رواية صقر الصعيد
الفصل الثلاثون 30والاخير
بقلم مي محمد
__ بعد مرور يومين واليوم هو موعد زفاف ادهم ورزان وعاصم وندي
_ ف اكبر القاعات وبها اكبر رجال الاعمال وسيدات الاعمال .. ينتظرون وصول العرائس
__ ف السنتر ___
كلا من ندي ورزان ملك وباقي الفتيات
ملك..لوووووي
ندي بضحك.. الله بتعرفي تزغرتي يابت
ملك بضحك.. اه طبعا ياختي لوووووووووي لووووي
رزان بابتسامه.. دومي بيرن عليا ، انا متوترة خالص يابنات
ندي .. ومين سمعك ياختي
ملك بضحك عليهم قائلا.. والله مجانين جدا ، مفيش داعي للخوف يابنتي الله
ندي بتوتر.. ازاي انهردا الفرح ومش عيزانا نتوتر ونخاف رزان..قوليلي ياموكه ، انتي يوم فرحك مكنتش خايفه بقي خالص
ملك بحب عندما تذكرت اول ليلة معا فهد قائلا بعشق.. اجمل يوم ف عمري كله يوم مابقيت ليه وهو لياا ، بجد اجمل يوم ف حياااتي كلهاا
رزان.. ربنا يسعدك يارب
ملك..امين يارب ، وانتي وهي يالا بقي صقر بيرن علياااا
طلعت كي تحكي معه براا
الو ياروحي انت فين
فهد من خلفها بابتسامه قال بخبث..ليه وحشتك
ملك بعشق..ايواا وحشتني اوووي يافهووود
فهد حضنها من الخلف بعشق.. وانتي كمان وحشتني مووت اوي اوووي ياااروح فهود
ابتسمت بحب.. بجد
فهد قبل عنقها ..ممممم ، متيجي نريح قبل الفرح دا
ضحكت بخفه عليه.. عيب يافهد بقي ، وسبني
طلعت من حضنها بصعوبه قائلا..مش كفايه ابنك دا
ضحك عليها بخفة قائلا..ابني يعمل الي عاوزه ياست ملك
ملك بحب.. حاسة انهم توئم يافهد
فهد بعشق.. بجد حاسة كده
ملك..ايوا حاسة جوايا اتنين مش واحد
فهد حضنها.. الي يجيبه ربنا حلو ياستي
ملك..ونعم بالله
قاطعهم خروج ندي قائلا..ياخي انت جااي وراها هناا كماان
فهد…بهدواء. هههه والله مراتي ياست ندوش
ملك بغيرة.. طب امشي بقي كفاااية بجدد
وتركتهم ودخلت عند رزان
ندي بابتسامه..مالها دي
فهد بضحك.. ملهاش ، المهم خلي بالك من نفسك كويس تمم
ندي بحب حضنته فهو اخاها ف الرضاعه ولكن ملك لا تعرف قاطعتهم قائلا.. متروحو تريحوا شوية
ضحك فهد وندي
ملك.. انتووو بتضحكو ليييه _ كلامي مش علي هواكم ولا ايي
ندي بضحك..مش معقول بجد ، غيرة دي ولا اي
وصل عاصم وجد الكل بيضحك.. حبيبي ، وقبل رأسها بعشق ..فيا اي
ملك بغيرة.. شوف مراتك عماله تحضن وبس
ندي وفهد بضحك..ههههههه ولكن افجر عاصم ..ههههههه هههههه
ملك بستغراب..انت كمان بتضحك ؟؟
عاصم سكت ..احم، حرام عليكم والله
ملك..انا مش فاهمه حاجه وربنا
عاصم بجدية.. يامدام ملك ندي وفهد اخواات
ملك بصدمة..نعمم
عاصم..اه بجد ، خالتو اميرة رضعت فهد اما كان صغير وندي بالتالي بنت خالتي واخت فهد فرضاعه
_ ملك بفهم.. اااه ، فهمت وليه محدش قلي بالموضوع دا دلوقتي
حضنها فهد قائلا.. بس طلعتي بتغيري ياموكه
ملك بضحك وكسوف..هههه والله ، ثم نظرة علي ندي قائلا..وانتي حسابك بعدين معاي
_ تسريع الاحداث
تم الزفاف علي اعلئ مستوي وذهب كلا من عاصم وندي الي فندق بعيد عن الكل وكذالك رزان وادهم غادرو الي مكان بعيد
ليعيشون المسمي ب شهر العسل
_________________
بعد مرورو سنة
ملك بزعيق..تعال هناااا ياادهممممممم
ادهم الصغير ابن فهد ولديه تؤام اخر عاصم
ادهم..تؤ مث هازي يامامي
وبيجري
فهد بضحك.. ههههه تعال عندي يابابا
عاصم الصغير ببراءه..وانا يابابي اجي
ضحك فهد وشاله قبله بخفة قائلا..روح بابي انت والله
ملك ..اهو تدلع فيهم وياجي علي دماغي لوحدي ف النهاية يافهد
ضحك فهد قائلا.. عيون فهد انتي والله
ملك بكسوف..ههههه
فهد قرب منها.. متجيبي بوسة
ملك بصدمة ً.. عيب
فهد بستغراب..عيب ليه ان شاء الله
ملك..كبرنا ياحبيبي
فهد شالها..تعالي اوريكي كبرنا ولا لاء
ادهم..مامي نزل ماميييييي
فهد..انت مالك ياض دي مراتي لوحدي
عاصم..بابي هات مامييييي بقيييي
ادهم ببكاء..سيب ماميييييي
فهد نزلها وقال بغيظ..اهو نزلتهاااا ، ثم اضاف بمزح..هونا خلفتكم عشان تاجو عليااا
ملك بضحك..ههههه
___________
عند ادهم ورزان
كرما بتجري ..بااااابيييييي
ضحك ادهم واخذها بين احضانه قائلا..روح بابي انتي ياكرمله
رزان بحب.. هي روحك ، امال انا اي انشالله
ضحك بخفه قائلا.. انتي قلبي كله يا ام كرمله
ضحكت رزان بحب..ربنا يخليك لينا يااادومي يارب
قام حضنها ..ويخليكي لينا يااارب
______________
عند عاصم وندي
عاصم بزعيق..بقووول تعااال هنااااا
ندي ..براحة ع الواد ياعاصمم
فهد الصغير.. تعالي شوفيه منشف ريقي من الصبح
ندي بضحك.. مهو لسه طفل ياحبيبي براحة وبلهداوه ياجي معاك
عاصم قام.. طيب خديه انتي بقي يابتاعت الهداوة
ضحكت ندي .. ربنا يهديك يا عصووم
رجع للخلف قائلا.. تعالي هقولك حاجه
ندي بتجري..لااا لااااا
عاصم بيجري وراها وفهد بيجري ورا الاتنين..ماااامي ، بااااابي
تمت بحمد الله 💫