رواية حوريه في قلب الليل
الفصل الثامن 8
بقلم ميفو السلطان
كان جاسر يجلس بجوار لؤلؤ لا يفعل شئ يتنهد ويتاملها وهيا نائمه ليقول.. طب هتجوز عليكي ليه مانا مش رايد اتهبب الطور اخوي عايز يحرج جلب مرته واني مالي. نظر اليها ماعايزش احرج جلبها اني ايه المرار ده يحرج التار عاللي عايزينه.. هيا نايمه جمر ليه اكده شعرها ليل اسود وعيونها لما بتفتحهم بتبجي سما زرجا ولما بتجلب بتبجي زي الجطه اللي عم تخربش ايه دي وطلعتلي منين.. انت سودتها يا طور ماكت راضي وهتتنيل وتعيش مع مرتك اي كانت. عملتهم و َرمحتهم فوروك َجلبوك كيف العفريت كيف الطور اخوك َانت ده مش طبعك يا رب استغفر الله اني ما هتهببش وهصبح اجول لمرت عمي ما هتنيلش اني رايد اتهني مع الجمر دي جلبي دج من ساعه ما كت بتسحسح عالزراعيه واجفه فرسه مستنيه فارسها واني اهه بجول شبيك لبيك.. بس انت غفلجتها يا حزين ناسك كت هتجهرها يا طور حد ياخد حد غصب ينعل العصبيه عالتار علي سنينها.. طب ايه الجمر هيصحي يطيح فيا اني خابر بت واعره . اهدي اكده انت تاخدها بالراحه البت الجويه مابتجيش بالجوه ايوه انت رايد الجوازه فشوف هتكسبها ازاي دي بعد عملتك السوده اقترب منها وقبل يدها حجك عليا كت بهيم اني مش طبعي والله. ولما وعيتلك من الاول جلبي دج عصاني عالجوازه ماكتش طايج ولما رمحتو انجلبت عفريت مني لله. تنهد ولمسها بحنان..
سمع خبط علي الباب سمع صوت اخيه.. ليقوم علي الفور ويحضر الملس ويلبسها اياه ويفتح الباب لاخيه وجده يحمل زوجته ابتعد عن طريقه دخل ليل وضع حوريه وخرج وبقي جاسر وينظر إليهم .
استدار ليل لينفعل.. ماتخرج يا محروج انت بتبص علي ايه اخلعلك عينك اياك.
بهت جاسر من غضبه.. ايه فيه ايه انت بتزعج ليه.
دفعه ليل للخارج... بره يا محروج ماتتلفتش وراك لاخرم عينك ويستدير و يخرج معه يغلق ليل الباب ويذهب الي حجرته ويذهب معه اخيه ويستلقيا الاثنين علي الفراش كل منهم ينظر للسقف.
اغمض ليل عينه ولكن جاسر ظل يتقلب كانه يتقلب عالجمر من افكاره التي تطحنه.
هتف ليل.... ماتتخمد عمال تحرب جاري كيف الحيه ماناجصش جرف يا تجوم تغور من اهنه..
هتف... اجوم مجعدي يعني يا زفت انت.
هب ليل... والله اسخمط عيشتك اتجننت اياك اتخمد ربنا ياخدك دا ليله غابره من اولها لاخرها.. استلقي مره اخري.. اياك تتحرك والله اجوم ارجدك..
هتف جاسر... مالك والع اكده اني جيت جارك الله دا ايه الغلب ده.
هتف ليل... طب خلاص خلصنا انكتم بقه اما نشوف هنام والا هنهبب ايه.
هتف جاسر... ماني ماعرفش انام اني اعملك ايه.
هتف ليل... بس اني عايز اتهبب عندي شغل الصبح وليله.
هتف جاسر.... بس يا كداب دا جتتك بتتنفض ال تنام جال هتعملهم عليا.ليصمت قليلا... هتف... واد يا طين انت البت مرتك كيف الجنيات اللي بتاجي في الرويات بشعرها ده هتتجوز عليها صابحه ازاي.
هب ليل ودفعه من علي السرير... جوم غور بغباوتك من هنا بلا اميرات بلا زفت علي دماغك وحسك تبصلها ومالكش صالح بزفتها وطينها مالك انت بيها.
بهت جاسر..... مالك ياض اتخبلت في عجلك.. يلا اهو انت تستاهل صابحه بت جويه وجادره تمرر عيشتك والبونبونايه دي ماهتتحملكش يا طور انت احسن انك مش رايدها هملها ونط في الروبه بتاعه صابحه انتو شكل بعض جوز تيران هتاخد البسكوته دي ازاي ماتنفعلهاش انت. والا اجولك رجعها الواد زكريا هينهبل عليها.
قام ليل بهدوء من علي السرير وشد جاسر من هدومه َرزعه بوكس وهتف.. علي بره عشان ما ارجدكش في المستشفى.
صرخ جاسر... فيه ايه يا طور انت بتضربني ليه مانطجش انكتم يعني مش عارف اني.
دفعه ليل خارج الحجره.... غور ماشوفش وش امك اهنه يحرجك حرجت دمي ليرزع الباب وظل واقفا يغلي.. ماله بيها َشعرها وزفتها علي دماغه واتجوز زفته متلي وبونبونايه و َهباب.. ماله هو رايدها والا مارايدها.. ما هتتحملنيش ليه بعض والا بعض وترجع فين دي دي بروحها تتحرك من اهنه منك لله حرجتلي دمى ربنا ياخدك يا زكريا الكلب. روح اتزفت اتخمد عندك يوم مهبب تاني بكره هتكتب علي زفته الطين عنده حج بت جويه وجادره اعوذ بالله ما هشوفش يوم عدل اني عارف.. ذهب وظل يتلوي علي الفراش حتي نام من التعب..
*****
في الصباح بدا ا الهرج والمرج وتجمعت نساء العائله نبويه زوجه عم ليل وصابحه ابنتها وسعديه ابنه عمومتهم وبعض البنات وابتدا الهرج والمرج والهيصه احتفالا بكتب كتاب ليل وجاسر رغم اعتراض بدران الا ان نبويه كانت قويه ذو باس تامر فتطاع فهيا شديده.
لتمسك الفتاتان وتهتف... بت يا صابحه انت وسعديه عايزاكو تجهرو بنات العتامنه اني هعدمهم العافيه شغل وانتو تجهروهم دلع وتبجو فوج راسهم اني عايزاها حريجه كل يوم مالكوش صالح بحد الكلام مني اني..
اتت ساره اخت ليل الصغير... ايه يا مرت عمي ما براحه يعني انت تتجوزو وتجهرو البنات هما لحجو..
نظرت اليها نبويه.... مالك يا بنت بدران بتتدخلي ليه اصحاب الأمر موافجين تتدخلي ليه عاد.
هتفت...... عشان حرام لسه عرايس تجهروهم ليه ايه ده والتنين نازلين طحن فيهم ليله امبارح ماعندكوش رحمه ربنا مايرضاش باكده.
هتفت صابحه بغل... وانت مالك يا ست ساره كانو من بجيت اهلك اياك احنا عايزين نفرحو ونجهرو العتامنه مالك بينا هاه مالك خليكي في حالك بدل ما اجول لليل يسخمط عيشتك.
نظرت اليهم ساره بغضب فهيا فتاه طيبه اخت ليل وجاسر ووحيده بلا احد في البيت يرفق بها وانهارت بالامس لسماعها صريخ الفتيات لتشعر بقهر عليهم ونوت ان تصعد لهم وتقف بجوارهم..
*******
كانت لؤلؤ تنام وبجوارها حوريه لتستيقظ وتظل فتره غير واعيه بحالها لتدرك اين هيا هبت تنظر لنفسها وتتلمس جسدها برعب وتعود اليها ذكري اعتداء ذلك المتوحش عليها .نزلت دموعها لتطمئن علي نفسها وترتاح انها بخير .شهقت تتذكر اختها لينخلع قلبها استدارت لتجدها بجوارها اندفعت َتاخذها في احضانها كأنها ابنتها.. حبيبتي حبيبتي عمل فيكي ايه يا قلب اختك دول مش بني ادمين دول متوحشين منهم لله يا رب ليه كده يتعمل فينا كده منك لله يا جدي ليه تبعنا كده ليه ربنا يحرق قلوبكو قادر يا كريم. كنا في حالنا مالناش حد سيبونا بحالنا طب هنعمل ايه دلوقتي طب انا هستحمل اي زفت َطين الغلبانه دي هتستحمل ازاي.. يا رب هون بس لا والله ماهسكت وههرب وابلغ عنهم كلهَ منهم لله دول وحوش كلاب.
لتحس باختها تستيقظ لتشدد عليها فتحت عيونها لتبتسم لها رغم الامها وما تشعر بيه من الم نظر اليها حوريه لتصرخ وترتعش َاحتضنتها.
هتفت لؤلؤ.... اهدي يا قلب اختك.
انهارت حوريه وكلبشت فيها رعبا تنتحب لتمسد عليها لؤلؤ لفتره.. هتفت حوريه... انا خايفه با لؤلؤ هموت من الرعب دا عدمني العافيه وضربني دا قالي هعيشك مذلوله هعيش زي امك يا لؤلؤ ضرب واهانه هيعيشني خوف وذل وخدمه انا مرعوبه انا مانطقتش نزل ضرب زي ما اكون عدوته وانا ماعملتلوش حاجه سمعني كلام وحش اوي دا مش بني ادم يا لؤلؤ انا مش عارفه اخد نفسي لتشهق.
احتضنتها اختها... بس يا قلب اختك اجمدي لحد ما ربنا ينجدنا منهم اهدي كده انا معاكي.
هتفت.... انت مضروبه هو ضربك زي اخوه صح.
هتفت اختها بمرح... اختك جامده ماتخافيش هقفلهم وادافع عنك يا قلبي ولا يهمك منهم بس اجمدي كده مش عايزاكي ضعيفه ان مابلغت عنهم اطمني كلهم هدخلهم السجن .
همست حوريه.. بجد يا لولتي. هتحبسيهم كلهم دول وحشين قوي احبسيهم.
احتضنها لؤلؤ...ماتخافيش يا قلب اختك انا عمري خليت حد يقربلك اصلا.
همست حوريه.. يعني هتقفي لجوزك وجوزي.
هتفت لؤلؤ بغضب.. مفيش اجواز فاهمه ماتقوليش كده. ..
سمعا طرقا علي الباب لتدخل ساره عليهم تشعر بالخجل َتنظر اليهم فمنظرهم بائس هتفت ممكن ادخل.. لم يردا عليها لتدخل ساره وتجلس وتبتسم.... انا عارفه انكو خايفين بس والله انا مش زيهم وانتو صعبانين عليا. انا جنبكو اهنه لو عايزين حاجه.
هتفت لؤلؤ...... لا كتر خيرك مش عايزين.
هتفت...... ساره والله انا طيبه وانتو عايزين حد يبقي معاكو ماهتجعدوش لوحدكو طب والله انا حبيتكو وهيبقي شغلي اني ابسطكو والله ماهضايجكو.
ابتسمت لها حوريه فهيا طيبه لتهتف ساره ....انتو حلوين جوي علي فكره. عارفه اللي حصلكو مش جليل بس بلدنا اكده مابيرحموش حد..
سمعت فتاه من الخلف...... مالها بلدنا يا ست ساره زي الفل وفيها اسياد الناس.
وقفت ساره... ايه اللي جابك اهنه يا ست صابحه هاه.
هتفت صابحه... اني اهنه اخش علي كيف كيفي هبقي مرت الكبير النهارده سي ليل الرفاعي.
نظرت حوريه الي لؤلؤ.... يا لهوي مش ليل ده اللي متجوزني هو مابيعتقش ليه وحش كده اخص عليه.
هتفت صابحه... لاه ياختي جوازتكو جوازه غم وفضيحه احنا رجالتنا هيتجوزو رفاعيه اني وسعديه بت عمي وانتو هتبجو اهنه خدم..
هبت لؤلؤ.... خدم في عينك يا جربوعه.
هتفت صابحه... اخرسي جطع لسانك انا هنا هبقي ست ستكو وهبقي ست الدار.
هتفت لؤلو... طز انت ودارك والمحروق اللي هتتجوزيه ويلا غوري من هنا بدل ماتغابي عليكي.
هتفت صابحه.... اتعدلي َانت بتكلمي ستك يا بت انت مرت ليل و َالا جاسر.
هتف.... لا يا ختي احنا مش مرتات حد لا زفت ولا قطران واخرجي عشان والله هجيبك من شعرك.
هتفت صابحه... طب جربي اكده وانا احطك تحت جزمتي.
هبت لؤلو... طب انت نولتيها وطلبتيها وهجمت عليها بعنفوان لتقفز عليها َتطرحها ارضا وساره تصرخ وحوريه انكمشت في احد جوانب الحجره رعبا ولؤلو مهتاجه وصابحه تصرخ ولؤلو تشد في شعرها وتضربها بعنف وتعالت الصيحات.
لتحس بنفسها مرفوعه فجاسر قد سمع الصوت هو وليل وهب ليري ماذا يجري .وجدها تنام علي ابنه عمه حملها يبعدها عنها.
صرخ ليل... فيه ايه اللي بيجري اهنه.
نظرت اليه حوريه وتنشل مكانها وتلتصق بالحائط برعب.
هتف... خد البت دي من اهنه حملها جاسر بعيدا وهيا تصرخ وتضربه.
صرخ هو في صابحه... ايه اللي جابك اهنه.
هتفت.... يرضيك اكده ولاد العتامنه يمدو يدهم علي اسيادهم يرضيك انا هبقي مرتك.
صرخت ساره..... انت اللي دخلتي وجعدتي تنحري فيهم انت اللي دخلتي ايه اللي جابك اهنه.
صرخ ليل... طب يلا من اهنه ماعايزش حد اهنه يلا.
خرجت الفتاتان رفع راسه وجد حوريه ملتصقه بالحائط ومكلبشه في احد العمدان برعب وترتعش ودموعها تنزل هز راسه بضيق فمحياها يمزق القلب.
هتف بحنق.. انت عامله ليه اكده ماحدش هياجي جنبك يا بت الناس دا ايه المرار ده عيله اصغيره اياك.
لم ترد كانت كالطفله البريئه اغمض عينه واقترب منها لتنكمش رعبا.
صرخ... بطلي عاد تبصيلي اكده جولتلك ماهجيش جنبك اوعي لحالك مرعوبه ليه اكده انت مرت ليل الرفاعي ماتخافيش من حاجه واصل حالك من حالي يا بت الناس..
كانت دموعها تنهمر.
هتف... دا مرار طافح اسمعي يا بت الناس اني هجرب ماتخافيش.
اقترب منها لترتعش اكثر وتنتفض احس بنفاذ صبر ليندفع اليها ويشدها اليه لتصرخ وتنتحب بشده ...شدد عليها ومسد عليها وعلي شعرها وهمس بحنان.... اهدي اهدي مفيش حاجه اهه معاكي جوزك ماهعملش حاجه يمين بالله ماهعمل حاجه كان يمسد عليها بحنان ويملس علي شعرها ...همس.... شوفي اهه مفيش حاجه ليل لما يجول حاجه ماهيتنهاش كلمتي سيف وانا بجولك اهه ما هأذكيش.
كانت رعشتها قد قلت وخوفها قل فهو يكرر ذلك ابتعد قليلا ومسك وجهها ونظر اليها ابتسم كانت رائعه طفله جميله مسح دموعها بيده.. ها احسن لتنظر اليه نظرات الاطفال خوفا ضحك لترفع حواجبها اندهاشا انفجر ضحكا.
هتف.. لاه اكده كتير والله انت عامله ليه اكده جايه منن انت انا ماشفتش اكده..طب ايه ماهسمعش صوتك اياك.
اخفض راسها تنهد... لاه ماهستحملش اكده انا خلجي ضيج يا بت الناس لتنكمش خوفا هتف.... يادي المرار يا بت الناس جولت ماتخافيش لتحاول ان تبتعد هتف ....راحه فين دلوك..
همست بصوت غير مسموع.... عايزه لؤلؤ..
نزل الي وجهها وضع وجهه امام شفتيها هتف.... جولي تاني.
همست.... عايزه لؤلؤ.
رفع وجهه وتنهد.... وانت ايه ماشيه وراها وخلاص مفيش الا الست لؤلؤ لاه من اهنه ورايح ليكي راجل فاهمه لو عايزه حاجه تطلبيها مني ماشي يا بت الناس.
احني راسها يرفع وجهها باصبعه ويهمس ....ماشي.
رجف قلبها وهزت راسها لينزل علي خدها يقبلها شهقت وابتعدت.
تنهد..... لاه اكده كتير والله طب نهدي بقه اكده ممكن..... كان وجهه حانيا.
نظرت اليه تطرف باعينها قلقا اقترب مسكت يدها الاثنين وتضمهم لصدرها تنهد واقترب ومسك يدها وقبلها وهتف ....اهدي عاد ماشي.. كانت صامته وقلبها يرجف.
هتف.. طب اعمل ايه طيب هتفضلي مكموشه اكده اني خابر ان ليله امبارح كت واعره عليكي ...قطبت جبينها بخوف ليقول ....طب خلاص حجك عليا طيب ..مد يدها يتلمس شعرها هتف... خلاص عاد بطلي خوف. مش اتجبلنا جبل سابج وجولتيلي اني طيب وحلو.
لتلين وجهها.. اكمل معلهش كن غصب عني لتهز راسها.
هتف... اني ليل ها جوزك ماتخافيش تاني ماشي مسك يدها وضغط عليها ماشي تنهدت يلاحظ احمرار جسدها وشعرها المشعث اثر هجومه تنهد كانت تقف مكموشه.
شدها وجلسها وهتف... وعهد الله ماهاذيكي ماشي ها جلبك ارتاح.
طرفت بعينها لا تعلم ماذا تفعل ولكنها هدات ورجفتها قلت.
ابتسم ابتسامه ساحره.ليقوم ويحضر المصحف.. والله ماهاذيكي ها روجي بقه. هزت راسها تنهد.... طب وريني بسمتك طيب عشان اصدج انك روجتي.
تنهد وابتسم ابتسامه خفيفه هز راسه ليقوم وياتي بالفرشه واقترب وبدا في تمشيط شعرها اندهشت من فعلته لتحني راسها خجلا ظل فتره يتلمسه بحنان ليقوم ويذهب الي الحمام يحضر بعض المراهم جلس بجوارها ليزيح شعرها لياتي لكدمه في رقبتها ويبدا في تدليكها لتتاوه.
همس... حجك عليا خلاص هتبقي زينه ماشي. احنت راسها انتهي هو ليظل يراقبها وعيونه تشبع من جمالها.
تنهد وهمس لنفسه.. دا مرار ايه ده هعمل ايه دلوك. لا عارف اخرج ولا عارف اطين عيشتها دي هطين عشيتها ازاي بس دا كيف الملاك هجمد عليها كيف دي. دي تاخد العجل همس.. حاسه انك بقيتي زينه. هزت راسها ..همس.... لا اسمع صوتك طيب.
هتف..... اه بقيت.
همس... يا جمالو علي صوتو وشكلو... ظل ساهما لتخجل من نظراته همس.. طب اني ليله امبارح ماهتتكررش تاني ماش انت مرتي وهتتشالي عالراس.
همست.. لا مش مراتك.
اقترب يقول بتجولي ايه..... لتبتلع ريقها وتخاف وتصمت تنهد.. واقترب ومسك يدها ...جولي ماتخافيش.
همست..... انا.. انا... انا مش... مش.. مراتك والله.. ضحك وهتف.. امال اللي كتب امبارح ده ايه.
همست..... مش احنا احنا ماكتبناش والله احنا مش من هنا دول كدبو عليكو وضحكو عليكو والله. احنا مش بنتجوز.
هتف.. ضحكو ومابنتجوز.. لا اتجوزنا امبارح وجدك اداكي ليا وادي خيتك لاخوي.
هتفت...... اداني ليك.. عيب يا استاذ ايه اداني ليك دي انا مش لعبه ومش بحبك ومش بتحبني عيب كده.
ضحك وهتف.. برضو اداكي ليا يعني انت خلاص ملكي ملك ليل الرفاعي.
نظرت قاطبه.. يا استاذ عيب بقه انت ليه بتقول كدب كده احنا مش كده لؤلؤ بتقول هنمشي وهنسيب هنا وقالت مش جوزنا انتو. روحو هاتو بنات حلوه تحبوهم ويحبوكو احنا مش هنحبكو.
ابتسم.. اروح اجيب بنات حلوه.. امال اللي جدامي ده ايه. دا مرار ايه ده.. تنهد.. لاه لا هنجيب ولا هنودي انتو خلاص بجيتو رفاعيه .
هتفت.. لا احنا مش رفاعيه ولؤلؤ قالت هتهرب وتبلغ عنكو.. عيب يا استاذ والنبي هتخشو السجن خاف علي روحك انت شكلك كويس هتخش السجن كده.
ضحك عن اخره.. اكن الست لؤلؤ هتبلغ عني وتهرب واخش السجن.
هتفت..... اه انت ماتعرفش لؤلؤ لما بتقول بتعمل وهتبهدلكو كلوكو وتسخمط عيشتكو لؤلؤ صعبه خاف منها والله انا بحذرك.
ضحك.. لا والله اخاف وتسخمط عيشتي.
اقتربت..... اه والله لؤلؤ لما بتقلب هتوريكو الويل فبلاش والنبي وخليكو حلوين انت لما تخش السجن حرام والله انت صغير وحلو خالص اتجوز واحده تحبها.
ابتسم واقترب ومسك يدها ...هتف ونظراته تاكلها لتخجل.. اكني حلو وصغير... ماحدش جالي جبل سابج اني حلو وصغير.
هتفت ببراءه... لا والله حلو خالص حرام تخش السجن.
انطلق ضاحكا.. انت عامله ليه اكده ماشفتش واصل وسجن ايه اللي هنخشه.
هتف.. السجن اللي لؤلؤ هتوديكو فيه.
ضحك.. لاه كتير والله كتير.. طب اهدي اكده باينك علي الله انا ماجابلتش حد اكده. تنهدت واحنت راسها اقترب ورفع وجهها.. ماتخافيش ماحدش هيأذيكي طول مانا موجود ماشي.
همست..... يعني هتبطل تضربني.
هتف مندفعا.. تنجطع يدي لو عملتها.
همست بابتسامه خلعت قلبه.. خالص والنبي انت ضربتني جامد وقلت حاجات وحشه قوي.
هتف... جولتلك رمحتكو السبب وكت فاير ومتجوز جوازه غصب.
انفعلت واقتربت منه ومسكت يده.. والنبي بجد انت كمان مغصوب يا حرام. معلش احنا مالناش ذنب والله. انا اسفه ماتزعلش.
ظل ساهما فهيا تعتذر علي شئ لم تفعله. هتف.... انت بتعملي فيا ايه يا بت الناس.
همست ببراءه.. والله ماهعمل حاجه انا مابعرفش اعمل.
تنهد.. دا غلب ايه ده.. هتف.... هجوم واسيبك رايده حاجة.
تنهدت نزل ويقبل راسها لتخجل ليهتف.. ليل هيفضل حلو ماتخافيش ...قبل خدها وانصرف ليستدير ويتركها لتجلس بمفردها تفكر في ذلك الذي تبدل تماما واصبح حانيا بزياده لتستعجب ما الذي غيره بهذا الشكل.هو ماله بقي طيب كده اه يا حرام مغصوب هو كمان هما هنا وحشين ليه كده اكيد كان بيحب بنت عمه وانت جوزوكي ليه غصب واتوجع عشان كده ضربك هو كان حلو وطيب وخايف عليكي عند النيل واهوه قال وحلف.. لتطئن قليلا وتتنهد وتجلس تفكر في حالها.
******
عند جاسر ولؤلؤ كان يحملها عنوه ليدخل بها الي حجرته ليل وينزلها لتدفعه بعيدا وتنظر اليه بغضب..ابعد من وشي بدل ماصور قتيل اوعي اما روح لاختي اللي هيقربلها هفلقه نصين.
هتف... اهدي يا بت الناس مالك اكده.
هتفت بغضب... انت كلكو حاجه تقرف ايه القرف ده. لتستدير وتحث عن شئ لتندفع الي احد التربيزات الخفيفه لتمسكها وتهتف ....ابعد بقلك بدل مافتحلك دماغك.
ضحك وهتف... والنبي جمر ايه يا بت الجلب الواعر ده عجبتني.
صرخت... عارف لو قربت هوريك اللي عمرك ماشفته.
ابتسم ببرود.. مانت اهه عمري ما شفت جمر اكده فاير ونار والعه بس اجول ايه حجك عليا كان غصب عني.
صرخت... غصب عنك تعتدي علي واحده ليه مش راجل.
هتف... لمي لسانك خابر انك في حاله مش طبيعيه بس تبطلي رمحتك دي.
نظرت اليه بغضب.... وليك عين تتكلم بالزمه انت راجل انت عامل عليا سبع رجاله ومالك يا اخويا مستعجل اوي كده متجوز امبارح وهتتجوز انهارده ايه القرف ده.
بهت من كلامها هتف بغضب من سخريتها.. مالك انت اتجوز والا ماتهببش مالك.
صرخت... ماليش ولا عمر هيبقي ليا ماتعتقونا لوجه الله مشينا يا عم من هنا وسيبنا نغور في داهيه تاخدنا دا ايه ده.
هتف... ايه مالكيش راجل عاد تمشي تروحي فين مش دارك دي.
هتفت ساخره.... انت مصدق نفسك راجل مين اللي ليا واحد مجبور علي جوازه لا والمسخره بيتجوز تاني يوم دا حاجه هم.
هتف بحنق... لا دا كلام مفيش جواز ولا حاجه دا هما اللي قررو اكده اني ماليش صالح.
ضحكت ساخره... لا والله ليه نوغه بيرضعوك دانت اد ضرفه الباب بتتاخد وتتجاب.
انفعل واقترب منها... اسمعي بقه تلمي لسانك احسنلك انا بحاول اهدي واتزفت َانت لسانك فرجله.
دفعته... ايدك دي لو اتمدت عليا تاني هقطعهالك..
هتف.... لاه هتتمد و َهتتمد مش انت اللي تجولي ورمحتك دي اني هعرف اوجفها.
صرخت.... انت مالك بزفتتي الله اقترب وشدها الي احضانه وهتف.. لاه الجمر لما يرمح لازمن نرجعه الا عيونه علي طول جطط اكده لازمن نرجعهم لون السما الصافيه كان يشدد عليها رفع يديه يتلمس شفتيها جمر يا بت الايه.. ليسمعا صراخ فجاه بالاسفل بهتت لؤلؤ حين تسمع صريخ.....