الفصل الثامن 8
بقلم جورى محمد
سعاد يبقي تختار يا سليم يانا يا البت جليله الحيه دي
سليم لسه رايح يتكلم قاطعه جده
الجد بعصبيه ايه مرت ولدي موت انا علشان انتوا تجرروا تعملوا ايه
سعاد لا يا عمي بس انا مش هسمح ان ولدي يتجوز البت دي انت جولت كريم يتجوز اختها انتوا احرار انما ولدي لاه
الجد بعصبيه طب هيتجوزها وانتي حورا بجي عايزه تفضلي ولا تمشي بلاش كلام فاضي
سعاد بغضب يعني ديه اخر كلامك يا عمي
الجد بجمود ايوه ومعنديش غيره
سعاد بغضب ماشي هنشوف ومشيت طلعت اوضتها
سليم بحزن شايف يا جدي
ااجد بس يا واد اجعد ساكت انا هجوزهالك
سليم بحب ربنا يخليك ليا ياجدي
—————————————
بعد مرور اسبوع نيره وكريم كان عشقهم لبعض بيزيد يوم عن يوم واحمد وفااتن بيتفقوا ازاي يخربوا حياتهم ورودي وسليم اتخطبوا وزيهم فهد ومريم لحد ما ال 6 شهور يعدوا. ويتجوزوا والجد حالته بقيت كويسه جداا
فاتن بشر يعني انهارده
احمد بشر اه سكتنا كتير نفذي انهارده وهروح اقابلها
فاااتن تمام
—————————————
في اوضه نيره وكريم
نيره بنوم هي الساعه كام يا حبيبي
كريم 9 ونص يا حبيبتي
نيره بخضه يالهوي يا كريم كل ده سايبني نايمه
كريم خليكي انهارده يا نيره انتي تعبانه
نيره يا حبيبي لا هو حبه ارهاق بس واكملت بوجع بطني بتتقطع يا كريم
كريم بخوف مالك مالك طب نروح للدكتور
نيره بوجع لالا عادي بيروح ويجي
كريم طب هو وجع ليه سبب ولا لسه مش المعاد
نيره باحراج كريم اتلم بس لا مش هي وقذ تذكرت نيره ان عادتها اتاخرت
قطع تفكيرها كريم
كريم بضحك يابت انا جوزك انتي هبله
نيره بغضب طفولي بردو احترم نفسك
كريم بيقرب منها احترم نفسي ازاي
نيره بضحك لا ده انا متاخره.اووي مش وقتك وقامت من السرير شد ايدها قعدت علي رجله
نيره بضحك يعني هو ينفع كده
كريم بحب مش مراتي
نيره بحب للاسف
كريم بضحك طيب يبقي ينفع مينفعش ليه يعني
نيره بحب بااست خده حبيبي دلوقتي هتاخر لما ارجع نشوف الموضع ده
كريم تمام بس هتفطري الاول متنزليش من غير فطار وشك بقي اصفر
نيره كريم هتاخر
كريم خلاص مفيش نزول
نيره بضحك لاخلاص خلاص هاكل
———————————–
بعد شويه طلعت نيره وكريم من اوضتهم بعد ماجهزوا ونزلوا وفي الوقت ده دخلت فاتن خبت حاجه في دولاب نيره وطلعت وعلي وشها ابتسامه خبيثه
فاتن بشر نهايتك قربت يا نيره
تحت في القصرر
ااجد صباح الخير يا ولاد. اقعدوا كلوا
نيره بحب صباح النور يا جدي
كريم صباح الفل يا جدي
وقعدوا جمب بعض وابتدوا ياكلوا
بعد شويه
نيره بقرف كريم هي ريحه البيض دي وحشه ليه
كريم شم البيض لا ريحته كويسه كلي كده واكلها
نيره بقرف لا وحش وقامت تجري فضلت ترجع كتير كريم اتخض عليها وراح وراها
كريم بخوف لا مالك بجد يا حبيبتي فيكي ايه لازم نكشف
نيره بتعب انا مش عارفه مالي بس هبقي كويسه تلاقيني خدت برد في المعده
كريم بخوف لا نكشف
نيره ياحبيبي لو تعبت تاني هكشف وطلعوا
الجد مالك يابتي فيكي ايه
نفين الف سلامه عليكي يا بتي
نيره بحب تسلمولي يا حبايبي انا بخير شويه برد في المعده بس
سعاد بشك الف سلامه يا نيره
نيره الله يسلمك ويلا يا كريم
كريم بحب يلا يا حبيبي ومشيوا
بعد شويه في المستشفي
نيره كانت بتكلم فهد في التليفون وبتساله علي مريم
منار دكتوره نيره
نيره نعم يا منار
منار في واحد بيقول عايز حضرتك برا
نيره طيب هطلع
وطلعت نيره فين يا منار
منار عند الباب برا في الشارع كده
نيره بستغراب ارحمنا يارب مين ده
فهد في ايه
نيره مش عارفه بس حد عايزني
فهد هيكون مين يعني
نيره الله واعلم يلا باي
وحطت الفون في جيبها
فهد لا مش هقفل استني اشوف مين وفضل علي الخط
وطلعت لقيت احمد
نيره خير يا احمد عايز ايه
احمد بتمثيل الحزن اخص عليكي انا جاي. اسال لما لقيتك مبتساليش
نيره بحده وتسال ليه انا لما كنت عازبه قطعت علاقتي بيك كصديق مبالك بقي باني بقيت واحده متجوزه وليا راجل احترمه في غيابه قبل وجوده
احمد طب وانا
نيره بعصبيه انت ايه انت عبيط انا بحب ومحبتش غير كريم وانشاء الله قريب اوي ربنا هيفرحنا ويفرحوا ويكرمنا بطفل
احمد بعصبيه ده انا اموتهولك لو فكرتي تخلفي منه
نيره بعصبيه ضربته بلقلم اخرس يا حيوان قطع لسانك متقدرش اصلا تقرب من جوزي وبكره نشوف لما اخلف واكملت بسخريه هتموته ازاي ورايحه تمشي شدها لحضنه جامد وهنا فاتن صورت. وفي نفس اللحظه نيره بعدت عنه وضربته بلقلم
نيره بعصبيه انت انساااان حيوووان انت ايه القرف اللي عملته ده
احمد بعصبيه بعرفك انك ملكي وقريب اوي كمان هتعرفي ان كريم ده ميستاهلش حبك وثقتك دي كلها
نيره بعصبيه زقته في صدره خليك في حالك يا حيوان ومش عايزه اشوف وشك تاني
فهد لمريم يالهوي كويس اني سجلت للكلب ده لازم اعرف كريم
مريم طب اقفل الخط بقي
فهد قفلت اهو
بعد شويه
نيره بتعب الو يا كريم
كريم بخوف مالك فيكي ايه
نيره بدموع لا تعبت تعالي روحني خلاص مش قادره
كريم منا قولتلك يا نيره
نيره بتعب طب تعالي بقي وقدملي علي اجازه
كريم بخوف حاضر يا حبيبتي و5 دقايق واكون عندك
بعد شويه في العربيه
نيره دخلت وحضنت كريم
كريم باس راسها واحشتيني ياست البنات ايه ريحه البرفيوم دي رجالي
نيره بتوتر ها لا معرفش واكملت
نيره بحب انت اكتر
كريم طب يلا بينا نروح
———————————–
في القصر
ااجد رجعتوا بدري يعني
كريم نيره تعبت فرجعنا
نفين مالك يابتي كل شويه تتعبي
نيره اجهاد يا ماما بس
الجد بضحك الف سلامه عليكي يابتي
كريم باس راسها طب هطلع اغير وانزلكم
فرح ايوه يلا الفيلم هيبدا اهو
كريم بابتسامه تمام
في الاوضه
فون كريم جاله رسايل
كريم فتح الرسايل واتصدم من اللي شافه
الرساله : شايف مراتك يا كريم بيه بتتحضن في الشارع ومن حبيبها وكانت بتحكيله قد ايه هي بتكرهك ومش عايزه تخلف منك وانهارده صممت انها تروح وهي تعبانه علشان تشوفه لان ده المكان الوحيد اللي بتعرف تشوفه فيه ولما شافته طلبت تروح ولو مش مصدق قرب منها هتشم ريحه برفانه يعني الصوره مش مفبركه.ونفس البرفيوم بتشيله في دولابها. (وكريم افتكر لما شم ريحه برفيوم لما دخلت العربيه) و اه وجمب البرفيوم في الدولاب حبوب منع الحمل سلام يا باشا
كريم بصدمه وغضب ايه اكيد الكلام ده غلط اكمل بعصبيه مستحيييييل وكسر التسريحه اللي كانت قدامه وراح فتح الدولاب ودور لحد ما فعلا بقي البرفيوم والحبوب
كريم بصدمه ودموع انا يا نيره تعملي فيااا كده واكمل بعصبيه كبيره اناااااا للدرجه دي بتكرهيني
————————————–
في القصر تحت
نيفن بضحك عسل يا بت يانيره
فرح بضحك ماهي دي نيرو اصلا فهد لو كان هنا هو مريم وسمعوها كان نفخوها من التريقه دي كلها
الجد بضحك ربنا يديم الفرح
فاتن بحقد في سرها مش هتدوم وبصت لامها بابتسامه شر
كريم بعصبيه وبصوت هز البيت كله نازل متعصب نييييييييررررررره
نيره بخضه في ايه يا حبيبي حصل ايه
كريم بعصبيه ضربها بلقلم وقعت علي الارض
وفاتن واقفه بتضحك بشر
نيره بعياط في ايييه يا كريم بتمد ايدك عليا ليه انت عمرك ماعملتها
كريم بعصبيه اكبر ولسسه هو انتي شوفتي مني حاجه ومسك دراعها وهي بتعيط واكمل بعصبيه اناا مش عايزه تخلفي مني يا نيره انااا تعملي فيا كده وتروحي تقابلي وتحضني في احمد من ورا الحمار اللي متجوزاه علشان واثق فيكي
نيره بعياط ايه الكلام ده كريم افهمني والله ماحصل احمد اه جيه بس
كريم بعصبيه مش عايز اسمع منك حاجه خااالص وطلع الصوره
كريم بعصبيه ايييه ده هااا قولي ان مش انتي. يلا اكدبي زي ماكدبتي عليااا
نيره بعياط كريم والله انت ظالمني
كريم بعصبيه هشش مش عايز اسمع منك حاجه خالص وحدف في وشها الحبوب واكمل مش هتحتاجي تاخدي حبوب يا نيره انا مش هقربلك تاني ولا عايزك
نيره بصدمه وعياط كريم انت بتقول ايه انت بتهزر صح وحياتك عندي دول مش بتوعي
كريم بعصبيه حدف البرفان كسره علي الارض ولا دي بتاعتك انا اللي متربتش وظااالم مش كده
نيره بعيااااط والله ماحصل
كريم مسك دراعها بعصبيه خلاص مش عايز اسمع صوتك تاني اخر حاجه كنت اتوقعها اني اتصدم في حبك انتي ليا ومش هنسي انك حضنتي احمد ولا هنسي انك مش عايزه تحملي مني ولا هنسي كدبك علياا يا نيره مش هنسي وساب دراعها
نيره بعياط بتقرب منه وحياتك عندي ماحصل واحمد سوء تفاهم واسمعني طيب وانا عمري ماخدت حبوب انا بحلم بي اليوم اللي هشيل فيه حته منك يا كريم وانهارت اكتر انت الحقيقه الوحيده اللي في حياتي يا كريم صدقني
كريم تذكر كلامها حين قالت لمريم وفرح وانها تحلم بان تشيل طفله ولكن سرعان ماتذكر اللي شافه واكمل بوجع مش كل حاجه بنسمعها بتكون صح يانيره والفعل اهم وانا شوفت بعيني وحبي ليكي بيعميني عن اني اشوف غلطااتك
نيره بوجع وعياط والحب فيه ثقه يا كريم
كريم بعصبيه الثقه دي انتي كسرتيها
فرح بعياط كريم اكييد انت فاهم غلط
الجد يابني سبتك تتكلم بس نيره متعملش كده يا كريم اخص عليك
نيفن حضنت نيره بس يابتي اهدي عجبك كده
كريم بعصبيه مع احترامي ليك يا جدي محدش يدخل بيني وبين مراتي
وهنا نيره وقعت علي الارض مغمي عليها
كريم بخوف نيره نيره وشالها حطاها علي الكنبه
فرح اطلبي الدكتوره مني بسرعه
بعد شويه
الدكتوره مني جات وكشفت
كريم بخوف طمنيني يا دكتوره
مني بفرح عادي يا كريم يحصل كده في الوقت ده
الجد في الوجت ده كيف يابتي
مني يعني الف مليون مبروك مدام نيره حامل
كريم بصدمه ووجع حااااامل !!!!!”