رواية زواج القاصرات ج2 الفصل السادس 6 بقلم دعاء احمد

         

رواية زواج القاصرات ج2
الفصل السادس 6
بقلم دعاء احمد



في مكتب شمس وزين
زين. بتفكر في ايه يا شمس
شمس بتفكير. في عشق
زين باستغراب. عشق مين مرات رحيم
شمس. ايوه هي
زين. ليه انت شاكك فيها في حاجه
شمس. لا طبعا
زين. اومال في ايه؟
شمس. هقولك بس الكلام دا كله محدش يعرف عنه حاجه.. المهم عايزك تبعت حد منطقه الغجري وتعرف كل حاجه عنها من يوم ما اتولدت لحد النهارده

زين. ليه..
شمس. رحيم المحمدي
زين بصدمه. لا يا شمس كدا الموضوع كبير عن تفكيرنا

شمس. لو دي الحقيقة عايزك تعرفي رحيم قاعد فين في لندن وتجيبه

زين. بس لازم نتأكد مينفعش نديله امل وبعد كدا يطلع كدبه

شمس. عندك حق لازم نتاكد

نجمه خبطت على الباب. ممكن ادخل
شمس. طبعا يا حببتي
نجمه بحده. شمس انت طلبت قهوه من نور(خدامه)

شمس. اه
نجمه وهي مربعه ايديها ادامها وبتبصله برفعه حاجب
شمس. احم خالص يا نجمه مش عايز ياستي

نجمه. القهوه مش كويسه ليكي انا طلبناك عصير

شمس. ماشي يا ستي تسلم ايدك

مصطفى من وراها. ازايك يا قلب اخوكي
نجمه وهي بتحضنه. الحمد لله يا حبيبي انت عامل ايه؟

شمس بسرعه كان واقف جانبه وشد نجمه
مصطفى بضحك. اه نسيت انك منطقه محظوره

شمس. الظاهره ان العلقه اللي اخدتها زمان مبقاش ليها إثر تحب تاخد واحده جديده

مصطفى. لا لا شكرا
شمس بهمس. ليكي عقاب يا هانم بس لما نبقى لوحدنا

هزت نجمه كتفها بلامباله تدعي الامباله لتهمس باغر"اء وضحكه خفيفه. انا معنديش اي اعتراض على الطريقه ابدا

شمس بصلها بذهول. انتي لو اصده تجينني مش هتعملي كدا بس المشكله ان جنانك دا في الوقت الغلط

مصطفى. احم احم
عاصي. نحن هنا يا عمتوا

شمس بجديه. ولد اسكت
قعدوا كلهم وحددوا معاد الفرح بعد اسبوعين

نجمه. انا هقوم انادي جميله
عاصي. احم ممكن انا اروح اناديلها

نجمه. تمام يا عاصي
في اوضه جميله
قاعده في البلكونه وهي زعلانه
الباب خبط
جميله. ادخل
عاصي استغرب هدوءها ودخل
عاصي. غريب قاعده ساكته
جميله بغضب. عايز مني ايه؟
عاصي بحده. ايه الطريقه دي اتكلمي عدل يا مدام
جميله. لما ابقى على ذمتك ابقى قولي اعمل ايه ومعملش ايه

عاصي بابتسامه تحدي. هنشوف يا حرمي المصون
قال كدا وهو بيبو"سها من خدها بسرعه ومشي

جميله بصدمه ووش احمر. حيو"ان

عند عشق
عشق جابت مذاكره وبدأت تكتب فيها
(لو كنت انت نهايه العالم وانا بدايته فلينتهي العالم بالتقاءنا...
لم أكن اتوقع ان نلتقي يوما ولكن حين توقف كل شي ونظرت داخل عينيك علمت ان اللقاء كان قدر محتم علينا)

ملاك من وراها. كلامك جميل

عشق بارتباك. يعني انا على ادي

ملاك. ممكن نتكلم شويه
عشق. طبعا اتفضلي
ملاك قعدت جانبها ابتسمت. عارفه انا بحب رحيم من وانا صغيره اوي بحب كل حاجه فيه
عصبيته و جنونه وطيبه قلبه تقله كل حاجه

عشق. بس انا مش اصدي ادخل بينكم

ملاك. انا عارفه ااهه على فكره في فرح هنا في السرايا كمان اسبوعين

عشق. مين.
ملاك. جميله وعاصي ابن خالوا
عشق بطيبه ربنا يتمم لهم على خير

تسريع الاحداث
يوم الفرح
في اوضه جميله
نجمه. بسم الله ماشاء الله طالعه زي القمر يا حببتي

جميله بتوتر. انا خايفه يا ماما

نجمه باسن بطن ايديها بحب.
اسمعي مني الكلمتين دول يا جميله.. عايزاكي تثقي في عاصي وتحبيه وصدقيني هو عمره ما هياذيكي ولو لاقدر الله حصل احنا في ضهرك خليكي فاكره دايما اننا معاكي يا جميلتي

جميله. ربنا يخليكم ليا
زهره. خالص بقى يا بت اوعي تعيطي عشان المكياج هيبوظ ومش حمل نبد من الاول

جميله ابتسمت بهدوء وسكتت

عند منير
منير. نفذ النهارده في الفرح
شخص. انت تؤمر يا منبر بيه

في الفرح
المأذون. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

عاصم. الف مبروك يا خوي
عاصي. الله يبارك فيكي عقبالك

صوت الر"صاص على و الزغريط

عند رحيم
جاله اتصال من نمره مجهوله
رحيم. مين؟
الشخص. انا واحد متعرفوش بس عايزه اقولك مبروك عليك مدام عشق اصلك محظوظ اوي مراتك جامده طحن

رحيم. انت بتقول ايه يا حيو"ان انت

الشخص بخبث. انت هتمثل علينا ما كلنا عارفين ان الست الر"قاصه اللي انت متجوز ها بنت ل"يل

رحيم بغضب جحيمي. انت بتقول ايه يا ابن.....

الشخص. ايه مش مصدق ولا ايه ان الحلوه دي كانت مقضياها قبل ما تتجوزها طب اقولك بامرت الشامه اللي في ضهرها

رحيم قفل من غير ما يرد وعيونه بتطق شرار ساب الزفه وبسرعه دخل السرايا وطلع اوضه عشق
وهو حرفيا مش شايف ادامه

عشق كانت لسه داخله الاوضه واول ما شفته اتخضت

عشق. في ايه
ق"لم نزل على وشها وقعت على الأرض بصدمه ودموع

عشق. انا معملتش حاجه في ايه

رحيم نزل لمستواها بغضب
. شوفي قسما برب العزه لو مكنتش خايف على اهلي ومراتي كنت د"فنتك حيه يا بنت.....

عشق بخوف. انا عملت ايه عشان دا كله

رحيم بسرعه مسك فستانها وشده انق"طع وفعلا كان في شامه في ضهر عشق

عشق بسرعه زقتها وجابت شال وحطيته عليها برعب
رحيم مسكها من شعرها ونزل بيها من السرايا والكل كان مشغول في الفرح

رحيم كان ماسك ايديها بقوه وبيشدها وراه لحد ما طلع من بوابه السرايا الخلفيه
رحيم بغضب. مش رحيم الأنصاري اللي يتجوز بنت ل"يل انتي طالق طالق بالتلاته قسما عظما لو ما مشيتي من البلد كلها على الصبح لكون د"فنك بالحياه انتي فاهمه

عشق. والله العظيم انت مش فاهم حاجة محدش قربلي

رحيم بسخريه. والمفروض اني أصدق واحده رقا"صه انا اللي غلط لما وقفت على الجواز دي من الاول
ارجعي لحياتك المقر"فه دي انتي متستهلش تعيشي بينا

وسابها ودخل القصر وهي بتعيط مش فاهمه حاجه
قامت ومسحت دموعها و حطت الشال عليها وفضلت تمشي بتوهان وهي حاسه بحد وراها
بسرعه جريت وهي مش عارفه تروح فين والصوت وراها بيزيد
بسرعه ركبت في شنطه عربيه  كانت مفتوحه
قعدت وضمت رجليها بخوف وهي بتكتم صوتها

شخص. راحت فين لازم نلاقيها منير بيه قال اول ما تخرج من السرايا نجيبها

تاني. دور عليها لازم نلاقيها

عند عاصم
عاصم. خالص بقى يا ماما انا هرجع على طول مأمورية في السريع وهرجع

فيروز. خالي بالك على نفسك واتغذا كويس..

عاصم. خالص بقى يا امي في حفظ الله

مصطفى. في حفظ الله يا حبيبي

عاصم. هابقي اكلمكم الصبح اول ما اوصل ان شاء الله

و طلع برا قصر الشرقاوي ركب عربيته وطلع على مصر
وهنا تبدأ رحله العشق😉

في قصر الشرقاوي
جميله كانت بتعيط
نجمه. طب ليه الدموع يا قمر
جميله. مكنتش عايزه اسيبكم يا ماما
عز. خالص بقى يا قلبي كفايه وبعدين مش عايزين الواد عاصي يقول عليكي نكديه من اولها

عاصي. انا عن نفسي موافق عليها في كل حالتها

شمس راح بأس راسها وحضنها. الف مبروك يا قلبي
جميله. الله يبارك فيك يا بابا

عاصي بغمزه. يا جماعه كفايه بقى عايز مراتي بقي

زين. خالي بالك عليها ياض

عاصي. في عيوني

بسرعه شال جميله وطلع اوضته وسط سعاده الكل

مصطفى. انتم هتباتوا هنا
نجمه. انا فعلا تعبانه جدا اوضتي القديمه جاهزه

فيروز. طبعا كل الاوض جاهزه ياله يا ولاد

نجمه بصت مالقيتش لا ملاك ولا رحيم ولا عشق

في اوضه عاصي
انزلها وأغلق الباب خلفه وهو يحاوط خصرها بيديه

عاصي. بقينا لوحدنا
جميله بخوف. هنصلي الاول
عاصي بابتسامه. ايوه نصلي الاول
ويصلي الاثنين
عاصي. صلينا يلا بقي
جميله بتوتر. هغير
عاصي. هستناكي
دخلت الحمام وطلعت وهي لابسه عبايه طويله
عاصي. ايه دا؟!
جميله. ايه؟
عاصي. هو دا منظر عروسه
جميله بارتباك. لا انا بس لسه مش مستعده
عاصي. نعم دا اللي هو ازاي

جميله. زي ما سمعت مش مستعده

عاصي. ودا لحد امتى ان شاء الله
جميله. معرفش
عاصي. اه ولما يجي ابوكي وأهلك الصبح عقولهم ايه أصلها مش مستعده

جميله. ماهو

عاصي بهدود. متخافيش مني بس لازم النهارده يعدي على خير.. ادخلي البسي حاجه عدله

جميله بتلالاء دموع. حاضر

دخلت غيرت ولابست قميص اسود قصير وتركت العنان بشعرها البني لتخرج أمامه وكانت ترتجف. يحملها ويجعلها زوجته شرعا وقانونا


                 الفصل السابع من هنا 

تعليقات