الفصل الرابع عشر 14
بقلم نجلاء فتحي
من أول البارت دة عرض أول هنا
الملاك النائم
البارت ال١٤
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
_________
وقفنا البارت السابق على تواجد سامى أمام شقة آسر وسمع صوت أنين حاول يفتح الباب خرجت صاحبة المنزل وحكت لة قصة عن مصدر الصوت الخارج من الشقة،، كذب هو وطلب المفتاح منها وهى أعطتة لة. ،،،فتح الباب برفق فأول مرة يفعل هذا الفعل ،،،،،وجد المكان فوضوى وهذا ليس طبع صاحبة ،،،،،ترجل بهدوء لمكان صوت الأنين الصادر ،وفتح باب الغرفة برفق ودخل وجد فتاة
بدون ملابس فى منتصف السرير ومقيدة
من أطرافها الأربعة
بالسرير وعروق جسدها
منتفخة وظاهرة باللون البنفسجي الغامق
وشيفاها منتفخة وزرقاء اللون وتحيط هالة سوداء على جفنها وبياض عيونها تحول للون الأحمر وشعرها مشعت،، تقدم ليها بربية وأنفاسة عالية من هول المنظر
بلع ريقة بحث بعيونة على شئ يخفيها عن عيونة لا يجد غير وشاح صغير ألتقطة وستر عورتها حاول يفك قيودها تألمت وما جعلة مشمئز 🤢 من وجود حشرات كثيرة على المخدة رجع للخلف هذا قمل الشعر😲😲😲،،،،،،، تعثر فى كرسى فسقط أتنفض سامى وعيونة جات فى عين ملك التى تترجاة بعيونها ينقذها ، تفقد المكان الأرضية مليئة بالسرنجات التى قد أستعملها آسر لم يفهم ماذا كان يوجد بيها. ،،وقطن ملوث بالد*ماء ،،،،، ما مصدرة لم يعلم وضع إيدة على فمة المكان حرفيآ مقرف للغاية وجسدة دبت فية قشعرينة بسبب حشرة القمل التى تنتشر على المخدة بكميات كثيرة ،،هز هو رأسة بنفى كأن الكلمات قد هربت من لسانة ،،،فرت دمعة شاردة من عينة بحكم أنة أنسان ورأى أنسان زية فى وضع مسيئ
ومقزز تحكم فى نفسة وقال أنتى مين
ملك بعيونة دامعة/ كفاية وجع فيا بلاش حقن تانى لية بتعملوا فيا كدة
انتبة هو لحديثها معقول هذة الفتاة التى كانت فى منزلة لا مستحيل شكلها متغير دى مسخ ولا البحث حولها لهذا الشكل بلع ريقة وقال : أهدى وعد أساعدك لأخر يوم بعمري
ملك/ جسمى بيوجعنى خلصنى من الوجع دة
سامى بتأثر/ حاضر ،، متعرفيش الدواء إللى بيحقنك بية فين لازم أعرف علشان أساعدك
ملك / بتضحك عليا
سامى/ وربى لأسجنة بس أهلك باعوكى لية
ملك/ أهلى ميتين
أتسعت عين سامى من الصدمة ،،،وانتبه على حركة مفتاح فى الباب الشقة شاور لملك ممنوع تعلن تواجدة حتى ينقذها ثم أختبئ وراء الستارة فى زاوية كاشفة لأركان الغرفة
دخل آسر الغرفة وجد ملك عليها شرشف يستر أنوثتها هرش فى رأسة هل وضعة أم لا ،،،لم يهتم ،ثم جذبة من عليها وألقاة فى الأرض ،،،رفع أكمام القميص لأعلى، ،ثم فتح اللاب توب وبدأ يسجل علية ملاحظات ثم يصور ملك بالفون كأنة يسجل تطورات البحث وما طرآ علية ،،لم ينتبة لعيون ملك المسلطة على سامى ،،ثم أغلق الفون واللاب توب وقال وهو يجهز حقنة:- والأن الجرعة رقم ٢٠ عايز أشوف الأوردة ،والشرايين تقدر تستحمل كام جرعة قبل
متنفجر
ههههههههههه ،،مالك يا ملك بتهزى راسك لية محدش ينجدك منى غير ملك الموت هههههههه لازم أنجح ودة ثم رفع السرنجة أمامة ونظر لها نظرة مختلة وقال:- دى توصلني للعالمية أنحنى هو لمستواها وأمسك زراعها وهى تقاوم وقبل غرز الحقنة ،سقط آسر فاقد وعية بسبب ضرب سامى علية على خلف رأسة بفازة زجاج ،،،أسرع للمطبخ وجلب 🔪 وبدأ بتقطيع القيود فتح الدولاب وأخرج ملابس أسر وساعد ملك ترتديها ثم وضع السرنجة فى جيبة ليحلل المادة التى تجعل الإنسان هكذا، ، حاول يتمالك نفسة ف القمل يتساقط من فروة رأس ملك فلف رأسها بقطعة قماش ووضع إيدة تحت رجليها وحملها وسار بيها لخارج الغرفة بل الشقة ومعة إيضا اللاب توب والفون بتوع آسر ،،وبصعوبة خرج من الحارة فالجميع ظن شاب يحمل شاب زميلة فى السكن مريض لحسن الحظ العمارة فيها شقة للمغتربين
أتصل سامى على منة فهم زمايل وخرجين دفعة واحدة من الجامعة، ،،،،
سامى/ ساعديني
منه/ خير
سامى/ بدأت أصدق كلامك عن صاحب عمرى
منه/ أسر
سامى/ أيوة،،،أرجوكى من غير كلام محتاج مساعدتك معايا بنت آسر عمل عليها تجارب لبحثة ومعرفش أعمل أية
منه بصدمة/ بتقول أية تجارب على البشر دى قضية،،، بدون موافقة منها ،،مش فاهمة حاجة
.سامى/ اوعدينى تساعديني لازم ألحق البنت
منة/أنت فين
سامى/ فى منطقة ##### مش عارف أركب بيها مواصلة
منه/ المنطقة بعيدة عنى أحاول أوصل بسرعة
أغلق الخط ونظر لملك التى تجلس على الرصيف وأمامها صف عربيات تحجبها عن أعين الماريين، ،،فقال:- أستحملى معايا شوية
ملك بدموع/ تأذينى
سامى شد شعرة بعنف/ بعمل كل دة علشانك بخاطر بأسمى وشغلى علشانك، صحيح معرفش عنك حاجة بس واجبى وضميرى يحتم عليا أساعدك
ملك تشك فى كلامة فقالت بتوتر وأحراج شديد/ عطشانة هو مانع عنى الماية
عقد سامى بين حاجبة / لية
ملك/ أموت
سامى/ بقالك كتير مش شربتى
ملك/ مش فاكرة عايزة أشرب يا بية
سامى/ حاضر
بعد دقايق جلب لها سامى زجاجة مياة وفتحها وقبل أعطاها للمياة رن هاتف مكالمة شغل أخذت وقت طويل من الوقت وعيون ملك على زجاجة المياة لو تمتلك الصحة لخطفتها من إيدة وشربتها مرة واحدة،،،
حضرت منه بسيارتها ونزلت منها جرى حين لمحتة أنهى هو المكالمة وتذكر عطش ملك اعتذر لها وأعطى ليها الزجاجة ،وحين أرتشفت منه بؤ صغير للغاية تقيآت دما*ء بكميات كثيرة أنحنى ليها سامى وألتقط زجاجة المياة وتفحص تاريخ الصلاحية وشمها لا يوجد بيها شئ مريب ،،تعبت كتير عما كانت من الأول حملها سامى برفق ،وأدخلها فى المقعد الخلفى وهو يربت على رأسها بحنان ،،
أبتسمت هى رغم ألمها،،،وغمضت عيونها تبحث عن الراحة ،،،،،،ثم شاور لمنة المذهولة تركب وتقود السيارة دون كلام ،، بعد وقت فى شقة تبع والد منه
سامى/ متأكدة هنا أمان
منه/ أيوة بابى بقالوا كتير مجاش هنا شايف التراب قد أية -- دى شقة جدو وتيتا الله يرحمهم ماما ليها الحق تجى هنا بس ---تنهدت وقالت:- حتى هى كمان راحت لمامتها وبباها وسابتنى
سامى بأسف/ أسف
منه/ ولا يهمك،،،،الدنيا هنا أمان
منة/ ممكن ندخل للبنت إللى جوة دى
سامى هز رأسة لها بأيجاب
______
داخل الغرفة أنصدمت منه وظهر هذا على ملامحها بسبب أنتزاع سامى لتلك القماشة من على رأس ملك وحاله شعرها المتهالك والحشرات تخرج منه فقال هو ،مفيش عباية بيتى فضفاضة للبنت هنا
أنتبهت منه لكلامة وجلبت عباية خاصة لجدتها هى نظيفة لكن ريحتها من عدم الاستعمال ظاهرة ،،فقال هو الريحة شوية وتروح ممكن تساعديني أغير ليها ،،فقالت منة:- صعب ،،نفخ سامى بضيق وقال:- طفى النور وأنا أغير ليها وبالفعل تم ،،، ثم أضاء أنوار الغرفة
فى هذا الوقت كانت منة أتصلت على صيدلية وجلبت مستلزمات طبية بأمر سامى ،،،،،،
منة/ والعمل
سامى / العمل عمل ربنا بقا
أرتدى جوانتي وماسك طبى وأقترب لملك التى تتنفض وتترجاة يتركها
منه بخوف / بليز بلاش حرام
يتبع
الملاك النائم
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات