قصة عشق أحفاد الجوهري البارت العشرون 20 بقلم آية المهدي

قصة عشق أحفاد الجوهري

البارت العشرون 20

بقلم آية المهدي


صباح يوما جديد في قصر عائلة الجوهري


كان الجميع علي سفرة الافطار ما عدا حور وأسيل


الجد ؛ فين مليكة وأسيل يا امال


امال : نازلين يا عمي بيجهزوا


في غرفة حور ومعها آسيل


آسيل: بقولك اي يا حور طنط وداد اخت طنط امال جاية انهاردة ومعاها ابنها وبنتها فعايزة تهدي كده وتسمعيني 


حور : حاضر بس شكلهم كده مش يطمن صح 


آسيل بهمس: من ناحية مش يطمن فهما مش يطمنوا اصلا 


حور: بتقولي حاجة 


أسيل : اسمعيني وافهميني ابن طنط وداد اسمه محمود وهو بيحب مليكة وكان عايز يتجوزها واخته بقا هتموت وتجوز سليم طبعا علشان فلوسه 


حور : اه طيب ومحمود ده هو واخته انا دخلي اي بيه


أسيل : محمود بيحب مليكة وهو هيحاول يكلمك فانتي تصديه لانه زي اخته بيحب مليكة علشان الفلوس واخته دايما حاقدة علي مليكة علشان جمالها 


حور بمرح : ولا يهمك يا اسطا ده انا هاخليه يحرم يجيب اسم مليكة علي لسانه لو فكر بس يقرب مني ومتخافيش هاتعامل مع أخته الصفرا بنفسي 


آسيل : لاء بلاش مقالب وكده طنط امال هتزعل 


حور: لاء متخافيش مش هاخلي حد ياخد باله احسن مقالبي مش بتتكشف


آسيل : لا واضح يلا بينا ننزل


نزلت حور وآسيل للاسفل والقوا التحية علي الجميع


امال : مليكة حبيبتي خالتك جاية انهاردة هي وولادها


سيف بغضب: نعم وابنها جاي كمان هو ليه عين بعد ما حاول يقرب من مليكة


الجد: سيف الناس ضيوف عندنا وكمان هو مش هيقدر يقرب لمليكة تاني 


سيف : يا جدي


الجد : سيف أنا قلت اللي عندي


سيف : حاضر واتجه سيف لمكان حور 


سيف : مليكة حبيبتي ممكن نخرج انهاردة انا وانتي 


حور بتوتر: نخرج نروح فين 


سيف : اي مكان يا حبيبتي أنا انشغلت عنك الفترة دي واوعدك اني هافضي ليكي شوية 


حور : لاء طبعا الشغل اهم الخروج مش هيطير


سيف : لاء طبعا يا حبيبتي انتي اهم من الشغل وأمسك يديها


حور : ايديك يا بني لتوحشك


سيف : نعم قلتي اي 


حور : لاء ابدا بقول اي رايك نروح كلنا أسرة مع بعضينا كده ولا اي يا أسيل


أسيل بتوتر : ها اه نروح كلنا 


سيف بهمس: ربنا يخدك يا آسيل انا مبقتش عارف اتكلم كلمتين معاها


حور : انت يا عم انت يا بني انت يا كابتن


سيف : انتي بتقولي اي هو اخوكي عداكي


حور بمرح : لا وانت الصادق انا اللي عديته 


عز : حصل وانا مظلوم وانتوا ظالمني والله مسا مسا عليك يا صاحبي


حور بمرح : احلي مسا يا زميلي


سيف بذهول : صاحبي وزميلي عليه العوض ربنا ياخدك يا عز علشان ارتاح 


حور بغضب : متدعيش عليه لو سمحت اخويا واستوب بقا كده علشان هنزعل ونجيب ناس تزعل اشطا


سراج بضحك : الحق


سيف بغضب : بتضحك ليه مش شايف اختك مالها


سراج : مالها قمر اهي قدامك


حور بمرح : حبيبي تسلملي


وظلوا يمرحون وسط غضب سيف ومزاح حور واخواتها وظل سليم ينظر لحور بغموض وبعد مرور الوقت جاءت اخت امال واولادها


وداد: امال حبيبتي وحشتيني


امال بحب: الله يسلمك يا حبيبتي ازيك يا محمود ازيك يا لارا


لارا بخجل مصطنع: الله يسلمك يا خالتو وحشتيني


امال : انتي اكتر يا حبيبتي 


حور بهمس لاسيل: اي ده هي عاملة زي الباليتشو كده ليه


أسيل بضحك: بس اسكتي لحد يسمعك


حور : ما يسمع انتي مش شايفة دي شوية وممكن تتحول دي هتاكل ابن عمك بعنيها بكيلو المكياج اللي حاطة ولا الصبغه 


أسيل بخبث: وانتي مالك تبص ليه ولا لاء ده انتي حتي مش بطقيه وبتخافي منه 


حور بتوتر : وانا مالي ما يولعوا سوا 


أسيل بجدية : حور انتي بتحبي سليم 


حور: ...................


أسيل : س سليم


        البارت الواحد والعشرون من هنا 

    لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات