الفصل الثالث عشر 13
بقلم جورى محمد
نيره مسكت الصور واتصدمت من اللي شافته كانت صور كريم عاري الصدر ونايم ومايا في حضنه بقميص نوم
نيره بعصبيه رمت الصور في وشها انتي حيوانه وكدابه انا جوزي ميعملش كده يا زباله
مايا بدموع كاذبه حقك تعملي كده بس احنا ستات زي بعض والمفروض تفهمي وتعرفي ليه بغير منك
وهنا كلهم جم علي الصوت ماعدا كريم كان بيلبس
الجد في ايه يابتي
نيره مسكتها من شعرها وقالت بعصبيه انا جوزي اشرف من 1000 زيك يا بنت الك*ب وحسك عينك تقولي عليه نص كلمه
وهنا كريم نزل جري وشال مايا. من تحت ايد نيره
كريم بستغراب ايه يا حبيبتي في ايه متعصبه ليه وبص بحده لمايا وانتي ايه اللي جابك هنا
مايا بدموع كاذبه كريم و رايحه تحضنه سبقتها ايد نيره
نيره بحده لا ياروح امك ده مكاني انا ومتخلقتش ولا هتتخلق اللي تاخده
كريم بعصبيه انتي اتجننتي يا مايا
زين في ايه يا كريم. وانتي يا مايا ايه جابك هنا
مريم في ايه يا نيره
مايا بعياط راحت للجد ياجدي طب اسمعني انت انا جايه اطالب بحقي نيرت ضربتني
كريم بعصبيه بت انتي متجبيش اسم مراتي علي لسانك اسمها مدام كريم الانصاري وبعدين ايه اللي جابك هنا هااا
ونيره في صدمه ومش مصدقه اللي بيتقال
الجد سامعك جولي
زين اه ممكن افهم في ايه وانتي يا مرات اخويا سرحانه في ايه
مايا انا اقولكم بص الصور دي كريم واكملت بدموع عمل عملته وغلط معايا وسابني واتجوز وانا دلوقتي حامل
كريم بعصبيه وصدمه نعممممم حامل من مين انتي هتستعبطي يابت
زين بعصبيه لا ده انتي اكيد اتجننتي
الجد بعصبيه جتع لسانك بت جليله الربايه انا ولد ولدي ميعملش اكده
فهد بعصبيه بت انتي غوري برا وقتك خلص
مايا بعياط والله حصل واهي الصور
كريم بعصبيه امتي اصلا الكلام ده انتي هتكدبي يابت انتي وتذكر اه يابنت الكلب اليوم اللي كنت تعبان فيه في الشغل وجبتيلي شاي بعدها نمت ومسك شعرها تصوريني صور زي كده وكل ده ونيره مصدومه ومش عارفه تنطق بحاجه وتذكرت كريم لما قالها (اه هي بتحبني وحاولت معاايا كتير )
زين سيبهالي دي عايزه تتربي
فرح امشي يابت اطلعي برا
كريم بدموع نيره والله اانا
نيره خلاص يا كريم انا فاهمه كل حاجه
كريم بصدمه فاهمه ايه يا نيره
نيره بحب ودموع فاهمه ان عمرك ماتحب ولا تلمس اي بنت غيري واني الوحيده اللي في حياتك ومن زمان ولو جابتلي دليل اكبر مش هصدقها بردو
كريم بدموع انا كنت شايف نفسي حقير ومستهلكيش ودلوقتي انتي بتكسفيني اكتر وباس راسها يابختي بيكي بجد يا نيره
زين باعجاب بي الموقف زين ماختارت يا اخويا
الجد بحب مغلطش لما اختارتك لكريم اصليه وبنت اصله
وفاتن وامها هيطقوا من الغيز
وهنا نطقت مايا لا انا معايا دليل اكبر
نيره استنوا كلكم انا هتصرف فين دليلك وانا وعد مني لو انتي صح هخلي جوزي يعترف بي اللي في بطنك
زين بصدمه ايه اللي بتقوليه ده يا مرات اخويا
كريم استني يا زين
نيره هاتي دليلك
مايا بتردد و خوف اهو امسكي تحليل DNA
نيره فضلت تضحك كتير اوي يابنتي فين دليلك
مايا بستغراب ما اهو اقريه
ايلين بضحك كبير من غير ماقراه يا عبيطه انا دكتوره ومينفعش تحليل DNA انتي تعمليه اصلا لازم كريم اللي يعمله وكمان لما البيبي يجي. واكملت بسخريه يعني انتي كدابه من ساسك لراسك
مايا بخوف ايه ازاي كده
نيره بعصبيه مسكتها من شعرها يعني زي الناس ياروح طنط ومن انهارده بعد اذنك يا كريم بلنيابه عن جوزي انتي وهو مفيش شغل بينكم تاني وخلي اللي خلاكي تعملي كده يصرف علي ابنه اللي بطنك
مايا بوجع سبيني
مريم بصتلها باستحقار بجد مفيش ارخص من كده
نيره اووي بجد مفيش ارخص من كده
كريم راح مسكها بت انتي مين خلاكي تعملي كده
مايا مش هقول
فهد بعصبيه ماتنطقي ياابت
مايا بحقد كبير قولت مش هقول شوف بقي من مصايب الهانم بتاعتك كل ده بيحصلك عملالي فيها الشريفه العفيفه وبتتريقي عليا وانتي لفه علي راجل غني واتجوزتيه وحضنتي غيره في الشارع وحامل الله واعلم حملتي من مين
كريم في اللحظه دي ضرب مايا بلقلم بقوه لدرجه وقعت علي الارض وبوقها جاب دم
واكمل بعصبيه انا ابويا الله يرحمه رباني علي احترام الغير واني اطول صبري اوي وممدش ايدي بس لحد مراتي وشرفها وابني لا والف لا برا يا زباله
نيره مسكتها وفتحت باب القصر وزقتها علي برا
نيره مسعوود
مسعود البواب اومرك ياست هانم
نيره اطرد البنت دي برا ومتدخلش تاني هنا وبصت لمايا بانتصار وطبعا الشركه باي يا قطه وقفلت في وشها الباب
كان كريم واقف عند سلم القصر ومبتسم بفرح وفاتح ايده
جريت نيره حضنته
كريم شدد من حضنها وحاوطها وعيونه دمعت شكرا يا نيره حقيقي ورتيني انك احسن مني الف مره واكمل بدموع بجد يابختي بيكي زينه البنات كلها بجد
نيره بدموع حبيبي انا بثق في حبك ليا وعارفه انك مش كده
كريم بدموع خلاص كفايه وجع في ضميري
نيره بحب طلما عدت خلاص يا حبيبي المهم اللي جاي
مريم عاش بجد اتعاملتي مع الموقف حلو اوي
زين بجد ربنا يخليكم لبعض
الجد بفرح ربنا يحميكي يابتي بجد مشوفتش زيك
رودي بمرح مش اختي
نفين وسميه مع بعض ربنا يحميكي يا نيره يابنتي
فرح بحب يابختك بيها يا كريم
كريم باس راسها هي كتير عليا اصلا
نيره بحب الحلو للحلو يا كيمو وبعدين انا مقدرش اشك فيك مهما حصل عارفه اني انا بس اللي هنا وشاورت علي قلبه
كريم طب اعرفك الصور دي منين احكيلك بلظبط بصي يا ستي
نيره بمقاطعه حطت ايدها علي شفايفه واكملت بحب لا انت مش محتاج تبررلي واكملت بحزن وغيره انا بس مخنوقه علشان الزباله دي نامت في حضنك
كريم باس راسها حقك عليا يا نورعيني
—————————————-
مايا الو الخطه خربت
احمد بعصبيه ازاي
مايا هحكيلك لما اجي
احمد لا لا ابقي روحي واحكيلي اختفي الكام يوم دول هنختفي فتره ونرجع بقي بلضربه الاقوي
—————————————
في القصر في الصالون كلهم قاعدين بيضحكوا ويهزروا
الجد بفرح مضحكتش كده بقالي كتير ربنا يديم فرحتكم يا اولاد وبمناسبه اننا كلنا متجمعين جررت جرار مهم
كريم خير يا كبيرنا
الجد فرح سليم وفهد وزين بعد شهرين بس يلا
سليم بفرح بجد والله
فهد بفرح ايوه هو ده الكلام التمام
زين بفرح والله ياجدي انت راجل جدع
مريم بتوتر ليه ياجدي مالهم ال 6 شهور
رودي بنفس التوتر اه صح مالهم
فرح اه انا كمان بقول كده
كريم بضحك ايه مالكم مش هتموتوا عليهم حصل ايه
نيره بضحك فهماكوا انا
البنات في نفس واحد نيررره
نيره بضحك خلاص والله سكت
كريم بهمس فاهمه ايه يا نيرو
نيره بضحك لا دي اسرار
الجد استنو بس لو البنات مش موافجين مش هنعلموا
سليم بيبص بحده لرودي لا مش هتوافق ليه يعني
رودي بخوف ايه بتبصلي كده ليه الله
كريم بضحك انتوا بتزلوا العيال وافقي ياختي منك ليها
مريم طب تعالي يا نيره وضمت نيره جوه في دايره وهما قاعدين وفيها رودي وفرح
فرح بخوف انا بقول اهرب من الموضوع ده
مريم بخوف اه ايه رايك يا نيره
نيره بضحك بس يابت هبل منك ليها مش هتندموا صدقوني وافقوا
رودي علي ضمنتك
نيره عيب عليكي
البنات في نفس واحد موافقين
الشباب بفرح اخيرااا وحضنوا بعض وفرحوا اوي
فاتن وسعاد من بعيد
فاتن شايفه ياما وهي بتسرق مني كل حاجه النفروض تفرحني خدتها هي
سعاد بغيظ ولا اخوكي اللي هيتجوز اختها
فاتن بحقد لسه مفشتش غلي منيها وهقتلها خطافه الرجاله
————————————–
في المساء
عند كريم ونيره
نيره بتعب حبيبي
كريم ايه مالك ياعمري
نيره بقرف حاسه اني عايزه ارجع
كريم بخوف طب تعالي ودخل معاها لحد ماخلصت وسندها وطلع
نيره تعبت بجد
كريم سلامتك يا نورعيني
نيره وهي واقفه قدام المرايا يالهوي يعتبر تميت شهر بس وبطني ابتدت تكبر مبالك بقي بعد كده
كريم حضنها من ضهرها وحط ايده علي بطنها
كريم بضحك.زي القمر
نيره كريم هو انا وحشه ببطني
كريم انتي قمر فكل حلاتك
نيره والدريس حلو لايق عليا
كريم زي القمر
نيره ياروحي انت
كريم بهيااام واحشاااني
نيره بحب وكسوف عارفه
كريم طب ايه بقي ااكام شهر دول مش هيجروا
نيره بضحك هيجروا هيجروا بس بص بجد شكلي يضحك
كريم بضحك لا والله حلوه المهم البيبي يبقي نسخه من نيره
نيره بحب لا يا كريم انا عايزاه شبهك انت
كريم بحب واثق من انه هيطلع شبهي من حبك ليا
نيره بسرح في عنيه انا بعشقك الحب مش مقامك
كريم بضحك بتقولي كلام مش في وقته انتي خالص وقرب منها لحد ما حاوطتها بين ايده ولسه رايح يبوسها الباب خبط
كريم بنفخ انا هشيل ام الباب ده بجد
نيره بضحك خلاص بقب افتح عيب
كريم طيب ياختي
وفتح
كريم خير يا فاتن
فاتن الحق يا كريم اهل البلد عايزينك بيقولوا في مزرعه ولعت
كريم بصدمه ايه وطلع يجري
فاتن بشر. في سرها هو ده الي كنت عايزاه
فلاش بااك
فاتن الو ايوه يا زفت ولع في مزرعه زي ماجولتلك
الشخص يا هانم طب وهتستفيدي ايه
فاتن انت مش خدت فلوس ميخصكش يلا خلص
بعد شويه
الشخص ولعت يا هانم
فااتن. بشر تمام اوي
سعاد ناويه علي ايه يابتي
فاتن ناويه علي كل خير هجتل نيره لما يجي الليل بعد ما اطلع كريم من البيت علشان الحريجه وهدفنها تحت الارض وهسيب رساله انها هربت
سعاد بشر يخربيتك يابتي هتعملي كل ده
فاتن بحقد كله هيبجي نايم والمسدس فيه كاتم
سعاد بشر اخلصي منيها ونسخن سليم علي اختها ونخلص منيها هي كمان
سعاد بشر. ربنا ينصرك يابتي
باااااك
فاتن بشر طلعت المسدس وصوبته ناحيه نيره
نيره بخوف فاتن انتي بتعملي ايه
فاتن بشر انا بكرهك يا نيره انتي خدتي مني كل حاجه كريم. وجدي وعيلتي وفلوسي وحلمي وكل حاجه تخصني
نيره بخوف فاتن استهدي بالله ونزلي المسدس انا مرات اخوكي
فاتن بعصبيه مش اخويااا مش اخوياا كريم كان هيبجي جوزي وانت خدتيه
نيره بخوف زقتها وطلعت تجري علي تحت وتصرخ ولكن وهي بتجري وقعت علي الارض في الصالون
في اوضه الجد
الجد وهو بيصحي ايه الصوت ده
الجد نفين. يا نفين ولكن مفيش رد فنزل نفسه علي الكرسي وابتده يحركه ويطلع
برا
فاتن بشر انتي فاكره روحك هتهربي مني انا هجتلك وهدفنك وهكتب لكريم كانك انتي وانك هربتي واخلص منيكي
نيره بخوف طب اهدي يا فاتن انا مأذتكيش في حاجه طب اعتبري اذيتك ابني اللي لسه مجاش زمبه ايه
فاتن بشر وهي بتضحك ابنك تصدجي هعيط انا كنت هجتله مره فعادي يعني اتشهدي علي روحك يا خطافه الرجاله انا محدش يجدر يمنعني من تحجيج هدفي انا جدي زمان لما مكنش راضي بيا لكريم ضربته بلنار وكنت هموته وشليته مبالك انتي خدتيه مني
نيره بصدمه ودموع انتي بني ادمه زباله ومريضه ده جدك ازاي تعملي فيه كده
فاتن ولسه هعمل لو حد فكر يبعدني عن كريم وهبدا بيكي يا نيره
نيره بخوف عيطت وضمت نفسها ومستنيه تموت ولكن دعت ربها ان ينجيها هي وطفلها
وفاتن عمرت المسدس ووجهته ناحيه نيره وهي علي الارض
وهنا الجد كان خرج وشاف كل حاجه وسمع وكان موجوع ومصدوم في حفيدته وشاف فاتن وهي بتعمر المسدس وكان بيقاوم علشان يساعد نيره
الجد بدموع جوم يا محمود جوم هتجدر انجذ نيره يا محمود جوم
وبلفعلل قااام الجد قام من علي الكرسي قام ومبقاش عاجز تاني. وراح عند فاتن وهي بتضرب اانار الجد رفع المسدس للسقف
ونيره صرخت من الخوف وبعدين بصت
نيره بصدمه جدي
فاتن بخوف وصدمه جدا