رواية حوريه في قلب الليل الفصل السادس 6 بقلم ميفو السلطان

رواية حوريه في قلب الليل
الفصل السادس 6
بقلم ميفو السلطان

دخلت تلك الحيه علي مقعد الرجال ... إلحق يا حج عبد الرحمن بنات ابنك فضحوك وطفشو عيال البندر اللي متسابين لحالهم من غير رابط طفشو..
بهت الجميع ليقف ليل مهتاجا... بتجولي ايه يا وليه انت هما مين اللي طفشو. 
هتفت...... البنات يا اخويا مراتتكو يا زينه الشباب اللي جابوهم من اسكندريه عايشين لواحدهم من غير راجل الله اعلم كانو بيعملو ايه ومطلقوين ليه وجابوهم يلبسهولكم من سكات بس البنات فلتت وما هريضوش اصلهم بنات عينها جامده وبيحبو الصرمحه مع رجاله البندر مش عايزين حد يشكمهم .لتكون فاكر ان العتامنه هيسيبو التار كده الا بالرخيص وبلوكو ببناتهم ارخص بناتهم اللي ما يعتبروش عتمانيه من اساسه اللي امهم ماتت وسابتهم صغار ورمحو بعيد عن طوع ابوهم. 
اقترب عبد الرحمن وصفعها علي وجهها... اخرسي جطع لسانك مره سو مين اللي فلتانين يا محروجه انت و َبيتصرمحو. 
وقف ليل وقلبه الغل يملأه..   مرتي فين يا حاج الله في سماه لو حوصل لاجلبها حريجه  وتبقي دفنتها انهارده بتبلونا ببنات بندر وسكتنا تجومو يعملو العيبه ويطفشو. 
هب جاسر.... العيبه دي في وشنا واحنا اللي هنصلحها اسمع يا حاج بناتكم دلوك في طوع الرفاعيه وعجابهم هياخدوه وماحدش هيفتح خاشمه مش علي اخر الزمن حريم الرفاعيه يحطو وشنا في الطين من اهنه لدفنه البنات مالكوش بنات عندنا َكويس اننا ماهنجلبهاش نار. 
صرخ ليل.... بتجول ايه البنات طفشو لا داني هجلبها حريجه. 
هتف جاسر.... اعجل يا ولد ابوي مرتي ومرتك هنرجعهم وهيتربو صوح الله في سماه لانكون مربينهم ومعلمين علي بنات العتامنه اللي بلونا بيهم ان كان ماعرفوش يربو بناتهم احنا هنربيهم وهيجعدو في الدار يندمو عمرهم العمر كله علي عَملتهم السوده. هم يا ابن ابوي اما نرجع لحمنا اللي جبلنا العار.
هتف ليل.. جوازة دي يا حاج عبدالرحمن والا عار الله يساَمحك يا شيخ مهدي لبست الرفاعيه العار علي اخر الزمن.. لينصرفا مسرعين. 

دخلت فوقيه زوجه ابنهم الاخر  وصرخت.... وديتي البنات فين انا طلعت اجري وراكي منك لله راجعه تحرجي الدار. 
هتفت... يا حاج شوفتها داخله عالبنات وما شكيتش ولاجيتها راجعه من عند الفرن بتتلفت كيف الحيه ولما جت وجلبتها حريجه طلعت مالجيجتش البنات المره السو دي اللي هربت البنات. 
نظر اليها عبد الرحمن.. يا مري عتجليبها حريجه يا بت المحروج عتجلبي البلد دمار ونار ما ولدك هيموت يا بت الكلاب انت فاجره ليه اكده ...صرخ ....فوجيه هاتي خدم الدار المره دي تتعدم العافيه وانت يا واكل ناسك ارمي عليها اليمين دلوك..
صرخت مني.... بتقول ايه هتطلقني من جوزي. 
هتف عبد الرحمن واخرج مسدسه وضربها في يدها لتصرخ هتف.... انت تستحجي الجتل ارمي اليمين لاجتلك دلوك ارتعب سالم من والده.
هتف... انت طالج يا مني لتصرخ.
لتاخذها السيدات وينهالو عليها بالضرب لتصبح كالجثه في دمائها .
هتف..... المره دي تنحبس في المخزن لا توكل ولا تشرب الا الكفاف اللي كات هتجبلنا العار وانت يمين بالله لو دخلتها الدار اهناك لاكون مخرجك وراميك براه ماهي باسمي انت ماتستحجش غير انك تبقي موحول منك لله.. المره دي هتتحبس لحد ما بناتنا يبقو ستات دار الرفاعي وياخدو حجهم وساعتها هرميها بره مالكش حريم عندنا وغور ماعايزش اشوفك. استر يا رب هم يا ولدي اما نشوف جوز التيران هيموتو بناتنا. 
هتف مهدي.. وجف عندك يا عابد مالكش صالح دول بجو في طوع الرفاعيه هتروحو تجفولهم هتجلب حريجه. 
صرخ عبدالرحمن... امال اسيبلهم بناتنا يجتلوهم. 
هتف... لاه هما هياخدوهم دارهم ماهيتجتلوش والا حاجه وانت يا بدران البنات امانه عندك واجفلو بقه عالجصه الا البلد تولع حريجه. لينتهي المقعد وينصرف الكل.
وتقعد الجده تنوح علي حظ بناتها.... استر يا  رب استر علي حبايبي يا رب حنن جلوبهم عليهم يا رب ارزقهم حبهم يارب شيل جساوه ولاد الرفاعيه علي بناتي. بناتي مايستاهلوش اكده يا مري منك لله ياسالم منك لله يا محروجه خربتي الدار وخربتي عالبنات يا رب استر يا رب علي بناتي ليل جاحد هيموت البت يا مري يا مراري ..صرخت في ابنها ....منك لله الملايكه هيتجتلو منك لله بخت كان ربنا خدك يا كافر متجوز عجربه منك لله يا مري يا بناتي اللي راحو يا مرك يا فتحيه كت جايبهم ليه يا حاج يجعدو معايا سبوع انجهر عليهم يخلعو جلبي وانجهر عليهم البنته بدل ما نلموهم نبيعهم اكده البت تنام في حضني تجولي انا حاسه بالامان واحنا بنخطط نخلع جلبهم محروج ابو التار للي رايده. منك لله يابن بطني وانت يا حاج روح بيت الرفاعيه اطمن علي بناتنا يا حاج ماتسمعش كلام الشيخ مهدي والا اجولك اني هلبس واجي معاك نلين جلب الرجاله عليهم دول ولايا يا حاج ومالهمش حد هيفضلو طول عمرهم اكده من غير ضهر البت الصغيره هيا ضهر الغلبانه الكبيره يا دي المرار. 
هتف... اهدي يا فتحيه جلبك تعبان. 
صرخت... يتعب والا اغور في داهيه بناتي اللي خلعو جلبي ادعي عليك بايه يابن بطني وانت لوحدك دعوه فوضت امري للي لا بيغفل ولا بينام..
هتف... طب اهدي هنروح الصبح سيبيهم يهدو ليل لو شافنا هجلبها حريجه. 
صرخت... يا رب انجد بناتي يا رب جويهم واجف جنبهم لله الامر من قبل ومن بعد. اخرتها ليل مالناش الا ليل ياخد حوريه البت اللي بتترعب ياخدها اجحد خلج الله يا جلبي هموت يا عبده البت هتفطس في يده لتنهار بالبكاء.
هتف عبد الرحمن.. بكره هنروح اكيد بدران هيجفلهم. ظلت فتحيه تنوح علي بناتها وتدعي لهم.
# صلوا علي الحبيب المصطفى #
كانت  حوريه ولؤلؤ تجريان لتسقط حوريه.... مش قادره قلبي هيقف. 
صرخت اختها... قومي اجمدي حياتنا هتضيع قومي بسرعه.
هتفت حوريه... هموت مش قادره لتسمعا اصوات فرس من بعيد .
ارتعبت لؤلؤ .....قومي قومي لتشدها وتعدو. 
كان ليل قد اخذ فرس من عند العتامنه هو واخيه وانطلقا عالطريق لمحا من بعيد فتاتان تلبسان الابيض وتجريان نغز فرسه يعدو علي اخره وصل اليهم لتصرخ حوريه ويظل هو و اخيه يدور حولهما بالفرس ولؤلؤ تمسك اختها وتدور معهم تدافع عن اختها وحوريه ترتعد وتغمض عينها رعبا وتنكمش.
نزل ليل وقف لهم لتسمعه يقول ....مين حوريه فيكو. لتتشنج حوريه وتصرخ وتنكمش وتنزل أرضا .. لا لا والنبي لا لا اقترب.
لتقف له لؤلؤ وتهتف بقوه... ابعد ايدك لانهش قلبك كانت قد اخذت احد العصيان من الارض قبل ان يصلا اليهم.
هتف ليل.. لم مرتك بدل ما امد يدي عليها. 
هتفت لؤلؤ... اما تبقو رجاله تبقو تمدو ايديكو اللي هيقرب هاكل قلبه. كل ذلك وحوريه مكلبشه  مغمضه وتنتفض برعب. 
اقترب جاسر... لمي نفسك بدل ما افلجك نصين. 
اقترب ليل لتصرخ حوريه فخبطته لؤلؤ علي كتفه.
صرخ ليل.... يمين بالله يا جاسر اكون مطلع روح مرتك وماهيهمنيش حرمتك.
اقترب جاسر... بعد يا ولد ابوي انت فاكره يا بت انك هتجدري علينا لمي نفسك انت بجيتي طوع الرفاعيه يبقي تنكتمي وتحطي وشك في التراب من عملتك. 
صرخت... عمليه لما تقطع وشك يا زباله. 
صرخ.... اني زباله والله لاعرفك مجامك صحيح بنات بندر جاين مفلوتين كتو بتتصرمحو خايفين نعرف عيبتكو. 
صرخت حوريه لتهتف لؤلؤ بحقد... قطع لسانك ليه فاكرني زيك الوسخ بس اللي يفكر في الناس كده. 
هتف... الله في سماه لاعرفك مين الوسخ يا بت العتامنه يللي كتو بتتصرمحو هناك وجاين تفضحونا اهنه جولنا جوازه جهر وسكتنا انما كمان جوازه فضيحه لاه كتير .
هجم عليها لتخبطه بفرع الشجره ابتعد مغلولا وهيا تقف واختها تنتحب ورائها.
صرخت...... تقرب تاني عشان اعلم عليك تاني يا عره الرجاله ياللي بتاخدو البنات غصب قرب انا لا مراتك ولا اختي مرات الحيوان التاني ولمو نفسكو انا هبلغ عنكو واوديكو في داهيه. 
هتف جاسر... مش لما تبقي تعرفي تنطجي دانتي هيتعلم علي وش امك يا بت المحروج. هجم عليها لتخبطه تحمل ضربها ومسكها من يدها يعتصرها بين يديه.
هنا ارتعبت حوريه ولم تعرف ماذا تفعل وجدت ليل يقترب منها صرخت ليهجم عليها ويحملها وهيا تصرخ وتتلوي بين يديه صفعها علي وجهها ولؤلؤ تصارع جاسر وهو يضربها بعنف  لتحس ان انفاسها ستزهق لتجده يرفعها علي الفرس وانطلق بها.
اما تلك الحوريه ما ان لمسها ليل تشنجت واستكانت من الرعب انطلق بها ايضا ولكنه لا يعلم لماذا رجف قلبه فتلك الرائحه عادت اليه والتي شمها من اسبوع عند النهر عندما قابل الحوريه.. وصلا الي البيت ليصعد كل بعروسه الي مقعده الخاص.

عند  جاسر رمي لؤلو علي الارض لتصرخ هتف... انت لسه شفتي حاجه يا بت العتامنه جولت هتنيل اخدك وارضي بالهم تجومي تفضحينا وتجبلنا العار.
لتتحامل علي  نفسها وتقف له.. العار ده انتو اللي جبتوه لنفسكو لما تتجوزونا غصب. 
صرخ... غصب ايه يا مهفوفه انت ....بت انت عملتك دي مش هتعدي وهطلع عليكي جرفي مانا مش طايج خلجتك من اساسه. 
صرخت... تطلع علي روحك يا شاطر فاكرني هسكتلك والله لانهش قلبك وامرر عيشتك منكو لله.
صرخ.. انت فاجره ليه اكده وواجفه تتبجحي واحده مفلوته و واخده التانيه وراحه بيها فين عتتصرمحو عاد. 
صرخت..... مفلوته لما تاكل مصارينك يا واطي مين اللي بتتصرمح قطع لسانك. 
هتف بغل... بجي اكده جطع لساني ليه مش بنات بندر وكتو لحالكو من غير راجل وحرمه بيتكو اللي فضحتكو وجالت عليكو بتتصرمحو جبنا احنا حاجه العتامنه جايبين بنتين مالهمش رابط يلبسوهم لزينه شباب الرفاعيه ايه العار والجرف ده انا عايز اطرش من شوفتكو. 
صرخت...... شافك القضا قطع لسانك مين الي عار انتو اللي جاحدين ولمامه حد يتجوز كده من غير شوف ليه واقعين وماحدش راضي بخلفه العار رجاله الهم. 
صرخ... بقي مش راضيه تتلمي برضك. 
نظرت اليه.. ملمومه عنك يا زباله ياللي ماتسواش في سوق الرجاله. 
انفعل وهجم عليها وهتف... بقي اكده اني زباله يا اللي جايلنا بفضايح يا مكشوفين اني مش راجل وماسواش طب تستاهلي دلوك هعلم علي وش امك واعرفك الراجل مين وبالمره اعرف انت كتو بتتصرمحو والا كتو بتعملو ايه وفاردين وطايحين مع مين بشهاده ناسكو يا زباله وهجم عليها كالمجنون.
*****
عند ليل دخل بها وحدفها عالسرير والغضب ياكله.
لتنكمش حوريه وتنتفض من تحت الملس.
نظر اليها وهجم عليها يضربها بعنف .صرخت وتشنجت بين يديه وكتمت انفاسها رعبا .
صرخ... بقي تهربي مني يا زباله بقي انا راضي بجوازه الهم تهربي مني بقي ليل الرفاعي يتجوز بت تهرب ليله دخلته وتجيبله العار..... كان هائجا ويضربها وهيا تضم نفسها وتتشنج ولا ترد ولا تنطق وتكتم انفاسها من رعبها وهو مهتاجا لم يلاحظ تشنجها.
هتف.. ليل الرفاعي يوم مايتجوز يتجوز ست البنات يرضي يتجوز بت بندر بتتصرمح مع الرجاله يا مري يا دي العار انا يتجابلي العار يا بت الكلاب وتهربي. الخلج هياكلو وشي انا اعمل ايه اجتلك دلوك والا اعمل ايه محروج يا بت الجزمه العتامنه بلونا بيكو وعارفين انكو بتتصرمحو مع الرجاله ويحدفوكو لينا مش تتلمو بقه لا ازاي تكملو عيبه وتهربو كتي راحه فين يا فاجره راحه للي كتي ماشيه معاه يا وش مكشوف يا زباله ....بس فاكره انك هتهربي مني دانا ليل.... ليل الرفاعي اللي هيعيشك الذل كله ليل الرفاعي اللي هيعملك ممسحه. ليل اللي هيعملك خدامه للرفاعيه يا بت العتامنه وهجهرك وهتجوز اجبلك ست ستك تذل فيكي هتعيشي اهنه للخدمه وبس ولا هتنطجويش هتعيشي تخدمي بلجمتك  انت واختك العجربه الطايحه اللي اخوي عيدعك بوزها الارض.. لو مفكره الدنيا متسابه اهنه تبقي بتحلمي لاه انتو خلاص جيتو لجضاكو واتمني خرجتك من العيبه للنضافه بس هتجعدو اهنه كيف الكلاب ماهتنطجو عيشه خدامين وبس فاهمه يا زباله كان يضربها لتنهك وتتهالك بين يديها من رعبها وتتلبسها حاله من الرعشه .
مسكها وهتف ....لاه اجمدي اكده الخوف والرعشه لسه بادري هتعيشي عمرك كله خوف وضرب .. لا ليكي حد ولا حد عايزك هتعيشي الخوف ومرطه النفس عن حج هعيشك ذل السنين يا فاجره بس اتمني خرجتك لان اللي ليل هيعمله فيكي ماشفتهوش انسيه جالك الذل َو السواد يا بت العتامنه 
واهانه هتعيشي اهنه طول عمرك مرعوبه ونفسك مكتوم ليرفعها من ملسها وهيا تتشنج يشدها من ملسها بهت مره واحده ورجف قلبه عندما رأي........😳😳😳😳    ده شكل المتابعين بعد البارت يا سوادك يا ليل 🤣😅😅😅😅


               الفصل السابع من هنا 


تعليقات