قصة عشق أحفاد الجوهري البارت الثامن عشر 18 بقلم آية المهدي

قصة عشق أحفاد الجوهري

البارت الثامن عشر 18

بقلم آية المهدي


داخل مكتب الجوهري كان حاتم يستعيد ذكرياته المؤلمة والجميع بالخارج ينتظرون 


باسل : تفتكر بابا عايزه في ايه وانا مش هاسمح أنه واحد زي ده يفضل معانا هنا


زوجة باسل : اهدي بس يا باسل اكيد عمي عارف هو عايز ايه وهيقولنا في النهاية 


زوجة قصي : صح كده نستني عمي لما يخرج 


وأثناء محادثتهم دخل سليم وسراج للقصر 


سليم : مساء الخير مالكوا حصل ايه وفين جدي 


باسل : لاء ابدا يا ابني مافيش 


سراج : مافيش ازاي ده انتوا وشكوا قلب مرة واحده لما دخلنا وأثناء كلام سراج مع الجميع نادت حور بسرعة علي سراج 


حور : سراج سراج سراج 


سراج : مالك يا حبيبتي أنا اهو 


حور بهمس : تعالي عايزاك بسرعة 


سراج : طيب لما اخلص كلام معاهم 


حوربعند: لاء دلوقتي حالا


سليم بعصبية : انتي مسمعتيش قالك ايه 


حور بهمس لم يسمعه الا سراج : ايه الواد العبيط ده مالو هو واحدة بتكلم اخوها 


سراج بضحك: سمعتك علي فكرة وهو لو سمعك مش هتسلمي منه 


حور بصوت عالي : ما يسمع ولا يتفلق هاخاف منه أنا يعني مثلا وبعدين هو مالو اصلا 


الجميع بصدمة : ها 


باسل بهمس لقصي: هي بنتك اتجننت ولا ايه هي بتقول كده لسليم دي كانت بتخاف منه 


قصي : والله ما عارف شكل موضوع الذاكرة ده ماثر ولا ايه 


سراج بصدمة : انتي بتكلمي سليم ولا حد تاني 


حور بعصبية : لاء بكلم البني آدم ده وايه يعني سليم يعني كان ايه مثلا مش فاهمة بتخافوا منه ليه 


سليم بعصبية: انتي اتجننتي ازاي تكلميني كده 


حور بغضب مماثل: ليه كنت مين يعني فاكر نفسك اعلي من الكل ولا فارد نفسك بشوية العضلات دول 


سليم بصدمة : فادر نفسي بشوية عضلات


سراج بهمس : نهار اسود روحنا في داهية 


سراج بهمس لحور: اسكتي يا مليكة ابوس ايديك هو انتي فقدتي الذاكرة ولا اتحولتي 


حور بعند: واسكت ليه هو الغلطان 


جاءت أسيل وأخذت حور من يديها وذهبت للاعلي


أسيل : انتي اتجننتي ازاي تكلمي سليم كده 


حور : وايه يعني سليم ده هو كان مين يعني متعصبنيش يا أسيل عليكي مش كفاية شكله ده وكمان مخوف الكل منه كأنه وحش


أسيل : انتي مجنونة محدش اتجرأ وكلم سليم كده حتي نادين مراته الله يرحمها عمرها ما اتكلمت معاه كده وكان بيحبها حب 


حور : ايه ده بجد طيب وليه ده كله 


أسيل : ده الحفيد الأكبر لعائلة الجوهري وكمان واخد طبع جدو فطبيعي يكون كده 


حور: وبعدين تعالي هنا انتي محكتيش ليا أنه الوحش ده عاش قصة حب يلا احكيلي حبوا بعض ازاي وكده 


أسيل بغضب من هذه المجنونة كما لقبتها : انتي هبلة يا بنتي أنا بكلمك في ايه وانتي بتقولي ايه 


حور بترجي: احكيلي علشان خاطري


أسيل : طيب خلاص هاحكيلك وروت لها أسيل كيف قابل سليم زوجته نادين وأحبها بشدة ثم تزوجها ولكن بعد مرور عامين علي زواجهم أصيبت بحادث وتوفيت وخلال تلك المدة لم يفكر سليم بغيرها ورفض الزواج بعدها 


حور بانبهار: بجد بقا ابن عمك ده طلع رومانسي قوي لاء وكمان عايش علي ذكريات مراته اوعدنا يا رب كده زيهم 


أسيل : اتنيلي وانتي حد هيتجوزك بلسانك ده 


حور : ومالو يا حبيبتي لساني زي العسل 


أسيل بهمس : اه واضح جدا 


حور: اه قلبي الصغير لا يتحمل بتشتميني في سرك انا عارفة وانا اللي فكرت أننا صحاب مكانش العشم يا أسيل انا قلبي انجرح 


ضحكت أسيل بشدة علي هذه المجنونة 


أسيل : انتي مجنونة مجنونة 


حور : عارفة يا قلب المجنونة


في الاسفل في مكتب الجوهري


حاتم : انا قلت وقتها لملك أننا هنقول كل حاجة بس لما العملية تتم ونقبض علي العصابة وبعدها اتحدد معاد العملية وجهزنا انا ويحيي للعملية 


فلاش باك 


يحيي : جاهز يا صاحبي 


حاتم : جاهز انا متاكد أننا هننجح


ذهب حاتم ويحيي ومعهم الفريق 


المجهول ٢: هههههههه اعمل اللي اتفقنا عليه 


المجهول ١: امرك يا باشا الجوهري باشا هيعرف كل حاجة وحاتم الجوهري وصاحبي بالسلامة 


وصل حاتم وفريقه لمكان العصابة وبدأوا بالهجوم عليهم وقبضوا علي الجميع ولكن لم يكن بينهم الزعيم 


حاتم بغضب : هرب ازاي ده 


يحيي : اهدي يا حاتم هنجيبه


حاتم بغضب اكبر : اكيد هنجيبه


عند المجهول


المجهول ٢بضحكة شريرة : هههه كانت خطة ممتازة ودلوقتي الجوهري باشا زمانه عرف بجوازة بنته وكمان موت يحيي خلاص وحاتم باشا مش هيعرف يعمل حاجة 


عند عائلة الجوهري : 


الجوهري : انت بتقول ايه يا حيوان انت 


المجهول : انا فاعل خير واكيد معنديش مصلحة اني اكذب انا بس بقولك اللي بنتك عملته من وراك هي وابن اخوك المصون والدليل قدامك اهو 


الجوهري بصدمة : انا مش مصدق ملك تعمل كده 


المجهول بابتسامةخبث: حاتم السبب هو اللي أقنعها


الجوهري بغضب : هتدفع تمن اللي عملته غالي قوي يا حاتم 


ذهب المجهول من حيث آتي


الجوهري : ملك ملك 


جاءت ملك سريعا علي صراخ والداها


ملك : نعم يا بابا 


ضرب الوالد ابنته 


ملك بصدمة : بابا انت بتضربني جاء جميع أشقائها علي الصوت العالي 


باسل : بابا في ايه مالك وضربت ملك ليه 


والداهم بحزن : أسالوها هي عملت ايه اسالوها


قصي : ملك في ايه 


ملك بتوتر : معرفش 


الاب بصوت عالي : متعرفيش ايه متعرفيش انك اتجوزتي ابن عمك من ورايا وحامل منه كمان 


الجميع بصدمة: ايه متجوزة 


قصي بغضب : الكلام ده صح يا ملك 


الاب : طبعا هترد تقول ايه 


ملك بدموع : يا بابا أنا


الاب : بس متقوليش بابا دي انا لو كنت ابوكي مكنتيش عملتي كده من ورايا واتجوزتي 


ملك : ما هو حضرتك مكنتش موافق علي حاتم ومقولتش سبب برضو 


الاب : انا حر انا عارف ايه لمصلحتك 


ملك : ما هو لازم سبب مقنع لرفضك لحاتم وكمان ده ابن اخوك 


الاب بغضب : ما هو علشان ابن اخويا مقولتش ليه رفضته وقصي عارف كده كويس 


قصي : بابا كان خايف عليكي يا ملك 


ملك : من ايه خايف عليا انتوا عارفين أنه أنا بحب حاتم جدا 


الاب : حتي لو قولتلك أنه تاجر مخدرات 


ملك بصدمة : ايه لاء طبعا حاتم مستحيل يعمل كده 


الاب : اتاكدت بنفسي 


ملك بدموع : لاء مش ممكن وذهبت ملك لغرفتها وظلت تبكي طويلا 


علي الناحية الأخري 


يحيي: حاتم قدرنا نحدد مكانه يا صاحبي 


حاتم : بجد طب يلا بينا 


ذهب حاتم وفريقه لمكان المجهول 


وقام نزاع بينهم وقام الزعيم بضرب حاتم ولكن حاتم لم يتأثر لبنيه جسده الضخمة وظل حاتم يضربه حتي نزف ولكن قام الزعيم بأخذ مسدسه وأطلق رصاصة ولكن كانت من نصيب يحيي الذي وقع أرضا بلا حراك


حاتم بصراخ : يحيي قوم يحيي 


المجهول بضحكة : هههههه الدور عليك 


غضب حاتم كثير من كلماته وقام بالضرب المميت عليه 


حاتم بصراخ : انا هاقتلك يا حيوان هاقتلك وظل حاتم يضربه حتي كاد يلفظ أنفاسه الأخيرة وجاء أحد الفريق وامسكه وتم القبض علي الجميع وأخذوا جثمان يحيي 


          البارت التاسع عشر من هنا 

    لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات