رواية حوريه في قلب الليل
الفصل الرابع عشر 14
بقلم ميفو السلطان
كانت لؤلو نائمه بدات في الاستيقاظ لتحس بملمس خشن تحت خدها فتحت عينها تنظر وجدت نفسها نائمه ويد جاسر تحاوطها وتنام علي صدره العاري وهو محتضنها.
فزعت وهبت لتأخذ احد المخدات وتنزل عليه ضربا.
هب مصروعا... ايه فيه ايه البيت ولع.
صرخت هيا.... انت يا قليل الادب نايم جنبي وملزوق فيا ومش لابس بقله ادبك كانت تضربه بالمخده.
شد المخده منها ونظر اليها بانفعال.. هتف.... حد يصرع حد إكده والله جلبي وجف.
هتفت.... وحد قالك تلزق فيا بقله ادبك دي.
خبطها بالمخده... اتهدي بقه اما اهدي والله جلبي بيدج على الآخر.
اخذت المخده...... وكمان ليك عين يا قليل الادب.
هتف... بقي اكده طب جله ادب بجله ادب داني نايم محصور تجومي تجولي اكده طب تعالي بجه لياخذها ويشدها و يلقي بنفسه عليها هتفت.... اوعي انت اجننت.
هتف.... مانت السبب ماكت نايم هادي تجننيني ليه طيب.
تنهدت... طب خلاص اوعي بقه.
ابتسم علي خنوعها المفاجئ هتف... لاه ماعايزش انت صرعتيني..
قالت.... مش احنا اصحاب حد يزعل صاحبه.
ابتسم وهتف... مش احنا حبايب حد يفزع حبيبه اكده. والله جلبي بيدج جامد جامد والله.
قالت... وانا مالي مايدق انت حر.
قال ولمسها بحنان.. مالك ازاي.. ماهو لما بتجربي بيدج ويدج ويبقي عايز يفط من جمال اللي حاصله.
قالت بخجل.... وايه اللي حصله..
هتف... نار وشعوطه والله نار.
تنهدت.... طب اوعي بقه ماتزعلنيش مش انت قلت مش هتزعلني..
تنهد.... انا اجدر ازعل الجمر عيوني ....انحني يقبل خدها لتبتسم ويقوم.
هتفت... جاسر ممكن طلب صغنون.
هتف.... عيون جاسر.
هتفت... عايزه اروح فرح من بتوع الصعيد سمعت امبارح ان فيه عندكو فرح.
ابتسم... عيوني بس اكده قام وهتف .....هروح اشوف شويه اشغال واشوف ميته.
هتفت... وحوريه كمان.
هتف... لاه حوريه تجول لجوزها.
تنهد.. اعمل ايه زفتها ده معقد والله هقتلهولك يوم.
هتف ضاحكا.... ساعتها اجتلك واجتل حالي ليكمل... . ماتيجي نخرج هبابه.
ضحكت وتقول بسخريه...... هبابه.
قطب جبينه... بتتريجي عليا كن اكده طب اني هخاصمك كيف العيال ليقوم ويلبس ملابسه استدار ليفتح الباب خرج ذهبت اليه... بطل بقه انا بهزر .
هتف.. لا والله تصرعيني عالصبح وكمان تتريجي عليا. ماعجبش اني خالص اكده واني جايد ليكي صوابعي العشره شمع بجيت اتهزأ اني عادي اكده.
كانت صابحه تمر لتهتف.. تستاهل يابن عمي اهو عملتك مسخه وبتتريح عليك دا مرار.
بهتت لؤلؤ وشعرت بالحرج عليه لتكمل صابحه..... والا بجيت مجلته يابن بدران هما بنات البندر اكده ما بيحترموش رجالتهم لو سعديه واجفه كت جطعتها.
انفعلت لؤلؤ... مين دي اللي تقطعني يا بتاعه انت.
هتفت صابحه... اللي مكتوبه لجاسر تحترمه وتشيله علي راسها مش تتمجلت عليه مش عايزاه غيرك عايزه وهيموت عليه.
صرخت لؤلؤ.. مالك انت يا بت انت عايزاه والا مش عايزاه ومين اللي تاخده وتشيله خدكو ربنا.
اقتربت صابحه وجاسر ينظر إليهم باستمتاع لتهتف... ايه مالك بجحه اكده.. هو اللي جال بتتمجلتي عليه وصارعاه ومجهور.. لو سعديه تهننه عالصبح تعال يا واد عمي وانا اوريك سعديه هتعمل ايه لتشده من يده.
انفعلت لؤلؤ وشدت جاسر بعيد.. ايدك لاقطعهالك واخداه فين انت.
هتفت صابحه... سعديه بت عمه رفاعيه ماصله تشيله علي راسها مش تتمجلت. مش مجدرة النعمه لتشد جاسر.
شدته لؤلؤ... بقلك ايدك لاقطعهالك وبت انت مين اللي تشيله وتزفته مالكيش دعوه بيه والله اموتك.
هتفت صابحه.. تموتي مين يا معدوله والله اجيب سعديه تسخمط عيشتك يا خطافه الرجاله مانت خطفتيه منها لتشد جاسر.
صرخت لؤلؤ وشدت جاسر ودفعته للحجره وصرخت... خش جوه لتستدير انا اللي خطافه انا اللي بحرب اجوز واحد متجوز يا عقربه يا حدايه بروحين مالك بجوزي اموتك دلوقتي.
لتنفعل صابحه.. اني حدايه.. والله اخليه يرميكي.
هجمت عليها لؤلؤ.. يرمي مين يا بوز الأخص انت.
اندفع جاسر يحملها وهيا ترفص .....سيبني والله هموتها العقربه دي ليدخلها وهيا غاضبه دفعته وابتعدت.. طب يا صابحه ان ماكت افلقك نصين.. لتستدير وجدته مبتسما كان مستمتعا ...صرخت..... انت بتضحك علي ايه مبسوط عشان الست سعديه هتحترمك وانا مش بحترمك انا كت بهزر علي فكره مش معني اني عصبيه اني قليله الادب انا. لا هحترمك ماتسمعش كلام الزفته دي لتقترب.... وبعدين انت ساكت ليه هاه وصاحبك وزفتك هتروح للبت العقربه دي هاه قول.
ضحك وشدها لتهتف ساخطه.... بتضحك علي ايه انت اوعي.
ضحك.. علي جلبي اللي هينفلج نصين.. يا سعدي يا هنايا ياما.
هتفت ساخطه.. سعدك وهناك نهارك اسود انت مبسوط.
هتف.. جلبي بيهفهف.. حبيبي ماسابنيش اتاخد وشدني وخاف عليا.
ارتبكت..... هاه حبيبك انت بتقول ايه انت.
احتضنها... ايه مش شدتيني وماسيبتنيش لسعديه.
ارتبكت....... لا انا انا.. انا بس كت كت.. اه البت العقربه دي ماتعلمش عليا وتقول عليا حاجات وحشه بس كده.
رفع وجهها.. متوكده انه بس اكده.
رجف قلبها.. اه طبعا امال انت فاكر ايه.
ابتسم..... فاكر حاجات خدت عجلي بس لسه اما الجمر يوعالها.. واحده واحده ليقترب ويقبل خدها مانحرمش من الجمر اللي دافع عني. تنهدت ليبتسم ويخرج لتظل واقفه قلبها يرجف مرتبكه من اندفاعها وخوفها عليه. .
********
عند حوريه كانت تنام باريحيه في احضان ليل لتستيقظ تجد نفسها قريبه من َوجهه ابتسمت دون ارادتها وتذكرت كيف كان ملهوفا عندما شدها َمن علي السطح وكانت في احضانه لفتره .ظلت تراقبه لتركن علي صدره و َعيونها معلقه به.
همست... مانت هادي اهوه ليه بتقلب صعب. ساعات بحس انك خايف عليا اوي وعايز تخبيني من الدنيا. وساعات احس ان فيه حاجات بتبعدك. انا عارفه انهم يومين تلاته بس بطلت اترعب منك. ساعات الاقي عيونك فيها قرب ودفا. وساعات الاقي فيها وجع. ليه فيك ايه... انا مالي متلخبطه ليه كده كانت تتامله .
فتح عينه فجأه ليجد امامه عيون ساهمه فيه خفق قلبه. لترتبك هيا وتبتعد شدها يعيدها هتف.... خليكي ماتتحركيش.
هتفت... من فضلك بقه انا عايزه اقوم..
رفع وجهها يتاملها.. ليه عايزه تجومي ليه مش مرتاحه اكده دا حتي ماتعمليش مصيبه. كل اما بتخرجي برات المجعد بتعمليلي مصيبه..
غضبت منه ودفعته وابتعدت... والله ماحدش قالك تشيل مصايبي. ايه ده ماله ده عالصبح الناس تصحي تقول الصباح وده يقلي مصيبه لتقوم غاضبه وتتجه للحمام..
اندفع يحملها ويدور بها هتف.... عايز الصباح يابو شعر نار.
صرخت.... نزلني ايه ده.
قال.... مش اما نصبح.
هتفت.... بقلك نزلني الله عيب كده.
هتف ساخرا.... طب لو مانزلتش الجمرايه.
هتفت.... والله ما راده عليك ولا هكلمك من اساسه..
ضحك... لاه عقاب يوجع والله ما اجدرالجميل مايكلمنيش..
نظرت اليه لتستغرب... انت ملبوس صح انت عايز تتعالج.
ضحك.... وارد اني اتلبست والله بس ليه طيب.
قالت... انت عندك شعره والله ساعات تبقي عفريت وساعات تبقي طيوب اوي.
ضحك وهتف.. يا مري ليل الرفاعي يتجال عليه طيوب دا فضيحه.
قطبت.... ايه مش عايز تبقي طويب عايز تبقي شرير ليه انت الناس كلها نفسها تبقي طيوبه انت مش طبيعي.
ضحك.... اني... اه اللي مش طبيعي وشرير وطيوب. بتفكريني بالكرتون والساحره الشريره. يا بنتي بقه ماتنزلي من العالم اللي راشجه فيه بهبلك.. انت لوحدك في حته تانيه..
ابتعدت تنظر اليه بحزن.. انا مرتاحه اني لوحدي وعايزه افضل لوحدي. اخره الوحده حلوه علي فكره لا بتأذي. لا بتوجع.. لتنزل دمعه من عينها وتندفع الي الحمام.
وقف متصنما فلم يكن يقصد الا المزاح احس بوجعها ووحدتها وانها تعيش عزله بسبب ضعف شخصيتها وحالميتها تنهد واندفع يمسكها ليهمس.... طب ليه ااكده بس الحزن. حد زعلك اني كت بهزر شدها اليه.. عشان ماتتوجعيش مش الحل انك تبقي لوحدك الحل انك تعرفي الدنيا وناس الدنيا.
خفضت راسها.. ماهو انا غلبانه ومابعرفش..
تنهد... طب ماتحاولي تجمدي اكده وانا هعلمك.
نظرت اليه بفرح... بجد هتعلمني ابقي جامده زيك كده وازعق.
ضحك... لا تبقي زيي ايه وتزعقي ايه.. لاه تبقي ناشفه اكده وتبطلي خوف واي حد يعمل حاجه تجفيله..
فكرت.. يعني لما تزعقلي اقفلك انت بتبقي َوحش اوي مش هعرف..
تنهد.... طب لو بطلت ازعج.
فرحت ومسكت يده.... والنبي يا ليل هتبطل تزعقلي والله هحبك اوي واقول عليك انك حلو اوي..
ظل ينظر اليها ومشاعره تنساب هتف.. انت بتعملي ايه فيا بس..
همست بلين.. بعمل ايه مش بعمل مابعرفش اعمل.
تنهد وظل ينظر اليها وقلبه يخفق ابتسم ...خلاص هبطل ازعجلك. بس انت بالله عليكي تبطلي تبقي هبله. بتحرجي جتتي وبجلب عفريت..
خبطته علي كتفه.... خلاص وعد يا ليل هفكر كتيييير اد كده قبل ماتصرف يلا بقه وتركته ودخلت الحَمام.
هز راسه... انت هتجلبيلي حالي ليه بس يا بت الناس لتخرج وهيا تلبس فستانا جميلا ابتسم هتفت...... ليل ممكن تاخدني تاني عند الزرع.
هتف... طب حاضر هضبط اموري واخدك.
اقتربت منه وربتت علي يده.... انت ساعات بتبقي حلو قوي ربنا يهديك .استدارت وذهبت الي المراه.
ظل ينظر اليها يتاملها ومشاعره كالبحر الهائج مشطت شعرها اقترب يقف ورائها ومسك منها الفرشاة وبدا يمشط شعرها ويتلمسه وقلبه يخفق احس ان قلبه سينفلق ليهتف... حوريه...
همست بخجل.... اممم.
هتف.... ممكن تغمضي عينك.
قطبت جبينها هتفت....... معلهش غمضي بس دجيجه. هزت اكتافها وتنهدت وغمضت عينها اقترب هو وعيونه تلتهمها بمشاعر جياشه وقلبه يخفق تلمس شعرها بحنان كان لا يريدها ان تري نظراته حتي لا ينفضح ظل فتره لتهمس... افتح بقه.
تنهد بغلب..طب دجيجه بالله طيب..
همست بحنان... فيه ايه.
اقترب من شعرها يتنفسه وملس عليها بحنان.... همس..... فيه كتير كتير. ظل فتره لا ينطق... لتقول... يا ليل انا زهقت وعنيا وجعتني افتح بقه.
تنهد بغلب... فتحي. لتفتح عيونها اشاح بوجهه ليسمعا خبط. هتفت حوريه.. ادخل.
دخلت صابحه لتبهت من قربهم ابتعد ليل لتشتعل صابحه وتنظر الي حوريه بغل هتفت.... بجولك يا واد عمي فيه فرح نسايبنا جايه اخد اذنك مانت راجلنا.
تنهد ليل بغضب فهي تكيد حوريه لتحني حوريه راسها اكملت صابحه... يومين اكده هركب معاك جارك ماشي. الرفاعيه بقه يخشو ينورو الدنيا والا ايه.
هتف ليل.. ساعتها يحلها حلال يا صابحه.
اقترب من ليل وهتفت..... ماشي ربنا يخليك ليا يا غالي .اقتربت تضع يدها علي صدره بهت وابتعد.
هتف.. خلاص انزلي استدار ونظر لحوريه اقتربت وهمست..... بت العتامنه عمرها ماتكون لليل لتنزل.
ابتعدت حوريه مقهوره وانكمشت واستندت عالشباك وركنت براسها كانت وحيده بلا سند ولا صاحب. فكرت..طبعا عمري ماهكون.. هيروح معاها.. اه ماهي حبيبته هيروح معاكي ليه انت بيكرهك ومش رفاعيه. تنهد.... بس انا نفسي اروح معاهم. احنت راسها وهو يراقبها احس بألم في صدره ليقترب...
مالك مكموشه ليه اكده.وجالتلك ايه دي.
حاولت ان تتجلد مكموشه..... مفيش.مفيش حاجه.
اقترب ورفع وجهها اشاحت بنظراتها.. هتف.. طب ماتبصيلي طيب.
ابتعدت.. قلتلك مفيش ايه ده. انزل روح يلا بدل ماحبيبتك تزعل.
تنهد.. تاني هترجعي تاني تجولي وترطي.
هتفت... غاضبه... انا ما برطش وبطل بقه هو ايه لعبه.
ضحك وشدها... احلي لعبه يمين بالله. طب زعلانه ليه طيب عملت ايه اني. ظلت قاطبه. تنهد ليرفعها عاليا شهقت... ايه نزلني.
ضحك... لاه اما تجولي جالتلك ايه خلاكي مكموشه اكده.
هتفت بتذمر... مش هقول اوعي نزلتي ...خبطته ليضحك ..انفعلت وظلت تضربه وهو يدور بها ضاحكة تعثر بها ليحاوطها بشده حتي لا تقع ولكنهما وقعا معا فشدها اليه ليتأوه فقد خبطت راسه هتفت مسرعه... اتعورت قول كان نائما وهيا فوقه وهو مغمض العينين ومشاعر تطحنه... فتح عينه كانت قريبه بشده ويدها علي صدره هتف... الوجع غير بس الطبع غالب اجول ايه.
تنهدت.. يعني انت كويس طيب.
هتف.. ولا عت هبقي كويس في سنتي الطين ليل الرفاعي اتحط في حته مش بتاعته هتخلص عليه..
تململت وقامت ليشدها وانحني فوقها هتف .....راحه فين وسيباني محصور.
تذكرت صابحه... اوعي يلا قوم من هنا انا مش بكلمك اصلا انت وحش.
ضحك... وهتف.. طب اهوه ماتزعليش اقترب وضع شفتيه علي خدها لتشهق مسك وجهها وظل واضعا شفتيه وهيا ترتجف ابتعد فهمس.. خلاص زعلك راح.
احنت راسها ابتسم... ايه مش عاجبك الصلح ده.. طب نزود الصلح مسك وجهها ليقترب من شفتيها شهقت ووضعت يدها علي شفتيها واغمضت ليضحك عن اخره.
اقترب وملس علي يديها.. لترتجف ويحس هو برجفتها همس.. لسه مش عايزه تتصالحي لي
شد يدها لتلمس شفتيه شفتيها. لترتعب لتدفعه وتبتعد خجلانه.
ظل نائما فتره قلبه يدق بعنف قام يقترب منها مبتسما كان يتسلي سعيدا لتهمس.... ابعد عيب بقه.
ضحك.. مش بصالحك..
هتفت..... بس خلاص بقه عيب.
شدها من وسطها ليهتف.. مفيش عيب بين راجل ومرته.
همس.. لا عيب حبيبتك تزعل.
تنهد بغلب... اعمل ايه في عجلك.. قبل راسها وهتف.. دلوك مافيش الا انت افهمي ده وبطلي دماغك دي يرمح بهبل اني تعبت منك.
تنهدت ورفعت عيونها ببراءه.. انا تعبتك.
نظر اليها... طب اروح فين دلوك بتبصيلي ليه اكده.. تعبتيني بس.. والله كتير عليا حاسس اني غلاية هتطرشج واعمل فضيحه في الاخر. نظرت اليه باستغراب ليهتف.. أما اغور اني هكمل جهر لحد ما انجلط.
تنهد ورحل راغما نفسه ان يهرب منها وعازما علي صد اي مشاعر من ناحيتها..
********
مرت الايام وليل يهرب من حوريه ولكن هناك مايشده لها بعنف ليحس بقلبه لا يرتاح الا وهيا جانبه ياخذها في احضانه دائما ويتامل وجهها ولا ينام الا علي وجهها وهيا ايضا تلاحظ هدوءه وتصرفاته اللينه تجاهها فكانت لمساته في كثير من الاحيان حانيه لتلين جانبها في وجوده رغم قله كلامهم.
اما جاسر ولؤلؤ فاصبحت علاقتهم تزداد توطد رغم غضبها في بعض الاحيان الا انها كانت تشعر بانها يمكن ان تثق به وَتراه يداعبها ويغزو مشاعرها لتأمن جانبه وتلاصق به كدرع لها.
********
كانت ساره تجلس ومعها احد السيدات تلبسها بعض العبيان الصعيديه اقتربت حوريه لتنبهر باحد العبيان .اقتربت تمسكها لتجدها رائعه الجمال كانت سوداء من الشيفون المطرز باطراف ذهبيه لتتلمسها حوريه .
هتفت السيده.. مين الجمر دي يا ساره.
هتفت ساره.... دي مرت ليل يا خاله.
ابتهجت السيده.. يا سعده ابن بدران ايه الجمال والحلاوه دي. هتفت..... تعالي يا شابه اجعدي. لتملس عليها.. زينه ومليحه.
شكرتها حوريه بخجل. لتستدير السيده وتمسك العبايه.. خدي دي هديه مني.
بهتت حوريه فهيا قيمه هتفت..... هاه دي ليا انا... هتفت بحزن.. انا ماعيش فلوس.
ابتسمت السيده... خدي بس ومالكيش دعوه.
هتفت ساره.. عجباكي مالكيش صالح..
ابتسمت حوريه.. يعني اخدها بجد.
ابتسمت ساره لتهتف... جومي البسيها في المجعد جوا واني هجيلك اشوفها.. لتتجه حوريه وتلبسها كانت تحتها تلبيسه حمالات قصيره ولبست عليها العباءه الشيفون ليظهر جسدها ينير كاللبن من تحت العباءه خرجت هيا سعيده لهم تصرخ بفرح... شوفي يا ساره حلوه ازاي دي تاخد العقل.
بهتت ساره لخروجها هكذا من البيت فهما يجلسان في الفناء بالخارج.
لتسمع صوتا غاضبا يهتف.. حوريه انت ازاي تجفي اكده وتلبسي اكده.
بهتت حوريه فكان زكريا ابن عمها غاضبا فجسد حوريه ينير للعيان خلع عبائته والبسها اياه وهتف.. بت العتامنه ماتبينش حالها يا بت عمي.
هتفت......ايه يا زكريا ابين ايه مالي لتخلع عباءته.. ماني لابسه فستان قصير.
هتف بغضب..البسي جولت واسمعي الكلام اقترب وحاوطها بالعبايه.
سمع صوتا غاضبا بحرقه... . هو فيه ايه يا طين انت بتعمل ايه ويدك عن مرتي اندفع ليل وابعد زكريا.
بهتت حوريه.. ايه فيه ايه.
صرخت... انكتمي انت.. استدار لزكريا.. نعم بتجرب ليه وجاي ليه انت.
تنهد زكريا بغضب.. كت جاي جايب زياره من عمي عبدالرحمن لبناتنا. ايه هنجطعوهم ولجيتها واجفه اكده اسيبها. اذا كت انت مابتحرش علي حرمتك اني بحر وبنكوي عليها.
اندفع ليل.. بتنكوي علي مين يا روح امك انت مخبول ياض.
اندفعت حوريه تصرخ.... بطل بقه هو كله خناق في خناق لتبعدهم خلعت عباءه زكريا بتظهر أمامهم وهتفت.... خلاص روح بقه يا زكريا.
انحصر ليل وصرخ.... ايه ده نهارك طين. اندفع يشدها خلفه صرخ في زكريا غور من اهنه شد عبائته ورميها عليه.
هتف زكريا.. ماشي يابن الناس بس لعلمك زكريا مابيسيبش حجه في اللي ليه استدار زكريا.
اندفعت ساره تشد حوريه خلفها.
هتف ليل..... بعدي عشان هسخمط عيشيتها دي لبس يتلبس وجتتك باينه من تحت الطين ده.
وقفت حوريه من وراء ساره مرتعبه هتفت.... مالي اكونش عريانه مالي حلوه اهوه انت اللي معقد. ونعم عايز ايه مش بتقلي غوري مش عايز تشفني مالك بيا انت البس والا اولع مالك انت.
اندفع لتنكمش وتهرب من امامه اندفع يشدها للداخل ادخلها مقعد الضيوف.
صرخ.. ده لبس جتتك باينه من تحتيه يا جادره اموتك دلوك هنجلط منك لله. شافك اكده عايزه تحصريني اولع فيكي دلوك.
هتفت مرتعبه.. مالي مالي نظرت لنفسها.. بطل ايه فستان تحت اهه خلعت العباءه ليظهر فستان حمالات رفيعه ضيق فوق الركبه.
صرخ... الله يخرب بيتك. منك لله منك لله اموتك ايوه اني هموتك ليندفع.
خافت لتجري منه برعب وتنزل للخارج.
صرخ محصورا.. يا مري دي خرجت عريانه.. ارجعي يمين بالله هموتك كان مشتعلا فهيا خرجت من البيت بمنظرها وجسدها احس بكويه في قلبه كانت تجري هجم عليها لترتعب وتصرخ ...شدها ولوي ذراعها وعاد بها الي الداخل كان يحس بجسده يصرخ من ناره وكيف يغلي انها انكشفت بهذا الشكل.
وقفت السيده.. اهدي يا ولدي مش اكده اهدي. لتمسك يده وتفك حوريه منه وتهتف.. البت طيبه وماتعرفش عوايدنا يا ولدي وغيرتك النار دي كتير عليها يا ولدي.
تنهد ليل فهو مشتعل.
اقتربت زوجه عمه. (يامه يابه 😂😂😂) . غيره ايه يا ام البنات. ليل مابيغرش علي بت العتامنه هو بس راجل حر يغير ايه.
كانت حوريه تقف مكموشه بعيدا. تسمع زوجه عمه لتكمل...(اعوذبالله) جولها انك مابتغيرش علي بت العتامنه جول. بلا مسخره احنا بس اللي بناتنا مايتكشفوش عالغريب هو راجل حر.
نظرت اليه السيده.. لاه يا حاجه ليل راجل غيار علي حرمته بتجولي ايه انت.
هتفت عمته غاضبه.. بطلي يغير ايه. بت العتامنه يتغار عليها ليه ان شاله. لتكوني فاكره انها دخلت جلب ليل وهيغير عليها .يغير عليها بتاع ايه تكونش ركبت ودلدلت والا ايه يا سي ليل. البت عملت فيك ايه بالضبط عشان تبقي فضيحه وجرسه بتغير انت علي بت الجتله دي اخرتها يا فضحتنا في وسط الخلج .
ليصرخ ليل بانفعال...
سكت دهرا ونطق نطحا وعلي راي الشاعر.. يا طور ساكت ليه مالقيتش حد انطحه 😂😂😂😂
ممكن vote بليز...