رواية ناري وجنتي الفصل السابع 7 بقلم إيلا إبراهيم


 رواية ناري وجنتي

الفصل السابع 7 

بقلم إيلا إبراهيم


مكنش حاسس بنفسه وهي بين أيده تاه معاها بعالم تاني أنفاسهم بتعلى وتهبط وهي بتحاول وتبعد مش عارفه هو مسيطر على مشاعرها قبل مايسيطر على جسمها..

الخبط على الباب محدش فيهم سامعه..كانو تاهيين بمشاعر جديده عليهم هما الاتنين

لحد ما انفتح الباب وبعد عنها بسرعه وهي استخبت وراه بخجل..مش عارفه تعمل ايه

انس بانفعال وانفاس ثاىره انتي ازاي تدخلي كده..

مي بحرج انت اسفه بس والله خبطت كتتير وايهاب بيه يستناك في الاج..

انس اطلعي بررا..

مي خرجت بسرعه وهي مكسوفه وزعلانه عشان زعقلها ودموعها اتجمعت بعينيها 

دار وشه وشافها باصه الأرض بكسوف دموع عشان الموقف المحرج ده..

مسح وشه بغيظ وبعد شعرها عن وشها انتي عملتي فيا ايه لما بشوفك ببقى مش على بعضي كده ليه..

جمان منطقتش بكلمه حاسه ان الموقف صعب جدا بالنسبالها دلوقتي هتقولي عليها ايه .

انس باس جبينها واتكلم بهدوء ادخلي الحمام ضبطسزطرحتك واستني مش هتأخر هحضر الاجتماع وارجعلك نروح سوى ماشي

جمان مرفعتش نظرها ليه وهي حاسه انها لسا تايهه من الموقف اللي حصل من شويه..

انس قفل زراير اىقميص بسرعه ودخل الحمام لبس الجاكيت بتاعه وبص ليها كانت لسا بمكانها مصدومه .

اتنهد بضيق وقرب منها وهو بيط كفه على خدها واتكلم بهدوء جمانه مينفعش تفضلي كده ادخلي ضبطس نفسك وانا كمان شويه وراجع..

جمانه...

انس باس جمب شفايفها وهو بيشدها بهدوء انتي زعلتي عشان قربنا من بعض .

بصت الأرض بضيق وهو نفخ بانزعاج واتكلم أن مش هتأخر هوصي مي عليكي .

خرج وسأبها وكانت مي بتعيطي 

نفخ بضيق لما وقفت واتكلمت استاذ ايهاب مستنيك في غرفة الاجتماع

انس مي انا اتعصبت عشان دخلتك علينا دي مكنتش لطيفه .

والله يااستاذ انس انا خبطت كتتير بس حضرتك مرديتش عليا..

ماشي يامي حصل خير وابقى خدي بالك من مدامتي جمانه وشوفيها عايزه تشرب ايه .

مي مسحت دموعها حاضر ...

طلع انس على الاجتماع وخرجت جمانه بسرعه من المكتب تنده مي وراها مش بترد حاسه انها بتعيش حجات ومشاعر جديده عليها وخايفه ..خايفه من كل اللي بيحصل ...  

بالليل 

رجع انس وهو متعصب عشان نبه عليها تستنها لحد ما يخلص وايه الجريمه اللي ارتكبها يعني مهي مراته وده حقه ..بس جمانه مزودها جدا يمكن عشان مش حابه قربه...يمكن عشان قلبها مع حد تاني..

افكار كتتيره بتدور برأسه مش عارف الصح من الغلط ..

قابل النانا بتاعته

انس ازيك يا نانا 

النانا الحمدلله يابني.. انت عامل ايه

انس بتعب ظاهر الحمدلله جمانه فين

النانا والله يابني من ساعت مارجعت وهي جوا مش راضيه تخرج ولا تكلم حد انا مش عارفه مالها ..انت مزعلها بحاجه .

انس متشغليش بالك تصبحي على خير. 

مش هتتعشى .

انس ماليش نفس.. بعد اذنك طلع الاوضه وقف عند الباب شويه وحاول يتمالك نفسه وميتعصبش عليها عشان هي مبتعسمعش الكلام. فتح الباب دور عليها يعنيه واتصدم لما شافها واقعه على الأرض..

جري ناحيتها بخضه حاول يفوقها مفيش فايده .

شالها وخدها على المستفشى 

كانت الدكتوره بتفحصها وهي مستني براا على نار..

بعد شويه خرجت الدكتوره من غرفة الكشف. 

انس طمنيني يادكتوره هي عامله ايه ..

الطبيبه اطمن حضرتك شكلها بتدلع عليك..

اتنهد براحه وسائل بضيق ططب. الجنين ايه وضعه 

الدكتوره جنين ايه 

انس الجنين يادكتوره.. هي مش حامل..

الدكتوره حامل ايه يااستاذ حضرتك البنت لسا انسه..

انس بصدمه انسه ..بس ازاي 

الدكتوره ازاي ايه.

انس ههيا حامل 

الدكتوره حامل مش فاهمه بقولك انسه ..

انس انتي متاكده .

الدكتوره اه متأكده من ده وبرصو متاگده أن مفيش جنين ولو حضرتك حابب تتأكد ممكن نعمل شويه تحاليل لو ان الأمر واضح مش محتاج.

انس بستعجال نعمل تحاليل ودلوقتي .

الدكتوره نظرت ليه برييه وووو



               الفصل الثامن من هنا 

     لقراءة جميع فصول الرواية من هنا 

تعليقات