قصة عشق أحفاد الجوهري البارت الثلاثون 30 بقلم آية المهدي

       

قصة عشق أحفاد الجوهري

البارت الثلاثون 30

بقلم آية المهدي


وفقنا لحد ما حور فقدت الوعي وصرخ الجميع وحملها سراج لغرفتها وطلب حازم الطبيب واتفق معه علي ما يقوله للجميع واتي الطبيب وذهب الطبيب ليفحص حور ووالدتها بجانبها تبكي وسحب الطبيب عينة من حور وقال للجميع أنه مجرد إرهاق ولم تهتم باكلها وذهب الطبيب وتركوا حور لتستريح 


الجد : خليكي انتي يا امال جمب بنتك 


كان الجميع صامت لما رأوه علي السي دي 


قصي : بابا انت لازم تشرحلنا اي اللي سمعناه ده 


امل : هو ده حقيقي يا عمي 


باسل : قولنا يا بابا احنا مش فاهمين حاجه 


الجد : لما حضرتكوا تبطلوا أسئلة هجابكوا وصمت الجميع عن الكلام 


الجد : أيوة كل اللي سمعتوه حقيقي ده الشخص اللي كان السبب في موت بنتي وفي الفيديو ده كان بيهددني بحفيداتي وأنه يقدر يوصلهم في أي وقت 


انا عارفة كنتوا فاكرين أنه موضوع حور. نكمل بقا 


باسل : طيب مبلغتش ليه يا بابا كانوا هيتعاملوا معاه ومش هيقدر يعمل حاجة 


سليم : محبناش ندخل الشرطة في حاجة احنا هنقدر نتعامل معاها


علي الجهة الأخري 


كان حازم يشعر بالغضب من ذلك المجهول 


حازم للمجهول : انت يا حيوان فين السي دي اللي قولتلك عليه 


المجهول : والله يا باشا انا كان معايا السي دي بس في ناس طلعوا عليا وخدوا كل حاجة 


حازم : كنت عارف اني مشغل أغبية علشان كده في نسخة معايا وانا اللي هاوصلها بطريقتي امشي دلوقتي من وشي 


رانيا : اهدا وفكر كويس 


حازم ؛ اكيد المرة دي مش لازم نغلط واتصلي بالدكتور شوفي العينة طلعت ولا لاء قوليله اني مستعجل جدا 


رانيا : العينة بتاخد وقت يا حازم 


حازم بغضب : اسمعي اللي قولت عليه من غير مقاطعة


رانيا : حاضر حاضر وذهبت للاتصال بالطبيب بينما أسيل في المستشفي تنتظر نتيجة العينة فاستغلت غياب حور عن الوعي واخدت عينة 


أسيل : النتيجة امته يا دكتور 


الطبيب : حضرتك قلت بعد ٢٤ساعة وده اسرع وقت بما أنه حضرتك مستعجلة واحنا حاليا معداش ٣ساعات فبكرة هتكون النتيجة جاهزة 


أسيل بتوتر : تمام شكرا جدا يا دكتور وذهبت أسيل لتضيع الوقت فهي لا تطيق الانتظار لمعرفة نتيجة التحليل لحور وعمها  وبعد مرور يوم كامل دون أي أحداث فحور ما زالت نائمة ذهبت أسيل للمستشفي وانتظرت وصول النتيجة حتي اتت الممرضة واعطت نتيجة التحليل لاسيل التي اخذتها بتوتر كبير وأخذت تنظر للنتيجة بذهول وفجأة نادت باسم الممرضة 


أسيل للممرضة : حضرتك هي مين اللي حامل انا عاملة تحليل DNa  مش حمل 


الممرضة : حضرتك مش طلبتي تحليل دم المدام مفيهاش حاجة بس حامل 


أسيل : ممكن تندهيلي الدكتور لو سمحتي وذهبت الممرضة للطبيب واتي الطبيب ليتحدث مع أسيل 


الطبيب: خير يا انسة أسيل 


أسيل : حضرتك انا طلبت تحليل DNA مش حمل واعطت الطبيب التحاليل  


الطبيب : بس باين من التحاليل أنه المدام حامل فعلا


أسيل بتوتر : يا دكتور اتاكد طيب يا دكتور ممكن تعمل عينة الDNa وتتاكد من حكاية الحمل دي 


الطيب : تمام يا انسة بس هتاخد وقت 


أسيل : طيب تمام مافيش مشكلة وذهبت أسيل وهي تفكر كثيرا في ما قاله الطبيب عن حور وحملها وظلت تفكر كثيرا حتي قال لها السائق بأنهم وصلوا للقصر وذهبت سريعا لغرفة حور وفتحت الغرفة وقفلتها جيدا ورائها واستغربت حور التي استقيظت 


حور : مالك يا بنتي في أي 


أسيل : انتي حامل 


حور بضحك : حامل اي يا بنتي هو أنا كنت متجوزة 


أسيل : انا عملتلك تحليل والتحاليل بتقول انك حامل


وفجأة اتصدموا بفتح الباب 


............ حامل 


        البارت الواحد والثلاثون من هنا 

    لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات