رواية جوهرة يوسف نصار
الفصل السادس والعشرون 26 والاخير
بقلم صافي
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين الى يوم الدين
أولا كنت تعبانه وماذلت ومحدش يقولي اتاخرتي كلمه حلوه تفتح نفسي ربنا يكرمكم
جنون فقط ما يحدث معه فهو جنون فقط
یکسر ما حوله ويصرخ باسمها طوال الوقت ومن كثرة ضربه للحرس اخبرو شقيقه ليأتي إليه قبل ان يقتل احدهم
مراد ... يوسف في أي أي الي عملته في الفيلا دا
يوسف .. ملكش دعوه بيا أنت السبب بسببك أنت اتجوزت وسابتني
مراد بصدمه .. مين دي
يوسف بشراسة .. ملكش دعوه اطلع برا
مراد بغضب.. انت بتكلمني كدا يا حيوان للدرجه دي وصلت
للانحطاط اومال لو مكنتش اخوك الكبير الي مربيك
كنت هتعمل فيا اي أنا الي استاهل ضرب الجزمه ال خوفت عليك وجيتلك وأنت متستاهلش
ليتركه ويرحل ليشعر. يوسف بالندم الشديد كيف فعلها وهو كان كابيه كان يحترمه كثيرا
عند جنه
جنه.. أنا عاوزه اشتغل
عبير .. تشتغلي اي وازاي وبطنك دي
جنه .. لحد ما اولد يا عبير ممكن افتح حضانه واعلم الولاد كل
>اللغات اهو مش هستني لما اخلص الفلوس الي معايا وكمان هاخد
الشقه الي قصادك دي
عبير .. طب ليه خليكي معايا
جنه.. مينفعش يا عبير الشقه اوضتين وصاله أنا
ضيقت عليكم المكان قوي دا غير اني معايا فلوس
ومعايا فيزا بتاعت يوسف كان عطهالي من زمان
علشان لو حصل حاجه واهو جه وقتها هسحب كل
الفلوس الي فيها واجيب الي محتجاه والباقي هعينه
وهكون جنبك بردو الباب في الباب أرجوكي أنا كدا هكون مرتاحه
عبير الي تشوفيه براحتك
بعد مرور اسبوعين
عليا بفرح .. خلاص يا يوسف بقيت حامل ومعتش ليك اي لزمه آخر
جرعه هذودهالك أكثر علشان هههه بأي بأي
لتستمع لصوتهم من الاعلي لتستمع لهم
مراد بصراخ .... يووووسف
الهام .. براحه عليه يامراد أنت مش شايف حالته
مراد .. لو سمحتي متدخليش دلوقتي
يوسف بسكر ... أي بتزعق كدا ليه
مراد ... انت أي مش هتبطل بقا
يوسف ... عاوز أي مني ابعد عن نفوخي بقا كنت عاوز عيال وادي زفته حامل عاوز أي تأني
مراد... تتقي ربنا في مراتك وفي العيل الي جاي
يوسف ... اتقي ربنا انت فيا وسيبني في حالي الا وديني اقتلها واقتل الهباب الي في بطنها دا انت فاهم يا مراد مراد .. انت عامل في نفسك كدا ليه مالك فيك أي يوسف بانهيار ... انت السبب انت الي بوظتلي حياتي مراد بحنان .. خسرتك مين يا حبيبي يوسف بانكسار .. مكنتش أعرف اني بحبها كدا يوسف .. بغير عليها مش عاوز حد يشوفها غيري مش عاوزها تخلف علشان متحبش غيري دخلت عليها بدري علشان امتلكها وتعرف انها ملكي اتجوزت علشان اجيب ولد ليك أنت والهام علشان الي زي علياء دي متعرفش تربي ولا أنا أعرف أربي أنا اتجوزتها علشان تخلف وارميها في أي داهيه
مراد .. مين دي وليه مقولتليش انك بتحب واحدة تانيه كنت جوزتهالك
وساعتها ارجع ليها هي بس سابتني وهربت ومش عارف اوصلها
مراد بصدمه .. انت مش طبيعي ابدا
يوسف بابتسامه .. هي قالت اني مجنون
مراد.. انت شارب اي بالظبط
يوسف .. كتيير اوي اوي واكمل بدموع .. مراد أنا عاوز اتعالج
مراد .. من اي
يوسف .. هرويين
مراد والهام بفزع .. ايه
مراد بصراخ .. أمتي وازاي
يوسف .. من شهر واكثر بقيت مش قادر اسيطر علي نفسي دلوقتي بتجنن لو ملقتهوش وكل مره بقت بزود في الجرعه
مراد .. أي انت اناني قوي كدا مفكرتش في ربنا لو مت وأنت كدا ومفكرتش فيا دا أنا مليش غيرك أنت ابني واخويا وكل ماليا في الدنيا من بكرا هتروح المستشفي تتعالج فيها
وقع قلب علياء وهي تستمع لهم ستخرب خطتها هكذا
يوسف .. لا مستشفى لا انا هحاول ابطل لو دخلت المستشفي مش هعرف ادور عليها
مراد .. تبطل هو انت لو عارف مكان زمانك بطلت مش هسيبك لحد متاخد جرعه زياده تجيب أجلك
يوسف .. قولت لا يا مراد يعني لا انا هخفف لحد ما ابطل خالص
مراد .. ماشي يا يوسف اما نشوف اطلع اوضتك
ليصعد للاعلي
الهام بغضب .. انت هتسيب اخوك كدا أنت اتجننت أنت كمان أما تشوف اي هتستنا لما يموت قدامك يجحودك يا اخي قولتلك اخوك مش مظبوط طنشت يوسف لو جراله حاجه عمري مهسامحك
مراد .. للدرجه دي بتحبيه
الهام ببكاء .. واكثر أنا لما جيت هنا كان عنده 15 اعتبرته اخويا
ولما محصلش نصيب بقا ابني حرام عليك يا مراد
الشرطة والاسعاف علي الطريق
الهام بفزع .. شرطه ليه
مراد .. عليا هي السبب وأكيد بتحاول تديله المخدرات دلوقتي
الهام .. عرفت ازاي
مراد .. شوفتها من المرايه وأنا بكلم يوسف الأول
كانت فرحانه ولما قولتله هعالجك زعلت ولما رجعت
وقولتله هسيبك فرحت اوي للدرجه دي كنت اعمي
من اول مدخلت حياة اخويا وهي انخربت
بعد دقائق وصل صديق مراد شرطي ليصعد هما الإثنين لينصتو ماذا يحدث
علياء .. اسمع الكلام يا يوسف دماغك هتوجعك أكثر دا أنت كل يوم بتتحايل عليا حد يقول لكيس البودره دا لا اخوك مش هيسيبك وأكيد هيدخلك مصحه وستعتها مش هتلاقي حتي شمه واحدة
يوسف .. لو قتلتك دلوقتي هيقولو اني كنت تحت تاسير المخدر دا أو اعمل اتجننت وساعتها مش هاخد فيكي يوم واحد أنا وانتي فاهمين بعض وعارفين نوايا بعض لو مفكره انك كسبتي حاجه مني تبقي غلطانه أنا اتسليت بجسمك واديكي حامل تسع شهور لا هتتعبني في حاجه ولو موتي مش يهمني ولو عايشه هدخلك السجن بالمستندات الي معايا وهاخد ابني وهديه لمراد
عليا بغل .. أنت بتقول أي انت لسه هتقاوح معايا هو الكيس دا بس واخلص منك أنا معملتش كل دا وخليتك مدمن علشان تعبي يروح هدر حتي لو دخلت المستشفي هخليهم يدولك جرعه زياده وتغور في ستين داهيه وساعتها كل املاكك هتكون ملكي أنا واخوك عقيم واملاكه هو كمان هتكون لابني أما بقا حبيبت القلب فهبعتهالك علي أول جهنم تسليك هناك
يوسف بغضب امسك عنقها والقاها علي الفراش يريد قتلها
لتحاول تحرير رقبتها من بين يديه لتحاول الصراخ ليهجم الظابط ومراد ويحاولون ابعاده عنها
يوسف .. هقتلك هقتلك اوعا انت وهو هقتلها
مراد .. بس اهدا هتودي نفسك في داهيه علشان كلبه زي دي علي أظن كدا لبساها لبساها
علي .. اتفضلي قدامي يا مدام كل حاجه متسجله دا غير الدليل الي في ايدك واتصورتي بيه من اول مدخلنا
ليا خذها وهي تحاول الافلات منه وهي تهددهم انها ستنتقم منهم
مراد .. يوسف اهدا
يوسف.. أنا لزم القي جوهرتي جنه لزم ترجع ليركض للاسفل ليمسك به رجال الاسعاف ليتكاثرو عليه ويربطوه بصعوبه واخيرا تمكنو منه
يوسف بصراخ .. مررررااااد خليهم يسبوني انت عملت اي
مراد وهو يذهب إليه .. دا ال كان لزم يحصل من زمان لزم تتعالج وترجع احسن من الاول
يوسف بغضب . قولهم يفكونننننني والا لا انت اخويا ولا اعرفك
مراد بحزن .. لو معملتش كدا ابقا مش اخوك
يوسف وهم يسحبوه .. طب رجعهالي وأنا اتعالج رجعهالي يامراد
>هتلي جنه
مراد .. هر جعها لك
الهام ببكاء .. يوسف يا مراد
مراد بحزن وهو يحتضنها هيرجع تاني واحسن بس فين حبيبته
دي هي علاجه وللاسف بطريقته دي يبقا هو دمارها
كانت تنظر من نافذة غرفتها تتنفس بارتياح أخيرا استقلت بشقتها
تريد فقط حياة هادئة بعيدا عن يوسف وغيرته وانانيته الذائده تريد فقط صغيرها الذي ينمو بين احشائها أحبته ولم تراه فقط الآن كل امالها ان تربيه ويبقو سويا ان يكون هو سندها ولا تريد غیره
جنه .. حبيتك وعشقتك بس خلاص حكايتنا مع بعض انتهت
بالمشفي مقيد
هترجعي ليا يا جوهرتي لأنك ملكي أنا انتي
جوهرة يوسف نصار للأبد...
وانتهت الجزء الاول من جوهرة يوسف نصار والى اللقاء فى الجزء الثانى🌹...
تمت بحمد الله
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا
وايضا زورو قناتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك