الفصل السابع 7
بقلم جورى محمد
فاتن بصدمه سليم
سليم بغضب اه سليم مين احمد ده
فاتن بكدب وتوتر ده كان زميلي في الكليه وبيكلمني علشان نتفق نفاجئ واحده صاحبتنا
سليم بغضب ومن امتي وليكي اصحاب رجاله
فاتن بتوتر هو ده بس وصدقني كويس ولو مش مصدق امسك كلمه يحكيلك
سليم بشك متاكده
فاتن بتوتر اه
سليم بغضب طيب ماشي هنشوف
————————————-
تاني يوم الصبح في اوضه كريم
كريم صحي قبل نيره وتني دراعه علي اامخده وفضل يبص لملامحها
كريم بحب بعد شعرها عن وشها وباسها ايه ااقمر ده اصحي بقي
نيره بنوم كريم اوعي بقي
كريم بحب لا اصحي كفايكي
نيره فتحت عينها بكسوف وابتسامه صباح الخير
كريم بحب صباحيه مباركه يا عروسه واكمل بضحك الا صحيح ايه اللي كنتي بتعمليه امبارح قدام فاتن ده وعماله تغيزي فيها
نيره بغيره اه علشان انت ملكي انا بس
كريم بخبث وقولتلها انك هتبقي ام عيالي وكده ازاي ها وانتي مكنتيش طيقاني بعدين ملكك انتي بس ازاي
نيره بسكوف خلاص يا كريم بجد. ورايحه تقوم
كريم بضحك لا لا رايحه فين بمفرش السرير انتي طمعانه فيه ولا ايه
نيره باحراج كريم سيب المفرش بجد مينفعش
كريم شدها وقعت تحت ايده
كريم بضحك جبتك اهو واكمل بهمس ملكك ازاي يا نيره
نيره بحب بصت في عينه يعني انا ليك وانت ليا ومحدش غيرك هيكون اب لاولادي
كريم بحب نفسك زيي يبقي لينا اولاد
نيره بحب طبعا
كريم بخبث طب ما احققلك حلمك
نيره ازاي يعني
كريم بضحك يابت انتي دكتوره وفاهمه وغمز هنجيب الاولاد
نيره بضحك كريم اوعي بجد انت قليل الادب
كريم بحب. وهو بيقرب من وشها ولو موعتش
نيره بحب. وهي مركزه في عنيه مش عارفه هعمل فيك ايه
كريم بحب باسها واكمل بحبك يا نيره
وفاجاه الباب خبط
نيره كريم
كريم بهيام اممم
نيره الباب بيخبط افتح وانا هدخل الحمام
كريم بعصبيه الله يحرق ام الباب
نيره بضحك باسته في خده معلش خليها عليك كفايه دي ورايحه تقوم
كريم بهمس تعالي بس رايحه فين يعني تعملي كده وتقومي ده ابو الهول نطق وشدها تاني واكمل بصوت مين بيخبط
فاتن بغيط انا
كريم بعصبيه طب يا فاتن هانم واحد ومراته وعرسان بتخبطي ليه
فاتن بغييط كبير علشان الفطار
كريم بصوت عالي انزلي انتي واحنا جاين. واكمل بضحك بس مش فاضين حاليا
نيره بضحك بس عييب يا كريم
فاتن بغيظ من ورا الباب ماشي ونزلت
فاتن بغيظ وغل انا هطق هفرقع هي حصلت قله الادب توصل لكده وقالت بسخريه بس عيب يا كريم تعرفي العيب انتي يا حربايه
نيره باحراج ايه اللي انت قولته ده
كريم بضحك ايه مراتي حد ليه عندي حاجه سيبك منها وركزي معايا بس
—————————————–
بعد شويه في القصر تحت
كريم ونيره نازلين بيضحكوا وواخدها في حضنه
الجد بفرح ايوه كده الضحكه الحلوه دي عقبال ماتجبولنا عيل كده ولا اتنين
نفين بفرح اللي يشوفكم انهارده ميشفكوش امبارح والله لازم تتبخروا علشان متتحسدوش
كريم بضحك لا ده. هيبقي الطبيعي بعد كده متستغربوش
الجد.بضحك اه يا ولد يا كريم شكلك صالحتها ورضيت عنك علشان كده الضحكه منوره
نيره بكسوف طب هروح انا اجيب حاجه تشربوها
كريم بضحك انت عرفت منين كل ده
الجد بضحك تعالي يابتي متتكسفيش ما ده جوزك وبعدين انا مش عيل صغير انا عارف ان نيره هي البنت اللي كنت بتحبها زمان وجوزتكم علشان عشقكم لبعض باين
نيره بصدمه عرفت منين يا جدي
الجد يابتي انا حبيت وفاهم وشوفت في عنيكي خيبه امل تجاه كريم وحب وعشق وهو زيك بس صدقيني انا اللي كنت سبب حقك عليا انا
نيره بحب باس ايده لا ياجدي متقولش كده بعدين خلاص انا بقيت مراته ودي اهم حاجه وانشاء الله افرحكم ونجيب كريم الصغير
كريم بابتسامه خدها في حضنه ده يوم المني
فاتن من بعيد هطق من الغيز ماشي انا هوريكي يا نيره
مريم بحب ربنا يخليكم لبعض يارب
فرح اه وشدوا حيلكم عايزه ابقي عمتو
كريم قولي يارب
كلهم يارب
ماعدا فاتن وسعاد فكانوا يكرهون نيره وبشده
—————————————–
في المساء
سليم بيتكلم في الفون
رودي ايه يا حبيبي
سليم بقولك ايه انا عايز جدي يكلم امك بقي
رودينا بفرح ده ياريت يا سليم
سليم خلاص انا هبقي اكلمه واقولك الدنيا
رودي بحب وفرح ماشي يا حبيبي
———————————
في القصر العيله قاعده كلهم في الصالون
نيره كريم
كريم بحب ايه يا حبيبتي
نيره انا عايزه انزل الشغل
كريم بحده تنزلي فين
نيره بتوتر بلعت ريقها هنا يا كريم في المستشفي اللي هنا انا مش اتعب وادرس وابقي دكتوره علشان اقعد
كريم بحده ليه يا نيره هو انا منقصك حاجه
نيره كريم انت مهندس ومتعلم وفاهم انا بحب شغلي زيك بلظبط والشغل بلنسبالي هوايه وكيان مش فلوس
كريم وانا مش موافق
نيره بغضب يعني ايه يا كريم
كريم بعصبيه انتي عليتي صوتك ولا انا متهيالي
نيره بخوف لا معلتش
كريم بعصبيه ااه. عموما الكلام في الموضوع جه منتهي
نيره بحزن علشان خاطري
كريم بعصبيه نيره خلاااص
الجد يابني اهدي وفكر شويه فيها ايه
نيره بدموع قوله يا جدي
كريم فيها اني بغير علي مراتي ومش عايز اطلعها من البيت خالص
نيره كريم انا صونتك طول فتره غيابك عني واسمك بنسبالي ولا حاجه. مبالك وانت جوزي بس علشان بحبك بعمل كده
كريم وانا مقولتش انتي انا عارفك كويس بس هتحكم في عيون االي حواليكي ازاي ولا تكونيش فاكره اني قاعد هنا ومعرفش اادنيا معاكي ايه واحمد الحيوان بيطاردك ازاي
نيره بصدمه انت عارف
كريم اه ومن زمان وعلشان كده بقولك لا
الجد طب يابني نزلها عند دكتور حسن اهو راجل محترم وهيخلي باله منها كويس
كريم هشوف
نيره بحب باسته في خده علشان خاطري بقي
كلهم ضحكوا عليها
كريم بابتسامه خلاص انزلي بس هوصلك واجيبك
نيره بحب اوامرك يا باشا
—————————————
فاتن في اوضتها
الو ايوه يا احمد اه بقولك هتروح مستشفي الصعيد اللي هنا
احمد حلو وتاخديلنا صورتين يزبطوا الكلام
فاتن بشر عيوني
————————————–
بعد شويه
عند الجد
نيره بفرح هانت اوي وتمشي خلاص يا جدي
ااجد بفرح الحمدلله الاول ليه الفضل ثم انتي يا ست البنات
نيره بفرح ده انا اللي مبسوطه انه خلاص هانت
الجد بحب بصي يا نيره عايزك في كلمتين
نيره بحب قول يا جدي. سمعاك
الجد بصي يابنتي انا كريم اكبر احفادي وهو كبير العيله بعدي واقرب حفيد ليا انا اللي مربيه بس مش معني كده انه يجي يوم يزعلك انا هنا اي وقت كريم يجي عليكي فيه انسي بقي شغل اني اروح لماما وااكلام ده لا. تجيلي انا وانا. هحكم بينكم بس يارب مايجيب مشاكل ويهدي سركم وتتجدعنوا كده وتجبولنا عيل نفرح بيه
نيره بحب ربنا يخليك ليا يا جدي وميحرمنيش منك يارب وحاضر يا جدي من عيني عمري ما هسيب بيتي وادعي انت بس يا ابو قلب طيب ويجي العيل علطول
كريم من وراها بضحك ما هو مش بلدعا بس يا حبيبتي
نيره باحراج كريم احترم نفسك
الجد بضحك بس ياكريم اختشي جدك قاعد يا واد انتوا مش فوق
كريم بخبث خلاص نطلع فوق
نيره بكسوف اكبر كررريم بجد بس
كريم بضحك خلاص خلاص اديني سكت
سليم جدي عايزك انا وفهد في موضوع
الجد خير يا ولدي
سليم بصراحه عايزين نتجوز
الجد بضحك غيرتوا من كريم ولا ايه
فهد بضحك لا مش للدرجه بس يعني قولنا نتجوز سوا وكده
الجد ومين البنات
سليم رودينا عبدالله
فهد ومريم احمد
نيره بصدمه اختي
سليم اه انا بحبها من زمان واتفاجئت انها اختك
نيره بصدمه اخص عليها مقالتيش انا هربيها
كريم بضحك منتي مقولتيهاش
نيره انا الكبيره
كريم بضحك خلاص اهدي اهدي
الجد بفرح وانا موافق البنات ايه
سليم وفهد بفرح موافقين
الجد خلاص 6 شهور وتتجوزو
سليم ياه ده لسه كتير يا جدي
الجد بضحك ياض احترم نفسك هو حلوه المده دي
فهد بفرح خلاص مش مشكله المهم هتجوزها
كريم حضنهم وباركلهم
—————————————
في اوضه نيره
نيره قاعده علي سريرها ولابسه قميص بحماله وقصير احمر وبتتكلم في الفون
نيره اخص عليكي بجد اخص
رودينا بحزن حقك عليا بس خوفت من رده فعلك
نيره يعني انا هضربك مثلا
رودينا خلاص بقي يا نيرو عدي
نيره بحب ماشي يا ختي مبروك
رودي الله يبارك فيكي
نيره طيب يلا باي
دخلتلها مريم
مريم بفرح هعيش معاكي علطول يا بستي
نيره بخضه يخربيتك قطعتيلي الخلف مش تخبطي واكملت بفرح مبروك يا نورعيني
مريم بغمز شكلي جيت في وقت غلط والراجل اكيد ماهيصدق انك رضيتي عنه
نيره بابتسامه لا يا حيوانه ماخلاص
مريم بفرح بجدددد
نيره اه
مريم بفرح الف مليون مبروك عقبال النونو بقي وغمزت وعملالي فيها جامده
نيره بحب ببقي جامده مع اي حد الا كريم
مريم بضحك يابت بطلي محن الكلاب ده
والباب خبط
نيره غطت نفسها بلغطي
مريم مين
كريم انا يا مريم افتحي
مريم فتحت ادخل انت مننا وعلينا
كريم مش فاهم
وبعدين نيره شالت الغطي
كريم بضحك اه كده فهمت ايه ااقمر ده
نيره كريم احترم نفسك مريم واقفه
كريم بضحك نمشيها
مريم بضحك لا همشي انا بكرامتي احسن امشي من غيرها لما اطرد
نيره مريم يا بت يا مريم بس كانت طلعت وققلت
نيره اه يا واطيه تسبيني ماشي
كريم بضحك بيقرب منها ايه ياروحي هعضك
نيره بتوتر لا بس وقاطعها كريم وهو بيبوسها
—————————————-
تاني يوم الصبح
نيره قامت لبست بنطلون بوي فريند وتيشرت اسود وحجاب اسود وميكاب هادي وكانت قمر
كريم وهو بيفوق هي الساعه بقيت كام
نيره بحب 9
كريم ياه نمت كتير
نيره اه يلا قوم
كريم ايه القمر ده واكمل بكدب ايه اللي علي شفايفك ده
نيره فين مفيش حاجه
كريم بخبث تعالي وريني كده
نيره قربت واكملت فين
كريم باسها برقه واكمل بس كده خلاص مفيش حاجه صباح الخير
نيره بكسوف صباح النور بس انت
كريم بضحك و بمقاطعه قليل الادب عارف
نيره بضحك كويس انك عارف
—————————————-
في القصر تحت
الجد تعالوا كلوا الاول
نيره بحب تسلم يا جدي بس يادوبك نلحق
كريم اه هفطر في الشغل يلا يا حبيبتي ومشيوا
———————————
عند المستشفي
كريم وصلنا تعرفي لو كلمتي حد هعمل فيكي ايه
نيره ايه خارسه
كريم بضحك لا يا قلبي بعد الشر بس اشتغلي بس مفهوم طبعا
نيره طيب يلا باي
كريم استني
نيره امم
كريم باسها واكمل خلي بالك من نفسك واي حاجه تعوزيها كلميني واستنيني نروح سوا
نيره بحب ماشي يا روحي
ودخلت نيره واتعرفت علي الدكاتره وابتدت تشتغل
———————————
في القصر
سليم اه ياما هتجوز رودينا
سعاد بكرهه كبير ده يبقي علي جثتي يا ابن بطني
سليم وانا مش هسيب رودينا
سعاد بعصبيه يبقي تختار يا سليم. يا انا يا البت جليله الحيه دي
سليم ??????