رواية حوريه في قلب الليل الفصل السابع عشر 17بقلم ميفو السلطان

رواية حوريه في قلب الليل
الفصل السابع عشر 17
بقلم ميفو السلطان

كانت لؤلؤ تنظر اليه لتري نظرات العشق... ابتعدت وخرجت للشرفه تقترب من السور لياتي ورائها وهتفت... انت طيب قوي يا جاسر انا بجد سعيده اني من نصيبك انت لو  كت لو مع ليل كت قتلته..
كان ليل يقف بالأسفل سمعها هتف غاضبا... يعني اني اللي كت اتحملك دانا كت حشيت رجبتك. أعوذ بالله عجربه خدت كل صفات العجارب.
سمعها تكمل .. كت هطلب منك.. يعني انت عارف التار وكده.. اهو انا موجوده ونفذتو غرضكو وماعتش مشاكل  . خلي ليل يطلق حوريه ويمشيها.
احس ليل بكويه في قلبه وضع يده علي قلبه يحس بألم...
سمعها.. ليل جاحد ماعندوش رحمه وحوريه غلبانه.. عارف فيه دكتور هيموت عليها وكلمني ياخدها.. خليه يطلقها يا جاسر هكلم الدكتور يجي ياخدها.
سمعت صراخ ليل من الأسفل... هو مين يا محروجه اللي هياخدها خدك ربنا..
نظرت اليه بغضب... ايه ده بقله ادبك انت واقف تتصنت انت مالك انت بتدخل ليه. 
صرخ.. لا والله ليه اريل.. تاخدي مراتي واسكتلك.
هتفت ترتمي عالسور وتشيح بيديها غاضبه.. هاخدها من نن عينك.
هتف صارخا ... كت اجتلك.
اشتعلت ومسكت زجاجه مياه وكبتها عليه...... يلا من هنا يا شاطر بلا هبل ال تقتلني يا بجاحتك... حوريه مش ليك ولا هتكون ليك. 
صرخ واحضر احد العصيان من عالارض و حدفها عليها... دا لما روحك وروحها تطلع.
صرخت ولمت العصيان وحدفتهم عليه وهو يتفاداها لتصرخ..  امشي امشي كانت تقفز من عالسور  وليل مشتعلا وقلبه سينفلق..وهيا صارخه.. هديها للي يقدرها ويتهني بيها حوريه خساره في جتتك يا غراب انت.

كان يتلفت حوله بغضب يريد أن يحدفها بشئ يصيبها. صرخ.. تديها للي يجدرها يا حربايه مالك بمرتي والله اطلع احش رجبتك. تاخد مين ودكتور مين منك لله منك لله.
رميت عليه الزجاجه ليتفادها وهيا غاضبه. شدها جاسر... اهدي اهدي..
حملها كانت تنهح بشده..اوعي اما اموته الجاحد ده. دا متوحش اخوك ازاي ده انت حاجه تاخد العقل وهو غراب.
لحملها جاسر... يا فرحك يابن بدران تعاليلي يامه  يا جلبه يا جلبه.
قطبت جبينها لينزلها ويحتضنها بشده.
هتفت.... ايه ايه ابعد.
هتف.. يمين بالله مايحصل وهرزعك بوسه تخلص عليكي.
ارتجفت...... جاسر انت اتجننت فيه ايه.
اقترب من وجهها.. فيه فرح فيه هنا وسعد. فيه جلبي هيتشج نصين بحبيبي اللي خد عجلي.
همست بخجل..... بطل كلامك ده عيب.
هتف.. نفسي فيه يمين بالله.
هتفت...... هو ايه..
ضح....ك العيب يا غاليه ....هجم عليها يدغدغها وهيا تضحك ويجري ورائها يشاكسها ليحتضنها.. روج يا جمر ماكنا رايحين. 
اقتربت تهتف بخجل... يعني طيب ممكن اطلب طلب تاني.
ضحك.. لاه ماهجتلش اخويا دا اخويا برضك.
خبطته.... بطل بقه.. 
شدها.. الجمر يأشر.
هتفت....... بس ممكن بس اغير حاجات بسيطه في القوضه اصلي مش برتاح في حته الا وانا مرتباها ممكن والله حاجات صغننه.
ابتسم وابتعد يخلع جلبابه ليظهر صدره. شهقت.... انت بتعمل ايه.
قال... ايه مش عايزه تغيري حاجات اني اهه يلا اؤمري.
خفق قلبها تبتسم له بحب تجاهل نظراتها حتي لا يربكها.
هتف.... يلا جولي ها هننقل ايه.
لتنخرط هيا ترتب الحجره كما يحلو لها وهو يمتثل لاؤامرها.
لسمعا دقا عالباب ليستدير ويفتح الباب. اندفعت زوجه عمه.. فيه ايه الهيصه دي بتعملو ايه ومخربطين علي راسنا.
بهت من غضبها.. تنهد وهتف.. مفيش يا مرت عمي لؤلؤ بتعدل في المجعد علي كيفها.
صرخت...... لا والله وبت العتامنه تعدل علي كيفها ليه ان شالله. لاه دي تتلجح ماطرح مابنحطها.
همت لؤلؤ ان تتكلم. وضعها  جاسر خلفه..
هتف بقوه.. مرت عمي.. مرتي مايتجالهاش اكده. بت العتامنه بجت رفاعيه مرت جاسر الرفاعي. وده دارها ومجعدها تعمل فيه مابدالها. 
صرخت مرت عمه... يا حومتي بت العتامنه ركبت ودلدلت وبجيت دلدول يا جاسر تعمل ما بدالها. 
هتف بعنف... هو ده في نظرك دلدول.. أما ريح جلب مرتي بدل ماجهرها. أما اعشش عليها والينها من ناحيتي ابقي اتركبت. أما اني راجلها مايعملهاش اللي هيا رايداه تجيب راجل تاني يعملها. الراجل لاهل بيته يا مرت عمي سند وعزوه لا عاد عتامنه ولا رفاعيه.. فيه جاسر ومرته لؤلؤ اللي هيشيلها في عنيه وجوات جلبه. 
لتلطم زوجه عمه.. يا جهرتي الواد راح واتلبس.
هتف.. لاه مارحتش. احنا جفلنا جصه العفاشه ماهنعيش عمرنا الغل جوات اجلوبنا. ماحدش بيتحمل الغل اللا اللي جلبه مليان شر وكيد. 
هتف...ت.. طب يابن بدران.. كلها بكره تعرف انها ماتنفعش.
هتف.. لاه يا مرت عمي بكره كلو خير عشان اني ناوي احطها جوات جلبي.  اللي ينوي خير يجيله الخير واني مش بس ناوي خير دانا بدعي ربي ان عيشتي تحلي ببت العتامنه ومايبقاش لا عتامنه ولا فاعيه يا مرت عمي..
صرخت.... يا حسره تربيتي جاسر مات خلاص والدود عشش في جلبه. 
هتف بقوه.. جاسر عاش واتولد بدخلتها الدار دي. جاسر روحه أتردتله بقي بني آدم بيحس ويفرح. جاسر ما عشش جواه الدود .جاسر جواه حته لؤلؤ حر مالهاش زي ولا وصف تتراعي وتتشال عالراس.. خيركم لأهله يا مرت عمي. خير مش شر. ويا ريت تبطلي عشان مانخسرش بعض انت كيف امي. 
وقفت زوجه عمه مغلوله لتستدير وتغلق الباب بعنف ليتنهد هو.
ليتفاجئ بلؤلؤ تندفع وتحتصنه وتتعلق به. اندهش فهيا اول مره تفعل ذلك فحاوطها لتتنهد وتبتعد بخجل شدها وهتف... طب ليه خجلانه.
همست..... انا مش عارفه اقولك ايه لتنزل دمعه من عينها.
شدها ويهتف.. يا مري ليه اكده.. لاه والله ماتحمل ليه طيب.
نظرت اليه بحب.. اول مره حد في الدنيا دي يقفلي. انا كت بطولي بقف لروحي.
قبل يدها... ماعاش اللي يمسك واني عايش جاسر اللي يجربلك ينهش جلبه ويتاويه موطرحه.
نظرت اليه وقلبها يخفق فهو حنون بشكل لا يحتمل. 
اقترب بهدوء وقبل جانب شفتيها لتخجل وتهمس .....بطل.
تنهد.... حاضر اللي تجولي عليه.. شدها بمرح .....ويلا نكمل غفلجه حاسس اني مرت عمي هتجتلني والا تسمني.
ضحكت لؤلؤ.. طب تبقيي تيجي جنبك كده وانا اكل قلبها.
خفق قلبه ليندفع ويحاوطها.
همس.... صوح والنبي اللي هيجي جاري هتاكلي جلبه.
خجلت وهمست... ابعد عيب.
قال... والله هنهبل ماعت جادر ماتجيبي بوسه تنستري اني وجفت لمرت عمي.
خبطته.... بطل عيب الله احنا أصحاب.
هتف.. ماني ببوس اصحابي. 
قطبت جبينها.. نعم نعم مين دي اللي بتبوسها باسك عفريت.
ضحك... ببوس البت شكريه وفوزية وسعديه.
انفعلت.. نعم نعم لتهجم عليه وتخبطه يلا من هنا يا قليل الادب وانا اللي فاكراك مؤدب.
ضحك وحملها يدور بها.
صرخت.... نزلني والله اموتك بتبوس مين انت.
ضحك.. جلبي يا ناس غيران يا جط انت.
صرخ...ت.. اغير اوعي بلا كلام فارغ وخلاص ماعدناش اصحاب يا بتاع البنات.
ضحك وشدها لاحضانه لتتزمر فهتف.. يا بت بهزر انت هبله.. اللي يشوف الجمر ده ما ينوربش بعيد عنه.
لتلين وتتنهد ......يعني مفيش فوزيه خالص.
ضحك.. وهز راسه.. ..اكملت.. ولا شكريه ولا سعديه قول ماتكدبش.
هتف بعشق... يمين بالله مافيه الا اللي كلبش جلبي عالزراعيه.
هتفت بخجل.. كلبش قلبك مين.
اشار الي قلبها.
همست...... عيب بقه احنا أصحاب.
ابتسم .. واحباب يمين بالله واحباب عالاخر.
ارتبكت وابتعدت... يلا ببلا كلام من ده ويلا نكمل. 
تنهد وذهب اليها يكملا ما بدأه وهو يشاكسها وهيا سعيده بقربه.
حمل احد الدراج لتقع علي راسه فاصابته لتشهق هيا وتندفع.. ايه فيه ايه.
اغمض عينه فلهفتها واضحه كان يتجلد حتي لا يبادلها النظرات ويشعرها انه يحس بمشاعرها حتي لا تكتمها.
اخذته تجلسه.. جاسر بيك ايه وريني. وجدت راسه بها جرح لتقوم مسرعه تحضر المطهرات جلست بجواره تطهر راسه فتح عيونه ينظر اليها بعشق لتهتف.. انا اسفه انا السبب يا ربي.. ظلت تتلمسه بحنان وهو يتجلد. لتنظر اليه وتخجل وتهمس .....بقيت كويس
هتف بهيام.. لاه مابجيتش حاسس اني هفطس.
هتفت... حاسس بايه طيب.
مسك يدها.. غليان اهنه يمين بالله غليان.
قطبت جبينها.. جاسر الخبطة في رأسك غليان ايه.
اقترب.. الخبطة جوات جلبي من جوا.
ارتبكت وقامت.. ايه بتقول ايه انت.
اقترب يشدها اليها لتضع يدها علي صدره العاري ارتجفت..... الخبطة فتحت جلبي ماعرفش اجفل اللي جوايا اكتمه ازاي هفطس بيه.
همست.. جواك.. جاسر بطل.
تنهد.... لحد ميته طيب. شدها يحتضنها لتتململ بخجل هتف.. بالله لتسكتي دجيجه والله محتاج اكده. لتستكين لفتره تنهد.... دا غلب يا رب هون وجرب البعيد. ابتعد وهتف.... يلا نكمل.
قالت... لا خلاص مش عايزه لتستدير.
شدها... جلبي طلب حاجه تتنفذ لأجل اشوف لمعه عيونك الجمر دي.
ابتسمت واقتربت تقبله علي خده وتستدير مبتعده. 
تنهد.. اجمد اكده هتهجم عالبت اجمد هات جلبها بالراحه يا جلبه باسني جمر يهبل...وذهب اليها ينفذ لها طلباتها.
********
ابتعد ليل  غاضبا ودخل الي المشتل الخاص به... الله يحرجك حرجتي دمي يا بعيده.. حربايه واحده هبله والتانيه حربايه.. جال اطلج حوريه جال ايه ده .مالك انت اطلجها واسخمطها.  ليدور ويدفع احد الكراسي لمح وشاح حوريه الخاص بالعبائه اندفع يمسكه..
تنهد وظل يتلمسه.... منك لله يا لؤلؤ ماكت متهبب رايج. هو اني اتخلجت للحرج مرت عمي من ناحيه والعجربه اختها من ناحيه دا مرار. لاه وبجحه بجاحه ال تديها للداكتور داني كت جتلته ياخد حاجتي اموته اني. ايه الجهره دي. قطب جبينه.. لتطلعها في دماغها ايوه وهيا هبله ماني نصيبي جه في واحده هبله.. تنهد.. هبله بس جمر وتاخد العجل. اه لؤلؤ هتعصيها وحوريه دماغها مسافره طب ايه والبت تكبر الموضوع ويرجعو تاني بجولة الكفن و الديه. انتفض.. لاه لاه احنا جفلنا الجصه خلاص والنسب تم ماهنفتحوش تاني وتجعد مرتي ماتنطجش ولا حد يوعالها اه تروح فين بعيد عني كت جتلتها.
تنهد ورفع الوشاح يتلمسه بحنان.. لاه ماتطلجيش انت واصل انت مرت ليل ...ليل الرفاعي وبس. ليستدير ويصعد اليها.
*******
كانت حوريه جالسه صدح تليفونها لتجدها تلك الفتاه التي كانت اهانتها ورجعت تكلمها فتحت الخط لتهتف... ازيك يا ليلي.. هاه لا عادي انا نسيت خلاص اللي كان مش بزعل انت عارفه. ايه ابعتلك صوري ليه يا ليلي. وحشتك غريبه قوي اول مره تقوليلي كده.. لا ابدا مش زعلانه والله حاضر هبعتلك وابقي كلميني تاني ماشي احنا أصحاب مش كده. قفلت وبعثت لها  صورها ليمر وقت لتكلمها ليلي هتف حوريه... ايه يا ليلي بتتكلمي تاني. قطبت جبينها.. باسم مين اللي هكلمه ده. ايه عيب كده انا مش بكلم ولاد عيب. هبت صارخه ايه ايه بتقولي ايه عيب عيب والله. هتبعتيلي صوري مالها صوري ...فتحت صورها لتجد نفسها وجهها علي صور خليعه ارتعبت وانفجرت بالبكاء.... لا عيب عيب والله انت وحشه كده ليه ليه تعملي فيا كده.
لا مش هكلمه.. صرخت..... هتنزلي صوري عالنت اخص عليكي يا قليله الادب .....والنبي بلاش عيب انا غلبانه. اكلم مين والنبي عيب قوي كده. طب طب هكلمه واقله عيب ماشي حرام عليكي.. اجهشت بالبكاء وظلت تنتحب لتنتفض وتشعر برعشه رهيبه تحاوط نفسها لم تعرف ماذا تفعل... اعمل ايه اقول للؤلؤ هنفضح وهيقتلوني اه هيقتلوني كلهم. وليل هيقتلتي اه هيقول اني بنت وحشه لتحس بنفسها تتشنج من الخوف.
هنا دخل ليل الحجره هوي قلبه فهيا تنتحب بشده  اندفع يشدها اليه يحتضنها.. ايه فيه ايه...
الا انها لم تنطق.. شدد عليها .....جولي فيه ايه جلبي انهري.. لتنكمش خوفا هتف... يا بت الناس انطجي  فيه ايه ...حاوطها وظل معها حتى هدات .مسك وجهها .....ها ايه جولي.
همست بقهر.. مفيش.
تنهد.. لاه فيه وفيه حاجه واعرة انت مرعوبه فيه ايه عمتي عملتلك حاجه طيب.
هزت رأسها وتسيل دموعها هتف.. طب جولي ماعت متحمل جولي اهه يلا.
نظرت اليه وهمست.. انا.. انا.. انا مش وحشه صح والله مؤدبه ومش بعمل حاجات وحشه. وعيب. 
قطب جبينه... وحشه ايه وعيب ايه ماتجولي فيه ايه.
هتفت...... مفيش.
انفعل.. ماتنطجي دا مرار ايه ده فيه ايه.
انكمشت خوفا..
تنهد وحاوطها... طب خلاص خلاص  ظل يمسد عليها . لتهدا قليلا ليقوم يغير ملابسه.
جلست هيا مقهوره.. هعمل ايه... هنفضح وهيقتلوني ليل هيقتلتي.. صدح تليفونها... لتجد رقم غريب فتحته وكان ذلك الشاب..همست هيا بنحيب خوفا.. عيب يا استاذ حرام عليك انا مش كده. ايه هتفضحني ليه انا عملتلك ايه.. يا استاذ حرام اكلمك ايه نهار اسود افتح الكاميرا.. عيب والله انا مؤدبه. صرخت.. بطل عيب كده ايه كلامك ده انت واحد مش مؤدب.. ايه هتبعت الصور عالنت انت واحد وحش ربنا ينتقم منك ايه عايز ايه انت.
كان ليل قد خرج وجدها تنتحب وسمع نصف كلامها اندفع وأخذ التليفون ليسمع الشاب.. عايزك وعايز نبقي مع بعض انت داخله دماغي من زمان.
هتف ليل بفحيح.. هيا مين يا روح امك اللي عايزها وداخله دماغك يمين بالله لاجيب جلبك نصين وهعرفك مين هو ليل الرفاعي  وازاي تكلم حرمته. رزع الخط واستدار لتلك التي أصبحت شاحبه من الخوف اقترب بغضب لتتشنج ويغمي عليها من الرعب  .
اندفع يحتضنها ويهمس.. حوريه بيكي ايه.
ليصلها رسائل اخري ذهب وفتح التليفون ليتفاجئ بكلام صديقتها وهيا تخبرها انها اذا لم تكلمه ستبعث الصور الي أصدقائه... فتح ليل تليفونه وبعث الي احد أصدقائه يعطيهم أرقام التليفونات وتهديدهم الواضح لحوريه وبلغ عنهم وتخلص من تلك الصحبه السيئه ليستدير يحاول افاقتها لتفتح عيونها نظر اليه لتنكمش برعب.. 
صرخت...... والله ماعملت حاجه والله مانا والله ماعرف انا ماعملتش حاجه انا مؤدبه ماتموتنيش والنبي والله ماعملت حاجه..
كان يحاول ان يهدءها ليغشي عليها مره اخري من الرعب. 
تنهد.. دا غلب ايه ده يا ربي ليه يتعمل فيها اكده دا غلبانه غلب السنين. اقترب يفيقها مره اخري وحاوطها لتفيق ارتعبت فهمس.. ماتخافيش يمين بالله ماتخافيش ما هعملش حاجه اهدي.
ارتجفت وهمست..... ماتموتنيش والنبي.
تنهد.. اموتك ولا اوعي اعملها بتجولي ايه انت.
همست...... والله مابتوعي هما وحشين مش انا انا مؤدبه.
تنهد.. خابر انك الادب كله يا جلبي ليه بس اكده. ماجولتليش ليه طيب.
همست  بغلب... خوفت تقتلتي كانت ترتعش .
هتف.. طب جولي من الاول اكده عشان بلغت عنهم كلهم. 
شهقت...... بلغت عن ليلي حرام دي بنت.
هتف حانقا.. ماتجعدي يا حوريه بلا بنت بلا طين انت هبله. انكمشت فهتف.. جولي.
تنهدت.. مفيش هما عملولي صور قليله الادب قوي ...نظرت اليه... والله مانا يا ليل والله. 
ضحك.... ماني عارف انه مش انتي.
قطبت جبينها.. عرفت يعني ازاي. 
ضحك ....اهو عرفت وخلاص ماهواش انت اللي في الصوره.
خجلت..... ايه شفتهم.. دول عيب خالص وقله ادب.
ضحك.. خابر والله بس ماجولتليش ليه ينفع اكده.
تنهدت وهمست.... خوفت منك.
هتف.. ليه مش راجلك احامي عنك.
هتفت..... يعني كت هتصدقني يعني.
هتف.. ايوه هصدج لأنك غير واني راجل وخابر في النسوان.
قطبت جبينها.. خابر يعني ايه.. انت بتاع ستات يا ليل. 
ضحك.. لاه بس اعرف المره الزينه من الشينة.
اندفعت..... وانا زينه صح والنبي قول.
تنهد بغلب.. زينه وبس... دانت الزين كله.
ابتسمت...... هما ليه وحشين كده والولد ده ليه يعمل كده. مايروح يشوف واحده مش مؤدبه تحبه.
ضحك..... هو رايد يخليكي مش مؤدبه عينبسط اكده. 
هتف.. والله اموت انا ولا اعمل الحاجات الوحشه دي. ليه قله ادبهم دي وصور قليله الادب قوي حد يتصور كده اخص عليهم ماتربوش كلهم.
ابتسم وهتف.. طب بعد اكده اي حاجه تجوليلي.
ابتسمت.. بس انت بتقول انك عرفت انها مش صوري ازاي دانا ماعرفتش واترعبت. 
ضحك.. كل واحد وله عين يا حوريه.. واني خابر مرتي هيا كيفها 
قطبت جبينها . ليضحك.. ده مش جسمك يا حوريه انا شفت جسمك جبل سابح وحافظه..
خجلت منه.. ايه ايه.. عيب كده شفت جسمي فين انت عيب تقول كده هو انا بنت مش مؤدبه شفته فين.
ضحك.... مش كت بحممك بعد حادثه الزريبه وعيني جت علي جسمك.. اني مابنساش اللي ليا.
خجلت.. ايه ده.. ما كلنا زي بعض انت عبيط.
ضحك.. اني برضك اللي عبيط..يا حوريه اسكتي بقه عشان لو اتفتحت في الكلام هتفطسي في يدي وتبقي مسخره وهأبح.
نظرت اليه ببلاهه.. تنهد.. عمري في حياتي ماشفت بت اكده.. انت خام عالاخر يا حوريه.
قطبت جبيها.. خام يعني ايه خام.
ضحك.. يعني ماتعرفيش حاجه عن جله الادب.. هبله عالاخر.
قطبت جبينها.. انا هبله يا ليل.. بطل انا مش هبله واعرف كل الحاجات.
ضحك.. لا والله داني حاسس اني بكلم بت اختي الصغيره.
هتفت... هو انا عشان مش بقول الحاجات العيب يبقي مابعرفش حاجات. انت عايزني اقول عيب يا ليل عايز يتقال عليا مش مؤدبه.
ضحك.. لاه جولي اكده عرفيني اخد فكره العيب عندك شكله ايه. 
هتفت.. بطل والله اعرف.مثلا.. البنت المفروض ماتعليش صوتها ماتتاخرش بالليل ماتلبسش حاجات وحشه ماتخليش حد يقرب منها اهوه عارفه كل الحاجات العيب لؤلؤ كت تقعد تقلي كده عيب. 
هتف غير مصدقا.. هو ده اخرك. ده العيب.. يا مراري.
هتفت بخجل.. لا فيه بس انكسف اقول.
شدها اليه... لاه يمين الله لاتجولي.
احمرت خجلا وهتفت..... لؤلؤ كانت كانت بتقولي.. كانت تنهج بشده ووجهها قد اصبح اصفرا..
هتف.. يا مري هتفطسي جالتلك ايه فرحيني اخد فكره.
همست... قالت قالت... همست.... طب غمض مش هعرف اقول.
ضحك.. يادي الغلب.. هتف.... لاه جولي لتشيح بوجهها ...وضعت يدها علي شفتيها وهمست دول عيب حد يلمسهم.
اقترب وهمس.. بس اكده دول بس.
احنت راسها وتصبح كالفراوله....وماحدش يلمس جسمي .. تنهد يا مري دا العيب بعيد جوي ساعتها هتسورجي فيها يا مرك يا ليل.
ابتسم وهتف... لاه انت لازمن تتدردحي شويه ايه ده.
همست بخجل.. ماهي لؤلؤ قالتلي لما اتجوز هتعلمني كل الحاجات بتاعه المتجوزين.
رفع جبينه... لما ايه ياختي.
هتفت بخجل... لما اتجوز يا ليل ويجيلي فارس أحلامي .
هتف.. دا حزن مغلي.. واني ايه مش جوزك.
هتفت ببراءه.. لا يا ليل مش جوزي زي ما لؤلؤ بتقول.
هتف بعنف .. لاه جوزك وهفضل جوزك انت مخبوله وخليها تتنيل تجولك كل حاجه دا مرار طافح.
همست..... لا ماينفعش تقول.. انت مش فارس أحلامي هيا بتقول.
وضع يده علي وجهه يتحكم في نفسه.. منك لله يا حربايه... تنهد وهتف.. طب وفارس أحلامك ده شكله ايه اللي هتتعلميله جله الادب خلينا معاكي للآخر اما اشوف هنكمل حسره لفين.
تنهد وقامت تبتعد تنظر للسماء.. مش عارفه اقولك ايه.. فارس أحلامي... دايما ابص للسما واقول يا رب انا طيبه وغلبان ومش بعرف اعمل حاجه لحد.ابعتلي واحد  طيب وحنين.. يتحملني اصلي هبله. عايزاه يبصلي يعرف اني حبيبته من اول مره. قلبه يدق جامد كده واخطف قلبه من اول لحظه يشفني يحبني. يديني حنان عشان عمري ماخدته. يبصلي وهو متنرفز مايعرفش يزعقلي عشان بحبه واول ما ابصله يلين ليا مايعرفش يقسي قلبه عليا لاني هضيح كل القسوه اللي جواه . عايزه اخش قلبه وانام فيه. عايزاه قوي كده وجامد يحافظ عليا مانا هبله اخش حضنه ولو مين مايقرب مني يدافع عني ويعرف انه فارس قلبي اللي ماهيخلي مخلوق يقربلي عشان اناغلبانه.. عايزاه عمره مايجمد عليا وقلبه يجيبه ليا لاني مابتحملش قله المشاعر عايزاه فارس  حوريه تبقي في قلبه انام واتهني واهنيه. يغير عليا اه انا استاهل انه يغير عليا نفسي حد يغير عليا ابقي بتاعته يشوف حد بيبصلي يقلب نار كده ويموته هفرح قوي ان ليا قيمه عنده ومايقدرش يخلي حد ياخدني منه. اول مايسمع اني هضيع منه يتجنن ويجري عليا يحطني بحضنه وتبقي  روحي تتعلق بروحه.. حاساه موجود ومكتوبلي وهبقي في قلبه.  ساعتها هديه روحي واتعلمله كل حاجه وهقوله علمني وشكلني زي مانت عايز انا سهله وبسيطه عايزه حبه حنيه وبس هقله حوريه من ايدك دي لايدك دي بس تحبها.. حوريه هتديك روحها بس تحن عليها. حوريه ليك بس تدخلها قلبك . ده فارس أحلامي يا ليل.
كان يقف متسمرا مشلولا  فهيا تصفه وتصف احساسه وداخله الذي يخفيه اقترب وقلبه يضخ بعنف  و.... .
و ايه يا جدع طلعت روحنا بقه 😂😂😂😂
Vote بليز



تعليقات