رواية روح الصخر الفصل السابع عشر 17 والثامن عشر 18 بقلم روان محمود


رواية روح الصخر
الفصل السابع عشر 17
والثامن عشر 18
بقلم روان محمود 



الحلقة السابعة عشر
اما همسه كانها اكتشفت مصيبه..مرااااااااد
وتمسك شعر الممثله التي امامه
فيخرج صوت قوي انه صوت المخرج صوت قوي غاضب
المخرج.مين المتخلفه دي ازاي تدخل كده ومين سمحلها تدخل التصوير
فتفاجئ همسه من تلك الكلمه انه في تصوير
اما ساره فذهبت لزياد سريعا لينطلقوا بعيدا فقد كان زياد انتهي من مشهده
اخذها وانطلقوا  بعيدا قبل ان يحدث شجار معتاد بين همسه ومراد
اما مراد فيندهش من وجودها ومن افعالها تلك التي تغير عليه من ثيابه
المخرج.حد يرد عليا مين المتخلفه دي
اما همسه لتخرج من نظره مراد المشتعله الغاضبه بسبب افساد عمله او المشهد الذي كاد ان ينتهي
فذهبت لترد ع الذي يحقرها لتتخلص من موقفها ومن نظرات مراد الغاضبه التي تريد ان تحرقها
همسه.هي مين دي اللي متخلفه ياراجل يامكعبر انت
مخرج.انا مكعبر طب اطلعي بره
همسه.يعني هطلع من الجنه بلاش قرف دانت فاشل
والمشهد قديم ومتعاد مليون مره
المخرج.تبع مين دي انطقوا
ينطلق مراد سريعا ليمسكها كالارنب ويعتذر للمخرج الذي يعذره حتي يكمل الفيلم لانه ممثل له قيمه ومن الصعب عليه خسارته خاصه انه يعمل بفيلمه حاليا
اما مراد يمسكها كالارنب ويركبها بالسياره
همسه.ايه مسكه الارنب دي خلاص انا اسفه اوووف
وع فكره بقا انت الي غلطان
مراد .ليه بقا انشالله
همسه بغضب.عشان مقولتليش انك جاي تصور وكدبت
وقولتلي اننا جايين شهر عسل وشكلك روحت قضيته مع الممثله عجبتك انطق عجبتك
مراد.اولا انا مقولتش لاني عارف انك بتغيري وهتعملي مشاكل ثانيا ده شغل وانتي بوظتهولي بتصرفك وتفكيرك الطفولي
همسه بغضب .اه طبعا بقيت دلوقتي طفله وهي اللي انثه انا فهماك كويس ماشي ابقي بقا خليها تنفعك وقضي معاها شهر العسل
فيضحك هو يعشق غيرتها وتصرفاتها المجنونه تشعره برجولته وحبها الشديد له
دخلوا الفندق وانطلقت هي الي جناحهم  غاضبه مسرعه
اما هو يضحك ع تصرفاتها الطفوليه
مراد دخل يضحك ع تعبيراتها وغضبها ومنظرها الطفولي الحانق
همسه.انت بتضحك ع ايه احترم نفسك
فترميه بمخده بجانبها تاتي به فيصتنع الوجع
تقلق عليه وتذهب له فيمسكها بجانبه ويكمل ضحك ع خالها وع خدعته الصغيره التي دخلت عليها
همسه.تصدق انت رزل وانا بكرهك ماتضحكش بقولك انت مستفز
مراد.بصي بقا عايزين نتفق ع حاجه
فتقول بعند طفولي .لا
مراد.لا بكلم بجد.
همسه.اوووف قول
مراد.احنا للاتنين غلطنا ولازم نتعلم من اخطائنا
همسه.نعم ياخويا انا مغلطش اه غلطتني دلوقتي عشان تروحلها بقيت وحشه دلوقتي منك لله
مراد.حسبي الله ونعم الوكيل زوجه مصريه نكديه اصيله يابنتي اتهدي ربنا يصبرني
همسه.لا وتصبر ليه روح للي تعجبك
مراد.وبعدين بقا
همسه باعتراف طفولي غاضب .بص بقا انا بغير عليك ومبحبش حد يقربلك ولما حد يقربلك ببقا عايزه اكلك واكله
مراد.ههههههههههه ياشرس انت اموت انا
فتخجل من نظراته وكلامه
مراد.بصي بقة انتي لازم تقللي الغيره شويه وانا بعد كده مش هكدب عليكي  ماشي ايه رايك
همسه.بس انا مبقدرش اتحكم فنفسي
يقترب منها بشده.طب وعشاني
همسه بخجل .مراد
مراد باثاره.مراد انتي بقا تعالي بقا اما نشوف حكايه شهر العسل دي
لياخذها الي عالمه
فتشعر بحبه ليسكن خوفها من ابتعاده عنها قليلا
ويقضوا ليله من ليالي شهر العسل يشعر كل منهم بخب للاخر لايعلمون ماهو التي تخبئه الايام
....................................
اما عند روح
يدخل عليهها صخر ويلمح الصوره بيدها
صخر.ايه اللي فايدك ده
روح.تعالي عايزه اسالك سؤال
صخر.قولي زهقتيني
روح.ماشي ياخ صوره مين دي
يفاجئ بالصوره في يدها فمن اين اتت بهذه االصوره
يظهر ع وجهه العبوس
صخر بجديه مخيفه.جبتيها منين مين سمحلك تتحركي فالبيت بحريه اوي كده وتدوري فيه عن حاجن متخصكيش
روح.بس ياعم النشره الجويه
انت ماصدقت انا كنت بدور ع حبايه للصداع ولقيتها
صخر بجديه مخيفه.طب وخدتيها ليه
روح.ايه ياعم في ايه انا حره ومتكلمنيش من زورك كده عشان انا مبخافش اتكلم عدل
يصمت قليلا فهو بالفعل راها وهي تبحث عن حبه للصداع
وبالفعل راها وهي تخبئ شئ خلف ظهرها
تقطع هي هذا الصمت .مقولتليش بقا مين المز
دانا كل يوم احلم بيه
ويظهر ع وجهها احمرار بسيط تحاول اخغاؤه
فيضحك من تعبيرها التلقائي
فيقول بجديه.ده اخويا بس مسافر
فيلاحظ وجهها انه غضب بعض الشئ وحزن
روح.يعني مش هينزل
صخر.لا ليه
قوليلي هو انتي بتحلمي بيه ايه
روح بارتباك لاول مره.وانت مالك
صخر.ماشي براحتك بس باين من تعبيراتك انها حاجه مش حلوه قولي جايز افيدك واعرف افسره وجايز لو هو فخطر الحقه
روح.بارتباك تخفيه .ولكن لايخفي ع عيون الصقر الذي امامها
مفيش بحلم اننا اتحوزنا
لتتكلم كانها في عالم اخر كانها تحادث نفسخا ولكن بصوت عالي
حاجه غريبه يعني واحد عمري ماشوفته ومعرفوش واحلم اني اتجوزته مع انه حراك فالحقيقه لانه اخوك  وعمري ماهقابله اشمعنا هو
ده غير اني عمري ماتجوز  حد
بس الي مستغرباه اننا كل احلامي بتتحقق علطول اكيد دي اشاره من ربنا لحاجه معندكش تفسير
ينظر لها بنظرات مبهمه غير مفهومه كعادته ويقوم من مكامه وينطلق نحوها
ويقول بصوت يبدو غاضب.طيب مش  عبب تما تحلمي احلام زي دي باخويا وانتي متجوزاني وطبعا من تعبيراتك اكيد باسك او عمل حاجه ده لو مكانش اكتر
روح غاضبه.اولا متكلمنيش كده انا مش مرات حد دي لعبه
ثانيا ده مش بايدي مش ذنبي هو اللي بينطلي فاحلامي
صخر.ماده تكيد ناتج عن انك عايزه كده او بتتمني كده ولا ايه
روح.لا انا مبتمناش حد
ده غير انتا بحلم بيه من اول يوم جيت فيه خنا من قبل ماشوف الصوره
يصمت هو قليلا وهو يتفحصها بملابس نومها تلك البيجامه التي البسها اياها
صخر بصوت عميق .طيب لو هو مكاني كان ممكن تكملي الجوازه اهو مش عجوز وووشه مش شبه ابو الهول ومبينهجش ليقول ذلك الكلام متهكما ع حديثها السابق
روح.معرفش هو مش حكايه شكل بس ده لو لقيته اصلا مش بتقول مسافر
بس اظن ان في حاجه مشتركه
ممكن وممكن لا معرفش انا عمري مافكرن ولا عايزه افكر فالجواز
وبعدين مين الي قالك ع حكايه ابو لهول وعجوز وبتنهج دي
هو.انتي
هي.ازاي
لتفاجئ بانه يظهر موبايله ويظهر فيديو لتجحظ عينيها
فانه صورها صوت وصوره وفيديوهات اثناء ذلك اليوم بعد الحفل
...........................
اما عن ورد التي عادت من عند هذه الدكتوره كان الحياه توردت في وجهها
كانها ازاحت حمل ثقيل
ليلاحظ ذلك رائد الجالس بجوارها
رائد.ايه ياجميل الدكتوره كوبسه ولا نغيرها
تقول بانفعال.لا لا دي حلوه اوي
دانا هصاحبها حتي بعد مابقي كويسه دانا حاسه انها عوضتني عن امي
دي طييه اوي من زمان متكلمتش مع حد كده
رائد وهو يجذبها الي احضانه وهويضحك.بجد طب الحمد لله
نجيلها ع طول
ربنا يجيب الفرج بسرعه لاحسن انا خلاص مش قادر
فتبتسم له ببلاهه.مش قادر ع ايه مش فاهمه
رائد بصبر.ربنا يصبرني
فتقرب من خدع وتلثمه وتقول بحب وعشق .بحبك
ينظر لهاوهو يصطنع بدايه البكاء.ايوه ياختي هو ده اللي باخده منك
ورد .امال عايز ايه
رائد بنصف عين.بريئه اوي ياختي معملتيش حاجه ماشي ماشي
يعودون بيتهم بين الضحك والمرح وتلميحات رائد.
تعود ورد ووتتصل باختهافهي نعم الصديق
روح.ايوه ياورد ايه ياحبيبتي جوظك ازاكي فيكي حاجه قولي بسرعه
ورد بضحكه جميله رقيقه
يطمئن قلبها بضحكه اختها الجميله.
ورد.اهدي ياروح انا كويسه انتي ع طول قلقانه علينا كده
روح.طيب الحمد لله عامله ايه فالجواز احكيلي حلو ولا ايه هههههههه رائد شكله بيحبك
ورد.والله ياروح مش عارفه
رجع القلق الي روح بعد كلمتها خافت ان يكون اذي صغيرتها
روح.ايه عملك حاجه اذاكي اتكلمي ماتكسفيش
ورد.اصل بصراحه يعني مكسوفه اتكلم فالحاجات دي
روح.لا اتكلمي ياقلبي
ورد.هو صح اللي هو فالي بيحصل بين كل الازواج ده عادي
انتي مقولتليش الموضوع ده قبل كده
روح.ههههههه ايوه انا بحسبك عارفه
ورد.طب ده انا انا خايفه هو انتي وجوزك بتعملو كده
اصل انا مش عايزه
روح باضطراب من سؤالها.اه طبعااي اتنين متجوزين بيعملوا كده عشان يجيبوا بيبي حلو
بس هو انتي لسه فعلا مش مراته
ورد بخجل.ايوه
روح باستغراب ازاي
لتحكي لها كل مافعلته مع تلك الرائد وفعله معها مرورا بمواقفهم وكلامها المضحك وصبره عليها
الي ان وصلت الي تلك الدكتوره
فتندهش روح من هذا الرجل ايعقل وجود نوع من هذا الرجال فالدنيا
فهي بعد هذا الحكي هدا قلبها وااطمئن ع طفلتها
وهداتها وقالت لها انه حقه عليها ويجب ان تطيع زوجها وتمشي مع هذه الدكتوره وتحاول اسعاد زوجها
.....................................
اما عن موجه
نزلت الي عملها كسكرتيره ولكن التعامل مع هذا الاسر
كان صعب عليها فكان يعاملها معامله رسميه بل اقل من الرسميه
فهي بعد ان اعتادت ع هزاره وقربه وتلميحه وبعد ان طالت اول قبله منه وهي مستمتعه بها ومتقبله فالجامعه بل راغبه باكثر بعد ان رات غيرته يبعد هذا البعد القاسي
هي اعترفت انها اخطات خطا فادح في حقه ولكن عقابه هذا قاسي عليها هي لاتتحمله
انها حاولت التقرب منه كثير ولكنه كان يصدها في كل مره بافظع الطرق ويعرفها حدودها فخطاها ليس بالصغير
ولكن ستحاول مره اخري
تدخل عليه مكتبه يشعر بها ولكن يتجاهلها وكانها لم تدخل وينظر فالاوراق امامه
فتتقدم وبيديها صينيه اتت بها من الكافيتريا وعليها سندوتشات فهي لم تاكل وايضا هو من وقت هذه المصيبه
تذهب اليه وتجلس فوق مكتبه بغنج ودلع ليتافف من افعالها
اسر.نعم مش هنلخص بقا من شغل التلزيق ده بقا
موجه.مفيش عايزاك تاكل معايا
اسر.لا معلش مبكلش مع واحده
مبعرفش ابقا راجل معاها ومش مكفيها
موجه.خلاص بقا انا اسفه انا عمري ماتاسفت لحد
اسر.اتفضلي ياهانم ع مكتبك
انا مش فاضيلك
موجه.اسر والنبي
اسر.بره

#الفصل_١٨

الحلقة الثامنة عشر
اولا اللي فوق ده زياد
بعد ان عاد زياد وساره الي الفندق وتركوا التصوير
زياد.ساره بصي بقا انا في موضوع عايز اكلمك فيه انا انسان مشهور اه انتي بقيتي مراني دلوقتي بس انا مضمنكيش
وبصراحه انا بدور ع حياه مستقره واحده فاهمه معني زوج واولاد مش بدور ع لعبه وخلاص وانا عارف انك مع الوقت اول ماتخلفي هتعوزي تتطلقي
ساره بتهكم من كلامه وافعاله انه يؤكد انها قررت الطلاق منه بعد الخلفه لم يترك حتي حريه الراي لها
ساره.وبعدين مش فاهمه حتي لو كلامك صح انت عايز ايه يعني
زياد.عايز اطلب منك طلب
ساره.اطلب
زياد .انتي طبعا مابتحبنيش انا مجرد واحد بأدي رسالتي بالنسبالك صح
ساره باضطراب من كلامه فهي لاتعلم كلامه صحيح ام خطا ام تغيرت وجهه نظرها بعد الزواج منه ولكن ع كل حال فهي لاتريد ان تشعره انها مذبذبه او غير متاكده من رايها فالزواج وفكرتها فتقول مسرعه
ساره.اه اه طبعا زي ماتفقنا قبل كده ايه طلبك بقا
فهي كانت تظن انه ربما سيطلب منها وقت لاعاده التفكير في علاقتهم او التقرب منه والحكم عليه كزوج مستمر لها او لا ولكن خيب ظنها بل ادهشها بطلبه
فهو كان يعرف قبل كلامه تسرعها فالاجابه ع سؤاله وانها ستخفي مشاعرها وتتمسك بفكرتها القديمه
زياد.بصراحه انا عايزك تشوفيلي واحده اتجوزها بعد مانتطلق
ساره بتماسك.نعم ياخويا
زياد.ايوه عادي احنا كبار وفمجتمع متفتح عادي وانتي مش دقه قديمه وانتي اكيد اكتر مني خبره فالحاجات دي
ساره بزهق وغضب تخاول اخفاؤه .يعني انت عايز ايه وخبره ايه
زياد.انا عايز واحده طيبه ومحترمه وعارفه واجبتها كزوجه وام وتعرف تعيشني وانا برده هعيشها وهبسطها وانتي مجربه طبعا بس ايه عايزها عارفه يعني ايه جواز ممش ذي اللعبه اللي احنا فيها دي مش عايز اكرر الموضوع تاني

عايزها تعرف تعيش تعرف ان الجواز موده ورحمه وان مهما حصل خلافات تستحملني وانا استحملها  وياريت لو كانت تعرف عن دينها وبتصلي كده
بس اي حاجه بقا تانبه متهمنيش لا شكل ولا اي حاحه من حاجات البنات دي  فهماني
اما ساره بعد ان سمعت كلامه حزنت بداخلها ع نفسها فكلامه كله عكس افكارها وشخصيتها وتحول هذا لغضب خفي وصوت تحاول اخفاء نبره البكاء منه
ساره .اه وقصدك كمان اكيد ان اهلها لازم يكونوا عايشين معاها مش سايبنها عايشه لوحدها صح ع حل شعرها
اما هو بداخله شعر بانه جرحها ولكن يجب ذلك لتفيق قبل ضياع الوقت وخساره حياتهم
زياد .لا عادي مش شرط اشمعنا لا مممن في ناس اهلهم ميته ومش عايشين معاهم بس كده كتير اهم حاجه متتاخريش فالاختيار عايز كذا عروسه عشان اختار اكيد عندك بنات اصحابك كتير وانا برده مش اي حد عشان اول مانطلق اتجوزها ع طول
ساره بنفاذ صبر.انت ليه بتتكلم ع اساس انك متاكد اني هطلق منك مش ده لما نخلف الاول نبقي نفكر
زياد.اه طبععا اول مانخلف زي ماتفقنا بس زي مانا نفذتلك اللي انتي عايزاه تساعديني اني الاقي حبيبتي انا كمان
ساره بتهكم.حبيبتك انت لحقت
زياد.يابنتي اي واحده فيها المواصفات دي لازم تتحب دي فتاه احلامي 
ساره.طب وانا ماتحبش
زيااد.ههههههه يابنتي انتي ميفرقش معاكي الحب والكلام ده انا عارف وانتي طبعا جميله مسيرك تلاقي اللي يحبك وشبهك لكن المواصفات بتاعتي اكيد لو لقيتها البنت دي هتبقي اميرتي هعيشها ملكه
بصي انا داخل انام بقي شويه عشان ارتاح ومتنيش لو لقيتي حد مناسب
فيفاجئ بشبشب طائر يصتدم بظهره فيتوجع ولكنه يدعي انه لايعرف سببه
زياد.ايه ده في ايه يابنتي
ساره بعصبيه تحاول اخفاؤها.معلش مكنش قصدي كنت برميه عادي انت جيت فطريقه
زيااد.طيب
فينتهي اليوم ببن من ينتظر اثر خطته عليها
وبين من تحاول اخفاء مشاعرها عنه وتغتاظ وتفكر في كلامه جيدا عن فتاه احلامه فكل صفاتها لاتشبه فتاه احلامه فهل ممكن ان يتصادف ويري فتاه احلامه فاي مكان ويتزوجها وتخسره
لا لا هذه الفكره مجرد التفكير بها لاتستطيع تحمله فماذا تفعل ظلت تفكر حتي غلبها النعاس
...............................
اما روح بعد ان اطمئنت ع حال ورد بالفون وزوجها الحنون معها
تحدثت الي اختها موجه لتطمئن عليها وتعرف اخبارها قبل ان تسافر
اما موجه بعد ان تم طردها من مكتبه لاكثر من مره
تجد هذا الموبايل يهتز وتري لسم شقيقتها روح
نعم انها اتت
لها نجده من السماء  فهي فقدت صبرها
واححتارت في امره فلا احد غير اختها ستشيرها في امرها
موجه.الو روح وحشتيني اوي
روح.وانت كمان ياموجتي عامله ايه
موجه بصوت اشبه للبكاء .مش كويسه خالص ياروح انا تعبت
روح.ليه بس ده اسر بيحبك
موجه.انا غلطت ياروح غلطه كبيره ومش عا رفه اصلحها ومممن اطلق بسببها
روح بخضه.ليه ايه الي حصل احكي بسرعه عملتي ايه يامنيله من اول اسبوع
موجه ببدايه بكاء قصت لروح كل مافعلته من تفاهات طوال الايام الماضبه معه وايضا حكت لخا انه تخوه حتي للان واتفاقهم  القديم قبل الزواج وانها اخطات عندما اخفت ذلك عنها وختمت كلامها بفعلتها الحمقاء التي هي سبب لما هي فيه حتي الان
روح بزعل وقلق ع حال اختها وماوضعت نفسها فيه بسبب افعالها
روح.كده ياموجه تخبي عليا كل ده قبل الجواز طيب كنتي قوليلي جايز كنا لقينا حل تاني عير الجواز واللي انتي حطيتي نفسك فيه
موجه ببكاء عالي وقامت لتغلق باب السكرتيريه عليها حتي تتكلم باريحيه بدون ان يدخل اي من العملاء عليها حيث انها
بعد ان عادت للعمل انتقل مكتبها الي خارج مكتبه ولكن بنفس المكان يفصله باب عنها ويفصلها باب اخر عن بقيه المكان فهي كانها غرفه مقسمه لمكتب بباب ورواق خارجي يوضع به مكتب اخر للسكرتيره ثم باب لغلق الغرفه بالكامل
اغلقت الباب الخارجي وبدات فالبكاء بصوت عالي لتخرج مابها من هم زاد عليها من يومين
موجه.انا انا اسفه بس مانا حتي من غير الاتفاق كنت هتجوزه هة مااجبرنيش انا انا بحبه اوووووي
لتفتح في البكاء مره اخري وتشهق
روح بعد ان صعب عليها حال اختها.خلاص خلاص اهدي بس كل حاجه تتصلح  مدام بتحبيه
موجه ببكاء اشد .تتصلح ايه بس ده كرهني معدتش عايز يشوفني وكل شويه يقولي هطلقك هو كان بيحبني
بس دلوقتي لا وكل شويه يقولي انه معادتش ينفعني عشان هو مش راجل والله ياروح مكنت اقصد انا بغير عليه وقولت كده عشان كل البنات تبعد عنه مكنتش اعرف انها هتوصل لكده
ساعديني انا اول مره ابقي ضعيفه كده
انا انا بحبه
لتقول كلمتها الاخيره ببكاء شديد
روح وقلبها قد تالم من حال اختها فلولا هذه المهمه لكانت ذهبت اليها اخذتها لاحضانهاوتركوا الدنيا من خلفهم جميعا
فهي لليهمها الاسعادتها ولكن هي فهمت انه يحبها ولكن يريد تربيتها من جديد ع جنانها فهي تفهم الشخصيات من اول لقاء فهو لو لم يكن يحبها لا يتزوجها وكان طلقها فلحال بعد ان اخذ مااراد
روح.بصصي اهدي بقا خالص انا هقولك تعلي ايه وننفذي كلامي بالحرف الواحد ماشب تقص عليها روح ماسوف تفعله
معه الايام القادمه
موجه بفرح من فكره روح.ماشي شكرا اوي ياروح
ولكن كانت المفاجاه هناك من سمع كل كلامها عنه مع اختها فهو اول ماسمع صوت بكاؤها من مكتبه كان ذاهب ليراها
ولكن سمعها تغلق الباب الخارجي فوقف يسترق السمع
وسمع ماجعله سعيدا للغايه
فهي تحبه وانه لم يجبرها ع زواجه ولم تحبه اي حب فهي تعشقخ بملامهاهذا لا والادهي انها تغير عليه غيره حمقاء
تداريها بتصرفاتها الحمقاء فمن يتوقع ان تصرفها هذا كان بدافع الغيره  وايضا عرف اننها تعلمت من خطاها ولكن سيستمر عقابه حتي يرضي عن افعالهاحتي لاتعود تكرار خذه الاخطاء مع اي احد
.....................................
اما بعد ذلك اتصلت بهمسه واطمئنت عليها هي الاخري
وعلمت ان زواجها ع مايرتم ولكن نصحتها بان تقلل غيرتها عليه حتي لاتتسبب في مشاكل ابديه لهم فهو يححبها
ودعت الله ان يحافظ الله عليهم في غيابها واستودعتهم عند الله ان يحفظهم من كل سوء
........................  .      
لتبدا رحلتها هي الشخصيه ويبتعد اخبار ابطالنا عنها وعنا جميعا
بعد ان اخبرها زوجها امس  قبل هذه المكالمات انهم سياسفروا الي انجلتر ا  الرابعه فجرا غدا اي بعد ثلاث ساعات من الان
تتذكر حديثه اليها امس بعد تن اكتشفت انه صورها فيديو صوت وصوره وهي ترتكب مثل هذه الافعال والكلام المخجل وهي غير واعيه لما يحدث
روح.ايه اللي انت هببته ده انت ازاي تسمح لنفسك تصورني وانا فالحاله دي
صخر بكبرياء وجمود.انا حر انتي الي مهزاه
روح.مهزاه تصدق بالله تنت كان حلال فيك انت الي تشربه
انا غلطانه
واقولك ع حاجه كمان انا كل كلامي كان صح عنك
والمرادي بقولهولك وانا بكامل قوايا العقليه
لتسحب منه هذا الموبايل وتفتح الكاميرا وتاتي عليهم
وتقول انا بقولك انك شبه ابو الهول ومفيكش روح وعجوز ومكركب وشايف نفسك ع الفاضي ومتكبر ومؤرف ومحدش يستحملك بشخصيتك المؤرفه دي
انت صنم فعلا صخر حجر مبتحسش عايشه مع انسان زي جهاز كمبيوتر بيترجم وخلاص حتي ملكش تعبيرات وش
لا والمؤرف اكتر مغرور ومتكبر محسسني انك رئيس امريكا بلا ارف ياشيخ
تعرف انا بتارف منك بتارف تبصلي حني وانت فامر مفسك انك مجنن ستات العالم
يقول هو بابتسامه بجانب فمه مستفزه.صورتي كل ده ومبسوطه اوي انك بتشتميني
روح بتنتصار.ايوه طبعا.بارد
هو بتلاعب وبجمود وجهه كالعاده.ايوه بس محظش بيتتصر ع صخر الحديدي نسيتي ده
ترفع شفتيها وتنظر له نظره استحقار تهكما واستخفاف بكلامه
صخر بلغه جامده منتصره .صوري بقا دي كمان عشان تبقي تتاارفي مني
لم يعطيها وقت لتفكر بل اقتنص شفتيها في قبله ليثبت لنفسه شئ ما ولكن قبله بدون  اي احاسيس فتبتعد عنه مسرعه واذا بيدها تستقر ع وجهه ليكون فيديو عالمي
وتهرب سريعا منه .يقول بصوت جامد السفر بكره عشان نحلص من المهمه الزفت دي مع اشكالك مستوانا انحدر ناس لمامه
ويصفع الباب بوجهها
هو صخر الحديدي تجرؤ امراه ع ان تصفعه وتلكمه تلك المتشرده لا تعرف من هو فستعرفها الايام




تعليقات