الفصل السابع والعشرون 27 خاص
بقلم ليله عادل
فيلا مروان واميرة ص
مظهر خارجي لحديقة الفيلا فجرا سكون يعم المكان ثم ندخل داخل الفيلا. في الهول نجد بعض الصور لمروان و اميرة وأولادهم
ثم نصعد الدور الثاني الى غرفة مروان وأميرة
نجد مروان واميرة نائمين على على السرير ثم نستمع الى صوت آذان الفجر تبدأ أميرة بالاستيقاظ وتفتح عينيها ببطئ تقوم وتذهب إلى المرحاض و تتوضئ ثم تخرج من المرحاض و تقوم بأيقاظ مروان فنرى أن ملامحهما لم تتغير كثيرا. فهما مازالا يحتفظان بجمالهما رغم مرور العمر لم يغيرهما
اميرة : حبيبي يلا قوم الفجر أذن.
يفتح مروان عينيه ويقوم....صباح الخير
أميرة ؛ صباح الورد أنا هروح أصحي الولاد
تخرج خارج الغرفة وتذهب الى غرفة الأولاد. تقوم بأيقاظهم
ثم نرى
اميرة و تالا مرتديان اسدال الصلاة ويقفان بالخلف
وادم وزياد ويونس امامهم
ومروان يقف امامهم و يصلي بهم
وهنا نرى ان الأولاد اصبحو شباب
فالآن أصبح زياد و آدم بعمر ال20 عام
وتالا 18عاما ويونس 15عاما
وبعد الانتهاء من أداء صلاة يجلسون جميعا و يقرأون ورد من القرآن الكريم و بعد الانتهاء يذهب كل منهم إلى غرفته لينامو ساعتين قبل بدأ يومهم و الذهاب الى عملهم و الاولاد إلى دراساتهم
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
فيلا مروان و أميرة ٨ص
السفرة
نرى مروان يجلس على كرسي فى مقدمة السفرة. وأميرة بالكرسي المجاور له على ترابيزه الفطار ... وبعد قليل تقترب منهم تالا
تالا : صباح الخير. تقبل اميرة
مروان : أمال فين بوسة بابا
تالا : أحلى بوسة تقبله من خديه وتضمه
تجلس بالكرسي المجاور له
أميرة : صاحيتي اخواتك
تالا : زياد صحي وصحى يونس
يدخل يونس وزياد
يونس وزياد. صباح الخير
اميرة : مصحتش آدم ليه
زياد : يجلس .. مارضيش يصحى
أميرة تقف .. أنا هروح اصحيه
غرفة نوم آدم
نرى غرفة تعكس. شخصية آدم المجنونة نرى بوستر كبير بصور له ، و بوسترات أخرى لمطربين أجانب
ثم نرى آدم نايم عاري الصدر على بطنه تفتح أميرة الباب وتنظر له بضيق ثم تقوم بفتح الستائر... ينزعج آدم ويفتح عينيه
آدم : أنت يابو هزة اقفل الستارة دي
تقترب أميرة منه وتقوم بقرصه فى فخده وعضه من خده معا
آدم : ااااه ايه ده فى ايه ماما يووو. خلاص صحيت صحيت والمصحف
تبتعد عنه وهى تبتسم ثم يقف آدم وعلى وجهه الانزعاج ويمسح وجهه ويتنفخ
اميرة .. يلا قوم تعطيه تيشرت. يلا خمس دقائق تكون لبست.. ( بشدة) متنفخش. يلا
يدخل المرحاض ويغسل وجهه تقوم أميرة بإخراج ملابس له يخرج من المرحاض ويبتسم ويقترب من أميرة
آدم : صباح الفل.. مش هتبطلي يا أميرة العادة دي أروح الجامعة ازاي دلوقت أقولهم أمي عضتني... يبتسم لها. بس ايه الجمال ده يقبلها من خدها. والنبي أنا محظوظ
أميرة : ليه
آدم : لأنك أمي
أميرة : يلا. هنتأخر عليهم يا بكاش
يلااا
آدم : ما أنا ابنك يا بكاشه هههه
السفرة
آدم : صباح الخير
تالا : تسلم سنانك يا أحلى ميرو
آدم : متخفي... يضع يده على خده .. باينه أوى
يونس : دي منحوته يسطا
أميرة : بشده يونس مش قولت الكلمة دي متقولهاش تاني
آدم : بيئة أوي
يونس : على الاقل أنا بقول يسطا مش حاجات تانية. يشده من ايده خف بدل مقول لأبوك على الشتايم اللى شتمتها بالخناقه
آدم : والمصحف يا يونس أعلقك فى شباك العربية
مروان : آدم يونس كلوا يلا بطلوا كلام
آدم : أنت تؤمر يا حجوجا
وبعد الانتهاء من تناول الفطار
آدم : أنا هشد عندي محاضرة الساعه ١٠
مروان : خد تالا معاك
آدم : يلا ياختي
تالا : لسه هآكل
آدم : أهو. هتأخرني هاتها أنت
مروان : الساعة لسه ٨
تالا : أكيد هيصيع
آدم : متنزلي عن المسرح بقى يشدها من دراعها يلا وهجبلك سندوتشات انجزي
أميرة : اللي يشوفك كدا يقول. إنك بتحضر محاضرات
آدم : لا كارما مستنياني مش هينفع اتأخر عليها
تالا : تمسح فمها .. يالا يا عم. بابا امووووواه. .. تقبله على الهوا
مروان : سلام يا حبايبى... آدم ماتسوقش بسرعه أختك معاك
آدم : أنا عارف اني هتكدر
زياد : يقف .. أنا كمان همشى عايزين حاجة
أميرة : هتتأخر زي امبارح
زياد : لا يا حبيبتى. هخلص محاضرات بدري. يقترب منها ويقبلها من رأسها وخدها.. سلام ينظر للأب سلام يا بابا
بعد خروج الجميع
يونس: أنا هطلع ألبس عشان التمرين
بعد ذهاب يونس وصعوده السلم ينظر مروان لاميرة
مروان : عندك محاضرات النهارده
أميرة : على الواحدة لسه بدري
مروان يقرب وجهه منها .. قربي كده
تقرب أميرة وجهها. فى إيه
مروان : بطلتي تعضيني وبقيتي تعضي آدم
أميرة : غيران
مروان : كنت فاكره خاص ليا أنا لوحدي
تقوم وتجلس على قدمه
أميرة : أنا قولت اخليك تروح الجامعة وأنت راجل كباره كدا بعد ما بقيت العميد شكلك هيبقى. ييييى خالص وأنت بعضة، بس أنا معنديش مانع خالص .. تمسك ايده وتضع يده بين أسنانها أعض ولا امم تبتسم وتقبله من خده سماح المرة دي
يقبلها مروان من خدها .. بحبك يا أحلى حاجة في حياتي
أميرة : أوعى بقى لحسن يونس ينزل ويشوفنا كدا
تجلس على كرسي. وتطعمه بايدها قطعة جبنة
مروان : تسلم ايدك يا حبيبي
أميرة : اموووووواه تقبله على الهوا بذمتك مش بوستي أنا أحلى
مروان : طبعا
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
سيارة آدم
سيارة اسبور آخر موديل يبدو من مظهرها أنها غالية الثمن. نرى آدم يسوق وكانت تالا بجانبه
تالا : يابني بالراحة هنموت
آدم : بقولك ايه ماتقرفنيش هنزلك وأطلبلك أوبر
تالا : أنا هاقنع بابا يجبلي عربية... ماما كانت أصغر مني وعندها عربية
آدم : جدو ده دماغه كبيرة ، لكن أبوكي ده معرفش بيفكر ازاى دماغه صعبه كانهم شالو دماغه وحطه قلقاسه
تالا : احترم نفسك متقولش كدا عن بابا.... بابا بيخاف عليا
آدم :طب يا بنت ابوكي
تالا : وليا الشرف بعدين ما أنكل أدهم مجبش لكارما عربية
آدم : هو أنكل زي ابوكي... بابا يقدر يشتري أسطول عربيات ، بعدين اسكتي شوية .. يقوم بعمل اتصال ايه يا حبيبي أنا داخل على الشارع انزلي
تالا : هتقعدها فين
آدم : اقعدو جنب بعض
كارما : صباح الخير
ينظر آدم لأعلى كان أدهم ينظر من البلكونه.... يشاور آدم بايده لأدهم ليلقي عليه التحية
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
الجامعة الأمريكية ٩ص
يدخل آدم بسيارته ثم يقف فى الجراج الخاص بالجامعة وينزل منها
تالا : أنا هروح المحاضرة
آدم : ماشى يسند ظهره على السيارة وكارما بجانبه وحشتيني
كارما : وأنت كمان هتعمل ايه النهارده
آدم : يوم فاكس محاضرتين أرخم من بعض
كارما : أنت لازم تنجح عشان ماما توافق على الخطوبة
آدم : أنا لازم أنجح عشان مروان ميرجمنيش هو أصلا مش طايقني
كارما : ده أنكل ده عسل بحبه جداً
آدم : وأنا بحبك انتي جداً
كارما : طب أنا لازم أمشي عشان المحاضرة.. باي
آدم : لما تخلصي كلميني
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
كلية الطب ١٠م
نرى زياد يجلس فى المدرج ويقوم بالكتابه خلف دكتوره وبعد انتهاء المحاضرة وأثناء حركة خروج الطلبة تقترب منه فرح صديقته
فرح : محضرتش المحاضرة بتعت دكتور عدنان ليه ولا عشان باباك يبقى دكتور مروان عزت لازم تحضر معه
زياد : بالظبط بابا. يبقى أستاذ دكتور عدنان أروح أحضر للطالب واسيب الاستاذ ينفع
فرح : ماشي تعال بقى نطلع المكتبة. عشان لقتلك رسالة ماجستير عن زنى ممتاز ، عرفت كمان إن الجلسات دي كان اللي بيشرف عليها دكتور تميم الله يرحمه ، وطبعا دكتور تميم هو أستاذ دكتور مروان يبقى باباك هيظبطك
زياد : بابا مش هيساعدني ممكن ماما
فرح : تعال نشوف بس
أثناء خروجهم..
فرح : انت ليه مختار موضوع زي كدا
زياد : عشان نفسى اغير من طريقه تفكير المجتمع
فرح : تقف وتنظر له كان غيرك اشطر
زياد : انا متأكد أني هقدر حتى لو فشلت يبقى يكفينى شرف انى رفضت تجريم البنت وشالها لوحدها مسؤوليه ، وان الولد يعيش حياته عادى زى ما مجتمع بيرفض ان الست تعمل علاقه قبل الزوج كمان يرفض للرجل ده
فرح : اتكلم باستدلالات بأحاديث شريفه وصحيحه عن النبي. وآيات من القران ده سلاحك اللى هيخليك تعرف تواجه المجتمع
زياد : بالظبط هو ده اللي هعمله
فرح : بس أنت طلعت بتحترم الست اوي
زياد : طبعا أنا بحترم الست جداً ، لان الست هي كل المجتمع ، مش جزء منه زي ما بيقول البعض ، وعلى فكرة ماما مشجعاني جداً على البحث ده
فرح : هتعرفني عليها امتى
زياد : تيجى النهارده
فرح : موافقة. هتيجي عيد ميلاد بيرى
زياد : اممم
فرح : هتجيب آدم
زياد : آدم هتلقيه هناك من دلوقت
فرح : مع إنكم اخوات بس. سبحان الله. مختلفين
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
مركز د مروان عزت ١م
مكتب مروان
تدخل أميرة مكتب مروان وتقف امام مكتب السكرتيره وهنا نرى أميرة انها قد قامت برتداء الحجاب واصبحت أجمل من قبل فحجابها زاد من جملها أنوثتها
أميرة : صباح الخير يا هبوش. مروان جوه
هبة : اه بس دكتورة مهيتاب معه
أميرة : بضيق ماشي
تدخل أميرة دون أن تطرق الباب
كانت تجلس مهيتاب على الكرسي الامامى للمكتب. ومروان على كرسي مكتبه ويضحكان
أميرة... مساء الخير. ازيك يا ماهي
مهيتاب. أهلا يا دكتورة.. تقف لتصافحها لكن أميرة تنظر لها بضيق لسه كنت بجيب بسيرتك.
أميرة : تجلس وتضع رجل على رجل بجد خير
مروان. كانت بتحكيلى على المناقشة واللي حصل فيها بتقولي إنك من أشرس الدكاتره بتدفعي على الطلبه. وناس كتير نفسهم إنك تشرفي عليهم
أميرة ميرسي. انتي مش عندك جلسة دلوقت
مهيتاب. اسلام الخشاب أخدها. ها يادكتور نكمل كلامنا
ينظر مروان لأميرة التي يبدو عليها الضيق وإنها تشتعل من نار الغيرة
مروان خليها مرة تانية لأني كنت مواعد دكتورة أميرة بميعاد
مهيتاب... اوكي عن اذنكم
تخرج مهيتاب. تنظر أميرة له بضيق وتهز برجليها يقف مروان ويلف ويقف امامها و ينظر لها بحب
مروان : قد بنتي
أميرة : وده يمنع. ده انتم بتكبرو و بتتهبلو
مروان : هههههههه مجنونة
أميرة : تقف امامه عندي استعداد اوريك الجنان على حق انا مش قولتلك مليون مرة متقعدش مع البت دي... مالك ماتهدى على نفسك راجل مستفز صحيح انا ماشية أحسن
مروان : يمسك أيدها تعالي بس رايحة فين يا أميرة قلبي
أميرة : بسخريه أميرة قلبك
مروان : وروحي وحياتي
أميرة : بشدة .. مروان البت دي مش كويسه بتبصلك نظرات كلها إعجاب فا تلم مش عايزة أحرجك قصدها.. انقلها ماشي عشان بجد هبدأ اتضايق
مروان : خلاص اهدي يا حبيبي. . حاضر اللي انتي عايزاه.. اعتبريه حصل اضحكي بقى
أميرة : لا
مروان : وحياتي
أميرة : لا
مروان: عشان مارو حبيبك الدك
أميرة : الدك عايز عضة والله لعضك تمسك ايده وتعضه بقوة
مروان : ااااه يا مفتريه. ارتحتي كدا
أميرة : يس.. اسألني لماذا أتيت لمكتبك المتواضع
مروان : بابتسامة يجلس على مكتبه ويمسك أيدها ممكن أعرف سبب تشريفك لمكتبي المتواضع
أميرة : زياد كلمني هيجيب فرح على الغدا فالغي أي شغل بقى
مروان : مين فرح
أميرة : الجيرل فرند بتعت زياد
مروان : ما بحبش المصطلح ده لأنه حرام وعيب ايه صحبتى دي... اسمها البنت اللي بيحبها وناوي يخطبها وتبقى حلاله
أميرة : المهم النية مش المسمى
مروان : لا بردو والمسمى مهم
أميرة : ما علينا. ماشي فضي نفسك البنت عايزه تتعرف علينا
مروان : معرفش ان زياد بيحب
أميرة : من سنة أولى وهما مع بعض
مروان : قالك هيخطبها امتى
أميرة لا ده بعدين... مروان دول لسه عشرين سنة
مروان عايزاه يفضل راكن البنت جنبه ، مدام ارتبط يخطب يبقى فى حاجة رسمي أنا ماليش بالعوج ده. أنا عندي بنت
أميرة... هو مفتحش معايا حوار قالي هعرفكم عليها بس
مروان : قالك بيحبها
أميرة : لا بس هيعرفنا على دي بالأخص ليه ما أنت عارف زياد مبيحبش يتكلم كتير
مروان : أنا هتكلم معه وأفهم ، ييياااا الولاد كبرو أوي وكمان كلها كام سنة وأبقى جد
أميرة : اممم تخيل
مروان : أنا لسه فاكر اليوم اللي دخلتي فيه لابسة عروسة قولتيلى بقولك ايه كام سنة اللي فاتو. انساهم احنا اتجوزنا النهارده فاكره
أميرة : طبعا
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
فلاش باك.... قبل ١٩سنة
فيلا مروان وأميرة ٨م
نرى أجواء احتفالية جميلة جدا فانر الهول مزين بشموع والبالونات ومع الاستماع لموسيقى هادئة
ثم يدخل مروان من بابا الفيلا وهو يرتدي بدلة انيقة وببيونه يبدو من مظهره الأناقة والجمال الساحر. يخرج هاتفه من جيبه ثم يقوم بالاتصال بأميرة
مروان : حبيبي أنا تحت. أوك هقف وأغمض عيني
يذهب ويقف أمام السلم وهو مغمض عينيه ثم تنزل أميرة بعد دقايق ويفتح عينيه يرى مروان أميرة تنزل ببطئ من على السلم وهي ترتدي فستان زفاف بسيط لكنه جميل جدا ويبدو من مظهرها الجمال الساحر والمثير جدا تقترب منه يبتسم مروان ثم يرفع لها الطرحة ويقبلها من جبينها يقوم بانجكتها ثم تشغل أميرة اغنية زفاف ثم تقف بوسط الهول. ترقص معه سلو على احدى الاغاني الرومنسية
ويقضيان الليل وهما يستمتعان بحفل زفافهم الخاص الذي قامت أميرة بإعدادها
غرفة النوم
نرى البدلة التي كان يرتديها مروان على الأرض. وفستان أميرة أيضا..... ثم نرى أميرة تنام على صدر مروان ويقوم باللعب بشعرها والتحدث معها
مروان : حبيت أوي المفاجأه
أميرة : أصل حسه إننا متجوزناش مع إنه مر علينا أوقات جميلة بس الأوقات الوحشه أكتر فقولت لازم أبدأ صفحة جديدة وكأننا لسه متجوزين والسنتين اللي فاتو دول كإنهم معدوش
مروان : أنا كل يوم ليا معاكي كانه أول يوم. محضره برنامج للرحلة ولا...
أميرة : طبعا بكره بما إنها صبحيتنا مش هنروح فى حتة بس بعدها هنروح المالديف بعدين نطلع على هوليود. بعدين نروح دهب بعدين نرجع بقى الولاد وحشوني
مروان : أنا ملك ايديك يقبلها من كفها بحبك
أميرة : وأنا بموت فيك يييا نفسي أمسح الفترة اللي فاتت من حياتي وانساها
مروان : هنسيكى كل حاجة مش هخليكى تفتكرى غير الحلو وحبنا وبس
أميرة : بحبك أوي
يقرب مروان وجهه من وجهها يقبلو بعضهم. بحب وعشق وووو
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
المشهد الحالي
مروان : تيجى نعيد اليوم ده تاني
أميرة. : اعقل وقتها كان زياد و آدم مكملوش سنة
مروان : تؤ بجد تعالي نروح نقضي يوم مع بعض تلبسي عروسة وأنا عريس نعيد ذكرى اليوم ده ولا شيفاني كبرت
أميرة : فاشر. ده أنت قمر زي ماأنت تقبله من خده وتضمه. يضمها مروان ويقبلها من جبينها. يطرق الباب
مروان : منير اللي ديما بييجى بوقت غلط
أميرة.. هههههههه تبتعد قليلا وتجلس على الكرسي اتفضل يذهب مروان ويجلس على كرسى مكتبه
منير :ميرو انتي هنا بدور عليكي
أميرة : عامل ايه يا أستاذ منير ومدام لبنى
منير : يجلس الحمد الله. امسكي امضي على الورق ده
أميرة : ماشي
منير : ليان قلتلكم
مروان : لا فى حاجة
منير... يونس اتخاق مع ليان
مروان : متشرد زي آدم
أميرة : اه صح فكرتني بطل طريقتك مع آدم هشتكيك لصحبك. ينفع يا استاذ منير اللي مروان بيعمله مع آدم ، اول إمبارح ادم اتأخر جه على الوحدة عمل معه مشكلة قد كدا وأخد منه العربية.. افهم بقى إبنك كبر بقى بالجامعة... كلها سنتين يبقى مهندس
منير : هو بيشد على آدم لأن آدم شقي بزيادة
أميرة : أنت هتعمل زيه
منير : أنا مع الحق
مروان : قولها. عشان بتقولي بتفرق فى المعاملة
أميرة : ايوة أنت بتفرق في المعاملة. أنا غلطانه أصلا إني بتكلم معاكم فى حاجة ، اتنين طلعين من فيلم محروق .. تخرج وتسبهم
منير : هههههه أنا بتشتم
مروان : منا اتشتمت معاك اسكت بقى
منير : على فكرة هي صح أنت بتشد على آدم أوي
مروان: هو فى حد غيره عملي قلق في دماغي اسكت يا منير لو مشدتش عليه توقع منه أي غلط
منير : بكرة يعقل منا كنت زيه
مروان : وهو واخد الفشل منك
منير : لسه بيغير عليها منك
مروان : طبعا ولسه بيخليها تنام جنبه هي فهمه وبتفرح أوي. وعجبها أوي الوضع
منير : يعنى أنت اللي عاقل أوي... ما أنت كمان بتغير عليها منهم ، لما واحد فيهم بيبوسها ولا يحضنها ولا يدلعها
مروان : ااااه يا منير والثلاثه بيموتو فيها ، ميقدروش على زعلها وأنا أولع عادي ، لكن ماما ابدا ، بس زياد بيسكت ، نظراته بتفضحه ، إلا أستاذ آدم لسه من يومين شفها لابسه وهي طبعاً لازم تدخل تبوسهم وتغطيهم ولادي الأول يا مارو.... دخلت مطلعتش ، البيه شافها. فهم عمل نفسه عنده مغص فضلت جنبه، ولما دخلت قالتلي أسيب ابني يعني قولتلها لا ازاي أولع أنا
منير : ههههههههههههه خالد الصغير
مروان : بتقول فيها ، عارف آدم واخد كل حاجة وحشة من كل واحد فينا ، شقاوة أمه ولسانها الطويل وعندها ، وغيرتي ، وجنون جده واستفزازه. وقلة أدبك تشكيلة إجرام هههههه
منير : برغم كل ده بس أنا بحبه عن زياد. أصل آدم. أهبل كدا مش بيعرف يخبي لكن زياد زيك جواني صامت
مرون : أنا بحب الاتنين زي بعض ، كلهم ولادى الأربعه نور عيني ، بس أنا خايف على آدم أنا مش هعيشلهم كتير يا منير. أنت عارف أنا دلوقتي ٦٣ وهما لسه ٢٠ سنة ، مش هلحق أقعد معاهم وأوجههم لو حد وقع بغلط أقف معاه
منير : أولا التربية والتوجيه من الصغير وان شاء الله مش هيحصل حاجة... تانيا بطل يابنى كلامك ده محدش عارف مين قبل مين صلي على النبي كدا. بقيت كئيب
مروان : كل ما أبص إني أخيرا حققت حلمي وبقى عندي عائلة اللى حلمت بيها ، أقول يارتني كونتها وأنا صغير ، وكبرنا سوى ،زي ما أنت عملت ، برجع أقول بس أنا كنت عايزها مع أميرة ،كنت هعمل ايه، ارجع و أقول ياريتها أكبر بعشر سنين وإلا حاجة وعرفتها بالجامعة وتجوزنا كان زمان ولادنا دلوقتي حاجة و تلاتين مش عشرين
منير : مروان صلي على النبي واهدى بلاش الافكار دي هتتعبك
مروان : غصب عني بقولك ايه خلينا نشتغل أحسن لأني هروح بدري
منير : فى حاجة
مروان : لا يا حبيبي زياد هيعرفنا على بنت صديقته
منير: ايوة هتبقى جد يا مارو. بشكلك ده والمصحف ما مصدق ده لو شفونى جنبك يقولو أبوك مش صحبك
مروان : الله أكبر
منير :. أميرة. بهتت عليك
مروان : لازم بقالي ٢٥ سنة عرفها
منير : ربنا يخليكم لبعض
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
فيلا مروان واميرة ٤
يدخل زياد ومعه صديقته فرح هول الفيلا كان يجلس آدم يلعب بهاتفه وعندما يراهم يقف
زياد : جيت بدرى يعني
آدم : أنت ناسي أنى لسه متعاقب مش عايز وجع دماغ
فرح : تستاهل
آدم : بس يا ظريفة
تدخل أميرة عليهم وهى تبتسم
أميرة : اهلا ازيك يتصافحان وتقبلها من خدها اخيرا شفناكي
فرح : واضح أن زياد بيجيب سيرتى كتير
أميرة : على طول. اتفضلى اقعدي واقفه ليه
يجلس زياد على سن الكرسي بجانب ادم وتجلس فرح على كنبه
زياد : أمال فين بابا
أميرة : بيلبس هروح أستعجله اوزتى خلي أمل تعملكم حاجة تشربوها
آدم : يقف احنا مش هناكل الأول
أميرة: تقترب منه وبصوت منخفض اتلم عندنا ضيوف
آدم : بصوت منخفض يقترب منها .. انا اتكلمت دلوقت بعدين اقعدي هروح أنا أندهله مش يمكن في وضع مينفعش تشوفيه فيه وانتي ، ست عيب تشوفيه كدا ، ولا ايه يقبلها من خدها استعجلي الأكل والنبي. أنا جعان
أميرة : حاضر
يصعد آدم السلم ويذهب لغرفة نوم مروان وأميرة ويطرق الباب يفتح له مروان
آدم : زياد جه
مروان : ماشي أمال أميرة مطلعتش ليه
ادم : هو لازم أميرة منا أهو عايز تزرر القميص ازررهولك انا ...
يقترب منه ويقوم بغلق ازرر قميص لمروان وينظر مروان له ويبتسم
آدم : حاجة تاني عايزها ياحجوجا
مروان : حجوجا
آدم : طبعا ما بالشياكه دي لازم تبقى حجوجا والنبي شكلك أخويا الكبير مش بابا أبدا ، وكمان مخلفنى على كبر ، إلا يا مارو لما أوصل لسنك كدا هابقى لسه مزمز زيك
مروان : مزمز مش عارف بصراحة يا آدم
آدم : ان شاء الله و إلا هزعل أوي
مروان : طب يلا قدامي يا آخرة صبري
آدم : اتفضل يا حجوجا يقبله من خده
الهول
ينزل مروان ومعه آدم من على السلم. عندما يرى زياد وفرح يقفان لاستقباله
فرح : دكتور مروان ازاي حضرتك
مروان : طول ما احنا بره الجامعة انكل مروان
فرح.. تمام
مروان : ينظر مروان لأميرة على فكرة يا أميرة فرح من أشطر الطالبات عندي بطب نفسي عملت بحث عن مرض اضطراب ما بعد الصدمة. عن وفاه الأم وكيف تقبل الواقع من بعدها
أميرة : ولقيتي حل
فرح : لا كتبت بآخر البحث لم أجد حلول لتقبل وفاة الأم
أميرة : بأسف دي حقيقة
فرح : بس الايمان بالله والصلاة ودعوه بتصبر
اميره :بتاثر مافيش شيء بدنيا يعوض غياب الأم او الأب
مروان : يغير الكلام .. أمال فين تالا ويونس
أميرة : تالا عندها محاضرات لحد٧ ويونس عنده درس كيميا دلوقت مع ليان
آدم : طب يلا ناكل احنا
أميرة : فضحنا ديما
آدم : ماما دي فرح أو تقدري تقولي. محمود زي ما أنا مسميها
أميرة : بس عيب اتفضلوا على السفرة
السفرة
نرى على السفرة طعام ديك رومي ومكرونه بشاميل وسلاطات والجميع يجلس وبدأو بتناول الطعام
أميرة : واضح ان الكل يعرفك إلا أنا
فرح : والله يا طنط كل ما أقول لزياد عايزة أشوفك يقولي حضرتك مشغولة او مسافرة
ولكن عندما قالت فرح كلمة طنط ضحك آدم بهسترية وابتسم مروان لكن كان يحاول اخفاء ابتسامته وايضا زياد .. لكن نظرت أميرة له برفعت حاجب وبشده خفيفه
أميرة : طنط لا يا حبيبتى انا مش طنط ممكن تقوليلى أميرة لو عايزه تكليف ممكن دكتورة انا ما بحبش اطنطن.. انكليه هو. وهو متصالح مع نفسه بيحب يتأنكل أنا. لسه متصلحتش
آدم : بذمتك دي يتقالها طنط دى أصغر منك وأحلى يا محمود
فرح : أنا آسفة بس يعني
أميرة : ولا يهمك
أميرة : مكنتش عارفة إنك تعرف فرح يا مروان
مروان : أعرفها لكن مجاش بدماغي ان هي دي اللي كلمتينى عنها
أميرة : تمام
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
بعد الانتهاء من تناول الطعام يجلس الجميع فى
حديقة الفيلا وكان على ملامح الجميع السعادة وبعد مرور الوقت ترحل فرح ومازال يجلس الجميع بالحديقة
آدم : وهو ياكل الفيشار بقولك إيه هتلبس إيه
زياد : لسه مش عارف
آدم : تعال نلبس زي بعض
أميرة : هتروحو فين
زياد : عيد ميلاد بيري
مروان : آدم متعاقب
آدم: ماخلاص يا حجوجا. اهدى بقى مش هتاخر تاني
أميرة : قول لبابا أنا آسف
آدم : أنا آسف يا بابا مش هتأخر تاني
مروان ماشي يا آدم بس لو الغلط ده تكرر تاني مرة جاي العقاب هيبقى اكبر بكتير
تقوم أميرة وتجلس بسن الكرسي وتضع يدها على ظهره
أميرة : حبيبي دومي مش هيعمل كدا تاني هو تعلم من غلطته صح
آدم : بضيق ينظر امممم.. آه
زياد : ماما تعالي اقعدي هنا ممكن تقعي كدا
مروان : متخفش أنا سندها بايدى
زياد : احمم امم ماشي أنا هطلع أعمل تليفون.قوم البس آدم يلا
آدم : لا أنا قاعد شويه معاهم ميرو اقعدي جنبى اوريكي الريس اللي. عايز اشتريه
أميرة : عايز تشترى موتوسيكل
آدم : و أول واحدة هتركب انتي يا قلبي تعالي
تجلس أميرة بجانبها يضع آدم يده على كتفها. ينظر لمروان بنصف عينه من هاتفه ينظر مروان بابتسامه
مروان : حبيبي أنا هروح المكتب شوية.
أميرة : ماشي. بص حلو ده الأسود اشد
مروان : بصي الأزرق أجمل
أميرة : الأسود أحلى. بص ....
بعد مرور وقت
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
حديقة الفيلا ١١م
تجلس أميرة على الأرجوحة وهي تقرأ كتاب، بعد قليل يقترب منها مروان. وهو يبتسم
ثم يقوم بأرجحتها تلتفت أميرة له وتبتسم
مروان: قطتي الحلوة بتعمل ايه
اميرة : بقرأ كتاب
مروان :امال ضرتي فين كنت شايفه قاعد معاكي
اميرة بيعمل لي لبن واحنا بنتكلم فجأة بصلى ماما انتي وشك اصفر هروح اعمل لك لبن
يجلس مروان بجانبها .. اهو جاي
يقترب آدم منهما
ينظر بضيق. معلش يا حج مكاني
مروان : عايز أقعد جنب مراتي
آدم : وانا عايز أقعد جنب امي
أميرة بس. خلاص هتتخانقوا تعالى أقعد الناحية التانية
آدم : ماشي
ينظر ادم لمروان بضيق ثم يضع رأسه على كتفها ويمسك أيدها ويقبلها. من كفها وخدها ينظر مروان له ويبتسم على ما يقوم به آدم
*_```~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~```_*
شقة أدهم وحنين ٧م
غرفة نوم كارما
نرى كارما تقف أمام المرايا تضع روج وتسرح شعرها كانت ميرا اختها التى تصغرها بثلاث سنوات تجلس على السرير
ميرا : عايزه اجي معاكي بس عندي امتحان بكرة. خففي الروج... مامي مش هتسيبك تنزلي كدا
كارما : بابا بره
ميرا : اه بقولك هو عمر جاي
كارما :ابن طنط ياسمين
ميرا : اممم
كارما : طبعا ما انتي عارف هو و آدم انتيم
ميرا : ربنا ياخد الامتحانات امتى أدخل الجامعة بقى
كارما : احدفي الشنطة يلا
تخرج كارما الراسبشن فهى فتاة قى غايه الجمال وصاحبة العيون الخضراء والشعر الاصفر
الراسبشن كان يجلس ادهمّ
كارما : بابي
أدهم : حبيبتى خلاص نزله
كارما : اه آدم هيعدي عليا
تخرج حنين من الغرفة
حنين : متتأخريش
كارما : حاضر. أهو بيرن سلام
تخرج وتغلق الباب خلفها
حنين : معرفش آخرتها مع كارما ايه
ادهم : آدم. بيحبها من زمان وهو قايل بس مستني حضرتك توافقي بالخطوبه
حنين : عايزني أجوز بنتي وهي لسه بالمدرسة
أدهم : وأهي دخلت الجامعه أنا مش هسيب الموضوع أكتر من كدا فى الصيف هنعمل الخطوبه لما تتخرج يتجوزه
حنين : اللي تشوفه. هتروح بكرة عزومة نور
أدهم : هو أنا قد نور ، طبعا هروح
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
فيلا مروان واميرة ٧م
غرفة تالا
تقف تالا أمام التسريحه وهي ترتدي فستان شنل كاط وتضع القليل من المكياج فهي جميلة جدا تشبه والدتها جدا بشعرها الناعم مثل الحرير الأسود والعيون الغزلاني تقف وترش برفان. يطرق الباب
تالا : أدخل
أميرة : جهزتي
تالا : تلتفت لها امم إيه رأيك
أميرة : تقترب منها زي القمر رغد هتيجي معاكم
تالا : آه تقريبا ماما ألم شعري ولا أسيبه
أميرة : تعالي أعملك تسريحة حلوة
تقف أمامها وأثناء قيام أميرة يتصفيف شعرها تتحدث
أميرة : أحلى حاجة فيكي انك طالعه اوزعه ليا مش طويلة زي اخواتك طلعين طوال زي مروان
تالا : ماما أنا لسه هأطول وبعدين أنا أطول منك أنا لسه مالبستش الهلز و
أميرة : تخبطها أميرة على كتفها اتلمي وبعدين انا فخورة كوني قصيرة. لانهم بينحنولى. عشان يسلم عليا زى ما بينحنو للوردة عشان يشمها
تالا : ده أكيد بابا اللي اقنعك بالكلام ده
أميرة : لا ده أنا اللي. بتفشخر بالمقولة دي قصاده
يضحكان بصوت عالي.
أميرة : بعد الانتهاء ها بصي كدا جميل.
تالا : الله حلو أوي تسلم ايدك يا أحلى ماما بالدنيا تقبلها من ايدها
أميرة : البسي بقى اكسسوارز جولد
تالا : ماشي
أميرة : توتا هي فرح إيه نظامها
تالا : محترمة
أميرة : مقصدش كدا هى وزياد إيه النظام
تالا : مش متصاحبين أصحاب عادي
أميرة : اشمعنا هى دونا عن كل البنات عرفنا عليها
تالا : لأنها الانتيم زيك انتي وخالو حمزة على فكرة زياد مش مصاحب
أميرة : اممم متأكدة
تالا : عيب عليكي. لو مصاحب كنت عرفت فكك من محاولاتك بارتباطه برغد مش بيحبها وبحس إنها كمان بتميل لعمر عماد
أميرة : ابن ياسمين
تالا : اه
أميرة : كان نفسي أجوز حد من عيالي لبنت نور
تالا ؛ اشتغلى على يونس
أميرة : أكبر منه الفرق كبير مش سنة ولا اتنين
تالا : هى لو كان فرق سنة أو سنتين كنتي عادي
أميرة : طبعا الحب مبيعرفش سن
تالا : هههههههه والله يا ماما انتي. عسل
أميرة : البسي چاكيت الأسود الجلد
تالا : ماما عايزة أنزل كدا
أميرة : ازاي يعني
تالا : ياماما الفستان أجمل كدا
أميرة : يعني تفتكري أنا ممكن أنزلك بحاجة وحشة
تالا : لا بس أنا اشتريت الفستان كدا عايزة أنزل بيه كدا والنبي يا ماما النهارده بس
أميرة : أنا لو قبلت انزلك كدا ، بابا مش هيوافق ولو نزلت من ورا بابا ، الاتنين اللي رايحة معهم هيعلقوكي
تالا : أووف بقى
اميره : توتا لازم تفهمى ان جمال الست مش بنها تظهر مافتنها وتلبس عريان عشان تكون جذابه ، بلعكس ، انتي ممكن تكوني لابسة مقفلة مايبنش منك غير كف ايدك ، وجنبك واحدة لابسة فوق ركبه ، وانتي تلفتي النظر أكتر ، لبس العريان مش حاجة حلوة خالص ،تحسى كدا ان كل ناس بتبص عليكى بطريق مش حلوه وان كل ناس عارفه شكل جسمك غير ان حرام تلبسي عريان وجسمك يبان
تالا : ماما. سوري يعنى ما الحجاب فرد وحرام ان المرأة تبين شعرها وأنا مش محجبة وحضرتك كمان اتحجبتى من كام سنة
أميرة : احممم. مظبوط الحمد لله ربنا هداني ولبست الحجاب يمكن متأخرّ لكن الحمد لله أنعم عليا وتحجبت وقومت بفريضته. أنا بتمنى انك تتحجبي لكن مقدرش اغصب عليكي
توتا : يارب يهدينى
أميرة بعدين انتي عمرك شفتينى لابسة عريان قدام حد من ولاد خالاتك أنا حتى وأنا مش محجبة كنت بالبس مقفل
تالا : لأن بابا غيور أوي ، ده بيغير عليكي لو قعدتي قصاد اخواتى بعريان ، بيقعد يزعقلك بصراحة دي أوحش حاجة في بابا. يعنى من الأغراب ماشي، لكن ولادك أو اخواتك ابوكي أوفر
أميرة : تؤ أنا مقتنعة ، وبكرة لما تتجوزي واحد زي بابا ، إن شاء الله ، هتحبيها اوى ،لو بطل يغيرها بيوم تتجنني ، عارفة أوقات بلبس عريان قصاد خالك كريم أو حد من اخواتك قصد عشان أشوفه لسه مجنون بيا ولا لا هيغير ولا بطل ، بفرح أوي لما ألاقيه غار نفس الغيرة المجنونة ، بشوف نفس النظرة ، نفس نبحه الصوت والعروق النفره وهزة ايده إحساس حلو أوي ، يارب يا حبيبتى ربنا يبعتلك بزوج زي مروان يا يارب
تالا : هو بابا ده فى زيه
أميرة : اكيد فيه يلا البسي الچكيت قبل ما أدم ييجي ويفضحنا
تالا : اثناء ارتداء.ملابسها . أهو ابنك ده كوبي بيست من بابا فى الغيرة ، ياريت آخد منه حاجة تانية
أميرة : واخد يابت واخد نظرة عينيه وشفايفه وعصبيته
تالا :ههههههههه اه صح وطوله
اثناء خروجهم
أميرة : توتا مقتنعة ولا عملتي كدا إرضاء ليا
تالا : لا مقتنعه والله يا ماما بس أوقات ببقى نفسي البس زي اصحابى.
أميرة : الأجمل إنك تبقي مختلفه مش زي حد ، ابقى نفسك ، شخصيتك انتي ، متخليش حد يفرض ثقافته وشخصيته عليكى ، بالأخص لو غلط
تالا : طب لو صح
أميرة : من وجهة نظر مين
تالا : يعنى ايه
أميرة : يعنى ممكن تكون صحبتك مثلا اللي بتلبس عريان هى شايفة ده عادي ، لأنها اتربت بأوروبا مثلا ، ثقافتها كدا هى صح ، لأن مجتمعها وثقفتها هي كدا ، مقدرش أغلطها ، وبردو مقدرش أقول انها صح ، لكن لو مثلا صحبتك محجبه وانتي حبيتى تتحجبى لأنك مقتنعه بده ، وقتها هقولك صح مش غلط ، إنك تشوفي العيوب اللي فيكي وتصلحيها
تالا : فهمت لما أحب اقلد أصحابي اقلدهم بالصح باللي يناسب ديني اولآ والقيم والمبادئ والثقافة اللي أنا منها ثانيا
أميرة : وأهم حاجة كوني مقتنعه مش تقليدى وخلاص ، وفكري كويس بالايجابيات والسلبيات
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
يقترب منهما زياد
زياد : أخيرا خلصتي عشان كدا مبحبش أخرج مع بنات
أميرة : طب لو قولتلك انها خلصت من بدري وكنا بندردش شوية
يدخل آدم ويضع يده على كتفها. بابتسامة
آدم : انتي تعملي اللي. انتي عايزاه يا ميرو اتأخري براحتك يا ست الكل يقبلها من رأسها
أميرة : بكاش زيي
آدم : وليا الشرف
أميرة : يلا لما توصلو كلموني طمنونى انكم وصلتوا زياد سوق أنت متخليش المجنون ده يسوق
زياد : حاضر
آدم : الله يسامحك
زياد : يقترب منها يقبلها من خدها. مش عايزة حاجة يا حبيبتى
أميرة : خدو بالكم من نفسكم
زياد : حاضر سلام
اثناء نزولهم من السلم تنظر لهم
أميرة :سوق بالراحة يا زياد. خدو بالكم من تالا محدش يزعلها
آدم : انتي عايزة جوزك يجري ورانا بالمسدس دى الحته الشمال عنده
أميرة : اسمه بابا. يا عديم التربية ، لا اله الا الله
يخرجوا من باب الفيلا ثم يظهر يونس وهو يقف جانب أميرة ويسند على تربزين السلم وكانت اميرة غير منتبهة لوجوده ، تنظر أميرة بجانبها بخضه
أميرة أنت هنا من امتى
يونس : بسخريه مقلد لها .. خدو بالكم من نفسكم سوق بالراحة يا زياد لا اله الا الله. هما رايحين يحررو القدس ، فى ايه ، دول رايحين عيد ميلاد بلاش أوفر ياما
أميرة : ياما. والله انا ما عرفت أربي ، انت ايه اللى مصحيك يا عديم التربية لحد دلوقت
يونس : الساعه ٨ اكيد مش هنام دلوقت مش فرخه انا ، بقولك ايه تعالى نعمل فيشار ونتفرج على فيلم ولا نلعب بلاى ستشين ولو كسبتك تودينى بكره الملاهي
أميرة : لو أنا اللي كسبتك
يونس لا ما انتى هتخسرى نفسك لاني أنا ابنك، ينفع تكسبى ابنك يا ست الحبايب
أميرة : آه عادي
يونس : فعلا ست الحبايب والحنان كنت متأكد
أميرة : بص لو أنت كسبت نخلي گالملاهى بعد بكره لان بكره معزمين عند خالتك نور
يونس : ماشي.
أميرة : خلصت الهوم وورك
يونس : اه و بابا راجع معايا.
أميرة : يلا
أثناء نزولهم من السلم
يونس: ماما خسري نفسك لاني نفسي أروح الملاهي
أميرة : اممممم أفكر
يونس : هديكي من الشكولاته بتعتي
أميرة : وكيس الشيتوس اللي بالشطه
يونس : لا اللي بالجبنه
أميرة : لا بالشطه
يونس : طب خدى حبة وحبة
أميرة : اتفقنا هو بابا فين
يونس : معرفش خلصت مذاكرة وجيتلكم. فكك منه بقا خليكي معايا
أميرة.. تعال ساعدني
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
أحد الكافيهات ٨م
نرى أجواء احتفالية جميلة جداً وموسيقى صاخبة حركة خروج ودخول البعض يجلس والبعض يرقص ثم يدخل آدم وزياد وتالا وكارما عندما تراهم بيري تقترب منهم فهى صديقة زياد و آدم من ثانوي
بيري : هاي ازيكم
تقترب من تالا وتقبلها وتقبل كارما
آدم : كل سنة وانتي طيبة امسكي
بيري : جبتلي إيه
آدم : افتحي وشوفي
تفتح العلبة تجد ساعة غالية
بيري طول عمرك ذوقك في العالي يابن مروان ينادى أحد الأصدقاء عليها.. عن اذنكم
تالا : زياد تعال ارقص معي
زياد : يلا
آدم : ترقصي
كارما : تعال نتكلم الأول
آدم : فى حاجة
كارما : اممم
آدم : تعالي
يقفان على إحدى الترابيزات
كارما : أنا اقنعت بابا اننا نتخطب فى الصيف ونتجوز بعد التخرج
آدم : بعد التخرج عايزه تركنيني جنبك ٣سنين
كارما : أركنك
آدم : آه تركنينى. لا احنا نتخطب فى نص السنة ونتجوز فى الاجازة أنا هشتغل أول الأسبوع الجاي.
كارما : أنت لسه مصمم على حوار الشغل
آدم : اه مش هخلى مروان يفضل متحكم فيا وفي مصروفي
كارما : انكل بيعلمك لازم تتعاقب
آدم : أنا ما بقتش صغير. عشان يحرمني من المصروف ومن الخروج أنا راجل أنا بقى هشتغل وهاعتمد على نفسي
كارما : اعتمد على نفسك واشتغل لكن بلاش يبقى هدف نزولك الشغل انك تعرف انكل إنك مش محتاجله أنت بتفكر غلط يا آدم. انكل بيحبك وبيخاف عليك
آدم : بيخاف غلط وبيربي غلط بقولك ايه المهم انتي موافقة ولا ايه
كارما : لا طبعا احنا لسه صغيرين منقدرش نشيل مسؤولية الجواز
آدم : ايه هي مسؤولية الجواز أنا هشتغل وهصرف عليكي. هنقعد بالفيلا هناخد الدور الثالث مقفول
كارما : بابا هيرفض
آدم : هيوافق لو ماما كلمته
كارما : يخربيت دماغك
آدم : تعالي نرقص ينظر بتركيز أمامه يجد زياد يتحدث بهاتفه ينادي عليه زياد. يا أبو هزه.
زياد : عايز إيه يالا
آدم : فين أختك
زياد : جوه جالي تليفون
آدم : هروح الحمام وآجي نرقص
زياد : ياريتك تعقليه الواد ده ، معرفش ايه مشكلته مع بابا عيل مفتري اوعي تصدقي إن بابا بيفرق بنا
كارما : عارفة والله إن انكل بيخاف عليه بس بصراحة السياسة اللي متبعها انكل ما تنفعش خالص مع آدم
زياد : صدقينى هى دي الطريقة لأن آدم. سهل أوي يمشي بالطريق الغلط
كارما : بقولك تعال ندخل جوه نشرب حاجة حاسة اني عطشانة
زياد. : ادخلي انتي هعمل مكالمة
كارما : مكالماتك كترت
زياد : أنا مش بدماغي كل الحجات دي دلوقت
كارما : خلص وتعال
......
على إحدى الترابيزات الأخرى نرى تالا تقف مع احدى صديقاتها
تالا...بس بابا مش هيوافق أطلع لوحدي لازم حد من اخواتي يجي معايا
نادين...قولي لميرو و هي هتقنعه
تقترب منهم كارما ومعها كوب عصير
كارما : عاملة ايه يا دودو
نادين : تمام
تالا : فين اخواتي
كارما : آدم فى الحمام وزياد بيتكلم فى الفون
تالا : اوكى أنا هروح الحمام
كارما : استني اجي معاكي
تذهب تالا و كارما الى الحمام و خلال سيرهما يوقفهما أحد الشباب
هاي..أنا يحيى ينظر لتالا انتي صاحبة بيري؟
تالا بجدية ..اه
يحيى.....ما كنتش أعرف أن بيري ليها أصحاب حلوين كدة
تنظر له تالا باستياء يلا يا كارما
و تتركه و تسير قليلا
ثم تتفاجأ به يمسكها من يدها
يحيى : استني بس أنا عايز أتعرف عليكي يا قمر
و فجأة يمسكه آدم من يده.... و ماله يا حبيبي نتعرف أنا آدم ثم يعطيه لكمة في وجهه ومن شدتها يقع يحيى
آدم : يلا يا بابا من هنا
يقوم يحيى من على الأرض و يقول له... أنت عبيط و يرد اللكمة لآدم
و لكن آدم بسرعة يمسك يده و يتفادها و يسدد له لكمة أخرى و أقوى من الأولى و يأتي أحد أصدقاء يحيى و يحاول أن يضرب آدم و لكن آدم يدفعه بقوة ثم يقوم يحيى بضرب ادم و لكن آدم يوقعه أرضا و ينهال عليه بالضرب ثم يأتي صديق آخر ليحيى يحاول أن يبعد آدم عن يحيى و يضربه من ظهره و في تلك اللحظة يدخل زياد و يدافع عن أخيه و يقوم بضرب هذا الشخص و يستطيع يحيى ابعاد آدم عنه و يحاول أن يضربه و لكن آدم يمسك أحد الاكواب و يضربه بها على رأسه
*_~بقلمي ليلة عادل ♥️🌹✍️~_*
القسم ١٠ م
نرى آدم و زياد وثلاث شباب اخرون وتالا ونادين وكارما يقفون أمام. مكتب الضابط نرى كدمة على وجه آدم. وخدوش على جبين زياد و جرح فى شفتيه
و نرى يحيى ينزف دما من رأسه إثر ضربة آدم له بالكوب بالإضافة إلى الكدمات و الخدوش التي تملأ وجهه و ووجوه أصدقائه أيضا
الضابط مش عيب ولاد ناس محترمين زيكم يعملوا. كدة في بعض. كل واحد فيكم ابن حد مايستاهلش ان اسمه يجي هنا
آدم. عاكس اختي
يدخل عليهم ......
استووووووب
اتمنى تكون الحلقة عجبتكم النهارده 🥰
الى اللقاء في الحلقة القادمة من الحلقات الخاصة من رواية الأعمى