رواية حوريه في قلب الليل الفصل العشرون 20 بقلم ميفو السلطان

رواية حوريه في قلب الليل
الفصل العشرون 20
بقلم ميفو السلطان

ما ان قالت حوريه انها ستقص شعرها حتي هاج ليل ودفع الباب ارتعبت ليدخل عليها يجدها تمسك المقص في يدها فصرخ.... بتعملي ايه يا نصيبه سوده. 
ارتعبت... والله لو قربت هقصه. 
احس بالرعب ليهتف.. طب خلاص اهدي ماهعملش حاجه اهدي. 
كانت تمسك شعرها والمقص عليه هتفت.... لا انت كداب هتشدني من شعري و تضربيني انا خايفه. 🌿سبحان الله 🌿
تجلد يسيطر علي نفسه وهتف.. لاه والله ماهاجي جارك بس سيبي المجص ماهعملكيش حاجه والله ماهعملك حاجه. 
نظرت اليه بغضب ..... والله اهه بحلف. 
هتفت بطفوليه.... ومش هتضربني. 
تنهد وهتف.. لاه ماهضربش ولا ازفت مع انك عايزه راسك تنفلجي نصين. 
هتفت ساخطه.... شوف اهه بتضحك عليا لتهم ان تقص شعرها.
صرخ..... خلاص خلاص هكتم والله هكتم هنشل اهه.. تنهد شوفي اهه هروق وهبقي طيب زي مابتحبي بس سيبي شعرك الله يهديكي. 
هتفت...... مانا كرهته.
هتف بحب. بس اني بحبه وبموت عليه. 
هتفت بغلب.. امال بتشده ليه وتوجعني طب اقصهولك تاخده وتسيبني في حالي. 
تنهد بغلب.. تجصيه اخده.. دا ايه المرار ده.. لاه يا جلبي ماتجصهوش اني عايزه عليكي بحبه اكده. 
هتفت ساخطه... ماتقلش قلبي دي بطل كدب حرام الكداب بيروج النار. 
تنهد ..... اكتم ودادي لما جلبك ينهري دا مرار. تنهد وهتف...... حوريه انت ناويه علي هبلي يمين بالله ليل الرفاعي هيخلص في يدك وروحو تطلع. 
هتفت...... والله طب انا وحشه ماتطلقني وتروح للسحليه بتاعتك. 
صرخ.... مافيش طين سحالي الله يخربيتك يا زكريا هو كلامه السو اللي دخل راسك الاهبل مانت هبله. 
اشتعلت.. تاني تاني انا هبله وانت ايه هاه. وصابحه ايه حلوه وبفيونكه عاجباك قوي ماتروح تنزلها ارشق في حضنها يا بتاع صابحه ....كانت مغتاظه و مشاعرها تحترق وتشعر بغيره رهيبه . 
تنهد.. منك لله يا صابحه ويحرجك يا زكريا.. طب خلاص اهدي بقه. 
هتفت..... انا مش هبله.. 
ابتسم.. لاه هبله ازاي داني اللي اهبل اني وعيلتي وايامي السوده ها ايه تاني. 
قطبت جبينها لتهتف.... وصابحه وحشه وانا احلي منها.
هتف... صابحه ايه دي.. دانت الجمر كله والله. 
هتفت قاطبه... اوعي تكون بتاخدني علي اد عقلي اموتك والله. 
ضحك.. انا برضك دانت ست العاجلين جمر والله يا جلبي. 
هتفت متبرمه.... طب احلف انك مش هتضربني ولا هتشدني من شعري. 
ابتسم ويهتف.... والله ماهيحصل. 
ظلت تقف تراقبه وهو مبتسما انزلت المقص ليندفع ويشدها الي احضانه يتلمس شعرها لترتجف وتحاول ان تبتعد هتف.. اسكتي بقه شويه عشان والله ماعت جادر الحرج اللي داير جوايا ...ظل يتلمسها بحنان ليحملها فهتفت.... نزلني فيه ايه. 🌿سبحان الله 🌿
هتف.... ايه هنام بلاش.  
هتفت.... لا مش هنام جنبك انا مخصماك عشان تبقي تزعق فيا وتقلي علي رجليا نقش الحنه اوعي.  
تنهد بغلب.... يعني اصالحك جوا تطلعي بره تكمليها سخماط علي حالي اروح فين. 
قالت متبرمه.... روح للزرقه بتاعتك. 
قرصها من وسطها.... نتلم بقه عشان انا شفت يوم طين. 
هتفت.... اوعي مش عايزه انام انا مش جايلي نوم. 🌿لا حول ولا قوه الا بالله 🌿
تنهد.... طب انا عايز انام طيب. 
قالت.... ماتنام انا حوشتك دا ايه المرار ده. 
هتف.... ماهو اني مش عارف. 
تنهدت....لا مخصماك.. انت وحش وكتو هتموتوني وعايزين تموتني زي ماقال زكريا..
تنهد وكتم نفسه... حسبي الله اشوف فيك يوم اغبر يا زكريا.. هو اتكتبلي يجهرني...اقترب و حاوطها.. اني برضك عايز اموتك اني..
هتفت..... اه عايز وكلهم بيقولو انك شرير.
ادارها.. طب وانت شايفه اني شرير.. كانت نظراته تلهبها لتخجل رفع وجهها... شايفه ايه.
همست بخجل.. مش شايفه اوعي انت وحش.
هتف.. لا والله طور اه بس مش وحش.. بصيلي طيب.
همست.... تؤ تؤ تؤ.
ضحك.. خايفه تبصيلي تعرفي اني مش وحش.
احنت راسها.. فقبل خدها لتلين اكثر ابتسم ونزل بجوار شفتيها يقبلها هامسا....والله ما وحش بس طبع اغبر وخلجه سنين سوده وتربيه هم مش بيوم وليله. 
ابتعدت خجوله..... عايزه ماكلمكش خالص ممكن.
ضحك.. ماهجدرش والله الجمر مايكلمنيش.
همست بخجل ..... انا قمر يا ليل.
رفع وجهها ....جمر بس.. دانت البصه في وشك دنيا.
ابتسمت...... بجد يا ليل.
لاتضنها.. ليل تاه وداب وانهبل.
همست.... انهبل ليه.
قال ...ماجادرش انطج هفطس اقسم بالله. 
رفعت راسها وضعت يدها علي قلبه... خرج اللي جواك عشان قلبك يرتاح انا حاساك تعبان.. ربنا يريح قلبك القلب الموجوع صعب انا بحس بيك. 
همس بحب... حاسه بيا يا حوريه. 
تنهدت..... اه حاسه.. حاساك موجوع وفيك حاجه بتخنقك.
احتضنها عن اخره تنهد و شدها لتهتف.. لا والنبي مش هنام. طب خلاص نام انت  لتبتعد وانا هنزل اقف تحت في الزرع واسيبلك الحته لتستدير .
اسرع وشدها لتخبط في صدره... راحه فين وسيباني بس. ماتاجي تنامي الله يهديكي. 
هتفت...... مخنوقه عايزه اقعد تحت والنبي شويه.
تنهد وهتف.... طب يا ستي يلا ننزل. 
لتبتسم بسعاده ......ايه هننزل بجد. 
اقترب وشدها.. اه هننزل يلا شدها ونزلا للاسفل كان الجو هادئا ذهبا الي احد المقاعد لتجلس كان الجو رائعا .احست بارتخاء في جسدها اقترب وشدها اليه لتتململ ...فهتف ....بالله اهدي اني تعبت من الصبح. .
اغمضت عينها وهو يتلمسها بحنان لتبدا في الدندنه كانت تحب الغناء بشده.
هتف.... ماتجوليلنا حاجه اكده بحسك الحلو. 
تنهدت وتصمت. 
هتف.... ايه ماعايزاش تسمعيني صوتك مش نزلت معاكي وسمعت كلامك اهه. 
تنهدت وسهمت تفكر في حالها لتغمض عينها لفتره همست بصوت ياخذ القلب...
الوحده بتقتلنى ولا حد بيسألنى... وحبايبي ناسيني ليه.... لاقريب ولا صاحب يسمعني.... ولا حضن حبيب بقا بيسعني... مش قادره اتحمل واصبر وانا كل الناس بتودعني.... ببكي ولا في ايد تتمد تمسح دمعتى من ع الخد... ليه كل ما الفرح يجيني في دقيقه الاقيه يتهد... حرام اعيش لوحدي وسنين العمر تجري في عذاب مالوش نهايه.... وافضل عايشه في وحده وعذاب ودموع وغربه ولا قادره اقول كفايه وآآآآه .. ولا حد بيفكر فيا يجي يسئل لو مرة عليا... يجي يصبر قلبي وروحي ع الوحده اللي بتقتل فيا... سايبنى لوحدي بتألم... مش عارفه مع مين اتكلم مش لاقيه انسان اشكيله وف حضنه ابكى واتظلم..... حرام اعيش لوحدي وسنين العمر تجري في عذاب مالوش نهايه ولا قادره اقول كفايه الوحده بتقتلنى ولا حد بيسألنى.

نزلت دمعه من عينها احس بها ليل وبوجعها رفع وجهها يمسح دموعها. 
همس بلين... طب ليه دموعك دي ليه طيب اني جنبك يا حوريه ليل جنبك ماهيهملكيش ليه الوجع اللي جواتك ده. 🌿الله اكبر 🌿
نظرت اليه. وقامت تبتعد وتقترب من المياه لتلعب فيها ببراءه وهو يتاملها..
همس..انت سحر ياخد العجل. اقترب ينحني بجوارها لمس يدها التي تلعب بالمياه همست.. عارف لو الدنيا فيها ميه وخضرة بس كنت هبقي فرحانه قوي.
هتف.. هتعيشي لوحدك اياك.
لتقوم وتسهم.. اعيش لوحدي.. مانا لوحدي طول عمري لوحدي لا ليا صاحبه ولا ليا حد. حتي لؤلؤ اه بتخاف عليا بس برضه لوحدي انا اه كبيره بس من كتر قفلتي مابقيتش زي حد ولا شكل حد. البنات كانو بيقعدو يتريقو عليا لتنزل دمعه من عينها لتمسحها وتهمس كت اقعد لوحدي ابص عالناس وهما بيضحكوا ويتكلمو وانا لوحدي مابعرفش اتكلم ولا أفهم زي الناس.عارف يا ليل انا عارفه اني مش طبيعيه وماليش في ايدي حاجه.. بس بس غلبانه قوي.. مش بفهم زي الناس مش بعرف زي الناس.مش بعرف حاجات البنات ولا حاجات اي حد ..كنت اقعد في الكليه في جنب اخاف اقرب من حد عشان مره قعدت افتكروني هبله وعبيطه عشان مش بعرف زيهم ..انت فعلا عندك حق لما بتقولي هبله ومعاقه لان عقلي مش كبير زي الكبار عيله وقف زماني من يوم ما امي ماتت قدامي وابويا كان بيضربها وانا خفت قوي ... بحس ساعات اني ماليش في الدنيا بتاعتكو.
اقترب يحتضنها.. دي طيبه وجلب ابيض.
تنهدت..... ماحدش عايزها. وماحدش بيتحملها.
شدد عليها.. مين جال اكده دانت تتعازي الف مره.
تنهدت وابتعدت..... عارف قبل ماجي هنا لؤلؤ كانت بتضغط عليا اتجوز الدكتور. وكنت عارفه اني اخرتها هتجوزه لانه كان بيطاردني وانا بخاف. كنت هعيش معاه خايفه عمري كله كان عارف انا ازاي وعارف انا غلبانه ازاي. كان يقعد يخطط مع نفسه هيعمل ايه وانا اسمع وخلاص كان مخطط ان ابقي ماليش شخصيه ويكمل عمري كده لاني غلبانه.
هتف.... واهو ماحوصلش ولا هيوحصل.
تنهدت.. ماهي ماتفرقش خلاص.
قطب جبينه.. لتبتعد شدها لاحضانه.. يعني ايه.
نظرت اليه ببراءه.. تفرق ايه انت يا ليل عنه. جوازه غصب واوامر ومافيش مشاعر انت زيه يا ليل بس الفرق الدكتور كان بيحبني آنت مابتحبنيش انت بتكرهي. 
شدها... بطلي تجولي اكده بالله عليكي بطلي الكلمه دي بتحرجني من جوا. 
سهمت وعيونها تلمع.. انت غصب عنك انا عارفه فاهمه انك اتربيت تكره اهلي بس عارف دول مش اهلي ولا نعرفهم انا ماليش ذنب. وضعت يدها علي قلبه ليرجف قلبه.. فيه هنا كره لناس وجعوك وواخدني مكانهم لو مابتكرهني ماكتش تسيبني كل شويه يعملو فيا . انا غلبانه يا ليل ماليش في غلبي حاجه. عارف لو دخلت قلبك استحاله هتسيبهم يعملو فيا حاجه. بشوف لؤلؤ ازاي جاسر دخلت قلبه. بفرح قوي انها اخيرا لقت اللي يفرح قلبها. انا مش طالبه ادخل قلبك وعارفه اني عمري ماهدخله لأننا مختلفين انا طالبه تبطل توجعني انا غلبانه. بطل تطلع كرهك عليا يا ليل.
احتضنها... يمين بالله مابكرهك ولا أجدر مسك وجهها.... انت البصه في وشك روجه وسحر. سهمت في نظراته لتنساب مشاعره من برائتها وعيونها التي تشع مشاعر صافيه بريئه تملس وجهها بحنان... اكره ايه اللي جدامي ده ماينكرهش واصل. اقترب بهدوء وهيا ساهمه لا تتحرك وقلبه يصرخ من قربها تلمس شفتيها بحنان اغمضت عينها وتنساب مشاعرها فهيا في أمس الحاجة للمشاعر. ليتوه في شفتيها وحلاوتهم ويظل يهيم بها ويتلقفها بين يديه ويريحها في احضانه ويحاوطها ولا يتركها .ظل فتره يحس انه دخل الجنه كان تائها في سحر شفتيها. 
لتنتفض فجاه عندما سمعا صرخه من ورائهم(اتنين حرابيق يا حفيظ يا حفيظ 🙄) فكانت زوجه عمه وابنتها.(الحربوءه)
هتفت...... ايه المسخره دي عاد يا سي ليل علي اخر الزمن بت العتامنه هتخليك تعمل العيبه برات الدار.
هتفت صابحه... هيا السبب ياما البحراويه المكشوفه. (بس يا زرقه 😂). 
تشنجت حوريه وهبت مسرعه تهرب من امامهم ليغمض عينه مشتعلا من داخله يحاول ان يهدا فهو كان في حال حالم لياتو يقطعو عليه(ماسك ديل كلب يا قلب امك 😅) هب يقف يقول بغضب .. مرت عمي خلي بالك من كلامك عيبه ايه. دي مرتي وانت يا بت انت لسانك ينطج بكلمه هجطعهولك دا مرار اما غور ليله سوده علي دماغي ليذهب ويصعد. 
وقفت صابحه.... طيب يا ليل والله لاوريك. 
لتخرج وتكلم احد الخدم تحضر لها تليفون زكريا لتكلمه لتهتف.... ازيك يا ود عمي. 
هتف.... مين معاي. 
قالت.... صابحه الرفاعي معاك. 
هتف... وعايزه ايه يا ست الناس مالك بينا. 
قالت.. فيه مصلحه بينا عايز تعرفها والا اجفل من سكات.
هتف... لا نعرفوها هاتي اللي في عبك. 
هتفت.... حوريه. 
هتف مندفعا.... مالها جرالها حاجه المحروج جوزها عمل فيها حاجه.
هتفت... براحه علي روحك لاه ماعملش بس رايداه يعمل. 
هتف .... كيف ده عايزه ايه انت. 
هتفت.... انت عايز حوريه صوح وانا عايزه ليل يبقي الموصلحه واحده.
صمت قليلا لتقول.... ايه مش رايد خلاص براحتك. 
هتفت منفعلا.... لاه معاكي معاكي. 
قالت... خلاص تخليك معايا نخطط ازاي نضرب ضربتنا يابن الناس.. اسمع هبلغك باي حاجه  تنجد فاهم. 
هتف.... طيب خلاص معاكي في اي حاجه. 
قفلت الخط وابتسمت بخبث.. اخرها هتترمو برات الدار يا بنات العتامنه وجلبي هيفرح واتجوز ليل..

صعد ليل ليجد حوريه نائمه منكمشه تنهد كانت تتصنع النوم اقترب منها ينام بجوارها كان مشتعلا فهو كان يفتقد تلك اللحظه الحالمه نظر اليها ليجدها منكمشه شعر بالوجع وكلماتها قد اثرت فيه اقترب وشدها اليه لتصرخ وتهتف.. ابعد والنبي بطل كده. 
هتف.. بطلي انت ونامي وعدي الليله انا علي اخري والله هطيح فيكي بالنار اللي شابطه جوايا دي. 
انكمشت خوفا ليشدد عليها لتنام اخيرا ضمها اليه اكتر... منك لله يا صابحه اشوفك والعه ولعتي كنا في حال وجيتو زي الجضا اعوذ بالله.. لينام اخير بعد عذاب ومشاعره تطحن بعضها.........وحدو الله. 
********
كانت لؤلؤ تقف تلبس عباءة صعيديه مطرزه وتنظر لنفسها سمعت صفيرا من الخلف لتلتفت وجدت جاسر ينظر اليها لتخجل من نظراته. 
اقترب.... ايه يا جمر جهزت.
هتفت بخجل.. اه خلصت اهوه.
نظر اليها... . طب اني ذنبي ايه اخش السجن يا جلبي.  
نظرت اليه... سجن ايه انت بتقول ايه.
هتف.. ماهو اني ماهتحملش.ابتسم..... شعرك ده يتغطي ودول مايلمعوش اكده ليشير لشفتيها.
هتفت...... ايه يا جاسر ده فرح.. انا هغطي شعري عارفه بس دا روج عادي.
اقترب وشدها.. يعني تحرجيلي جلبي ويبصو علي شفايف الجمر وينهبلو.
هتفت بخجل... بطل ايه ده ماكل البنات بتحط.
هتف ....وانت مش زي البنات.
نظرت اليه ليرجف قلبها.. مالي يعني.
هتف.. لا من جه مالك فكتير.. جمر وتاخذي العجل ودول لوحدهم جنه.
همست... بطل كلامك ده بتكسفني.
هتف.. ماهو هفضل اجول لحد مايتمسح.
تنهدت.. طيب خلاص همسحه.
هتف.. هتمسحيه خلاص.. طب ازاي طيب.
هتفت.... ازاي ايه.. همسحه عادي زي مايتمسح.
هتف.. لاه اني ليا طريجه تانيه للمسح.
قطبت جبينها...... طريقه تانيه طريقه ايه. 
اقترب منها ينظر اليها بخبث...... هتف.. لما تجربي هتعرفي.🌿سبحان الله 🌿
قالت..... ايه الطريقه جديده يعني حلوه دي.
ضحك.. لاه ماهياش جديده بس من حلاوتها تاخد العجل. 
اقترب لتقطب جبينها.. جاسر فيه ايه بتقرب ليه.
حاوطها والصقها بالحائط......همس،.. هو يتمسح بس ده بيتمسح ازاي نعرف الجمر .
شدها يقبلها قبله حارقه لتحاول ان تبعده ليزيد من مشاعره وقربه لتحس بانفاسها ستزهق من أفعاله وهو يصب حنانا لتستكين بين يديه و هو يحاوطها بحنان وهو سعيد باستجابتها فلاول مره لؤلؤ تقربه بهذا الشكل .علم انه تكون بداخلها مشاعر له ظل هائما بها ليبتعد اخيرا ويحتضنها بشده ظلت هيا في احضانه ترتجف من هول ماكان فيه لتعلم انها تكون بداخلها مشاعر جياشه له فكانت هائمه راغبه بشكل صارخ ..خافت من داخلها لتبتعد وتهرب من امامه لتدخل الحمام .
تنهد.. يا جلبي اللي بيصرخ جمر يا بت الايه تاخدي العجل.. واحده واحده اولها شفايفو بكره كلو يبقي في حضني.. بالهداوه يا جلب جاسر ان ماكت اتربع واخش وابرطع.. اشتغل يا واد اشتغل.. استدار و خرج لكي يترك لها مساحه تفكر في مشاعرها.
أما هيا فكانت ترتجف.. ايه ده ماحسيتش فيه ايه انا برتعش ليه كده هو عمل ايه وانا ماحسيتش. تنهدت تتذكر لمساته لتبتسم بخجل وتسهم في قربه تنهدت.. طب وبعدين مش عارفه اصده دا حنين وطيب قوي بيدخل قلبي من غير ماحس.. يا رب ماتوجعني انا غلبانه. لتتنهد وتخرج تكمل ما  كانت تفعله. 
******.🌿سبحان الله 🌿
دخلت ساره ولؤلؤ علي حوريه ليخبراها بالفرح لتبتهج كثيرا وتقول.... بجد والنبي طب هنروح ازاي..
هتفت لؤلؤ.... جاسر هيودينا..
هتفت حوريه.... الواد جاسر ده طيوب وعسليه.. استدارت تبدا في الاستعداد للفرح. .

علمت صابحه انهم ذاهبون لتتصل بزكريا ان يلاقيهم في الفرح ويلتصق بحوريه فليل لن يذهب معهم لينتهز زكريا ذلك ويهب مسرعا ليري حوريه وربما يحدث معهم مشكله ينتهزها زكريا.. 
لبست فستانا من اللون الاحمر ضيق من الخصر يصل الي اعل الكعبين وسرحت شعرها ووضعت زينه علي وجهها.وقفت تدور كانت جميله لتستدير لتجد ليل يقف بقرب الباب يراقبها وقفت مره واحده خجوله اقترب منها لتهتف.... هتيجي معانا الفرح..
رفع حاجبيه.. ايه ده لا والله كتر خيرك هتاخدوني معاكو. 
قطبت جبينها.... ايه فيه ايه. 
اقترب غاضبا.... مالكيش راجل تاخدي اذنه.
هتفت.... اخد اذنك.. ما جاسر قال. 
هتف.... وانت سيادتك متجوزه جاسر..
هتفت... طب خلاص زعلان ليه ممكن اروح الفرح معاهم..
هز راسه.... بالبساطه دي اكده خلاص..
هتفت... مش انت عايزني اخد اذنك خلاص اهوه ...اقتربت منه... والنبي والنبي ..مسكت يده ....عشان خاطري نفسي افرح معاهم..
تنهد.. ماشي يا ستي لتقفز فرحا كالطفله لتقول.... هتيجي معانا. 
هتف.... لاه روحو وانا هحصلكو بعد شويه عندي شغل.. 
هزت اكتافها واندفعت للخارج ليمسك يدها ويرجعها هاتفا.... راحه فين بشكلك ده. 
قطبت جبينها.. ايه ماله شكلي وحش. 
تنهد... وحش.. دا مرار. 
قطبت.... مرار... انا شكلي مرار. لتخبطه علي صدره.
تنهد... اه هنبتدي الهبل. ....هتف.... يا بت الناس افهمي راحه فين بشعرك وفستانك الضيج ده... واحمر لابسالي احمر. 
هتفت.... انا مش لابسالك. 
هتف.... لا والله َماتلبسيليش ليه مش مرتي عاد...🌿سبحان الله 🌿
قطبت... انت عايز ايه دلوقتي. 
هتف.... خشي غطي شعرك والبسي ملس فوج الفستان وينخلع هناك..
تنهدت.... يووه ايه ده. 
هتف.... يلا من سكات .
هتفت..... يا ليل بطل بقه دا فرح لتخرج احد التيجان من العلبه وتضعها علي راسها وتدور شوف حلوه والله مش مرار اخص عليك بطل حلوه مش كده.
تنهد بغلب.. ايوه جمر والله.
ظلت واقفه امام المراه تتزين وهو يراقبها وقلبه يخفق.. 
هتفت.. عادي يا ليل مالناس كلها بتلبس اشمعني انا هو حرام ابقي حلوه الناس هتقول مراتك حلوه.
تنهد.. ومين جال اني عايز الناس تجول مرتي حلوه.
قطبت جبينها.. تصدق انت واحد كلك شرير عايز الناس تقول عليا وحشه اه عشان لما تطلقني وتتجوز صابحه ماحدش يزعل عليا بس لا انا هبقي حلوه عشان لما تتجوزها ياكلو وشك ويقولو سيبت البت الحلوه ورحت للسحليه التانية انا عارفه خططك كلها.
ركن علي الحائط ورفع جبينه....يا مري دا لسع من العالي .. 
هتفت... انت مابتردش ليه عشان فقستك صح خططك كلها مكشوفه.
ابتسم.. خططي وانت بقه ناصحة مش اكده وعرفتي خططي. 
هتفت.... ايوه وفقستك انت واحد مخادع.
ضحك عن اخره.. عارفه يا حوريه الصبر عليكي ثواب والجعدة معاكي بينكتب عند الملكين تحت بند الصبر علي الابتلاء.. دانا ربنا ابتلاني وباخد ثواب عظيم والله.. كنك فجستيني لا ناصحة يا بت.. ربنا يشفيك ياختي هو فيه حدود للاعاقه بس الحمد لله انت عديتي اه والله انت عايزه تندرسي والناس تدرس حالتك يا غلبانه.......وحدو الله 
هتفت..... انت بتقول ايه انت بتلغوش صح..
ضحك.... ألغوش.. ألغوش علي ايه والا ايه والا ايه. هو نصيب وجدر ليل الرفاعي اللي عجله مالوش زي لازم ينحصر من بخته.. ظلت قاطبه ... ليضحك.. والله مالاجي كلام ولا وصف اجوله ..شدها.. لاه ماعايزش يجولو لا وحشه ولا حلوه ماعايزش حد يبصلك من اساسه.
قطبت جبينها.. ليه ماحدش يبصلي وحشه.
تنهد.. يا رب بكلم مسخوطه.. اقترب ورفع وجهها ليجدها دامعه فهمس .....لاه مش وحشه واللي يجول اكده يبقي أعمي البعيد نظر وجلب. قبل خدها ...دانت انت جمر والجمر لازمن ينصان وينخبي.
نظرت اليه ببراءه.. ينخبي.
هتف.. يعني ينفع حته الالماظ تنساب الخلج يمسكوها ولا تنحط في ملس حرير ينحافظ عليه.  
همست.... يعني انت عايز تحافظ عليا يا ليل.
ابتسم بحنان لتبتسم وتقبل خده.... انت حلو قوي.
شدها اليه ليهتف.. وانت جمر يمين بالله جمر.
همست... طيب ينفع ألبس الملس وأقلعه هناك.
ابتسم.. طيب خلاص اول ماتروحي اجلعيه طالما هتفرحي وسط البنات .
اقتربت وقبلته .🌿سبحان الله 🌿
لتستدير وتبحث عن الملس التي احضرته يوم الفرح ولبسته وخرجت.. نظر اليها وتركها ترحل وهو يشعر ان حوريه تتملك دواخله .
ذهبا الي الفرح وتبقي الفتيات معا فلؤلؤ تلبس عبايه صعيدي رائعه وكذلك ساره لتبتسم حوريه وتخلع الملس. 
شهقت ساره.... ايه ده البسي البسي..
هتفت حوريه... البس ايه انا واخده الاذن يا ماما اخوكي قالي لما تروحي اقلعيه. 
بهتت ساره... يا مري ليل جالك اكده اتخبل اياك البسي يا بت الناس الرجاله بتبص علينا. 
هتفت حوريه... مالي مفيش حاجه والله ليل قال كده. 
هزت ساره راسها باستغراب .
ظلو جالسين في الفرح لتاتي احد الفتيات تاخذ حوريه وذهبا للفتيات وظلا يرقصان ويمرحان والكل سعيد. 
هتفت لؤلؤ... علي فكره حوريه بتغني..
صرخت الفتيات لتقوم احد افتيات تشدها وتعطيها مايك صغير. . 
ضحكت لتقف حوريه وتبدا في الغناء صدح صوتها عاليا ليتجمع الفتيات وبدات الدنيا تصمت رويدا رويدا ...سكت الكل وصوت حوريه يصدح من البيت ليعم صمت غريب اسفل البيت وبالبيت وصوت حوريه يعلو ويعلو والكل مسحور. 
وقف جاسر خارج البيت ليهتف... مين صوت اللي بيغني ده دا سحر جلبي هيوجف.. استمع لاتصال لاخيه فتح التليفون ليتكلم معه لبعض الوقت هتف جاسر... اجفل بقه انا بسمع سحر اهنه. 
تسال ليل.. بتجول ايه انت عبيط. 
هتف.... اسكت اسكت فيه حرمه جوا دار الجماليه بتغني زي العندليب انت فين يا واد اجري هم دانا جلبي بيرجف..
ل
قطب ليل... بتجول ايه جايبن مغنيه من ميته الجماليه بيجيبو مغنيه.  
هتف.... لاه دا من حنه البنات جوا فيه بت بتغني بس ما خابرش اهلها كيف يوافجو اكده.
هتف.... طب اني عالباب اهه جاي اهه. 
وقف جاسر حالما يستمع لذلك الصوت الرائع وصل اليه ليل ليجده يقف مع اتنين من معارف الفرح هتف احدهم.. البت طلجه اني هروح اشوف منين واشبكها..
هتف الاخر.. بطل اني اللي شايفها الاول.
هتف جاسر.. والله انتو مخاليل بتخانجو علي مين تعرفوها.
وقف ليل... فيه ايه.
هتف اخر.. فيه نار والعه يا ليل بت من بتوع الروايات جمر فاير.. يمين بالله لاخدها ماهسيبهاش وهتاجلها بالدهب.
هتف الاخر.. ما تحترم حالك انت هتبص للبت اللي عيني جات عليها..🌿سبحان الله 🌿
هتف ليل.. ربنا يشفيكو هتنهبلو علي مره.
هتف الرجل ... اسمع واتمزج دا سحر مين العندليب ده شوفت الصوت. 
ركز ليل وسمع ليقطب جبينه..احس بنار بداخله... يانهار ابوكي اسود وعيلتك كلها.
هتف الرجل.. ايه شفت تاخد العجل اما اخش ألاغيها.
هجم عليه ليل.. تلاغي مين يابن الجزمه.
هتف الاخر.... ايوه يا ليل اطحنه وامسكه انا هلحج الاول ليستدير. 
صرخ ليل وترك الرجل.. رايح فين بروح اهلك. كان يتنقل ما بينهم بغضب يمسكهم.  
هتف الرجل.. فيه ايه ماتسيبني يا عم ماتبقاش جطاع ارزاج.. دا في الأحمر تخبل.
صرخ ليل.... بتجول ايه يا محروج احمر. احمر البت بانت يا حزني ماهي متخلفه. 
بهت جاسر... مالك يا واد. 
هتف... مالي ايه وطين ايه مالي الناس كلها بتسمعه يا فضحتك يا ليل اندفع لداخل البيت دخل لقلب البيت وقف بجوار مقعد الفتيات وصرخ في احد النساء... هاتيلي مرتي اللي بتغني دي بسرعه واختها واختي. 
بهتت السيده لتدخل لتخرح ساره تجد ليل متلبسه الشيطان. 
هتفت... ايه يا اخوي فيه ايه. 
هتف... هاتي البت اللي جوا دي بدل ماخش اهجم اطين الدنيا.. 
دخلت لتخرج حوريه اليه توقف قلبه من منظرها فهيا خلعت الملس نظر حوله برعب ليدفعها مره اخري الي المقعد.... الله يخربيتك جلبي هيوجف لبسيها الملس. فين الملس يا محروجه. .🌿سبحان الله 🌿
هتفت ساره ...مانت جولتلها اول ما توصل تجلعه.
صرخ... يا مري هيا خلعته برات المجعد
هتفت ساره ....مانت اللي جولتها. 
صرخ... طب لبسيها لاني هجتلها ليل هيجتل مرته ويرتاح. 
دخلت ساره تلبسها لتخرج حوريه ومعها لؤلؤ لتجدا ليل يقف يغلي لتخاف حوريه ..مسكها وشدها. 
غضبت لؤلؤ... انت بتشدها كده ليه. 
هتف.... . جاسر لم مرتك انا والله هصور جتيل. ......الله اكبر. 
شد زوجته وخرج بها احس انه سيقتلها.
وجد الرجلين ليقترب أحدهما... اهيه اهيه الجمر اهوه ليدفعه ....الاخر اني اللي هشبكها.
صرخ الرجل... لم نفسك اني اللي هشبكها .
كان ليل يقف ينظر إليهم محصورا فهم يتسابقون علي زوجته صرخ... بعد يا محروج منك له شبكك عزرائيل يا بعيد دي مرتي منكو لله.. شدها ورحل محروقا .. لياتي من يكمل عليه.  
وجد زكريا يقف له...... بتشدها اكده ليه يابن الناس ماهياش حرمه تتشال في العين دي..
توقف ليل لان عيون زكريا تنهش زوجته احس انه سيرتكب جنايه فهذا كثير عليه هتف.... وشد زوجته الحضانه... وانت مالك يا زكريا اشدها اني حر دي مرتي. 
هتف زكريا بغضب.. ليه مالهاش اهل عاد يجفولها ويبجو سندها وضهرها. 
هتف ليل ....لاه انت الحج يتجال مالهاش الا جوزها هو سندها وراجلها. .🌿سبحان الله 🌿
اقترب زكريا من حوريه وهتف... اني هنا يا بت عمي تحت رجلك تأمري أمر. 
دفعه ليل... بعد عن مرتي لاجلبها حريجه يابن الناس واخر مره تجرب منيها فاهم ليشدها وقلبه محترق ورحل وصل الي البيت و ذهب بها الي حجرته واستدار والغضب ينهشه و.
Vote بليز



تعليقات