رواية صقر الصعيد الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم مي محمد

رواية صقر الصعيد 
الفصل الواحد والعشرون 21
بقلم مي محمد


مسك فهد من ياقة قميصه بقوة وسدد لهو بعض الضربات وفهد لم يفهم اي شئ ولكن سدد الضربات المتتالية كي يبعد عنه ويفهم ما الذي سيحدث
الناس كلها بتتفرج
فهد بعصبية.. انتتتت اجنتت خااالص ازاااااي تعمل كده
وكاد ان يضربه مرة اخري ولكن طارق وزين وصابر
ابعدوهم عن بعض
طارق.. خلاااص اهدو الله يخرب بيوتكم الناس بتتفرج علينااا
زين سحب عاصم…اهدا ياعاصم وتعال بر

قاطعه عاصم بزعيق.. بسسس بقييي كفااااااية خلي الناس كلهااا تعرف مين صقر الصعيد علي حقيقته ، الي بيقتل ويهرب ومش عارف اي كمان
فهد بوجع واكبر رجال الاعمال امامه وبدأت الصحافة تصور م
فهد مش قادر يتكلم
زين بزعيق ..خلاااص بقي ياااخي خلي عندك دم
طارق.. اطلع ياا عاصم كفااااااية كدههه
عاصم بشر.. لااااا كل واحد يعرف حدوده كويس
چو .. في اي يافهد فهمنه ايه اللي بيحصل داا من فضلك
( چو وجاسي ، هما اصحاب العقد اللي مفروض يمضيه معاهم )
عاصم وقف قدام چو قائلا.. انا هقولك ، الباشا فهد بيهرب بنات ولو اتنين مجوزين يبعدهم
چاسي .. فهد اتكلم دافع عن نفسك
فهد واقف مصدم من تهم عاصم لهو
ملك بتعيط علي حال فهد وصدمته ف عاصم
اميرة.. كفااااااية مسخرة بقي يااااا
عاااااصم
قاطعهااا.. انتي اللي كفااااااية اؤامر بقي ، انتي مش امي انتي يادوب خاااالتي وبسسس
لم يتحمل طارق وزين بعد قامو علي عاصم بضربات عنيفة متتالية
ولكن ابعدوهم عن بعض بصعوبة
اهدوووووو خلاااص
عم الهدواء عندما تقدم چو من فهد قائلا.. فرصة سعيدة فهد باشا ، بس مش هنقدر نوقع اي عقد
جاسي بحزن.. سوري فهد
وتركوه وخرجو ابتسم عاصم بفرحه قائلا.. هههههه والله عين العقل
والكل بص علي عاصم بكره وغيظ

ولكن سمعو ضربة قوية عالارض انه فهد قع ولم يتحمل اي شئ اخر اكتفي من كل شئ ومن اتهامات باطله من الذي يعتبره صديقه واخاه الوحيد الذي يسنده
الكل جرئ علي فهد أولهم ملك الي خايفه عليه.. فهدددددد
عاصم مصدوم من الي عمله
.. طلبو الاسعاف وبعد وقت وصلت واخذو فهد الي المستشفي كي يطمأنو عليه
عند ادهم الباب بيخبط .. فتحه وجد عاصم ف حالة سيئه جدأ
عاااصم
دخل وقعد علي الاريكه بتوتر
ادهم بستغراب حالته.. عملت ايييه ؟؟
عاصم بندم.. انا السبب
ادهم بعصبية.. متنطق زفتت اييييه؟؟
عاصم بحزن حكي له ماحدث
ادهم بعصبية.. انتتتت حيوااان يااااض ، ازاي تعمل كدههههه ، حرااااااااااااااااام عليك فهد ملهوش اي ذنب
قام عاصم بزعيق.. ملهوش زنب ازاااي ، انت ناسي هوا عمل ايي و
قاطعه ادهم بغيظ وغضب منه.. هي خاينه
عم الصمت لدقايق ثم اردف عاصم قائلا.. نعم
ادهم.. بقولك خاينه واحدة سا،فلة كانت متجوزه عرفي ومخلفه طفل
عاصم بصدمة وزهول..انت كدااااب ، انت بتقول كده عشان
قاطعه ادهم بزعيق..اخرسس بقي ، فهد لما عرف انها شمال وواحدة زبالة سفرها عشان
متتأذيش منهاا وتتوجع مهنتش عليه ، لكن ازاي انت قمت بالوجب معاه ،من اتهامات وكلام فاضي ومش عارف اي
عاصم قعد بندم وحزن.. لاا لاا مستحيل مستحيلللل

ادهم..لااا هو دا اللي حصل للاسف وعايز تصدق صدق براحتك
وقام بالاتصال علي الحرس وبعد وقت وصل امين الحرس
نعم ياادهم بيه
ادهم بوجع.. خدني علي مستشفي** حالا
.. تمم سياتك
وترك عاصم ف حزنه وحالته .. انه كان يكابر بكل شي ، حاول فهد عدت مرات كي يفهمه
ولكن دون فائدة ولان ماذا خسر صديقه وابن خاله الوحيد
بسبب غبائه وعصبيته ايضا
غبيييييي غبيييي ياعاصم غبييي
كااان لازم اسمعه من الاول كاااان لازم ياااارب اناا ايييه اللي عملته دااا ، هو كان خايف عليااا وانااا دمرته ودلوقتي ف المستشفي بسببي
يااارب استرها معاه بقي ، انا مستهلش والله ، انا ازاي حقير كده ازااااي ، وكمان كنت شمتان لما عمل حادثة وكان هيموت
حس بتعب ونغزة ف قلبه آآآآآ آآآآآ ه آآآآآ آآآه
واغم عليه مش شدة الوجع ولقهر
الباب كان مفتوح استغربت رزان

.. ايه داا ليه الباب مفتوح كده فين ادهم.. يااااا اد
توقفت عندما رأت عاصم فاقد الوعي .. ينهااار اسود ، مين داااا





تعليقات