رواية الملاك النائم الفصل الواحد العشرون 21والاخير بقلم نجلاء فتحي

رواية الملاك النائم 
الفصل الواحد العشرون 21والاخير
بقلم نجلاء فتحي


الملاك النائم 
البارت ٢١
【الأخييير 】
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
________
سامى مازال يبحث عن ملك   ذهب الشقة التى أجرها لها خالية كم هو غبى كيف تذهب لهناك  وهى خلال ال٣ سنوات الماضية لم تخرج من باب شقتها ولا مرة  لذلك تصعب علية فيأخذها ويخرجها ثم يرجعها تانى  ركب سيارتة ورجع البيت تانى 

منه/ ينفع إللى عاملة فى نفسك 

سامى بضيق/ ملكيش دعوة بيا أنتى السبب

منه بعقل/ السبب أممم السبب علشان بحافظ على بيتى ،،السبب علشان بحبك وعايزاك ليا ،،السبب علشان بحافظ على سمعتك يا دكتور على العموم أسفة  ،،،،

سامى بأنفعال/ بعد أيه

منه بهدوء/ محسسنى أنا السبب فى هروبها منك 

سامى بغضب/ لو مكنتيش قولتلى الكلام البايخ مكنتش مشيت،،،،،أنا بعتلك واتس وأنا فى العربية وقولتك ملك معايا  

منه بهدوء/ حط نفسك مكانى،،،،، لو أنا إللى جبت شاب نفس ظروف ملك كنت قبلت بية؟

سكت سامى ولم يرد 

نظرت لة منه وكأن سكُتة يؤكد  عدم تقبلة لوجود شاب هنا ،،،أبتسمت ثم أمسكت كف إيدة وسحبتة وراها بهدوء ودخلت غرفة النوم وساعدتة يغير ملابسة لملابس بيتية مريحة   وهذا الفعل أول مرة تفعلة معاة ، ثم قالت بدلع ممذوج بأحراج تتغذا الأول بقالك يومين مش أكلت معايا  ،،ولا لسة زعلان منى،،،،،،،،  لم تجد رد أعطت لة ظهرها بيأس أستعدادآ للخروج ،،لكنها فرحت حين أمسك معصمها وجذبها لحضنة وأنحنى يقبل خدها برفق ويقول بحزن :-  أسف تعصبت  عليكى  أعصابى تعبانى 

لفت هى  إيدها حوالين خصرة بفرحة وقالت :' مفيش أعذار بين الأحباب ،،،،، سامى 

سامى/ أممممم

منه/ لحد هنا وكفاية أنسا  ملك كتر خيرك لحد هنا   هى ليها رب كريم ثم أبتعدت عنة،،،،،، وألتقطت أبنها الرضيع وأعطتة لزوجها وقالت:- محمد موحشكش  ،،،أبتسمت بفرحة عارمة حين ضم زوجها الرضيع لصدرة والأيد الأخرى  ضمها لحضنة وبهذا تعتقد بعقلها رجعت زوجها ليها تانى 

【ملحوظة】 منه قابلت عصبية زوجها بالهدوء رجعتة ليها بالعقل والمنطق  
-------
دى الدكتور منه إللى الجميع هاجم أسلوبها مع أسر وحد منكم قال مدلعة  فى أول القصة 
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
_____________
(مرت أيام أخرى )

أبو سو / أزاى أتجننت 

آسر بسخرية/ مش فاضى ليها متعرفش ظروف بنتك العروسة الأجنبية حلوة  مش قدها أنشغلت بيها ونسيت بنتك

توتر أبو سو/ أحترم نفسك معايا يا جربوع يا شحات

آسر بفخر/ شحات هههههه متعرفش بقا أنى من أصحاب الملايين أقصد بقيت ملياردير

أبو سو/ أزاااااااى

آسر/ بنتك قبل متتجن كتبت ليا كل أملاكها مسكينة قلبها حس  

أقام أشتباك بين آسر وأبو سو وأنتهى آن آسر على حق و ورقة سليم ،،،ورحل أبو سو بغضب الكون حتى لم يطمن على بنتة التى وقعت ضحية لأسر  بعد ما عرف أنها سلمت نفسها كتجربة لزوجها لم يفكر هذا ليس طبع بنتة لكن الغضب عماة عن الحقيقة
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
_______
فى يوم  وصلت منه معلقة زراعها فى زراع زوجها  فقد أتى ليهم دعوة لحضور مؤتمر طبى والمفاجأة  التى أنجلطت عيونهم من صدمتها أثناء المؤتمر ظهر آسر بغرور وقال :--بعد التحية  فرحان جدا أخيرا بعد ٤ سنين بحثى نجح تجربتي ظهرت للنور ،،ثم بدأ يقدم بحثة والتطورات ثم قال:-   أحب أشكر زوجتى الدكتورة سو التى قدمت نفسها ليا وللبشرية ودة توقيع منها بذلك حتى تخدم العلم ،،،نظر للحاضرين بمكر وصوت التصفيق يعلو ويعلو ،،،قال :- الدكتورة سو قدمت جسدها لى أجرب علية البحث ،،بحثى عبارة عن مدى فعالية مادة ********* على الجسم البشرى وتأثيرها على أوردة الجسم  ،،والأوردة أزاى تستحملها وكيفية تغير مادة الدم وتحويلها للون الأزرق الغامق  قدرة الجسد على تحمل سريان مجرى الدم اللازج الساخن ،،،،،،،شعر هو بغرور من التصفيق الحار من طرف الحاضرين ،،،،،،،

طرح أحد الحاضرين سؤال وهو أين التجربة؟ 

شاور آسر لأحد الأشخاص فأحضر كرسى متحرك علية سو وهى ترتدى ملابس قطعتين يدارى عورتها فقط مثل المايوة  ،،،،،،  صدمة ألجمت الجميع، ،فهم أمام زومبى مثل أفلام الرعب أو كائن فضائي، ،،لون جسدها أصفر مثل الكركم جسدها لا يوجد فية شعرة أنيابها الأمامية ظاهرة بسبب نموها للخارج ،،أتساع بؤرة العين مع ظهور اللون الأصفر بداخلها الشيفاة سمراء اللون ،،الأظافر  صفراء وطويلة متعرجة  أما شكل الجسد أوردة منتفخة بلونها الغامق 

آسر/ شايف الأنبهار على وشكم البحث فريد من نوعة 

أحد الحاضرين/ دكتور أسر ،،،،فايدتة أية بحثك  ،،،،الدكتورة سو جميلة لكن الوضع الأن أسوء من القُبح  البحث يفيد البشرية مش يشو ها،،بصراحة مش عاجبنى البحث

وهنا حالة من الهرج والمرج أحتلت المكان 

آسر توتر / هدوء من فضلكم البحث إللى أقصدة يخدم البشرية من نوع خاص مش عقار يشفى لا،،أعرض على حضرَتكم  فيديوهات وبعديها أكمل ،،،،،ثم عرض فيديوهات عبارة عن مراحل تأثير الجرعات على سو من صراخها لألم وغيرة وغيرة ،،،،،،،،،،،،ثم قال دة يكون عقاب للخارجين عن القانون ،،،

أحد الحاضرين/ صعب ،أين الرحمة!!

هرش آسر ذقنة برفق حاول يكون هادى من شدة الأسئلة المستفزة ب النسبة لة فقال:- دول ناس مجرمين فعلوا 

 جر ائم   لازم يطلبوا الرحمة مش يحصلوا عليها لازم يمشوا صح علشان يتفادوا العقاب  وبكدة نخلص منهم وننظف العالم من أمثالهم 

أحد الحاضرين/ زوجتك الدكتورة سو تعرف نوعية البحث معروف عنها لديها هوس بالصحة والجمال أزاى قبلت كدة ؟

آسر بكذب/ الدكتورة سو بتحبنى ومن شدة حبها ليا قدمت نفسها ليا ،،،،،،ثم أخرج ورقة من جيبة وأعلنها أمام الجميع وقال :- دى أمضتها كدة أنا قانونى وسليم 😈

أحد الحاضرين/ التجربة عبارة عن حقن أو عقار؟

آسر/ بدايتة حقن (يقصد على ملك) ،،،،،،بعديها طورته لسائل يوضع على أى شئ طعام شراب مستحضرات تجميل حتى لو يوضع مباشر على الجسم  ملوش طعم أو ريحة  ولا قوام،،،،،،،لا أحد يشك فية مجرد سائل يشبة المياة،،المادة **** يمتصها الجلد ومنها يوصلها على الجهاز الدورى وبعديها على الجهاز العصبي وبكدة المجرم يجلس على الكرسى ويفقد النطق والسمع يضعف،لحد الأن دى أعراضة ،،فى نقطة مهمة ممنوع الأكل والطعام ليهم  لان الجسم ساخن والطعام يعتبر بارد  بوووم لو نزل المعدة 

أحد الحاضرين/ لو منعت عنها الجرعة 

آسر بحيرة/ أتوقع الموت لكن توقعاتى طول ما مواضبة على الجرعة هى على قيد الحياة 

أحد الحاضرين/ معنى ذلك أن الدكتورة سو فى حكم الأموات

تأفأف آسر/ أيوة 

وبعد مدة طويلة قدر يقنع آسر  الجميع ببحثة ،،،، عدد قليل أعترض لأن مهما كان عقوبة و جر ائم   المجر م  

لا تكون هكذا لابد من الرحمة ،،،،نجح آسر فى اللعب بالعقول عندما طرح صور على مر العصور تثبت هذا النوع من التعذ*يب  
وهنا ثار سامى وتجاهل زوجتة التى حاولت أمناعة ،،،،،،المجر م   

 هو أنت أناااااااا أفضحك وسط الناااااااااس انت مجرم عالمى أول واحد يتجرب فيك بحثك صدقونى هو عمل فى مراتة من غير موافقتها إللى قدامكم حرامى وسرق بنت غلبانة وأنا انقذتها وبدأ يشرح عما فاعلة 

آسر لنفسة / بقا أنت تعمل كدة الوحيد إللى بعدتك عن شكى فيك ،،،،،،

منه/ كفاية يا دكتور 

سامى بأنفعال/ أبعدى عنى حق ملك فين فاكرها ولا نسيتها المادة إللى ذكرتها ممنوعة دوليا جبتها منين محتاجة عُملة صعبة أنت عاااااار على مهنة الطب

 المجر م 

الحقيقى إللى قدامكم 

 هنا ظهر شخص يؤيد تجربة آسر ومتحمس لتنفذها صعد بجوار آسر وأمسك إيدة ورفعها للأعلى وقال كلنا الدكتور آسر  أعتقد يا دكتور سامى أنت فى وقت كنت صديق الدكتور آسر وتزوجت حبيبتة بلاش الخلاف بينكم يؤثر على بحث عظيم ذى دة ،،،،،،،،،،،كلنا الدكتور آسر يحيا الدكتور  أسر
وهنا أصبحت قاعة المؤتمرات هتاف لصالح آسر وهجوم على سامى ،،،،،قامت منه بسحب زوجها للخارج غصب عنة وهى تبكى ف سو صديقة عمرها وانقطعت علاقتها بيها من ٣ سنوات منذو زواجها بسامى الأن تتأكد هى ضحية مثل ملك ولم يحالفها الحظ فى أنقذها 

سامى/ سبينى لازم يتحاسب

منه ببكاء/ آسر خلاص مش بنى أدم باع نفسة للشيطان من زمان طول مافى حد بيشجعة على الخطآ طول مافى ذى آسر 

سامى بأنفعال/ فى قانوووون

منه/ قانون فى صالحة وضد إللى زيك اتوسل إليك سيبة فى حالة انا وأبنك محتاجين ليك 

سامى/ حق ملك ،حق سو البحث دة 
جر يمة

منه/ سامع الناس جوا كأنة مخترع الذرة الكون لية رب انت عبد ضعيف، ،،،،،،،،ثم نظروا على خروج آسر وحوالين منه الصحافة وكاميرات  وشو أعلامى توثق هذة التجربة الفريدة من نوعها 

سامى/ مش معقول دول صح وانا غلط فى أية الغلط بقا صح  بيصورا أية دى كارثة

منه/ يلا يا دكتور على بيتنا الكون لية رب قادر يحمى البشرية من إللى زى آسر 

سامى بيأس/ ربنا خلق الإنسان فى أحسن صورة  ربنا كرم الانسان وميزة بنعمة العقل ،،لية نستغل دة للشر شايفة ملك عاملة أية وصاحبتك سو ،، محدش أهتم بيها  ،دى مراتة أزاى يكشفها أدام الناس أزاى يجعلها مسخ قبيح ياويلك يوم الحساب يا صاحبى 

منه / شايل هم شيطان لية لأسف يوم م حد يشغل دماغة يضر بية أخية الأنسان  ،،ثم جذبتة من زراعة وهو مسلوب الإرادة وساروا لبيتهم ،،

عارفة ناس مش تعجبها القصة لأسف فى كتير ذى آسر بدون تفاصيل وفى ذى سامى  وفى ذى ملك  التائهة فى أرض الله الواسعة مش لاقية ليها حل بنت ناس وبنت العز ينغدر بيها ويتسرق حقها وتتهان ومصيرها الشارع مش كل إللى فى الشارع وحش فى ذى ملك الله أعلم بظروفهم وحالهم فَكن رحيمآ معهم بلاش القسوة
أول القصة الكل هاجم منة وشجع آسر وبعد الأحداث الرأى تغير  ،،،،،فردوس قليلة الحظ لأسف فى نوع كتير منها فى الواقع ، من رائى القصة كدة تمام وقريبة من الواقع تكاد واقعية 

مع تاتش من خيال الكاتبة فى ناس ذى آسر كتير وأحنا إللى أعطينا ليهم فرصة لكدة 
للمرة التانية عارفة القصة نهايتها مش تعجب 
 حد لكن فى النهاية شيفاها مميزة علشان مش متكررة ودى المهم محدش يعمل أحزنى او أغضبنى وصل نقدك بذوق فى انتظار كومنتاتكم 
【تمت بحمد الله 】
يوم الأثنين بتاريخ ١٨ / ١١ / ٢٠٢٤
الملاك النائم 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
شكرا لكل متابع متفاعل على القصة 
شكرا لأصحاب القراءة الصامتة 
كنتم متوقعين النهاية كدة 
صعب أخلى ملك تاخد حقها من عمها لأنها متسجلة فى دفتر الوفيات، ،،ولكى تثبت حقها محتاج جهد ومال ،،،،سامى كان مستعد يكون جنبها لكن زوجتة كانت المانع حفاظآ على سمعتة وشغلة ومركزه وتحافظ على بيتها وابنها. كنت ممكن أخلى سامى يتجوز فردوس لكن رفضت علشان تقرب لأسر فتخلى عنها بدون أعلان السبب ودى حال بنات مننا تتعلق بقلب ويخلى بيها دون عذر. فى بنات أنظلموا فى القصة كتير لكن الواقع أسوآ فى كومنت كتب سامى أكيد يتجوز ملك طب أزاى وهى عليها مشاكل أهى تاهت فى أرض الله الواسعة فى انتظار المجهول وأكيد عارفين نهايتها فى أقرب تكون أية لأنها مريضة وتأخذ علاج وهى ليست تملك المال الله يرحمك يا ملك ،،رحم الله الملاك النائم وأدفنت فى مقابر مجهولة الهوية 🪦⚰️


                 تمت بحمد الله 


وايضا زورو قناتنا سما للروايات 

 من هنا علي التلجرام  لتشارك معنا لك

 كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك





تعليقات