رواية صقر الصعيد
الفصل الرابع 4
بقلم مي محمد
وبعد وقت خرج من الحمام
وسمع صرخات ملك من الاسفل .. ملككككككك
نزل يجري وجدهاا صوت ضحكاتها تملئ المكان ابتسم
ونزل .. بردو كده تصوتي حراام عليكي ياشيخه
ملك بضحك..ههههه غصب عني يافهد ، كان فيه فأر والله بس ماما حكمت لحقتني منه
فهد ضحك..هههه فأر ياملك
ملك بابتسامه.. اه وربنا
حكمت.. ههههه وه يابنتي بتخافي من اقل حاجه إگدة عاد اجمدي حدانا
ملك بابتسامه..حاضر ياماما
حكمت.. تسلميلي يابتي
يلا افوتكم عاد
فهد.. اتفضلي
ملك بتسأل.. فهد هي هتفوت ازاي يعني
فهد بضحك عليها..هههه افوتكم هتمشي يعني
ملك بحب.. اه فهمت
فهد.. حلو كلام اصعيد مش كده
ملك ببراءه.. اممم حلو كيفك بظبط
وتركته وذهبت
واقف مكانه بصدمه مما قالته
هي قالت حلو زيي ، ايه دا مش بحلم وذهب خلفهاا
احم ملكككك ياملكككك
-عند ادهم
ادادة.. طمني يابني هو كويس صح
الدكتور بابتسامه.. الحمدالله متقلقيش اوي كده ، هو تقل ف الشرب المرة دي علشان كده تعب وفقد الوعي
الدادة.. مش بيسمع كلامي خالص
الدكتور وهم ليغادر.. حاولي معاه ممكن ربنا يهديه
الداده.. ياارب
الدكتور.. عن اذنك
الدادة .. اتفضل اتفضل
غادر الطبيب وبتدأ يفيق ادهم ببطء ، افتح عيونه بتعب.. آآ آآآه آآي د داده
الداده امنيه قربت منه بحب.. ايوا ياادهم يابني انا جنبك والله
ادهم بتعب.. آآي آآآآآه
امنيه.. فيه حاجه تعباك يابني قولي
ادهم بوجع ونزلت دمعه منه..تعبان يادادة اوي تعبان
لدرجة مش عارف مالي ، تعبان من كل حاجه حرفيا ، نفسي اموووت ع
امنيه حضنته..بسسس خلااص يابني بعيد الشر عنك ليه كده
ياادهم ، احكيلي ياحبيبي
مالك ايه الي تاعبك بشكل داا
ادهم بوجع.. مش قادر اتكلم مش قادر اطلع اللي جوايا
امنيه.. حاول يابني عشان تعرف ترتاح شوية ، اتكلم ياادهم متتعبنيش معاك
اغمض عيونه بألم متذكر شئ فلاش ”
واقف عند البحر ويعطي ظهرو لشخص ما.. ابعدي عني
– يعني ايه ياادهم
.. زي ما سمعتي خليكي بعيد ،
مش عايز اكمل انااا حرررر
– لااا مش حررر انت وعدني ع
قاطعها بقوة .. اه بخلف بوعدي ليكي خلااااص بقييي
وتركهاا وغادر
باااااك
ادهم بكسرة.. كنت خايف تعرف اني تعبان وممكن اعمل العملية وموت فأي وقت ، مكنتش اعرف انها ماهتصدق وتسبني بشكل داا
امنيه.. انت غلطت ياادهم يابني كان لازم تقولها انك عندك ورم فالدماغ ، وبعدين الاعمار فأيد ربنا سبحانه وتعالي ممكن كلنا نموت وانت اللي تفضل عايش
ادهم.. ونعمل بالله ، اهو الحصل ياداده وخلاص
امنيه.. من حقها بعد الحصل تشوف حالها يابني
ادهم واغمض عيونه كي ينام.. كفايه يااداده تعبت
قبلت جبينه وقامت اغلقت الاضواء وذهبت
– عند فهد
جالس ف مكتبه
قاطعته وألدته.. بتعمل اي حداك ياولدي
فهد بابتسامه.. بقرأ كام ملف كده ، خير يامه فيه حاجه
حكمت.. ايوا ياولدي انت عريس ومكانك فوق مش أهني ، يلا قوم اطلع كفياك شغل عاد
فهد بحب..ياست الكل هي ساعه و
قاطعته..قولت ايه ياود ، مش هقدر عليك ولا اييي
ضحك وقام.. حاضر ياستي
حكمت.. اعمل حسابك انا طلعت العشا فوق عند ملك عشان تتعشو معا بعض
فهد..تمام فيه حاجه تاني
حكمت بضحك… هههه لا ياولدي مفيش اطلع حدا مراتك طوالي
فهد قبل يدها وذهب الي غرفته التي مليئه بشموع
والاضواء الخاصة توقف عندما رأها امام المراءه تصفف شعرهاا الفحمي – تذكر الحلم ابتسم وقرب .. احم ، هي دي مش اوضتنا ولا انا متلخبط
ابتسمت بكسوف من ذالك القميص الحريري الذي ترتديه اسفل الروب بلع ريقه .. ردي عليا وحياة ابوكي
ابتسمت ملك بكسوف وقالت.. متكسفنيش بقي
فهد بهزار.. انا سامع صوت مراتي ، انتي قتلتيها ولا ايه
ملك قربت منه .. اهو قدامك
فهد بسرحان.. اهو اي
ملك وسرحانه فيه.. احم ، مراتك
فهد بمكر.. هي مراتي ورق ، ثم همس بخبث عايز امام الله وعايز فعل هاااا
ملك بكسوف اعطته ظهرها العاري وسكتت
قرب حاوطها بعشق.. ملككك
ملك مغمضه عنيهاا.. مممم
فهد بتوهان .. انا بعشقك
ملك دورت وجهه اليه .. ايه
فهد وعيونه علي تلك الكريزة بطعم الفروليه ف ذالك الحلم ..اقترب واقترب والان
سيلتهمهم اغمضت عيونها وستسلمت لتلك القبلة علي شفتيها بعشق..
ملك بأنفاس للهثه .. ف ف فهد
فهد بتوهان ويده تكتشف جسدها ..هششش حسي بيا وبس
وذهب بها الي عالمهم الخاص
_ ف احدي الجبال الكبيرة
واقف بدر امام محجره
واحدي العمال امامه ينقلون الحجارة الي السيارات ويقومون ببيعها .. عجل يولد عاد
امرك ياحج ، احم بقولك اي ياحج بدر
بدر بحب.. قول ياولدي خيرر
الراجل بحزن.. محتاج سلف والله ياحج بدر سلف ، بنتي تعبانه ومحتاج مبلغ عشان العمليه
بدر بحزن عليه.. وه وه كيف متقوليش يا واد انت ، بنتك كيف بنتي بظبط
الراجل.. عارف ياحج بدر
بدر.. تعدي تاخد الي عاوزة من الواد محفوظ ، انا هكلمه بنفسي
الراجل بفرحه.. ربنااا يخليك ياحج بدر وميحرمنيش من خيرك واصل
بدر.. امين يارب
الراجل.. عن اذنك ياحج
بدر بابتسامه.. اتفضل ثم اكمل بدر
عجل ياواد انت وهو ، شيلو قوام عاد
– عند ادهم فتح عيونه بتعب
حاول يقوم .. آآآآآه آآآي دماغي وجعاني اوي كده ليهههه ، يا دااااده
امنيييييييه
امنيه فتحت الغرفة ونورت النور.. ايوااا يابني
ادهم بوجع.. آآآي تعبان اوي ، دماغي وجعاااني
امنيه.. هكلم الدكتور ياجي قاطعها .. لااا لاا كلمي فهد صاحبي بسرررررعه
امنيه.. حاضر حاضر
– ابتعد عنها بضيق.. مين الحيوان الي بيرن دلوقتي
وجد امنيه قام بخضة.. الووو
امنية .. ———
فهد بخوف.. تمم جاي حالا
امنيه…——-
فهد.. لاا انا جااي مسافه السكه وبسس
وقام
ملك .. فهد ، هو فيه حاجه
فهد بابتسامه.. صاحبي تعبان ولازم اكون جنبه
ملك.. الف سلامه عليه ، خود بالك من نفسك
ابتسم بحب .. حاضر ثم غمزلها وقال.. هناجي نكمل
ابتسمت بكسوف
وغادر
– عند ادهم
بعد ان فقد الوعي من الالام
وصل فهد ومعه اطباء متخصصين ف حالة ادهم
دكتور… ايه اللي حصله
امنيه ببكاء.. قال انه تعبان وبعدين دماغه وجعه واغم عليه ياحبت عيني من كتر الوجع
الدكتور..طيب
وقام بالكشف عليه تحت عيون فهد وخوفه علي صديقه
طمني يادكتور هو كويس
الدكتور بحزن… لا يافهد بيه ، لازم يروح المستشفي حالا
فهد بخضة.. هي حالته خطر كده اوي
الدكتور.. المستشفي احسن هناك هنطمن عليه اكتر ، دا غير الاشاعات اللي هنعملها
فهد..تمم
الدكتور.. هكلم الاسعاف بتاعت المستشفي
فهد وبص علي ادهم.. اوكي
وبعد وقت تم نقل ادهم الي المستشفي بمساعدة فهد
– عند ملك
قاعدة مبسوطه ونفس الوقت خايفه علي فهد
فلاش ”
حكمت.. قوليلي فهد عامل اي معاكي عاد
ملك .. الحمدالله
حكمت.. اسمعي يابتي ، دوخيه فيكي احسن متاجي واحده كده وكده تاخده منك
ملك .. مش فاهمه ، يعني اعملل اي
حكمت بحب.. يابت الرجالة بتحب المدلعه ، الدلعي علواد كيف مابنشوف
ملك بكسوف.. اه فهمت
حكمت.. ياحبيبتي انتي خلاص اجوزتي ، اتقبلي كده وعيشي واحمدي ربنا
ملك.. الحمدالله
باااااك
ملك .. معاها حق ، كان لازم ابدا حياتي معاه من الاول
ابتسمت وأكملت .. هو كويس واكيد هيكون العوض الحلو اللي فالدنيا الحمدالله يارب
💫عند فهد ف المستشفي
بعد الاشاعات
خرج الدكتور وقال ———
فهد بصدمة.. ايي