الفصل السادس عشر 16
بقلم نجلاء فتحي
الملاك النائم
البارت ال١٦
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
______
أغلقت منة الفون فقد بلغها سامى أن آسر يريد الرجوع ليها شعرت بوغزة فى قلبها من آثر حبها لة لكن ما فعلة بملك جعلها قوية
ونظرت وصعقت من منظر ملك جريت عليها ،،ملك مالك ملللك
كانت ملك تطلع فى الروح بمعنى الكلمة تختنق لا تستطيع الكلام تدهورت حالتها فجأة بدأ يظهر عليها أعراض غريبة كأنها رجعت لحالتها الاولى وهذة نوبة مثل ما تتعرضت لها مع آسر لم يلاحظها سامى ولا منة وهذة النوبة لا تضيع إلا إذا أخذت الجرعة وهم لا يعرفون هذة المعلومة ،،،،،
ملك بصوت متقطع/ ح ق ن ة،،،،، أديهالى أةةةةةةةة
لم تمتلك منه القدرة على التصرف السليم وأتصلت على سامى الذى سمع صرا*خ ملك ،وآمر بأعطاء الحقنة لملك حتى تستريح من الألم ،
______
فى نفس الوقت ذهب آسر لمستشفى التى تعمل فيها منه يريد رجوع وصال الحب حتى يسحب منها فلوس تحت مسمى العشق ،،لم يجدها فرجع تانى لشقتة وهنا قابل بالصدفة صاحبة البيت وقالت لة أن صاحبة أتى هنا من كام يوم وهى أعطت لة نسخة من المفتاح ذى ماهو طلب منه حتى يأخذ أختة يعالجها فى المستشفى، تمالك وقتها آسر أعصابة لكن لحد الان لم يعرف مين هو صاحبة دة وصاحبة المنزل نسيت أسمة ،،أخذ يفكر معقول سامى لكن ليس طبعة الغدر ولا أقتحام منزل الغرباء نفض هذة الفكرة من رأسة وشك يمكن شخص سمع بموضوع البحث وسرقة وهذا ما صدقة أمام نفسة ،بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات توعد لهذا الشخص المجهول بالهلا*ك وسيكون تجربة لبحثة التالى لو أمسكة،
_________
فى الكافية تفكر( سو ) تلك الخبيثة كيف تجذب آسر ليها لكى تغيظ منه صاحبتها بية ،،أتت فى بالها فكرة وبالفعل توجهت لمنزل آسر فى المنطقة الشعبية
____
(وصل سامى الشقة )
منة/ مكنش لية لازمة نديها الجرعة
سامى/ صوتها تعبنى فى التليفون
منه/ كدة مفيش معنا جرعة تانية نقدر نحللها ونعرف المادة علشان نساعد ملك
شد سامى شعرة بعنف :- مش عارف عقلى وقف
منه/ قولتلى جبت اللاب توب وفون أسر جايز عليهم الشغل كلة
سامى ببريق أمل / هاتى بسرعة الشنطة، ،،،،،وبالفعل بدأ يفتح الأجهزة ويشاهد إللى عليها ومنه معاة. ،،،،،وعيون منه تنهمر دموع وقالت / ملك حالتها ذى الفديوهات دى. آسر لازم يتحاسب دة مش دكتور دة مجر*م
سامى/ بعيد عن الصحوبية أدام ربنا أتحاسب لو سبتة ،دكتورة منه هو آسر سرقك أزاى
منه/ محدش صدقنى
سامى/ بعد إللى عملة أصدقك
منه/ لو قولتلك بحبة ،،،بعد إللى عملة أكيد تضحك عليا ،،الحمد لله أكتشفت حقيقتة وانا على البر ،أسمع يا دكتور سامى آسر بالنسبة ليا تحدى شاب خلوق ملتزم وفزت بية وحبيتة واللعبة قلبت جد ،، بعديها أكتشفت فلوسى بتنقص من شنطتى ٤ موبيلات ضاعوا فى وجودة والموبيل الخامس هو إللى كشفة
سامى/ أزاى
منه/ حطيتة فى المكتب وطلعت برا وقولت عندى مرور على المرضى وأنا قصدة كدة وبعديها أستخبيت فى زاوية لاقيتة خرج من المكتب بسرعة دخلت المكتب مش لاقيت الفون هو واخدة عارفت دة من كاميرات المكتب وفتش فى شنطتى وأخذ فلوس لأسف نسيت أسجل دة
سامى/ ممكن تحصلى على التسجيل من أذن نيابة المهم وبعدين
منه/ صدمتي كانت كبيرة وعارفت كل الحجات إللى ضاعت منى هو السبب دة توقع واجهتة أنكر وبهدلنى وأرتدى قناع الإيمان وللأسف الكل ضدى حتى بابى
سامى/ آسر كان أخ قبل صاحب الغريب لية يسرق سرقتة المرادى مش فلوس لا دة روح ،،ملك فين دلوقتى
منه بحزن/ فى الأوضة نايمة شكلها بقا صعب كدة الجرعة ال٢٢ وبعدين لو راحت منها عايزة تانى نجبها منين
سامى / كل المواد المستخدمة رموز شكلة كان حريص عمل كدة لو اللاب توب أتسرق رموز معقدة ،،،،،، دخل الغرفة بيأس وجلس على ركبتة بجوار سريرها وقبل رأسها برفق وأعتذر لها وقال أسر قالى أعتبرك ملاك نايم يارتنى مطردتك من بيتى بس وضعى صعب عازب ومعاة بنت فى بيت واحد أزاى ،،،،،لمس عروق وشها المنتفخة للغاية شعر بسخونة الد*ماء بشكل ملحوظة أتى فى بالة فكرة فحالة ملك تدهورت وسأل نفسة سؤال، ،،، هل لو فعل شئ ماذا يجرى ستفقد حياتها مجرد محاولة لإنقاذ حياتها وعلى الفور أتصل على صيدلية وطلب مستلزمات طبية والدكتورة منه رفضت خايفة تفقد ملك حياتها وهو أصر على المحاولة ،،،
هل سوف ينجح أم يفشل فى المحاولة!!!!!!!!
________
فتح آسر باب شقتة وجد سو تقول بدلع ،،هاى دكتور آسر
نظر ليها هو بطرف عين وقال: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،،،خير يا دكتورة
سو/ تسبنى على الباب كدة ميصحش ينفع أدخل
آسر/ أنا لوحدى
سو/ واثقة فيك
أفسح ليها هو المجال لكى تدخل ثم نظر للخارج يتفحص هل أحد من الجيران شافها أو لا وخصوصآ صاحبة المنزل التى تسكن بجوار شقتة ،،
سو/ مالك،،،، أول مرة واحدة تجى بيتك
آسر بكذب/ أيوة
سو/ منه مجتش هنا وأنتم مخطوبين
آسر بصدق/ بترفض أقصد مينفعش
سو بدلع / خسارة غبية أزاى تسيب واحد زيك بيراعى ربنا لو مكانها مكنتش سبتك أبدآ ،،،،مكنتش خليت واحدة غيرى تخدك منى ،،أقصد أقصد أقصد لو كنت خطيبى مثلا فلوسى وحياتى تحت رجلك حتى نفسى فاهم يعنى أية نفسى أقدمهالك كدة من غير جواز
فكر هو وأحتار فى كلامها فهى بتعرض نفسها علية ومع ملابسها
الفا ضحة ،هل يلبى طلبها فهو لم يملس واحدة قبل كدة فقال / مش فاهم تقصدى أية
سو بكذب وخداع / من غير لف ولا دوران بحبك من أول يوم شوفتك فية بغير عليك من كلام منه صاحبتى عنك وأنت خطيبها حتى الكلام البايخ إللى قالتة أنك حرامى مش صدقتة صدقنى لازم نتجوز ونغيظها أنا إللى أشيلك فى قلبى وعينى وفلوس بابى تحت رجلك
صدمة ألجمت لسانة مش عارف ينطق فقال :- طول عمرك بتقولى عليا فلاح
سو/ كنت غبية طلعت راجل علشان أثبت حبى ليك جتلك فى بيتك ومستعدة نعمل علاقة كاملة بس خليك هادى دى أول مرة أنا بنت يا دكتور
آسر مثل أى راجل يضعف فرصة ذهبية وأتت لة وعلى أخر لحظة رجع للخلف قبل لمسها وقال مينفش براعى ربنا أتفضلى أخرجى ذى مدخلتى غير كدة خليكى فى بيتى صديقة وبس مش أنا إللى بعمل الغلط
سو فرحت / راهنت عليك بينى وبين نفسى دة كان أختبار ونجحت أكيد مش أسلمك نفسى أسمع يا آسر كنت عايزة أثبت لنفسى كلام منه غلط
آسر بترقب/ هى قالت عليا كنت بقرب منها
سو/ تخيل
آسر توتر فهذة هى الحقيقة / لو كنت قربت كنت قربت منك
سو/ هى مقلتش قربت هى قالت كنت بتحاول تلمسها خلاص هى طلعت كدابة فى نظرى
دارى آسر صدمتة لم يتخيل أن منه تفضح نفسها وتقول أسر حاول يقرب منها بطريقة غير مقبولة فقال/ سبت منه علشان كدابة متسلطة لا يمكن أرتبط بيها كانت غلطة أما أنتى لاقيت فيكى فتاة أحلامى
سو بفرحة/ بجد ،تعلقت فى رقبتة لكى تقبل شيفاة
أبعدها برفق حتى يثبت لها أنة ملوش فى الحر*ام وبعد وقت أخذت سو واجب الضيافة وخرجت وهى منتصرة أنها وقعت آسر فى حبها ،أما هو أخذ يتنفس بصعوبة فالأخر لحظة تحكم فى نفسة وقال :- فاكرانى مغفل أقع للعبتك الوس** دى لا دة أنا آسر إللى بخطط وبس أمم مفيش أمل أدوق فلوس منه أحول الحب على فلوس سو أقصد سو ههههههههههههههههههه لازم أخليها تكتب كل أملاكها ليا ههههههه
يلا نجروا بالأحداث
مرت أيام وملك حالتها ساءت ولجأ سامى ومنه وجود ملك داخل غرفة بإحدى المستشفيات الخاصة ولم يعلم أحد بسرها
منه/ بليز بلاش إللى عايز تعملة هى مش ناقصة
سامى/ يحصل أية تموت محدش بيموت ناقص عمر لازم أحاول لو لا قدر الله حصل خلل أحنا هنا فى المستشفى نقدر نلحقها
منه/ هكون معاك
سامى/ قلبك جامد
منة بتوتر/ أيوة
سامى/ نصف ساعة وأجهز غرفة العمليات وربنا معانا
______
فى القرية ،،،،،،تضع هنية صنية الشاى على الأرض وتجلس مربعة رجليها فى الأرض وقالت:- جولى يا سى شريف عريس أختى كلمك
سامى / ألتقط كوب الشاى وأرتشف منه وقال بسخرية/ فى ثانية بجا عريس أختك
هنية/ يوةةةة ماهو طلبها للجواز
شريف/ حصل ،وأختك شكلها مش موافجة
هنية بكذب/ موافقة
شريف/ لازم أسأل علية من آسر أخويا
هنية/ كلمة
شريف/ تلفونة مقفول
هنية/ سبها على الله أخوك مش يصاحب حد وحش كلم العريس طوالي وبلغة موافجتنا
شريف بسخرية/ هو مش سأل ولا أهتم بالموضوع
هنية/ جايز مستنى الموافجة
شريف/ أصبرى يومين كمان و أبجا كلمة
هنية سكتت وجواها 🔥 تريد إتمام جواز أختها بأى شكل
_____
داخل غرفة العمليات
تتسطح ملك وحالتها لا تصف للبشر من انتفاخ الأوردة فى جسدها لون جلدها الأصفر مثل الكركم غير حالة الضعف العام لديها
ارتدى سامى الماسك والجوانتى الطبى ونظر بعيونة لمنة التى ارتدت مثلة وهنا تحولت من طبيبة لمساعدة أو ممرضة لسامى ،،،وبدأ فى عملهم مجرد محاولة لإنقاذ ملك هل تنجح أم تفشل
يتبع
الملاك النائم
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
مش بتأخر كل الحكاية التفاعل قليل ،،،،،،تفاعلوا أنشر بكرة كمان