رواية حوريه في قلب الليل
الفصل السابع والعشرون 27
بقلم ميفو السلطان
كان ليل يهيم بحوريه وهيا مستسلمه له ولانت بين يديه انتفض فجاه فالباب انفتح واندفعت لؤلؤ والغضب ياكلها لتشد اختها من حضنه وتصرخ.... انت لك عين تقرب منها اترتعبت حوريه َلتشدها و تحتضنها لؤلؤ. ميفو السلطان.
شتمها في سره فقد كانت حوريه بين يديه طائعه صرخ.... حد يهجم علي حد اكده مش المجعد ليه حرمه انت مهبوله يا بت انت.
صرخت...... مقعد لما يبقي ينهشك. لا اسيبهالك تحض وتبوس براحتك اصلها معاقه واحده هبله تهينوها وتسامح براحتكو.
هتف.... بعدي مالك بيها انت عايزه ايه.
صرخت..... عايزه اختي تبعد عنك انت واحد جاحد عايز منها ايه. ماتسيبها في حالها تعملو فيها كده ليه يا جاحدين.
صرخ..... ماعملتش هيا عمتي اللي عملت وماسكتلهاش .
صرخت..... وتسيب عمتك من الاول ليه تسيبهالها ليه من الاول منك لله.
نظر الي اخيه غاضبا ليرفع اخيه يديه استسلاما ليصرخ..... انت بتجولها ليه.
هتفت..... لا يخبي ويبقي شرير زيك انت ايه ده. اختي انا تبات في الزريبه انت راجل انت. انت مفيش فيك ريحه المرجله.
اقترب ليل يمد يده ليصفعها مسكه جاسر ليهتف.... ليل يدك
صرخ..... ماشفتش جله ادبها.
هتف جاسر..... غضبانه علي اختها اللي انت سيبتها لمرت عمي وانت عارف مرت عمي شكلها ايه.
صرخ..... ما كتش اعرف انها جاحده اكده.
هتف جاسر ...... والله دي مشكلتك انت دخلت جواها. اسمع يا ليل مش معني انك اخوي اسكت عن الغلط. اني رايد مرتي ورايد اعليها واطيب خاطرها واللي هيجهرها ماهسكتلوش حتي لو اخوي.
صرخ ليل.... اني جيت جارها دا حزن ايه ده.
هتف جاسر..... لاه جيت جار اختها روحها اللي عاشت عمرها تدافع عنها. لؤلؤ كنها ام حوريه. انت بقه يابن ابوي كلمه بتحرجك وتهري جلبك وتجلبك. يبقي خلاص بعد من سكات عن حوريه. حوريه غلبانه ماهياش جدك ولا جد طيحانك انت ومرت عمي. ومن السهل نتفجو مع عيله العتامنه ونرجع في كلامنا.
بهت ليل.. نعم يا اخويا ترجع في كلامك ازاي بتجول ايه يا محروج انت.
هتف.. اني متجوز لؤلؤ ورايدها وانت مش رايد مرتك يبقي هاخدلهم دار وتطلجها واعيشهم فيها مرتي وخيتها.
بهت ليل ليهتف.... نهارك اسود عايزني اطلج مرتي.
صرخت لؤلؤ.. مرت ايه انت خليت فيها مراتك وزفتك. ايه عايزين اكتر من كده ايه اخرتها واحد كان هيعتدي علي اختي.
اجهشت حوريه بالبكاء .. وهمست.. قالولي لو قربتي منه هنجبلك رجاله.
صرخ..... بطلي بقه رجاله وطين علي دماغك.
صرخت لؤلؤ.... نهاركو اسود انتو ايه مش بني ادمين منكو لله هتفت.. والله لو مين انهش قلبه نظرت لليل.. انت تطلق اختي بقلك اهه.
هتف..... واني ماهطلجش واخبطي راسك في الحيط حوريه مرتي وهتفضل مرتي.
صرخت....... انت بجح قوى امال ايه هتمشيها مع رجاله تجيبلك فلوس. ميفو السلطان
انفعل يهجم عليها ليقف له جاسر صرخ ليل .... انت واجف ترضاها ليا.
هتف.. لاه مارضهاش بس انت اللي عملت في روحك اكده انت اللي خليت مرت عمي تعمل فيك اكده نظر للؤلو بجديه.... خلي بالك من كلامك مع اخوي يا لؤلؤ اخوي مهما كان مايتجالوش اكده.
اقتربت َتشد اختها..... . انا مش عايزه اشوف وشه اصلا شدتها وخرجت بها وهو يقف مشتعلا ليستدير ويمسك احد الفازات يخبطها في الحائط.
ظل هائجا..... اعمل ايه الاجيها منين والا منين مرتك مالها بمرتي. ماهي كت هتتراضي مرتي طيبه اجول ايه انتو متأجرين عليا.
اقترب اخيه.. وعشان طيبه تجهرها يا اخوي. عشان طيبه وبتخاف تهملها لمرت عمي تعمل اكده. تجلعها وتبيتها في الزريبه واخرتها عرضك كان هيتاخد ونتفضحو. كت هتتحمل ان مرتك يتاخد عرضها يابن ابوي. عشان ايه ده كله. عشان جالتلك كلمتين جلبوك عفريت ازرج. التار بينهش جواتك كت هتخسر البت. كت هتبص في وشها ازاي وانت اللي جولت لمرت عمي اهي عندك اهيه اعملي فيها مابدالك. زعلان ليه ماهي عملت وجه الواد السو لجاها مكشوفه افتكرها حراميه والا بت سو. انت اللي وحلت مرتك بيدك ماترجعش تنح.. خابر تربيتك ومرت عمي عملت ايه بغلها وصعبان عليا. حتي لو مش رايدها جعدها معززه مكرمه احنا بنكرم الغريب فما بالك اجرب الناس.. اجول ايه ربنا يهديك البت ماتستاهلش اكده ليستدير.
اندفع ليل.. انت رايح في انهي نصيبه وسايبني.
هتف جاسر.... اعمل ايه يعني.
صرخ.... هاتلي مرتي مرتك بتاخدها ليه.
تنهد.... اهدي يا ليل وعدي الليله بدل ما تتغفلج علينا لؤلؤ مش سهله.
صرخ..... ماهي اتغفلجت واتجطرنت بجطران وهتعصيها عليا خابر ومرتي هبله هتسمع لها يا مري.
وجد لؤلؤ تندفع مره اخري وجدها تلم هدوم حوريه فصرخ.. بتعملي ايه انت.انفعل وهجم عليها ياخذ ملابس حوريه.
صرخ.... بعدي سيبي هدومها مالك بيها.
هتفت..... مالي بيها.. مالي بيها ازاي.. فاكر هسيبهالك لااااا تنسي.
شد الملابس لتكلبش فيهم... اوعي سيب والله هاخدهم اوعي.
هتف ومسكهم بشده.. .. يمين بالله ماهيخرجو من اهنه. ده مجعد مرتي وما هتروحش في حته.
صرخت تشد الملابس .. ليه بتاع ايه هاه عشان اسيبها لك وكل اما انام والا اخرج الاقيك قاهرهالي.
اتت حوريه وقفت عالباب بغلب صرخت فيها.. غوري هناك جايه ليه.
صرخ... ماتزعجيلهاش اكده شغاله عندك اياك.
صرخت.... مالك انت ازعقلها اموتها اختي.
صرخ.. ومرتي برضك.
اقتربت حوريه.... بطلو خناق.
هتفت لؤلؤ.... عايزاني ابطل عشان يقل أدبه ويقهرك هو وعمته.
دمعت حوريه صرخ ليل.... والله يا جلبي ماعاد هيحصل تاني ولا حد هيمسك.
اقتربت حوريه دامعه ونظرت اليه بلين.
همس ونظر اليها بحنان... والله اتربيت.
صرخت لؤلؤ.. لا دا واحد شرير شدتها خلفها تعالي هنا ماتقربيش منه. ميفو السلطان
اقترب ليل وشد حوريه لاحضانه.. مالك بيها انت واحده عجربه سيبيلي مرتي بجولك.
شدتها لؤلؤ.. اسيب مين دا بطلوع روحك.
وجاسر يقف يراقب وضعهم هتف.. دا مرار اخوي ومرتي انهبلو.
شدها وحاول ان يخرج بها اقترب ليل وشد حوريه يحملها بعيدا.
صرخت لؤلؤ وقفزت علي ضهره .. نزلها نزلها بقولك.
ليدور بسرعه لتقع لؤلؤ أرضا هتف وضم حوريه .. لاه ماهنزلهاش وماهتاخديها.
انكمشت حوريه ونامت علي صدره فقد تعبت من الشد والجذب.
لتقوم لؤلؤ بغضب لتخبطها .... ماتركنيش علي زفته الغراب ده مالك مرخيه كده.
صرخ ليل.. مالك يا عجربه بيها بتركن علي جوزها مالك بيها منك لله ايه حرابه شر.
هتفت حوريه بحنان .. ليل.
هتف بنبره حانيه..... جلبه والله.
وضعت يدها علي صدره وتهمس بحالميه..... ماتقولش لاختي كده.
هتف بلين.. عيوني اللي تريديه.
همست ببراءه... وماتزعقلهاش.
قبل خدها بحنان.... دا الجمر يؤمر والله. بس ماتهمليش المجعد.
نظرت اليه بحنان.. هتبطل تبقي وحش.
هتف.. يا جلبه هبطل والله زي ما بتريدي. تنهدت وركنت مره اخري علي صدره ليركن علي راسها ويتلمسها بحنان.
وجاسر مبتسما... اخوي اتلبس يا حلاوه ده ليل اخوي.
ولؤلؤ تنظر إليهم غير مصدقه.. هو فيه ايه دا مصيبه ايه دي..
صرخت .. هو ايه المسخره دي ووصله العشق الممنوع دي .. الله يخرب بيتك اختي متخلفه اقسم بالله.
هجمت عليهم وشدت حوريه لتقع لتشدها خلفها وتصرخ.... لمي نفسك هفلقك نصين. لتنكمش حوريه.
صرخ ليل... منك لله اشوف فيكي يوم.
لتظهر صابحه عالباب... ماتبطلو حزن بقه جرفتونا....
لتفت كل من لؤلؤ وليل بغل وانكمشت حوريه. مسك ليل احد الاحذيه ورزعها في وجهها... انت ايه اللي جابك اهنه يا محروجه ناجصك انت كمان جتك هم لما يحش وسطك.
لتستدير لؤلؤ وتهجم علي صابحه وتمسكها من شعرها ليسقطا... طب تعالي بقه لقضاك انا وقعت في شويه حوش.
اقتربت حوريه تزود عن اختها لتمسكها صابحه من شعرها صرخت حوريه. لتهتف.. ليل الحقني..
هجم ليل علي صابحه ولوي ذراعها وأخذ حوريه يحتضنها بعيدا وصابحه ولؤلؤ تتشاجران وجاسر يقف بينهم والفتاتان لا تسكتان .أخذ ليل حوريه بعيدا يتلمس شعرها بحنان.. ايه يا جلبي جرالك حاجه.
تنهدت.. وحشه دي شدتني من شعري شوف كان هيتقطع..
ملس عليها بحنان.. كت جتلتها والله يا جلب ليل.
نظرت اليه بهيام وسرح كل منهم في الاخر ولا يعيران صراخ الفتاتان وجاسر قد هلك بينهما صرخ في اخيه.... ماتجي يا طور انت تحوش انت بتعمل ايه طين علي دماغك..
احتضن ليل حوريه لتهتف.. ليو لؤلؤ هتاخدني قوضتها عشان انت وحش..
همس...كت انحصر يمين بالله.
كان جاسر قد وقع بين الفتاتان فلؤلؤ مغلوله صرخ.. بطل سبسبه الله يحرجك وتعالي غيتني.
الا ان ليل وحوريه كانو في عالم آخر كانت تتلمس صدره بحنان وتنظر اليه وهو يقبل يديها ولا تفارق يديها شفتاه.
في تلك الثناء كان جاسر قد شد صابحه بعيدا يرميها بره الحجره ليعود ليحتضن لؤلؤ... معلش يا جلبي اني هنزل اهرسها لتستدير غاضبه لتجد ليل يحتضن حوريه و يهيمان ببعضها اقتربت.
لتسمع ليل... ده مجعدك ولا حد يجدر ياخدك منه.
تلمس وجهها لتهتف لؤلؤ... وايه كمان يا حلاوه..
رفع ليل يده يتلمس حوريه ولؤلؤ تقف بينهم وتقلب نظرها عليهم بذهول... ايه ده.. مهند وسمر... دانا وقعت في مسلسل تركي .. اقترب يقبل خدها...
لتضع لؤلؤ يدها علي وجه تكبش وجهه بكفها كاملا وتدفعه وتشد حوريه..
هتف بحرقه.. ينتجم منك ربنا. انت بتحربي تنجتلي اني عارف. مسك الكرسي وخبط اخيه صرخ اخيه.... فيه ايه يا طين...
هتف ليل... هاتلي مرتي بجولك متجوز حدايه.
هتفت بغضب.. ليل.. كل روحك بقه وعض في الحيط والا اقلك انزل لمرات عمك تشور عليك لتتركه وتشد اختها ليقف محترقا..
نظر لاخيه غاضبا اقترب ورزعه بوكسا ليصرخ.. مالك ياض انخبلت.
صرخ ....منك لله انت ومرتك دا شبكه سو عليك وعلي جوازتك الطين. متجوز عجربه حدايه منكو لله.
وقف غاضبا ليهتف.... بس لاه اني ماطايجش حاسس بنار جايده جواتي.
نزل وصرخ في البيت لتبهت عمته وابنتها ليهتف..... حد كان جالك يا مرت عمي ان ليل الرفاعي مش راجل و الا ديوس وبيسرح مرته للرجاله.. حد كان جالك ان ليل باع نخوته و رجولته علي اخره الزمن ليل يتجاله مانتش راجل.
صرخت.... جطع لسان اللي جال اكده هو فين واروح انهش جلبه.
صرخ.... ليه مانت السبب انت اللي عملتي فيا اكده. بتجلعي مرتي وتنيميها في الزريبه عريانه يا مري يا فضحتك يا ليل.
هتفت.... انت اتخبلت مش انت اللي جولت اهي عندك.
صرخ.... تجومي تجلعيها هدومها دا ايه الحزن ده وتنيمهالي في الزريبه.
صرخت.... هيا المعدوله اشتكتلك يا حنين.
صرخ..... لاه ماشتكتش المعدوله كت مرعوبه بتترجاني ماجبلهاش رجاله. يا حزني الاسود ليل الرفاعي مرته بتترجاه مايجيبلهاش رجاله.. طب جوليلي ياعمتي انك عملتيني مره وديوس حتي اعرف اعمل حسابي يبقي عندي فكره.. انت اتخبلتي تعملي اكده.
صرخت..... انت بتكلمني اكده انجننت.
صرخ.... ايوه اكلمك واجلب الدنيا ليل الرفاعي ما يتعملش فيه اكده. ليل ما ينجهرش اكده حرام عليكي ليه دي كيف الجطه السيامي مابتنطجش تتلمو عليها اكده ليه .اقترب بحرقه تنغزيها وتجلعيها ليه وتشديها من شعرها.
صرخت... تصدج نسيت اجصه عشان اجهرها..
اندفع ليل و هتف بغل..... طب كت عملتيها كت تاويتك يا مرت عمي.
بهتت من قوله...... بتجولي اكده.
مد يده ونزع خاتمها وصرخ.... ايوه اعمل اكتر من اكده اني مانجهرش وماخدش حجي وتاني تجربي من مرتي ليل هينسي تربيتك وعشره السنين.. اخذ الخاتم ورميه في الفرن المشتعل لتصرخ مرت عمه .. عشان تعرفي ان ليل ماهيسكتش تاني اخرتها هتترمي برات الدار فلمي نفسك بقه. تاني يمين بالله اخلص عليكو اللي يمس مرتي.صرخ.. فوزيه يا فوزيه....
اتت فوزيه مرعوبه..... ايوه يا سي ليل..
صرخ.. حوريه ست الدار دي اللي يجرب منيها واني مش موجود هجتلك فاهمه. حوريه منين ماتروح تلزجي فيها ومرت عمي تجرب منيها تلمي النسوان وتطحنيها.
هتفت صابحه غاضبه.... كل ده عشان الزباله دي تجف لأمي.
اقترب ليل وصفعها علي وجهها لتسقط أرضا هجم عليها يمسكها من شعرها لتصرخ زوجه عمه ليهتف ...هتفتحي خاشمك هتاويهالك يا مرت عمي وهرميكو بره رميه الكلاب.
ظل يصفعها ... الزباله هيا اللي تجول علي اسيادها اكده.. اتلمي لأحسن يمين بالله احدفك في الزريبه تنامي فيها. وانت عارفه ليل ماشي. لمي نفسك ولميها يا مرت عمي ده اخر انذار ليكو واعرفي اني ماهفوتش دجيجه ليل الرفاعي خلاص انفك وربنا رحمه من سلسلتكو الشوم.. ليل تربيه الهم والحزن ربنا نجهده وشفاه. واللي شفاه البت اللي فوج دي. سنيني السوده راحت بدخلتها عليا تلين جلبي وتشجلبلي حالي. بطلو حرابه لاما هتلاجو ليل اللي ربتوه هيجفلكو انتو وينهشكو انتو ليندفع ويرمي صابحه ويرحل.
لتنتحب صابحه بقهر وتشعر بغل رهيب.. طيب يابن بدران والله لاوريك واحرج جلبك.
صعد لاخيه محروقا ليمسكه ....غور هاتلي مرتي.
هتف جاسر ....ماتهمد بقه لؤلؤ ماهتسكتش.
صرخ ليل... مالكو بينا ليجلس مقهورا.
ابتسم جاسر وهتف... رايدها يا ليل بالجوي اكده.
هتف ليل... مرتي يا جاسر مرتي.
هتف جاسر.. جول رايدها.. عشان ألين لؤلؤ بس لو مش رايدها خلاص.
استدار ليندفع ليل... لاه لاه رايدها كلم مرتك تبعد واني ماهسيبش حد يمسها.
ابتسم جاسر... خابر يابن ابوي وشايف في عيونك ربنا يهديكو . ليربت عليه وينصرف.
كانت لؤلؤ تحتضن حوريه.... بطلي بكي خلاص ماهسيبكيش ليهم تاني وماهتتنقليش من هنا.
هتفت حوريه.... . بس هو قالي انه ماسكتش وضرب الولد جامد واعتذرلي وضرب صابحه.
خبطتها لؤلؤ..... هتفضلي معاقه لامتي. انت هبله بعد دا كله سيباه يبوسك. انت مجنونه يا حوريه. والله يا حوريه لارقعك علقه لو قرب منك تاني هموتك في ايدي من الضرب.
خجلت حوريه وخافت لتتنهد لؤلؤ... اقول ايه ربنا يشفيكي بقه..
هتفت حوريه.... انا دايخه وتعبانه وعايزه انام.
احتضنتها لؤلؤ وهتفت..... طب تعالي نامي.
هتفت حوريه...... لا عايزه اخد دش انا ليل نضف ايدي ووشي بس بقيت جسمي مش نضيف هروح اوضتي.
هتفت لؤلؤ..... لا مش هتروحي هناك.
تنهدت وهتفت.... طب بصي هروح واقفلي عليا بالمفتاح.
ظلت تفكر لتهتف.... طيب هقفل عليكي واجيلك الصبح ماشي.. هزت حوريه راسها لتذهب وتجلس مع اختها لفتره تحادثها وتحاول ان تجعلها قويه بأن تقف لليل.. لتقوم وتقبلها هتفت... خشي بقه ويلا هقفل عليكي.
هتفت حوريه.. لا سيبي المفتاح جايز اعوذ اجيلك والا حاجه.
هتفت لؤلؤ.... طب اقفلي واياك تفتحي لحد هسود عيشتك والله يا حوريه ارقعك علقه اخلص عليكي.
هتفت.... لا مش هفتح هما عيله وحشه انا ماعتش بحبهم.
هتفت لؤلؤ... وخصوصا ليل ماشي. حوريه بطلي هبل ليل هيبهدلك زي بابا خافي علي روحك..ميفو السلطان
شعرت حورية بالقهر وتصمت قبلتها اختها وتركتها َوذهبت لتقوم حوريه وتدخل الحمام وتاخذ حمامها سرحت تسترخي في الماء وتفكر بليل.. تنهدت... هو وحش والا كويس اعمل ايه طيب..تذكرت لمساته لتبتسم.. ساعات بيبقي حنين ورقيق وطيوب قوي وقمر.
احست بمشاعرها.. ايه ده حاسه بحاجات عيب ايه ده ماينفعش انا وليل. يا رب موجوعه اوي.. تنهدت.. بطلي هبل هو وحش وسابك ليهم هو وحش بطلي بقه هبل.. لتقوم وتلبس برنسها وتخرج تجلس حزينه وحيده..
تنهدت.. انا جعانه بطني بتوجعني ماكلتش من امبارح.. اتنيلي اقعدي خافي علي نفسك الست اللي تحت دي هتضربك تاني. طب اكلم لؤلؤ تجبلي اكل.. لتتنهد لا خلاص بقه زمانها نامت اتنيلي اقطمي..
كان ليل قد عاد بعد ان ظل يهيم لفتره يحاول ان يستعيد نفسه صعد الي غرفته يفتح الباب وجده مغلقا.. تنهد هاتفا.... اهو المرار بدا.. خبط على الباب ليسمع حوريه تهتف.. مين.
تنهد.... افتحي يا حوريه.
هتفت.... لا مش هفتح امشي.
تنهد..... افتحي يا جلبي اني تعبان مانمتش من امبارح.
هتفت.... كداب انت سيبتني ليهم وطلعت تنام.
استغفر ربه.... طب افتحي هتسيبيني اكده والله تعبان.
هتفت..... احسن عشان انت شرير يلا من هنا مش هفتح.
هتف.. عشان خاطر جلبك الأبيض. دانت جلبي والله جولي رايده ايه وانا اعمله اجبلك حته من السما بس ترضى.
هتفت.... بطل مش هرضي وامشي مش هفتح.
هتف.. حبيبي طيب وهيفتح دا جلبه دهب اهون علي جلب الجمر واجف اكده. يمين بالله مانمت من عشيه وكت بتجلي عالنار.
لتلين وتهمس.... لا مش هفتح بطل تقول كده.
هتف.. اجول اني وحش وهراضي الجمر بس يفتحلي والله اتوحشتك افتحي بقه بالله عليكي وحياه الغالين لتفتحي.
هتفت..... لا أخاف.
هتف.... من ايه يا جلبي ماحدش هيجي جارك.
تنهدت.... لا لؤلؤ هتسخمط عيشتي وقالتلي لو فتحتلك هتضربني جامد وترقعني علقه سخنه.
تنهد وشتم لؤلؤ في سره.. عجربه منها لله.. طب افتحي انام الليل والصبح امشي وتجفلي تاني. واني اصلا مش هخليها تجرب ماحدش هيجرب من الجمر ولا يوعي يلمسه.
همست..... ليل انت بتضحك عليا وهتخش ولؤلؤ هتضربني. والنبي بطل ماتجبليش الضرب.
تنهد.... يا غلبي كيف العيله الصغيره وخايفه من امها.. هتف بحنان.... طب والله بس افتحي واني هراضي لؤلؤ واراضيكي وراضي الكل.
هتفت..... يعني هتراضي لؤلؤ وماتزعلهاش.
تنهد بحب.. اجول ايه بتدور علي خيتها وسايبه روحها منك لله يا ليل .. تنهد... ايوه يا جلبي هراضيكي وهراضي لؤلؤ لتظل تاكل روحها خوفا.
هتف..... رجلي وجعتني والله.
اقتربت من الباب وتركن عليه لتتنهد ليسمع تنهيدتها همس... افتحي يا جلب ليل اتوحشتك.
لتتنهد... ليل بطل مش عايزه افتح.
هتف... طب حبيبي هجعد ابوس يده لما يتراضي اهه جلبه بيجول يفتح صوح يا جلبي.
تنهدت.. اه صح.
ابتسم.. طب طاوعي جلبك اتوحشتك يمين بالله ...سمع فتح الباب ابتسم ودخل ينظر اليها بحب كانت جميله تقف شعرها مسدل ومبتل وتلبس برنسها ابتسم كانت فتنه نسمه رقيقه اقترب لتبتعد وتهتف.... ماتقربش بقه ماشي.
ضحك وهتف..... عايزاني ماجربش خالص عايزه تجهريني.
هتفت.. انا ماعاتش ليا دعوه بيك وهيطلقوني منك واسكت بقه وروح نام.
تنهد.. يطلقوكي مني ليه اهبل اسيبك اني.. لتتنهد وتهمس.... ليل.
اقترب ومسك يدها يقبلها ويهتف..... جلبه من جوا..
همست انا.. انا.. جعانه ممكن تجبلي اكل.
ابتسم و قبل يدها..... دانا اجبلك الحلو كله.
نزل واعد لها وليمه وصعد لها كانت هيا قد لبست فستانا جميلا ولبست فوقه وشاحا تغطي به جسدها فكل ملابسها البيتيه تظهر جمالها دخل يضع الصينيه.
هتف... جبتلك من كل حاجه تحت تاكلي براحتك وعملتلك عصير كمان شفتي ليل تحت يدك ازاي..
اقتربت بخجل وجلست.. ليجلس بجوارها مدت يدها تاكل بهدوء لينزاح وشاحها شهقت تعيده مره اخري خوفا.
اغمض عينه مد يده وشده يرميه بعيدا شهقت ونظرت اليه بخوف ليهتف... حطه ده ليه.. اطرقت خجلا..هتف.... اه ماهو المرار مكمل معايا مش اكده. لساتك خايفه من كلام مرت عمي صوح.. اجول ايه كلي الله يرضي عنك بقه اني خلجي بقي علي اخره..
تنهدت واحنت راسها تاكل في صمت وهو يراقبها ليهمس.... جمر جاعد ياخد العجل منك لله دي يتعمل فيها اكده دانت سو.. منك لله..
تنهدت..... ليل انت ماكلتش ليه.
ابتسم فهيا حنونه بشده.. هتف.... المهم انت تاكلي وتتهني.
هتفت.. لا ماتنامش من غير اكل والنبي كل يلا.
ابتسم وهتف.. حاضر هاكل عشان خاطرك.
مد يده ياكل معها و هو يراقبها و هيا تشعر بالخجل من نظراته ..مر الوقت لتنتهي من الطعام همست.... خلصت الحمدلله..ميفو السلطان
هتف بحنان... الف هنا.
قامت تغتسل وتخرج ظلت تفرك وهتفت..... هتنام فين.
هتف..... عالسرير.
تنهدت..... طب حقك مش بيتك لتستدير وتذهب للكنبه.
تنهد.... يا رب ارحمني الليله دي كفايه عليا اكده. هتف.... بتعملي ايه يا جلب ليل.
قالت..... هنام انا تعبانه ودايخه والداوا مدوخني.
تنهد.. طب تعالي نامي عالسرير.
هتفت.... هتسيبهولي.
ضحك..... لاه ماهسيبهوش لتقطب.
هتف.... انت هتنامي جاري ايه المشكله ماكل يوم بننام اكده.
تنهدت..... لا ماعتش ينفع.. لؤلؤ هتزعقلي وطنطك هتزعقلك.
ضحك..... ليه شيفاني مسخوط في المدرسه بخاف اياك.
هتفت.... مانت خفت منها وسيبتني ليهم ايه الجديد.
تجلد وشتم نفسه.. اه هتعملهالي جصه وماهتسيبهاش انت تستاهل يا ليل .
تنهد واقترب.. طب اصالحَك ازاي طيب.
هتفت.... مش عايزه اتصالح وبطل والنبي والله لؤلؤ هتبهدلني بطل ماتجبليش الضرب.
هتف.... اجول ايه يعني خايفه من لؤلؤ بس طب ماجولتلك هراضيها.
نظرت اليه ببراءه.... هتراضيها والنبي.
ابتسم يقترب منها يمسك يدها.... ايوه والله هراضيها واراضيكي.
همسن.... مش انا المهم لؤلؤ والله هتبهدلني والنبي يا ليو راضيها.
ابتسم بهيام..... يا جلب ليو من جوا والله حاسس اني هفطس انت ازاي اكده جمر وطيبه وحنينه مفيش منك تاخدي العجل.. احنت راسها بخجل شدها اليه لترتعش.. تنهد.. بطلي تترعشي اكده والله مافيه مخلوج هياذيكي.
تنهد لتهمس بتعب.. بجد يا ليو مش هتخليهم يعملو فيا حاجات وحشه.
همس.... لا يا جلب ليو من جوا ماحدش يجدر يجرب من طرفك.
ابتسمت..... طيب.. يلا بقه روح نام وانا والنبي هنام هنا.
هتف.... تاني.... لاه بقه اني تعبت و انت مش هتاجي بالذوج لتشهق عندما..
لا والحق يتقال كلنا تعبنا 😅😅😅😅