رواية حب حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم جورى محمد


رواية حب حياتي 
الفصل التاسع عشر 19
بقلم جورى محمد



كريم بعياط انت فكرك اني مبسوط وانا بعيد عنهم وبعيد عن مراتي وعيالي اللي بيكبروا كل شهر وانا مش معاهم انت فكرك اني بعرف انام وانا بعيد عن حضنها فكرك ان كلام زين ووجعه ده سهل عليا انا في عذاب يا عامر بس. كان لازم اعمل كده علشان احمد ميأذيهاش وينتقم مني تاني
عامر بدموع مراتك وعيالك في عيون زين متخافش هانت
كريم بدموع زين صح اللي مش هقدر اشكره هو وسليم وفهد مهما عملت شايلين مراتي وعيالي وشغلي انا مكنتش هعمل كده لولا ان احمد متحبسش علشان لو عرف اني عايش هيحاول ينتقم تاني
عامر بحزن ربنا يعديها علي خير وهما جدعين حقيقي وصح المدام مش مصدقه انك موت وخاربه الدنيا كمان كتر خير زين بجد بيتعب معاها
كريم نيره مش مصدقه لانها حاسه فعلا بوجودي نيره حب عمري متجننتش وانا اكتر واحد عارفها بس خلاص هانت يا ام ولادي هانت
——————————–

 

في القصر
نيره قاعده ماسكه صوره كريم وبتكلمه
نيره بعياط هتيجي امتي واحشتني وحست بدقه قلبها غريبه اوي واولادها ضربوها في بطنها
نيره وهي بتضحك وسط دموعها بفرحه حطت ايديها علي بطنها بص يا كريم عيالك اول ماقولتلك هتيجي امتي ضربوني شكله اللقاء قريب يا حبيبي وحاسه بقربك
دخلت فرح ورودي ومريم
مريم. بدموع في خبر حلو
ايلين بحب شركه حبيبي فازت بلمشروع اللي كان شغال عليه
فرح بفرحه ااه عرفتي ازاي ودخل زين
نيره علشان قلبي عمره ماكدب وكريم قرب. يرجع هو كمان هانت ووجهت كلامها لزين شكرا اوي يا زينو بجد علي تعبك في مشروع كريم
زين بدموع باس راسها بس يابت شكرا ايه انتي وكريم اخواتي واكتر وده وشغل كريم شغلي بردو
نيره بحب ربنا يخليك لينا يا زين واكملت فين فهد
مريم بحزن فهد مش بيخرج من اوضته غير للشغل علشان كريم ويرجع يفضل مع نفسه تاني
نيره رجعت تاني مسكت صوره كريم
نيره كلنا هنا اهو مستنينك يا غالي شوفت زين وفهد وسليم بيعملوا ايه علشانك ياريتك هنا دلوقتي كنت فرحت اوي وخرجتني كمان من الخبر ده واكملت بضحك اولادك كمان ابتدو بقي يضربوني اكتر وهيضايقوني وخلاص كام يوم ونعرف نوعهم بس انا مش هكشف علي اانوع غير لما ترجعلي تعالي يلا بسرعه وهبهدلك علي كل دي غيبه
كلهم بصوا لبعض بوجع وقهر والام وسكتوا
———————————

 

في مكان اخر تقف الحكومه بعد ان ظلت شهرين تبحث عن مكان احمد الي ان وجدته
امير يلا يا جماعه هجووووم
دخلت القوات المكان
احمد يانهار اسود ومنيل الحكومه جات لازم اهرب ونزل فضل يجري لحد ما في رجل وقعته
وقع علي االارض وبص
احمد بصدمه كررريم
كريم بابتسامه نصر اه كابوسك الاسود
احمد بقهر انت عايش
كريم اه عايش وجيه وقت الحساب علي كل روح ماتت بسبب تجارتك الفاسده وعلي اللي عملته فيا انا ومراتي وفضل يضرب فيه لحد ما جيه امير
امير حضن كريم حمدلله علي السلامه يا صاحبي ومسك احمد
احمد منك لله بكرهك يا كريم بكرهك
كريم بضحك مش اكتر مني يا حوده
———————————-
في القصر
نيره قاعده لابسه دريس نبيتي وحجاب نبيتي وحاطه ميكاب سيمبل وبتتفرج علي الفون
الباب خبط
نيره حاضر ثواني جايه
وبتفتح الباب لقيت ناس كتير اوي من الصحفيين

 

نيره اتخضت من المنظر خير عايزين ايه
زين بسرعه نزل يلا علي برا مش عايزين نصور ونزلت وراه فرح وبصلها بعصبيه ( علشان قلها خلي بالك من الصحافه عايزين يعدوا مع نيره متسيبهاش لوحدها )
فرح بحزن همست اسفه
زين بعصبيه انتوا مبتفهموش قولت برااا
نيره بثقه سيبهم يا زين
زين بس يا مرات اخويا
نيره سيبهم نعم عايزين ايه خير
فهد بعصبيه انتوا مش بتفهموا كفايه اللي هي فيه
نيره بسسس يا فهد خير
هيام الصحفيه انتي ازاي مرات رجل اعمال وبشمهندس معروف وانتي دكتوره ومثقفه ومتقدريش موته جوزك وتلبسي وتتطلعي بلشكل ده وكمان ان بيقولوا انكم حب من ابتدائي وفي بينكم اطفال يعني مش بتكرهيه
نيره عمرك حبيتي ?
هيام بستغراب افندم ?
نيره بسالك عمرك حبيتي بجد
هيام اه طبعا
نيره طيب ولو حبيبك حصله حاجه مش هتحسي وقلبك هيوجعك
هيام بحب اكييد
نيره وانا بقي وحياه كريم واولاد كريم اللي لسه في بطني بقولكم اهو للمره المليون هو عايش واكملت بدموع يمكن اتاخر بس انا مش مجنونه هو عايش وانا مش هلبس علي جوزي العايش اسود ولا هعزي فيه
امجد صحفي طب عدي 3 شهور لو هو عايش صح فينه كل ده

 

نيره بدموع انا لو اعرف فينه كنت روحت جبته وبهدلته علي بعده عني وعن ولاده اللي بيكبروا في بطني كل ده بس انا بجد معرفش
امجد شايف حضرتك مستنيه امل كداب تحت مسمي الحب الحقيقي
زين وفهد ابتدوا يتعصبوا ورايحين يتكلموا
نيره استنوا انتوا واكملت عندك حق تشوفه كده يمكن انت عمرك ماحبيت ولو حبيت عمرك ماحبيت زيي بس هيجي يوم وهتشوفوا اني صح وقريب اوي انا حاسه بيه بيقرب بجد
في عربيه عامر
كريم سامع كل الحديث في الراديو
كريم بدموع جايلك فعلا جايلك يا نورعيني خلاص
عامر بدموع بجد مفيش حب كده ربنا يخليكم لبعض ويعوضكم عن الايام دي
كريم ياااارب
عامر وصلنا يا كيمو
كريم قلبه دق بسرعه اخيراا اخيرا يا نيره
جوه القصر
نيره قلبها دق بسرعه
نيره بدمووع حاسه بيه صدقوني حااسه انه هنا
نفين نزلت بدموع نيره كفياكي خيال ولو فضلتي اكده هنجبلك دكتور نفسي
نيره بدموع تشكري يا ماما انتي فكراني مجنونه
زين بعياط يا مرات اخويا مينفعش كده بجد الناس تقول عليكي ايه احترمي كريم شويه ده حب عمرك وابو ولادك مقدر اللي انتي فيه بس مينفعش كده

 

فرح بعياط اه يا نيره بجد مش هينفع
فهد بعياط بصي يا حبيبتي احنا مقدرين حالتك بس ده جوزك عيب
سميه بعياط قولت يوم يومين مش 3 شهور يابنتي بتعاندي في نفسك كده
الجد بعياط نيره كفياكي يا بتي كفياكي الغالي راح وخد كل حاجه حلوه معاه ربنا يصبرك يابتي كريم ميستاهلش منك اكده
رودي بعياط علي الاقل احترمي موته يا حبيبتي مش اكتر
سليم بعياط موت كريم كسرنا اه يا نيره بس انتي كده بتهيني حبك ليه
مريم بعياط انتي اختي وصاحبه عمري وانا عارفه حبك ليه قد ايه بس بجد ميصحش كده
نفين بعياط ربنا يصبرك يا مرت ولدي ويجويكي علي تصديق الحجيجه
نيره بعدت عنهم ووقفت عن سلم القصر وقالت بكل صوتها وكل ده والصحافه بتصور كل كلمه
نيره خلااص بقيت انا المجنونه خلاااص كلكم جيتوا علياااا خلاص انا اللي مريضه وعايشه في خيال ومش مقدره جوزي وابو عيالي ودمعت انا مش زعلانه من كلامكم حقكم انا زعلانه من جوزي انه سمح كل ده يتقالي وسمح اتعرض لكلام بشع بلشكل ده ده انا اه حاسه بيه حواليا ومش هتنازل عن كلامي انتوا سامعين انا جوزي عااايش كريييم عااايش وهيجي بس انا زعلانه منه بجد ودموعها نزلت

 

سمعت صوت من عند الباب بيقول
حقك عليا يا ام ولادي سامحيني يا قلب كريم انتي الوحيده اللي صح اصلا
نيره بتبص بفرحه للصوت اللي بيتكلم والصحافه كلهم وجهو الكاميرا عليه ايوه فهو كريم كريم حبيبها فهي دوما كان احساسها صحيح




تعليقات