللي انت عملتها فينا دي
نفين بعصبيه صح يا ابوي انا صح كريم غلط ويتحمل غلطه ملوش كلام لا معاك ولا معايا
نيره بعياط علشان خاطري خلاص يا ماما سامحيه
نفين بعياط يابتي وجع قلبنا عليه 3 شهور بنام مقهورين مش عارفين هنعيش ازاي
نيره بحزن عارفه وبصت لكريم وعارفه انه مفكرش في حد وهو بيعمل كده وان كان ممكن حد يموت من الوجع
زين بعياط انا كنت نفسي اترمي في حضنك يا كريم ومكنتش موجود يا صاحبي في الاخر تكون بتبعد نفسك عننا
كريم حضنه سامحني يا زين واديني هنا وهعوضكم كلكم
فهد بعياط ليه ياخوي ليه
كريم حضنه. بعياط انا اسف اسف يا فهد حقك عليا
زين بعياط برغم كسرتي مقدرش ازعل منك يا صاحبي
كريم بعياط يعني كلهم ياما سكتوا اهو اه زعلانين بس خلاص سامحيني انتي وجدي ابوس يدك وراح باس ايد امه
نفين بعياط زقته بس يا كريم بعد عني
نيره بدموع سامحيه يا ماما علشان خاطري انا لو عملالي خاطر ولو صغير خلاص هو عرف غلطه وبيعتذر
نفين بعياط ووجع تعالي يا جزمه وحضنت كريم اخص عليك يا ولدي وجعت جلبي عليك يا كريم وعيطت
كريم مسح دموعها انا اسف اسف يا ست الكل بوعدك مش هضايقكم تاني بجد
الجد باصص لناحيه تانيه وبيعيط في صمت
كريم بدموع ياجدي ارجوك اضربني اتعصب عليا بس متسكتش كده وتعيط بسببي يارب اموت ولا اني اشوفك كده بسببي
الجد بعياط بعد الشر عليك يا ولدي كريم حضنه بعياط انا اسف يا جدي اسف
الجد بعياط خلاص يا كريم خلاص يا ولدي مش زعلان اطلع ارتاح انت ومرتك بجالكم كتير بعيد عن بعد والبت يعيني مش بتشوف النوم
كريم بحب باس راسه حاضر وحقكم كلكم عليا بجد وصح يا زين حاله نيره والاولاد
زين عيب عليك كله تمام بمجرد ماكنا نحلفها بيك تاخد الادويه وهي ساكته
كريم بحب تعبتكم بجد
زين ولا اي حاجه
وطلع مع نيره ودخل اوضتهم واتفاجي. ومن كميه الصور اللي متعلقه ليه وهدومه اللي جمب نيره علي السرير
كريم بحزن ودموع حقك عليا حرمتك مني كل ده بس خلاص كل اللي جاي تعويض مش انتي دايما بتقوليلي ان انا حب عمرك وحبيبك وفعلا حسيتي بيا بجد وانا فخور بانك مراتي ونصي التاني
نيره بدموع اه وبعد كده
كريم بحب مسك وشها بين ايده في ايه يا حبيبتي
نيره بدموع في ان صح خليتهم كلهم ميزعلوش منك بس انا مقهوره منك يا كريم انت متعرفش انا مريت بايه وانت بعيد
كريم بدموع لا عارف يا نيره عارف كل حاجه كل حاجه كانت بتحصل. انا دريان بيها انا يمكن مكنتش معاكي بس كل اخبارك كنت بعرفها
نيره بدموع زقته بعصبيه تعرف ايه تعرف ايه يا كريم انا مكنتش بنام غير بهدومك كنت كل يوم بكلم نفسي اني انا فعلا اتجننت ولا قلبي صح كنت بتوحشني كنت بعيط ومش بلاقيك بتحضني وتمسح دموعي كنت في نظر الكل ارمله مش بتقدر جوزها وانا اصلا جوزي عايش كنت بتمني الموت. ولا اني اشوف في نظرات الناس اني مش مقدره حبي ليك وبهينه زي ماسمعت وبسمع كل يوم وكل ساعه كانوا بيهاودوني يا كريم وانهاارت عياط. وقعدت علي الارض انت متعرفش اي حاجه خاالص
كريم بيعيط وموجوع من كلام نيره وان قد ايه هي عانت في بعده
كريم بعياط نزل علي الارض وحضنها وهي فضلت تعيط وهو بيملس علي شعرها وبهمس انا اسف حقك عليا انا استاهل اتعاقب يا نيره انا وجعتك اوي بس والله خوفي عليكي كان اقوي مني خوفت احمد يعمل فيكي حاجه انا كنت عارف ان زين هيصون الامانه ومش هيخرجك وخليت احمد يفكر انه انتصر واني موت واسيبه كده لحد مايتقبض عليه ولما فعلا اتقبض عليه انا جتلك احمد كان هيأذيكي يا نيره وجوده برا كان خطر سامحيني يا نورعيني سامحيني يا ام ولادي
نيره بدموع حضناه مقدرش مسمحكش يا كريم مقدرش انت حب عمري وانا مش برتاح غير في حضنك بس بجد انا تعبت اوي الفتره اللي فاتت
كريم باس راسها حقك عليا
———————————–
في اوضه زين
زين ياه بجد ده هم وانزاح
فرح حصل بجد
زين بحب واحشتيني
فرح بكسوف بس يا زين
زين بحب بس يا زين ايه بس ده انا كنت عريس واتمرمطت بسبب اخوكي مش تعوضيني وغمز
فرح زييين
زين قرب منها قلب زين
———————————-
فهد ده ايه التعب ده اخيرا هرتاح
مريم بحب الحمدلله
فهد ده انتي كنتي بتوحشيني بشكللل
مريم بحب لا والله
فهد بحب وهو بيقرب منها اه والله
——————————–
رودي وسليم
رودي سولي بقولك اطفي النور عايزه انام
سليم وهو خارج من الحمام وبينشف شعره ايه هتنامي
رودي اه هنام ليه
سليم يابت انتي مش بتعلمي حاجه غير بتنامي يخربيت اهلك مش واخده بالك ان كنا عرسان واتنكد علينا
رودي بتوتر اه يعني خير
سليم وهو بيقرب منها يعني واحشتيني
———————————–
تاني يوم الصبح صحي كريم قبل نيره وحضرلها الفطار
الجد ايه يا ولدي علي فين مش هتفطر معانا
كريم بحب هفطر انا ونيره
الجد بحب ربنا يخليكم لبعض يا ولدي
وخد الاكل وطلع
كريم نيره حبيبي
نيره اممممم
كريم بحب قومي بقي واحشتيني كل ده نوم
نيره وهي بتتاوب وبتقوم كنت مش بنام يا حبيبي والله
كريم بحب عارف يا عمري بس يلاةبقي علشان دواكي وعايزين كمان نكشف نطمن عليكي ونشوف نوع البيبي
نيره لا احنا اتفقنا اننا هنعمل زي حفلات النت دي هنجيب بلاالين وزينه في الجنينه ونتفاجئ انا وانت ومني تعرف زين وفرح
كريم خلاص اتفقنا يلا كلي بقي علشان نروح
نيره ابتدت تاكل بفرح واكلت كريم معاها
بعد الاكل
كريم بحب وهيام وهو حاضنها واحشتيني اوووي اوووي اوووي
نيره باحراج امم منا عارفه بس انسي الكلام ده
كريم بعدم فهم يعني ايه
نيره يعني انسي انك تلمسني
كريم انتي بتقولي ايه بتهزري صح انا بعدت عنك 3 شهور مش طلقتك انتي مراااتي
نيره. اه انا مراتك بس لا ههزر ليه انا اه سامحتك بس انت قولتلي عاقبيني وانا اهو ياروحي اختارت العقاب
كريم بحزن لتاني مره بتمنعي نفسك عني يا نيره
نيره زي منتا بعدت عني 3 شهور
كريم بحده انتي اتجننتي صح انتي مفكره انك كده بتمسكيني من ايدي اللي بتوجعني
نيره والله اعبترها زي منتا عايز ورايحه تقوم كريم شدها
كريم بحب انا لو عايزك هخدك يا نيره بلاش دور الجامده ده عليا انتي مراتي وكلك تخصيني يعني براحتي
نيره بتحدي لا المره دي جامده. يا كريم وهركن حبي ليك ومشاعري علي جمب وبقولهالك اهو اسبوع كامل مش هتلمسني
كريم يعني ده اخر كلام عندك
نيره امممم ومعنديش غيره انا اه سامحتك بس جوايا نار من اللي انت عملته ويلا ولا مش هتروح الكشف
كريم بحزن عملت ده علشانك يا نيره بس براحتك
وغيرت فعلا. في الحمام ونزلوا
الجد علي فين ياولاد
الجد رايحين نشوف نكشف علي نيره وفهد ومريم حضروا انتوا الزينه بتاعت نوع البيبي
وزين وفرح تعالوا معايا واتصلوا بيهم قولولهم النوع لما تعرفوا من مني
زين وفرح تمام واتجهو للمستشفي
جوه العياده
مني حمدلله علي سلامتك يا كريم
كريم بحب الله يسلمك يا منمن يلا بقي نكشف بس هتقولي لزين وفرح برا النوع
مني بحب تمام
وشال كريم نيره حطها علي ااسرير ورفع فستانها واكمل يلا يا مني حطي الجل انتي بقي
ومني حطت الجل وبتعمل السونار
نيره بوجع اه اه ايه ده يا مني
مني بضحك بيضربوكي
نيره بوجع اه ياو ولاد الجزمه
كريم بصلها
نيره بضحك ايه مجتش جمبك
كريم بضحك بت انتي عيال كريم الانصاري براحتهم
نيره بوجع بجد بيضربوا جامد هات ايدك كده
كريم بضحك مش قادر بجد بيحبوكي اوي باين
نيره بحب سكتوا لما انت حطيت ايدك هما علشان سمعوا صوتك يا كريم حتي عيالك كانوا مفتقدينك
مني بحب هو كان متعود يكلمهم علطول
نيره بحزن ايوه كان بيحط راسه علي بطني ويكلمهم
مني علشان كده
كريم يا حبايبي احساس بجد مش قادر اوصفه ومسح الجل من علي بطنها واكمل ها يا مني
مني زي الفل
كريم باس بطنها طب الحمدلله هتعملي الاشاعه
مني اه دلوقتي
نيره بدموع اوعي كده انت بيسكتوا معاك بيحبوك من قبل مايجوا
كريم بضحك انتي هتغيري منهم من قبل مايجوا يا نيره
نيره بزعل طفولي اه
كريم بحب انتي محدش ياخد مكانك انتي
ومني ابتدت تكشف علي نيره بلاشاعه
كريم ها بان
مني بفرح اه
كريم وبحماس طب ايه
نيره كررريم
كريم اه صح قولي لزين وفرح
راحت مني طلعت وقالت ليهم وبان ضحكه زين وفرح وسمعوا زين. بيقول حلو اوي بجد ربنا يحفظهم
كريم بحماس متحمس اعرف ماتسيبك من الفكره دي
نيره بحب مش اكتر مني بس خلاص محنا رايحين نعمل الحفله اهو
كريم بفرح طيب يلا
——————————
في العربيه
فرح مش عايزين تعرفوا نوع البيبي
نيره لا شكرا يا سخيفه
زين بضحك ايه احساسك وانا عارف ولادك ايه. نوعهم وانت لا
كريم بعصبيه احساسي اقوم اضربك وبعدين منا ممكن بعدين اردهالك
زين بضحك عادي احتملاتي هتبقي سهله يا ولد يابنت
كريم اومال انا ايه قرد يعني
زين بضحك لا يا ذكي يا ولدين يا بنتين ياولد وبنت فا الاحتملات صعبه
نيره بضحك تصدق عندك حق
كريم بغيظ عادي هعرف دلوقتي
———————————–
بعد شويه في القصر في الجنينه مكان الحفله وكل حاجه متظبطه لحفله تحديد نوع البيبي
كريم عظمه بجد عاش يا فهد انت ومريم
فهد بحب عندي كام كيمو يعني.
كريم حبيبي عقبالك يا فهد
ولقي نيره جايه ولابسه دريس حلو
كريم حبيبت قلبي ايه القمر ده
وكانت نيره لابسه دريس بينك في ازرق منفوش من تحت وبكذا طبقه وكم وحداب ابيض والفستان مصمم خصيصا للحفله دي وتاج صغير علي حجابها وميكاب رقيق وكانت قمر
نيره بضحك ملكش دعوه
كريم يابت متخلنيش اقلب عليكي
نيره بضحك انا عملتلك حاجه ياروحي
كريم ماشي ماشي هسكت منا اللي جبته لنفسي
وبعد شويه من الفرح والاغاني جيه معاد فرقعه اكبر بلونه في الحفله وجيه زين وسليم وفهد كل واحد منهم معاه صاروخ كبير مليان زينه نفس لون نوع البيبي ووقفوا حوالين نيره وكريم
نيره وكريم وقدامهم بلونه كبيره هما يفرقعوها وفي نفس الوقت الشباب يدوسوا علي الصاروخ
والعيله كلها متجمعه في فرح ماعدا طبعا سعاد ام سليم فهي انتقلت لبيت. اخر في الصعيد منذ حبس فاتن
وكريم ونيره. مسكوا الابره هيفرقعوا البلونه
كريم بحماس وفرح جاهزه
نيره بنفس فرحته وحماسه جاهز