رواية حب حياتي الفصل الرابع 4 بقلم جورى محمد


رواية حب حياتي 
الفصل الرابع 4
بقلم جورى محمد



كريم بعصبيه نيره متستفزنيش انا متجوزتش فااتن اصلااااا
نيره بصدمه اييييه
كريم مسك دراعها واكمل بعصبيه اه متجوزتهاااش انا مش بحبهاا ومغصوب عليها ولحد انهارده بقاوح ومش عايز اتجوزها
نيره بسخريه والله تصدق عجبتني القصه الحزينه دي وانت من كتر ما بتكرها سبت الباب مفتوح وكنت انت وهي بلاش اكمل احسن عن اذنك
كريم مسك ايديها بعصبيه لما اكون بتكلم متمشيش وتسيبيني نانتي فاهمه وبعدين فاتن دخلت تقولي علي الاكل انه جهز وكانت جيبالي عصير فادلق عليا ولما طردتها علشان اغير فتحت الباب ودخلت وكانت هتقع لما مسكتها وقعت علي السرير وانتي شوفتينا ولو كنتي وقفتي دقيقه كمان كنتي شوفتيني وانا بهزقهاا
نيره بوجع موقفتش بقي ومشوفتش ومش عايزه منك تبرير
———————————
عند الجد
فهد نعم يا جدي
ااجد خير يا ولدي انا مش عايزك نعم علي ايه
فهد باستغراب كريم قالي انك عايزني لما كنت بكلم نيره
الجد يمكن اه كنت عايز يا ولدي الدوا بتاعي انت عارف مكانه
فهد عيني ياجدي
الجد لنفسه هو كريم قاله كده ليه وقام يبص من البلكونه شاف نيره وكريم. واقفين وشكلهم ميبشرش بلخير
الجد وبتفكير لا ده في حكايه وشكلي هعرفها
——————————
كريم بعصبيه. اسمعيني بقي انا بح
نيره بمقاطعه مش عايزه اسمع حاجه واللي بينا انتهي من زمان وقرينا عليه الفاتحه كمان عن اذنك يا بشمهندش
ومشيت
كريم بعصبيه مسك حجر رماه في البيسين واكمل يا نيره هتسمعيني يعني هتسمعيني وانا مش هتجوز فاتن لا انا مش هضيعك تاني
الجد كل ده شايفه من فوق
الجد لنفسه شكلها الدكتوره هي نفسها البنت اللي كان حفيدي بيحبها بس هعرف
فهد امسك ياجدي الدوا
الجد شكرا يا ولدي
——————————
في مصر
مريم بتتكلم في الفون ايه يا حبيبي عامل ايه
فهد بحب قلب حبيبك انتي انا بخير وانتي
مريم بحب بخير صحيح ايه اخبار نيره
فهد بتنهيده مش كويسه بتعيط وتسرح ومش راضيه تتكلم بس شكلها تعبان اوي
مريم بحزن يا حبيبتي يا نيره
فهد انتي تعرفي مالها
مريم بتوتر ها لا بس ربنا يقويها اي ان كان وبعدين صح انت عمرك ماقولتلي انك قريب كريم الانصاري
فهد بغيره وانتي تعرفي كريم منين
مريم بتوتر لا عادي معرفه قديمه من الكليه انا عرفت انه قريبك لما جيه مع جدك وانت مجتش المره اللي فاتت يا بيه
فهد بضحك والله يا قلب البيه. كنت عايز اجي انا بس جدي بقي الله يسامحه وبعدين كريم ده اخووويا مش قريبي اخويا الكبير
مريم بصدمه اخوك
فهد اه اخويااا
مريم وعلي كده هو خاطب
فهد يعتبر فاتن بنت عمي بس بيكرها اووي بس جدي بقي طلب فمينفعش يكسر كلمته ربنا يخلصه منها علي خير
مريم من قلبها يااااارب يافهد
فهد بستغراب من قلبك اوي
مريم بتوتر طبعا ربنا يكفيك شر انك تعيش مع حد مش عايزه
فهد بضحك ملناش احنا دعوه بلناس دي
مريم بحب اه طبعا
——————————
في مصر
سليم همشي بقي علشان اتاخرت
رودينا هتوحشني
سليم ياروح قلبي بقي مش لازم كل مره تزعليني بعدين انا بفوت يومين وبجيلك
رودينا خلي بالك من نفسك
سليم عيوني
——————————–
في القصر
ام كريم وهي نفين اتفضل يا ولدي
زين بحب يزيد فضلك ياامي فين كريم
سعاد ام فاتن فوق يا ولدي اطلعله
زين بحب طب عن اذنكم
علي السلم شاف فرح
زين بحب فرح ازيك
فرح بابتسامه الحمدلله يا زين انت ايه اخبارك
زين بفرح بقيت كويس لما شوفتك حمدلله علي السلامه يا دكتوره
فرح بحب الله يسلمك يا زين
زين بحب عن اذنك هشوف كريم
فرح بحب اتفضل
———————————–
في اوضه كريم كان كل شئ مش في مكانه والاوضه متبهدله خالص
الباب خبط
كريم بعصبيه اااادخل
زين بخوف في ايه يا كريم ايه البهدله دي
كريم جري علي زين وحضنه وعيط
زين بخضه في ايه يا كريم مااالك
كريم بعياط جرح قلبي عمره ماتقفل يا زين ورجع اتفتح تاني لما شوفتها
زين بدهشه شوفتها فين
كريم بعياط في البيت نيره دكتوره جدي يا زين
زين بدموع ياااه يا كريم ايه الصدف دي بس اهو انت قولت جدك بيحب دكتورته يمكن لما يعرف ان هي نيره يرضي يجوزهالك
كريم بوجع هي مش هترضي انا كسرتها
زين بص يا صاحبي نيره محبتش غيرك ولاا هتعملها حقها تزعل بس هي بتحبك
كريم بوجع يمكن بطلت تحبني ثم سكت وتذكر السلسه واكمل بفرح السلسله
زين بستغراب سلسله ايه
كريم. انا قولتلها لو بطلت تحبني تشيل السلسله هتاكد بنفسي شكراا يا زين
زين بحب انا جمبك علطول يا صاحبي بس من غير حاجه هي بتحبك
———————————
في اوضه فاتن
فاتن ياما والله بقولك شوفته ماسك دراعها وبيتخانق معاها
سعاد يا موري معقوله تكون هي يابتي
فاتن بحقد هي ولا مش هي انا هتجوز كريم وباي طريقه كانت ولازم في اسرع وقت
سعاد بخبث عندي طريقه تخلصك منها
فاتن ايه هي
———————————-
تاني يوم الصبح علي الفطار
كلهم قاعدين حتي نيره وكانت لابسه دريس ابيض وجاكت جينز وحجاب لون الجاكت وميكاب هادي
الجد بحب اقعدي يا ملاك
نيره بحب باست ايده ملاك مره واحده
فاتن بغيظ معلش راجل كبير ونظره ضعيف
كريم بعصبيه فاااتن
سعاد ايه يابني هي غلطت
كريم بعصبيه متفتحش بوقها طول ما كبير العيله بيتكلم
نيره بثقه بس هو مقالش عليكي انتي اللي ملاك يا فاتن علشان بعد الشر يبقي صح نظره ضعيف
كريم مسك نفسه من الضحك طب اتفضلي كلي يا دكتوره
فاتن بغيظ شبعت عن اذنكم
سعاد بخبث بقولك يا فهد
فهد نعم يا مرت عمي
سعاد دوا جدك خلص روح انت والدكتوره هاتوا
الجد بس الصيدليه اللي بنتعامل معاها بعيده يا مرت ابني الدكتوره مينفعش تروح كل ده
نيره بحب لا عادي يا جدي
الجد بحب تسلمي يابتي
سعاد بخبث ربنا يحميكي يابتي
عن اذنكم هشوف فاتن
كريم بغيره جدي هروح انا معاها
فهد بستغراب عادي يا كريم هروح انا
كريم بعصبيه قولت هروح يا فهد انت روح الشغل عليك شغل كتير
نيره بعناد بس انا هروح مع فهد
كريم بعصبيه نيره
الجد والله حلو اللي بتعملوه ده وخلاص يا فهد روح انت الشركه وانت يا كريم مع نيره معلش يابتي
نيره بزعل عادي يا جدي ولا يهمك ويلا علشان العلاج
الجد يلا يابتي
————————————
في اوضه الجد
الجد بخبث الا صحيح يابتي
نيره بحب نعم يا جدي
الجد انتي تعرفي كريم من جبل اكده
نيره بصدمه واتخضت من السؤال ايه لا لا يا جدي معرفوش
الجد لنفسه تبقي انتي هي يابتي خلاص انا عرفت مش بتعرفي تكدبي
بعد شويه
نيره بحب خلصنا ياجدي انشاء الله شكلي مش هطول وهتبقي زي الفل
الجد بتعب انشاء الله يابتي واكمل حلوه السلسله دي اوي
نيره بتوتر ايه ااه السلسله دي جاتلي هديه من حد غالي عليا
الجد بخبث اه ماشي يابتي. يلا روحي مع كريم علشان تلحقي ترجعي
نيره حاضر يا جدي
———————————
في العربيه
كريم هتفضلي ساكته
نيره بجمود المفروض اقوم ارقص يعني
كريم بعصبيه بيخفيها لا بس تتكلمي معاايا مش شفاف انا
نيره بحده كريم انا جايه معاك علشان جدي طلب مش اكتر لو سمحت سوق بسرعه عايزين نلحق نيجي
————————————
في اوضه فاتن
فاتن. بحقد اه ياما عملت اللي قولتيلي عليه والعربيه هتعطل ومش هيلحقوا يرجعوا وهما في مكان بعيد عن البلد ومقطوع ومش هيلاقوا عربيات وهتتاخر ولما ترجع هفضحها فكل البلد سامحني يا فهد بس هلبسهالك علشان ارتاح انا
سعاد بضحك جدعه وصحيح هي انا اتاكدت كنت معديه من جمب اوضه جدك وسمعته بيكلمها علي سلسله هي لابسها ولما ركزت لقيتها سلسله نفين الباشا كريم شكله كان مديهالها
فاتن بعصبيه انا هوريهااا ازاي تمد ايديها علي حاجه مش بتاعتها هندمها
—————————————
بعد مرور 3 ساعات
كريم بس كده هنعوز حاجه تاني
الدكتور لا الكميه دي تكفي شهر وتعالي الشهر الجاي
نيره بابتسامه شكرا يا دكتور
الدكتور باعجاب العفو يا قمر
كريم بعصبيه متحترم نفسك يا جدع انت بتقول ايه وانتي غوري استنيني برا
نيره بعصبيه ايه غوري برا دي
كريم بعصبيه نييرررره. قولت براااا
وفعلا طلعت وكريم مسك الدكتور من قميصه
كريم بعصبيه بعد كده متبصش علي حاجه متخصكش
الدكتور بخوف اسف يا باشا
كريم زقه جتك الارف وطلع
———————————
بعد شويه في العربيه
كريم بعصبيه بعد كده لما اقول كلمه تتمسع من اول مره
نيره بسخريه واسمع كلامك ليه انت مين اصلا تكونش سي السيد
كريم اه سي السيد
نيره وانا مش امييينه
كريم بعصبيه نيرررره كلمتي تتسمع وخلاص عاجبك اللي بيعاكسك ده وفاجاه العربيه وقفت
كريم بستغراب ايه ده مالها دي
نيره بخوف في ايه وقفت ليه وجايه. تقف في مكان ضلمه كده ومقطوع
كريم ممكن تهدي علشان اشوفها ونتحرك
نيره طيب
بعد شويه
نيره ها يا كريم
كريم مش راضيه تشتغل خاالص ومفيش شبكه حتي اكلم الميكانيكي والدنيا ليل مفيش عربيات بتعدي هنا اصلا
نيره بخوف يعني ايه
كريم معرفش يا نيره بجد تعالي نتمشي لحد مانلاقي اي حد ونركب معاه وخلاص
————————————
في القصر
سعاد بخبث اتاخرت اوي الدكتور بتعمل ايه كل ده وهي مع شاب لوحدها
فاتن بخبث مش مطمنلها لتجرجر ولد عمي علشان تتدخل عيلتنا ما هي شحاته وهتصدق ماتلاقي عز
الجد بعصبيه فاااااتن احترمي نفسك وانتي بنت ازاي تتكلمي علي شرف بنت اكده
فرح انتي ازاي مقرف كده
فاتن بخبث لا ياجدي البت دي مش كويسه واكيد بيعملوا حاجه فينهم كل ده ورن عليهم كده مش هيرضوا
الجد ده كلام فاضي هتصل اهو والجد جرب يرن عليهم وفعلا غير متاح
فاتن بضحكه خبيثه شوفت بقا ايه كل ده فينهم بيذاكروا وقافلين تليفونهم كمان
الجد بعصبيه اسكتي خالص مش عايز اسمع حسك
——————————-
عند نيره وكريم
نيره انا همشي لوحدي
كريم امشي يا نيره واسكتي
نيره بعصبيه لا مش عايزه امشي معاك انا
كريم بعصبيه بطلي استعباط بقي
نيره قولتلك همشي لوحدي. وفعلا مدت قدام اوووي وابتدت متشوفش كريم
نيره. بحزن احسن مش عايزه امشي معاه
لقيت اتنين قطاع طرق
الاول مالك يا حلوه ماشيه لوحدك ليه
التاني ايه الجمال ده كله
نيره بخوف بترجع لورا امشي انتوا عايزين مني ايه
الاول بضحك عايزين ايه يعني انتي مش صغيره يا حلوه وبيقرب منها
نيره بخوف ابعدوا عني
التاني بضحك متخافيش متخافيش هو شويه وانا شويه هنسليكي يعني
نيره بصراخ وعيااااط كررررريم
كريم سمع صوتها نيره وجري
الاول بضحك مين كريم ه كمان التالت يعني
كريم من رواه لا قدرك الاسود يا روح امك
وراح كريم ضربهم بكل قوته وخافوا وجريوا
كريم بعصبيه. حلوووو كده انتي كده صح لو كانوا اذوكي دلوقتي كنتي هتتبسطي يا نيرررره ومسك دراعها امشي قدامي ومسمعش حسك تاني واياكي تفتحي بوقك
نيره فضلت تعيط بس
كريم بوجع علي دموعها طب خلاص بلاش عياط
نيره انهاارت اكتر هنا كريم اتجرا وخدها في حضنه وبدا يطبطب عليها
كريم بدموع وحب خلاص بس بس اهدي انا هنا ومستحيل طول منا عايش حد يقرب منك يا نيره وبعدين حط وشها بين ايده ومسح دموعها خلاص بقي
نيره سكتت
كريم يلا ولمح وهو ماشي السلسله في رقبتها وكان عايز يحضنها تاني ويطير من الفرح
كريم بفرح لنفسه معقوله يانيره معقوله كل ده مخلعتيهاش مستهلش كل الحب ده منك يا حبيبتي مستهلش تحبيني للدرجه دي وانا وجعتك بس وحياتك عندي غصب عني ربنا يسامحك ياجدي انا لو بايدي اخدك في حضني ومتخرجيش منه ابدا
———————————
في القصر
فاتن بخبث لا مبدهااش بقي وطلعت من القصر وفتحت البوابه ووقفت في نص الشارع
فاتن يا اهل الصعيد يا اهل الاحترام جدي كبيركم دخل واحده مصراويه بيتنا بحجه انها دكتوره وخدت ولد عمي فهد ولسه مرجعتش لحد دلوقتي وتليفونهم مقفول ايه هيكونوا بيعملوا ايه
الجد بعصبيه فاتن ايه اللي هببتيه ده
فاتن ايه يا جدي مش دي الحقيقه
وااناس ابتدت تتكلم ان ازاي الجد وكبير الصعيد يسمح بكده وكله قال تلاقيها علشان فقيره ضحكت علي البيه وناس قالت اللي اختشوا ماتوا وفعلا سيرتها انتشرت وهنا جيه فهد
فهد في ايه يا جدي ايه كل الناس دي
فاتن بخبث اكملت كده يا ولد عمي تحط راسنا في الطيين
فهد بعدم فهم انتي بتقولي ايه
سعاد بخبث كل ده يا ولدي مع الدكتوره بتعملوا ايه
فهد بس انا
وهنا قاطعه كريم
كريم بصوت كله نيره كانت معاايا انا فهد كان مكاني في الشغل
فاتن بصدمه نعمم انت اللي روحت يا كريم
كريم بعصبيه اه انا يااافاتن وراح ضربها قلم وقعت علي الارض
واكمل اللي انتي بتشوهي سمعتها دي بنت زيك عيب اووي كده
فرح عملت الصوح ياخوي بت متربتش
سعاد بعصبيه بتمد ايديك علي بتي يا كريم علشان المصراويه
كريم بعصبيه اه وهقطع لسانها كمان لو فكرت تتكلم تاني
وبصوته كله قال اسمعوا يا اهل البلد بس قبل ماتكلم هتصدقوني
الكل احنا بنحبك وهنصدقك يا كريم بيه
وقد قص عليهم كريم كل شئ واكمل بعصبيه بس ده اللي حصل كله وانا مسمحش لحد يتكلم نص كلمه عليهااا تاني فاهمين ولا اعيد كلامي
اهل البلد اومرك يا بيه
سعاد بعصبيه وانت مالك محموقلها ليه
وكانت نيره بتعيط ومنهاره
الجد تعالي يابتي وجريت علي الجد حضنته
كريم بعصبيه دي حاجه متخصكيش يا مرت عمي انا من امتي حد بيقولي اقف مع مين ومين لا
قاطعه الجد كريم خلاااص الموضوع خلص والامر منتهي واهل البلد فهموا وكده كده انا قررت انت كتب كتابك بكره
كريم بصدمه ووجع ايه بس يا جدي
نيره كانت في صدمه وبصت لكريم ودموعها نزلت
فاتن بفرح ماشي ياجدي موافجه
الجد بضحك حيلكم. اسمعوا باجي الكلام
فاتن بفرح كمل يا جدي
الجد بما انكم موجدين يا اهل البلد بكره كلكم تيجوا كتب كتاب كريم علي الدكتوره نيره
نيره بصدمه ايه!!!!!!
كريم بصدمه نعم !!!!!


                  الفصل الخامس من هنا 

تعليقات