رواية حوريه في قلب الليل
الفصل التاسع عشر 19
بقلم ميفو السلطان
كان ليل يسمع لزوجه عمه وهيا تتصنع البكاء والمرض لتدخل الغل الي قلبه صرخ..... .مين ده اللي بقي دلدول انت بتجولي ايه انت اني ليل الرفاعي.
هتفت زوجه عمه.. اهدي يا ولدي ماني خلصت عليها هنعملو ايه يعني اهي نصيبه وانحدفت. وولاد العتامنه ماشين يجولو لبسناهم الطرح وادنالهم بناتنا ركبوا و دلدلوا. شوف اخوك واهه دا مرار والتانيه وجفت فوج تغير في المجعد ال ايه بت العتامنه تعمل مجعدها ماحد ينطج.. اه اه جلبي.
شعر بالغضب صعد والحرق يأكله فعنفوان التار مازال ياكله دخل وجد حوريه تجلس وفي يدها زجاجه طلاء اظافر وتجلس تدهن اصابعها.
اقترب يصرخ.... انت بتعملى ايه.
بهتت فهو وعدها ان لا يعلي صوته.
هتفت.... هو فيه ايه. انت رجعت تاني فيه ايه .
هتف....... هيكون فيه ايه الهانم جاعده بتتزوج حد طلب منك زواج من اساسه والا عايز منك زواج.
بهتت.. انت داخل تقول شكل للبيع.
صرخ.. جصدك ايه مجنون اياك .ابن الرفاعيه بت العتامنه هتجول عليه مجنون علي اخر الزمن.
هتفت بذهول.... عتامنه ايه ورفاعيه ايه انت عقلك بيه حاجه.
اقترب يمسكها.. لا هتطولي لسانك هفلجك نصين لتنكمش بخوف ...دفعها ...همي حضريلي الوكل هنام شويه جومي اعملي الوكل اطفح بدل مانت جاعده علي يدك نجش الحنه بلا شغله ولامشغله ثم دفعها.
شعرت بالقهر لتقوم وتنزل الي المطبخ دخلت على زوجه عمه لتهتف.... اهلا يا معدوله تعالي.
دخلت حوريه و هتفت.... عايزه اعمل اكل لليل.
هتفت.. طب اني ولعت الفرن خشي قوضه الفرن حطي الصواني دي جوا وخلي بالك لحاجه تجع اسخمط عيشتك.
قامت حوريه وذهبت الي حجره الفرن. هي حجره بها بناء من الطين وياكل نصف المكان وجدت الفرن مشتعلا والدخان تصاعد منه.. وضعت الصنيه لتدخل زوجه عمه تشعل الفرن اكثر.
هتفت... اجعدي اهنه ماتتحركيش لو حاجه انحرجت هسخمط عيشتك خرجت وقفلت الباب لم يكن هناك منفذ للهواء لتبدا حوريه بعد فتره في الاختناق قامت تفتح الباب ولكنها وجدته مغلقا ظلت تدق علي الباب ولكن لا احد يرد و الدخان يتصاعد وبدات هيا تشعر بالاختناق وجدت احد اطباق الطيور بها ماء لتخلع بلوزتها وتغمسها في المياه وتلفها حول وجهها الا ان الدخنه شديده لتسقط ارضا من خنقتها ولا تحس بشئ.
كانت لؤلؤ تبحث عن اختها خبطت عليها فتح ليل لتهتف... حوريه فين.
هتف غاضبا.....تحت بتعمل وكل عايزاها ليه.
هتفت.. اكل ايه اللي بتعمله والخدم انشلو.
هتف غاضبا.... لاه مانشلوش ولا انتو كمان ماتشلتوش كيفكو كيف نسوان الدار..
هتفت غاضبه... مين يا جدع انت اللي ماتشلش انت مخبول.
اتي جاسر....فيه ايه انتو كل ماتجفو مع بعض تتناحرو.
هتفت... شوف اخوك وكلامه السم.
هتف ليل ساخرا.. وعايزاني اجولك كلام مسكر والا ايه. وجايبالي اخوي ايه هيجفلي ده اللي عايزه يا بت العتامنه تخشي بيناتنا.
نظرت اليه غاضبه... تصدق انت واحد مش طبيعي ومش هرد عليك لتنزل وتتركه .
هتف جاسر.... مالك يا ليل والع ليه حد جه جارك.
هتف غاضبا.. اه اتنحنح يا اخويا وخلي بنات العتامنه يركبو وابقي ديل الست والبلد تتمجلت.
هتف جاسر.... لا انت حالتك صعبه وتركه واقفا غاضبا.
هتف.... راحت فين دي كل ده بتعمل طين وكل .اني عارف انها مابتعرفش تعمل حاجه و هتسخمط عيشتي.
نزل وراءهم كانت لؤلؤ تبحث هنا وهناك وقد اختفت العمه حتي لا يسالها احد.
صرخت ...اختي فين اختي فين.
دخلت صابحه.... باينها هربت يادي الفضيحه .
اشتعل ليل.... نهارها اسود فين دي اندفع يلف البيت لم يجدها هتف.... راحت فين دي. اقترب من لؤلؤ وصرخ......اختك فين يا بتاعه انت .
صرخت ..... بتاعه في عينك مش كانت معاك.
هتف..... نزلت تعمل طفح اطفحه هيا فين.
دخلت لؤلؤ المطبخ لتسال الخادمه هتفت... ماعرفش يا ست لؤلؤ هيا كت اهنه بصي هيا كت معاها صينيه الوكل ممكن تكون راحت الفرن.
اندفعت لؤلؤ لتجد الباب مغلقا من الخارج اندفعت تفتحه لترتعب وتصرخ سمع جاسر وليل صراخها لياتو مسرعين دخل جاسر اولا وورائه ليل ارتعب واشتعل عن اخره فزوجته امامه بملابسها الداخليه صرخ في جاسر ليخرج .اقترب مسرعا وحملها وازال القماش من علي انفها صعد بها الي الاعلي واحضر لها شيئا تلبسه ثم اندفع بها الي عربته وانطلق بها الي المشفى وحاله من الرعب تلبسته دخل بها ليتلقفها الأطباء.
اتت لؤلؤ بعد فتره والرعب عليها وليل يقف قلبه ياكله تفاجا بزكريا يدخل ملهوفا عليهم هتف زكريا..... عملت ايه فيها جول تاني فاكرينا هتموتوهم وهنسكت فاكرينا هنسبهولكو وهنسكت لاه يحرج التار عالي بيسكتوه هتموتها يا جاحد لو مش عايزها هملها فيه غيرك هيموت عليها.
هنا احس ليل بالنار بداخله اشتعل وهجم عليه.. فصرخ هو..... هو مين اللي عايزها يا محروج انت وهياخدها اقترب جاسر يحجز بينهم.
صرخ زكريا.... ايه انت مش رايدها عايز تموتها عشان مش رايدها دا ايه المرار ده انتو فاكرينا مستغنين عن بناتنا.
هتف ليل.... ولاااا انت لم نفسك بدل ماخلص عليك وغور من اهنه بدل ماجتلك.
هتف زكريا... اه عشان تخش تسمها ولا تموتها مش اكده وتخلص منها ماهو الكل بيجول انك مش رايدها ورايد بت عمك بس خد بالك احنا ماهنسكتش.
هتفت لؤلؤ.... انتو بتتخانقو واختي بتموت انتو ايه لتنتحب .
اقترب جاسر وهتف..... اهدي اهدي.
نظرت الي ليل..... والله لو جرالها حاجه لاموتك يا جاحد انا عارفه انت مابتحبهاش وبتكرهها ماتروح تتنيل تتجوز وتسيبها في حالها عايز منها ايه.
صرخ ليل.... مين جال اني هاسخمط مالك بيا دا ايه المرار ده.
هتفت.. اه فاكرنا هبل بس هيا تصحي بالسلامه هوعيها منك تاخد حذرها عشان هبله وانا مش هسيبها.
اقترب ومسك يدها ليهتف... توعيها مالك بيها هتجلبيها عليا صوح.
صرخت.... مش بتكرهها وعايز تتجوز عليها.
صرخ.... الله يحرح ابو الجواز عاللي عايزين يتجوزوه يا شيخه. نظر الي اخيه.... لم مرتك اني علي اخري.
مر الوقت خرج الطبيب ليهتف... هيا زينه مافيهاش حاجه الدخنه ما اثرتش عليها ممكن علي بالليل تاخدوها بس محتاجه راحه.
اندفع زكريا الي الداخل اشتعل ليل وقف له ليهتف... رايح فين انت.
هتف زكريا... عايز اطمن علي بت عمي مالك انت.
هتف ليل..... وتطمن ليه ليك عندها ايه بعد احسنلك.
اتت لؤلؤ ودخلت .... هبقي اطمنك يا زكريا اطمن نعمل ايه نصيبنا اننا مالناش حد لتدخل وتترك ليل غاضبا مشتعلا.
مر الوقت واستفاقت حوريه وكانت جدتها وصلت في ذلك الوقت اشاحت بوجهها لتقف الجده محصوره لا تنطق ولا يكلمها احد وليل يقف بجوار السرير ولؤلؤ تحتضن اختها دخل الطبيب يكشف مره اخري ليطمئن الكل ويكتب لها انصراف.
وقفت الجده تنظر لليل.. لتقول.. ايه يا ولاد الرفاعيه عايزين تخلصو علي بناتنا. اسمع يا ليل اني عارفه انك بتكره حوريه ومابتحبهاش وسمعت انك هتتجوز بت عمك والكل بيجول بس عدل ربنا يا ولدي بتنا روح هتتحاسب عليها فايتاها امانه في رجبتك يا ترجعها يا ولدي.
هتف زكريا ....ايوه رجعها نستتها ونجبلها الحلو كله.
صرخ ليل.... انتو ايه عايزين اجتلها وارتاح كل شويه رجعها رجعها.
هتفت لؤلؤ.... اه هترجعها ومش هتقعدلك تتجوز عليها وتقهرها.
صرخ... مين جال اني هتسخمط عليها كانت حوريه تنتحب ...شعر بالقهر ان الكل يقول ذلك امامها.
هتفت الجده.. بتنا مش هنسيبها يا ليل خلي بالك لتشد زكريا وتذهب تقبل حوريه وتنصرف ولؤلؤ تقف مشتعله.
اقترب ليل من حوريه لتنكمش شعر بغضب مد يده يريد ان يحملها وينصرف.
وقفت له لؤلؤ... بتعمل ايه.
هتف.... هعمل ايه هاخد مرتي واتهبب امشي.
هتفت..... لا ماهتاخدهاش.. تعالي يا جاسر شيلها.
بهت ليل..... نعم ياختي هو مين اللي يشيلها شاله عزرائيل انت مخبوله يا بت انت.
هتف جاسر.... اهدي يا لؤلؤ ماينفعش.
هتفت..... وهو برضه ماينفعش خلاص مش هيقرب منها.
نظر ليل الي جاسر..... اني جبت اخري هاه اني جبت اخري.
شد جاسر لؤلؤ..... بعدي ماينفغش راجل غريب يشيلها.
اقترب ليل يمد يده يشيل حوريه لتنكمش اغمض عينه وحملها وذهب بها وعاد الي البيت صعد بها يدخلها الحجره لتهم لؤلؤ ان تدخل وقف لها.... بتعملي ايه انت.
هتفت..... ماتوسع يا جدع انت هدخل لاختي اراعيها.
هتف.. كت انشليت ماهراعيش مرتي.
هتفت..... مرتك.. ابعد ابعد مرتك اللي تحت صابحه مش دي اللي عليها العين.
مسك يدها يبعدها.
اقترب جاسر ومسكه.... خلاص يا ليل اهدي سبها تبات مع اختها.
هتف ليل.... بعد وخد مرتك عشان اني علي اخري هاه اقترب ورزع الباب.
وقفت لؤلؤ مغتاظه لتهتف ....مبسوط هاه اخوك ده مش طبيعي ماعرفش طالع عفريت ومش حنين زيك ليه.
اقترب جاسر... يادي الهنا دا ايه الرضا ده.
نظرت اليه غاضبه.... رضا ايه انت بتقول ايه.
هتف.... مش بتجولي اني مش عفريت وحنين.. حقه يا جمر اني حنين.
ارتبكت.... ايه ده انت في ايه والا في ايه.
شدها يحتضنها.
بهتت..... نهارك اسود احنا بره القوضه عيب.
ابتسم سعيدا.. ايه ده بجد طب وماله نخش نحضن جوا القوضه يا جمر.
دفعته تهرب من امامه..... انت باينك لسعت اوعي اوعي لتهرب مرتبكه وهو يضحك.
هتف... لا يا جمر جايلك انا عت هعتجك مش اني حنين يمين بالله لافطسك حنيه.
دخل ليل اقترب من حوريه كانت منكمشه شاحبه تشعر بالقهر فالكل يقول ان ليل يكرهها وسيتزوج لتنكمش وتنزوي كانت ضعيفه هشه تخاف علي نفسها.
اقترب منها وجلس بجوارها مسك يدها لتشدها تنهد وهتف.. عامله ايه.
اشاحت بوجهها ولم تنطق وعيونها تلمع من كبتها لنفسها.
اقترب يلتصق بها .... طب عيونك بتلمع ليه اكده اني ماعملتش حاجه .نظرت اليه بغضب وقطبت جبينها. ميفو السلطان.
تنهد بغلب.... اني عارف اني عايش مرار وهشوف سواد.
لتنفجر في البكاء فهيا تعتقد انه عايش مرار بسببها.
ندفع يشدها.... طب بتعيطي ليه طيب دا ايه الحزن ده. طيب اهدي حجك عليا ادي راسك اهه ليقبلها. انت لازمن ترتاحي هجبلك حبايه تنامي وبكره نتكلم ليقوم ويعطيها حبايه لتاخذها وتنام بعيدا.
ظل ينظر اليها حتي نامت شدها اليه وظل يتلمسها اعمل ايه يا بت الناس كت هموت هتموتيني محصور ينفع اكده مابتعرفيش تعملي حاجه الله يسامحك يا مرت عمي جومتيني عليها. هتف..... انت اهبل يا ليل دلدول بتتاخد وتتجاب مرت عمك هتسخمط دنياك تجوم تجلب عليها اكده. بطل الغل يخش جلبك دي ماينغلش منها. بطل التار معشش جواك وتربيتك الحزن بتطفح عليك. يا رب سنين بتربي كيف البهايم نطح في نطح وغل وحزن اسود لما عجلي بقي كيف البهيمة الطايحه.. مرت عمي بتوزني بغل تفكرني بتربية الهم. سنين بتربي طور مغلول ماسكاني هرت جتتي. سابت اخوي وجفشت في رجبتي. اهو نصيبي الاسود أعوذ بالله حلوف اقسم بالله. هتتعدل ميته يا حزين. يا رب إني رايد انعدل والله اعمل ايه غصب عني. نظر اليها بحنان دي غلبانه غلب السنين كت هموت والله نايمه عالارض عريانه انحصرت و سي سخماط ده جاي يجول مابحبش وبكره وهتجوز وناجص يمسكو صاجات دا ايه الحزن ده.
شدد عليها.... جلبي هرتيه يا بت الناس ماعارفش ابعد عايز ابعد ماعارفش. جلبي اتشج لما وعيتلك راجده ...ظل يتلمسها بحنان.اتلم بطيحانك البت كت هتخلع جلبك مرت عمك هتسود عيشتك هيا اه امك اللي ربتك بس دي مش عيشه والبت ماتستاهل. ظل ينظر اليها ابتسم.. لاه لازمن الجمر يصحي فرحان ليقوم ويخرج وفي نيته شئ فتره ليعود اليها يحتضنها وينام.
قامت حوريه في منتصف الليل وجدت نفسها في احضان ليل ظلت ساهمه.. ايه بتبصي علي ايه دا بيكرهك وهيتجوز لتقوم من جواره وتخرج الي الشرفه.
قام هو ليفزع فهيا ليست بجواره هب يبحث عنها وجد باب الشرفه مفتوحا ليقوم ويقترب منها يحاوطها هتف .. عامله ايه.
ابتعدت ... عايشه الحمد لله.
احس بنبره الوجع في صوتها هتف.... ممكن اعرف ايه اللي حصل.
دخلت وتركته ولم تنطق وذهبت للسرير تتجاهله .
اقترب ومسكها ....ماتسيبنيش اكده جوليلي ايه اللي حوصل.
هتف.. ليه... اقول ليه تفرق يعني معاك ماعتقدش.
تنهد.. حوريه بلاش اكده اني علي اخري جولي ايه اللي حوصل.
تنهدت وحكت له ما حدث.
هتف .. فرن ايه اللي تدخليه انت مخبوله انت تعرفي تجعدي جدامه.
تنهدت وصمتت ليحس بالغضب الشديد من تصرفات زوجه عمه هتف.... طب الباب انجفل ازاي.
هتفت.... ماعرفش انقفل لوحده جايز ماعرفش.
تنهد يقترب.... طب اخر مره تهوبي ناحيه اهناك وماتعمليش حاجه.
نظرت اليه بسخريه.. ليه مش اني اللي قاعده لا شغله ولا مشغله وعلي ايديا نقش الحنه و بتزوق.
شعر بالخزي من كلامه وهتف.... اني كت غضبان ماجصدتش اجول اكده.
هتفت.. انت قولت اللي في قلبك يا ليل تقصد ماتقصدش انت بتكرهني وانا ماعملتلكش حاجه وان كان عالاكل والشرب ومابشتغلش ومقعدني عاله ماتزعلش قوي هكلم زكريا ابن عمي يشفلي شغلانه اديكو تمن اكلي عشان ماقعدش لا شغله ولا مشغله.
اشتعل من ذكرها زكريا اقرب يصرخ.. يمين بالله لو جربتي منه اكون فاتح دماغك نصين.
غضبت من وقاحته فهو يحب ابنه عمه وسيتزوجها لتشعر بنار داخلها هتفت غاضبه... تفلقني نصين بتاع ايه مش عايز تمن اكلي هجبهولك وماتبقاش تغضب قوي انت لا طايقني ولا طايق وجودي.
استدارت ليندفع ويشدها .. انت بتسمعي رطهم وتصدجيه مين جال اني مش طايجك وبكرهك.
هتفت...ماحدش قال كل تصرفاتك بتقول.
حاوطها منفعلا .... لا والله ابدا حتي بصيلي اكده والله مابكرهك ولا أجدر اكرهك انت اساسا ماينفعش حد يكرهك.
هتفت... الطيبين بس اللي بيحبوني الشريرين لا.
ضحك ورفع وجهها ليهتف.. جصدك اني اني شرير.
قطبت... ماعرفش ماقلتش انا انك شرير مالي بيك.
ضحك.. كيف العيله بس جمر. حجك عليا والله كت غضبان وانجلبت عفريت غصب عني.
هزت راسها.. لا انت قولت قبل كده وبتكدب وتروح النار وانا مش عايزه اتكلم معاك تاني خالص خالص.
حاوطها وهمس بالقرب من اذنيها... اهون عالجمر داني جلبي انخلع من شوفتك عالارض كت محصور يمين بالله.
تنهدت وهمست.... بطل انت بتكدب انت ماخفتش عليا.
ليديرها.. مين ده يمين بالله اترعبت وانحصرت...لتلين من كلامه .. والله انحصرت وانت نايمه اكده عريانه كت هموت.
خجلت واحمرت.. عيب علي فكره ماتبصش عيب الله غصب عني.
ضحك.. مابصش اني فوجت ابص ولا مابصش اني كت مصروع اقسم بالله.. بس برضك عيني لمحت هبابه اكده حاجه تاخد العجل.
شهقت تبتعد.. قليل الادب مش بقلك شرير.
ضحك وشدها.. طب ولو الشرير يصالح الحوريه تتراضي. قطبت جبينها .... طب تعالي اكده اوريك حاجه.اخذها من يدها لتجد بوكس كبير..ظلت تنظر اليه ..هتف .. ايه مش هتفتحيه.
اقتربت تفتحه لتشهق وتصرخ فرحا فكان بداخله كيس كبير من غزل البنات لتخطفه بسعاده لتشهق فأسفله الكثير من الأشياء.. نظرت اليه ايه ده.
هتف.. حاجات للجمر عشان يفرح ويعرف اني مابكرهوش.
ابتسمت اليه بحب.... دول ليا يا ليل ليا انا هز راسه لتهتف.. كلهم كلهم ابتسم لتظل تتفحص الأشياء بسعاده ....الله حلوين قوي وكتير قوي انا اول مره حد يجبلي حاجه عمر ماحد جابلي.
اقترب يحاوطها.. ايه عجبوكي.
نظرت اليه بحب.. اه قوي.. انت طيوب قوي علي فكره.
اقترب وضع خده بالقرب منها لتبهت وتهمس... ايه.
هتف.. فاكره مش جولتي لو جابلي هتحبيني وتبوسيبني.
شهقت وابتعدت خجلا... لا عيب وبعدين انت بتقلب وحش في ثانيه وانا بخاف منك.
احتضنها.... غصب عني والله تربيتي تربيه سو خلاص بقه روجي.
همست... هتكمل وحش وانا غلبانه.
هتف... يمين بالله غصب عني خلاص هحاول بس ساعديني وبطلي تبقي هبله.
قطبت جبينها.. ليحتضنها... طب ايه تعالي شدها واخرج احد الاقراط ليزيح شعرها ويلبسها اياه اقترب من اذنها ليهمس.. جمر تاخدي العجل.
همست..... حلو يا ليل بجد عليا.
قبل اذنها وهمس... لا انت اللي بتعمليه حلو انت الجالب اللي بيزين الحاجه.
هتفت..... قالب.. يعني ايه.
ادارها ومسك يدها رفعها ولفها لتدور ليهتف.. احلي جالب ماشفت ولا هشوف.
خجلت وهمست... بطل بتكسف.
احتضنها.. بتتكسفي من راجلك.
تنهدت.... راجلي..
شدد عليها.. ولا ليكي راجل غيره.
احنت راسها ليهمس.... طب ايه مش هتشكريني طيب.
همست.... لا بطل عيب بقه احنا مش كده.
هتف... بقي اكده طيب ذهب يلم الأشياء لتندفع.. ايه سيبهم.
هتف... لاه اني لازمن اتراضي.
همست.. عيب والله.
هتف... بشوجك ليستدير .
اندفعت.... عشان خاطري سيبهملي.
نظر اليها لتهمس... خلاص هديك. اقترب ينظر اليها نظرات راغبه.
همست.... بطل عيب بقه.
ابتسم.. عيب ايه اني عملت حاجه.
هتفت بخجل.. بتبص عيب بطل.
لضحك ...كنه ببص عيب.. شدها لتقع في احضانه.. اللي هو ازاى جولي. خجلت ليهتف.. بتحسي بايه لما ببصلك اكده.
همست بخجل.. بتكسف كتير وقلبي بيدق.
ابتسم..... جلب الجمر بيدج واني جلبي بيطحن جوايا.
نظرت اليه.. ليه طيب انت تعبان.
هتف.... عالاخر والله محصور جوايا كتير.
همست..... طب خرج اللي جواك هترتاح.
مسك وجهها ....رايد أخرجه بس سنين العمر مغروزه بتجطع جوايا سنين بيتملي غل وكره تعبت جهر وحزن انما رايد والله.
همست.... ربنا يراضيك يا ليل انت جواك طيب وحنين.
حاوطها من وسطها ورفعها خجلت وتصبح ملامسة لوجهه هتف.. احلي مراضيه بس ربنا يهدي العاصي. قبل خدها.... يللا فرحيني بشفايف الجمر علي خدي. تنهدت واقتربت تقبله بحنان .اغمض عينه وظل يشعر بها ليهمس ....حوريه بالله اعمليها تاني .
اقتربت تقبله رفعها ليأخذ وجهها ويدس راسه في رقبتها ظل فتره يشعر بخدر في جسده. انزلها.
اقتربت تضع يدها علي قلبه.. ربنا يهديك وتبطل حمقه وتبطل تكرهني.
هتف.. لاه والله مابكرهك ماتبصليش اكده حد يكره مرته.
هتفت بحزن ...اه.. اللي بيحب بنت عمه وهيتجوزها اكيد يكره غيرها.
اشتعل فهما حطو تلك الافكار بداخلها وهيا كالطفله التي تصدق اي شئ.
هتف.... .يا حوريه هيا جصه انت عجلك ملبوس كل شويه جواز وزفت . مافيش طين لا جواز ولا زفت علي دماغي ماني متهبب هتجوز تاني اليه.
نظرت اليه بغضب ودفعته .. شفت وحش ازاي. اه متهبب صح مش كده جوازتي هباب ماتروح للهانم وابعد عن الهباب.
اقترب لتهتف.. ماتقربش بقلك اهوه انت.. فاكرني هبله وجاي تضحك عليا زي كل مره. انت مفقوس والكل فاقسك بتخبي ليه انك بتحبها وهتتجوزها هعملك ايه يعني في ايدي ايه اعمله لتدمع عينها.. اطمن من هنا ورايح هبقي في حالي عشان بنت عمك ماتجيش تقلي بتنحنح للرجاله.
شعر بالغلب. ....الله يحرجك يا صابحه.
نظرت اليه غاضبه.. يا رب تسمعك تيجي تسخمط عيشتك.
تنهد وشدها لتقع في احضانه.. يا رب تسمعني وتنجهر ولا تفطس ها ادعي عليها كمان يام مخ ترللي.
نظرت اليه غاضبه ليهتف...... مين جال اني هتهبب اتجوز ماني متسخمط ولا هتجوزش ولا بحب ولا بزفت.
نظرت اليه قاطبه ليتنهد.... والله مابحبها ولا بطيجها.
لتلين بعض الشئ لتهمس ....انا مالي بتقولي ليه انت حر.
ابتسم واحتضنها.... طب بطلي تكشري اكده مع انك جمر وشعرك جمر وكلك جمر ...اقترب فابتعدت .. ليهتف.... بطلي تبعدي اكده.
ابتعدت ونظرت اليه ساخطه ليتنهد.... طب انت صاحيه نص الليل ليه مش تعبانه ماتاجي تنامي.
هتفت..... مالكش دعوه انام اتهبب مالكش هاه واعمل حسابك من بكره هدور علي شغل بقلك اهوه ومش هسكتلك بعد كده.
رفع جبينه..... طب اجبلك شغل فين في السفاره والوزاره.
صرخت..... انت بتتريق.
ضحك.. امال انت فاكره ايه ايوه بتمجلت انت ماتعرفيش تخرجي تشتغلي ايوتها شغلانه انت اخرك تجعدي تسودي عيشتي كل شويه.
اقتربت تدفعه.... طب امشي بقه من هنا بلا اسود بلا اتهبب امشي روح للبت المايعه بتاعتك تحلي عيشتك وسيبني انا بسود عيشتك علي راي زكريا مش مقدر النعمه والله زكريا ده مافيه زيه ولما تطلقني مش هيسيبني هاه يلا.
اشتعل واقترب ومسكها من شعرها لتصرخ ....اوعي سيب شعري والله ماهسكتلك.
هتف.. جولي تاني اكده زكريا ماله هاه جولي عشان ليلتك ماتعديش.
هتفت.... مالك انت اوعي مش بتحب مالك بيا اعمل اللي عايزاه.
صرخ.... جولت مابطينش علي دماغي يا رب ايه الخلجه دي. يا بت اهمدي واعجلي بتجلبيني عفريت وتعملي اللي عايزاه ازاي.
هتفت.... اه هعمل عشان انت وحش وزكريا قال انهارده ماهيسيبنيش يلا من هنا روح للزرقه بتاعتك.
هتف غاضبا وشدها من شعرها.. بطلي تحرجي في جتتي.
صرخت..... اوعي بقه سيب شعري كرهتني فيه.
شدد عليها ليهتف..... عشان تحرمي تجيبي سيره زكريا وانت عايزه تاخدي علجه تلوحك عشان تنطجي وتجيبي سيرته.
لترتعب وتدفعه تندفع الي الحمام وتقفل علي نفسها خبط الباب ليهتف.... افتحي.
هتفت بخوف.... لا ماهفتحش مالك بيا.
صرخ.... افتحي يا حوريه والله ماهعديهالك هحرمك تجيبي سيره سي طين.
هتفت بخوف.. لا انا خايفه انت هتضربني وتشد شعري انت واحد شرير ماعتش عايزه ابقي معاك.
هتف بغضب ....يعني مش راضيه تهمدي.
هتفت برعب ....ابعد وروح من هنا مالكش دعوه بيا والله لو شدتني من شعري لاهقصه لتتجه وتبحث عن مقص في ادراج الحمام .
سمعها ليصرخ.... انت بتهببي ايه.
صرخت..... هقص شعري هاه يلا عشان ماتلاقيش حاجه تشدني منها انا تعبت وهبيعه ماهو بيتباع وهجبلك فلوس اكلي يا بتاع السحليه.
اشتعل..... الله يخربيتك سحليه ايه بتعملي ايه يا محروجه هموت منك لله. حوريه إعجلي والله هموتك بيدي. يا رب ايه الخلجه دي متجوز مخبوله.
سمعها. اهوه لقيته بس والله لاقصه وابقي شوف هتشدني من ايه بعدين يلا اتغاظ بقه انا هوريك هغيظك موت لحد ماتشد في شعرك يلا بس ....
صرخ.... يا مري يا مري يمين بالله هجتلك.
صرخت.. موت بقه بغيظك يا وحش هقصه اههه لترتعب عندما كسر الباب وهجم عليها و.....Vote بليز