رواية معشوقتي الفصل الثامن 8 بقلم عائشه الكيلاني

 

 رواية معشوقتي 

الفصل الثامن 8

بقلم عائشه الكيلاني


علي بهدوء و عدم استيعاب:ـ انتوا بتقولو اي انتوا سامعين نفسكم مستحيل امى تعمل كدا 

كريم:ـ كنت متوقع ان ردك يكون كدا انت اتغيرت اوى يا علي اتغيرت اوى و مبقتش شايف اودامك بس انت لازم تفوق 

هاجر:ـ رحاب دلوقتي عند ابوها يعلم هيعمل اي فيك دا لو خلك تشوفها اصلا فوق ي علي يخويا 

علي خرج من الاوضة بغضب راح اوضة امه كان هيدخل لكن اتصدم لم سمع كلام اعتماد حس بخصة في قلبه خرج من الفيلا ركب عربيته و بيحاول يتصل برحاب 

في بيت جلال 

جلال مسك فون رحاب ببرود:ـ رن يا روح امك رن فاكر ان ملهاش اهل 

في اوضة حمزة 

حمزة فاق:ـ رحاب انتي هنا 

رحاب بصت له:ـ هان عليك نفسك ربنا اراد انك تعشي و تعيد حساباتك ليه عملت كدا طب فكر في امك الى تعبت فيك و استحملت كتير علشانك فكر في ابوك الى شغل و تعبان علشانك 

حمزة:ـ و انا مين فكر فيا يا رحاب هاا مين انتي على الاقل امك معاك بتعرفك الصح و الغلط مش بتتفشخر علشان ام الواد امى انانية ان صحيح غلطت في حق ابويا 

رحاب:ـ انت غلطت في حق نفسك و دينك ربنا أمرنا ننهي عن المنكر لكن انت عملت العكس عموما انسا إلى فات و نبدا من جديد 

حمزة:ـ اسر مات يا رحاب معرفتش الحقو 

رحاب بحزن و بهدوء:ـ ربنا يرحمه ويغفر له و يسامحكم على الى عملتوا في نفسكم حمزة العلاج عايز ارادة عندك ارادة انك تقفل الصفحة المهببة دى ربنا مش رايد تروحله و انت على معص.ية انت كان بينك و بين الموت مفيش لكن ربنا من رحمته اراد ان يديك فرصة علشان تتغير ياريت تستغلها صح الدنيا مش مستاهلة كل دا اوعدني انك هتتغير دا كله واقف عليك جاهز علشان تتعالج 

حمزة:ـ جاهز بس خلي بابا يسامحني علشان خاطري 

رحاب:ـ لم تفوق و تثبت نفسك اكيد ها يسامحك 

رحاب قامت خدت فون حمزة و فتشت المكان كويس و قفلت الباب بالمفتاح و خرجت 

حمزة انفزع من قوة الباب:ـ هو انا سجين يا جدعان اي دا 

رحاب خرجت قعدت مع ابوها 

جلال:ـ خليه يرن شوية ٣٠ مرة مش حاجة انا مش لقيكي في الشارع علشان واحد زى دا يعمل في بنتي كدا 

رحاب:ـ هيقلق 

جلال بصرمة:ـ يتحرق عليه و على اهلو سبي الموضوع دا عليا اه ياريت لو الزفت دا جاه مش عايزك تظهري 

رحاب بغباء:ـ قصدك علي 

جلال:ـ غبية زى عمتك الله يرحمها اقصد عادل 

رحاب هزت راسها بهدوء:ـ حاضر يا بابا هروح اشوف حمزة عن اذنك 

في اوضة حمزة نام رحاب ابتسمت و قفلت الباب بليل جلال نزل يشوف الشغل علي وصل البيت و طالع العمارة  

علي:ـ عليا متخلفة 

حمزة بغضب:ـ بقولك هو فين 

رحاب ببرود:ـ رميته و لاخر مرة ترفع صوتك عليا فوق و كفاية ارف لحد كدا 

حمزة:ـ انتي هتعلميني الادب بقولك طب هاتي فلوس و انا هتصرف 

رحاب:ـ الشقة عندك لو لقيت فلوس خدها 

حمزة:ـ طب اتصلي بعادل و هو هيتصرف اتصرفي يا رحاب دماغي هتنفجر ابوس ايدك اتصرفي 

رحاب:ـ التلفون مع بابا و زفت مفيش قعد معاه ولا كلام شوفت اخرة مشيك وراه عمل فيك اي فوق بقا يا اخي 

حمزة كان خارج رحاب وقفت قصاده حمزة زقها بقوة رحاب وقعت لكن قامت خدت طرحتها و كانت نزلة وراه 

حمزة دور على فتح الباب و خرج نزل اول سلمتين 

حمزة:ـ انت 

علي:ـ شكلك متوتر ليه يا حمزة 

حمزة زقه:ـ بعد عني يا عم انت 

علي مسح على وشه بغضب مسكه بغضب و طلعوا الشقة 

حمزة بغضب:ـ سبني بقا انت اي حشرك في حياتنا عايز اي مننا ما تسبنا في حالنا بقا 

علي بغضب:ـ اخرس و روح على اوضك 

حمزة اتعصب و مسك في علي رحاب بتحاول تسلك بينهم لكن حمزة بص للم.سدس الى جلال نسيه على التربيزة مسكه و رفعوا على علي 

حمزة:ـ هقتلك ساامع 

رحاب واقفة مش عارفه تعمل اي حمزة دس على الزناد رحاب واقفت زقت علي و .....


                 الفصل التاسع من هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات