رواية روح الصخر الفصل السابع 7والثامن8 بقلم روان محمود


رواية روح الصخر
الفصل السابع 7والثامن8
بقلم روان محمود



الحلقة السابعة
ليغلق رائد الباب بقوه ع ورد قبل ان تنطلق خارج المكتب
لتفزع من تلك الحركه فلماذا يغلق الباب
فهل سينتقم منها بسبب الصفعه ولكن لا فهو سمح لها بالذهاب من قليل
ليقطع حبل افكارها وهو يحاوطها ويقترب منها للغايه لدرجه ان انفاسه تلفح انفاسها
رائد.رايحه فين بعد اللي عملتيه ده
ورد.ايعد بس شويه.وبعدين انا اسفه ع الالم انت اللي قليت ادبك واللي عملته كان عيب
بس انا مسامحاك وسيبني اخرح بقا
رائد.لا مش هسيبك وبعدين بتقولي اني كمان قليل الادب وبعدين انا مبحاسبكيش ه الالم انا كنت ناوي اسامحك عليه لكن انتي زودتيها اوي
لتخجل وتخفض راسها لانه قريب للغايه وهذا يوترها وليس هذا فقط بل يجعلها تفكر فقبلته من قليل وشفتاه عندما لمستهها فهي تريد ان يبعده باقصي سرعه
ورد.وهي تخفض راسها وتحاول الا تنظر له ..انا معملتش حاجه سيبني بقا
رائد.طب بصيلي الاول وانتي بتقولي
لتعرف هي معني الخطر فهي من المستحيل ان تنظر له وهو بهذا القرب لتبدا بالمحاوله بابعاده عنها
ورد.ابعد بعد اذنك وسيبني اطلع
رائد وهو مستمتع بيدها الصغيره وهي تحاول دفعه
رائد.لا مش هسيبك في حد يعمل كده فالضيفه اللي جايالي مين اداكي الحق فكده دي قمر  حد يعمل كده مع النعمه وبعدين انتي مالك ايه اللي رجعك مش قلتي ماشيه
لترتعش هي من طرح الموضوع ومن وجوده وانفاسه التي يتعمد ان تلحفها وهو يتحدث
ولكن نعم ماذا يحدث هو الذي يلقي باللوم عليها بعد كل ماحدث مع هذه البطه ليثير غيظها وتنسي خجلها وتتذكر غيرتها فقطلترفع وجهها وتنظر له بغيظ لتهتف في وجهه
ورد.نعم نعمه اه انت شكلك بقا بتحب البط صح بتحبه سمين كمان وبعدين مين اللي غلط انت اللي قاعد تتسهوك وتعاكس وناسي اني قاعده معاكم في ظابط محترم يعمل كده فمكان شعله لتضربه بقبضتها الصغيره ع صدره
لينظر في عينيها بعد ان رفعتها وبركه العسل الصافي التي تصدر منهم ليجعله يهيم اكثر بل وشراستها وهي تدافع عن حقها به وشفتاها التي تتحر ك بسرعه في التحدث لتثيره اكثر وتثير رجولته ولكن ليمسك نفسه لياخذ منها مايريد من اعتراف
ليقول بنفس هادئ عكس داخله المثار بشده
رائد.اه بحب اليط وانني مالك مدايقه ليه كده انا حر واعمل الي انا عايزه ولو ع مكان العمل خلاص بيتي موجود ومعايا الكارت بتاعها لكن انتي مالكيش حق تطردي الضيفه كده باي حق
نعم فهل ماسمعته حقيقي هو يعتر ف بحبه لهذا الكائن لا وايضا يقول انه سياخذها ببيته يا لوقاحته ويعترف بهذا امامها لا ويقول لها انها ليس لها علاقه به فكيف هذا فهو صاحب دقاتها وصاحب اول قبله
ورد.انت قليل الادب لتضربه بقبضتها كثيرا انت ازاي تاخد واحده بيتك وبعدين ازاي مليش دعوه انت بتاعي وملكي انابس وقليل الادب وسافل
لتقول هذا بعصبيه غير مدركه لما اعترفت به
اما هو فيالها من سعاده فقد حظي باعتراف بانه ملكها ولمن ليكمل مابداه
ليقترب اكثر وغريزته واثارته تعلو امام هذه الشفاه الورديه المنتفخه
ليقول بصوت مرتعش يدل ع اثارته...
رائد.بتاعك وملكك ازاي ياورد
لتفهم وتدرك ماتفوهت به للتو لتخفض راسها للتسفل خجلا وتظهر حمره خديها كثمره الفراوله الناضجه
ليقترب اكثر فهاهو لايفصله الا القليل عن شفتيها وماهو مقدم عليه من تقبيل هذه لشفاه الكريزيه
ورد.رائد ابعد انا انا مقصدش اني....
ليبتلع باقي كلماتها في قبلته المتملكه الثانيه العاشقه ليقبلها بشغف يشبع رغبته من الكريز الذي اصبح يدمنه من قبله واحده يشعر بسعاده عارمه لم يشعر بها في اسعد احلامه
امة هي لتتلقي الصدمه الثانيه هل هو يقبل شفاها وتشعر بملمش شفتيه الغليظتين  ع فمها ودفئها وتشعر بعشقه لها
ولكن هاهو يتمادي في قبلته ويهمهم ليدل ع اثارته العاليه وعدم تحكمه في نفسه امامها وكانه مغيب
لينزل ع رقبتها يقبلها بنهم
لتبعده بقوه وتفتح الباب
ورد.ابعد انت قليل الادب لتصفعه ثانيا
انا مش جيالك تاني مش عايزه الشغل ده
لتهرول خارجا.....
....................................
لنذهب الي موجه التي ان ان استيقظت لتلاحظ قربه منها وتظن ان يقبلها لتصفعه
ليبعد وهو ع وجهه الاندهاش فهل هي نفسها التي كانت لاحول لها ولا قوه ممدده امامه
ليبعد عنها لتتذكر انها رجل
اسر.انت اتجننت انت بتضرب مديرك انا كنت بلحقك وبعملك تنفس صناعي
موجه.تنفس صناعي اتاريك شاذ وانا معرفش في حد يبوس راجل زيه والله لفضحك فالكليه
واقول لموجه واصحابها انك شاذ
هي تاكدت انه كان يريد ان يقوم بعمل التنفس الصناعي ولكل هل تفوت فرصه مثل هذه لا فلتستغلها احسن استغلال وتاخذ بحق ماكان يلعب باعصابها من قليل وكلامه اللازع عليها وتهكم زملائها وهو عليها صباحا في الكليه
لتجري ع الباب لتفتحه
لتود ان تفضحه امام العاملين بهذه الصفه المخذيه له كرجل
ليمسك بيدها سريعا فماذا تظن انها فاعله هذه المجنونه
فانها سمعته
فلا انه لن يستسلم فسيرد لها الصاع صاعين
ليغلق باب المكتب ولكن بالمفتاح
ليقول.
اسر.انت اتجننت انت هتعمل ايه دي سمعتي يامجنون انت ده مش هزار
موجه.وانا مش بهزر
اسر.والله بقا لو الموضوع مش هزار يبقا المشكوك فيه انت مش انا
لتضطرب هي فهل كشفها
موجه .ليه بقا كنت انا الي اهجمت عليك وبوستك
ليقول وهو بثقه وهو يتقدم اتجاهها ويضع عينيها فعينيه
اسر بعصبيه.قولتلك مجيتش جنبك كنت بعملك تنفس صناعي ثانيا بقا الراجل ميرجعش كده ويخاف لما اقرب منه وميغماش عليه لما اقربله مش غريبه برده
ده غير بقا ملمس ايدك الناعم ده ده مش راجل اللي طبعا ضربتني بيها
لتتوتر وتضطرب وتقول بصوت متقطع.قصدك ايه
ليقول وهو يننظر لها بثقه
اسر.قصدي..
ليسمعوا صوت طرقات ع الباب
لتحمد ربها انه خلصها من هذا الموقف فقد كانت ثواني وتعترف ع نفسها من كثره توترها وضغطه عليها وهي قد بدات تشعر بمعرفته للحقيقه بعد هذه التلميحات
ليفتح الباب لتدلف منه
احدي زملائها التي تعمل  فالشركه من ضمن الذين اختارهم
لتدخل مني تتاصع في مشيتها وتتكلم برقه مبالغ فيها ومصطنعه
ليبتسم هو ابتسامه جانبيه تلاحظها موجه لتراقب مايحدث
لتتحدث مني وخي تميل عليه لاغراءه بمبالغه وتتحدث وهي تمسك الملف
مني.دكتور  ممكن تشرحلي دي مش فاهماها
لتميل عليه بصفه زائده
ليستغفر الله في سره فهو دائم ع الصلاه وبفضل هذا وصل لمركزه في عمله ودرراسته
ولكن ثانيه هو يطالعها ليجدها تنظر لزميلتها بغيظ وبملل من حركاتها
ليستغل فرصته ويقول اووي ياجميل اتغضلي
لتقوم هي من مكانها بسرعه تستشيط غضبا
وتتجه ناحيتها
موجه.معلش ياحلوه عندنا شغل دلوفتي
وتتوجه له بالكلتم وخي تستشيط غضبا
انت مش قولتلي اقعد معاك وبلاش اطلع دلوقتي اتشغلت
ليرد.انا حر زي مانت كنت حر ياحمد الله
موجه.اوووف
لتاخذ يد مني وتاخذها للخارج وتغلق الباب
وتجلس ع مكتبها
لتتافف موجه.انا زهقت منك وهبعت خطيبني بكره انت راجل مش مظبوط وانا اتخنقت
ليقترب.ايه اللي انت عملته ده ياحمد ازاي تطلع البت بره كده وبعدين عايز تجيب خطيبتك عشان انا  مش مظبوط لا راجل ياحمد
وبعدين انت ازاي تكلم مديرك كده
لتتافف..مدير ايه وزفت ايه انا زهقت ع الاقل هي بنت وهتحترمها فانا اجيبها احسن بكره بدالي
ليغلق الباب بالمفتاح
ويضحك ضحكه مستفزه ويقترب مننا بشده
اسر.وليه بكره ماتجيبها دلوقتي
لتبتعد هي وتضطرب من معني كلامه وترجع للخلف ليقترب اكثر
موجه.مش فاهم  تقصد ايه
ليقترب  وينزع عنها هذه الباروكه والشنب
هو.اقصد ده
...................................................
لتذهب روح الي الماتش الذي استعدت له
ولكن قبل ان تدخل لتلاحظ احد البودي جاردات يعاكس احد من الماره
لتتقدم وتضرب هذا الرجل فهو يذكرها باحقر المناظر
لتوسعه ضربا ولكن فجاه ليتجمع حولها عدد كبير من البودي جاردات لتتقاومهم ولكن الكثره تغلب تغلب الشجاعه ليضعوها في عربه وياخذوها لمخزن قديم ملك رجل الاعمال صخر الحديدي
....................................................
ليفوت وقت  كثير ويتجمع الاخوه ولكن ينقصهم روح
لتقول ورد.ياتري راحت فين وجرالها ايه
موجه .العب باليه او شيبسي وكاراتيه
همسه.ده وقتك انتي كمان انا فعلا قلقانه عليها  جدا الساعه بقت تسعه وهي خارجه من عشره الصبح
ورد.اه فعلا ياتري حصل معاها ايه
همسه.لا انا مش قادره انا هنزل اخلي مراد يدور فالاقسام ولا فالمستشفيات
موجه.استني هنا ياختي انتي ماصدقتي وبعدين انتو مش متخانقين
همسه.ده ملوش علاقه وبعدين مراد جدع جدااا
انا نازله
.....................................
اما عند مراد فهو قد استقر انه سيسامحها ولكن بعد ان يعلمها كيف تتعامل بعدم جنون وتهور وان هذه اىمعاقبه ستستمر لشهر اولمده ما
فه  توصل انها لو لم تكن تحبهلما فعلت ذلك وهو ايضا يحبها وينتظر البيت الذي يجمعهم ولكن ليس بطريقتها
ولكن لا يستمر تفكيره ليسمع من يقرع الجرس
ليفتح ليتفاجا بوجود همس امامه ليندهش ولكن سينفذ قراره فسياعقبها لمده بعدم التعامل معها
ليلبس الوجه الخشبي .نعم عايزه ايه انا مش قلتلك مش عايز اعرفك تاني
لتسقط دموعها امامه بغزاره
ولكن هو اقوي من دموعها فهي اخطات هذه  المره خطا كبير
ولكن هي كانت تتوقع ان يعاملها افضل من ذلك لا ان يطردها حتس وان كانت اخطات في حقه
لتقول بصوت ضعيف بين بكائها..احنا فمصيبه هتساعدنا ولا لا
لينقلب وجهه ويجري عليها ويقول بقلق ..
مراد.ايه الي حصل
همس.روح مارجعتش من الصبح واحنا قلقانين
عايزين نسال عليها فالمستشفيات ةفالاقسام فاي حته هتساعدنا ولا اروح انا واخواتي ولا نشوف حد تاني
لينظره لها نظره ناريه لتصمت عن هذخ الحماقات
مرادد.اتفضلي اطلعي وانا هدور عليها وابلغكم
كلامي واضح متعرفوش حد تاني ومشوفش ضافرك بره
ليقول ذلك وهو يصرخ بها لتفززع وتصعد لاخواتها بسرعه ينتظرون حضور اختهم اومراد بالاخبار
اما هو ارتدي ملابسه سريعا
لينزل رحلته للبحث عن هذه التخت الضائعه فهي بالنهايه بنت وسوف تكون اخت لزوجته
اما ورد لتدخل لتحادث رائد فهي قد اخذت هاتتفه في اول مقابله فهذه ظروف حتي وان كانت ستتوقف عن العمل معه ولكن انها اختها فاستفعل اي شئ لاجلها
رائد.الو مين معايا
ور د بانغاس لاهثه فقد توترت كثيرا لا ترد
ليسمع صوت انفاسهافيخمن انها هي
رائد.مين ياهقغل السكه
ورد بصوت هامس.انا
رائد.ورد مش معقوله
انتي مش قلتي مش هتشتغلي معايا تاني
ورد.مش وقته حضرتك انا فمشكله ممكن تساعدني
لينتفض من مجلسه
رائد.في ايه ايه الي حصل انطقي
لتحكي له ورد ماحدث ليغلق معها بعد ان اخذ عنوان منزلها ووعدها بالبحث عن هذه الاخت الضائعه
..........................................
لتدخل روح اليهم فالساعه الثانيه عشر بعد ان انخلع قلوبهم عليها
لتجريي عليها همس وتبكي في احضانها
بل ويجروا عليها الجميع وياخذوها باحضانهم
روح.ايه مالكم في ايه ايه ااي حصل
لتجد هذا الظابط يقف امامها بمسدسه وينظر لهاانه رائد
ومين ده

#الفصل_٨

الحلقة الثامنة
روح.ومين ده
ورد.سيبك منه بس ياروح انتي كنتي فين الوقت ده كله
لتعود روح بذاكرتها الي ماحدث بعد ان تم اختطافها
فلاش باك
ليضع لها احدهم مخدر في منديل فتستنشقه لتغط في ثبات عميق
لتستيقظ سريعا تجد نفسها في مخزن قديم ولكن ثانيه انها تسمع اصوات بالخارج ليفتح باب المخزن ويدخل منه
رجل بالرغم من انه شاب الا ان وجهه يدل ع تقدم السن انه هو نعم صخر الحديدي هي تعرفه من صوره فالصحف ومن اخر ماتش قد حضرته ولكن لماذا هي هنا ولكن لتتاكد انها ترتدي القناع نعم انها ترتديه
ليدخل صقر بكل ثقه ويامر رجأله بالانتظار خارجا
ليجلس امامها فبالرغم من انهم اختطفوها ولكن لن يقيدوها او يكبلوها
صقر.ازيك يا......منتقم
لينطق الكلمه الاخيره متهكما
انا صخر باشا ومالقيتش غير الطريقه دي عشان اتكلم معاك بس ماتخافش انا مش هاذيك مع اني اقدر ع اذيتك
لتصمت روح فانها لو نطقت فسيعرف حقيقتها وانها انثي وهو الامر الذي لم يكتشفه اي احد خلال عملها بالمصارعه ع اسم المنتقم
صخر.متهكما مبتردش ليه مش عاجبكك الكلام
فلا مفر لديها من الرد ولكن ستحاول ان تجعل صوتها اكثر خشونه
روح.انت عايز مني ايه انا مبخفش من حد واظن انت عارف
صخر.لا لازم تخاف
لتغضب وتنطق.لا مبخفش وعايز اخرج من هنا بدل ماساويك انت ورجالتك بالارض انت متعرفش انا مين ولا ايه
ليضحك ضحكه رجوليه عاليه ويضع قدم فوق الاخري وينطق بثقه .لا اعرف وبعدبن انت مبتقلعش الماسك ليه خايف الناس تعرفك مانت بتخاف اهو
هاهو نجح في استفزازها فهي لاتخاف فقلبها مات من اليوم المشئوب وتكره الخوف الذي يجعل الانسان ضعيفا
لتقف مكانها.انا مبخافش الا من اللي خلاقني وكلمه كمان هساويك بالاسفلت شكلنا هنعيل
ليغضب صخر فيصرخ بها بصوت رجولي عالي جعلها تنتفض والذعر يظهر ع وجهها ولكن حمدا لله فهي ترتدي القناغ
صخر.احترم نفسك بص عشان تعرف اننا اللي هعيل هعمل معاك ماتش لو كسبتك هتشيل الماسك ولو انت كسبت هتمشي من هنا من غير اي حاجه ومن غير اي طلبات موافق ولا خايف
لتنظر له بثقه.انت الي تخاف
صخر بثقه.تمام يلا
لتبدا المعركه ليدخل رجال صخر ع الصوت ليامرهم بالخروج
لتبدا المعركه التي بدات بانتصار روح ععليه ولكن هاهو ينتصر عليها ويسدد لها الضربات
لينتصر عليها بعد ماتش دام بالساعتين فهي اجهدته حقا وفلاول مره يري احد يجهده فهو اخذ الميديليات والبطل العالمي السابق ولكن لااحد يعلم ذلك  فبعد ذلك الماتش فهو اصبح يشتااق لرؤيه ذلك الرجل القوي ذو الجسم الضئيل
ولكن هي اول مره تهزم من رجل
لماذا فهو جسمه بالرغم من العضلات البارزه الا انها لاعبت الاكبر منه حجما وقدرا وانتصرت عليه
ولكن هاهي تسمع كلامه
صخر بقوه وثبات بالرغم من المجهود الذي بدا يظهر عليه.
بص انا بعترف اني عمري مالاعبت خصم صعب ذيك ودا زود قراري انك لازم تكون معايا وعشان اقولك ع اللي عايزه منك لازم اكون عارفك ده بالاضافه لاني كسبتك فالحالتيم لازم اشوف وشك
لتنطق روح بقوه فهي اسعدها اعتترافه بانها خصم قوي
بالرغم من مونها بنت ..مستعد للمفاجاه
صخر.بتهكم .ليه هيطلعلي تعبان ولا هتطلع ابويا اخلع ياراجل خلينا نتعرف
لتخلع روح هذا القناع لتظهر بنت غايه في الرقه بالرغم من ملامحها الشرسه بشعر طويل ذهبي مسترسل بعيون خضراء فيالها من جمال اخاذ مداري تحت هذا القناع انها لفتنه لاي رجل
ليفغر فاه فانها لصدمه مثلما قالت بنت بهذه الرقه تلاكم لرجال لا والادهي انها كانت ستنتصر عليه
لتبتسم هي ع صدمته فهو يقرب من الخمس دقائق ينظر لخا ولا يتحدث هذا الرجل الاربعيني الظاهر ع جسده انه شاب لايتعدي لخامسه والعشرون ولكن وجهه يظهر عليه سن الاربعين
لتتقدم اليه بينما هو جلس مكانه من الصدمه
بينما هي تبتسم ع صدمته
روح بضحكه ساحره.ليه هي صدمه اوي كده
ليتكلم بصوت عالي رجولي.بصراحه اه انتي بنت
روح.ايوه بنت بس احسن من مليون راجل في مانع
ليقول هو بعد تفكير كثير
صخر.لا اتفضلي بس كده الخطه
روح بتهكم .خطه ايه انا مش فاهمه حاجه انا هنا لبه ومين قالك اني هوافق ع خطتك دي وان كنت فاكر اني ضعيفه عشان كسبتني فلا انا اكمني بدرب ومجهده بس وكل يومين ماتش انا اكسب مليون ذيك
صخر.بحده .احفظر ادبك وانتي قاعده اوبتتكلمي
اولا خطه ايه فانا هقولك عليها وهتتغير لانك طلعتي بنت وهتواففي عليها مش بمزاجك لاني ممكن امحيكي انتي واي حد يخصك وخاصه بعد ماعرفت شخصيتك الحقيقيه وار اجيب تي حاجه تخصك المكان ده في كاميرات انزل صورتك اعرف كل معلومات وانا مشش فاكر انك ضعيففه وده السبب اللي مخليني متمسك بيكي لكن تشوفي نفسك اخلي الدبان الازرق ميعرفلكيش طريق
لتفكر روخ فاخواتها فهي لاتريد ان يمسهم اي سوء وهو ليس بالرجل السهل من طريقه كلامه ومنظره وحراسته والطريقه الذين اتو بها اليه
لتقول بتحدي.اتهبب قول عايز ايه
ليقووم من مكانه بعصبيه فاي امراه كهذه شكلها يخالف طبعها.ليمسك ذراعها يكاد يكسره.قلت تحترمي نفسك وانتي بتتكلمي
لتبدل هي لحركه وتجعل ذراعه خلفه فهي لايستهان بها.اهدي ع نفسك يابابا قلت متعاملنيش كاي حد تمام
لينظر لها نظرخ اعجاب بشخصيتها
ليزفر .خلاص اتهببي اسمعي الخطه
لتضع قدما فوق الاخري ليستغفر الله في سره ع هذه المتعجرفه فكيف سيتعامل معها هذه المده
ليقول بصي انا كنت حاطك الخطه ع انك راجل فكنتي هتبقي اخويا لكن بما انك طلعتي بنت فكده هتبقي محبوكه اكتر وهتبقي مراتي
ليجعلها تجن فمن هذا الاحمق بكلامه هذا
روح.نعم يامتخلف انت ايه ياروح.....انت صدقت
ليظل هو مكانه فهو لايريد عراك معاها ولكن يريدها راضيه
ليضع قدم فوق الاخري
صخر.احترمي نفسك واحفظي لسانك
روح.مالي انت بتقوله ده جنان بعيدا عن اني عمري ماتجوز لاني انت عارف اني مصارعه .ده غير كده حتي لو اتجوزت  ايه الي يخليني اتجوز واحد زيك
صخر.نعم ياختي واحد زيي انتي تطولي انا لولا اني محتاج لواحده تعرف تدافع عن نفسها وتساعدني كنت عمري مابصيت لواحده زيك بايره ومسترجله دانا الف واحده بتترمي تحت رجلي انا صخر الحديدي
روح.طظ
صخر.بت انتي اخرسي واسمعي انا مستحملك عشان ماتبوظليش كل حاجه لكن انا ممكن انسفك اتتهببي اسمعي
انا تاجر اسلحه وده طبعا العمل المخفي ور ا كل الشركات ديه الي محدش يعرف طلعت منين وعندي عمليات مع ناس خطيره وهحتاج واحده معايا عشان تساعدني لازم تكون تعرف تدافع عن نفسها وتساعدني مش تشيلني همها انا مش ناقص ووانتي هتوافقي لاما انتي وكل اللي يهموكي ختبقوا ورا الشمس تمام كتب كتابنا بكره وطبعا كل ده هيبقي جوازنا صوري انا طبعا غمري مابصلك انا مش هقلك هديكي فرصخ تفكري لانه مش بمزاجك
انا هقولك هتجهزي نفسك لفرحنا وتعرفي اهلك وبلاش بعد بكره بعد تلت ايام تمام
ليصل اليه رساله ليفتحها ليجد صورتها باسمها واخواتها وكل مايخصها
لتفكر هي في كلامه فهي لاتريد ان تلقي بيدها فالتهلكه ولكن لخاطر اخواتها فستفعل اي شئ كانه ماتش ولكنه مدته ممدوده وليعلم الله انها مجبره ع فعل ذلك فهي تخشي ع اخواتها فلاحل لديها غير ذلك
ليرفع راسه.اسمك روح خريجه فنون جميله ولكي اخوات بنات تلاته تمام تمام كده كل بياناتك عندي يا....روح
لو خايفه ع اخواتك كل شئ يتم زي مانا عايز وطبعا انتي مش عايوه فرح والهيل ده هيبقي كتب كتاب واهار وهتقولي انك انتي الي طلبتي ده تتمام يا.......روحي هههههههههه
روح.ثقلتك امك
لتخرج من مكانها ولكن كانها تذكرت شئ مهم لترجع
ليستفهم بوجهه عن سبب رجوعها
ليفاجا بلكمه في وجهه قويع.ههههه ده عربون المواققه وابقي استحمل الايام الجايه يا....صخر
لتخرج تفكر في هذه الورطه
..................... عوده من الفلاش باك
روح.مفيش حاجه حصلت ياعيال في ايه انا كنت عند واحده صاحبتي وقعدت معاها
همسه.ده مراد يعني ييلف عليكي فكل الاقسام والمستشفيات طب كنتي قولي
ورد.وانا كمان اتصلت برائدودور عليكي كتير
لتشير هي ع الواقف امامها لتعرف روح اسمه
موجع.ههههه مش قولتلكم دي روح متخافوش عليها
لتنظر روح لهذا الرائد الذي تتحدث ورد عنه وانها تمتلك رقمه
لتقول موجهه كلامها لورد
روح.ومين سيادته بقا عشان يكون معاكي رقمه
لتتوتر ورد ولا تعرف بماذا تجيب اتقول لها انها تحبه ام تقول انه يساعدها بعملها ام ماذا
لينتشلها رائد من هذا التفكير بكلامه الموجه لروح
رائد.انا رائد واسم ع مسمي رائد فاللشرطه وليا اسمي وبحب ورد وعايز اتجوزها
لتتفاجل ورد بهذا الكلام فهو فضحها لتحمر سريعا وتجري ع غرفتها
لتنظر له روح .لا ياراجل طيب اديني فرصه اسئل عليك وشكرا ع تعب حضرتك معانا هرد عليك بكره بعد ماخد رايها
لينصرف
لتقول روح بتعب وانتي يانحنوحه اتصلي بمرتد عرفيه اني رجعت وقوليله يجيلي انا عايزاه ع ماستريح شويه
لتدخل غرفتهاوتغلق بابها عليها
..................................
لتتصل همسه بمراد لتخبره بان روح عادت وتريد التحدث معه
ليحمد الله فهو قد ياس في ان يحصل عليها
ليعود لهم فالطريق
لتدخل موجه ع ورد
موجه.ايوه ياعم بيحبك بقا وهتتجوز
ورد.اسكتي انتي عيله غتته لترميها بمخده
موجه.يابت والله شكلك بتحبيه
لتخلع ورد شبشها وتقول شكلك عايزه ده.لترميها به ولكن تتفاداه بحرفيه
لتقول.ده ع اساس انك مفيش حد عرض هليكي كده قبل كده دانتي سوسه
لتتذكر ماحدث معاها صباحا مع هذا الاسر بعد ان زال الشنب والباروكه
...............فلاش باك
ليتقدم منها وهو يزيل الشنب والباروكه ويقول
اسر.اقصد ده
لتتففاجا هي وتفغر فاها فقد اكتشف انها موجه والادهي انها معه بمكتيه مغلق عليهم الباب بالمفتاح
اسر مال لسانك كلته القطه
موجه.يعني انت بقا كنت عارف وقاصد تبوسني
سر.لا طبعا انا عمري ماعمري كده الا مع مراتي انا كنت بحاول اعملك تنفس صناعي
موجه.وانت بقا عارف من زمان وستيبني اشتغلك ليه انت اريل للدرجادي
اسر.بت انا معديلك كله بمزاجي والشتايك بتاعه الصبح ومش عايز ازييكي انتي عايزه  مني ايه
موجه.بتهكم هكون عايزه ايه من واحد شبهك يعني اكيد مش طايقاك وبنتظر السنه تخلص عشان اخلص من وشك ا لعكر لتضحك ضحكه تخلع قلبه ولكن ليتحكم في نفسه
لا وللحظ الزفت تختارني انا ابقي معاك سكرتيره يبقي مين الس عايز ايه من مين
وبعدين بما انك عارف اناا مين انت مالك اخرج مع كريم ولا لااناحره انت ليك محاضرنك ووقت لشغل وخلاص
اسر.وانتي مالك اذا كنت اشتغل مع مني ولا لا ليقترب منها بشده لترجع الي الخلف  لتصل الي الحائط
لتتوتر هي وتقول
موجه.انا كنت بر دهالك بس لتكونش فاكرني ابصلك ولا معجبه بيك هههههههه او مثلا بغير عليك زي البنات التافهه اللي فالكليه لا دانا موجه يعني انا عمري مابص لواحد زيك ولا التدهي لتكون فاكر اني  نفسي اتجوزك هههههههه ده لو جوز جذم احسن منك
ليقترب منها اكثر.انا كل ده انتي تطولي يامعفنه وبعدين انتي متبوصيش لواحد زيي طب ليه بتتوتري كده لما اقرب منك وليه اغمي عليكي لما قربت منك
موجه.عشان انا محترمه ومبحبش حد يقرب مني كده ايا كان هو مين انت للي مش محترم
وبعدين ههههه ده غير كدخ اغمي عليا مم كتر القرب انا مبطيقكش ومبطيقش ريحه المجار ي اللي انت بتحطها دي
ليضحك ضحكه رجوليه جذابه.انا بتتقرفي مني دا البرفم ده متعرفيش تجيبه انتي وعيلتك كلها
وبعدين امانشوف ببتتقرفي ازاي ليقترب اكثر
لتتوتر وتقول بصوت متقطع .ابعد بعد اذنك وتشوف ايه وتخفض راسها لينزل شعرها ع وجها لتظهر كلوحه فنيه باحمرار خديها وشفتيها التي تلونهما الحمره الخفيفه
ليقترب اكثر لتغلق عينيها بقوه وتتنفس بصعوبه  فاقتراابه لها مهلك فهي لم تختبر ذلك الشعور من قبل بدقات قلبها
ليقول بصوت هامس بجانب اذنيها.لا فعلا شكلك مقروفه مني لتفتح عينيهالترد ولكن قربه الزائد لتجعل عينيها تاتيي بعينيه
موجه.ابعد بعد اذنك
ليقول ويتعمد ان تلفح انفاسه وجهها ليوترها وتزيد حمره خديها
اسر.لا مش هبعد للا لما تقولي ليه مخلتنيش اقعد م ممني بصراحه
موجه لتقول بصوت متقطع.لا لما تقول ليه مردتش اخرج مع كريم
لترتعش شفتاها ويحمر وجهها من انفاسه التي تمر ع وجهها بالكامل ويتعمد ان انفاسه تلفح شفتيها
لتجعلها اكثر اغراءا له بشعرها المسترسل ع وجهها بخجلها الذي لايراه الابقربه بحمره خديها وارتعاش شفتيها وتلعثمها فالكلام ليقول لها.هقولك ليه
ليقترب اكثرويلمس شفتاها العنيدهالتي توبخه دائما وكانه يعاقبها علي عندها معه
يالها من ملمس شفاه رائعه يشعر بها بين شفتبه بطعم التوت لتشعر هي بشعور للاول مره يراودها هل هي ستتماسك ولا تسقط مغشيا  دفئ شفتيخ عليها هل هو يقبلها حقا تشععر بانها تحلق فالسماء بل وتشعر انها لاتريده ان يبتعد
ليفوق من غفلته وطعم التوت الذي لايزال عالق بشفتيه ع دفعتها له
موجه بتلعثم لترفع يدها تريد ان تصفعه.انت ازاي تعمل كده ياحيوان
ولكن ليمسك يدها يمنعها من النزول عليه ويستغفر ريه فماذا فعل فهذا حرام هل هي تذهب عقله لهذه الدرجه
اسر  انا مش حيوان وهتجوزك ومش بمزاجك ومش لحبي فيكي لا عشان اربيكي
وقبل ماتردي لو كل حاجه ممشتش طبيعي قدام اهلك هتسقطي ومممن تتفصلي من حامعتك ويضيع مستقبلك
ردك يوصلني بكره بالميعاد عشلن اقبل اهلك
وانا ماشي لانيي مستعجل وممكن تروحي ليفتح الباب ويخرج تمام صدمتها من قبلته اولا ثم من عرضه للزواج منها ثم تهديده للموافقه عليه
........عوده من الفلاش باك
موجه.بس يابت
ليسمعوا جرس الباب
لتجري همسه لتفتح لمرادليرمقها بغضب فهو مازال ع موقفه منها
لتخرج روح لمراد وتقول.ادخلي جوه ياهمس يالا واما اناديلك تعالي
وحضرتك بعد اذنك تعالي معايا
لتدخل وتجلس معه بالصالون
روح.بص ياستاذ مراد انا كنت رافضه جواز اخواتي زخايفه عليهم من اي حد غريب ممكن ميحافظش عليهم
وبصراحه انا عرفت الي همس اختي عرضته عليك واسترجلتك بردك جدا وعايزه اسالك انت بتحبها ولسه عايزها
مراد.طبعا انا بحبها جدا ربنا الي يعلم بس انا كنت بربيها بس عشان متتكررش غلطها تاني
لتنظر له نظره ناريه.انا اختي متربيه كويس هي مجنونه بس شويه طيب انا لو وافقت ع جوازكم لو زعلتها انت طبعا عارف انا ممكن اعملك ايه
مراد.بصي بقا انا عمري ماهزعلها لاني بحبها ثانيا انا مبخافش منك انا مكنتش برضي امد ايدي عليكي لانك بنت واخت مراتي او حبيبتي وانا راجل وعارف ان ده عيب فبلاش كده
لتنظر له نظره احترام فهو نعم الخلق
روح.طيب انا عندي شرط
مراد.اه طبعا
روح.كتب كتابكم هيبقي بعدتلت ايام هو والفرح وطبعا انت كل حاجتك جاهزه من مهر وشقه وكله وانا طبعا مش هتاخر عليها فحاجه وده متفتكرش انه لحاجه الااني عندي شغل بره ومش هامن عليها الامعاك
مراد.وانا موافق
روح.تمام جهز نفسك وانا هجهزها بكل حاجه
اتفضل
لتخرج هي وهو لتنظر لهم همسه بترقب
لتقول روح بابتسامه سلمي ع جوزك ياهمسه وخديه واقعدوا مع بعض شويه
لتاخذه همسهه لغرفتها للتحاول مصالحته ومعرفه ماحدث مع اختها
اما هي لتدخل لورد .وانتي ياورد موافقه ع رائد لتخجل لتعرف ردها
روح.خلاص ياختي ماتقولي انك بتحبيه
طيب انا موافقه مبدايا بس قوليله يجي بكره عايزه اتكلم معاه الاول
موجه.وانا ياروح نستيني
روح.نعم انتي كمان عايزه تجوزي
موجه.وومجوزش ليه بقا بتلت ايود ولا برجل واحده دانا قمر
روح.ههههه لا عشان محدش يقدر يستحملك
موجه.لا في واتقدملي النهارده وانا موافقه وعايز يقابلك
روح بنفاذ صبر وتععب وارهاق.طيب قوليله يجي بكره
ليخرج مراد وهمس من الغرفه
لينزل مراد
لتجري همسه ع اخواتهاوتقول اخيرا هتجوز يابيرين
ليقول اخواتها .واحنا كمان
همسه.بجد امتي ازاي ياسوسه منك ليها
ليضحكوا ثلاثتهم ولكن لتقول ورد.طب وابله روح هنسيبها لو.حدها
لتنق روح بالصدمه لهم
روح.لا انا كمان هتجوز
ليفغروا فاههم جميعا للتتركهم وتدخل غرفتها تستعد ليوم الغد الملئ بالاحداث والايام القادمه وتستريح من هذا اليوم المرهق




تعليقات