رواية زواج القاصرات الفصل السادس 6 بقلم دعاء احمد

     رواية زواج القاصرات 

الفصل السادس 6

بقلم دعاء احمد 


بعد مده كلهم وصلوا اسكندريه

شمس ونجمه وصلوا لفيلاتهم

كانت جميله جدا مودرن

شمس بص لنجمه لقها نايمه شافها كدا ابتسم وشالها وخرجها من العربيه ودخل فيلاتهم


الخدم كانوا جهزوا كل حاجه شمس طلع على اوضته حط نجمه في السرير و دخل غير هدومه وواقف في البلكونه أدام البحر اداير وبص لنجمه وشكلها الطفولي وحاس انه لو حبها هيبقى بيظلمها معه لأنها أصغر منه بكتير وغير كدا هي نفسها صغيره سابها نايمه ونزل وفضل قاعد على البحر

شمس. المفروض اعمل ايه دلوقتي أطلقها واسيبها بس انت حاسس انك منجذب ليها بس دي عندها خمستاشر سنه فوق يا شمس وبعدين هي نفسها بتخاف منك ياترى رايحين على فين يا نجمه


نجمه صحيت واستغربت المكان طلعت البلكونه شافت شمس قاعد على الرمل اصاد البحر

غيرت هدومها لبلوزه ورديه ضيقه وبنطلون ابيض جينز واسع  ونزلت


نجمه. ممكن اقعد معاك

شمس بابتسامه جميله. طبعا تعالي


نجمه راحت قعدت جانبه وابتسمت. حلو البحر بس هو فعلا غدار؟


شمس. البحر معلهوش لوم الناس هي اللي مبتختارش الوقت المناسب يمكن اللوم على الرياح اللي في لحظه بتغير مجراه


نجمه. اصدك ايه


شمس. اصدي ان ساعات شخص بيعمل غلط وفي شخص تاني هو السبب في الغلط دا


نجمه. عندك حق


شمس. نمتي كتير

نجمه. اه

شمس. احكيلي بقى عن نفسك

نجمه. انا؟! انا و زهره توأم بس قدرنا كان مختلف انا لما اتولدت بابا وجهاد انفصلوا عشت سبع سنين مع بابا وبعد كدا جهاد طلبت انها تاخذني منه وسفرت وسبت الصعيد وجيت اسكندريه معها عشت معها سبع سنين وبعد كدا رجعت الصعيد قعدت سنه واحده مع بابا وبعد كدا هو توفي


شمس. ليه بتقولي جهاد مش ماما


نجمه. عشان مش بعتبرها امي ولا هعتبرها امي


شمس. ليه؟


نجمه. لان اللي زيها ميستحقش تكون ام ولا تكون اي حاجه ممكن منتكلمش في الموضوع دا دلوقتي لو سمحت


شمس بابتسامه ساحره. تمام بس قوليلي هو انتي عيونك دي حقيقه ولا لانسز


نجمه. لا دي عيوني


شمس. كنت خايف تبقى لانسز


نجمه. ليه


شمس. لأنها اسرت قلبي من اول مره شفتك في الشارع لما كنتي بتعيط و من وقتها قلبي اتخطف


نجمه ابتسمت ووشها احمر وسكتت


شمس. ياله هنتغدا برا تعالي نغير


نجمه. اوكي

في فيلا زين

زهره كانت نايمه زين دخل الاوضه وبصلها بشهو"ه قرب منها وقب"لها بحنان ما لابست طويل حتى تحولت قب"له شغوفه


زهره قامت بسرعه و بتحاول تبعده و زقته بعيد عنها وبسرعه ضر"بته بالقلم


زين حط ايده على خده بصدمه والغضب تملكه مسك شعر زهره بقوه وحده. ازاي تعملي كدا انتي اتجننتي


زهره بكر"ه.ابعد عني يا حيو"ان انا بقر"ف منك ومن نفسي لما بتل"مسني


زين بغضب ر"مها على السرير وبيفك زراير القميص. وانا هخليكي تقر"في من نفسك اكتر واكتر لأنك ملكي


زهره بخوف وبقيت تبعد. انت مجنون لا يمكن تكون بني آدم طبيعي انت حيو"ان


زين بخبث. انا حيو"ان وسا"فل وهعرفك يعني ايه معنى كلامي


زهره دموعها نزلت بخوف. لا ارج


قاطعها هجو"م زين عليها وهو يك"بل يديها وقب"لها بع"نف


عند نجمه

في احد المطاعم

شمس. نجمه انتي عايزه ايه تكملي معايا ولا لاء


نجمه. بصراحه مش عارفه انت لحد دلوقتي بتعملني كويس بس انا خايفه تتحول بعد كدا اصلا بتخوف لما تتحول


شمس بابتسامه جانبيه. يعني انتي خايفه


نجمه. بصراحه لا انا حاسك طيب بس


قاطعها رنه تليفون شمس

شمس. ثواني يا نجمه هرجعلك تاني


شمس راح يعمل مكالمته ورجع لقى نجمه اختفت وملهاش اي إثر بقى يدور عليها في كل مكان مش موجوده


شمس للمتر. لو سمحت المدام اللي كانت معايا راحت فين


المتر. في شخص كان وقف بيتكلم معها وبعد كدا هي خرجت معاه


                    الفصل السابع من هنا 


لقراءة جميع فصول الرواية من هنا 

تعليقات