قصة عشق أحفاد الجوهري البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم آية المهدي

       

قصة عشق أحفاد الجوهري

البارت الثالث والثلاثون 33

بقلم آية المهدي


وقفنا البارت اللي فات لحد معرفة حقيقة حازم ورانيا 


في قصر عائلة الجوهري 


كان الجميع علي وجهوهم الصدمة ومازالوا غير مستوعبين الحقيقة وسيف يغلي من الغضب 

وما زالوا منتظرين مجيئ حور وأسيل وعز لفهم ما يحدث 


علي الجانب الآخر : 


في المستشفي 


فاقت مليكة ولكن لا تدري ما يحدث ومن هؤلاء ومن هي حور 


مليكة : انتوا مين 


سلمي بصدمة : حور مالك احنا اهلك انتي مش فاكرة حاجة 


مليكة : حور مين انا اسمي مليكة 


والد حور : يا بنتي طيب ارتاحي وانا هانادي الدكتور 


مليكة : انا مش عايزة دكتور فين آسيل خليها تيجي وتتصل بسيف وبابا وجدو انا عايزاهم 


سلمي باستغراب : أسيل وسيف مين وبابا اهو قدامك يا حور انتي مالك 


مليكة بعصبية : قولتلك كذا مرة أنا مش حور انا مليكة 


والد حور: طيب اهدي يا حبيبتي هنعملك اللي انتي عايزاه بس ارتاحي 


مليكة : انا مرتاحة انا عايزة آسيل تيجي دلوقتي خليني افهم كل حاجة وظلت تبكي حتي آتي الطبيب واعطاها مهدأ ونامت مليكة وآتي شقيق حور ودخل للغرفة ولكن رأي شقيقته بحالة انهيار 


في القصر كان الجميع ينتظر حور لمعرفة ما يحدث وما هي الحقيقة دقائق مرت حتي أتت حور وأسيل وعز وقبل أن يتحدثوا قام الجد باتجاه حور ووجه لها سؤال واحد فقط 


الجد لحور: هسألك سؤال واحد وعايز جواب بس 

انتي حامل ولا لاء 


هزت حور راسها بالايجاب ولكن رد الجد كان حينما رفع يده وضرب حفيدته المدللة


الجد : ازاي انتي عارفة انتي عملتي اي مين ابو الطفل ده اتكلمي 


عز : يا جدو اسمعنا بس الاول 


الجد : انت تخرس خالص وحسابك معايا انت والهانم بعدين 


آسيل : يا جدو اسمعنا بس 


باسل بعصبية : محدش فيكوا يتكلم مفهوم 


قصي بغضب : بقا بنتي المحترمة تعمل كده في أهلها ومفكرتش في سمعتنا ولا فرحها اللي بعد أيام 


الجد لحور : تعرفي مين ابو الطفل ومن غير كذب قولي هو مين 


حور بدموع : موجود معانا هنا 


قصي : قصدك مين سيف 


سيف بغضب : انا اعمل كده يا عمي وفي مين البنت اللي كنت بحبها من صغري 


باسل لحور : اتكلمي مين ابو الطفل 


حور بترجي لعز وآسيل بالتحدث 


الجد بغضب : مليكة اتكلمي 


حور بتهتهة: أبوه الطفل س سليم


الجميع بصدمة : اي 


سليم بعدم استيعاب : سليم مين 


حور : انت ابو الطفل


سليم : لا انتي اكيد اتجننتي ومش عارفة بتقولي اي 


الجد : انتي متأكدة من كلامك 


سليم بذهول : جدي انت مصدق الكلام ده انت تصدق اني اعمل كده سيف انت مصدق مين 


ذهب سيف باتجاه شقيقه بصدمة وغضب وظل يتذكر لحظاته مع أخيه حتى آتي كلام حور بباله وظل يتردد بأذنه


حور : أبو الطفل سليم أفاق سيف علي هذه الكلمة ونظر لأخيه الأكبر بغضب وعتاب وانكسار حتى لكمه على وجه وظل يضرب أخيه ولم يدافع سليم عن حاله ويتسأل بصدمة لما فعلت أبنة عمه ذلك فهي تحب شقيقه وكيف هو أبو الطفل ولم يفق من كل هذه التساؤلات الا على صوت جده وأبيه وهما يحاولون ابعاد سيف عن أخيه 


الجد : سيف ابعد حالا عن اخوك 


سيف : ده مش اخويا ده واحد خاين مش مصدق أنه ممكن يعمل كده معايا 


الجد لسليم : سليم انت أبوه الطفل ده 


سليم : جدي صدقني انا معرفش مليكة قالت كده ليه بس انت عارفني وعارف اني عمري ما اعمل كده 


الجد : ولوقتها يا سليم انت هتخرج برة القصر ده 


والدته سليم : لا يا عمي ارجوك ابني ميعملش كده 


والدته سليم بغضب : مليكة قولي الحقيقة 


وفجأة ظهر شخص غريب


انا هاقولكوا الحقيقة 


          البارت الرابع والثلاثون من هنا 

    لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات