قصة عشق أحفاد الجوهري البارت السادس والثلاثون 36 بقلم آية المهدي

        

قصة عشق أحفاد الجوهري

البارت السادس والثلاثون 36

بقلم آية المهدي


ذهب سيف للمستشفي سريعا ليري شقيقه وراي الشخص الذي هاتفه


سيف : حضرتك اللي كلمتني 


الشخص : أيوة يا استاذ 


سيف : سليم اخويا فين 


الشخص : اخو حضرتك دخل أوضة العمليات 


سيف بخضة : عمليات هو كويس اي اللي حصل احكيلي 


الشخص : يا استاذ اخو حضرتك كان مش مركز في سواقته وكل حاجة حصلت فجأة 


وأثناء حدثيهم خرج الطبيب وذهب سيف سريعا ليري ما حدث 


سيف للطبيب؛ دكتور سليم عامل اي طمني 


الطبيب: اطمن اخوك كويس بس عايزين نعمل تحاليل ليه ونطمن


سيف : تحاليل مش قلت إنه كويس ليه التحاليل دي 


الطبيب: زيادة اطمئنان احنا هننقله غرفة فاضية وحمد الله على سلامته وذهب الطبيب وظل سيف يدعوا الله لسلامة شقيقه وتم نقل سليم لغرفة اخري 


علي الجهة الأخري 


حور لشقيقها: هو بابا مش جاي ولا اي 


احمد : اكيد بتهزري انتي عايزة بابا ينسي عيد ميلاد أحفاده وخصوصا ياسمين لا طبعا جاي بس بيخلص كام حاجة كده 


سلمي : حور احنا خلصنا خلاص وكله جهز 


حور : طيب هنستنا بابا وظلوا يتحدثون والأطفال تلعب ودق جرس المنزل 


احمد : ده اكيد بابا وذهب احمد ليفتح لوالده ولكن رأي سيف أمامه


سيف : اي يا احمد متفاجئ انك شوفتني ولا اني عرفت مكان اختك اللي انت متعرفوش 


احمد: سيف انت عرفت المكان ازاي 


سيف : ابدا خليت حد يراقبك هنفضل واقفين كده علي الباب انا ضيفك وقبل أن يتحدث احمد جاءت حور ورأته شعرت بالخوف علي اولادها 


سيف لحور : ازيك يا حور عاملة اي وولاد سليم عاملين اي مش عيد ميلادهم انهاردة برضو 


حور : انت عرفت ازاي 


سيف : عرفت ازاي ده مش مهم المهم اني جاي اقولك أنه سليم عمل حادثة وفي المستشفي 


حور بصدمة : ايهه حادثة 


سيف : اه واظن من حقه يعرف أنه ليه ولاد انا عايز اعرف ازاي جالك قلب تبعدي الولاد عن ابوهم انتي متعرفيش سليم كان بيعاني ازاي في 6سنين دول بقا اسوء من الاول فكري كويس وارجعي وفكري في الكل فكري في والدتك اللي كل يوم بتبكي بسبب غيابك وجدك اللي عنده امل ترجعي وسليم فكري في الكل


وذهب سيف بعد أن راي اولاد شقيقه


احمد لحور : هتعملي اي يا حور 


حور : أعتقد أنه ده الوقت اللي لازم سليم يعرف بوجود ولاده ويشوفهم لازم أواجه اللي هربت منه من زمان 


في المستشفي عند سليم 


كانت العائلة جميعا في المستشفي بعد اتصال سيف لهم وطمئنهم الطبيب علي حالته وظلت والدته تبكي لما يحدث لابنها 


والدته : كل ده بسبب حور هي اللي كانت قاسية عليه وعلينا كلنا ابني حبها اكتر من اي حاجة وهي مشيت وكمان خدت ابنه اللي منعرفش هو ولد ولا بنت


زهرة ابنتها: يا ماما ده كان رد فعل حور لما عرفت انها حامل لا وكمان الناس اللي ربوها طلعوا مش أهلها الحقيقين خافت ومشيت 


سفيان : عندك حق حور مش عليها ذنب يمكن لو كانت واجهت ده كله كان احسن ليها محدش كان هيجبرها علي حاجة بس هي اتصرفت وقت صدمتها 

وأثناء حديثهم آتي سيف وقاطعهم


سيف : انا عرفت مكان حور ولسه جاي من عندها 


والدته حور : بجد انت عرفت مكان بنتي طيب هي فين مجاتش ليه 


عز وسراج : اه مجبتهاش ليه 


سيف : أهدوا كلكوا انا اكيد مش هجيبها بالقوة انا كلمتها وقولت ليها اللي حصل من ساعة ما خرجت من البيت وكمان من حق سليم يشوف ولاده 


الجد : ولاده هي حور خلفت تؤام 


سيف : أيوة يا جدي سليم بقا عنده ٣اولاد ولدين وبنت زي القمر 


والدته سليم : بجد انت شوفتهم يا ابني طيب خدني عندهم عايزة اشوفهم


سيف : اهدوا حور هتيجي لوحدها ادوها فرصة تفكر مع نفسها وانا متاكد انها هتيجي انهاردة اكيد 


وظل الجميع يدعوا لهم ولسلامة سليم والجميع منتظر رد فعل حور 


        البارت السابع والثلاثون من هنا 

    لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات