رواية غرام النمر ج 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم جنه ياسر

             

رواية غرام النمر ج 2
الفصل الثاني والثلاثون 32
بقلم جنه ياسر


في المساء في قصر الحديدي كان سوف يعملون الخطبه
( تولين و مصطفي، يامان وهمس ، اسر وديما ) في حديقه القصر  
كان القصر تزين بالديكور الجميل وكل ما احد من المعازيم يأتي ينبهروا من جمال الديكوريشن المبهج...
نذهب الي غرفة التي فيها همس كانت جهزت ارتدت الفستان وكانت واضعه ميكب سيمبل وانتهت المصففه الشعر من عملها وغرام كانت واقفه وتنظر لهمس وعيونها بترغر من الدموع ...
همس نظرت لها وقالت : يا ماما هتعيطي تاني ...والله اعيط معاكي وابوظ الميكب 
غرام كانت عيونها مليئه بالدموع : غصب عني يا بنتي والله انتي الوحيده اللي كنتي فضلالي من اخواتك ....كنت بصبر نفسي علي فراق اخواتك عني بيكي اهو انتي كمان هتمشي والبيت هيفضي عليا 
همس قامت وحضنت غرام وقالت : مين قال ان همشي لسه يا ماما بدري دي مجرد خطوبه ...ومتخافيش يا غرومه انا قاعده علي قلبك ومربعه ...انا ويامان هنيجي وهنعيش معاكم في القصر ..
غرام مسحت دموعها وقالت : ياريت يا بنتي يلا خلاص كفايه عياط ...هو لي ابوكي مجاش لحد دلوقتي المعازيم بدأوا يجوا ..
قطع كلام غرام بدخول جاسر وكان واضع الهاتف علي اذنه كأن يتصل علي احد ...
غرام : اخيرا اهو شرف ....كنت فين يا جاسر من بدري كنت بعتت حد يندهالك
جاسر قال : غرام هو انتي كلمتي ماسه مش المفروض كانت جايه من بدري ليه اتأخرت كدا ......وبرن علي الزفت جوزها مش بيرد
غرام : معرفش اخر مره مكلماها كان الصبح وكانت قايله ان هتيجي تجهز وتلبس من هنا بس مجتش يمكن غيرت رأيها وممكن تجهز من بيتها 
جاسر بقلق : مش عارف لي حاسس ان فيها حاجه ...انا قلبي فجاءه كده كلني وحسيت بنار خايف ليكون حصلها حاجه ...
غرام : بعد الشر يا جاسر ان شاءالله مش هيحصل حاجه واكيد زمانها جايه ويلا بقي عشان ننزل ....انا هطلع وانت هات همس وتعالي ورايا. 
غرام قبلت همس اخر مره ثم نظرت الي اتجاه جاسر ووقفت امامه ورفعت يدها علي كتفه وطبطبت عليه ثم خرجت ...
وجاسر نظر لهمس وقال : ماترجعي نفسك يا همس انا قلقان من ام الجوازه دي....حاسس ان الزفت يامان بيلعب بمشاعره وان مش بيحبك 
همس قالت : لا يا بابا اطمن ....صدقني يامان بيحبني وانا بحبه اوي انت مش متخيل انا كنت منتظره اللحظه دي من امتي من ١٢ سنه كنت كل يوم بقول هيجي اليوم اهو بس مكنش بيجي وأخيرا بعد صبر سنين جه اليوم اللي بتمناه ....ويامان لو بردو لسه مش متأكد من حبه ليا انا هخلي يحبني  انا واثقه يا بابا انه بجد بيحبني ومش بيضحك عليا .....اطمن يا بابا 
جاسر : لو حصل اي حاجه وله ديقك افتكري ان ليكي اب وحضني هيفضل ليكي علطول انتي الحاجه الوحيده اللي فضله من روح اختك عشق ...
همس حضنت جاسر وقالت : انا محظوظه يا بابا انك بتكون بابايا انت احلي اب وي دنيا كلها 
جاسر قبل جبينها ثم وقف بجانبها ومسك يدها وخرجوا الي الخارج ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في فيلا حمزه القيصري....قام حمزه من الارض وعيونه كانت حمرا بتطلع لهب وعروق يده بارزه ذهب الي المطبخ واخذ سك*ين وتوجهه الي الغرفه التي بها فيروز كانوا ساره وسالي ربطوا يدها في الكرسي وكانت تصرخ وتضحك لقد أصيبت بالجنون كانت تضحك وفي نفس الوقت تصرخ ..... وحسن اول ما رأي حمزه يتوجه الي الغرفه بسكين في يده ذهب خلفه ....حمزه فتح الباب بقوه وكانت ساره وسالي في الداخل 
حسن مسك ذراع حمزه وقال : حمزه اهدي ومتعملش حاجه تندم عليها و بعدين 
فيروز اترعبت عندما رأت الس*كين الذي في يد حمزه 
لكنت بينت عكس ذالك وقالت بضحك : ههههه وأخيرا شرف حفيدي الغالي ههههه يعيني علي شكلك ياتري مين اللي وصلك لحاله دي ههههههه 
حمزه كان ينظر لها بغل وشر وكره وقال بصراخ : سيبني يا بابا انا هقتلها...هي متستحقش تعيش قت*لت امنا وحرمتنا منها ..وضيعت مني ماسه
فيروز قال بشر : صدقت يا حفيدي ههههه ضيعت ماسه منك فعلا ..
سالي وساره ذهبوا وكانو بيحاولوا يأخذو الس*كين لاكن لم يقدره 
حسن وضع يده علي وجهه حمزه وقال : اهدي يا بني 
ومتسمعش لكلام اللي بتقوله اللي زي دي متستحقش تمو*ت بالساهل لازم تتعذب الاول زي ماعذبتنا ..
فيروز : مش هتقدر يا حسن تعذبني لان انت مش زي وله هتعرف تكون زي ههههه 
قال حمزه  بصراخ : اخرسسسسسسسي متسمعنيش صوتك 
ثم زق حسن وتوجهه لها ورفع الس*كين وكان سوف ينزلها عليها لاكن صرخت فيروز في وجهه وقالت 
: قبل ما تقت*لني روح أنقذ ماسه حبيبه القلب
حمزه وقف وبعد السكين عندما قالت فيروز ذالك الجمله
فيروز زفرت بارتياح ثم قالت : أنا خطفت ماسه يا حمزه وهي دلوقتي تحت ايد رجالتي حياتها هتبقي قصاد حياتي لو سبتني عايشه وخرجتني من هنا هخليك تعرف مكان ماسه وتنقذها ..
حمزه قال ببكاء : ماااسه راحت لأهلها استحاله اصدقك 
فيروز بجبروت : انت حر يا حفيدي انت اللي هتندم .....انا بصراحه مش ضامنه رجالتي هههه ومراتك ماسه ماشاء الله قمر يعني اكيد فهمني هاااا 
حمزه صرخ فجاءه باللي صوت ثم خبط رأسه في الحائط عدة مرات بقوه ....ثم نظر لفيروز 
وقال بانهيار : انا مش قادر استوعب معقول انتي نفس الست اللي ربتني اي كنتي بتمثلي علينا الحب والحنيه والخوف علينا انا مش قادر أصدق أنك انتي جدتي اللي كانت دايما تحتويني وعوضتني عن فراق امي وبردو مش قادر أصدق أنك قتلتي امي ازاي قدرتي تقتلي بنتك
فيروز قالت بكره : لا صدق يا حبيبي...لان ساندي مش بنتي اصلا وحلال فيها اللي انا عملته فيها ..
حسن قال : حمزه مش وقته روح أنقذ مراتك وسيبلي انا الاستاذه فيروز هندمها علي كل اللي عملته وهتشوف ورحمه ساندي لهدفعك التمن غالي يا فيروز ...
فيروز ضحكت بهستيريه : ورحمة ساندي ما انتو مش هتعرفوا تعملوا حاجه و مش هتعرفوا مكان ماسه غير لما اخرج من هنا 
قطع كلامها بدق علي الباب  سالي ذهبت وفتحت الباب فتحه صغيره وكانت الخادمه ومعاها هاتف فيروز وكان يرن ..
الخادمه قالت : تليفون فيروز هانم بيرن 
فيروز وجهها احمر وشعرت بالخوف ..
سالي اخذت الهاتف وقالت : طيب هاتي التليفون و روحي انتي
قفلت الباب ونظرت سالي للهاتف وقالت : ده رقم يا حمزه خد رد 
حمزه اخذ الهاتف وفتح الخط وفتح السبيكر 
الرجل رد وقال : فيروز هانم الامانه وصلت ودلوقتي معايا في مكان أمن ومحدش هيقدر يوصلوا....انا اديتها مخدر ونامت وله حاسه بحاجه. 
حمزه كان هيرد لاكن حسن مسك الهاتف عنه وكتم الصوت وتوجهه الي فيروز وقال بغضب : ردي وقوليوا يبعت اللوكيشن ويمشي وانا جايه في السكه ...
فيروز قالت : مش هقول حاجه ومش هتعرفوا مكانها 
حسن بغضب مسك شعر فيروز وضغط عليه بقوه 
وقال : انتي تنفذي كلامي وانتي ساكته اللي قدامك دلوقتي حسن غير حسن اللي انتي تعرفي هنتقم منك وهوريكي .....مش هعيد كلامي تاني قولي لي يلا اللي قولته ليكي ..
الرجل : الوووو فيروز هانم انتي معايه . 
حمزه قال بصراخ : انطقي وقوليوا يبعت اللوكيشن 
فيروز كانت تتألم من ضغط يد حسن علي شعرها 
وقالت : خلاص هقوله سيب شعري يا حسن ااااه انت بتوجعني 
حسن ضغط اكتر ورجع رأسها لورا وقال : هو انتي لسه شوفتي وجع ....
حسن فتح الصوت وفيروز قالت بوجع : امشي يا سيد من المكان وابعت اللوكيشن وانا جايه في السكه 
سيد : طيب يا هانم تحت امرك ..
قفل الخط حسن وبعد دقائق اللوكيشن اتبعت وحمزه ركض بسرعه الي الخارج ..
حسن قال : روحي يا سالي انتي و ساره خلوني انا مع فيروز هانم شويه في حساب لازم اصفي معاها 
خرجوا ساره وسالي وحياة ذهب لهم 
وقالت : هو في اي يا بنت هو اللي بيحصل هنا 
سالي : مفيش يا عمتو ...
ساره : انا طالعه اوضتي ..
طلعت ساره غرفتها وجلست علي الفراش تبكي بشده هي اكتر واحده مصدومه من عمايل جدتها لان هي كانت أقرب واحده ليها ...
ثم مسكن هاتفها وانت علي طليقها زايد ..وفتح الخط 
زايد : خير يا ساره بترني عليا ليه السعادي  هو احنا مش اطلقنا وخلصنا ..
ساره ببكاء : زايد ارجوك تعالي انا عرفت انك نزلت مصر انا محتاجلك......تيتا طلعت هي السبب في كل حاجه تخيل انها قتلت ماما وحرمتنا منها ارجوك تعالي عاوزه اترمي في حضنك ...
زايد : اهدي يا ساره انا مش فاهم حاجه من اللي بتقوليها ....طيب انا جاي قفلي مسافة السكه وهكون عندك ابعتي ليا اللوكيشن 
قفلت ساره المكالمه وبعث لزايد اللوكيشن ثم ارتمت علي الفراش وكانت تبكي بصوت ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في قصر الحديدي بالاخص في غرفه كان الجميع العائله فيها وكان جاسر يتشاجر مع الكل ..
جاسر بغضب : يعني اي يا بابا هنكتب الكتاب انهارده هو اي الجنان ده انا استحاله أوافق انا وافقت ان يكون خطوبه اه بس جواز لااااا استحاله .
يونس : يابني افهم بقي انت تعبتني وانا صحتي مبقتش زي الاول ان افضل اناهد ....انت معترض ليه هي فرقت يكتبوا الكتاب انهارده او بكره .... وبعدين هي مش هتتجوز وتمشي احنا مقصدنا ان نعمل كتب كتاب انهارده عشان يكون قدام الناس عشان احنا مش هنعمل فرح ليهم تاني وله هنعزم معازيم تاني لان مينفعش كل شويه نعمل مناسبه ونعزم ناس ولسه بنتك متوفيه من شهور قليله ....عيب في حقنا 
غرام : صح يا انكل عندك حق 
جاسر : هو اي اللي صح يا انكل لااا انا مش هوافق وبعدين انا مش هستعجل ولازم يخدو فرصتهم في الخطوبه يتعرفوا علي بعض ويتأكدوا من مشاعرهم لبعض ..
يامان : بس احنا عارفين بعض ومتعرفين علي بعض كويس ومتأكدين من مشاعرينا مش صح يا اسر يا اخويا 
اسر بمزح  : صح يا يامان يا اخويا.....
إلياس : انا المره دي هوافق جاسر انا بردو مش موافق ان نكتب الكتاب انهارده احنا مش مستعجلين لازم ياخدو فرصتهم فعلا عشان ميندموش بعد كدا ولقدر الله ممكن يحصل طلاق واحنا مش عاوزين كدا 
نديم : بظبط انا بردو مش هوافق ان انهارده نكتب الكتاب ...
يونس : انتو حرين انا تعبت ومش قادر اتكلم ياساااتر
انا كل كلامي ان عاوزين نخلي العيال يكتبوا الكتاب في العلن قدام كل الناس عشان لو دخلوا بعد شهر مش هيعملوا زفت فرح وبعدين بالنسبه ليامان وهمس واسر وديما دول مش محتاجين انهم يخدو وقت ويتعرفوا علي بعض هما متربين مع بعض وحافظين بعض اما بالنسبه لمصطفي وتولين ....مصطفي ناضج وراجل فاهم واكيد متأكد من مشاعره وكمان اكيد اتعرفوا علي بعض كويس....وبعدين ياجاسر انت ونديم لو تحبوا افكركم انتوا كتبتوا كتابكم في يوم قراية فتحاتكم لو نسيتوا افكركم عملتوا اي في عبدالله يعني الزمن بيرجع يعيد نفسه ونفس اللي عملتوا مع عبدالله بيتعمل فيكم من تاني اخلصوا بقي المأذون وراه شغل ومش فاضي لينا 
غرام ضحكت : صح يا انكل والله ههههههه خلاص يا جاسر وافق ...
يامان قال بمزح : تحب يا انكل اهددك زي ما انت هددت جدو عبدالله الله يرحمه واقولك لو موافقتش بذوق هخطف همس واتجوزها من وراك والله أنا مجنون واعملها عادي جدا 
جاسر : كدا يا بابا تشمت الكلب ده فيا ماشي يا يونس حسابك معايا بعدين ..
يونس : انت اللي جبته لنفسك ويلا بقي نطلع المعازيم لوحدها بره. ..
نديم : انا هاخد بنتي وهمشي ومش هوافق بردو انها تتكتب كتابها انهارده هو لعب عيال ده جواز ....
اسر بجديه : يا انكل صدقني لو مره واحده انا مش عاوز تقلق علي ديما والله أنا هشلها في عيوني وفي قلبي انا بحبها اوي وبجد عاوزها تكون ليا وفي اسرع وقت لو قلقان ان بلعب بيها فأنا بكره هثبت ليك أن انا بحبها واوعدك ان هعمل ليها المستحيل عشان افرحها وابسطها ...انا اوعدك قدام كل الموجودين ان بنتك هتكون اسعد بنت في العالم ومش هزعلها ابدا وله هتنزل دمعه من عنيها 
نديم قال : انا واثق يا اسر انك هتوفي بوعدك لان انت تربية اعز اخ وصديق ليا بس اعذرني انا بردو اب وخايف علي بنتي وهي بتكون بنتي الوحيده واول فرحه بعد انتظار سنين طويله انا مش قادر اتخيل انها هتبعد عني ...
ديما بكت ثم ذهبت وحضنت نديم وقالت لي : انا بحبك يا بابي اوي 
مصطفي نظر لالياس وقال : انا عارف انك انت اكتر واحد خايف لان انا غريب عنكم وبردو مصحناش الفرصه انك تتعرف بيا بس من اول ما جيت واتقدمت لتولين وانت رحبت بيا ومحسستنيش بفرق المستوي اللي بيني وبين حضرتك ..انت ساعدتني ووقفت جمبي وشغلتني عندك في الشركه كنت بفضل اسأل نفسي هو ليه بيعمل معايا كدا لي واقف جمبي اوي كده انا عمري ما حد وقف معايا كدا بعدين فهمت انك بتعمل كل ده وقوفك جمبي عشان خاطر بنتك عرفت ان بنتك غاليه عليك ومستعد تعمل اي حاجه عشان تسعدها ..وانا اوعدك واوعدها ان هعمل كل اللي اقدر علي عشان اخليها سعيده وهخليها تعيش في مستوي حلو وانا راجل وقد كلمتي وبكره الايام هتثبت كلامي ..
تولين فرحت كثيرا وقالت : انا موافقه يا مصطفي اعيش معاك في اي حاجه حته لو اوضه المهم اننا نتجمع تحت سقف واحد ...
إلياس قال : انا عمري ما ارتحت لحد قد ما ارتحتلك وانا واثق انك هتعيش بنتي في مستوي حلو انا ميفرقش معايا المستوي كلنا يا بني عند ربنا فقراء وربنا الوحيد اللي الغني انا اهم حاجه عندي ان تاخد بالك من بنتي مش مهم هتعيشها فين المهم انك تبسطها وتفضل نحبها علطول وتبقي ساندها ...
مصطفي : اكيد هفضل احبها لآخر يوم في حياتي 
ادهم : يجدعان ما يلا بقي لو هتكتبوا الكتاب في ناس بره مشيوا ميصحش نفضل سيبينهم كدا لوحدها يلا ربنا يهديكم 
يونس : يلا بقي يلا يا جاسر انت كمان وافق زي اخواتك ..
يامان وقف بجانب همس ومسك ايدها ووقف امام جاسر : انكل جاسر ممكن تسمعني وتفهم كلامي 
...انا من وانا صغير كنت بتمني انك تكون اب ليا كنت انا بحبك وبحب معاملتك لولادك وحبك ليهم وتشجيعك ليهم غيرتك عليهم ....ممكن تعتبرني ابنك اللي مجبتهوش وتثق فيا ....اثق في اني هكون قد المسؤليه واشيل بنتك جوه قلبي واسعدها واحبها وانا متأكد من مشاعري لو سمحت وافق ان نكتب الكتاب واوعدك انك مش هتندم خالص وهثبت انا كمان ليك انك بنتك هتعيش في حب وسعاده وحته لو حصلت مشكله ما بينا في يوم من الايام بأذن الله مش هيعدي اليوم غير وانا مصلحها حته لو هي اللي مزعلاني ...
همس كانت تنظر ليامان وهي كانت تشعر بسعادة وعيونها رغرغت بالدموع قد اي ربنا عوضها واستجاب لدعاها ....
جاسر : ثبتني يا يامان ثبتني بكلامك بردو مش هواااافق ولو علي جثتييييي
"بعد نصف ساعه في حديقه القصر كان اتكتب كتاب تولين ومصطفي ......واسر وديما وأتي الدور علي همس ويامان 
المأذون كان جالس وجاسر جالس مقابل يامان ووضع يده في يد جاسر تحت المنديل وكان المأذون بدأ في مراسم كتب الكتاب ...
المأذون : قول ورايا يا عريس ( إني استخرت الله تعالي ابنتك الانسه همس جاسر الحديدي..البكر الرشيد لنفسي وبنفسي علي كتاب الله و سنه رسوله وعلي الصدق المسمي بيننا عاجله وآجله 
ردد يامان ورا المأذون وكان ينظر لهمس ويغمز لها 
المأذون : قول ورايا يا ابو العروسه ( إني استخرت الله تعالي وزوجتك موكلتي وابنتي همس جاسر الحديدي على كتاب الله وعلى سنة رسول الله وعلى الصداق المسمى بيننا عاجله وآجله...)
ردد جاسر ورا المأذون وكان شعر بشعور الارتياح هو واثق ان يامان هيكون سند وحبيب وأب واخ ل همس عنده احساس بكده ..
وبعد دقائق انهي المأذون كتب كتاب وقال جملته الشهيره : بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير...
غرام زغرطي بفرحه وديلان زغرطت هي الاخري .
جاسر قام وحضن همس بحب : انا وافقت عشانك انتي وبس ياريت يكون الغبي ده يبقي مقدر حبك ويكون بيحبك زي ما انتي بتحبي ...
يامان قرب : والله بموت فيها اوعي بقي يا انكل خليني احضنها ..
غرام جذبت جاسر وقالت : يا جاسر اديه الواد الفرصه يحضن مراته 
إلياس : مبروك يا اخويا مش قولت ليك من زمان ان احنا هنبقي نسايب 
جاسر ضحك ثم عانق إلياس بحب ...وغرام عنقت ديلان بفرحه ...
ويامان كان عانق همس لمده طويله وكان دفن وجهه في عنقها ثم بعد وقال : مبروك يا عروستي 
همس بخجل : الله يبارك فيك انا مش مصدقه انا بحلم باليوم ده من بدري اوي بجد حاسه اني بحلم 
يامان : لا صدقي يا اميرتي 🥰
همس : اميرتك 
يامان : اميرتي وحبيبتي وروحي وقلبي وحياتي بحبك يا همستي ..
همس ببكاء : وانا بحبك اوي 
ثم عنقته مره اخري ...
ثم قال الدي جي : بطلب من حضراتكم ان الكل يقعد مكانو ونطلب من العرايس ان يجو الاستيدج عشان الرقصه دي علشانهم ...
وبالفعل توجهوا يامان وهمس ، ومصطفي وتولين ، اسر وديما الي مكان المخصص للرقص ...
والإضاءة تسلطت عليهم وكان الجو رومانسي للغايه 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب لي اسد و حور كانو واقفين و اسد بيصور اخواته وكان فرحان باخواته وكانت في بنات واقفه وبينظروا لاسد بأعجاب ويحاولوا يلفتو نظروا وحور شافتهم وغارت علي اسد في امسكت ذراع اسد ونظرت لهم  كأن تقول لهم ان بتكون زوجته واسد نظر للبنات ونظر لحور فهم انها غيرانه عليه فابتسم وقرب منها ووضع يده حوالين خصرها وهي اتخضت ونظرت له...
وقالت : انت بتعمل ايه... 
اسد : غيرانه عليا يا رورو 
حور بخجل : هاااا لا انا كنت هقع فامسكت فيك انت فهمت غلط.. 
اسد : اممم قولتيلي... بس حلوين البنات اللي هناك دول بصي كدا عليهم.. 
حور بغيره : لا مش حلوين وبعدين ماتحترمني ازاي تعاكسهم قدامي كدا... 
اسد بمزح : مش بدل ما اعاكسهم من وراكي.. 
حور بغضب : يا سلام ثم زقت يده
وقالت بغيره : طيب ماتروح تعاكسهم بقي ولاتحب اروح اجيب ليك ارقامهم... 
اسد بخبث : وانتي زعلانه كدا ليه مش قولتي انك مش غيرانه اللي يشوفك وانتي بتتكلمي دلوقتي يقول انك غيرانه... 
حور : اه غيرانه مش انت جوزي من حقي اغير.. آآآآآآه 
شعرت بركله الجنين في بطنها وشعرت بألام..
اسد بقلق : مالك يا حور 
حور بألم : بنتك بتضربني في بطني 
اسد ضحك وقال : غرومه حبيبة بابا بتجيب حقي منك...
حور بزعل : قول بقي ان غرام لما تيجي هتحبها اكتر مني ...انت اصلا مش بتحبني انا عارفه 
اسد ضحك بشده وقال : مش بحبك ده انا بقيت مهوس بيكي انا بعشقك يا حور مش بس بحبك 
ابتسمت بخجل ثم نظرت في الارض بخجل وفجاءه اتخضت عندما لم توجد ابنها يوسف بجانبها.. 
وقالت بخوف : يوسف راح فين مش كان واقف هنا 
اسد : اهدي هتلاقي هنا وله هنا هو هيروح فين يعني... 
حور بخوف : يوسف بيخاف من الزحمه هو مشي من جمبي من غير ما احس ازاي اووف.. انت السبب 
اسد : وانا مالي يا لمبي انتي كل مصيبه تحصل. تقولي اني انا السبب
حور : اه منا ركزت معاك ومخدتش بالي من ابني.. 
اسد : طب نتعاتب بعدين تعالي نشوف الاول الولد راح فين... 
وذهبوا ليبحثوا عنه... ولاقوا قاعد علي رجل جاسر 
حور بخوف تجذب يوسف وقالت : كدا يا يوسف تخضني عليك... 
غرام : اهدي يا رورو هو تاه ده جه لينا متخافيش... 
حور : اصل ياطنط يوسف بيخاف من الزحمه في اتخضيت لما ملقتهوش جمبي.. 
جاسر بحده : خوفك علي الولد اوفر اوي المفروض انه مش صغير ولازم تقوي قلبك شويه والولد متعلق بيكي اوي ومدلع مينفعش كده هيطلع خايب وخرع... 
حور : غصب عني هو كل حاجه بالنسبالي.. 
جاسر : انا عارف انه بالنسبه ليكي اي بس ده ولد مش بنت لازم تقوي مش تتدلعي... 
اسد : والله بقولها يا بابا انها تسيب ليا الفرصه اني اربي بمعرفتي بس مش راضيه... 
جاسر : عندها حق ازاي تأمن علي ابنها ليك انك تربي واصلا انت نفسك محتاج تتربي.. 
اسد بغيظ : بابا مش قدام مراتي... نفسي مره تحترمني 
غرام بضحك : ههههه معلش يا اسد جاسر دايما بيحب يهزر معاك ههههه بيعزك اوي
اسد بغيظ : بيعزني اه ده انا نفسي يعتبرني ان انا ابنه... 
جاسر : امشي يالا من هنا خد مراتك وروحوا ارقصوا... 
اسد قال لحور : بيعزني وبيحبني تعالي نمشي كفايه التهزيق اللي خدته وذهبوا الي ساحه الرقص ليرقصوا...
غرام : حرام عليك يا جاسر دايما تهزقه كدا احترمه شويه قدام مراته وابنه 
جاسر : سيبك من الزفت ده قوليلي ماسه مجتش لي انا قلقان انا بفكر اروح اشوفها في فيلتها 
غرام : مش عارفه بس مش هينفع تسيب الفرح وتمشي 
جاسر : طب اعمل اي انا قلقي علي بنتي بيزيد اوي وتليفونها مقفول والزفت حمزه مبيردش علي تليفونه 
غرام : طب جرب كدا ترن علي التليفون الأرضي يمكن يردوا 
جاسر بالفعل رن علي الهاتف الارضي الاسلكي واتفتح عليه الخط ...
جاسر بلهفه : الووو يا ماسه 
حسن هو اللي رد وقال : مين معايا 
جاسر استغرب : انت اللي مين هي ماسه بنتي فين 
حسن استنتج ان بيكون جاسر والد ماسه شعر بالتوتر بشده وقال : اهلا وسهلا يا جاسر بيه انا حسن والد حمزه 
جاسر استغرب وقال : هو انت ازاي بتتكلم انت اتعفيت
حسن : اه الحمد الله وبركه في بنتك ..احم لو عاوز تكلم ماسه هي بصراحه مش هنا حمزه خدها وخرجوا ومعرفش راحوا فين 
جاسر : المفروض انها كانت جايه لينا 
حسن : اااه صح اصل حمزه خدها وودها لمكان وبعدين هيجبها ليكم
جاسر : انت كلامك مش مفهوم يا راجل انت انا بنتي كويسه وله لا انا قلبي بيقولي ان فيها حاجه 
حسن بتوتر : لااا لا اطمن هي كويسه هو كل الموضوع ان حمزه عيد ميلاده انهارده وهو قرر يخدها ويحتفلوا مع بعض في مكان لوحدهم ...
جاسر : ماشي اكيد هنتقابل يا استاذ حسن وحمد الله على سلامتك 
حسن : الله يسلمك اكيد هنتقابل..
قفل جاسر وقلبه علي ماسه زاد اكتر ..
غرام : هااا يا جاسر مين اللي كان بيكلمك 
جاسر : انا بنتي فيها حاجه يا غرام اللي كلمني كان والد حمزه وقالي كلام مش مفهوم ....اقسم بالله لو زفت حمزه لو عملها حاجه لانا شايله من علي وش الارض انا حاسس اني اذاها 
غرام : اهدي يا جاسر مكبر الموضوع وقولي هو والده مش كان مشلول ومش بيتكلم ازاي بقي بيتكلم 
جاسر : انا رايح اشوف بنتي فين انا قلبي مش مطمن 
غرام : جاسر مش هينفع واحكيلي قالك اي والد حمزه 
جاسر نظر لها ثم قص لها الحديث الذي قاله حسن 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند حمزه كان وصل المكان وفرمل بسرعه ونزل وتوجه الي الكوخ الذي فيه ماسه وذهب وضرب الباب بقوه ثم دخل وعندما دخل رأي ماسه مرميه علي الارض وفاقده الوعي ..
حمزه ركض لها بلهفه وسند رأسها علي صدره وملس علي وجهها بلطف وقال بلهفه : ماسه حبيبتي ...ماسه عملو اي فيكي واقسم بالله مش هرحم فيروز ....مااااسه فوقي ..
ماسه فتحت عيونها ورمشت عدة مرات ثم قالت : انا فين ..
حمزه عندما رأي ماسه فتحت عيونها اتنهد بارتياح ثم أخذها في حضنه : الحمدلله انك بخير 
ماسه : آآآآآآه ابعد عني 
حمزه بعدها عن حضنه وقال : ماااسه ارجوكي لتسمحيني
ماسه نظرت لعيونه وقالت بوجع : ووجعي ياحمزه اللي انت اللي وجعت ليا وجروحي اللي في جسمي اللي انت كنت السبب فيها 
حمزه قال بوجع : كنت كل ما بأذيكي بأذي حالي قبلك وكل ما كنت بوجعك كنت بتوجع .... قلبي عمره ما هدي من النار كان دايما بيوجعني يا ماااسه ..ماسه انا كل يوم كنت بتحرق من قلبي كان بحس ان هيتعصر من الوجع كنت بفضل أنب نفسي واقول خلاص هنسي هفتح صفحه جديده مش هنتقم بس فيروز كانت تيجي ليا و وتذكرني بكل الألم ... امك ماتت بسبب جاسر الحديدي ابوك اتشل بسبب جاسر الحديدي وانا زي الاهبل كنت بصدقها كنت وتفضل تسخني وتقولي معقول وقعت في حب بنت عدوك ......شيطانه كانت بتوسوس ليا ....
ماسه قامت ووقفت وقالت : انت عاوز اني أسامحك يا حمزه 
حمزه قال بلهفه ومسح دموعه : اااه طبعا عاوز ...عاوز فرصه واحده اوعدك ان انسيكي كل الوجع اللي عيشتي هداوي وجعك وهمحي اثر جروحك صدقيني يا ماسه انا بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك لحظه انا افضل اني اموت لو 
ماسه قربت منه ووضعت اصابعها علي شفته وقالت 
: بعد الشر عليك 
حمزه نظر لها وقال : هتسامحيني 
ماسه نظرت له بحب : هسامحك وهديك فرصه تانيه انت ملكش ذنب في حاجه وانا مش هبقي زيك وله هدفعك تمن عمايل جدتك ....هديك فرصه يا حمزه 
حمزه ضحك ثم عانق ماسه بقوه وماسه غمضت عيونها ثم فتحتها وابتسمت وبعدت عنه ...
حمزه قرب من ماسه وسند جبينه علي جبين ماسه
وقال : بحبك اوي 
ماسه ابتسمت وقالت : وانا كمان 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند اسر وديما كانوا جالسين علي الكوشه 
اسر : يابنتي لمي فستانك ده مش عارف اقعد
ديما : مش مهم اهم حاجه فستاني 
اسر : ياسلام انا اي اللي عملته في نفسي ده ليه دبست نفسي 
ديما قالت : نعم يا حبيبي بتقول حاجه 
اسر بخوف: هاااا أبدا بقول نورتي حياتي يا ديموا القمر 
ديما قالت بغضب : بحسب بتقول حاجه ...
اسر قال بخفوت : هي مالها صوتها اخشن كده لي ده انا شكلي هشوف ايام عنب 
ديما : بس مقلتليش اي رأيك في الميكب انا اللي عملته لنفسي 
ضحك اسر وقال : قمر ١٤ يا حياتي 
ديما : بجد يعني شكلي حلو 
اسر : اه جدا انتي حلوه يا ديما في كل حلاتك
ديما بخجل : شكرا 
اسر : بحبك 
ديما قالت : الله يخليك 
اسر قال : يخربيت كدا يا بنتي بقولك بحبك 
ديما : الله يسعدك 
اسر : هو اي اصله ده انتي ملكيش في رومانسيه هو اي اللي الله يخليك والله يسعدك ماترددي يا بنتي عليا بكلمه حلوه 
ديما قالت : متعليش صوتك عليا يا اسر والله اقول لبابا 
اسر قال : انا هسكت احسن 
ديما ضحكت ثم نغزته وقالت : انا بهزر معاك يا اسرورتي وانا كمان بحبك اوي 
اسر : ما كان من الاول لازم ترخمي 
ديما : ااه كنت عاوزه ارخم عليك ...
قطع كلامهم بتقدم رحيم وبراءه زوجته وابنته سلسبيل من الكوشه ليسلموا عليهم 
رحيم : مبروك يا اسر انت وديما 
اسر : الله يبارك فيك يا انكل 
براءه عنقت ديما وقالت : مبروك يا حبيبتي ربنا يتمم ليكم علي خير 
ديما : الله يبارك في حضرتك مرسي عقبال ماتفرحي بسلسبيل قريب 
براءه : يارب 
رحيم : تعالي يا براءه نروح نسلم علي يامان وهمس 
براءه: ماشي 
ثم نزلوا وتوجهوا الي كوشه همس ويامان ...
سلسبيل نظرت لديما بغضب ثم تقدمت من اسر ومدت له يدها وقالت : مبروك يا اسر وربنا يعينك 
اسر نظر لديما رأي انها بتبرق له فلم سلم علي سلسبيل 
وقال : الله يبارك فيكي يا سلسبيل وعقبالك وانا مش هلاقي احلي وله اجمل وله أرق من دودو 
سلسبيل اتغاظت ثم سحبت يدها وقالت : الله يهنيكم ببعض 
ثم نزلت وذهبت لتجلس مكانها وكانت تستشيط من الغضب...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
""عند تولين ومصطفي ""
كان تولين تشعر انها في قمة السعاده وأخيرا أتت اللحظه اللي تتمناها من اول يوم رأت في مصطفي وهي وقعت في حبه ....وهو الاخر اتجذب واتشد لها واعجب بجمالها ورقتها وبرأتها .. كانوا الاثنين جالسين وكانت تولين وضعه ذراعها في ذراعه يعني كانو مأنكجين بعض
مصطفي : بحبك يا تولين 
تولين تنظر له بفرحه : وأخيرا جت اللحظه اللي بتمني اشوفها من اول يوم شوفتك فيها ...وانا كمان بحبك 
مصطفي : علي فكره بكره عملك مفاجأه حلوه هتعجبك وهتفرحي بيها 
تولين : اي هيا مش بحب المفاجأت قولي بليز يا صاصا 
مصطفي : ايههه صاصا ده 
تولين بدلع : دلعك يا روحي ..
مصطفي : انا موافق انك تدلعيني زي ما انتي عاوزه بس لما نكون مع بعض لوحدنا ...اما لو قدام الناس بلاش تدلعيني 
تولين : اوكي زي مانت عاوز ....انا فرحانه اوي
إلياس وديلان صعدوا الي الكوشه ليسلموا علي مصطفي وتولين ...مصطفي اول مارأي إلياس قام ليسلم عليه وتولين قامت هي الاخري ..
إلياس عانق مصطفي وبعدين عانق تولين ...
ثم قال : تولين في امانتك يا مصطفي لو زعلتها هزعلك انا دلوقتي بوصيك علي بنتي وحته مني 
مصطفي : متقلقش هي في عيوني 
إلياس : واثق فيك...يلا خلينا نتصور مع بعض 
وإلياس شاور بيده للفوتوغراف ...وذهب الفوتوغراف وصورهم كام لقطه ..
ديلان : مبروك يا تولي عشت وشوفتك عروسه زي القمر 
تولين : الله يبارك فيكي يا ست الكل ..
إلياس : تعالي يلا يا ديلان ونخلي العرسان مع بعض 
ذهب إلياس وقال مصطفي : باباكي طيب اوي 
تولين : بابا مفيش احن منه 
مصطفي : متعلق فيكي كمان 
تولين : اه جدا انا وبابا دايما قريبين من بعض يعني بنعتبر بعض صحاب وبحكي كل حاجه لي 
مصطفي : ربنا يخلي ليكي يارب 
تولين قالت : ويخليك ليا 
مصطفي ابتسم واخذها في احضانه ثم قبل رأسها ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي منزل همام والد قيس كان جالس امام روح وكان يعقم لها الجرح وكانت نائمه ..ثم وضع يده علي جهها شعر ان حرارتها مرتفعه بشده 
خرج وكان قيس واقف امام الباب ...
همام : قيس البنت حرارتها مرتفعه بشده انا هروح اجيب ليها مياه بارده ادخل وقعد جمبها 
قيس دخل الي الحجره وتوجهه الي فراش الذي نائمه عليه روح ثم كان ينظر لها وكان يدقق في ملامح وجهها قطع شروده دخول همام وكان في يده اناء ماء بارده وفوطه نظيفه ..
همام : خد يا قيس اعمل ليها كمادات وانا هروح اشوف زيد ابنك ...
قيس قال بحده : انا اللي هعملها الكمادات 
همام : امال انا ....انا خارج اشوف الواد 
ذهب همام وقفل الباب عليهم بمكر ثم ذهب الي زيد ..
قيس قرب وجلس علي الفراش ثم اخذ الفوطه من الاناء الذي فيه ماء بارد وقام بعصر الفوطه ثم وضعها علي جيبنها ثم قال بغضب : اي اللي انا بهببه ده انا عمري ما اعتنيت ببنت اشمعني دي اللي 
قطع كلامه برجفه جسد روح كانت ترتجف وكان جسدها يهتز بشده ووجهها يدل انها تري كابوساً قيس قام لم يعرف يتصرف ...
قيس : هي ماله بتعمل كدا لي ...اروح انده لبابا يجي يشوفها ...
وكان خارج لاكن سمع صوت روح وهي تقول . 
: متسبنيش ....خليك معايا ...انا خايفه 
توجهه لها قيس مره اخري وجلس علي الفراش ثم تسطح بجانبها ووضعها في حضنه ليطمئنها..
بدأت روح تهدي وجسدها بدأ يهدي ولم يرتجف شعرت بالأمان...وبعد دقائق ذهب قيس في النوم...
ثم همام فتح الباب فتحه صغيره و رأي قيس وهو متسطح بجانب روح ابتسم ثم قفل الباب براحه 
ثم قال : هتقع في حبها يا قيس انا متأكد ان هتفتح قلبك ليها ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نرجع لقصر الحديد كان اوس ذهب الي غرفة شغف ودق على الباب ...وشغف فتحت نظرت له 
وقالت : خير 
اوس :  ممكن ادخل 
شغف : لا 
اوس زق شغف الي الداخل وقفل الباب ..
شغف : اوس انت اتجننت ازاي تدخل وتقفل الباب علينا . 
اوس : اه اتجننت ومش هخرج من هنا الا وانتي مصلحاني 
شغف : مش هصلحك يا اوس ومش هكلمك
اوس : هي بقت كدا طيب 
اوس ذهب الي الشرفه وفاتحها وودخل و مثل ان سوف يقع  
شغف اترعب وصرخت : اوووووس انت اتجننت اي اللي انت بتعمله ده 
اوس : لو مصلحتنيش هنط وانتحر 
شغف : يا مجنون 
اوس : مجنون واعملها 
شغف بخوف : خلاص صلحتك .
اوس بفرحه : بجد أحلفي انك صلحتيني 
شغف : والله خلاص صلحتك 
اوس بخبث : ااااه الحقيني يا شغف هقع
شغف مسكته ثم جذبته ووقعوا الاثنين علي بعض 
كان اوس تحت وشغف فوقه....شغف نظرت لاوس وشغف بدأ ينظر له وسرحوا في بعض 
اوس قال بغزل : اول مره اشوفك جميله كدا يا بنت يا شغف 
شغف قامت من عليه ووقفت واوس قام ثم خبط كتف شغف بمزح وقال : خوفتي عليا يا شوشو 
شغف نظرت له بغيظ ثم ضربته علي كتفه وعلي صدره 
وقالت بغضب  : انت ازاي كنت ممكن تنتحر....ازاي تعمل كده 
اوس قال : انا كنت بهزر اكيد مكنتش هنتحر  
شغف نظرت له بغيظ ثم جذبته من شعره وقالت : بتهزر يعني خوفتني ورعبتني عليك وفي الاخر تقول انك بتهزر 
اوس : آآآآآآه يا بنتي شعري هيبوظ
شغف : مش سيباك 
اوس هو كمان جذب شعر شغف وبدأ يشده 
وقالت شغف بوجع : اه شعري يا حيوان
اوس : سييي شعري وانا اسيب شعرك 
شغف : سيب انت الاول 
اوس : لا سيبي انتي الأول 
شغف : اووووووف 
تركت شغغ شعر اوس ....واوس ترك شعرها 
دخلت شغف الي الداخل ورأت حالها امام المرأة واتصدمت من هيأتها 
وقالت بشهقه : اي منظر ده 
أوس كان دخل وهو الاخر وقعد يضحك وقال : بقيتي شكل سوكه العبيطة 
شغف نظرت له وقالت: غور يا اوس من هنا بدل ما اضربك 
اوس : تضربي مين يا سوكه انتي نسيتي انا مين وله اي 
شغف بدأت تتوجه الي اوس وقالت : لو مخرجتش هضربك بجد والمره دي مش هسيبك 
اوس قال : يا مامي مالك قلبتي كدا لي ...اهدي يا شغف ومتتحوليش 
شغف : اخررررررررج 
اوس بعند : مش هخرج 
شغف قربت منه وقالت بهدوء : اوس 
اوس نظر لها وقال : نعم .
شغف نظرت له بمكر ثم رفعت يدها بقوه ونزلتها علي وجهها وصفعته بقوه 
اوس اتصدم من فعلتها وقال بغضب : انتي 
شغف : قولتلك لو مخرجتش هضربك ...
اوس بكل غل مسك ذراعها ولولاها خلف ضهرها 
وقال بغضب  : انتي قد الضربه دي 
شغف : آآآآآآه يا حيوان انت بتوجعني 
اوس : انتي لسه شوفتي وجع ....بقي بتضربيني انا ماشي 
شغف : ده كان حق عرب بفش غلي في كل اللي عملته فيا سيبني بقي 
تركها اوس وزقها ثم قال : هحسبك يازفته انتي علي القلم ده وهرده ليكي أضعاف أضعاف...
شغف قربت عليه وقالت : اهون عليك يا اوستي 
اوس نظر لها و قال : لا 
شغف قالت : عارفه اني مش هون عليك ....يلا اخرج بره عشان اظبط نفسي
اوس : مش خارج غير لما تتأسفي ليا 
شغف : اسفه يلا بقي اخرج 
اوس : مش عجباني طلعه وحشه وقوليها تاني 
شغف : يووووه اسفه اسفه اسفه 
اوس نظر لها وابتسم وقال : شطوره يا شوشو بس انا حاسس بردو ان مش راضي 😌 
شغف قالت : يوووووووه اوس اخرج بره بقي 
اوس نظر لها ثم اخرج من جيبه شوكلاته التي شغف بتحبها ووضعها امام وجهها : خدي الشوكلاته اللي بتحبيها يارب يطمر فيكي 
شغف صرخت بفرحه : عععععاااا هات بسرعه 
اوس حب ينكشه وقال : مش هدهالك ....انا اللي هاكلها 
ثم فتحها وشغف صرخت : لااااا اوس انا بقالي فتره مجبتهاش اديني حته 
اوس طلع لسانه وقال 😜 : لاااا هاكلها لوحدي 
شغف بغيظ  : اووووس بطل غلاسه اديني حته بليز 
نظر اوس لها ومسك الشوكولاته ووضعها في فمه كلها 
وصرخت شغف : عععععااا يا مقرف 
اوس كان فمه اتبهدل شوكلاته وضحك بمكر 
وقال : قولتلك هاكلها لوحدي 
صرخت شغف : ابلع الاول متتكلمش وانت بتاكل يععععع كتك القرف في شكلك وغور من هنا 
اوس قال بضحك : زعلتي 
شغف : انت طماع اوي يعني فيها اي لو ادتني حته 
ثم ذهبت شغف وأخذت منديل وتوجهت لاوس ومدت له المنديل
وقالت : خد امسح بوقك 
اوس اخذ المنديل ومسح فمه ثم اخرج من جيبه الاخر .... واحده شوكلاته اخري ثم مدها لشغف 
وقال : صعبتي عليا خدي جيبلك واحده كدا كدا بس حبيت اغلس عليكي 
شغف اخذت الشوكلاته وقالت : شكرا كنت عارفه اني مش ههون عليك 
اوس وقف امام المرأه وبدأ يظبط شعره 
وقال : ومن امتي وانتي بتهوني ....شغف احنا كده اتصلحنا مش كده 
شغف كانت تأكل الشكولاته بتأني وقالت : اممممم
اوس : ركزي معايا 
شغف : اي عاوز اي
اوس : احنا مش كدا اتصلحنا 
 شغف : اه 
اوس : طب فكي البلوك اللي كل ما نتزفت نتخانق تعمليلي بلوك وياريت متعمليش بلوك تاني 
شغف ضحكت وقالت : حاضر يلا اخرج قبل ما حد يجي ويشوفنا 
اوس : بحبك يا معكننه عليا حياتي ...
شغف : وانا كمان ...
وبعدين استوعبت الكلمه وقالت : ايههه انت قولت اي 
اوس رفع حاجبه وقال 🤨 : انتي لسه بتستوعبي انا ماشي ...
ثم خرج اوس وقفل الباب خلفه وشغف اتغاظت 
وذهبت لتظبط حالها ثم خرجت وهي الاخري 
وكانت سرحانه وقالت مع نفسها : اكيد يعني بيحبني زي اخته ...دماغك مترحش لبعيد يا شغف فوقييي 
ثم فاقت علي حالها وخرجت الي الحديقه مره اخري وبحثت بعيونها علي اوس ورأته واقف مع بنت 
قالت بغضب : ديل الكلب عملته ما يتعدل اووووووف 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند عشق وجواد كانوا ذهبوا من منزل خاله وذهبه الي منزل اخر وكان في الصعيد وقريب من منزل خاله وكان منزل بسيط ودافي دخلوا الي المنزل وكان الجو بارد...
عشق : ااااه انا متلجه ومش قادره هو الجو سقع فجأه لي ..
جواد نظر لها وقال : ثواني هقفل الشبابيك 
عشق كانت ترتجف وجواد نظر لها وقال : تعالي اقعدي قدام الدفأه وهتيدفي
عشق : ممكن اعرف ليه جبتنا هنا ومشينا لي من بيت خالك ده ..
جواد : بسبب رغيك هو انتي لي مصره تفتشي في ال ماضي بتاعي عاوزه توصلي لي ايه يا دكتوره عشق 
عشق : والله يا حضرة الظابط حاسه ان انت وراك حاجه 
جواد قام بغضب ومسك ذراعها بقوه وضغط علي 
وقال بصراخ : انا مش ظابط 
عشق باستفزاز : لا ظابط وانا سمعتك بوداني وانت بتكلم حد وانت بتقوله ان مش عارف تقبض عليهم وتعبت....قول الحقيقه انت ظابط وبتحميني مش كده 
جواد : ده الكلام اللي انتي عاوزه تسمعي بس لااا يا دكتوره انا مش ظابط وله اتشرف اكون ظابط انا بكره الظباط اوي وانا بكون مجرم وزعيم مافيا ..
عشق صرخت : كدااااب ومش هصدقك ارجوك قولي الحقيقه بقي ريحني انت مين واي حكايتك ..
جواد بصراخ : عاوزه تعرفي لي أن انا مين لي شاغله دماغك بيا 
عشق صرخت وقالت : عشان انا حبيتك يا غبييي
جواد نظر لها بذهول وقال : نعم 
عشق زقته ثم ذهبت الي الاريكه الموجوده في المنزل وضمت قدمها الاثنين عند صدرها ولافا ذراعيها حولهم ودفنت وجهها بين ركبتها وبكت بصوت عالي...
جواد نظر لها ثم غمض عيونه بقوه وتذكر حديثه مع خليل ..
فلاااااااااش بااااااااااك 
كان واقف جواد في حديقه منزل خاله وكان يتحدث مع خليل في الهاتف ..
خليل قال : انت بتحبها يا اللورد ومتكابرش انت وقعت في حبها 
جواد : حب اي وزفت اي اللي بتتكلم عنه انا مش هأمن بحاجه اسمها حب استحاله 
خليل : لا أمنت وحبيت عشق ومتنكرش انت وقعت في حبها من اول يوم عينك جت في عينها لو انت محبتهاش زي مابتقول ليه من اول ما عمك طلب انك تقتلها موافقتش وكنت كل مره بتحميها وكنت بترفض انك تيجي جمبها وتأذيهاو والمره اللي وافقت انك تقتلها وضربت عليها رصاصه انت مشوفتش نفسك كنت عامل ازاي كنت خايف عليها كنت ملهوف كان عينك باينه وهددت الدكتور وخطفتها وانقذتها وخاطرت بحياتك ووقفت قدام الملك ومخفتش منه واتجوزتها كان ممكن تحميها من غير جواز بس انت كنت عاوزه تكون ملكك يا اللورد و غير بقي غيرتك اللي بتبقي باينه جدا كل ما أقرب منها كنت بتعاقبني وتفش غلك فيا لا وفاكر الحارس اللي ضربته بالنار علي ذراعه عشان 
 مسكها من ذراعها بس ... يا صاحبي افتح قلبك وأمن بالحب ....الحب ده نعمه من نعم ربنا علينا ...انا متأكد ان هي كمان هتحبك وهتنسي كل اللي عملته فيها ..
اللورد : انا هقفل وابقي اكلمك بعدين 
باااااااااااااك 
جواد فتح عيونه ونظر لعشق الذي كانت مازالت بتبكي 
ذهب لها واخذ غطاء كان موجود علي الاريكه ثم وضعه عليها وعشق شعرت فيه ...ثم رفعت رأسها 
زقت الغطاء ورمته علي الارض ...
عشق قالت ببكاء : ابعد عني ومتلمسنيش
ثم قامت وتوجهت الي الباب وقالت : انا همشي انا استحاله اقعد مع واحد زيك 
جواد ذهب لها ووقف امام الباب وقال ببرود  : هتخرجي فين الجو ساقعه وبعدين هتروحي فين  
عشق : هروح في ستين داهيه ابعد عنيييييي يا أخي 
جواد زقها ثم نظر لها واخر اخرج المفتاح المنزل من جيبه ثم أغلق الباب بالمفتاح  ثم فتح النافذه و القي.. 
جواد : مش هنعرف نخرج غير بقي لما حد يجي ويفتح لينا وشوفي بقي هتخرجي ازاي 
عشق ببكاء : ياخي انت عاوز مني اي ليه مش عاوزني امشي وماتسيبني بقي حرام عليك 
جواد :  لدرجه دي مش طايقه تقعدي معايا  
عشق ببكاء : ااااه مش طايقه....... انا بكرهك 
جواد قال مع حاله  : هو اي الجنان ده هي بتحبني وله بتكرهني..
جواد قال : شاطره اكرهيني مش لازم تحبيني لان انا لا شبهك وله انتي شبهي انتي من عالم وانا من عالم ...
عشق قالت : طلقنيييي انت بكره هترجعني لأهلي وانت قولت الصبح كدا انك هترجعني ليهم خليني اغور من وشك واكيد هنساك وهعيش حياتي وهتجوز واحد احبه ويحبني واحد يشبهني واشبه واحد نضيف مش واحد مجرم زيك  ...
جواد قام وادار ضهره : مش هطلقك ومش هتبقي لغيري
عشق ذهبت له ونظرت له وصرخت : انت هتجننني يعني اي مش هتطلقني ومش هبقي لغيرك انت عاوز اي بظبط ...
جواد نظر لها وقال ببرود : انتي ملكي ومش هتبقي لغيري 
عشق قالت بصراخ : انا مش مللككككككك انا ملك نفسي و لييه مش عاوزني لغيرك ....لتكون بتحبني ومش عاوز تعترف 
جواد ضحك وقال  : لا يا حلوه مش انا اللي احب وله أمن بحاجه اسمها حب  ...انا استحاله اطلقك وله تبقي لغيري عشان انا ....
سكت جواد ولان شعر بحركه غريبه واستنشق رائحه بنزين 
كان في خارج المنزل رجال الملك ورفاعي بعثوهم لان عرفوا مكان اللورد الرجال غرقوا المنزل بنزين ثم شعلوا النار والمنزل بدأ يحترق 🔥...
جواد اتسعت عيونه الذهول عندما يري المنزل يحترق وعشق صرخت وقالت : ععااا البيت بيولع هنموت مننككككك لله يا بعيد
جواد اخذ عشق وخلها  خلف ظهره بسرعه وذهب الي باب المنزل ويحاول يفتحوا لاكن الباب لم يتفتح وضع يده في جيبه ليخرج المفتاح لاكن تذكر أن القي المفتاح المنزل 
من النافذه قال جواد بصوت عالي : غبيييييي 
عشق قالت : اه غبي ومشوفتش في حياتي اغبي منك 
جواد صرخ وقال : اسكتتتتتتي خالص كله منك انتي السبب انتي من ساعت ما ظهرتي في حياتي وانا حياتي اتشقلبت 
 عشق بدأت تشعر انها تختنق بدأت تسعل وتحاول تأخذ نفسها ...
عشق نظرت له وقالت باختناق : شكل المره دي هموت بجد منك لله يا مصاص الدماء انت السبب 
عشق فجاءه قعدت علي الارض وفقدت الوعي ...
جواد نزل علي الارض وساند رأسها علي صدره وقال بلهفه : لاااااا عشق استحملي هخرجكك ....مش هسمحلك تموتي مش هسمح للموت انه يخدك مني ......عشششششششق 
عشق فتحت عيونها ونظرت له وقالت : بحبك 
ثم اغلقت عيونها مره اخري وقال جواد وعيونه احمرت ورغرغت : وانا كمان بحبك يا عشششق استحملي هنخرج وهنعيش ومش هسمح ليكي تموتي طول ما انا عايشه وفيا النفس انتي هتعيشي عشششششققق
عشق قطعت النفس نهائي وكان جواد ينظر لها 
وقال : لااااااااا عشششششششق لو هتموتي انا هموت معاكي ...عشششششق 
جواد بدأ يسعل بشده وعيونه بقت حمره ساند ظهره علي الباب بتعب وسند رأس عشق علي قدمه 
وقال بتعب  : معقول دي نهاية قصتنا يا عشق ؟؟
ثم جواد غمض عيونه وفقد الوعي هو الاخر 
المنزل صار يحترق اكثر  ....ودخلت النار الي الداخل المنزل وجواد وعشق لم يبانوا من النار ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نرجع مره اخري ال فيلا حمزه وكان حسن يضرب فيروز ويعذبها وكان يتذكر كل شئ الذي عملته فيها كانت تدخل وهو عاجز وكانت تضربه وتعذبه ...هو الآن يعمل مثل ماكانت تعمل ...
فيروز بألم : كفايه يا حسسسن ابوس ايدك ارحمني انا زي مامتك
حسن قال بغضب : اخرسي متشبهيش نفسك بأمي....انتي متستحقيش تبقي ام وله يطلق عليكي لقب الام .....انا هفضل اعذبك كده لحد ماتموتي ومش هموتك غير بالتدريج هوجعك زي ما وجعتني وجعتي عيالي وق*تلتي مراتي ......
فيروز قالت بشر : مش هتقدر توجعني يا حسن ....انا بس اللي هوجعك 
حسن لكنها علي وجهها بقوه : اخرسسسي انا اللي هوجعك....... نفسي اعرف ليه ق*تلتي ساندي ليه حرمتينا منها ليهههه عملتلك اي
وكان كل كلمه يقولها كان يصفع فيروز بقوه علي وجهها ...
قاطعته فيروز وصرخت وقالت  : ساندي عايشه يا حسسسسسن .......يتبع 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
الكاتبه / جنه ياسر ✍️🏼




تعليقات