رواية غرام النمر ج 2
الفصل الثلاثون 30
بقلم جنه ياسر
قام قيس وحمل روح ثم ووضعها علب مقعد التي بجانب المقعد السائق ثم ركب السياره وتوجهه الي المشفي...واتصل علي نديم وبلغه ...
كان واضع يده علي جمبها وضغط علي الجرح لايمنع نزول الدم وكان لاول مره يخاف عليها وكان يتصبب في عرق ..
قال : اتحملي يا روح خمس دقايق وبنوصل علي المستشفى....ليه عملتي كدا ليه خدتي الطلقه بدالي كانت المفروض انا اللي اتصاب مش انتي ...
روح قالت بوجع : اممم
قيس : اتحملي شوي قربنا نوصل ...انتي هتعيشي استحاله يحصل ليكي حاجه ..
وبعد ربع ساعه وصل قيس ونزل ودخل المشفي ونادي علي ممرضين وخرجوا بالترولي وهو ركض الي السياره وحمل روح ووضعها علي الترولي ..ودخلوا الي داخل المستشفى وكان يركض مع ترولي ثم وصلوا الي غرفه العمليات الممرضين وقفوا وقالوا له ممنوع ان يدخل معها غرفه العمليات ...
الطبيب قال له : مش عاوزك تقلق بسيطه ان شاء الله.
قيس نظر لطبيب ثم مسكه من ياقه قميصه
وقال بغضب : حياتك قصاد حياتها لو جري ليها حاجه هموتك ..
الطبيب : لااا صدقني هتعيش ...سيبني عشان ادخل وانقذها
ترك قيس الطبيب ودخل الي غرفه العمليات وقيس كان ينتظر امام الغرفه العمليات ثم مسك هاتفه ورن علي رقم ما. ..ثم فتح الخط
قيس قال بشر : ايوا يا حيوان لمده ساعه بظبط تقولي مين اللي ضرب علينا نار تبع مين
^^ : تبع القصاوي يابيه ....
قيس : ماشي هوريك يا محمد القصاوي هعمل فيك اي بقي انت تضرب عليا نار وفي يوم زي ده ماشي انت اللي بدأت ..
وبعد دقائق رأي نديم وسيلا وديما يركضوا نحوه وكانت سيلا تبكي بشده وذهبت لها ومسكت ياقه قميصه وصرخت
وقالت : عملت في اختي اي ازاي تتجرء تأذي اختي ..
قيس زق سيلا وكانت هتقع لولا نديم امسكها وكان ينظر لقيس بشر ثم توجه له ورفع يده ليكلمه علي وجهها قيس امسك معصم يده وضغط عليه بقوه ..
وقال قيس بغضب : انت ازاي تتجرء ترفع ايدك علي قيس الدهشاني ...
نديم : عملت اي في روح اقسم بالله ما هرحمك لو عملت ليها حاجه انت متعرفش انا مين وممكن أعمل فيك اي ...
قيس : وله تقدر تعمل حاجه واهدي انا مأذتهاش كل الحكايه واحنا مروحين اضرب علينا ضرب نار و روح اختك وقفت حميتني وخدتت الطلقه بدالي ...بس انا مش هرحم اللي عمل كدا ..
سيلا : وليه روح حميتك ...
قيس : السؤال ده يتسأل ليها مش ليا ...
سيلا جلست علي مقعد كان موجود وقالت : يارب جيب العواقب سليمه ارجوك احمي اختي وقومها ليا بالسلامه ومتحرقش قلبي عليها ...ياريتني ماكنت جوزتها ليك ده انت وشك بومه ونحس...اختي ليله الفرح واتصابت اما باقي اليالي هيحصل فيها اي ...
قيس : لمي لسانك يا ست انتي انتي لولا انك ست كنت ...
نديم قال : كنت عملت اي ...اسكت ومتسمعنيش صوتك ..
وبعد ساعه خرج الطبيب وتوجه لهم وقال : اطمنوا الاصابه كانت بسيطه وسطحيه ومدخلتش لجوا الحمد لله حالتها مستقره هي هتتنقل غرفه عاديه وهتتحط ٢٤ ساعه تحت الملاحظه ..حمد الله على سلامتها ..
اتنهدت سيلا وقالت : الحمدلله يارب ..هو انا ممكن ادخل ليها
الطبيب : اه اكيد ...عن اذنكم ..
ذهب الطبيب و قيس ذهب ليدفع حساب المشفي وخرجت روح واتنقلت غرفه عاديه وكانت سيلا جالسه ومنتظره روح تستيقظ وتطمئن عليها وقيس كان في الخارج هو نديم وكانوا الاثنين لم يطيقوا بعض وكانوا ينظرا لبعض نظرات كلها كره وشر....
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي حمزه وماسه كانوا وصلوا الي منزل الرجل الذي قابله حمزه في طريق ...
الرجل قال : اتفضل يابني واقف عندك لي
حمزه : هو انت عايش لوحدك
الرجل بحزن : اه يبني يلا ادخل ...دخل مراتك في الاوضه اللي في الوش دي
حمزه : انا بشكرك جدا انك ساعدتني مش عارف لو مكنتش قابلتك كنت هعمل اي ..
الرجل : متشكرنيش يا بني ربنا هو اللي بعتني ليك شوف انا مش علطول بمشي في الطريق ده بس ربنا بعتني مخصوص وخلاني امشي في طريق زي ده عشان اقبلك واساعدك يعني المفروض تشكر ربنا مش تشكرني
حمزه ابتسم لرجل ثم قال : عندك حق احم انا هدخل مراتي الاوضه وهاجي ليك
حمزه ذهب الي الداخل الغرفه وتوجه الي الفراش ووضع ماسه عليه ونظر لها ثم قرب يده وبعد خصلات شعرها ثم لاحظ حرارتها مرتفعه بشده...قلق حمزه وقام
وقال : ياربي حرارتها مرتفعه اوي أعمل اي دلوقتي
خرج حمزه الي الخارج ورأي الراجل يتوجه له وكان يمسك عكاز في يده مد الرجل لحمزه جلباه حريمي
وقال : خد يا بني الجلبيه دي خلي مراتك تلبسها .. لان متبردش عشان باين انكم متغرقين من المطر
حمزه : شكرا يا عمي احم انا محتاج اعمل كمادات لمراتي لان حرارتها مرتفعه جدا ممكن تجيب ليا مايه بارده وقطعت قماشه معلش هتعبك ..
الرجل : ماشي يا بني هروح اجبلك طبق فيها ماية بارده عقبال ما اجبلك روح لبس مراتك الجلبيه
حمزه بتوتر : انا اللي هلبسها
الرجل استغرب من رد حمزه وقال : ايوه يابني انت هو مش انت جوزها بردو له اي
حمزه قال : هااا لا مراتي طيب انا هدخل البسها الجلبيه بعد اذن حضرتك ..
حمزه دخل الي الغرفه وتوجه الي الفراش ونظر لماسه
وجلس علي الفراش ثم اخذ يدها وامسكها ويده الاخري كان يبعد خصلات شعرها .....
ثم تنهد وقال : هييح اااه يا ماسه انتي عملتي فيا اي ياريتك ما كنتي بنت جاسر الحديدي وكنتي بنت حد تاني ....انا بعد كل اللي عملته فيكي قلبي مبرادش كل ما اجي جمبك او أذيكي بحس ان جوايا نار بتنهش في قلبي ...مش قادر انتقم و اخد حق ماما وبابا انا تعبان اوي وتايه ومش عارف اعمل حاجه ....انتي متستهليش كل اللي حصل ليكي .....وله حته امي كانت تستاهل اللي حصل ليها هي ذنبها الوحيد ان حبت ابوكي ومشيت ورا قلبها مفكرتش تجرب تنساه وتحاول تدي فرصه لبابا عيشت نفسها في وجع وقهر وعيشتنا وعيشت بابا بردو في وجع ...بابا اللي استحمل ذل جدتي عشان يرضيها ويخليها تحبه بس بالاخير اختارت الموت وفضلته عنا....ابوكي السبب في كل حاجه دمر حياتنا انا كبرت وتربيت علي الكره والغل والشر ....انا بكره ابوكي يا ماسه بس انتي ...
سكت حمزه وقام وكان دموعه نزلت علي وجنته رفع يده ومسح دموعه ثم غمض عيونه وقال : انا ماما وحشتني اوي ليه اعيش انا واخواتي في وجع وحزن وانتي واخواتك تعيشو في سعاده ...انا بكرهكم كلكم بكرهك سامعه يا ماسه انا بكرهك ...
نظر لماسه ثم دموعه نزلت مره اخر
وقال : لاااانا كداااب يا ماسه انا بحبك ومش قادر اطلعك من قلبي انا تعبااان اوي ...اول مره اكون ضعيف كدا انتي السبب
جلس حمزه علي الارض وضم قدمه عند صدره وكان يبكي .... ثم بعد دقائق سمع صوت خبط علي الباب الغرفه قام حمزه ثم مسح دموعه وظبط حاله ثم فتح الباب ...
الرجل نظر لحمزه وقال : خد يابني الطبق اهو وفي فوطه صغيره محتاج حاجه تانيه
حمزه قال : لا شكرا لحضرتك وتعبناك جدا
الرجل ابتسم ثم قال : خدوا راحتكم انت ومراتك واعتبروا البيت بيتكم ..تصبح علي خير
حمزه ابتسم بهدوء وقال : وانت من اهله ..
قفل حمزه الباب ثم دخل وقال : الاول اغير ليها هدومها وبعدين اعملها كمادات لان حرارتها بتزيد اكتر عن الاول
....بس هغير ليها هدومها ازاي...
نظر حمزه الي مفتاح النور ...جأت له فكره ان يغلق النور ويبدل ملابسها في الظلمه ....وبالفعل نفذ الفكره وغلق النور وبدل ملابسه ماسه وكان يده ترتجف وكان يشعر بالتوتر بشده وبعد دقائق نهي من تبديل ملابس ماسه وقام وفتح النور مره اخري وكان يتصبب في عرق
ثم خلع قميصه لان كان مبللا من المطر .....
ثم توجه الي الفراش وعمل لها كمادات ماء بارده
وبعد فتره عيونه ثقلت وشعر بالنعس وضع الاناء علي الارض ثم تسطح بجانب ماسه ولاول مره ينام بجانب ماسه ...نائم علي جمبه ووضع ذراعه تحت رأسه وكان ينظر لماسه ثم غمض عيونه وذهب في نوم عميق ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب إلى اللورد وعشق كان وصلوا الي الصعيد ووصلوا الي منزل عم جمال وكان واقف ليستقبل جواد ..
كانت عشق نائمه نظر لها جواد ثم رسم ابتسامه وبعد ذالك فتح الباب ونزل من السياره ورأي
جمال وذهب له وعنقه ...
جمال قال : اسدي ابن خيتي وصل وأخيرا
( جمال القاسمي : خال جواد بيكون من الصعيد ....
انا مش بعرف اكتب طبعا صعيدي في شويه كلمات عرفاها كدا من المسلسلات 😂 هحاول اكتب باللي انا عارفاه ..)
جولد حضنه بقوه ثم بعد وقال : عامل اي يا خال
جمال : زين يا ولدي اتوحشتك جوي جوي
جواد : وانت كمان وحشتني يا خالي
جمال : مين الحرمه اللي في العربيه دي
جواد نظر علي السياره وثم نظر لعم جمال ..
وقال : مراتي يا خالي ..
جمال بصدمه : انت اتجوزت
جواد : اه
جمال : مبروك يا ولدي انا في الأول فكرتها اختك ...وصحيح لسه انت واختك جاعدين عند عمك الخسيس اه لو اخد البند*جيه واروح اطخوا بالنار واخد بالطا*ر امك و ابوك
جواد : خالي قفل علي الموضوع ....انا جاي اقعد عندك يومين ومش عاوز وجع راس
جمال : اتكلم معي زين يا ولد الدسوقي....طلعت نسخه طبج الاصل من عمك الخسيس الخاين الله يخده
جواد : خالي ممكن تقفل علي السيره ..واصلا انا بقالي فتره باعد عن عمي رفاعي وهو ميعرفش ان انا هنا ...
جمال : هااا ميعرفش هو الخسيس دة في حاجه بتستخبي عليه الله يخده وجع قلبي علي امك اقسم بالله ما هرتاح غير ما انا اطخوا بالنار ويموت جدامي ..والمفروض يا ولدي تجيب حج عيلتك من عمك سبج وجولتلك السبب في تدميرك هو عمك ج*تل ابوك وخيتي ....لسه بردو مش مصدجني صوح اكيد رفاعي الكلب ملي دماغك بكلام فاضي...خلاك تشتغل معه ودمر مستجبلك ...
جواد نظر له بغموض ثم تنهد وقال : مصدقك يا خالي و اخد الحق بحرفه وانا هاخد حق بابا وماما لو بعد مليون سنه مسيره بيقع تحت ايدي متقلقش انا مخطط وعارف انا بعمل اي ....وياريت تقفل علي الموضوع احسن ما امشي
جمال : خلاص هجفل خشمي خلاص يا ولدي يلا روح هات مرتك ودخلها..
جواد : هتقفل علي الموضوع وياريت قدام مراتي متجبش سيرة حاجه وبذات عن بابا و ماما سامع يا خالي.
جمال : حاضر يا ولدي يلا عشان مرت خالك مستنياك علي نار هي وولاد خالك
جواد : ماشي اسبقني وانا هاجي وراك
ذهب جمال الي المنزل ودخل وجواد ذهب الي السياره وفتح باب السياره ثم قرب عشق له وحملها بين ذراعه وتقدم من منزل خاله ثم بدأت تستيقظ وفتحت عيونها
ثم قالت بنعاس : امم احنا فين ...
ثم لاحظت الوضع ان جواد حاملها ...
قالت بخجل : اي ده انت شيلني نزلنيييي
جواد كان تجاهلها ثم كمل طريقه وكان وصل الي باب المنزل ..
عشق صرخت : بقولك نزلني انت ازاي تشيلني وتقرب مني نزلني
جواد نظر لها بانزعاج بسبب صوتها العالي ثم نزلها
وقال بحدة : صوتك ميعلاش تاني سامعه ...
عشق بتحدي : لا مش سامعه انت مين عشان تتحكم فيا ..
جواد نظر ثم قرب عليها وهي كانت تبعد
عشق نظرت له بخوف ثم قالت : والله لو عملت حاجه لاصوت والم عليك الناس ...
جواد قربها مره واحده وحاوط خصرها وامسكها بقوه كان يضغط علي خصرها ونظر لها ...
قال : انتي تعديتي كل الخطوط الحمرا...احترمي نفسك شويه وعدي الشهور اللي باقيه علي خير ...انا صبري قليل وممكن اغدر بيكي عادي سمعاني ..
عشق بوجع وخوف : ابعد عني لو سمحت ..
جواد نظر لشفتياها وهي تحركها كان مركز عليهم بشده ثم انتبه علي حاله عندما سمع صوت خاله ..
يقول : ليش يا ولدي واجف علي الباب ادخل لجوا يلا اهلا بيكي يا بنتي نورتي كل اهل الصعيد بترحب بيكي تفضلي يا بنتي ...
عشق نظرت لجمال باستغراب ونظرت لجواد وهمست
له وقالت : احنا فين يا جواد ومين الراجل ده ..
جواد نظر لها وقال : احنا في الصعيد والراجل ده بيكون خالي ...
عشق شهقت وقالت : اي ده هو انت طلع عندك عيله يعني انت زينا عندك خال وعم وأب وأم وكدا انا اول مره اعرف يا مصاص الدماء انت انك انت ليك اهل
جواد كتم ضحكته ثم قال : لا عندي اهل واكيد عندي ام وأب بطلي غباء شويه...
عشق قالت بفضول: طيب باباك ومامتك هنا ...
وياتري بيعرفوا بأن ابنهم رجل خطير وشغال في شغل مشبوه وزعيم مافياووو
جواد قاطعها وقال : متوفين ...و متوفين من زمان اسكتي بقي ..
ثم دخل جواد الي الداخل و عشق واقفت مكانها
وقالت : طيب ماتوا ازاي هو انا ليه عندي احساس ان مصاص الدماء ده وراه سر كبير ....وانا لازم اعرفه محققه عشق جاسر الحديدي لازم تشوفي شغلك كويس وتكشفي سر مصاص الدماء.....شكلي هغير نظري فيك يا جواد ....جواد اي ...لا قصدي مصاص دماء هو مش لايق علي غير الاسم ده ..
عشق دخلت الي الداخل ورأت جواد يعانق امرأءه كبيره بمقام والدته كانت تعنقه وكانت تبكي بشده من الفرح ..
جواد بعد الامرأه ثم قال : عامله اي يا ثريا
ثريا : زين يا ولدي اخير شوفتك جبل ما اموت توحشتك جوي جوي يا ولدي ليه جطعت بينا من ساعت ما عمك خدك منينا وانت مش بتيجي خالص وله بتسأل علينا ...
جواد : كنت مشغول يا مرت خالي اسف انشغلت بس مش اكتر ..
ثريا : اختك كيفها توحشتها هي كمان فينها هي مجتش معك وله اي.
جواد : كويسه هي مقدرتش تيجي المسافه كبيره عليها وبذات انها حامل مش هتقدر تيجي لما تولد بجبها ليكم اكيد ..
جمال : حامل كيف يا ولدي اتجوزت هي لاخري...
جواد : اه يا خال اتجوزت من سنه كدا
جمال : معجول ولية مخبرتنيش هي ملهاش خال وله اييه باين ان عمك الخسيس نساكم اهلكم..
جواد : خال انا بقالي اكتر من ٣ ساعات سايق عاوز انام لو سمحت وارتاح انا مش قادر ..وبكره نبقي نتكلم في اللي انت عاوزه
ثريا : طيب يا بني اطلع وارتاح....
جواد نظر اتجاه عشق وذهب لها ثم مسك يدها
ثم قال : بعد اذنكم و توجه جواد الي الطابق العلوي ..
ثريا ذهبت لجمال وقالت : يا حج يلهههوي الحج مين البنت اللي طلعت مع جواد دي .....ازاي تسمح ان يجيب بنات لحد اهنيه
جمال : مرته يا ثريا ...
شهقت ثريا ووضعت يدها علي قلبها وقالت : ياحزني جواد اتجوز صبيه غير بنتنا ازاي يا حج ده احنا حجزين البنت صباح لجواد من بدري ..
جمال : عنستي البنت علي فاضي اهو اتجوز بنت اجنبيه روحي يا ثريا علي المطبخ وخبري البنات كمان ان جواد جه ومعه مرته سامعه يا ثريا . .
ثريا : لا اعمل حاجه يا حج وخلي جواد يتجوز بنتنا دي ممكن لما تعرف تموت نفسيها دي مجنونه وانا عرفاها
جمال : عاوزاني أعمل اي اغصبه ...جواد العيل بتاع زمان غير دلوجت روحي علي المطبخ يلا وحضري لجمه ناكلها بكره الصبح روحي يلا يا وليه انا رايح ارتاح في جناحنا...
ثريا ذهبت الي المطبخ لتحضر الاكل
..في جناح جواد وعشق كانت عشق جالسه علي مقعد موضوع في الغرفه.
وقالت : هو احنا هنقعد مع بعض وهنام جمب بعض
جواد نظر لها ثم نزع قميصه وصرخت عشق ووقفت وادارت ظهرها وقالت : اي ده ازاي تقلع كده راعي ان معاك بنت في الاوضه عيب ..
جواد ابتسم علي برائتها ثم قرب علي عشق ثم شعرت بيه وقالت بخجل : لو سمحت البس حاجه مينفعش تقعد كده ...
جواد بدون سابق إنذار جذب عشق قربها منه
عشق قلبها دق بسرعه جدا وكانت مش عارفه تاخد نفسها بانتظام قالت بتوتر : انت مقرب مني كده ليه ..
جواد نظر لها ثم قال ببرود : انتي مراتي ومن حقي وسبق وقولتها انتي ملكي ياعشق ...انتي ملك اللورد دائما ...
عشق قالت بتحدي : لا مش ملكك شكلك نسيت أنك هطلقني بعد ماترجعني لأهلي...وكمان جوازنا ده علي ورق مش اكتر يعني مش كل شويه تقول كلام فاضي ..
جواد نظر لها وقال ببرود وغرور : ومين قال اني هطلقك انتي هتفضلي مراتي حته بعد ما ترجعي لأهلك..انتي ملكي يا عشق واستحاله تكوني ملك حد تاني ...
عشق نظرت له وقالت : يعني اي انا مش فاهمه وازاي بعد ما ترجعني لأهلي مش هتطلقني
جواد بعد ثم اتسطح علي الفراش ووضع ذراعه تحت رأسه ثم غمض عيونه وقال : تعالي نامي وارتاحي وبطلي رغي ومتسبقيش الأحداث يا حلوه بعدين بتفهمي ..
عشق جلست علي الفراش وزقت ذراع جواد
وقالت : انت كنت قايل بعد ست شهور بترجعني لأهلي وبتطلقني ده اتفاقك معايا
جواد فتح عيونه ونظر لها وقال : رجعت في كلامي انا هرجعك لأهلك لاكن مش هطلقك ..
عشق قالت بغضب : ازااااي هترجعني مش هطلقني ...بابا اكيد بيطلقني منك ومش هيسبني علي ذمتك ..استحاله افضل علي ذمة زعيم مافيا وراجل خطير انت بالنسبه ليا مجرم سامع ...
جواد قال باستغراب : مجرم ..
عشق قالت باستفزاز : اه مجرم وقتال قتله وغبي كمان
جواد قال بغضب وكان هيقرب عليها
وقال بغضب : انتي ..
قطع كلامه ركض عشق بسرعه اتجاه المرحاض ودخلت الي داخل المرحاض وقفلت الباب في وجهه ..
جواد اتعصب جدا ووشه احمر وخبط علي الباب بقوه
وقال : افتحي الباب احسن ليكي صدقيني هقتلك انا صبرت عليكي كتير ..
عشق قالت باستفزاز من خلف الباب : تقتلني ههه مش هتعرف سبق وحاولت تقتلني امم مره واتنين وتلاته وبردو مش بموت.... انا قاعده علي قلبك يا مصاص الدماء
جواد كان هيدفع الباب بقوه لاكن سمع خبط علي الباب الجناح ذهب الي الباب وفتحه بغضب
ثم قال : خير في حاجه ...
كانت بنت ثم دخلت الي الداخل وقالت بفرحه : جواد انت جيت اخيرا اني لما امي جالت انك هون مصدجتش نفسي اني توحشنك جوي يا جواد ..
جواد قال بغضب : انتي مين يا بتاعه انتي وتوحشتي مين غوري من هنا انا مش ناقصك.
البنت قال : اني صباح يا جواد بنت خالك جمال معجول نستنى
جواد قال بقسوه : اهلا وسهلا خير بردو جايه ليه وعاوزه اي ..
صباح : اي يا جواد الطريجه دي معجول في حبيب يتكلم مع حبيبته كدا
عشق كانت خرجت من المرحاض الفضول قاتلها عندما سمعت صوت بنت ووقفت لتنظر من هذه الفتاه
عشق قالت بصدمه : حبيبته
جواد قال لصباح : حبيب مين اي الكلام الفاضي ده انا اي اللي جابني هنا ....انا همشي انا غلطان اصلا ان جيت هنا .
صباح فجاءه حضنت جواد وقالت : لاااا استحاله اسيبك مره تانيه جواد حبيبي اني بحبك وجعدت استناك ١٢ سنه انك تيجي ووتجوزني...معجول نسيتني ونسيت حبك لي ده احنا كنا اكتر اتنين بنحب بعض
" عشق اول ما رأت الفتاه حضنت جواد وهي شعرت بالغيرة وكشرت ودموعها نزلت وبدأت تضغط علي ايدها بقوه ..
وجواد فجاءه دافع صباح بقوه وكانت هتقع لاكن مسكت في الباب وقال : انتي متلغبطه يا انسه انا مش جواد اللي بتعرفي ...انا بكون اللورد ومفيش في قاموسي حاجه اسمها حب وغوري من هنا بقي وبعدين فين خالي وازاي سمح ليكي تيجي لحد باب اوضتي وتخبطي ..
صباح قالت بوجع : اني بجد مصدومه معجول انت جواد حبيبي استحاله تكون انت
ركضتت صباح وهي تبكي وجواد قفل الباب
وقال بغضب : هو انا كنت ناقص اما اروح اشوف المجنونه والله ما هسيبها..
جواد التفت وفجاءه رأي عشق وكانت تبكي وتنظر له
عشق نظر له ثم رفعت يدها وزالت دموعها ثم نظرت ليها باستغراب .
جواد ذهب لها بلهفه عندما رأي دموعها قال : في اي بتعيطي ليه ...
عشق مسحت دموعها ثم قالت : مفيش
وكانت ذاهبه الي المرحاض لاكن جواد امسك ذراعها وزقها علي الحائط وحاصرها ووضع ذراعه علي الحائط...
عشق كان قلبها يخفق بشده ثم شردت فيه
وقالت مع نفسها : هو انا ليه زعلت لما البنت دي قالت لي انها بتحبه وليه بردو زعلت لما حضنته انا مش فاهمه اللي بيحصل ليا وكمان قلبي بيدق بسرعه كل ما يكون قريب مني يارب لاااا استحاله يحصل اللي في بالي فوقي يا عشق ده مجرم وقاتل ومش بيشبه ليكي ..
فاقت عشق من شرودها علي قرب جواد منها بشده
عشق صرخت في وجهه وزقته بيدها الاثنين بقوه
وقالت : اوعييي تقرب مني ابعددد عنييي
ثم ركضت الي المرحاض وكانت تبكي ....
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في الصباح اليوم التالي عند حمزه وماسه
كان حمزه وماسه نائمين في وجهه بعض فتح حمزه عينه ثم نظر لماسه وكان وجهه قريب من وجهه ماسه
ثم شرد في جمال ملامحها فضل فتره طويله ينظر لها وبعد ذالك شعر بأنها ترمش بعيونها وبدأت تفوق ..
مثل حمزه وقرر يعمل حاله نائم عاوز يري ردة فعلها لما تراه نائم جمبها ..
ماسه فاقت وفتحت عيونها وقالت : ااااه انا فين جسمي مكسر
ثم نظرت لحمزه وصرخت بخوف : عععععاااااااا
وزقته من علي الفراش وحمزه وقع علي الارض واتصدم من ردة فعلها ...
حمزه : يا بنت المجنونه اي الجنان ده علي الصبح
ماسه نظرت له بخوف : انت ازاي تنام جمبي ازاي تسمح لنفسك تعمل كدا وبعدين احنا فين
حمزه قام وقف وقال بوجع : اه منك لله يا بعيده ضهري اتكسر ...
ماسه قامت وقفت امامه وقالت : تستاهل انت ازاي تنام جمبي. .
حمزه قال بغضب : وفيها اي ما انتي مراتي والمفروض عادي اننا ننام جمب بعض ..
ماسه قالت : قولتلك انا مش مراتك وهطلق منك قريب اول ما الحقيقه تتكشف هختفي من حياتك يا حمزه
حمزه قرب منها ومسك ذراعها بقوه وقال : مش هطلقك يا ماسه ومش هتبعدي عني مش هسمحلك
ماسه قالت باستفزاز : بابا هيطلقني منك اول ما يعرف باللي انت عملته استحاله يسبني علي ذمتك وسيب دراعي
حمزه : مفيش حد هيقدر يبعدك عني ياماسه وهتشوفي انتي ملكي لآخر يوم في حياتي.
ماسه قالت بتحدي : امبارح اديتك فرصه و انت ضيعتها خلصت انا مش هديك وله فرصه بعد كدا وهخليك تندم علي كل لحظه اتألمت فيها يا حمزه وسبق وقولتها ليك هوجعك أضعاف أضعاف وجعي وهتشوف
حمزه نظر لعيونها رأي في عيونها الكره والغل نفس النظره الذي كان ينظر لها في الأول وفجاءه فاق حمزه من شروده علي رنه هاتفه خرج هاتف من البنطلون
وفتح الخط ...
حمزه : ايوه يا جسور
جسور : انا اتحركت وجاي ليك ابعت اللوكيشن علي الوتس
حمزه : ماشي هبعتلك وياريت متتأخرش
جسور : لا مش هتأخر احم طمني هو انت وماسه كويسين اكيد محصلش حاجه ليكم احنا كنا هنموت من القلق عليكم
حمزه قال بغيره : انا كويس يا جسور واخر مره هحذرك اسم مراتي متنطقوش علي لسانك سامع اخر تحذير صدقني المره جايه هزعلك .
جسور : احم انا مش قصدي خلاص مش هجيب سيرة مراتك تاني خالص ..
حمزه قفل السكه ونظر لماسه وقال بغضب : بتبصيلي كدا لي
ماسه قالت باستفزاز : اللي يسمعك يقول ان غيران ياريت تبطل تمثيل شويه انت وجدتك نسخة من بعض وبتعرفوا تمثلوا جدا انا بقول انكو تقدموا في تمثيل
حمزه قال بغضب : بطلي تستفزيني وقومي اتزفتي وغيري هدومك
ماسه قالت باستغراب : اغير هدومي ما انا لبسه
ثم شهقت بصوت وقالت : اي ده مين اللي غير هدومي وفين هدومي
حمزه نظر لها بمكر وقال : انا اللي غيرت هدومك اكيد مش مراتي
حمزه جز علي كلمة ((مراتي)) عشان يستفز ماسه ...
ماسه شعرت بالغضب وقال : انت ازاي يا حيوان انت تسمح لنفسك انك تقرب مني وتلمسني وتغير ليا هدومي
حمزه بغضب : لمي لسانك يا ماسه بدل ماااا
ماسه قاطعته وقالت : اي يا حمزه بيه هتضربني ...اضربني عادي مش هيفرق معايا ما انا اتعودت ....
حمزه قال بخنق : انا خارج واخلصي غيري هدومك
حمزه اخذ قميصه وكان نشف تماما وارتده وخرج الي الخارج ورزع الباب بقوه...
ماسه قالت : ربنا يخدك اووووف امتي اخلص منك يا شيخ ...
حمزه اخذت ملابسها وبدلت الجلباه التي كانت ترتديها
ثم خرجت هي الاخري ...رأت حمزه جالس يتحدث مع رجل عجوز استغربت وقالت : هو احنا فين ومين الراجل اللي قاعد مع حمزه ده ...
الرجل لمح ماسه وقال : تعالي يا بنتي واقفه عندك لي اخيرا فوقتي خضيتي جوزك عليكي امبارح ..
ماسه قربت وقالت : احم هو مين حضرتك ..
حمزه قام وقرب علي ماسه ووضع ذراعه علي كتفها وماسه وقال بخبث : اعرفك يا حبيبتي عم محمود امبارح قابلني في الطريق بعد ما انتي اغمي عليكي وساعدنا وخلينا نبات عنده اللية امبارح
ماسه نظرت للرجل وقالت : شكرا لحضرتك جدا
الرجل قال : الشكر لله يا حبيبتي طمنيني بقيتي احسن حرارتك نزلت ...جوزك امبارح فضل سهران جمبك طول الليل وعمل ليكي كمادات وكان خايف عليكي جدا باين ان بيحبك اوي
ماسه نظرت لحمزه ورأته بيغمز له شعرت بالغيظ
ثم قالت : أنا كويسه يا انكل وشكرا ....مش يلا يا حبيبي نمشي وله هنفضل قعدين ..
الرجل : مستعجله لي يا بنتي ماتخليكوا شويه
حمزه : معلش يا رجل يا طيب احنا لازم نمشي واوعدك هبقي اجيب ماسه ونيجي نزورك .
الرجل : ياريت يابني والله أنا دايما قاعد لوحدي مفيش حد بيزورني حته اللي اسمهم بناتي مش بيجوا يزروني قطعوا بيا من ساعت ما اتجوزا
ماسه قالت : متزعلش يا انكل اكيد هما مش قصدهم يقطعوا بيك واكيد هيجو يزروك
الرجل : وانا مش عاوز اشوفهم ربنا معاهم انا مش محتاجهم خلاص والله أنا خايف اموت ومفيش حد فيهم يجوا وياخدوا عزايا ويدفونوني نفسي أعرف لي الدنيا اتغيرت كدا لي الواحد بقي بيقطع الصلة الرحم لي
حمزه : متزعلش يا عمي لو عاوزني اتواصل مع بناتك واخليهم يجو انا معنديش مشكله انا عاوز ارد ليك الجميل اللي عملته معايا
الرجل : لا يا بني انا مش عاوز اشوف وشهم تاني
رن هاتف حمزه برقم جسور فتح الخط
وقال : ايوه يا جسور
جسور : انا وصلت
حمزه : ماشي انا خارج ..
قفل حمزه الخط ثم حضن الرجل
وقال : بشكرك مره تانيه يا عمي ....وانا اوعدك ان اجي وازورك
الرجل قال : تسلم يابني وربنا يحفظك لشبابك ويخليك لمراتك ومتبعدوش عن بعض ابدا
حمزه نظر لماسه وقال : امييين يارب
ماسه قالت : مع السلامه يا انكل
الرجل : مع السلامة يا بنتي اشوف وشكم علي خير
حمزه ابتسم له ثم خرج من جيبه مبلغ قيم ووضعه علي ترابيه الصغيره الذي كانت موجوده أمامهم.
الرجل قال : انت بتعمل اي يا بني
حمزه قال : ده مبلغ صغير يا عمي
الرجل : شيل فلوسك يا بني انا استحالة اخد حاجه
حمزه : اسمعني يا راجل ياطيب دي حاجه بسيطه متجيش جمب اللي عملته معايا امبارح انت فتحت لينا بيتك ورحبت بينا وانت متعرفناش وبعدين انا زي ابنك معقول مش هتاخد حاجه من ابنك ...
الرجل قال : يا بني بس ده كتير اوي
ماسه نظرت لحمزه وجابها تصرفه جدا أن هو حب يساعد الرجل ...
حمزه : لا يا عمي مش كتير دي حاجه بسيطه يلا انا همشي عشان متاخرش....ابن عمتي بره ومستنيني
الرجل : شكرا يا بني مش عارف اقولك اي انا هوصلك لحد بره
ماسه قالت : لا خليك يا انكل استريح احنا هنمشي لوحدنا ...
الرجل ابتسم لها ثم حمزه مسك يد حمزه وذهبوا من المنزل وخرجوا حمزه شعر بطئ حركه ماسه قلق عليها
وقال : انتي كويسه
ماسنجر قالت بتعب : مش عارفه حسيت فجاءه بدوخه
حمزه قرب منها ومسك ذراعها ووضعه علي رقبته وهو وضع ذراعه علي خصرها
وقال : هسندك انا مش ضامن ممكن تقعي بردو
ماسه نظرت له وكان بدأت تشعر بنبضات قلبها وتسارعت أنفاسها وحمزه نظر لها ثم نظر امامه وبدأ يتوجه الي سيارة جسور ووصلوا بعد ثواني وركبوا هم الاثنين في الخلف وجسور بدأ يتحرك السياره وكان ينظر لهم من المرأة السياره ...كانت ماسه تشعر بتعب ودوران مالت رأسها علي صدر حمزه وحمزه مال رأسه علي رأسها وكان واضع ذراعه علي كتفها ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
بعد اسبوع في الصباح المشرق نذهب الي فيلا نديم كان هو وسيلا وديما جالسين علي السفره ويتنالوا الفطور..
نديم نظر لسيلا التي كانت تبكي بحرقه وكانت لم تأكل
قال : هتفضلي تعيطي كده لحد امتي ...دلوقتي عرفتي تمن غلطتك ما قعدت تترجاكي وتقولك انا مش عاوزه اتجوزه يا سيلا ...ادفعي يا سيلا تمن عمايلك اهو خد اختك روح منك ومخلاكيش تعرفي مكانها ..
سيلا ببكاء : نديم اسكت انا مش ناقصه ...ارجوك يا نديم اتصرف وجيب اختي روح ليا ....انت ليك معارف كتير في الشرطه خليهم يساعدوك ويعرفوا مكان الزفت اللي اسمه قيس نفسي اعرف خدها علي فين ده حته اهله ميعرفوش هتجننن خلاص يارب رجعلي اختي سالماً غانماً ..
ديما نظرت لسيلا وقالت بغضب : انتي السبب لو حصل ليها حاجه عمرها ماهتسامحك يا ماما دي يا ماما الامانه اللي تيتا وجدو امانوا عليها ضيعتي مننا روح حرام عليكي ...
سيلا قالت بصراخ : بس بقي حرام عليكم انتو مش بتحسوا
نديم قال بقرف : انا قايم وهروح لجاسر الشىكه واقوله يمكن يعرف يساعدني ويعرف مكان روح
ديما قالت : انا هاجي معاك يا بابا ..
نديم نظر لها وقال : لا اقعدي مكانك ..
ديما : يا بابا انا مش طايقه اقعد مع ماما وبعدين وفيها اي لو جيت معاك
نديم قال بحده : هو انا عبيط انا عارف انك عاوزه تيجي معايا عشان تشوفي اسر ..
ديما قالت بتوتر : انا اشوف اسر لا طبعا انا عاوزه اشوف انكل جاسر اصله وحشني اوي ...
نديم بخبث : انكل جاسر بردو
ديما : اه يا ميمو عشان خاطري وافق تخدني معاك ..
نديم : طيب قومي يلا ...عاوزه حاجه يا سيلا ..اه صح كنت هنسي هو انا عارف اني مش وقته بس إلياس عزمني علي خطوبة بنته تولين انهارده هو قال هيعملها علي الضيق ومش هيعزم ناس كتير هتقدري تيجي معايا ..
سيلا بحزن : اه ديلان عزمتني اه هاجي مينفعش مروحش بس المهم عشان خاطر ربنا حاول تعرف مكان روح اطمن عليها بس انها بتكون عايشه وكويسه ارجوك يا نديم ..
نديم بحنان : حاضر يلا يا ست ديما
ذهبوا نديم وديما الي خارج الفيلا وركبوا السياره وتحركوا ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي روح كانت متسطحه علي فراش ونائمه وكان في طفل صغير كان عمره ٥ أعوام وكان واقف وينظر لروح ...
اما قيس كان ماسك الفأس ويقطع خشب وكان يرتدي فانله حماله ..
ظهر صوت خلف قيس يقول : يعني انت كده بتفش غلك ..
قيس نظر الي الرجل وقال : خير يا همام عاوز اي
الرجل قال : همام حاف كده نفسي مره تحترم ابوك يا أخي وتقول يا بابا
قيس قال : همام انا مش قادر اتكلم وسيبني في اللي انا في هو فين زايد
همام : جوا قاعد منتظر مراتك تفوق....صحيح فكرتني انت ازاي يا زفت انت متقولش ليا انك اتجوزت وتيجي تخبرني
قيس : الموضوع جه بسرعه وبعدين ما انت لو كنت قاعد معايا في قصري كنت عرفت ...نفسي اعرف اي اصرارك انك تعيش هنا ولوحدك يعني ابنك عنده بدل القصر قصور اي حكمتك انك تقعد في الزريبه دي ومتقعدش معانا في القصر ..
همام قال بغضب : زريبه شكلك انت نسيت اصلك وفصلك يا سي قيس الزريبه اللي بتقول عليها دي ده المكان اللي اتولدت في انت واخواتك وكبرت في انا استحاله اسيب مكاني الأصل واجي اقعد عندك في القصور ...هنا المكان في حنان والدفي اما قصرك في غل وشر وكره ونفاق وانا وامك الله يرحمها واخدين عهد علي نفسنا ان مهمت حصل منسبش مكانا ده ورث من جدك الله يرحمه اتفضل اتنيل قوم شوف مراتك صحيت وله لسه اطمن عليها يا أخي من ساعت ماجبتها لهنا وانت مدخلتش واطمنت عليها ..
قيس : لو سمحت يا همام حسن ملفظك واسلوبك انا دلوقتي كبرت وليا سمعتي .
همام رفع عصاه الخاصه بي وضرب قيس
وقال : كبير علي نفسك يا حيوان انت هتنسي اني ابوك وله اي غور قوم شوف مراتك ..
" في الداخل نذهب الي حجره بسيطه كانت روح متسطحه علي فراش بسيط جدا وكان في يدها كانيولا محاليل بدأت روح ترمش بعيونها عدة مرات والولد قام بفرحه وقال : يلا قومي فوقي انتي نمتي كتير
روح فاقت وفتحت عيونها ونظرت الي الولد والي المكان باستغراب وقالت بألم: ااااه انا فين وانت مين
الولد قال : انا زايد ابن بابا
روح : ابوك مين واحنا فين ومين اللي جابني هنا
سمعت روح صوت قيس كان دخل الي الداخل
وقال ببرود : انا اللي جبتك لهنا
زايد عندما رأي قيس ركض نحوه وقال : بااااابا
قيس نظر له ثم حمله وقبله ..
روح قالت بصدمه : بااابا
قيس نزل زايد و نظر له وقال : حبيبي روح قول لجدك ان روح فاقت خلي يجي يشوف ليها الجرح
زايد قال : حاضر يا بابا
روح اعتزلت وجلست وساندت ظهرها علي ظهر الفراش واتألمت بشده وقالت : آآآآآآه
قيس ذهب لها وساعدها وقال : براحه عشان جرحك
روح نظرت له ونظرت الي يده الذي وضعها علي ذراعها
ثم نظرت له مره اخري وقالت : اي خايف عليا
قيس بغرور : انا اخاف علي حد....انا برد الجميل اللي عملتي معايا مش اكتر....
روح نظرت له بكره وقالت : ياريت كنت سيبت الر*صاصه تيجي فيك وكنت اخلص منك
قيس قال بغضب : ايوه ليه انقذتيني ولية خدتي الر*صاصه بدالي
روح قالت : معرفش انا محستش بنفسي وانا بقف قدامك معرفش ليه انقذتك لو الزمن رجع بيا كنت سيبت الر*صاصه تيجي فيك وكنت تموت واخلص منك
همام كان دخل الحجره ثم قال : احم حمدلله على السلامه يا بنتي....
روح قالت باستغراب : الله يسلمك مين حضرتك.
همام قال : انا بكون والد قيس يا بنتي
روح بابتسامه قالت : اهلا بحضرتك
همام قرب علي روح وبعد قيس وجلس علي الفراش
ثم رفع حرف البلوزه ليري الجرح الذي في جمب روح
ويعقمه زال اللصق الطبي وبدأ يعقم الجرح واتألمت روح جدا ومن غير قصد مسكت يد قيس وضغطت عليها
وقيس كان ينظر لها ونظر ليدها ...
همام قال : الجرح بدأ يتحسن انتي حاسه بوجع يا بنتي
روح قالت : اه شويه
همام : ان شاءلله هتبقي احسن
زايد قرب علي همام وقال بعفويه : جدو هي ماما هتبقي كويسه. .
روح قالت بصدمه : ماما مين
زايد قال : اه ماما جدو قال انك مرات بابا يعني انتي ماما الجديده انا حبيتك وحبيت تكوني ماما ....انا معنديش ام وماما سافرت وسبتني
قيس بحده : زايد روح علي اوضتك
همام قال : روح يا زيزو علي الاوضه لان ماما تعبانه وعاوزه ترتاح
زايد كان ذاهب وكان ينظر علي روح بيأس ثم خرج
روح نظرت لقيس وقالت: انا مش فاهمه حاجه خالص
الولد بيقولي يا ماما ...وماما سبتني وبيقول انك ابوه هو فعلا ابنك
قيس ببرود : اه ابني وانتي من انهارده هتبقي مسؤله عنه اكله شربه لبسه هتبقي مربيته الخاصه لي
همام : بصي يا بنتي انا هفهمك
قيس قاطعه وقال : بااااابا اسكت احسن
همام : انت اللي تسكت خالص بصي يا بنتي زايد حفيدي بيكون ابن قيس غير شرعي ابني للأسف غلط مع واحده معندهاش لا رحمه وله احساس رمت ابنها لينا ومشوفناش وشها تاني انا اللي ربيت زايد مشفش لا امه وله ابوه ....حته قيس مش بيحبه وبيذكره بالماضي زايد اتحرم من حنان الأم وهو دلوقتي كبر ومحتاج حد يحتوي وانا مش هفضل عايش مسيري اموت وعاوز اطمن علي مقصدي يا بنتي من كلامي ان ياريت تقبلي تكوني ام لزايد وتحتوي و تعوضي
روح نظرت لقيس بغضب : ذنب اي الولد يدفع تمن عمايلك ازاي تبعد عن ابنك وترمي انت بجد معندكش قلب....قلبك اي حجر
قيس قال بضيق : انا خارج
روح : روح ربنا يخدك ...
همام : ربنا يهدي هااا يا بنتي مردتيش عليا بتقبلي تكوني ام للفيديو وله لا
روح : طبعا بقبل انا هعتبره ابني اكيد وهعوضه هو ذنبه اي بس بجد زعلت....ممكن تنده يا انكل
همام : حاضر ..
خرج همام وينادي علي زايد وذهب الي غرفه زايد .
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي فيروز هانم كانت راكبه سياره اجري ...
فيروز قالت لسواق : ايوه هنا.... اقف
وقف السواق ونزلت فيروز ودفعت له مبلغ من النقود
ثم توجهت الي كوخ صغير كان موجود في وسط أشجار وزرع كثير وكانت خائفه لاحد يكون يراقبها ونظرت خلفها بخوف ثم سرعت ووصلت الي باب الكوخ وبعد ثواني فتح لها رجل دخلت بسرعه فيروز وقفلت خلفها
ثم خلعت النظاره الشمس الكبيره كانت متخفيه فيها ..
وقال لرجل : كل ده يا حيوان بتفتح وبعدين خير جايبني من علي وشي لي انا قولت ليك الف مره مترنش عليا ...انا بس اللي ارن عليك...
الرجل : انا اسف يا هانم بس كان لازم تيجي وكمان اكلم
فيروز : خير
الرجل : ساندي هانم كانت هتهرب كذا مره والمخدرات مبقاش تجيب معاها مفعول نهائي ...
فيروز : اييهه كانت هتهرب
الرجل : اه انهارده هربت وانا لاحقتها والاسبوع اللي فات بردو كانت هتهرب
فيروز نظرت له وقالت : طب غور وراقب الجو بره انا عندي احساس ان في حد ماشي ورايا ومرقابني..
الرجل : تحت امرك يا فيروز هانم ...
فيروز توجهت الي غرفه وفتحتها ورأت ان ساندي جالسه علي كرسي ويدها وقدمها مربوطين بالاحبال
ساندي عندما رأت فيروز صرخت وقالت : مااااااما الحقيني انا مخطوفه انتي جايه تنقذيني
فيروز نظرت لها ثم قال بشر : تؤتؤ مش جايه انقذك هههههه عشان انا اللي خطفاكي يا ساندي
ساندي نظرت لها بصدمه وقالت : نعم .
فيروز ضحكت بهستيريه ثم وقفت ضحك ونظرت
لساندي وقالت : اي يا اتصدمتي اني انا اللي خطفاكي ...ههههههه انا خطفاكي من ٢٧ سنه خطفتك من جوزك وولادك واقولت ليهم انك موتي بكنسر يا حرام .......
ساندي قالت : انتي بتقولي اي ....ماما انتي اللي خطفاني ومن ٢٧ سنه ازاي انا حاسه ان مخطوفه بس من اسبوع ...
فيروز : تؤتؤ خطفتك من ٢٧ سنه يااااه هتفكريني لي استني اما احكيلك انا خطفتك ازاي ههههه
فاكره اليوم اللي جيتي واعترفت ليا بحبك لحسن وانك عاوزه تكملي حياتك معاه ونسيتي جاسر الحديدي ساعتها انا زقت*ك من السلم غصب عني ووقعتي انا خدتك علي المستشفى ودخلتي في غيبوبه خرجتك من المستشفي وخطفتك علي هنا وقولت لعيالك وحسن انك موتي بكنسر قولتلهم انك مرضيتش تتعالجي وطبعا انا زورت التحاليل واقنعته انك مو*تي فعلا ود*فنتك هههه اقصد دفنت حد بدالك علي اساس انتي .....لو كنتي سمعتي كلامي وكنتي مشيتي ورايا وفضلتي مصره انك تتجوزي جاسر وتحبي مكنتش عملت كدا ....ألمهم يا ساندي انتي فضلتي في غيبوبه حوالي عشر سنين وانا اتوليت عيالك اه وحسن اتشل وانا السبب بردو ههههه
جلست فيروز علي كرسي امام ساندي
وكملت : اما ا كملك انا ربيت عيالك التلاته و زرعت في قلوبهم الغل والكر والشر وكرهتهم في عيلة الحديدي جبت ليهم مذكرات والفت كلام في انك قد اي بتحبي جاسر وان جاسر اذاكي وان جاسر كان وعدك حجات كتير اوي وابنك حمزه قرر ينتقم وصدق الكدبه اللي انا كدبتها علي ما هو عبيط زيك بظبط حمزه كان كل ما بيكبر الانتقام كان بيكبر معاه ما انا أديت لي المذكرات اللي انا كاتبها وكان كل ما ينسي افكره وأخلي يقرء المذكرات وانا كنت اقرء لابوه عشان اكرهوا فيكي كدبت كمان علي حسن انك لحد ما انتي بتموتي كنتي عاوزه جاسر بتحبي بتموتي في ....المهم حمزه قرر ينتقم من جاسر ابن عمك وكان هيأذي ابنه بس اتضح ان جاسر لي بنت اسمها ماسه الواد حمزه ده بردو دماغ طالع ليا قرر يمثل الحب علي بنت جاسر ويتجوزها وينتقم منها علي حاجه متعملتش انتقم منها علي ذنب ابوها ....بس تعرفي انا شاكه ان الواد حمزه بدأ يحب ماسه انا طبعا هعمل حاجه واخلي يكرهاا تفتكري يا ساندي ان جاسر لما يعرف باللي ابنك عمله في بنته ممكن يعمل اي .....اكيد هيقتله ....عنده حق جاسر يقتل حمزه ماهو اذي و انتقم من بنته علي حاجه لا هي وله ابوها عملوها .......
انا اللي عملت كلل حاجه ههههههههه ساكته لي يا ساندي مصدومه مش كدا....هكملك انتي لما فوقتي من الغيبوبه من عشر سنين انا بقيت ادخل في جسمك مخدرات عشان تنامي وكل ماتفوقي اديكي مخدر.....
ساندي قالت بصدمه : انتي استحاله تكوني ام انتي شيطانه علي هيئة انسان .....انتي ازاي تعملي كل ده يعني بعدتيني عن حسن وشليتي وبعدتيني عن ولادي وزرعتي في قلوبهم الكره والغل والانتقام وخلتيهم وحشين ليييييييييييه وانا كنتي بتديني مخد*رات انا كرهت اليوم اللي عرفت في انك امي وزين بيكون بابا
ياريتني كنت مت قبل اسمع الكلام ده انا مش قادره أصدق ٢٧ سنه خطفاني ومفهمه عيالي اني ميته وحسن ....مفهمه ان مش بحبه وبحب جاسر ليه يا ماما .
فيروز قالت بكره : بس انا مش امك يا ساندي وله زين بيكون ابوكي انتي حته بنت جايبينها من الملجأ عشان انا كنت مش بخلف لو جدك الحديدي عرف كان خلي ابوكي يطلقني فاتفقت مع ابوكي ان نمثل علي العيله ونقولهم اني حامل وبعدين زين يروح يتبني اي بنت وجبناكي من ملجأ ..... بما ان ليه عملت كدا عشان الفلللللللللوس أملاك الحديدي كانت المفروض لياااااااا
ساندي ببكاء : ين علي ابو الفلوس اللي تخلي الواحد يبقي شرير كده انتي بقيتي مههوسه بالفلوس ......انا احمد ربنا انك مطلعتيش امي .......
و انا بقول بردو ان مفيش ام تأذي بنتها ربنا هينقم منك يا فيروز وحمزه اللي ربيتي علي الكره والغل اول ما يعرف باللي عملتي هيق*تلك بذات لما يعرف انك اذيتي امه وابوه اقسم بالله ما هرحمك وهوصل لابني وهخلي يق*تلك
فيروز قامت وقالت باستهزاء : لو وصلك بقي هههههه سلام يا سوسو هبقي اجيلك تاني
خرجت فيروز وساندي كانت تصرخ باعلي صوت لاحد يسمعها ..
فيروز خرجت وذهبت لرجل : ادخل اديها مخدر وخليها تتزفت تنام وكمان عاوزك في مهمه ..
الرجل : خير يا هانم .
فيروز فتحت هاتفها وفتحت علي صوره لحمزه وماسه
ثم شاورت علي ماسه : شايف البنت دي
الرجل : اه
فيروز نظرت لرجل وقالت بمكر : اي عجبتك
الرجل بشهوه : أصلها حلوه اوي يا هانم
فيروز : حلال عليك انا عاوزك تخطفها بكره وتوديها في مكان الجن الازرق ميعرفوش وتعمل معاها زي ما عملت في ساندي ...
الرجل : تحت امرك يا هانم بكره هتتخطف...
فيروز ابتسمت بشر ثم ارتدت النظاره وفتحت الباب
ثم برقت بخوف وقالت : سالي ......يتبع
بقلم / جنه ياسر 🤭♥️